Inhoud blog
  • Onderhoud 2017
  • powerpoint presentatie
  • Het begin
  • Aanpassing in Nederland
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    DE WEDERVAREN VAN EEN RUSSISCHE ZIJSPANRIJDER
    URAL MOMENTS
    Life on the road
    28-06-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Wereldreizigers
    Als gewone werkman is het soms moeilijk om ritten te plannen.Je hebt verplichtingen:je werk,je vrouw of vriendin,je kinderen of je familie.Nu is het zo dat als je alles aan de zijkant schuift voor dit allemaal je zelf misschien niet zo gelukkig door het leven gaat.Wanneer je gelukkig wordt van de dingen die je wil doen en je kan ze ook uitvoeren,dan ga je door het leven gaat als een veel gelukkiger mens.En daar profiteert iedereen dan ook van.Wanneer je steeds alles moet laten vallen voor anderen word je stilaan een verbitterd mens om de zogezegde gemiste kansen.En da's ook niet de bedoeling.Iedereen heeft recht om af en toe eens iets te hebben voor zichzelf.Nu is het niet de bedoeling dat je alles laat vallen en er geheel alleen voor gaat.Het is de fijne lijn wat je voor jezelf doet en wat je zonder moeite wil laten vallen voor je geliefden die soms moeilijk is.Wat wel en wat niet is soms de grote vraag.Iedereen maakt dat voor zichzelf uit en gaat er al dan niet ver in.Persoonlijk kan ik maar jaloers maar ook vol bewondering naar sommige wereldreizigers kijken.Je moet ook een beetje(of veel) avontuurlijk ingesteld zijn.Nu zie ik mezelf nog niet verlof zonder wedde opnemen om de halve wereldbol rond te reizen.De buurlanden doorkruisen en ons eigen landje ,geen probleem.Vertrekken voor een maand of drie,vier al zeker niet. Op http://www.advrider.com/ vind je allerlei verhalen van mensen die dit wel doen.Met de voordelen en soms ook de nadelen van het verre reizen.Wanneer je in panne staat en er is geen garage te bekennen in vele kilometers is dit wat minder.Je kan veel meenemen van onderdelen maar ook niet alles.Nu heb je op de ural al redelijk veel plaats om vanalles en nog wat mee te nemen.Je kofferruimte,je side-car zelf,je bagagedrager en zelf op de duozit bieden plaats aan duizend en één artikels.Zelfs je reservewiel geeft je al een voorsprong op de gewone moto.Het is het ideale voertuig om andere landen en diverse culturen te leren kennen.In het leven moet je toch iets gezien en meegemaakt hebben.Wat ga je anders aan iedereen vertellen als je op pensioen bent? Een beetje verhaal ,al dan niet aangedikt is steeds leuk om te vertellen op een regenachtige dag.Je zal onder de baan genoeg tegengekomen zijn want de gereden snelheid ligt zeker niet zo hoog als een gewone motor. En dan zie je duizenden leuke dingen .Terwijl dat een gewone motor er voorbij vliegt.Het rijden is ook veel stabieler op ruig terrein.Vele verhalen die ik lees op deze site lees nodigen uit tot het ook eens plannen van een road trip.Voorlopig houdt ik het op het huidige niveau .Zoals het verkeer hier in ons belgenland is vindt ik het voorlopig al avontuurlijk genoeg.Maar je weet nooit wat de toekomst brengt.Een mens mag al eens dromen.

    Alle geplaatste foto's komen van op http://www.advrider.com/





    28-06-2012 om 11:28 geschreven door uralrider  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    27-06-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Auto's
    Wat velen niet weten is dat ural ook een poging heeft gedaan tot het maken van auto's.Eind jaren 70 en begin jaren 80 hebben ze verschillende prototypes gemaakt.Het was een samenwerking met het russisch instituut voor de auto Nami.Als motor was een750 cc met zijkleppen voorzien (m72) .Deze microcar was voorzien van achterwielaandrijving,hydraulische remmen en 10 inch wielen.Het rare en voor zijn tijd ook een beetje gebaseerd op de eerste bmw-auto was dat het voorste omhoog ging om plaats te kunnen nemen op de voorste zittingen.De deur aan de zijkant die voorzien was gaf toegang tot de achterste zittingen.Ze hadden zelfs nog een simpeler versie voorzien waar zelfs het dak af kon en zelfs een off-road versie.Geen van al deze auto's is ooit in productie gekomen maar de prototypes spreken boekdelen.Moesten ze toch ooit in productie gekomen zijn dan waren deze auto's de dag van vandaag zeer gewilde collector-items.Spijtig genoeg zijn al deze versies die als probeersel gemaakt zijn vernietigd.Een meer recent prototype werd in de eind jaren 80 gemaakt met de reeds nieuwe 650 cc motor.Dit was geheel alleen gemaakt zonder iemands tussenkomst door ural zelf.Deze motor was voorzien van een koelsysteem met ventilator.Voorstanders herkennen de Itiliaanse invloeden.Zijn naam was Belka.Dit is de blauwe auto(laatste foto)Spijtig genoeg is ook deze auto nooit in productie gekomen.Mooie wagens die de tijdsgeest van het toenmalige Rusland uitdrukken.Simpele maar degelijke machines geschikt voor het dagelijkse gebruik.Mooi in al haar eenvoud.








    27-06-2012 om 20:04 geschreven door uralrider  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)


    Archief per week
  • 13/03-19/03 2017
  • 09/01-15/01 2017
  • 29/02-06/03 2016
  • 06/07-12/07 2015
  • 25/05-31/05 2015
  • 30/03-05/04 2015
  • 23/03-29/03 2015
  • 20/10-26/10 2014
  • 13/10-19/10 2014
  • 15/09-21/09 2014
  • 01/09-07/09 2014
  • 28/07-03/08 2014
  • 07/07-13/07 2014
  • 23/06-29/06 2014
  • 26/05-01/06 2014
  • 05/05-11/05 2014
  • 21/04-27/04 2014
  • 24/03-30/03 2014
  • 17/02-23/02 2014
  • 11/11-17/11 2013
  • 28/10-03/11 2013
  • 16/09-22/09 2013
  • 05/08-11/08 2013
  • 03/06-09/06 2013
  • 12/11-18/11 2012
  • 15/10-21/10 2012
  • 13/08-19/08 2012
  • 30/07-05/08 2012
  • 25/06-01/07 2012
  • 18/06-24/06 2012
  • 04/06-10/06 2012
  • 28/05-03/06 2012
  • 21/05-27/05 2012
  • 14/05-20/05 2012
  • 07/05-13/05 2012
  • 30/04-06/05 2012
  • 23/04-29/04 2012
  • 16/04-22/04 2012
  • 09/04-15/04 2012

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !


    Een interessant adres?


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs