collega's olifanten
  • jogging team de olifant
  • Alain & Rita
  • Dirk Luypaert
  • Clint Lenaers
  • Johan Watthy
  • Jurgen Wyllie
  • Koen Vansteenkiste
  • Stefaan Vanmassenhove
  • Andere webloglopers
  • Katrien
  • Marnix de dream team runner
  • Fré
  • Francis Coucke
  • Sjarlot
  • tom
  • Dirk
  • Julie
  • KJ
    Nog enkele loopvrienden
  • Gert Luyckx
  • Gert Schroons
  • Frank Spencer
  • Betty Spencer
  • Marc
  • Andy
  • Geert
  • Anita van Bart
  • Bart van Anita
    nog blogs om eens te bezoeken
  • Ivan & Kristien (strippende loper)
  • Natalie
  • Jan de aprilvis
  • Lies Deruddere
  • Davy Stieperaere
  • Layla Vancompernolle
  • Guy Devreker
  • Geert
  • Sandra Cauwels
  • Etienne deVillage
    Mijn favorieten
  • Oostends loopcriterium
  • Vader Abt
  • Vader Abt Trappist
  • Manège Groenhove
  • Laatste commentaren
  • dag wim (mx)
        op einde loopblog
  • Doelstelling. (Guy)
        op week 41
  • energie (lankarren)
        op sorry !
  • please (lankarren)
        op stilte
  • tof (marnix)
        op week 16
  • Inhoud blog
  • einde loopblog
  • 2013
  • loopvrije weken
  • loopvrije week
  • Zoeken in blog

    Archief per maand
  • 03-2013
  • 01-2013
  • 12-2012
  • 11-2012
  • 10-2012
  • 09-2012
  • 08-2012
  • 06-2012
  • 05-2012
  • 04-2012
  • 03-2012
  • 02-2012
  • 01-2012
  • 12-2011
  • 11-2011
  • 10-2011
  • 09-2011
  • 08-2011
  • 07-2011
  • 06-2011
  • 05-2011
  • 04-2011
  • 03-2011
  • 02-2011
  • 01-2011
  • 11-2010
  • 10-2010
  • 09-2010
  • 08-2010
  • 07-2010
  • 06-2010
  • 05-2010
  • 04-2010
  • 03-2010
  • 02-2010
  • 01-2010
  • 12-2009
  • 11-2009
  • 10-2009
  • 09-2009
  • 08-2009
  • 07-2009
  • 06-2009
  • 05-2009
  • 04-2009
  • 03-2009
  • 02-2009
  • 01-2009
  • 12-2008
  • 11-2008
  • 10-2008
  • 09-2008
  • 08-2008
  • 06-2008
  • 05-2008
  • 04-2008
  • 03-2008
  • 02-2008
  • 01-2008
  • 12-2007
  • 11-2007
  • 10-2007
  • 09-2007
  • 08-2007
  • 07-2007
  • 06-2007
  • 01-2007
  • 01-2006
    t'olifantje Wim
    De ervaringen van een beginnend loper...
    27-04-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.sint jansloop 2008
    Vandaag ging ik normaal gezien meelopen aan de Sint Jans loop in Oostende. Ik had me deze week na het lopen van de LAKOSTA een beetje gespaard om eens uit te halen tijdens de Sint Jans loop en te kijken hoe het met de conditie gesteld was. Maar niemand heeft me gezien tijdens de loop ! Ik had namelijk nog een beetje naweeën van een wijndegustatie de avond voordien. Blijkbaar iets verkeerd geeten of gedronken ( misschien de fameuze Bourgondië wijn ! ) want deze morgen en deze middag geen eten kunnen zien, laat staan verorberen. Daarnet iets kunnen eten dus morgen zullen we weer fris op het werk zijn ! Dus maar wijselijk besloten om niet naar Oostende af te zakken. Moraal van dit verhaal : de avond voor een wedstrijd geen wilde uitspattingen meer voor mij. Ik zal wel lezen op anders blogs hoe goed jullie allemaal hebben gelopen. En Dirk, dinsdag weer je KVO truitje aandoen, nu zijn we zeker : het brengt geluk ! Greetings !

    27-04-2008 om 20:53 geschreven door Wim  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 2/5 - (3 Stemmen)
    19-04-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.LA KO STA

    Voor de eerste keer meegelopen in de La ko sta 1/2 marathon. Ik was tijdens de middag nog aan het eten toen ik besliste om toch maar naar Staden te trekken. Ik kreeg het nummer 203 en naast mij stond Frederiek Colpaert nr. 204. Ik zei nog hopelijk missen ze niet in nummers aan de aankomst maar in de uitslag te zien doen ze daar hun werk goed. ( 1.09.54 voor nr. 204 en 1.41.39 voor nr. 203 ). Best aangenaam om zoveel bekend volk te zien, nog 4 andere olifanten aan de start en sterk gelopen ! Nu, de wedstrijd, Vlaanderen mijn vlakke land, amai mijn frak. De eerste kilometers waren toch behoorlijk op en neer maar toch kon ik mij tempo aanhouden. Aan de molen in Zarren was er een boer die niet wilde meewerken en moesten we toch met een 20 tal lopers de velden in. Dan begon de wind nog een beetje tegen te zitten en werd het toch moeilijker om hetzelfde tempo erop na te houden. Mijn motor is ( nog ) niet zo sterk. Op 2 km voor het einde kwam ik nog bij Martin ( ook een olifant ) nog even geprobeerd om hem mee te krijgen maar het ging niet meer. Katrien stond vlak voor de meet en ik zag er nog heel goed uit volgens haar. Morgen is het haar grote dag en ik ben er zeker van dat ze een goede prestatie zal neerzetten. Goed de aankomst gehaald in 1.41.39. Ik had graag net onder de 1.40.00 gelopen maar het tweede deel was toch iets trager, jammer maar dit was eigenlijk nog maar mijn tweede halve marathon dus zal het voor een volgende keer zijn. ( de eerste was Nieuwpoort - Oostende na 5 maanden lopen in 2006 in 1.59.?? ). Nadien nog vele goede tijden gehoord, proficiat aan allen en nog enkele gedronken in het aangename gezelschap van Katrien, Christ, Bart, enz... Al bij al ben ik content dat ik daar geweest ben, het alternatief was spitten in de hof maar dit is voor morgen ! Greetings !

    19-04-2008 om 20:57 geschreven door Wim  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    14-04-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.van het goede te veel ?
    Vrijdagavond belde onze huisdokter om te vragen als ik geen zin had om de zaterdagmorgen een duurloop met hem te lopen. We hadden net lekker vettig gegeten en een goede fles wijn soldaat gemaakt maar toch vond ik het een goed idee. Om 09.00 uur stipt vertrokken en Alexander had echt een mooie route uitgestippeld, plaatsen waar ik zelfs als rasechte Koekelarenaar nog niet was geweest. Dus werd het een zeer aangename duurloop, wel met redelijk veel wind, maar de 21.200 km werden vlot gelopen constant tussen 5.15 en 5.30 de kilometer ( afhankelijk van de wind ). Ik had zondag al 15km, dinsdag 15, en woensdag 21.1 km gelopen dus ging ik het iets rustiger doen tijdens het weekend maar een goede uitnodiging sla ik niet af natuurlijk. Dus mijn weektotaal is op 72.3 km gekomen wat eigenlijk veel is als de marathon maar voorzien is op 20 juni. Nu die duurloopjes bevallen me beter daar ik geen snelheidsman ben. En de tijd zondag was praktisch gelijk als deze van woensdag dus dat zat ook goed. Morgen ( dinsdag) zijn we weer van de partij met de bende olifanten in het bosje te Oostende voor een gezamelijke 10 km en nadien nog een 5 km alleen. Ik moet toch wachten om Ninke dus kan ik zowel een beetje lopen. Greetings !

    14-04-2008 om 23:11 geschreven door Wim  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (2 Stemmen)
    10-04-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.1/2 marathon
    Na een zeer goed gevoel de zondagmorgen tijdens de 15 km loop was het dinsdagavond samen lopen met de olifanten. Eerst in groep en dan nog met Dirk voor weer een totaal van 15 km en opnieuw voelden de benen goed aan. Ik wou dan ook eens testen hoe het zou gaan op een halve marathon. Zogezegd, zogedaan, niettegenstaande Maureen heel lekker eten aan het klaarmaken was was de roep van mijn Nike's luider. Eerlijk gezegd de eerste 3 km waren zwaar, dit heb ik wel meer, blijkbaar moeten mijn benen nog een beetje loskomen na een dag vastgeroest te zitten aan mijn bureaustoel en ook mijn ademhaling moet nog een beetje ontstressen ! Maar hoemeer kilometers de revu passeerden, hoe beter ik me voelde. Echt genoten van de 21.1 km en deze werden gelopen in 1.53.15 met het gevoel dat ik wel nog een tijdje verder kon lopen aan dit tempo. We gaan nu rustig verder werken om ons voor te bereiden op 20 juni. Nog een uurtje in de manége blijven plakken, Kim was toch nog bezig met haar springles.
    Gelukkig bestaat er nog zoiets als tupperware zodat ik s' avonds toch nog kon genieten van een lekkere maaltijd. Greetings ! 

    10-04-2008 om 22:34 geschreven door Wim  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    06-04-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.ronde van vlaanderen
    Deze week gaan we weer de goede richting uit. Na 10 en 12 heb ik deze morgen 15 kilometer gelopen aan 5.15 per km en kon ik dit zonder problemen volhouden. Na 6.5 km belde Maureen dat het ferm aan het hagelen was en ik zag inderdaad de dreigende wolken boven Koekelare hangen maar we hebben het de volledige 15 km zo goed als droog gehouden. En het was voor de eerste keer sinds lange tijd dat ik weer een zeer goed gevoel had. De benen voelden goed, de ademhaling was in orde en voor de verandering eens de hartslagmeter omgedaan die schommelde constant rond de 130 - 135. Na 6.5 km ben ik dan eens een andere richting ingeslaan en hebben we de "poggio" van Koekelare opgelopen. Vroeger was het Belgisch kampioenschap wielrennen eens in Koekelare ( Jos Jacobs won , denk ik toch ) en dan noemde de BRT reporter ( Fred De Bruyne ? ) onze poggio smalend een mierenhoop ! Ik kon mijn zelfde tempo bergop aanhouden maar gelukkig is het maar een kleine beklimming want veel langer mocht het toch niet duren. Nu gaan we ons eens rustig in de zetel nestelen en een lekker streekbiertje drinken terwijl we hopelijk genieten van een mooie ronde van Vlaanderen. Greetings

    06-04-2008 om 12:55 geschreven door Wim  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (2 Stemmen)
    30-03-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.finale
    Vandaag was het de finale van het winterkampioenschap jumping in Groenhove. Kim en Guess hadden een epo kuur achter de rug want zowel s'morgens als in de namiddag stonden ze op het hoogste podium. Resultaat van deze super dag was een algemene eerste plaats na 10 wedstrijden in de vierde reeks. Blijkbaar zit er toch wat talent bij de Tyvaertjes !! Wat het lopen betreft ben ik ook weer aan het opbouwen. De laatste 4 loopjes werden gelopen aan een zeer rustig tempo. Donderdag 10 km en zaterdag 10 km in 55 minuten. Deze week doen we rustig verder en als alles goed gaat hoop ik van de lakosta halve marathon te lopen op 19 april. Dan hebben we nog 2 maanden om ons voor te bereiden voor de marathon van de nacht van Vlaanderen. Als ik zo de traningsschema's van andere bloggers lees kan ik alleen maar bewondering hebben voor de inzet van die mannen en vrouwen. Zelfs op reis volgen ze perfect de schema's ! Dit moet gewoon tot super prestaties leiden in Antwerpen.
    De week verlof heeft me deugd gedaan en nu kunnen we er hopelijk weer tegen tot het zomerverlof. Greetings !

    30-03-2008 om 22:02 geschreven door Wim  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    22-03-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.rust !
    Het is al een tijdje stil geweest op mijn blog. De reden is dat er de laatste 2 weken heel weinig gelopen werd. Maar 1 keer een 12 tal kilometer per week wat natuurlijk te weinig is om de marathon van Antwerpen te lopen. Dus die hebben we definitief geschrapt. Vandaag is er ook een wedstrijd van het O.L.C. en ook deze laat ik aan me voorbij gaan. De laatste tijd is de " fut " er een beetje uit. De zin om te lopen is er nog maar mijn verstand zegt me om het een tijdje rustig aan te doen. Ik had laatst beter niet opgeschept met het feit dat ik 20 jaar had gewerkt zonder 1 dag ziekteverlof want na 20 jaar en 3 maanden is het er toch van gekomen, dondermiddag en vrijdag thuisgebleven. Maureen had zonder dat ik het wist de dokter gebeld, ( ik ben niet zo'n fan van dokters ) en die besloot omdat het blijkbaar geen griep was om eens mijn bloed te trekken. Ik zal wel van " iets " teveel of tekort hebben zeker. Bloeddruk stond ook redelijk hoog voor zo'n getrainde atleet ( de mensen die mij kennen, niet lachen a.u.b., ik mag toch ook eens dromen hé ) of is zwak bureauventje hier beter van toepassing. Toen Alexander mijn bloed trok waren we volop plannen aan het maken om samen te trainen voor de marathon van de nacht van Vlaanderen. Ik wou vandaag meedoen aan de wedstrijd maar mocht niet van Maureen, dan zei ik, ik ga op mijn gemak lopen naar de manège maar dit mocht ook niet. Volgende poging, ik wil een nieuw terras aanleggen in de tuin dus moet er nog een beetje gespit worden : mocht ook niet. En dan nog zeggen dat ik niet onder de sloef zit. Nu, het is wel mooi dat ze nog bezorgd is na al die ( lange ) huwelijksjaren !!!! Resultaat van dit alles, nu heb ik tijd om dit te typen en om straks naar Milaan San Remo te kijken terwijl ik een beetje QSL kaarten schrijf van gemaakte kontakten met mijn zender. Het is wel een goed alternatief want anders was het gaan winkelen met mijn 3 vrouwen! Gelukkig zijn we nu 1 week thuis en kunnen de batterijen opgeladen worden. Ik ga wel eens naar het werk om rustig, zonder gezaag aan mijn oren een beetje werk in te halen zodanig als we terug starten 31 maart het hopelijk rustiger zal zijn. Wishfull thinking denk ik want normaal gezien zijn de eerste 3 maanden de kalmste en als dit kalm is .... dat beloofd voor de zomermaanden ! Wat het lopen betreft is er ( nog ) geen paniek, de corrida als eerste " piek " en dan de marathon's : nacht van Vlaanderen, Flanders Fields en Eifel met de club. De doelen blijven maar nu doen we het eventjes een beetje rustig aan. Greetings.

    22-03-2008 om 12:59 geschreven door Wim  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (3 Stemmen)
    09-03-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.zondag

    Kim had haar  achtste wedstrijd van het winterkampioenschap jumping in de manège Groenhoeve en Ninke zit in de examens. Dus moest ik met Kim naar Torhout en viel mijn zondagmorgen loopje in het water. Niet dat ik mij daar veel van aantrek want met 2 actieve dochters is het soms moeilijk om tijd voor mezelf vrij te maken.  Kim heeft graag dat er iemand ( in haar geval mama en/of papa ) bij haar blijft als ze paarden probeert te berijden. En eerlijk gezegd wij zijn er liever ook zelf bij. Vandaag 2 x foutloos en een tweede plaats. 
    In de namiddag moest er nog om brood gegaan worden en ik als nieuwe man ( ?? ), ik ga wel , eerst een tourke lopen ( aperitief uit mijn lichaam lopen ) en dan zal ik wel tot bij de bakker gaan. Zo gezegd, zo gelopen, jammer genoeg wou Sabine, Frank of andere weermannen niet meewerken want na ongeveer 9 km zat ik in een helse stortbui ( mollejoeng regenen ) om het in het West Vlaams te zeggen. Kletsnat mijn beurt afgewacht bij de bakker, paraplu vergeten vroeg er iemand, en ik nee hoor een douche genomen en nu pas gezien dat ik mijn kleren vergeten uit te trekken ben. Gelukkig ken ik hem en weet hij mijn ( natte ) humor te apprecieren.
    Toch wel tevreden van mijn loopje en van mijn kilometers deze week. Gelukkig vandaag geen pijn meer in de rug, 't zal aan mijn bureaustoel liggen zeker. Baas als je wil dat ik nog eens 20 jaar werk zonder 1 dag thuis te zijn door ziekte, ik denk niet zozeer aan een stoel maar af en toe een massage door een of meerdere ....  stop, mijn fantasie slaat op hol ! Voor alle duidelijkheid, ik weet dat the boss mijn blog soms eens leest, kwestie van op de hoogte te blijven wat zijn personeel allemaal uitsteekt. Greetings !

    09-03-2008 om 21:01 geschreven door Wim  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    06-03-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.carosserie werk
    Na Oostende - Brugge hebben we dinsdagavond de zeedijk weer onveilig gemaakt. Er stond serieus veel wind en de zandkristallen sneden in je gezicht. Een auto zandstralen ze voor ze die opnieuw verven, wel ons gezicht is ook gezandstraald maar geen nieuw kleurtje voor mij. Ik heb Elsie een beetje uit de wind proberen te zetten want bij momenten was het toch serieus duwen.
    Gisterenavond weer Koekelare - groenhove gelopen. De bedoeling was om traag te lopen zonder te kijken naar mijn chrono. Wel, geen 1 keer gekeken, dat is karakter hebben hé. Aangekomen in de manège in 1.29.40 voor 16.5 km, ik had echt wel het gevoel dat ik traag had gelopen en toch valt de tijd mee. Nadien nog een spaghetti verorberd, goed bezig hé ! en 2 leffe's gedronken, niet zo goed bezig hé !! Was het door de Leffe's maar s'nachts bijna geen oog dichtgedaan door rugpijn. Vandaag op het werk was het ook weer zo'n typische baaldag en mijn rug wilde ook niet echt meewerken. Gelukkig wou Maureen een tourke lopen als ik thuiskwam. 5 km gelopen aan 9 km/uur. Maureen doet dit alsmaar beter. Morgen lopen we niet want tijdens het weekend wil ik weer een langere duurloop proberen. Als ik nog wil meedoen in Antwerpen zullen we de kilometers een beetje moeten opvoeren. Het zal toch een beslissing van het laatste moment worden. Greetings

    06-03-2008 om 20:43 geschreven door Wim  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    02-03-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Oostende - Brugge
    Net thuisgekomen van weeral een drukke dag. Het begon deze morgen met de 10 miles. Aangenaam om voor de start Katrien, Tinneke en Hansy eens te zien. Ook veel leden van mijn club " jogging team de olifant " waren ook weer van de partij. Bedankt Luc om mijn nummer af te halen. Dit is een van de voordelen van in een goede club te zijn. Ik was in gezelschap van onze huisdokter. Die ging zijn 5° wedstrijd lopen maar is wel een super wielrenner. Moest hij zich toeleggen op het lopen, amai !! Super gelopen Alexander ! Nu, mijn wedstrijd is veel minder vlot gegaan. Ik had de hele afstand het gevoel dat het niet ging, krampachtig lopen en gewoon een slecht gevoel. Zelfs lopers die me kennen en bij me  kwamen zeiden dat ik niet vlot aan het lopen was. En inderdaad, zo voelde ik me ook. Stefaan bleef dan nog enkele kilometers bij me, bedankt ! Maar eerlijk gezegd was ik blij als ik de finish bereikte. Gelukkig stond Maureen daar al met de warme jas van het O.L.C. Zelf geklokte tijd 1.16.41, wel veel rapper dan verleden jaar maar zelfs met de snellere tijd ben ik toch niet tevreden. Ik denk om vanaf nu iedere week eens een langere duurloop te doen. ( parcour nacht van Vlaanderen ) en dan beslissen  als we misschien toch zullen deelnemen aan de marathon van Antwerpen. Dus wie weet zien jullie me daar ! Het verder verloop van mijn dag : mijn loopgezel afgezet, vlug douche genomen, Kim gaan oppikken in Groenhove, terug naar Koekelare en dan opendeur school Ninke ( Katrien :  ik zal haar niet moeten plagen want ze zingt wel goed hoor ! ) Net mijn ontbijt, middagmaal en avondeten in 1 keer verorberd en nu gaan we nog een goeie drinken, santé !

    02-03-2008 om 20:14 geschreven door Wim  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    25-02-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.oeps !
    De tijd op mijn vorig bericht was verkeerd. Binnengekomen in ongeveer 2.33. Anders ging ik vergeleken met de tijden van Johan en Vince de laatste 2 km op mijn handen en voeten gekropen hebben.Voor de hartslagliefhebbers, ja, we hadden die eens aan, constant tussen de 145 en 150.

    25-02-2008 om 17:33 geschreven door Wim  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    24-02-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.NVV ( nacht van Vlaanderen )

    Ik had sinds de marathon van Eindhoven geen lange duurlopen meer ondernomen. 16.5 km was mijn langste loop sinds Oktober en dit heb ik maar enkele keren gedaan. Deze morgen hadden we afgesproken om eens een langere duurloop te proberen. Gelukkig had ik 2 ervaren en goede lopers bij me waarvoor dank ! We hadden afgesproken om 08.00 uur aan de kerk in Don Bosco en dan gingen we de marathon van de Nacht van Vlaanderen lopen. Bij de echte N.V.V. lopen we eerst een lus van 12 km voordat we aan Don Bosco zijn. Dus gingen we een kleine 30 km lopen en ondertussen eens het parcour verkennen. Als minste loper van de drie mocht ik het tempo aangeven en mijn eerste indruk was niet zo goed, het gaat konstant op en neer wat het wel zwaar maakt. Natuurlijk ben ik nog niet bezig met trainen voor een marathon maar toch denk ik dat de N.V.V. en persoonlijke besttijden niet samen gaan. Via Edewalle, Handzame,Werken, Zarren en terug Handzame kwamen we aan de poggio van Kortemark, de Sanjaardberg, ik denk dat dit wel een zware dobber zal worden tijdens de marathon. Van dan af ging het bergaf bij mij. Mijn 2 collega lopers bleven trouw bij me tot ik zei, als jullie nu rapper lopen dan trakteer ik nog met een streekbier naar keuze. Ze besloten om de laatste 2 km dan nog eventjes aan, ik denk, 4.15 - 4.30 de kilometer te lopen ! Ik kwam terug aan aan de kerk in Don Bosco met 28.1 km op de teller in 2.??.??. Toch wel tevreden zonder specifieke duurlooptraining, ik denk dat mijn conditie nog redelijk is. Nadien nog Kim gaan oppikken in de manège, lekker geëten en nog 2 uurtjes in de hof gewerkt. Nu moeten we nog een ( of meerdere) gaan drinken voor een verjaardag en het weekend zit er alweer op ! p.s. dat streekbiertje is wel uitgesteld maar het komt er wel nog van hoor ! Greetings ! 

    24-02-2008 om 00:00 geschreven door Wim  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (4 Stemmen)
    21-02-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.loopnieuws

    Deze week ben ik wel in Oostende geraakt maar ben ik niet gaan lopen langs de zeedijk met de olifanten. Eens wat tijd doorgebracht met de familie. Vroeger zagen ze me tot vervelens toe de dinsdag en donderdag avond en nu zouden ze geld geven om me eens te zien. Vandaar eens de familie gaan bezoeken maar geen geld gezien ! Wel een abdijbier, lekker ! Heb ik dan niet gelopen deze week ? Ja hoor, Maureen en ik hebben al gelopen, ze doet dat goed en 5 km gaat al zonder problemen. Gisteren heb ik dan weer Koekelare - Groenhove gelopen, 16.5 km in 1.27.00. Er was dan nog springles voor Kim die een beetje uitliep en zodoende pas om 22.00 uur thuis en dan moest ik nog eten ook. Morgen en zaterdag staat er weer een rustig loopje van 5 km op de planning want zondag wil ik dan eens een langere duurloop proberen maar daarover hopelijk zondagmiddag een verslagje. Ik heb nu al meer kilometers op de meter staan als verleden jaar deze tijd. Mijn eerste marathon is pas over 4 maanden dus we hebben nog alle tijd om ons voor te bereiden. Vanaf Maart komen er weer wedstrijden aan en we gaan proberen er enkele nieuwe te lopen. Waarschijnlijk loop ik nog alle wedstijden van het Oostends loopcriterium ook maar de bedoeling is om eens andere plaatsen op te zoeken. Nu, we zien wel. Greetings !

    21-02-2008 om 22:26 geschreven door Wim  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (2 Stemmen)
    14-02-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.valentijn

    Zoals in mijn vorig bericht gezegd ben ik zaterdag, nadat ik Kim had afgezet in Groenhove ( vind je Kim niet thuis of in school dan moet je maar op 1 andere plaats gaan zoeken ! ), gaan lopen. Een volledig nieuw toureke, warm weer en eindelijk eens weer in T-shirt kunnen lopen ! Eerst nog een beetje stroef want ik had voordien enkele uurtjes in mijn tuintje gewerkt. Maar nadien zelfs eens interval gelopen. 1 km traag en dan 1 km rapper, rap is in mijn geval 14 km/uur. Zeer goed gevoel of waren het de lentekriebels die ik al voelde. De 12 km werden gelopen in 58.30.
    Dinsdagavond was het weer olifantenavond. Weer 12 km gelopen maar nu in 1.08.00 en de laatste 2 km zeer rustig uitgelopen.
    Deze avond is het natuurlijk Valentijnsavond, dus wat doet een gelukkig getrouwde man dan ? Eerst lekker eten en om de calorieën weer kwijt te spelen zopas 7.5 km gelopen in 38.51. Voor mijn vertrek een goede fles wijn in de frigo gestoken en die gaan we straks soldaat maken. Eerst nog uitzweten, douche nemen en aardrijkskunde van Ninke opvragen. Greetings ! 

    14-02-2008 om 19:48 geschreven door Wim  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    07-02-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.donder en bliksem !

    We bouwen de kilometers een beetje op, kwestie van niet voor onaangename verrassingen te staan tussen Oostende en Brugge volgende maand. Dinsdagavond besloten Maureen en ik om samen een tourke te lopen. Vertrokken in lichte motregen, aangekomen in het park " De Mote" in een helse stortbui met donder en bliksem als toemaatje. Maureen ( sterke dame ) zei : we lopen door zeker en ik ( mietje ) ben je zot : onder al die bomen, we spelen met ons leven ! Resultaat het rustig loopje was iets vlugger gedaan dan ik had gedacht. In Oostende bestaat er een mooi woord voor "mietjes" als ik namelijk plakzantje. Maureen als echte Oostendse gebruikt dit nu meermaals. Voor de niet Oostendenaars onder de lezers een plakzantje is een zelfklever ( goede betekenis ) of wordt gebruikt voor een loper die bang is van de donder en bliksem ! 
    Woensdagavond wilde ondergetekende natuurlijk bewijzen dat het zwak moment van de dag voordien een uitzonderlijke gebeurtenis was. Om 17.00 uur thuisgekomen van mijn werk en direkt de loopschoenen aan en vertrokken voor de mooie route Koekelare - Manége Groenhoeve. Ik wou lopen aan 5 minuten de kilometer zonder veel naar mijn Garmin te kijken. Ik ken de route al goed en weet waar het 5, 10, 12 en eindpunt 16.5 km zijn. 10 km passeerde ik in 51 minuten en dan ietsje rapper gelopen want aan 12 km ( kerk Don Bosco )was ik juist 1 uur aan het lopen. Door Torhout een beetje tijd verloren en aangekomen in kop1 uur 24 minuten voor 16.5 km. Goed gevoel, zoals gewoonlijk zonder hartslagmeter maar die zal niet te hoog geweest zijn.
    Daarnet nog even rustig 5 kilometer gelopen en morgen is het rustdag ( verjaardag Maureen) maar normaal gezien staat er zaterdag weer een langere loop op het programma.
    Ik heb me gisteren ook ingeschreven ( via mijn club ) voor Oostende Brugge en dat zal de volgende wedstrijd worden in 2008. Greetings !

    07-02-2008 om 21:23 geschreven door Wim  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    03-02-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.'t sas Slijkens 2008

    Vrijdagavond was er nog de jaarlijkse viering van de kampioenen uit het Oostends loopcriterium. Geen waardebon voor mij maar toch weer een zeer mooie rode jas ! Zaterdag was het snoeidag in mijn hof ( 25 x 50 meter en lastiger dan het lopen ! ) en zondag zijn we er weer aan begonnen, de eerste wedstrijd van het O.L.C. in 't sas Slijkens. Blijkbaar waren er vele lopers met hetzelfde gedacht want bijna 400 lopers waren van de partij. Veel bekende en goede lopers trotseerden de koude ( 2° C) en de wind maakte het er niet gemakkelijker op. Ik besloot, na de mindere week, om rustig te starten en dan te zien als we de tweede tour nog power in de benen hadden. Al vlug mijn "concurrent" lopers uit mijn reeks voor het clubkampioenschap de olifant laten gaan en mijn eigen wedstrijd gelopen. De eerste tour had ik meer last van koude handen dan van iets anders, volgende keer lange mouwen en handschoenen meebrengen, maar al bij al ging het vlot. Eerst tour in 13.35 en de tweede tour proberen iets vlotter te lopen. Mijn handen waren nu toch gevoelloos geworden. Ademhaling en benen voelden eigenlijk wel goed aan en toen we de aankomst bereikten zagen we Brusselse toestanden, een file om door de aankomst te geraken. Normaal aangekomen in +/- 26.20 ( volgens de dame net achter mij ) maar tegen dat we bij Rik met de megafoon waren was er zeker al anderhalve minuut voorbij. 't sas Slijkens kraakt onder zijn succes. Iedereen bleef mooi in de rij staan en de Rik probeerde zo goed en kwaad als het kon om de file op te lossen. Jammer dat we de juiste tijd niet weten maar we waren toch vlugger dan verleden jaar. Verleden jaar was dit mijn mindere wedstrijd en ging de gemiddelde snelheid bij iedere wedstrijd omhoog. Dus als ik nu al vlugger ben .... dat beloofd ! Nu een beetje kilometers opbouwen om zonder ongelukken Oostende Brugge af te haspelen.Greetings !

    03-02-2008 om 14:49 geschreven door Wim  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (2 Stemmen)
    30-01-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.ziekjes
    Ik zeg het al een tijdje dat het lopen minder vlot gaat en gisteren was het weer van dat. Ik voelde me al gans de dag mottig op het werk. Toch s'avonds de loopschoenen aangetrokken en met een 10 tal olifanten het zeedijk tourke gelopen. Ik voelde de kracht zo uit mijn benen wegvloeien en besloot om halverwege rechtsomkeer te maken. Op een rustig joggingtempo terug naar de auto gesukkeld. Thuisgekomen niets meer kunnen eten en gans de nacht over de w.c. pot gehangen. Leuk is anders ! Tegen de morgen dan in slaap gevallen en Maureen heeft me laten liggen. Dit is de eerste ( halve ) dag in 20 jaar dat ik thuis ben van mijn werk.
    Ninke, onze jongste moest naar Torhout naar een toneel gaan kijken en s'middags kwam ze thuis en zei, ik heb Kim ( oudste dochter ) gezien met een emmer in haar hand. Wij direkt een vreugdesprongetje maken, ze is aan het kuisen geslaan ! Maar blijkbaar had ze buikgriep en is Maureen haar nog moeten gaan halen van school. De dokter komt dan nog naar ons vodje kijken !
    Ik ben al ingeschreven voor de eerste wedstrijd van het Oostends loopcriterium nu zondag in t'sas slijkens maar misschien is het beter om forfait te geven. Ik ben er nog niet uit, de beslissing zal zondagmorgen genomen worden. Greetings !

    30-01-2008 om 11:30 geschreven door Wim  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (6 Stemmen)
    26-01-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    Deze week was er s'avonds altijd wel iets te doen dus is er van lopen niet veel in huis gekomen. Maandagavond manége en blijven plakken, dinsdagavond 13 km gelopen, woensdag springles in de manége die altijd uitloopt, donderdag mijn petekind die officieel gaat samenwonen : feestje. Op vrijdagavond was er dan de jaarlijkse ledenvergadering van joggingclub de olifant. Altijd plezant en voor dit jaar zijn er plannen om met de club een marathon te gaan lopen in de Eifel in Duitsland. ( Meer info volgt op de website van de Olifant, zie link hiernaast ). Ook de 20 km van Brussel staan weer op de planning met nadien het noodzakkelijk bezoek aan de Griek ! Zaterdagmorgen heb ik dan nog eens 10 km gelopen aan 12 km per uur en het blijft nog altijd stroef gaan. Dat beloofd niet veel goeds voor het t'sas. Ik heb het gevoel dat ik veel moeite moet doen om aan 12 km per uur te lopen. Daarnet nog een beetje de amateurbanden onveilig gemaakt en een beetje mijn administratie up to date gebracht. Nu gaan we nog een goede drinken want morgen is het weer druk. In de voormiddag een wedstrijd voor Kim en in de namiddag een dubbel verjaardagsfeest. Groetjes !

    26-01-2008 om 21:32 geschreven door Wim  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    18-01-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.regen
    Ik ben een bureau ventje en wat doet zo'n ventje dan om zich een beetje te ontspannen ? Ik hoor sommigen al zeggen, door het venster kijken naar de mensen ( mooie dames ) die voorbij huppelen. Nee hoor ten eerste wij werken en ten tweede ik heb geen vensters in mijn bureau, juist 2 koepels waar ik soms eens vogels of andere vliegende voorwerpen zie passeren. We dwalen af, dit is een loopblog dus om te ontspannen trekt ondergetekende soms eens de loopschoenen aan. Dinsdagavond was het weer van dat, in een hondenweer trotseerden 7 dappere olifanten de gure weersomstandigheden langs de dijk in Oostende. Frank was slimmer want die bleef lopen onder de Koninklijke gaanderijen. Toen we terug in het bosje waren moest ik nog terugkeren naar mijn wagen. Een put niet gezien en het gevolg was kletsnatte schoenen, sokken en voeten. Resultaat was dat ik blootvoets huiswaarts reed. Is dit strafbaar ? Donderdag kan ik niet meer meelopen met de bende daar Ninke maar moet dansen van 19.00 tot 20.30. Dan maar alleen op pad, gelukkig iets minder nat en winderig dan dinsdag. Na de doortocht van een kudde olifanten ligt de zeedijk er verlaten en troosteloos bij ! Maar 1 andere loopzot gezien. Ik ben rustig aan het opbouwen, nu loop ik percies 1 uur en met mijn Garmin kan ik dan zien hoeveel kilometers er werden afgelegd. Voorlopig houden we het tussen 11 en 12 km. 
    Nog een anekdote van op mijn werk : dinsdagmiddag waren we met 9 collega's gaan eten. Een nieuwe collega vroeg aan iedereen wie wat deed van sport. Ik opnieuw heel serieus ( jullie kennen me hé ), ik doe aan cafésporten. Amai zegt die gast, je zou dit ook niet zeggen. En ik nog serieuzer, ik ga veel lopen om fit te zijn om mijn cafésporten goed te doen ! Sindsdien kijkt hij een beetje raar naar mij ! Greetings

    18-01-2008 om 21:41 geschreven door Wim  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (7 Stemmen)
    13-01-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Groenhove
    Deze morgen weer eens Groenhove bos onveilig gemaakt. En wie kwam ik daar tegen, collega olifant Martin. Hiermee zijn alle leden gewaarschuwd ! Martin is in het geniep aan het trainen om op de eerste wedstrijd van het Oostends loopcriterium toe te slaan ! Buiten een vluchtig " gelukkig nieuwjaar " jammer genoeg niet veel kunnen zeggen. De volgende keer gaan we iets drinken in de bar van de manége hé. Nu wat mijn training betreft 10 kilometer in 53 minuten met 2 stops om een kort praatje te maken tegen een ruiter. Het goed loopgevoel is nog ver te zoeken. Ik moet te krampachtig lopen om 12 km/uur aan te houden. Dat belooft niet veel goeds voor de eerste wedstrijd in 't sas Slijkens. s'avonds vallen mijn ogen soms toe als ik in de zetel zit, dat had ik vroeger nooit ! Ik ben geen wintermens zeker of om het op zijn Maureen's te zeggen, meneertje geraakt versleten ! Deze zomer gaan we weer eens naar Italia, gisteren alles in orde gebracht en doordat de kinderen te " oud " geworden zijn mogen ze niet meer bij ons op de kamer. Vraagt de mevrouw van het reisbureau, wens je de kamers naast elkaar en ik heel serieus, nee hoor, hoe verder van elkaar hoe beter ! Gelukkig geen marathon gepland vlak na de reis ! Greetings 

    13-01-2008 om 21:22 geschreven door Wim  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)




    E-mail mij

    Druk oponderstaande knop om mij te e-mailen.


    Foto

    Over mijzelf
    Ik ben Wim
    Ik ben een man en woon in Koekelare (België) en mijn beroep is bediende.
    Ik ben geboren op 21/06/1965 en ben nu dus 58 jaar jong.
    Mijn hobby's zijn: lopen, zendamateur ( ON6PV).

    P.R. TIJDEN
    10 km :              44.13  Corrida     2008 (13,59 km/uur)
    1/2 marathon : 1.41.39  Lacosta     2008 (12.48 km/uur)
    marathon :       3.50.57  Eindhoven 2007 (10.98 km/uur)
    Wedstrijden gelopen in 2009


    Gastenboek
  • Leuk
  • Ewel
  • scherven
  • Bedankt
  • Groetjes,

    Druk oponderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Foto


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs