Na 8000 km gereden te hebben was de band vooraan en zijkant stilaan versleten. Er lagen nog misschien voor 500 km rijgenot op maar veiligheid primeert. Een slipje die ik gemaakt had op natte ondergrond was het bewijs dat de banden aan vervanging toe waren. De voorkant was weggeschoven recht vooruit ipv naar rechts zoals ik voorzien had. Nog wel dat je met zo een motor geen hoge snelheid haalt anders was het anders afgelopen. De keuze viel op een michelin-band M45.Geschikt voor alle terrein en qua prijs nog redelijk goedkoop. Wanneer je bij North-siders een band laat plaatsen kost dit ongeveer 170 per band. Ze zijn verplicht om deze in te doen via de invoerder in Oostenrijk en dat maakt het duur. Vanuit china naar rusland en dan naar oostenrijk en zo naar belgie. De kosten van het vervoer zijn duurder dan de band zelf. Geplaatst ging het ons per band 84 kosten.Mijn bandenman was verhuist naar enkele straten verderop. Voor de geïnteresseerden Misha autobanden ,Brusselsesteenweg 259 Lebbeke 9280 telefoon 052 460110.De achterband ging ik meenemen om een andere binnenband in te steken aangezien er gering verlies op was (door het stil staan van de motor). Een motorcross-binnenband ging de huidige vervangen. Dikker en ook veel steviger. De motor moest dus helemaal omhoog van de grond. Ik heb enkele tijd geleden een krik gekocht van Atlas met een hefvermogen van 680kg. Deze was dan ook nog eens verlengd en belegd met rubbers. De gehele motor kon dus omhoog maar dat was ik niet van plan omdat dan de uitlaat aan de rechtse kant er af moest. Vooraan met de aangepaste kleine krik en dan steunen onderzetten en achteraan de grote krik. Geen problemen daar. Bij het side wiel echter wel. Na alles losgemaakt te hebben gaf het wiel geen krimp. Gewoon niet af te krijgen. De rem ook al losgemaakt( ook al is dit niet nodig) maar nog gaf het niet mee. Na een half uur met een blok hout er langs de achterkant tegen te kloppen kwam het eindelijk los.De volgende optie was de side-car demonteren(8 bouten)of een trekker te plaatsen om het wiel er langs buiten af te trekken.Maar een beetje geluk is steeds meegenomen.Waarschijnlijk een braam die de weg versperde. Het wiel was er nog nooit af geweest en zulke dingen kom je dan wel eens tegen. Een simpel klusje kan steeds een taak worden bij een ural. De remmen achteraan en op de zijkant waren bijna nog niet gebruikt. Enkel de remblokken vooraan zijn ver versleten omdat ik het meeste vooraan rem. Niet aan te raden maar gewoontes leer je niet zo snel af. Das een werkje voor binnenkort. De banden waren besteld .Binnen enkele dagen alles weer monteren en we konden er weer tegen om veilig de baan onveilig te maken