Foto
Inhoud blog
  • nieuwe blog
  • Goofies april: pics
  • Dagwinst en overall winst Goofies!
  • Award voor Jeremy Rogers
  • inschrijvingen Round The Island
    Foto
    Het schip

    Lecas is een contessa 32 , een type dat zijn vaareigenschappen en degelijkheid bewezen heeft tijdens de beruchte Fastnet race in 1979 . Wij zijn sinds 2002 de trotse eigenaars .
    Ze is ontworpen door David Sadler en gebouwd door Jeremy Rogersin 1973 . De romp en opbouw zijn nieuw gelakt, het beslag is vervangen en een groot deel van de zeilgarderobe vernieuwd . Het vernieuwen en aanpassen blijft nog een tijdje doorgaan .
      meer contessa info :
    www.contessazeilers.nl
        www. co32.org
    Foto
    Zoeken in blog

    LECAS
    wedstrijdvaren en familietochten met onze contessa 32
    14-06-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Vertrokken !!
    En we zijn vertrokken. In de plensende regen heeft Lecas Antwerpen verlaten. Met een mini-bemanning varen ze vandaag (hopelijk) tot Breskens, om morgen verder te gaan tot Nieuwpoort. Daar vertrekken we dan dinsdagmorgend met stroom mee richting Calais. We plannen dan donderdag in Wight te zijn.
    Of we de planning kunnen waarmaken hangt volledig van het voorlopig onstabiele weer af. Natuurlijk gaan we ervan uit dat het allemaal goed komt.Wink

    14-06-2009 om 10:47 geschreven door Barb  


    09-06-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Round the Island - Cowes
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Volgende zondag vertrekken we richting Solent waar we ons het weekend daarna gaan meten met 28 andere Contessa 32's tijdens the Round the Island Race.
    Voor ons het hoogtepunt in 2009.  Round the Island is een race van ongeveer 55 nm en telt ruim 1700 deelnemers.  Wij varen met Lecas in de witte klasse en varen uiteraard eenheidsklasse Contessa 32.

    Afgelopen Schelderegatta was een goede oefening, bootsnelheid en maneuvers zaten wel goed..zien dat we geen OCS hebben natuurlijk.  Deze week werken we 's avonds nog aan enkele details zoals, SBlier nakijken, mast trimmen..instrumenten verder monteren.  Gelukkig krijgen we hulp van Ian en komt Izaak van de Ondine ook helpen met de windmeter.

    Als ploeg moeten we ambitieus zijn, we hebben echt wel vorderingen gemaakt tov 2008...top 15 moet kunnen!

    09-06-2009 om 11:56 geschreven door Barb  


    07-06-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.enkele sfeerbeelden






    07-06-2009 om 15:58 geschreven door Barb  


    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.goede praktijk, foute theorie !
    6 juni : de Schelderegatta. Fun, fun, fun. Op vrijdagavond bijeengekomen in Wemeldinge. Lecas lag daar al klaar. Helemaal bijgewerkt en tiptop gemaakt. Na een gezellige avond in de kuip waren we om 7.30u klaar om los te maken en in konvooi naar Hansweert te varen. Zo hadden we nog ruim de tijd om te ontbijten en kleine dingetjes in orde te brengen. Het parcours werd nog besproken en de posititie voor de start bekeken. De windvoorspelling van 3a4Bft NO zorgde ervoor dat de nieuwe genua 1 klaar lag op het voordek. Onze start was om 11.10u. We hadden enkele stevige concurrenten in onze groep : Bolderik en Tissum, maar ook Satisfaction en Half Moon. Na het waarschuwingssignaal zochten we de optimale locatie en koers op. Alles werd stipt getimed en we gingen volledig volgens planning richting startlijn. En toen : verwarring alom. Half Moon die enkele meters voor ons lag keerde terug en maakte een rondje. En hoewel ik zeker was van een goede timing draaiden ook wij terug, om iets later terug overstag te gaan. Na al dit maneuverwerk gingen we als 10e of zo over de lijn. Iedereen lag dicht bij elkaar. Enkel Bolderik had voor een volledig andere startpositie gekozen. Enkele spinakers werden gehesen, maar gingen al snel terug naar beneden. De boot achter ons zag na een tiental minuten zijn genua in 2 scheuren. En Lecas liep goed. Bolderik en Tissum lagen achter ons en de maneuvers gingen goed. Er was toch iets meer wind dan voorspeld, en de genua sleurde ons voort. Op de ruimere rakken wonnen de concurrenten wat terrein, maar tijdens de kruisrakken liepen we terug in. Op het Willemsrek is de spi toch uit zijn zak gekomen. Traditioneel viel de wind vlak achter de bocht, op weg naar de finish, weg. En we gingen slechts een tweetal minuten na Bolderik over de finish. We waren zeer tevreden over onze prestatie. Maar dan kwamen de geruchten : onze nummer zou zijn omgeroepen bij de start, we zouden niet ver genoeg zijn teruggevaren, we waren volgens sommigen zeker correct gestart... Jammer genoeg is er tegen een 'call' van de wedstrijdcommissaris niet veel in te brengen. Resultaat op de uitslag : Lecas : OCS. Vloeken voor ons, want we zijn nog steeds niet overtuigd dat we te vroeg weg waren, maar niets aan te doen. De uitslag : 1 Satisfaction ; 2 Tissum ; 5 Bolderik ; 6 Half Moon. Als wij geen OCS gekregen hadden, waren wij 2 en Tissum 3. Jammer. Het was een fijne dag en leuke wedstrijd. Nu is het tijd om alles in orde te brengen voor Engeland. We hebben de 'offical guide' voor Round the Island ontvangen en buigen ons over de kaarten. Volgende week zijn we weg ...

    07-06-2009 om 15:41 geschreven door Barb  


    04-05-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Roosje...
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Prachtige spi toch?

    04-05-2009 om 09:13 geschreven door Barb  


    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.werkzaamheden
    Afgelopen zondag goed gewerkt, onderwaterschip en alle teakwerk geschuurd.



    04-05-2009 om 08:06 geschreven door Barb  


    05-04-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Enkele sfeerbeelden van de Goofies april!






    05-04-2009 om 20:12 geschreven door Barb  


    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Lecas pakt overall 2e plek in de Goofies winterseries!
    Een mistige ochtend in Zeeland, best fris nog en een WSW windje van 8 tot 13 knoopjes.  Niet de ideale wind voor onze Contessa maar goed ook met wat minder wind moeten we ook kunnen presteren.  Ons belangrijkste doel vandaag is ervoor zorgen dat we ruim voor Niata (Moody 31) finishen en we Tissum kunnen bijhouden, als dit lukt pakken we en tweede plek in het overall klassement.

     Er werd dus richting Roompotsluis gestart, daarna ging het rechtsom aan de R15SVK2 richting Zierikzee, maakte de vloot rechtsomkeer aan de R32 om na het obligatoire ronden van de SVK5 aan de Zeelandbrug voor de laatste keer dit seizoen te finishen aan de havengeul van Colijnsplaat.

    Onze start was niet slecht maar we geraakten niet op gang door toch wel wat vuile wind en onze voorstag die te strak stond...gevolg was dat we de genua niet goed getrimd kregen.  Bon, acherstag gelost en gas geven maar!  We haalden  nog een boel schepen in voor de boei-ronding, spi erop en lichtjes afkruisend  naar de volgende boei-ronding.  Vervolgens een scherp rak terug richting R15SVK2, stroming mee...hier zijn we serieus uitgelopen op onze directe concurrenten, vooral dankzij prima navigatiewerk van Barbara...we kwamen zelfs samen met Tissum aan de boei.  Onze voordekker presteerde prima en zorgde ervoor dat onze spi er terug snel bij stond.  We finishten een dikke minuut achter den Tissum en ruim 7 minuten voor Niata...Yes..2de plek is binnen!  Verdiend, want na den Bolderik hebben wij het meest regelmatig gevaren.

    Nu is het even gedaan, Lecas gaat de kant op...scheepje gereed maken voor de zomerwedstrijden en vooral voor Round the Island .

    Einduitslag beste10.

    Uitslag ONG - <10 M SW factor

     
    Punten houden rekening met 2  aftrekwedstrijden
     
    No Zeilno Naam Punten 1 2 3 4 5 6 7
    1 BEL 707 BOLDERIK
    Wim Driessens, SPIRIT 32
    5,0 (3) (2) 1 1 1 1 1
    2 BEL 629 LECAS
    DECLERQ, CONTESSA 32
    14,0 2 3 (4) 3 3 3 (4)
    3 NED 1133 NIATA ( 33 )
    Jos.Hendriks, Moody 31
    17,0 (dnc) 1 5 (7) 4 2 5
    4 NED 7896 TISSUM
    M.A.J. Geerling, Trio 96
    19,0 (8) 6 2 5 2 4 (9)
    5 NED 2320 BAIN-MARIE
    A.,van der Wolf, Kievit 820 *1.40
    26,0 (7) 4 7 6 7 (11) 2
    6 NED 7595 KYMERA ( ned 7959 )
    Jan de Bruin, First 31.7
    29,0 (16) (10) 8 2 9 7 3
    7 BEL 650 AVANTI
    Jaques Van Diest, Sunfast 32 I
    31,0 11 (15) 3 (dnc) 5 6 6
    8 BEL 3390 GREYBEARD
    Kathleen Rutten, Hierro
    43,0 5 5 13 (dnf) (dnc) 12 8
    9 NED 7837 HEBBES
    Rob Vermeulen, Gibb,sea 28
    44,0 (dnc) 8 10 dnf (15) 5 7
    10 NED 87 T'CRAYENEST
    Bram Kruijt, Friendship
    45,0 (dnc) 9 6 8 13 9 (14)

    05-04-2009 om 20:07 geschreven door Barb  




    voor de bemanning
  • bloggen.be/racinglecas/
  • blog van CO32 Calypso
  • www.wsvo.nl

  • Foto

    Laatste commentaren
  • Info harkenlieren (Dieltjens geert)
        op nieuwe blog
  • - (Bert)
        op Dagwinst en overall winst Goofies!
  • gefeliciteerd (ben)
        op Dagwinst en overall winst Goofies!
  • Archief per week
  • 04/04-10/04 2011
  • 28/03-03/04 2011
  • 14/03-20/03 2011
  • 07/03-13/03 2011
  • 14/02-20/02 2011
  • 10/01-16/01 2011
  • 13/12-19/12 2010
  • 29/11-05/12 2010
  • 01/11-07/11 2010
  • 18/10-24/10 2010
  • 04/10-10/10 2010
  • 30/08-05/09 2010
  • 16/08-22/08 2010
  • 09/08-15/08 2010
  • 26/07-01/08 2010
  • 12/07-18/07 2010
  • 14/06-20/06 2010
  • 07/06-13/06 2010
  • 10/05-16/05 2010
  • 12/04-18/04 2010
  • 15/03-21/03 2010
  • 14/12-20/12 2009
  • 02/11-08/11 2009
  • 05/10-11/10 2009
  • 28/09-04/10 2009
  • 21/09-27/09 2009
  • 07/09-13/09 2009
  • 10/08-16/08 2009
  • 22/06-28/06 2009
  • 08/06-14/06 2009
  • 01/06-07/06 2009
  • 04/05-10/05 2009
  • 30/03-05/04 2009
  • 23/03-29/03 2009
  • 16/03-22/03 2009
  • 02/03-08/03 2009
  • 16/02-22/02 2009
  • 02/02-08/02 2009
  • 26/01-01/02 2009
  • 05/01-11/01 2009
  • 08/12-14/12 2008
  • 01/12-07/12 2008
  • 24/11-30/11 2008
  • 10/11-16/11 2008
  • 27/10-02/11 2008
  • 13/10-19/10 2008
  • 29/09-05/10 2008
  • 15/09-21/09 2008
  • 25/08-31/08 2008
  • 28/07-03/08 2008
  • 14/07-20/07 2008
  • 07/07-13/07 2008
  • 23/06-29/06 2008
  • 02/06-08/06 2008
  • 19/05-25/05 2008
  • 12/05-18/05 2008
  • 05/05-11/05 2008
  • 28/04-04/05 2008
  • 14/04-20/04 2008
  • 07/04-13/04 2008
  • 24/03-30/03 2008
  • 17/03-23/03 2008
  • 03/03-09/03 2008
  • 28/01-03/02 2008
  • 14/01-20/01 2008
  • 31/12-06/01 2008
  • 03/12-09/12 2007
  • 05/11-11/11 2007
  • 15/10-21/10 2007
  • 01/10-07/10 2007
  • 17/09-23/09 2007
  • 10/09-16/09 2007
  • 03/09-09/09 2007
  • 26/09-02/10 2005

    Blog als favoriet !




    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs