ik deel hier mijn belevingen en gedachten......jij bepaalt wat je er mee doet!
Foto
Zoeken in blog

Foto
figtree
mijn andere blogs:
  • bloggen.be
  • kunstforum
  • Regenboogvrouwtje
  • Architects Of A New Dawn
  • Pinterest
  • Categorieën
  • 365 dagen iets (9)
  • boeken (3)
  • eenheid door verscheidenheid (3)
  • flow (23)
  • herinneringen (4)
  • introspectie (35)
  • kunstkronkels (7)
  • levenslessen (5)
  • markt (10)
  • vakantie/reizen (3)
  • vrijwilligerschap (2)
  • Inhoud blog
  • Signalen
  • Droom
  • Nog eens een goed voornemen
  • Niets doen en dan toch durven
  • Dag 8 Waarom verder doen?
  • Dag 7 Wát een dag!
  • Dag 6 Afsprak met d'n elsenboom
  • Dag 5 En dan lig ik plots klaar wakker.....
  • Dag 4 ~ wildeplantenstampot
  • Dag 3 ~ afname van multitaskvaardigheid
  • Dag 2 papiertje is te klein :)
  • Elke dag een schrijfseltje of wat anders:1
  • gedachteknronkelingen van vandaag
  • Eerste mini boekje is af.
  • Gouden herinneringen met soms een donker randje....
  • Kunstkronkels
  • Naaimachine
  • Veilig door de sneeuw
  • All I like to do this 365 days
  • Gedachtenkronkelingen
  • Bloggen
  • Elke dag
  • U i t d e f l o w
  • They got the look!
  • Opvliegers of........
  • Onze'n haan
  • Inspiratie
  • Synchroniciteit 2
  • Synchroniciteit
  • eigen weg wensen
  • Gefaald
  • Mijn wens voor 2011
  • Is de wereld echt zo slecht
  • Een kerstdag als een ander.....
  • Het leven is mooi.... of?
  • gevaarlijke aardappelschiller
  • on/off line
  • Bijgeloof
  • universele waarheid
  • Lichtje
  • Cijfers in de media
  • Licht en donker
  • Foute programma's
  • Paps' verjaardag
  • met mams op schok
  • schrijven
  • Mijn godsdienst leraar
  • What would you attempt to do if you knew you could not fail?
  • zweven op de vleugels van de ziel
  • extremisme
  • veer en klissebol
  • Wankelen
  • manipulatie van ons(me)zelf
  • Les in geduld
  • het verleden komt in zicht
  • Een bijzondere workshop: cursus bio-logica psycho-logica
  • hommel
  • In mijn moeders schoenen
  • interactieve Escher
  • simpel
  • tegenstellingen
  • Hemelvaart en opendeurdag
  • oud zeer
  • Onze Nieuwjaarsbrunch bij De Lichtbron vzw
  • Nieuwjaarswensen
  • unusual x mass song
  • Doen wat je doet voor jezelf en de anderen mogen mee genieten.
  • Italiaanse stoofschotel
  • feestelijke pompoensoep
  • this little light of mine
  • 50.... een half jaar verder
  • Champagne
  • Dansend in de regen
  • facebook en een oproep tot positief gedrag
  • veilig?
  • Geert Kimpen
  • Intensief weekend
  • Anahata Katkin
  • :)
  • Baalhoek
  • Crisis
  • mandala in acryl
  • in 4e versnelling
  • Zomerweek in de Ardennen 10-14 augustus
  • smile and move
  • 5 belangrijke vragen
  • Het ideale werk
  • Acht principes
  • kben al terug
  • plots
  • 21 juni: Opendeurdag bij De Lichtbron vzw
  • Geneviève Cooreman - Een nieuw licht op goed en kwaad (Een psychosociaal en spiritueel ontwikkelingsperspectief)
  • 50
  • Interview in Het Nieuwsblad
  • elke vrijdag is anders
  • zacht
  • 't ging vanzelf!
  • Leerlingen van de Piva hebben de geleden schade vergoed
  • schrijf ik niet meer?
  • www....
  • Petje af voor de leerlingen begeleiders van de PIVA
  • De "Stad" reguleert een bloeiende markt kapot!
  • Naar aanleiding van een mail over geweld op de bus.
  • nu lees ik: De nacht van de schreeuw
  • Net uit:
  • Voor Angela en iedereen die 'mijn wereld' een beetje raar vindt.
  • veranderingen
  • Kben terug!
  • De dieven van Provinciaal Instituut PIVA in Desguinlei te Antwerpen
  • dit voelt niet ok.......
  • Mag ik U even voorstellen:
  • kronkelingen
  • mijn maat is vol
  • Waarover maakte ik me zorgen?
  • windows live update
  • Terug naar af en weer terug naar af, steeds weer onderuit.
  • Verstand van zaken?
  • interview vragen en antwoorden
  • lazy evening
  • A thought for the day from Living The Field
  • motivational quote of the day
  • Samenwerking
  • Nieuwjaar brunch
  • welterusten
  • mijn ouders
  • Zonnebos
  • een voorschriftje
  • Australia - Brandon Walters
  • Virus!!! ( http://www.myspacy.biz)
  • Jan van Rijswijcklaan
  • tegenstrijdigheden
  • Brussel
  • onze wens voor 2009
  • gisteren op het NECKOCALYPSE FEST in Leuven
  • over zelfgenezing en mijn proces daarin
  • Time flies
  • een motortje
  • Eten werken slapen
  • Einstein
  • Een enquete van een studente
  • Belgisch Vuurwerk
  • foto reuze kerstman
  • kou
  • de hond, de kat en de rat
  • deze week is voorbij gevlogen
  • nog eentje van verder af
  • Brasschaat, hé, hier staat een snoepkraam!
  • geen spoken, in tegendeel, ik slaap goed
  • Eindelijk
  • Ja zeker, ik was weer eens bij de kapper!
  • sneeuw
  • hij komt....
  • beelden die na zinderen...
  • @Redstar
  • terug naar binnen
  • Schiermonnikoog
  • een speech van een 13-jarige
  • tuimelaar
  • misbaar
  • onmisbaar
  • De ridder op zijn (witte?) paard
  • pijn in de flank ---- griep?
  • griep in huis
  • you have a choice
  • Laika (het ex-asiel hondje)
  • Walsoorden-Arnemuiden-Goese Sas-Goes
  • een dagje vrij
  • Schiermonnikoog
  • Vlaamse knuffeldag
  • impressies van een zondagwandeling
  • druk maken op de weg
  • vliegen of zweven
  • affiche
  • niet naar het 'andere boek'
  • slaapweek
  • in my name
  • engels gras
  • oude woekeraars en opgediepte waarden
  • de volgende ronde
  • dag van de klant
  • reading a book
  • vervolg met Laika
  • Het gaat niet...
  • in de huid kruipen
  • Wat een week
  • Joe Bar Team
  • reacties
  • mijn gevoel vanavond
  • kleuterklasjes
  • vermenigvuldigen
  • en nog iets
  • natuur mens
  • de laatste ballonvaart filmpjes
  • nog 4 filmpjes van de ballonvaart

    *
    Archief per maand
  • 11-2014
  • 07-2014
  • 01-2014
  • 10-2013
  • 08-2013
  • 06-2013
  • 05-2013
  • 05-2012
  • 02-2012
  • 01-2012
  • 12-2011
  • 04-2011
  • 03-2011
  • 01-2011
  • 12-2010
  • 09-2010
  • 08-2010
  • 06-2010
  • 01-2010
  • 12-2009
  • 11-2009
  • 10-2009
  • 09-2009
  • 08-2009
  • 07-2009
  • 06-2009
  • 05-2009
  • 04-2009
  • 03-2009
  • 02-2009
  • 01-2009
  • 12-2008
  • 11-2008
  • 10-2008
  • 09-2008
  • 08-2008
  • 07-2008
  • 06-2008
  • 05-2008
  • 04-2008
  • 03-2008
  • 02-2008
  • 01-2008
  • 12-2007
  • 11-2007
  • 10-2007
  • 09-2007
  • 08-2007
  • 07-2007
  • 06-2007
  • 05-2007
  • 04-2007
  • 03-2007
  • 01-2007
  • 12-2006
  • 11-2006
  • 10-2006
  • 09-2006
  • 08-2006
  • 07-2006
  • 06-2006
  • 05-2006
  • 03-2006
  • 02-2006
  • 01-2006
  • 12-2005
  • 11-2005
  • 10-2005
  • 09-2005
  • 08-2005
  • 07-2005
  • 06-2005
    1001 gedachtenkronkelingen
    waarom ik doe wat ik doe en ben wie ik ben

    14-11-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.terug naar binnen
    ik heb de laatste maand twee avonden achter de rug,
    waarbij we in groep,
    maar toch ieder afzonderlijk,
    gaan kijken naar onze geschiedenis,
    die bepaalt wat voor gezondheid problemen we hebben
    gelukkig is er altijd een lange tijd tussen twee avonden
    en we hebben nog 6 avonden te gaan

    ik ben hier vol overtuiging in gestapt,
    ook al ben ik nog nooit zo bang geweest.
    en nog....
    ik vind het verschrikkelijk,
    ook al is het dat eigenlijk theoretisch helemaal niet.
    ik kan tijdens die avonden bijna niet spreken,
    ik bedoel dan,
    dat ik mezelf helemaal afsluit.

    ondertussen krijg ik inzichten,
    die in me naar boven borrelen.
    ze overweldigen me
    en regelmatig betrap ik me er op
    dat ik rondloop op de daarop volgende dagen met mijn hand op mijn mond,
    alsof ik geschrokken ben.... en dat is ook zo.

    het klinkt erg,
    ik heb niet de indruk dat de anderen van de groep dit zo ervaren.
    maar misschien komt dit,
    omdat ze nog maar pas ergens in de bovenste lagen van 'inzicht' rondneuzen.
    ik heb het gevoel dat ik ergens in een kelder ben beland.
    in de oorsprong van alles.
    tranen prikken regelmatig
    en tegelijkertijd is er soms grote woede
    om wat ik in het verleden heb uitgespookt.
    gevolgd door vlagen van compassie,
    omdat ik niet beter wist hoe te handelen...

    pfff, en dan heb ik nog niets geschreven over de details...
    eindelijk kan ik voelen wat ik nooit wilde voelen.
    maar dit houdt ook in dat ik nu inzie
    dat mijn lichaam er erger aan toe is dan ik ooit wilde inzien.
    en alles wat ik lichamelijk voel en nu benoem,
    krijgt een oorsprong.
    daar kom ik nu pas bij
    omdat ik een meer symbolische uitleg geef aan wat ik voel.

    een voorbeeld:
    mijn lichaam voelt permanent aan als een lijf boordevol blauwe plekken.
    blauwe plekken doen geen pijn als je ze niet beroert.
    dus heb ik me al jaren onbewust ingespannen
    om toch maar vooral mijn lichaam niet te stoten, te laten aanraken.
    of indien dit wel gebeurde,
    heb ik me volledig afgesloten of gedissocieerd.
    eerlijk gezegd heb ik gewoon (onbewust) ontkend dat ik pijn voelde.
    het is nu tijd om te kijken wat dit wil zeggen
    en hoe ik dit kan veranderen.

    daarnaast is er ook steeds het gevoel
    dat ik bezig ben met 'geboren' te worden.
    maar ik werk dit met zoveel paniek tegen,
    dat het lijkt alsof ik denk te zullen sterven.
    helaas duurde ook mijn werkelijke geboorte 4 dagen vanaf de eerste weeën...
    en men was er van overtuigd dat ik zou sterven.
    naar het schijnt hebben de gedachten van onze ouders
    een sterke invloed op ons
    gedurende de 18 maanden vóór en 18 maanden ná onze geboorte.
    Mijn geboorte heeft blijkbaar erg veel na effecten....

    gelukkig functioneer ik vrij normaal,
    gelukkig verandert er ook het een en ander aan de oppervlakte.
    gelukkig ben ik meer en meer in staat
    om me ook meer open te stellen en anders naar de dingen te kijken.
    mijn relatie komt het zeker ten goede.
    ik ben ook minder geneigd om ondoordacht vanalles te ventileren.
    ik luister meer,
    k slik meer in,
    k denk meer na
    en ik vraag daarna of ik mijn gedachten mag verwoorden.

    vroeger flapte ik er meer uit....
    en durfde ik achteraf niet meer te zeggen wat ik werkelijk vond.
    ik kan dat nu niet zo goed uitleggen wat ik bedoel,
    maar ik zelf voel dat ik vooruitgang boek.


    Terwijl ik dit allemaal schrijf,
    beluister ik opnieuw interview van Brandon Bays
    en het doet me deugd
    haar stem en haar boodschap...
    ze ondersteunt me, nu, alweer...

    het is de eerste keer
    dat ik iets kan neerschrijven over dit proces.
    ik heb me tot nu toe onmachtig gevoeld.
    dank zij een mailtje is het me nu toch gelukt

    ja
    ik geniet ondertussen iedere dag
    maar ik heb er even geen behoefte aan
    om over alles  te schrijven
    soms blijft de computer zelfs uit
    soms zeil ik langs andermans blog
    maar ik reageer niet zo dikwijls

    ja
    er is leven in mij
    in alle lagen
    die aan de oppervlakte
    en die aan mijn wortels

    ik tracht nu slechts iedere laag
    zich te laten oplossen in één geheel
    ik zoek inzicht en evenwicht
    ik wil verder zonder ballast
    ik wil bewust zijn
    en niet geleefd worden door mijn onderbewuste

    tot die tijd ben ik af en toe sprakeloos
    iets wat ik ook nog niet echt kende

    14-11-2008 om 00:00 geschreven door annemiek


    11-11-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Schiermonnikoog
    3 dagen uitgewaaid op Schiermonnikoog
    met z'n drietjes te samen voor het eerst in 19 jaar
    alle batterijtjes zijn terug opgeladen
    onze buikjes zijn gastronomisch gevuld
    onze kuiten laten zich voelen
    en ik wil Maryan en Plato bedanken
    om dit eiland onder mijn ogen te brengen
    en wonder boven wonder is er niets tussen gekomen
    tot 3 weken terug
    had ik niet durven dromen,
    dat we in deze periode van het jaar
    dit mochten meemaken
    onze gastvrouwe verwende ons ook nog
    met een super lekker ontbijt
    na telkens een lekker lange nachtrust
    (we lagen er immers iedere dag zeer vroeg in)

    en ook al waren we doornat
    toch hebben we veel gelachen


















    11-11-2008 om 21:47 geschreven door annemiek


    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.een speech van een 13-jarige
    HET WOORD

    Een 13 jarig Canadees meisje
    spreekt de hoge heren op een Internationaal Congres in Brazilië toe
    17 oktober 2008

    Yes, we can... Do You?
    Make the change.

    11-11-2008 om 21:04 geschreven door annemiek


    07-11-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.tuimelaar
    Klik op de afbeelding om de link te volgen
    kvoel me net een tuimelaar
    wanneer ik terug kijk naar mijn leven
    meer woorden ter verduidelijking
    hou ik op dit moment liever voor mezelf

    07-11-2008 om 10:11 geschreven door annemiek


    04-11-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.misbaar
    ik ben misbaar
    of zo niet,
    dan ben ik druk bezig met me misbaar te maken
    en dat geeft me een enorme vrijheid
    dat maakt dat de verhoudingen tussen mij en anderen prettiger zijn
    en af en toe meld ik me dus af
    en de wereld rondom me draait gewoon door
    niemand komt om van de honger
    niemand sterft van verdriet
    niemand hunkert naar mijn wederkeren

    dit wil niet zeggen
    dat ik geen ogen zie oplichten
    als ik er wel ben
    dit wil ook niet zeggen
    dat ik geen sociaal leven heb
    en dat wil zeker niet zeggen
    dat ik er niet ben voor anderen

    dat wil wel zeggen dat ik
    bereikbaar ben
    maar niet hoop op een 'help' vraag

    verdorie,
    ik kom van ver.....
    hoe ben ik toch ooit zo diep kunnen zinken
    gelukkig is dat achter de rug
    of toch zo goed als...

    vandaag keek ik terug naar allerlei constructies
    die mij onmisbaar moesten maken
    ik heb ondertussen wel door waar dat vandaan is gekomen
    dus de tweede helft van mijn leven
    wordt een feest van vrijheid

    04-11-2008 om 21:56 geschreven door annemiek


    03-11-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.onmisbaar
    wie graag onmisbaar is
    slooft zich uit tot uitputting
    wie zich onmisbaar maakt
    wordt een slaaf van de ander
    wie zich onmisbaar denkt
    is zijn eigen slaaf

    wie de ander niet kan missen
    (omdat die ander zich onmisbaar heeft gemaakt)
    sterft van duizenden angsten
    ...
    dwalende in de mist



    enkele gedachtenkronkelingen van vandaag
    ze zijn nog niet af
    ..
    denk ik

    03-11-2008 om 23:33 geschreven door annemiek


    02-11-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De ridder op zijn (witte?) paard
    er was eens een ridder die de wereld wilde verbeteren
    dag in dag uit was hij daar mee bezig
    tijdens zijn werk en vrije tijd
    hij droomde er zelfs van
    zijn vrouw was trots op hem
    en liet hem de vrije teugel
    want zo'n man kan je niet binden
    de ene dag was hij al later en verder weg dan de andere
    maar altijd vond hij de weg terug naar huis
    kon ook de volgende dag zijn
    niemand die zich daar druk om maakte

    op een dag kwam hij in een land wat hij nog nooit bezocht had
    daarin bevond zich een rivier die niet al te diep leek
    midden in die rivier lag een klein eilandje
    met daarop een kasteel
    de jonkvrouwe was alleen thuis
    ze volgde haar man met de verrekijker
    want die was op jacht aan de overkant

    de dappere ridder op zijn (witte?) paard
    babbelde een tijdje met de kasteelvrouwe
    over de mooie wereld aan deze en gene zijde van het kleine eilandje
    maar de kasteelvrouwe leek niet te luisteren
    toen de ridder vroeg of ze die werelden aan de overzijde kende
    ontkende ze dit
    ze wilde ze zelfs niet kennen
    de ridder reageerde verbaasd
    dus vertelde ze hem dat ze de rivier niet durfde oversteken
    vandaar haar desinteresse

    de ridder dacht even na en vroeg
    of ze eens mee wilde rijden op zijn paard
    naar de overzijde richting haar man
    na wat uitvluchten en drogredenen gaf ze zich gewonnen
    en voorzichtig steeg ze op
    de ridder liep naast het paard de rivier in
    en samen bereikten ze zonder problemen de overkant

    daar wachtte haar man
    met zijn geweer op de ridder gericht
    overtuigd dat hij een rivaal voor zich had
    de ridder lachte om zoveel onbegrip
    hij vertelde dat de kasteelvrouwe ook wel eens naar de overkant had gewild
    dus wat kon haar man daar op tegen hebben
    hij kon haar toch weer terug meenemen

    de man richtte zijn geweer op het paard van de ridder
    en schoot het dood voor diens ogen
    de vrouw viel er af en bleef liggen
    haar man gaf haar een pak rammel
    terwijl de ridder er op stond te kijken
    niet in staat om iets te doen
    want het geweer was nog steeds op hem gericht
    voorzichtig week hij achteruit
    en hij moest er op toezien
    dat de het koppel door het water terug waadde
    richting het kasteel
    zij riep hem nog toe
    "je kan me nu toch niet in de steek laten,
    ik kan niet op eigen benen staan"

    de ridder keerde ook huiswaarts
    een beetje trager dan gewoonlijk
    te voet en in gedachten verzonken
    bereikte hij eindelijk zijn thuis
    vertelde wat hem was overkomen
    en hij meende dat die kasteelvrouwe
    waarschijnlijk ook op het laatst het een en ander verzweeg
    want wie hield wie gevangen?
    ......

    dit verhaaltje ontsproot vandaag in mijn gedachten
    naar aanleiding van een waar gebeurd verhaal
    wat me nogal bezig houdt
    eerlijk gezegd:
    ik ben boos
    omdat sommige mensen er blijkbaar altijd in slagen
    om iemand goede bedoelingen te verdraaien of uit te buiten
    ze maken anderen moedeloos
    situaties lijken uitzichtloos
    en ze beweren ook nog dat ze reddeloos verloren zijn

    ik denk dat ze eerder redeloos zijn

    02-11-2008 om 21:15 geschreven door annemiek


    01-11-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.pijn in de flank ---- griep?
    manlief had enige dagen geleden
    pijn in de flank
    en dacht dat er iets met zijn nieren was
    dochterlief had enige dagen geleden
    op zij in haar onderrug zo'n pijn
    alsof er iemand een trap tegen had gegeven
    beiden zijn geveld door griep

    ik heb sinds vannacht pijn in mijn flank
    onder  mijn ribben net iets meer naar mijn rug zijde
    alsof ik daar een ferme mokerslag heb gekregen
    vandaag heb ik tijdens de markt vrij veel pijn gehad
    en diep ademen is ook geen lolletje

    manlief is er van overtuigd dat ik ook griep krijg
    zo goed in mijn vel voel ik me nu ook weer niet
    maar zou dit een voorteken zijn?
    ik heb het wél koud ook al is het hier 21°C
    door slaapgebrek kan dit niet
    want ook gisteren lag ik er al vroeg in
    eerlijk gezegd
    het klinkt onwaarschijnlijk
    maar ik ben al moe en het is nog maar half 7
    ofwel ben ik een hypochonder
    ofwel zit de griep me op de hielen

    01-11-2008 om 18:43 geschreven door annemiek


    31-10-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.griep in huis
    sinds gisteren heerst de griep hier in huis
    manlief werd het eerste geveld
    dochterlief nam het virus mee naar Haarlem
    en ligt daar nu ziek te wezen
    als dat morgen niet beter is
    ga ik haar met de auto halen
    (heb ik gezegd
    of zij dat toestaat weet ik nog niet)
    maar terug naar manlief
    tjonge wat kan die toch ziek zijn
    en eigenlijk is er niets aan te doen
    behalve drinken en slapen
    denk ik

    en hard hopen dat ik ervan gespaard blijf
    meestal gaat het allemaal aan mij voorbij
    of ben ik er in één dagje doorheen

    31-10-2008 om 19:09 geschreven door annemiek


    30-10-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.you have a choice
    ok, ik weet het,
    het is een beetje idealistisch
    maar het gaat om het idee
    en vooral hoor ik niet graag:
    "er is toch niets aan te doen"

    30-10-2008 om 19:55 geschreven door annemiek


    29-10-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Laika (het ex-asiel hondje)
    ondertussen verandert Laika
    zoals ik nog nooit een hondje heb zien veranderen
    ze slankt af
    springt op en af de bank
    is vrolijk naar iedereen die binnen komt
    en toen ik daarstraks met haar ging wandelen
    (mijn ouders waren moe van de drukke dag)
    holde ze vooruit
    als ik dit vergelijk met de dag dat we ze haar uit het asiel haalden
    toen kon ze niet rapper lopen dan mijn vader
    en toen was ze wel lief
    maar ze had niet echt veel pit
    alsof ze alles wel best vond
    dat is dus helemaal veranderd
    wat ze leuk vindt
    zal ze voluit laten merken
    wat ze niet leuk vind overigens ook
    de kat vindt ze nog steeds niet leuk
    maar het gaat...

    en die thuishulp die indertijd zo mopperde
    wordt binnenkort vervangen door een andere
    ziezo
    wie moest er vertrekken?
    Laika was dat zeker niet!

    29-10-2008 om 22:35 geschreven door annemiek


    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Walsoorden-Arnemuiden-Goese Sas-Goes
    vandaag nog een dagje vrij genomen
    om met mijn ouders op bezoek te gaan
    dit wilde wel zeggen dat ik mezelf een beetje terzijde schoof
    mijn mond meerdere malen heb moeten verzegelen
    mijn ogen meermaals heb moeten sluiten
    mijn grenzen grandioos heb moeten verleggen
    maar ok
    zelfs dan nog
    was het een waardevolle dag
    hoe dikwijls hebben zij hetzelfde voor mij gedaan
    toen ik nog een kind was
    een omgekeerde wereld

    het blijft een wereld van verschil met de mijne

    29-10-2008 om 22:19 geschreven door annemiek


    27-10-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.een dagje vrij
    een dagje vrij:
    niet van 's morgens vroeg naar de markt
    dus eventjes langer slapen
    een goeie babbel op het bed van onze dochter
    een langer badkamer ritueel dan gewoonlijk
    een uitgebreider ontbijt dan gewoonlijk
    in één ruk alle wasjes nog dezelfde dag weg werken
    wat extra aandacht voor huishoudelijke karweitjes
    wat extra aandacht voor andere opdrachtjes die bleven liggen
    wat extra aandacht voor het avondmaal
    vanavond:
    manlief en dochterlief lijken een beetje grieperig
    en ik leef me uit op een affiche voor een winterwandeling

    ondertussen is er wat onrust in mij
    ik ben een belangrijk document kwijt
    al een hele week
    en telkens denk ik weer
    dat ik weet waar het ligt
    niet dus...

    een vriendin heeft me gisteren een boek getoond van
    Andy Goldsworth
    deze man gebruikt wat de natuur ons biedt
    om vergankelijke kunst te maken
    die hij vervolgens vast legt op foto
    eigenlijk niet echt spectaculair
    maar mij boeit het
    omdat ik mezelf ook echt graag bezig hou met zulke creaties
    verdorie,
    waarom trok ik er nooit een foto van
    :)
    maar nu even terug naar het creeren van zo iets
    ik heb er zelf veel deugd
    mijn gedachtenkronkelingen komen dan tot rust
    het 'doen' primeert boven het resultaat
    ooit maakte ik een zo goed als perfecte cirkel van kleine takjes
    op de bosgrond naast ons huis
    ook gebruikte ik kiezeltjes en blaadjes
    ik was er uren mee bezig
    die dag had ik dat stukje grond uitgezocht
    het lag aan de voet van een boom die zich splitste in vijf takken
    welke allemaal dezelfde kant op groeiden
    ik heb toen een volledige dag op die plek doorgebracht
    nadat de cirkel af was heb ik er een stoel in gezet
    ik heb er gemediteerd
    geschreven
    getekend
    gerust
    genoten
    en dat allemaal in die zelf gecreëerde cirkel
    hoe ik me 's avonds voelde valt niet te beschrijven
    gelukkig-vredig-dankbaar....

    ik vraag me af of die kunstenaar dat ook kan voelen

    27-10-2008 om 20:21 geschreven door annemiek


    26-10-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Schiermonnikoog
    via Maryans blog ben ik virtueel op Schiermonnikoog verzeild
    we zijn aan het fantaseren over een blogger/bezoekers meeting
    en daarover vertelde ik eergisteren aan tafel
    manlief is niet altijd aandachtig op wat ik vertel
    maar deze keer keek hij op en vroeg of ik daar naar toe wilde
    niet zo maar een vraag maar eentje met een flinke voorgeschiedenis:

    we waren van de zomer 25 jaar getrouwd
    en wilden er een lang weekend tussen uit
    zo'n aantal dagen samen doorbrengen is op zich al een event
    de laatste keer naar Enkhuizen omstreeks de dag dat de Enschede vuur vatte
    of nee een paar jaar later zijn we nog eens naar Parijs geweest

    al de andere keren waren manliefs verloven duikvakanties
    en de mijne soms vreemde 'zoektocht-naar-mijn-innerlijke-zelf' vakanties

    en er is meer
    met onze enige dochter erbij is het al 19 jaar geleden
    wel zijn we beiden afzonderlijk met haar op reis geweest
    en nu mag/wil/gaat ze mee

    als het doorgaat natuurlijk
    want sinds we ons plan opvatten op eens weg te gaan
    was er steeds weer een schijnbeweging
    van die nieuwe marktwagen die er aan zit te komen
    we durfden niets te reserveren
    en nu
    een jaar later na de beloofde leveringsdatum
    is dat nog steeds zo
    ook deze keer lijkt er beweging te komen in de papieren oorlog
    wij zijn er zelf ondertussen van overtuigd dat er sabotage gebeurt
    en we hebben ook een sterk vermoeden
    van de dader én de aanstoker
    ach, het komt wel goed
    we zijn dus van plan om een aantal dagen
    in een hotel op Schiermonnikoog te verblijven
    maar ik boek nog niet tot enkele dagen ervoor
    en indien die wagen nu toch komt
    dan hebben gaan we in januari

    dus dit jaar een Nederlands eiland ipv een Canarisch

    26-10-2008 om 21:16 geschreven door annemiek


    24-10-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Vlaamse knuffeldag
    vanmorgen lag ik nog lekker wat te soezen
    na een turbulente nacht van allerlei dromen
    over een marktwagen die er eindelijk zat aan te komen
    (dromen zijn toch bedrog.....)
    op vrijdag morgen moet ik er zo vroeg niet uit
    dan vertrek ik pas om 11 uur of wat later
    richting mijn namiddagmarkt langs de Desquinlei in Antwerpen-zuid
    dus ik lag nog wat te soezen en te luisteren naar radio 1
    en plots was ik klaar wakker
    want een enthousiasteling vertelde
    dat het vandaag 'De Vlaamse knuffeldag' was
    en een andere anti-knuffeldag-meneer mocht alle argumenten ventileren
    tegen die knuffels waar hij beslist niet van gediend was
    ik denk dat die laatste ofwel een karikatuur was
    ofwel een ventje was vies van alles is
    maar allée vooruit ik vond het een leuk initiatief
    ofschoon ik daar zelf een persoonlijk invulling aan heb gegeven:

    vandaag regende het en samen met het steeds weer negatieve nieuws
    liepen er over de markt alleen nog maar mensen met donkere boze gezichten
    dus heb ik tegen iedereen gezegd
    "héla vandaag is het knuffeldag, heb je dat ook gehoord?
    dus geef ik je een dikke klapzoen zomaar gratis,
    want ik kan niet aan je omdat mijn toog er tussen staat en bovendien,
    denk ik dat je dan zowiezo zou schrikken van zoveel intimiteit"

    geloof het of niet maar de ergste zuurpruim begon te lachen
    en ieder vertrok vanaf mijn kraam met een vrolijke blik
    de een maakte er al meer woorden aan vuil dan de andere
    maar dat maakte voor mij geen verschil
    ik heb me geamuseerd
    tot die laatste klant
    die mijn snoepzoen resoluut terug smeet
    alsof het vergif was
    die man is trouwens nooit vriendelijk
    wél zo zeer gefrustreerd dat hij zichzelf verschrikkelijk kwelt
     en deze man verzocht me na aankoop en betaling van zijn waar
    om 3 oranjeschijven te wegen
    terwijl er met koeieletters op mijn venster staat:
    'minimum 100 g'
    ik wees hem er nogmaals op en vertelde,
    dat mijn weegschaal onder de 100 g niet nauwkeurig weegt
    hoeveel zitten er dan in honderd gram?
    ik zei dat dit van de grootte afhing
    en hij wilde toch hebben dat ik er 3 woog
    dan zou hij zelf wel bepalen of hij ze wel of niet 100 g kocht
    ik heb hem vriendelijk verteld
    dat ik met dit spelletje niet mee deed
    want eens ik de waar ter hand heb genomen
    leg ik die niet meer terug
    "fuck you" zei hij, "hier koop ik nooit meer"
    in antwoordde dat dit een goed idee vind,
    want en meneer met zulke streken wens ik niet te bedienen
    ....
    mijn dag verdorie naar de knoppen
    door zo'n kl.....
    toen ik daarna begon in te pakken
    vind ik zijn identiteitskaart en buspas en bankkaart
    geen politie in de buurt
    en ik was niet van plan om langs het politie bureau te rijden
    tijdens de spits, waar zou ik immers mijn wagen kwijt kunnen?
    dus nam ik alles mee naar huis
    en ik geef het morgen wel aan de politie in Kontich af
    dan kan hij daar naar toe komen
    oei, wat is deze wraak zoet

    maar er is meer
    deze meneer heeft een tijd geleden
    een pakje gevulde speculaas van mijn plank vooraan weg geschoven
    toen dit op de grond viel
    gaf hij dit een trap zodat het ver naast de wagen terecht kwam
    toen raapte hij dit op en was er mee weg
    ik zou het niet geweten hebben
    maar een andere klant had het uit de verte zien gebeuren
    en zij bracht me op de hoogte
    die vent was natuurlijk al lang weg met zijn fiets
    maar ik wist hoe hij er uit zag

    ik kon vandaag natuurlijk niets meer bewijzen
    ik ben zelfs niet wrokkig geweest
    omdat ik me zulke dingen zelden fixeer
    maar toen hij vandaag zo reageerde herinnerde ik me dat andere voorval
    dus
    mijn wraak is zeer zoet
    laat hem maar helemaal naar Kontich komen
    en vooral:
    laat hem vannacht maar eens goed zweten
    soms
    ben ik echt wel eens een stout mens
    of
    echt nog niet de slechtste
    anders had ik alles gewoon laten verdwijnen
    dan kon ie alles opnieuw aanvragen
    nee,
    dat doe ik niet,
    maar ergens voel ik de neiging om er een briefje in te steken
    en te zeggen dat ik hem nooit meer wil zien
    omdat ie gevulde speculaas pikt
    (dan leest de politie dat ook)
    zou ik????

    24-10-2008 om 22:19 geschreven door annemiek


    19-10-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.impressies van een zondagwandeling















    19-10-2008 om 14:44 geschreven door annemiek


    17-10-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.druk maken op de weg
    een titel verzin ik later wel
    want ik weet totaal niet waarover ik vandaag wil schrijven
    dat komt er van:
    ik heb te lang gewacht
    en toch voel ik me eigenlijk dankbaar
    om die adempauze voor mezelf
    ook al betekende dat geen rust
    er is een vreemde beweging voelbaar in mijn me
    allerlei onbewuste automatische gedragingen beginnen op te houden
    dus niet direct die pc aan wanneer ik thuis kom
    niet dat snoepje in mijn mond wat daar verkeerd lag
    niet direct antwoord geven op een overvloed van vragen
    niet impulsief reageren
    zoveel nietjes en toch betekent het iets positiefs
    ik heb me geoefend in het in vraag stellen van deze gebeurtenissen
    'moet dat nu echt?'
    'wil ik dit echt?'

    een voorbeeld:
    deze week stond ik op ontploffen
    toen ik voor de zoveelste keer voor een rood licht stond
    omdat diegene voor me weer eens 'zijn gas' niet vond
    ik erger me zowat iedere dag aan een heleboel getreuzel
    deze keer vroeg ik mezelf:
    komt dit dan nooit bij mij voor?
    nou.... ja.... zo'n één keertje per jaar of zelfs minder....
    en met hoeveel auto's rijden wij hier rond?
    weet ik veel, maar wel héél veel!
    en als iedereen nu misschien één keertje te laat reageert bij groen licht
    dan is het toch wel waarschijnlijk dat dit mij regelmatig ophoudt
    ja, zo heb ik het nog niet bekeken
    daar gaat het nu net wel om, Annemiek
    je hebt de neiging om de andere weggebruikers als één geheel te bekijken
    terwijl dit net als jij individuen zijn
    dus het is niet jij en de anderen
    maar jij en hij en zij en.......

    en denk je dat een ander dan nooit zorgen aan zijn hoofd heeft?
    dat ie slechts rekening moet houden met jou?
    dat ie alleen maar regeltjes in zijn hoofd moet proppen
    en perfect als een robot moet rijden

    nou...
    met dit gegeven ben ik voor de rest van de week de weg op gegaan
    en ik heb me niet meer druk gemaakt
    ziezo de titel van deze blog heb ik nu wél gevonden
    en het is meteen genoeg voor vandaag

    ik heb nog ander huiswerk
    om de veertien dagen volg ik nu soort cursus
    die de relatie bloot legt tussen mijn beleving
    van gebeurtenissen in mijn leven en mijn gezondheid
    hiertoe ben ik opgehouden met te doen
    alsof er niets aan de hand is met dit lijf
    maar ik heb de waslijst eens overlopen
    en ik denk dat het 5 voor twaalf is/was
    dit aan mezelf toegeven is al heel wat
    maar om daarover te schrijven in mijn blog is het nog te vroeg

    17-10-2008 om 21:49 geschreven door annemiek


    12-10-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.vliegen of zweven
    in de morgen magazine zag ik een grote foto van een pelikaan
    toen ik zulke vogels in het echt zag was ik verwonderd
    en nu nog meer:
    die grote vogels wegen maar ongeveer 11 kilo
    en ze kunnen op de oceaan wind zweven zonder een vleugelslag
    en als die vogel water hapt
    kan zijn bek 13 kilo water dragen
    met hopelijk daarin wat vis
    kortom:
    het is niet altijd wat het lijkt
    want ze lijken zwaar en wat onhandig als ze aan de kant zitten
    als je ze zit op stijgen denk: "die haalt het niet"
    11 kilo en zwevend in de wind
    met een opslagcapaciteit van 13 kilo water in zijn bek
    daaruit haalt ie wat ie nodig heeft
    ...
    in mijn leven lijk ik soms te vliegen
    raak ik kant nog wal
    geen tijd om neer te strijken
    geen tijd om te bloggen
    en als ik dan wel neerstrijk
    neem ik veel in me op
    filter ik wat ik nodig heb om te overleven
    lijk ik wat onhandig

    een plompe (soms grappige) vogel met een grote bek zweeft door blogland

    12-10-2008 om 22:02 geschreven door annemiek


    07-10-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.affiche
    Klik op de afbeelding om de link te volgen














    wanneer ik iets niet concreet kan uitwerken
    neem ik afstand
    ga ik iets helemaal anders doen
    soms gaan er dagen over
    soms vergeet ik het zelfs
    tot iets of iemand me wakker schudt
    en dan begin ik er aan met een fris gemoed
    zomaar, zonder plan
    dan ben ik op mijn beste

    wanneer ik iets niet concreet kan uitwerken
    komt dat meestal omdat ik nogal wat tegenwind krijg
    omdat ik het gevoel dat ik een beetje alleen kom te staan
    dan zinkt de energie tot op een laag niveau
    dan laat ik mijn idee zijn beloop

    zoals vandaag
    de marktkramers op sommige markten zijn nogal doem denkers
    ze weren elk initiatief omdat het verloren geld en energie zou zijn
    ik liep al lang met het idee om een affiche te ontwerpen
    om deze markten te promoten
    maar ik liep vast op het verwachtte gezever
    ik wilde een foto gebruiken
    doch iedereen wordt dan al snel boos
    want 'wie mocht er wel of juist niet op staan'
    en ik moest op passen voor gezichten van klanten
    en de laatste keer was er dan weer een madam
    die mijn actie affiche fijntjes helemaal afbrak
    (ook al geeft zij zelf een negatief beeld van de markt,
    toch heeft het me geraakt)

    maar vandaag dus
    hoorde ik dat er een marktvergadering komt
    en ik moest tegen morgen die affiche af hebben
    (van mezelf)
    geen idee over het hoe-wie-wat-waar
    maar mijn fototoestel had ik bij
    dus begon ik in het wilde weg foto's te trekken
    ik zou later wel zien wat ik kon gebruiken

    thuis aangekomen kan ik dan niet meer wachten
    direct ben ik er aan begonnen
    natuurlijk is dit niet de definitieve versie
    ik moet nog een scherpere afbeelding van een logo hebben
    en ik verwacht zeker nog aanpassingen
    maar ik ben zelf tot nu toe wel tevreden

    wat ik eigenlijk nog het leukste vind:
    het proces van het creëren telt voor mij meer
    dan wat men er mee doet
    misschien hang ik die affiche alleen maar in mijn eigen wagen

    07-10-2008 om 22:04 geschreven door annemiek


    05-10-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.niet naar het 'andere boek'
    al een week leefde ik naar 'het andere boek' toe
    en toch heb ik vanmorgen besloten om lekker thuis te blijven
    een marktweek in kouder weer eist zijn tol
    ik heb mijn zijdezachte plunje aangetrokken
    en dit wil zeggen: 'ik blijf binnen'
    ook met een andere reden:
    deze week heb ik mijn centen voor iets anders nodig
    en een boekenbeurs belopen zonder geld op zak
    gaat me moeilijker af
    dan winkelen in een toffe winkelstraat zonder iets uit te geven

    dus vandaag ga ik lekker rommelen in huis
    de boel wat aan kant brengen en poetsen
    en het is tijd voor een lekker verse soep en hutsepot

    dochterlief is alweer naar hier afgezakt
    ze heeft dit warme nest blijkbaar meer nodig dan verwacht
    en wie zijn wij om daar iets tegen te hebben

    op mijn nachtkastje ligt nu
    'Mijn verloren zoon'
    van
    Wafi A. el
    de moeder van de 'twintigste kaper'
    een ingrijpend autobiografisch verhaal
    wat een schokkend inzicht biedt in de Marokkaanse leefwereld

    nog maar pas heb ik dat boek uit van die Iraanse studente
    die haar verblijf in de gevangenis aldaar heeft overleefd

    altijd weer autobiografische boeken
    altijd weer over mensen die verschrikkingen hebben meegemaakt
    en toch in staat zijn om zich staande te houden
    dit boeit me en sterkt me
    om weerwoord te bieden aan iedereen
    die snel van oordeel is over handelingen van een ander
    die ooit met zijn rug tegen de muur heeft gestaan

     ik vraag me af of zulke boeken ook op school besproken worden

    05-10-2008 om 12:30 geschreven door annemiek




    IK BEN
    VÓÓR ONTDEKKING
    VAN HET UNIEKE
    IN IEDERE MENS!
    WAT EEN RIJKDOM!


    Foto

    gewoonlijk schrijf ik tekstjes,
    overpeinzingen,
    gedachtenkronkelingen,
    gedichtjes, verhaaltjes...

    die overal en nergens gepubliceerd worden.
    dan weer hier,

    dan weer daar,
    op websites, msn groepen,
    in verenigings kwartaaluitgaves.

    Tot ik me wat ongemakkelijk begon te voelen:
    ik lag verspreid over het internet

    ....
    dat is nu dus veranderd
    openbaar reageren kan
    - als jouw reactie iets vertelt over je zelf
    - als je iets waardevol hebt toe te voegen
    - als je je echt niet kan inhouden ;)

    ...
    een gastenboek vind ik overbodig
    want in zo'n brievenbus komt doorgaans
    alleen reclame

    Volg me op:
  • Annemiek Verras
  • All I like to do everyday day
  • a rolling stone in rainbowland
  • facebook

  • Druk op onderstaande knop om mij te mailen.


    Laatste commentaren
  • Geïnspireerd door: (Annemiek)
        op Nog eens een goed voornemen
  • Compliment (Annemiek)
        op gedachteknronkelingen van vandaag
  • Tekeningen (Karel Mortier)
        op gedachteknronkelingen van vandaag
  • Leven (Annemiek)
        op Gouden herinneringen met soms een donker randje....
  • Figtree (Karel Mortier)
        op Gouden herinneringen met soms een donker randje....
  • aanbevolen blogs 1
  • feltingyoursoul
  • Margreet
  • Whisperings of the Soul
  • Nagolore
  • Wolkenadem
  • Parelstuif
  • Stef
  • Wim-Del-Arte
  • Uvi

    aanbevolen blogs 2
  • Valerie
  • Regenboog - Melissa
  • Vierkant
  • Aanbeelden
  • Schilderia
  • Novelle
  • Think Pink
  • Loesjes blog en Write on Wednesday (WOW)
  • Plato
  • RedStar

    kunstig
  • Café de Kunst
  • Artoon
  • awaken visions
  • the mandala project
  • Dale Chihuly
  • 1001 liefdes
  • Andy Goldsworth
  • arts & letters daily
  • Kunstforum

  • Mijn bronnen en/of achtergrond info
  • dagelijkse gedachten
  • innerned
  • Free Political Documentaires
  • spirituele quotes, boeken, films, enz
  • EFT homepage
  • tekens van leven
  • Ode
  • kim peek
  • zinrijk
  • virusalert

    Warm aanbevolen:
  • De Lichtbron vzw, huis voor dialoog en herbronning
  • de vrolijke kunstenaar
  • Schelde Informatie Centrum
  • Paulo Coelho
  • ik ben voor!
  • het zomerhuis
  • alternatief hof van wonderen
  • Tallship Thalassa
  • Online vluchten boeken
  • Blokwatch

    warm aanbevolen - vervolg
  • Loodsvaartuig
  • colourf4kids
  • artcard
  • just be
  • vakblad voor spirituele ontwikkeling
  • inside-outside
  • Zen-Durckheim centrum
  • Be your self
  • Stormwind
  • popocatepetl

    warm aanbevolen - nog een vervolg
  • Pension op Schiermonnikoog
  • Penney Peirce
  • Sfeer in Huis (van Kate)
  • tastingopinions
  • Abdij Onze Lieve Vrouw van Nazareth
  • Hart en ziel (tests)
  • Byron Katie -The work

  • NIEUWS
  • De Redactie
  • Krantenkoppen
  • Aardbevingen

  • E-mail mij


    Foto

    Zoeken in blog


    Blog als favoriet !

    Foto

    handige sites
  • heel veel lettertypes
  • hobbytips
  • wandelroutes

  • Aanbevolen discussiegroepen of forums
  • EFT forum
  • the intention experiment
  • stef&vrienden
  • Community feedback
  • Petities
  • Vrienden voor vrede
  • Freedom underground
  • Werner Voets - de waarheid?
  • Emotional freedom techniques

    op mijn nachtkastje:

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Attunement interviews - I
  • Andy Couturier - Writing Open The Mind
  • Anodea Judith, Ph.D. - Waking The Global Heart
  • Bruce Lipton, Ph.D. - The Biology of Belief: Unleashing the Power of Consciousness, Matter, & Miracles
  • Carolyn Godschild Miller - "Creating Miracles"
  • Penney Peirce - The Intuitive Way
  • Furyu Nancy Schroeder - San Francisco Zen Center's Green Gulch Farm
  • John Welwood, Ph.D - Perfect Love, Imperfect Relationships
  • Kay Cordell Whitaker - Sacred Link
  • Dr. Michael Wayne - Quantum-Integral Medicine
  • Wendy McLaughlin - Sufism: The Heart of Islam

    Attunement intervieuws II
  • Trebbe Johnson - The World is a Waiting Lover
  • Adam Wolpert - Occidental Arts and Ecology Center "Painting as a Practice"
  • Brenda Anderson - Playing The Quantum Field
  • Diane Frank (Poet) - in the Dream House
  • Darrin Owens - Reader of Hearts
  • Echo Bodine - The KEY to Psychic Development
  • Swami Kriyananda - The Essence of the Bhagavad Gita Explained
  • Jean Houston - The Wound and the Hound of Heaven
  • Kokomon & Aeeshah Clottey - Beyond Fear: 12 Spiritual Keys to Racial Healing
  • Dr. Michael Nagler - The Search For A Non-Violent Future

    Attunement interviews III
  • Richard Tarnas, Ph.D. - Cosmos and Psyche: Archetypal Astrology
  • Phil Roundtree - Returning to Faith
  • Stanislav Grof, M.D., Ph.D. - When The Impossible Happens
  • Starhawk - Winter Solstice
  • John Daido Loori, Roshi - The Zen of Creativity


  • Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs