Na de revolutie en de evolutie nu de innovatie: ural verandert zijn modellen. Van uitzicht is alles nog steeds hetzelfde maar qua mechaniek zijn er enkele vergaande aanpassingen gedaan. De carburators behoren definitief tot het verleden. Een injectie neemt de plaats in. Qua benzineverbruik kunnen we dit toejuichen want minder verbruik voel je al snel in je portemonnee. Injectie geeft ook meer vermogen wat steeds meegenomen is. Het nadeel is natuurlijk als je in panne staat in een ver land je nooit meer plan kan trekken met de plaatselijke onderdelen. Maar een injectie is ook een ontwikkeling waar weinig of geen problemen mee voorkomen. Het betere overheerst het mindere en dan is de keuze snel gemaakt. De trommelremmen behoren ook tot het verleden. Alle wielen krijgen brembo remmen die onafhankelijk werken. Eindelijk hebben ze het begrepen. Komende van vertragers,want zo noem ik de trommelremmen ,tot de voorste schijfrem met achteraan en zijspan trommelremmen naar allemaal schijven. De retro remde al heel goed maar beter is nog steeds beter. Onervaren rijders gaan zich meer op hun gemak voelen. Ervaren rijders gaan nu sneller rijden want ze weten toch dat ze kunnen stoppen. Algemeen genomen is dit een gigantische verbetering. Misschien is een reservewiel weer een mogelijkheid want bij de retro heb je er feitelijk 2 nodig: één voor vooraan met schijf en één achteraan met trommel. Het zicht is héél anders maar functie voor looks hebben ze bij ural gedacht. Het oliefilter bevindt zich aan de buitenkant. De frictiestuurdemper is vervangen door een andere stuurdemper die het rijden aangenamer en veiliger moet maken. Nieuw is ook dat je bij de 2-wiel aandrijving zal kunnen kiezen tussen één wiel of tweewielaandrijving met een schakelaar. Gemakkelijk eenvoudig. Er zijn ook nog enkele kleine aanpassingen gedaan zoals de rubbers van de benzinetank en de indicatorlichtjes op de hoofdlamp. Al deze innovaties komen met een prijskaartje natuurlijk.De prijs begint bij 15399 dollar en daar is niets inbegrepen,ook geen btw,leveringskosten,kosten van de dealer enz. En dan spreken we nog over de amerikaanse prijzen. De motor wordt in amerika gemaakt en dan komen er voor europa nog invoerrechten,vervoer en dergelijke bij. Naar ik aanneem is het era van de goedkope ural nu wel voorbij. Maar daarmee kan je nu wel een betrouwbare ural kopen wat sommigen weerhield om er één te kopen. Vertrekken en terugkomen zonder problemen was er met de vorige modellen al bij en nu komt er veiligheid daar bovenop. Het uiterlijk verandert ook bijna niet,algemeen genomen dan.Sommigen zullen zeggen dat het niet meer hetzelfde is als de vroegere modellen maar vooruitgang kan je niet tegenhouden. En tegenstanders die dit zeggen rijden toch ook met een nieuwe auto? Een mens heeft graag gemak en dit kan je nu ook hebben op je ural.