collega's olifanten
  • jogging team de olifant
  • Alain & Rita
  • Dirk Luypaert
  • Clint Lenaers
  • Johan Watthy
  • Jurgen Wyllie
  • Koen Vansteenkiste
  • Stefaan Vanmassenhove
  • Andere webloglopers
  • Katrien
  • Marnix de dream team runner
  • Fré
  • Francis Coucke
  • Sjarlot
  • tom
  • Dirk
  • Julie
  • KJ
    Nog enkele loopvrienden
  • Gert Luyckx
  • Gert Schroons
  • Frank Spencer
  • Betty Spencer
  • Marc
  • Andy
  • Geert
  • Anita van Bart
  • Bart van Anita
    nog blogs om eens te bezoeken
  • Ivan & Kristien (strippende loper)
  • Natalie
  • Jan de aprilvis
  • Lies Deruddere
  • Davy Stieperaere
  • Layla Vancompernolle
  • Guy Devreker
  • Geert
  • Sandra Cauwels
  • Etienne deVillage
    Mijn favorieten
  • Oostends loopcriterium
  • Vader Abt
  • Vader Abt Trappist
  • Manège Groenhove
  • Laatste commentaren
  • dag wim (mx)
        op einde loopblog
  • Doelstelling. (Guy)
        op week 41
  • energie (lankarren)
        op sorry !
  • please (lankarren)
        op stilte
  • tof (marnix)
        op week 16
  • Inhoud blog
  • einde loopblog
  • 2013
  • loopvrije weken
  • loopvrije week
  • Zoeken in blog

    Archief per maand
  • 03-2013
  • 01-2013
  • 12-2012
  • 11-2012
  • 10-2012
  • 09-2012
  • 08-2012
  • 06-2012
  • 05-2012
  • 04-2012
  • 03-2012
  • 02-2012
  • 01-2012
  • 12-2011
  • 11-2011
  • 10-2011
  • 09-2011
  • 08-2011
  • 07-2011
  • 06-2011
  • 05-2011
  • 04-2011
  • 03-2011
  • 02-2011
  • 01-2011
  • 11-2010
  • 10-2010
  • 09-2010
  • 08-2010
  • 07-2010
  • 06-2010
  • 05-2010
  • 04-2010
  • 03-2010
  • 02-2010
  • 01-2010
  • 12-2009
  • 11-2009
  • 10-2009
  • 09-2009
  • 08-2009
  • 07-2009
  • 06-2009
  • 05-2009
  • 04-2009
  • 03-2009
  • 02-2009
  • 01-2009
  • 12-2008
  • 11-2008
  • 10-2008
  • 09-2008
  • 08-2008
  • 06-2008
  • 05-2008
  • 04-2008
  • 03-2008
  • 02-2008
  • 01-2008
  • 12-2007
  • 11-2007
  • 10-2007
  • 09-2007
  • 08-2007
  • 07-2007
  • 06-2007
  • 01-2007
  • 01-2006
    t'olifantje Wim
    De ervaringen van een beginnend loper...
    30-01-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.ziekjes
    Ik zeg het al een tijdje dat het lopen minder vlot gaat en gisteren was het weer van dat. Ik voelde me al gans de dag mottig op het werk. Toch s'avonds de loopschoenen aangetrokken en met een 10 tal olifanten het zeedijk tourke gelopen. Ik voelde de kracht zo uit mijn benen wegvloeien en besloot om halverwege rechtsomkeer te maken. Op een rustig joggingtempo terug naar de auto gesukkeld. Thuisgekomen niets meer kunnen eten en gans de nacht over de w.c. pot gehangen. Leuk is anders ! Tegen de morgen dan in slaap gevallen en Maureen heeft me laten liggen. Dit is de eerste ( halve ) dag in 20 jaar dat ik thuis ben van mijn werk.
    Ninke, onze jongste moest naar Torhout naar een toneel gaan kijken en s'middags kwam ze thuis en zei, ik heb Kim ( oudste dochter ) gezien met een emmer in haar hand. Wij direkt een vreugdesprongetje maken, ze is aan het kuisen geslaan ! Maar blijkbaar had ze buikgriep en is Maureen haar nog moeten gaan halen van school. De dokter komt dan nog naar ons vodje kijken !
    Ik ben al ingeschreven voor de eerste wedstrijd van het Oostends loopcriterium nu zondag in t'sas slijkens maar misschien is het beter om forfait te geven. Ik ben er nog niet uit, de beslissing zal zondagmorgen genomen worden. Greetings !

    30-01-2008 om 11:30 geschreven door Wim  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (6 Stemmen)
    26-01-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    Deze week was er s'avonds altijd wel iets te doen dus is er van lopen niet veel in huis gekomen. Maandagavond manége en blijven plakken, dinsdagavond 13 km gelopen, woensdag springles in de manége die altijd uitloopt, donderdag mijn petekind die officieel gaat samenwonen : feestje. Op vrijdagavond was er dan de jaarlijkse ledenvergadering van joggingclub de olifant. Altijd plezant en voor dit jaar zijn er plannen om met de club een marathon te gaan lopen in de Eifel in Duitsland. ( Meer info volgt op de website van de Olifant, zie link hiernaast ). Ook de 20 km van Brussel staan weer op de planning met nadien het noodzakkelijk bezoek aan de Griek ! Zaterdagmorgen heb ik dan nog eens 10 km gelopen aan 12 km per uur en het blijft nog altijd stroef gaan. Dat beloofd niet veel goeds voor het t'sas. Ik heb het gevoel dat ik veel moeite moet doen om aan 12 km per uur te lopen. Daarnet nog een beetje de amateurbanden onveilig gemaakt en een beetje mijn administratie up to date gebracht. Nu gaan we nog een goede drinken want morgen is het weer druk. In de voormiddag een wedstrijd voor Kim en in de namiddag een dubbel verjaardagsfeest. Groetjes !

    26-01-2008 om 21:32 geschreven door Wim  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    18-01-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.regen
    Ik ben een bureau ventje en wat doet zo'n ventje dan om zich een beetje te ontspannen ? Ik hoor sommigen al zeggen, door het venster kijken naar de mensen ( mooie dames ) die voorbij huppelen. Nee hoor ten eerste wij werken en ten tweede ik heb geen vensters in mijn bureau, juist 2 koepels waar ik soms eens vogels of andere vliegende voorwerpen zie passeren. We dwalen af, dit is een loopblog dus om te ontspannen trekt ondergetekende soms eens de loopschoenen aan. Dinsdagavond was het weer van dat, in een hondenweer trotseerden 7 dappere olifanten de gure weersomstandigheden langs de dijk in Oostende. Frank was slimmer want die bleef lopen onder de Koninklijke gaanderijen. Toen we terug in het bosje waren moest ik nog terugkeren naar mijn wagen. Een put niet gezien en het gevolg was kletsnatte schoenen, sokken en voeten. Resultaat was dat ik blootvoets huiswaarts reed. Is dit strafbaar ? Donderdag kan ik niet meer meelopen met de bende daar Ninke maar moet dansen van 19.00 tot 20.30. Dan maar alleen op pad, gelukkig iets minder nat en winderig dan dinsdag. Na de doortocht van een kudde olifanten ligt de zeedijk er verlaten en troosteloos bij ! Maar 1 andere loopzot gezien. Ik ben rustig aan het opbouwen, nu loop ik percies 1 uur en met mijn Garmin kan ik dan zien hoeveel kilometers er werden afgelegd. Voorlopig houden we het tussen 11 en 12 km. 
    Nog een anekdote van op mijn werk : dinsdagmiddag waren we met 9 collega's gaan eten. Een nieuwe collega vroeg aan iedereen wie wat deed van sport. Ik opnieuw heel serieus ( jullie kennen me hé ), ik doe aan cafésporten. Amai zegt die gast, je zou dit ook niet zeggen. En ik nog serieuzer, ik ga veel lopen om fit te zijn om mijn cafésporten goed te doen ! Sindsdien kijkt hij een beetje raar naar mij ! Greetings

    18-01-2008 om 21:41 geschreven door Wim  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (7 Stemmen)
    13-01-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Groenhove
    Deze morgen weer eens Groenhove bos onveilig gemaakt. En wie kwam ik daar tegen, collega olifant Martin. Hiermee zijn alle leden gewaarschuwd ! Martin is in het geniep aan het trainen om op de eerste wedstrijd van het Oostends loopcriterium toe te slaan ! Buiten een vluchtig " gelukkig nieuwjaar " jammer genoeg niet veel kunnen zeggen. De volgende keer gaan we iets drinken in de bar van de manége hé. Nu wat mijn training betreft 10 kilometer in 53 minuten met 2 stops om een kort praatje te maken tegen een ruiter. Het goed loopgevoel is nog ver te zoeken. Ik moet te krampachtig lopen om 12 km/uur aan te houden. Dat belooft niet veel goeds voor de eerste wedstrijd in 't sas Slijkens. s'avonds vallen mijn ogen soms toe als ik in de zetel zit, dat had ik vroeger nooit ! Ik ben geen wintermens zeker of om het op zijn Maureen's te zeggen, meneertje geraakt versleten ! Deze zomer gaan we weer eens naar Italia, gisteren alles in orde gebracht en doordat de kinderen te " oud " geworden zijn mogen ze niet meer bij ons op de kamer. Vraagt de mevrouw van het reisbureau, wens je de kamers naast elkaar en ik heel serieus, nee hoor, hoe verder van elkaar hoe beter ! Gelukkig geen marathon gepland vlak na de reis ! Greetings 

    13-01-2008 om 21:22 geschreven door Wim  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    09-01-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.eerste loop in 2008
    Na al het " feest " gewoel was het dringend nodig om eens te kijken hoe de conditie de grote hoeveelheden eten en drank ( fruitsapjes natuurlijk !! ) had verteerd. Gisterenavond dus de eerste keer gelopen in 2008 met een grote bende olifanten de wintertour langs de zeedijk in Oostende. Op een rustig babbeltempo, we hadden weeral veel te vertellen na de feestdagen, werd er 9 km gelopen. Omdat we nog niet uitgepraat waren heb ik dan nog enkele km's met onze marathon dame Marleen " uitgelopen " zodanig dat we aan 12.5 km kwamen. Ook geprobeerd om nog enkele olifanten warm te krijgen voor de nacht van Vlaanderen, kwestie van me niet te eenzaam te voelen in de donkere nacht. Hopelijk zullen er nog liefhebbers zijn ! Voor de twijfelaars, de nacht is op 20 juni en start om 20.00. Mijn verjaardag is op 21 juni dus na de aankomst trakteer ik er 1 op de markt van Torhout. ( Misschien wel 2 als mijn prijzengeld dit toelaat !! ). Greetings !

    09-01-2008 om 11:41 geschreven door Wim  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    31-12-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.aftellen
    Klik op de afbeelding om de link te volgen
    Op deze laatste dag van 2007 kijken de meeste mensen eens terug naar het voorbije jaar. Zijn de verwachtingen op alle gebieden uitgekomen of zijn er zaken waarvan je denkt dat het beter kon. Ik denk dat iedereen wel iets zal vinden om mee rekening te houden tijdens 2008. Ikzelf heb alles om gelukkig door het leven te " lopen " ( loop blog nietwaar ) en toch zit ik me soms op te jagen om dingen waar ik nadien van zeg : was dit nu wel nodig ! Dus mijn voornemen thuis en op het werk is om rustiger te worden, eens diep adem te halen vooralleer dingen te zeggen die ( te ) lang blijven hangen. Ik heb vroeger eens reclame gezien van iemand die een sigaar rookte en daardoor rustig werd, wel als er zoiets moest bestaan ( maar dan liefst met chocolade erin ) laat maar komen ! 
    Wat het sportieve betreft hoop ik van volgend jaar 3 marathons te lopen te beginnen met de nacht van Vlaanderen. Daar heb ik tijdens mijn jeugdjaren goede herinneringen aan. Vroeger kwamen ze nog langs Koekelare en meestal waren de examens dan gedaan en gingen we dan eens kijken en bleven we plakken tot de laatste wandelaars voorbij waren. Het voordeel is tevens een nadeel, het is in mijn eigen streek dus veel bekenden langs het parcour en misschien de kans om me te verbranden !
    Dan zou ik nog willen de Flanders Field lopen, het is de tiende keer dat deze gelopen zal worden en het idee spreekt me wel aan. Mijn grootvader heeft nog gevochten in de dodengang te Diksmuide, mijn vader zat tijdens de tweede wereldoorlog ondergedoken in een boerderij rond Ieper, en ik als jong ventje kon uren luisteren naar hun verhalen. Jammer genoeg kan dit nu niet meer en moeten we verder met de herinneringen.
    En als het mogelijk is graag nog een keer Eindhoven en er een verlengd weekend van maken met mijn gezin.( Of eventueel een andere " buitenlandse" bestemming ).

    Ik wens iedereen een zeer aangename overgang van oud naar nieuw en hoop dat iedereen er een fantastisch jaar kan van maken. Een goede gezondheid, het is een loopblog dus veel P.R. 's, veel geluk in de liefde en op het werk en vooral ( ze hebben er zelfs een liedje over gemaakt ) simpelweg gelukkig zijn !

    31-12-2007 om 09:27 geschreven door Wim  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (6 Stemmen)
    25-12-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.ZALIG KERSTFEEST
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    25-12-2007 om 14:47 geschreven door Wim  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (2 Stemmen)
    23-12-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Geen witte Kerst
    Dit jaar geen witte Kerst maar gisterenmorgen toch gelopen in een " wit " Groenhove bos. Zij het dan geen natuurlijke sneeuw maar jammer genoeg een vervuilde vorm ervan. Zal dit de enige sneeuw worden die kinderen over 50 jaar zullen zien ? Bleek dat de plaatsen waar het " sneeuwde " de lucht het meest vervuild was ! Gelukkig geen sneeuw gezien in Koekelare city. Ik ben ook schuldig want ik neem ook veel te veel de heilige koe in plaats van de fiets. Misschien een voornemen voor volgend jaar ? Volgende week meer over mijn loop en andere voornemens. Nu, niettegenstaande de slechte luchtkwaliteit was het aangenaam lopen in de mooie witte omgeving van Groenhove bos. Kim haar paard en ik lopen en zo is iedereen tevreden. Vandaag was het Kerstjumping in de manége en de paarden schrokken meer van de Kerstman dan van de hindernissen ! Hoe zou je zelf zijn, komt er daar een rode man, luid bellend, ambiance maken ! Greetings 

    23-12-2007 om 20:44 geschreven door Wim  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (2 Stemmen)
    19-12-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.start to run !!

    Verleden week zijn we weer aan het lopen begonnen na 1 week rust. Ik probeer om Maureen ( mijn wederhelft, eigenlijk is ze wel een beetje meer dan de helft maar wederdrievierden bestaat niet ) zover te krijgen dat we misschien eens samen een wedstrijd kunnen lopen ! Keep on dreaming zal Maureen zeggen want ze is niet wedstrijdachtig aangelegd. Ik eigenlijk ook niet maar samen eens een wedstrijd lopen zou wel tof zijn. Nu, het gaat goed en hopelijk kunnen we deze winter ( in het donker, dan zien de mensen ons niet sukkelen ) rustig verder bouwen. Het is niet te geloven hoeveel Koekelarenaars er lopen ! Als je altijd in Oostende loopt zie je dit niet zo maar rond onze sporthal wordt er wat afgelopen hoor. Tempo en andere loopfanaten ! Gisteren 1 uur en 20 minuten Oostende onveilig gemaakt en de conditie is er nog altijd. Nog 2 dagen werken en dan 2 weken verlof ! Joepie ! Ik haat weermannen ( en vrouwen ), weeral geen witte Kerst ! Greetings 

    19-12-2007 om 17:57 geschreven door Wim  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    09-12-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.shame on me !

    Aantal kilometers deze week : zero ! inderdaad shame on me ! In de bijna 2 jaar dat ik loop is me dat nog nooit overkomen. Is dit een drama, nee hoor, de boog kan niet altijd gespannen staan hé. Maar als ik zo de andere blogs lees zijn die mannen al weer druk bezig met de opbouw naar volgend seizoen. Als ik zo zie wie er allemaal in mijn reeks zit dan zal ik al mogen blij zijn als er enkele puntjes overschieten voor mij in het O.L.C. ! Daar liggen we eigenlijk niet wakker van hoor, ik hoop van ietsje rapper te zijn dan dit seizoen. Dan zou ik al content zijn. De eerste wedstrijd voor mij is toch maar in februari dus doen we het even rustig aan. Greetings !

    09-12-2007 om 21:34 geschreven door Wim  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    02-12-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.aperitiefloop
    Deze morgen had Koen een aperitiefloop georganiseerd. In echt " Vlaams " weer ( veel regen, veel wind ) trokken er een tiental moedigen de loopschoenen aan en niettegenstaande de weersomstandigheden zwaar waren, was het toch wel plezant om mee te maken. In plaats van rechtdoor naar het Godelieve klooster (om de kloosterwijn soldaat te maken en ons te verwarmen ) trok Koen ons mee naar links om windop de open velden te trotseren. In Zevekote maakten we rechtsomkeer zodanig dat we de wind en regen in ons gat hadden ( vergeef me de vuile taal ). Na een aangename douche had Koen gezorgd voor een trio muzikanten ! Aangenaam om samen een aperitiefje te drinken en jammer genoeg was ondergetekende weer gehaast, ( het is nooit anders hier bij ons ). De oudste dochter moest nog haar jumpingwedstrijd rijden in Torhout en ik ben daar graag bij, je weet maar nooit wat er kan gebeuren ! In gelukkig een droge binnenpiste had ze 1 balkje op de laatste hindernis van de barrage. Toch nog vierde, jammer van het balkje maar toch goed gereden van Kim.
    Hopelijk kunnen we nog eens, maar dan in betere omstandigheden, een aperitiefloop meemaken. Zeer goed idee Koen en bedankt om dit te willen doen hé. Ondertussen weten we de tennisclub zijn en het is best een aangename plaats om er 1 of meerdere te gaan drinken. Na eerst een sportieve prestatie neer te zetten natuurlijk. Greetings !

    02-12-2007 om 16:34 geschreven door Wim  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (1 Stemmen)
    29-11-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.donkere weken
    De donkere weken komen eraan en alleen lopen in het donker doe ik niet graag. Als ik zo de verschillende blogs lees ben ik niet alleen ! Verleden week zaterdag op mijn gemak een halve marathon gelopen. Vertrokken om 16.30 en richting Wijnendaele en Groenhove bos. De duisternis viel en ik kan je verzekeren in het donker lopen in een bos is eens iets anders. Niet dat ik vlug de bibber krijg maar ik hoorde dingen die ik anders niet hoor ! En dan stonden opeens 2 wandelaars voor mijn neus ( wie gaat er nu wandelen in een schemerig bos ! : zotten !) Zij zagen mijn fluorescerend jasje maar ik hun zwarte kledij niet. Ik had jammer genoeg mijn hartslagmeter niet om want die ging nogal " tilt " slaan. Nog 3 weken werken en dan 2 weken verlof. Hopelijk eens een beetje tijd om mijn andere hobby te beoefenen, dit jaar is ON6PV niet veel te horen geweest op de amateurbanden. Ik zeg altijd, later zal ik nog tijd genoeg hebben om achter mijn Kenwood te zitten ! Als je iedere dag buro werk doet is lopen een betere manier om je te ontstressen dan radioamateur spelen. Greetings !

    29-11-2007 om 17:47 geschreven door Wim  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (2 Stemmen)
    19-11-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.we zijn er nog
    Het is al een tijdje stil geweest op mijn blog ! De p.c. ben ik enkele weken kwijt geweest door een grote panne. Hopelijk zijn we nu voor een tijdje verlost van de problemen. Wel las ik af en toe op het werk de verschillende verhalen van de andere webloglopers, maar te druk op het werk om een kort berichtje te schrijven. Nu het goede nieuws, we zijn nog aan het lopen, we proberen toch wekelijks 2 keer te lopen. Niettegenstaande het soms slechte weer ( remember verleden week dinsdag met maar een 10 tal olifantjes in echt stormweer ! ). Volgend jaar zijn we weer van de partij in verschillende wedstrijden en hopelijk enkele marathons maar nu staat de boog niet zo gespannen. Verleden weekend een gastronomisch weekend in de Hoge Venen. Lekker eten en ons goed geamuseerd. Toch even een paniekmoment, als we terug aan de wagen kwamen van een wandeling vond ik mijn autosleutels niet meer ! Geen reserve mee ! Paniek, de dochters zagen ons al overnachten in de koude wagen die werd omsingeld door wilde everzwijnen en andere gevaarlijke dieren. Maureen en ik dezelfde route terug, ondertussen de grond afspeurend naar het verloren voorwerp. En dit bewijst het nog eens dat je niet mooi moet zijn om geluk te hebben want tussen de takken en bladeren zag ik wel mijn autosleutels liggen zeker ! De uitdrukking zoeken naar een speld in een hooiberg is in ons gezin nu zoeken naar autosleutels langs een bospad geworden. Morgen terug werkdag en s'avonds weer van de partij op de dijk in hopelijk beter weer dan verleden week ! Groetjes !

    19-11-2007 om 15:09 geschreven door Wim  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    04-11-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.NEW YORK MARATHON LOPERS
    Proficiat aan onze New York marathon lopers ! Clint met een tijd van 3.08.49 en Koen 3.33.47. Amai, jullie hebben een sterke prestatie neergezet !

    04-11-2007 om 20:56 geschreven door Wim  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    28-10-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.druk weekend
    Na dinsdag 10 en donderdag 10 kilometer te hebben gelopen en een zeer drukke en ambetante vrijdag op het werk was het echt nodig om eens een beetje te ontspannen. Zaterdagmorgen met Kim naar de manège, zaterdagnamiddag 4 uren in mijn hof de sparren gekortwiekt. Zaterdagavond hadden we dan het feest van joggingclub de olifant. Het was eens een speciale locatie, het eten was lekker en het gezelschap aan tafel was heeeeeel aangenaam, echt waar, ik heb me echt geamuseerd. Jammer genoeg had ik mijn dansschoenen niet aan maar nu ik eraan denk, deze heb ik eigenlijk nooit aan want ik ben een gevaar op de dansvloer ! De leuke babbels maken voor mij een avond geslaagd. Mijn verstand gebruikt want we waren nog de taxi van dienst voor Kim en vriendinnen. Zondagmorgen dan was het de eerste wedstrijd van het winterkampioenschap in de manège en Kim had 1 balkje in de barrage, dus mogen we content zijn want Guess is een jong paard die nog veel moet leren. Ik heb veel meer zenuwen voor Kim haar wedstrijden dan op mijn loopwedstrijden ! Om de spanning achter ons te laten hadden we nog een etentje met schone broer en zus. Vanaf volgende week probeer ik weer wat regelmaat in de looptraining te krijgen. Ik zal het toch rustig aan doen deze winter en hoop om volgend jaar naast de wedstrijden in het loopcriterium ook nog enkele marathons te lopen. Mijn voorkeur gaat uit naar de nacht van Vlaanderen, ( in mijn eigen streek dus misschien wel gevaarlijk met de vele mensen langs het parcour die ik ken ), de Flanders Field marathon ( 10 jarig bestaan ervan en dus zal het iets speciaal worden volgens de inrichter ) en misschien weer Eindhoven, ( voor te genieten van de sfeer ) Maar we staan open voor andere voorstellen ! Mijn droom is om iedere keer ietsje vlugger te zijn maar het is maar een droom en de meeste dromen zijn .... juist,  dus we zien wel hoe het gaat. Groetjes

    28-10-2007 om 21:36 geschreven door Wim  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    21-10-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.massajogging de olifant
    De laatste wedstrijd van het O.L.C. zit erop. Het O.L.C. heeft blijkbaar een patent op mooi weer want het zonnetje scheen opnieuw ! Veel bekend volk en een mooi parcour. Goede organisatie van de mannen van het joggingteam " De Olifant ", nu we zijn niet anders gewoon van jullie. Een beetje reclame voor mijn club mag ook hé ! We waren weeral vlug vertrokken, 3 km in kop 13 minuten wat toch snel is voor mij, dan maar besloten om een beetje reserve in te bouwen. 1 week na de marathon moeten we nog niet te zot doen hé. Ives en Jos laten gaan en iets later kwam Stefaan bij me. Maar ook hij ging te snel voor mij. De tweede tour begon ik me beter en beter te voelen en langzaam maar zeker begon ik weer lopers in te halen. En vlak voor de aankomst nog 2 olifanten te pakken gekregen waaronder Jos. Mijn tijd is, denk ik, enkele seconden boven de 44 minuten, maar dit zullen we later wel zien in de uitslag. ( 44 en iets voor 10 km is dik in orde voor me ). Na nog enkele aangename gesprekken moest ik jammer genoeg om 17.30 vertrekken want om 19.30 moesten we gaan eten met collega's van mijn werk. ( Vlaamse kost in een Frans restaurant, moet kunnen maar het was wel heel lekker ). Weer rap rap maar Koekelare, douche, en toch maar 10 minuten te laat in het restaurant, straf van ons ! Tijdens de rit naar Steenvoorde kregen we nog een telefoontje dat we nog een mooie prijs hadden gewonnen, bedankt Roadrunners Mark en Stefaan om daarvoor te zorgen ! Voila, de laatste wedstrijd zit erop, ik heb alle wedstrijden meegelopen en ben wel zeer tevreden met mijn prestaties. Als je weet dat ik pas begonnen ben met lopen 8 januari 2006, dus nog geen 2 jaar en de eerste maanden een martelgang waren, ( na b.v. 2 km lopen me in de zetel werpen en blazen als een oude koe ! ) dan is het niet te geloven dat er zo'n vooruitgang is. Voor de start to runners die dit lezen, de eerste maanden zijn de moeilijkste, langzaam opbouwen en volhouden. Mijn eerste wedstrijd was verleden jaar in het Hazegras en met moeite nog enkele lopers kunnen achter me houden ! Maar ik heb me daar niet van aangetrokken en altijd verder gedaan en beetje bij beetje gaat het beter. Een goede loper zal ik nooit worden maar ik amuseer me en voel me er goed bij. Misschien lopen we dit jaar nog een wedstrijd maar normaal gezien niet. Volgend jaar daarintegen wil ik weer enkele marathons lopen, ja, ik heb de smaak te pakken gekregen. Tot de volgende ! Greetings !

    21-10-2007 om 00:00 geschreven door Wim  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (2 Stemmen)
    19-10-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.make a wish
    Bij deze wil ik iedereen die mij en zodoende de weblogaktie voor " make a wish " heeft gesteund van harte bedanken. Samen hebben wij bijna 1000 euro bij elkaar gekregen en zo'n bedrag had ik niet verwacht. Het deed mij veel plezier dat er nog zoveel mensen waren met het hart op de juiste plaats. Ik heb mijn sponsors al via mail of persoonlijk bedankt maar wil jullie nog eens in het zonnetje zetten ! Met alle lopers samen zullen we toch aan een mooi bedrag komen. ( meer dan 10.000 euro ) Hopelijk is het iemand van mij sponsors die de reis zal winnen, ik gun het jullie van harte ! Ondertussen zijn we enkele dagen na Eindhoven en hebben we gisteren al weer eens met collega olifanten in het bosje gelopen. Er waren er niet veel, ze zijn zich allemaal aan het sparen voor de laatste wedstrijd van het O.L.C. nu zaterdag namelijk de olifantenloop ! Op de fimpjes van Eindhoven zie je me aan kilometer 36 nog praten met toeschouwers, mijn hand opsteken en lachen ! Ik was aangenaam verrast toen ik de foto's zag want ik stond er nog " fris " op. Was Eindhoven mijn laatste marathon, nee hoor, ik maak al weer plannen voor volgend jaar ! Maar later meer daarover, ik heb al enkele ideeën. Tot zaterdag tijdens de massajoging van de Olifant in het bosje !

    19-10-2007 om 17:36 geschreven door Wim  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (2 Stemmen)
    15-10-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.3.50.57

    Zaterdagmorgen vertrokken en na een rustige autorit vlug het hotel en parking gevonden. In de parking reeds Mario ontmoet en in het hotel eindelijk eens ons raspaard Katrien gesproken. We besloten direkt om de chip te gaan halen, amai meer dan 1 uur te voet heen en terug, dat mocht wel dichter geweest zijn. Dan nog enkele uren de winkelstraten onveilig gemaakt. s'Avonds gingen we samen met sommige webloglopers een marathonbuffet verorberen. Wij kregen nog een tafel, maar de rest van de lopers niet meer, ze mochten nog een wachtdrankje beneden in de bar drinken. Wij maar wachten en wachten en we hebben niemand meer teruggezien ! Bleek dat ze naar een ander hotel moesten gaan om hun " marathon buffet ". Jammer maar zo zal ik natuurlijk nooit iemand van de webloglopers beter leren kennen ! Nu, gelukkig was het eten heel lekker maar veel pasta was er niet te vinden. Na een niet zo rustige nacht, vooralleer jullie rare gedachten hebben, de reden was dat er een fuif aan de gang was die nogal wat decibel's veroorzaakte, waren we reeds vroeg wakker. Na een aangenaam ontbijt met Christophe en zijn vrouwtje waren we gekomen aan de laatste voorbereidingen, in mijn geval zijn dat dus enkele sanitaire stops. De foto van de webloglopers weer gemist, dat begint een gewoonte te worden. In het startvak stond ik samen met Gert en Jan. Aangenaam gesprek, mocht gerust nog langer duren maar helaas zette de meute zich in beweging en verloren we elkaar uit het oog. Kort na de start zag ik nog Werner en Kristof D. maar dan voor een lange tijd geen bekenden meer te zien. Al vlug vond ik mijn tempo, te rap natuurlijk, maar op het moment zelf vond ik het goed. Ik zag heel de eerste tour de ballon van 3.30 en kwam dan ook na 1 tour voorbij in 1.45.25. Heel de eerste tour genoten van de muziek en de aanmoedigingen van de vele toeschouwers. Het ging eigenlijk te vlot want vanaf de tweede ronde zakte het tempo beetje bij beetje. De benen werden zwaarder en zwaarder en ik dacht amai moet ik nog 20 kilometer met zo'n gevoel lopen. Ik besloot om aan de bevoorrading iedere keer te wandelen tijdens het drinken, dat is al bij al maar 10 meter maar toch was het even een rustpauze. Ik hoorde meer en meer mensen roepen kom op Wim, doorbijten jongen en meer van dat fraais. Ik dacht, amai ik ben hier bekend ( of berucht ). Bleek dat het mensen waren met de deelnemerslijst en vlug keken wie eraan kwam, best aangenaam en het hielp me effectief. Christophe kwam me voorbijgelopen en die zag er nog heel goed uit. Gelukkig begonnen de benen beter aan te voelen en de laatste 10 km gingen terug goed. De laatste kilometers voelde ik me net een coureur tijdens een bergetappe in de tour. Tussen 2 rijen dolenthousiaste toeschouwers naar de eindmeet lopen. Kippenvel moment !!!!! Nog nooit zo'n moment meegemaakt tijdens het lopen, ik werd er zowaar emotioneel van ! Aan de finish stak ik dan ook beide armen in de lucht, opgelucht dat ik onder de 4 uur was maar ook de emoties van het moment speelden een rol. Maureen en de kinderen kwamen net op het stadsplein aan en zagen me op het grote t.v. scherm weer eens onnozel doen ! Ze hadden nog een boeketje bloemen voor me en dat was heel tof ! Het eerste dat ik wou na de aankomst was een terrasje en een frisse pint en weet je wat, zelfs Holland bier smaakt !!!  Al bij al  heel tevreden en .... het smaakt naar meer. Goed thuisgekomen en mezelf nog getrakteerd met een Leffe ! Aan alle lopers proficiat en ik hoop de volgende keer eens samen te kunnen eten !
    nog even een samenvatting van mijn langzaam verval !!!
    8,8 km in 40.54 = 13.02 km/uur 
    10 km in 49.14 = 12.2 km/uur
    15 km in 1.14.29 = 12.11 km/uur 
    21.1 km in 1.45.25 = 12.02 km/uur 
    30 km in 2.34.51 = 11.64 km/uur 
    36 km in 3.15.36 = 11.05 km/uur
    en de netto tijd was 3.50.57 = 10.962 km/uur.
    Niettegenstaande het heel de tijd langzamer ging had ik het gevoel dat de laatste 10 km vlugger gingen, eigenaardig. De hartslag was heel de marathon tussen 141 en 153, ik heb daar eigenlijk geen benul van maar ik hoop dat het goed zat. De hartslag en ademhaling voelde eigenlijk wel goed aan, jammer van de benen maar daar kunnen we aan werken om beter voor de dag te komen de volgende keer !   Groetjes en bedankt aan iedereen voor de support. 

    15-10-2007 om 00:00 geschreven door Wim  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (4 Stemmen)
    14-10-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Eindhoven 2007
    Juist een vlug berichtje om te melden dat we levend en wel de aankomst hebben bereikt in .... minder dan 4 uur.
    We hebben ons doel bereikt. Een deftig verslag zal morgen volgen. Groetjes, en tot morgen !

    14-10-2007 om 20:53 geschreven door Wim  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    11-10-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.stress
    Net mijn laatste 5 km voor zondag gelopen en de denker in mij neemt de bovenhand. Constant aan het denken wat er zo allemaal verkeerd kan gaan. En dan loop ik nog niet eens om een super tijd neer te zetten, wat moeten de mannen die gaan voor rond de 3 uur of rapper dan niet meemaken ! Ik weet ook nog niet wat ik zal meedoen als eten voor onderweg, t'zal tijd worden dat ik een beslissing neem, ik ga nog eens moeten kijken wat er zoal te krijgen is tijdens de bevoorading. Jammer genoeg was het deze week weer enorm stressy op het werk dus van een rustige aanloop hebben we niet kunnen genieten. Morgenavond laten we de stress op het werk en zullen we ontspannend toeleven naar Zondag. Groetjes.

    11-10-2007 om 20:14 geschreven door Wim  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)




    E-mail mij

    Druk oponderstaande knop om mij te e-mailen.


    Foto

    Over mijzelf
    Ik ben Wim
    Ik ben een man en woon in Koekelare (België) en mijn beroep is bediende.
    Ik ben geboren op 21/06/1965 en ben nu dus 58 jaar jong.
    Mijn hobby's zijn: lopen, zendamateur ( ON6PV).

    P.R. TIJDEN
    10 km :              44.13  Corrida     2008 (13,59 km/uur)
    1/2 marathon : 1.41.39  Lacosta     2008 (12.48 km/uur)
    marathon :       3.50.57  Eindhoven 2007 (10.98 km/uur)
    Wedstrijden gelopen in 2009


    Gastenboek
  • Leuk
  • Ewel
  • scherven
  • Bedankt
  • Groetjes,

    Druk oponderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Foto


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs