Inhoud blog
  • Onderhoud 2017
  • powerpoint presentatie
  • Het begin
  • Aanpassing in Nederland
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    DE WEDERVAREN VAN EEN RUSSISCHE ZIJSPANRIJDER
    URAL MOMENTS
    Life on the road
    05-06-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Binnenbanden
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Bij een wiel met spaken heb je steeds een binnenband nodig ,ook als is het een tubeless.Bij een ural is het niet anders.Er zitten wel tubeless banden op maar die binnenband is onontbeerlijk daar door de spaken lucht verdwijnt..Daar onze motor redelijk veel stilstaat en iets dat stilstaat niet ideaal is blijft de druk op de binnenband niet constant.Met het betere weer zal er woon-werk verkeer gedaan worden en zal die druk bij gebruik ook constanter zijn.Nu moet gezegd dat de binnenbanden niet van heel goede kwaliteit zijn.Bij de ene vermindert de druk na een paar weken ,bij de nadere na een paar dagen.Daarom besloten we indien we nog een buitenband veranderen we de binnenband ook gaan veranderen.Een motorscross binnenband is ideaal.Veel dikker dan een gewone en daarmee ook beter bestand tegen schokken als we off-road rijden.Zo gezegd zo gedaan en bij pneus on-line er eentje besteld.De prijs is een kleine 25 euro,al bij al een kleine investering en zo kunnen we wanneer ze er op liggen toch wat geruster zijn.Intussen behelpen we ons wel met wat russisch materiaal er ook opligt.

    05-06-2013 om 15:46 geschreven door uralrider  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (3 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De Voerstreek
    Wegens de aanhoudende winter in ons belgenlandje is het al een tijdje geleden dat ik nog iets op mijn blog zette.Met het beterende weer werd het stilaan tijd om het ijzeren ros van stal te halen.Voor de winter was het onderhoud reeds gedaan en stond hij klaar om erop uit te trekken.De vereniging organiseerde een rit in de voerstreek en we hadden er ons op ingeschreven.180 kilometers ver en niet te onderschatten.Als je ziet dat een gewone motor 120 kan op de autostrade dan ben je er op je gemakje op 2 uur.In het geval van een ural mag je gerust op een paar uurtjes meer rekenen.We gingen de steenwegen nemen,zo zagen we nog iets van de streek.Na de nodige voorbereidingen (wat moet je allemaal meenemen met zo een motor om ginder het nodige comfort te hebben?)stonden we vrijdagnamiddag om 14 uur gereed om te vertrekken voor de vrijdagavondspits.Via Dendermonde ,Mechelen zo verder naar Haacht om stilaan zo naar Limburg te trekken via Leuven,Sint-Truiden en als eindbestemming Remersdaal. Niet ver gelegen van Maastricht in Nederland en Aachen in Duitsland.De heenreis verliep vlot maar de spits maakte dat we op sommige momenten ook in de spits zaten.Na juistgeteld 5 uren kwamen we ginds aan.Ons appartementje was gehuurd daar we met het wisselend weer geen risico's wilden nemen om druipnat in een tent te moeten kruipen.Na een goede nachtrust was het zaterdag na het ontbijt inpakken geblazen om de streek te verkennen.Glooiende heuvels,kleine wegjes,pittoreske uitzichten,alles was aanwezig.Het grootste deel van de tijd hebben we rondgereden in Nederland.In één woord :prachtig.Dit is een streek die zich perfect leent om met de motor verkend te worden.Met een motor of 15 is dit dan ook genieten van het mooie leven en ook het inmiddels redelijk mooie weer.Met een rondrit van een dikke 110 km was dit om nooit te willen stoppen.Noodgedwongen moesten we echter wel want een collega had een lager in het achterwiel dat stuk gegaan was.Achterlaten(de motor) en met één persoon meer in een bakje reden we de rit uit.Na de nodige verfrissingen op het terras stond de barbecue al gereed.Heel fijn en in leuk gezelschap nog beter.Het werd stilaan koud buiten en het bedje riep al.De nodige nachtrust en het was alweer zondag.Alles werd ingepakt om de reis naar huis aan te vatten.Met een vertrek om 10 uur dachten we om ongeveer 3 uur in de namiddag te landen.Nu moet je weten dat een gps een eigen leven leid en hij stuurde ons zowaar op de autostrade.Ik ben er geen favoriet van maar het is perfect mogelijk met een retro of een ander nieuw model.Zolang je maar je gemiddelde snelheid niet te hoog houd.Indien je te snel gaat en niet schakelt zal je merken dat na verloop van tijd het vermogen afneemt.In ons geval moesten we maar 30 km autostrade en viel het nog mee.De rest hebben we via de steenwegen gedaan en om 14 uur stonden we weer aan ons huisje.Al bij al viel het reuze mee de terugweg.Heel het weekend was reuze gezellig en we kijken alweer uit naar het volgende .In kilometers stonden we voor het weekend op 460.Best te doen.Met de zomer in aantocht was dit een goed begin.







    05-06-2013 om 15:30 geschreven door uralrider  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (2 Stemmen)
    >> Reageer (0)


    Archief per week
  • 13/03-19/03 2017
  • 09/01-15/01 2017
  • 29/02-06/03 2016
  • 06/07-12/07 2015
  • 25/05-31/05 2015
  • 30/03-05/04 2015
  • 23/03-29/03 2015
  • 20/10-26/10 2014
  • 13/10-19/10 2014
  • 15/09-21/09 2014
  • 01/09-07/09 2014
  • 28/07-03/08 2014
  • 07/07-13/07 2014
  • 23/06-29/06 2014
  • 26/05-01/06 2014
  • 05/05-11/05 2014
  • 21/04-27/04 2014
  • 24/03-30/03 2014
  • 17/02-23/02 2014
  • 11/11-17/11 2013
  • 28/10-03/11 2013
  • 16/09-22/09 2013
  • 05/08-11/08 2013
  • 03/06-09/06 2013
  • 12/11-18/11 2012
  • 15/10-21/10 2012
  • 13/08-19/08 2012
  • 30/07-05/08 2012
  • 25/06-01/07 2012
  • 18/06-24/06 2012
  • 04/06-10/06 2012
  • 28/05-03/06 2012
  • 21/05-27/05 2012
  • 14/05-20/05 2012
  • 07/05-13/05 2012
  • 30/04-06/05 2012
  • 23/04-29/04 2012
  • 16/04-22/04 2012
  • 09/04-15/04 2012

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !


    Een interessant adres?


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs