Inhoud blog
  • Onderhoud 2017
  • powerpoint presentatie
  • Het begin
  • Aanpassing in Nederland
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    DE WEDERVAREN VAN EEN RUSSISCHE ZIJSPANRIJDER
    URAL MOMENTS
    Life on the road
    03-05-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Brokken
    De dag na de rit waren we van plan om de motor eens af te wassen.Eerst starten om hem buiten te zetten.Wat we ook probeerden,de moto was weer heer en meester.Kickstarten tegen de sterren op en nog steeds niets.Dan maar in gang duwen.Benzine was er,ontsteking ook,dat was al het voornaamste.Bij het in gang duwen startte hij maar op één cilinder.Daar we al eens in panne gestaan hadden met de benzine wisten we ook hoe hij draaide op maar één cilinder.De ene uitlaat werd warm zodus dan weet je het snel.Op het eerste gezicht konden we niet ontdekken wat er eventueel zou kunnen aan mankeren.Er was ontsteking wanneer we de bougie er uit haalden en tegen de cilinder hielden.Het probleem was dus verder te zoeken.Benzine was er genoeg want de benzinekraan was ook al vervangen.Er bleef zodus maar één oplossing,de linkercilinder demonteren.Bij het uiteenhalen kwamen we ijzer tegen ,de cilinderwand was niet geschonden zodus kwam het niet uit de motor.Bij verder nazicht bleek dat de borgpen van de alternator was losgekomen door wrijving en zo naar de kleppen was geslagen.Die borgpen was vervangen maar door een goedkoop model en goedkoop is meestal duurkoop.Er was een klep krom en de duwstang was ook krom.Nieuwe bestellen was geen probleem maar het kleppendeksel had ook een slag gehad en daarom moest dat ook vervangen worden.De stukken waren besteld en er had nog iemand een kleppendeksel op voorraad.Met een klep hebben we de aansluiting van de klep op het kleppendeksel gerodeerd.Indien je dit niet doet dan verlies je langs daar weer druk en dat was hetgene wat we moesten vermijden.Een werkje dat redelijk lang duurt(uurtje of twee)Na het bekijken bleek dat de klep nog steeds niet volledig afsloot(niet normaal)Naar de professional dan maar.In Brussel wisten ze ons te zeggen dat het stuk dat de klep volledig afsloot(in het kleppendeksel)schuin gemonteerd was en dus nooit volledige afsluiting kon bieden.We hadden de garantie gehad van de man die ons het stuk had verkocht dat het kleppendeksel volledig in orde was ,niet dus.Terug gaan was geen optie want die garantie verloopt tot het einde van de oprit van de verkoper.Typisch russischZo zie je maar dat je niet iedereen mag vertrouwen.In Brussel hebben ze het in orde gemaakt(kostprijs in totaal 100€)Na twee weken waren alle stukken er en het monteren kon beginnen.Een nieuwe alternator en nog allerhande andere stukken hadden we ook bijbesteld.Alles bijeen voor een redelijke som maar we hadden weer goede hoop.We gingen ook de rest demonteren zodat we zagen wat we in onze handen hadden.Cilinders tot zelfs de aandrijving gingen we aanpakken.Van nul beginnen en zo verder opbouwen,tot we een goede werkende motor zouden hebben.


    Geef hier uw reactie door
    Uw naam *
    Uw e-mail
    URL
    Titel *
    Reactie * Very Happy Smile Sad Surprised Shocked Confused Cool Laughing Mad Razz Embarassed Crying or Very sad Evil or Very Mad Twisted Evil Rolling Eyes Wink Exclamation Question Idea Arrow
      Persoonlijke gegevens onthouden?
    (* = verplicht!)
    Reacties op bericht (0)



    Archief per week
  • 13/03-19/03 2017
  • 09/01-15/01 2017
  • 29/02-06/03 2016
  • 06/07-12/07 2015
  • 25/05-31/05 2015
  • 30/03-05/04 2015
  • 23/03-29/03 2015
  • 20/10-26/10 2014
  • 13/10-19/10 2014
  • 15/09-21/09 2014
  • 01/09-07/09 2014
  • 28/07-03/08 2014
  • 07/07-13/07 2014
  • 23/06-29/06 2014
  • 26/05-01/06 2014
  • 05/05-11/05 2014
  • 21/04-27/04 2014
  • 24/03-30/03 2014
  • 17/02-23/02 2014
  • 11/11-17/11 2013
  • 28/10-03/11 2013
  • 16/09-22/09 2013
  • 05/08-11/08 2013
  • 03/06-09/06 2013
  • 12/11-18/11 2012
  • 15/10-21/10 2012
  • 13/08-19/08 2012
  • 30/07-05/08 2012
  • 25/06-01/07 2012
  • 18/06-24/06 2012
  • 04/06-10/06 2012
  • 28/05-03/06 2012
  • 21/05-27/05 2012
  • 14/05-20/05 2012
  • 07/05-13/05 2012
  • 30/04-06/05 2012
  • 23/04-29/04 2012
  • 16/04-22/04 2012
  • 09/04-15/04 2012

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !

    Klik hier
    om dit blog bij uw favorieten te plaatsen!


    Een interessant adres?


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs