Mohammed, de profeet, leefde op het einde van de zesde eeuw , begin zevende eeuw na Christus. In die tijd was het dragen van een hoofddoek heel gewoon, meer nog het was een ingeworteld gebruik voor de vrouwen als voor de mannen. Bij de woestijnvolkeren droeg de bevolking een hoofddoek als bescherming tegen de zon, het zand en het stof lang voor de geboorte van Mohammed en voordat de naam van Allah voor de eerste maal werd uitgesproken. Tot op heden dragen de woestijnvolkeren de hoofddoek om die redenen. Door de eeuwen heen kreeg de hoofddoek ook een symbolische betekenis zoals bij het Palestijnse volk door het dragen van hun hoofddoek door wijlen Yaser Arrafat. De hoofddoek kreeg dus buiten de beschermende functie ook een culturele betekenis. Mohammed die in een land van polytheïsme een monotheïsme wenste in te voeren heeft dus nooit het dragen van de hoofddoek als godsdienstige verplichting opgelegd vermits iedereen al een hoofddoek droeg. Terecht verklaarden de Moslima van het Kiel in een protestmeeting in de NOVA (ontmoetingscentrum gesubsidieerd door de Antwerpenaar) dat Mohammed hun opdroeg om de hoofddoek niet los om het hoofd te dragen maar wel voor het gelaat. Mohammed legde dus niet de verplichting op om een hoofddoek te dragen maar wel om het gelaat te verhullen met deze hoofddoek. Nochtans zag ik hedenmorgen hoe alle Moslima voor het Atheneum hun gelaat onbedekt lieten en dus in strijd met de Koran handelden. Net zoals het feit dat zij druk de gsm gebruikten of met de wagen rijden. Anderzijds mogen zij dus binnen de muren van een gebouw de hoofddoek afleggen volgens hun geloof vermits zij alsdan geen mannen in verleiding brengen hetgeen de Profeet wenste te vermijden. De eerste Jihad begint bij uzelf (kijk eerst naar de balk in je eigen oog alvorens de splinter te zien in het oog van een ander) zei de Profeet. Dat de Moslima daar mee beginnen.