Dag van de Arbeid, het leek erop dat Pedalpower - Vastgoedcentrale Tongeren, voltallig aan de start zou staan van de grote lus 2. Op het laatste moment stuurde de voorzitter zijn kat. Hij cruiste blijkbaar liever in zijn nieuwe op mototr aangedreven Duitse bolide. Naar goede gewoonte, als we afspreken op de parking van de Quick slash Mc Donalds te Bilzen, gebeurt er wel iets. Deze keer was Willy de kneus. Raoul had een bijzonder ingenieus systeem uitgedokterd, waardoor hij zelfs drie fietsen in zijn Franse bolide kreeg? Perfect, besloten Raoul en Willy, toen beide fietsen op hun kop in de koffer staken. Eens aangekomen in Bilzen, wou hij het systeem uitleggen aan Jöran. Tot hij een vreselijke ontdekking deed. Het voorwiel van Willy was eenzaam in Wintershoven achtergebleven. Terug naar af!
Aangekomen in Valkenburg, bleek dat de voorspelde 13° C de Nederlands grens nog niet gepasseerd was. Windjackers, handschoenen, beenstukken en tijgerbalsem kwamen eraan te pas. Na de obligate stop aan het Amstel Café, weeral koud de Cauberg op. Tony zijn benen liepen meteen vol, wist hij na de rit te vertellen. Na de Cauberg werd Westwaarts naar Maastricht gefietst. Wetende wat nog volgde werd de koers hier nog niet opengebroken en werd aan een rustig tempo koers gezet naar Wolfsberg en Loorberg. In de kantlijn toch even vermelden dat Jöran bij zijn derde poging eindelijk al fietsend de top van de Loorberg bereikte. Op de top werd dan ook even gepauzeerd. Via Partij reden we naar de Gulpener, doch mochten we dit beest afdalen, en zo onze weg verder te zetten richting Duitsland (klinkt mooier). Normaliter hebben we in lus 3 een lange afdaling van de Schweiberg, deze mochten we nu in omgekeerde richting doen. Mooie gelijklopende beklimming van 2,7 km aan 4,5% gemiddeld. Ondertussen was weeral duidelijk geworden dat er twee bovenuit staken, en dat we regelingen moeten treffen voor volgende week. Lichtjes bergaf reden we naar het Zuidelijkste punt van Holland. Bij het aansnijden van een Dorpje Camerig was het zover. De "op papier" zwaarste beklimming van Nederland " De Camerig". Een klim van 4,4 km met haaspeldbochten en prachtige vergezichten en een gemiddelde stijging van 4%. Absoluut niet te vergelijken van de Eyserbosweg en Keutenberg, die vooral door hun stijging opvallen. Gelijkgezindheid in het peloton, de mooiste beklimming tot nu toe. Boven wachten Willy en Christophe plichtsbewust en in stilte op hun volgelingen. In groep werd de rit verdergezet richting Vaals. Een lastige beklimming bracht ons naar het drielandenpunt, waar een Halve liter/ Hoegaarden/ ice-tea stop werd gehouden. Bad idea!!!! Voor de komische toets zorgde een Hollands koppel dat wel eens over Belgie, Nederland en Duitsland wou uitkijken. Het scheelde niet veel of ze konden Fifi het huundje, op de grens van de drie landen begraven.
Alors décente par la Belgique, vers la commune de Plombières. Directement aprés la décente du Côte des Trois Frontières, à nouveau monter vers les Pays Bas. De niet genoemde beklimming, sneed de benen van Jöran en Raoul af. Kein Alcohol mehr in Rundefahrt. Steeds kleiner werden Christophe en Tony, om nog niet te spreken over de kapitein en Willy. Pedalpower in drie groepjes onderweg naar opnieuw de Gulpener, maar nu omhoog. Jöran en Raoul, dachten hun collega 's boven te begroeten, maar tevergeefs, van een teleurstelling gesproken. Dan maar op weg naar de verdomde Kruisberg. Bij het aansnijden van de klim merkt Raoul uit zijn ooghoeken, dat er nog 2 tamzakken in het wiel zitten. Inderdaad Willy en Christophe. Eerst werd er gedacht dat deze de klim nog eens gingen doen, maar later zou blijken dat Raoul en Jöran een klein lusje hadden afgesneden, waardoor ze terug in de kop van koers zaten. Van de "achtervolgers" geen spoor.
Iedereen was al blij dat de Eyserbosweg niet op het programma stond, we reden nu parrallel de Trintelerberg, gelijklopend aan 5% , de benen voelden toch al een beetje moe aan. De grootste smeerlap bleek de onbekende Hulsberg. Midden in een woonwijk omhoog, 900 lange meters stoempen aan 7% stijging. De eindsprint richting Valkenburg, werd ingezet en op een tijdspanne van 5 minuten arriveerde iedereen op de parking. Grootse prestatie van Christophe, Tony , Jöran en Raoul.
In het Amstel Gold Race Café werd de sponsor nog even in beeld gebracht. Sinds vrijdag prijken we op de Twitter pagina van het café, onder de titel " Vastgoedcentrale Tongeren heeft het prima gedaan 112 km!!!".
Tony vertrok uit Zuid Limburg, met een goed gevoel. Het zit goed voor komend week-end, ik voel me goed. De progressie was zichtbaar bij Christophe S. Willy vond lus 2 zwaarder als LBL. Zou hij al over zijn top zijn?
Antwoord binnen 5 dagen . Eerst nog dinsdag/ woensdag eens vlammen en hopen op de "supercompensatie".
Bien à vous, Mit Freundlichen Grußen, Met vriendelijke groeten,
|