Foto
Inhoud blog
  • nieuwe blog
  • Goofies april: pics
  • Dagwinst en overall winst Goofies!
  • Award voor Jeremy Rogers
  • inschrijvingen Round The Island
    Foto
    Het schip

    Lecas is een contessa 32 , een type dat zijn vaareigenschappen en degelijkheid bewezen heeft tijdens de beruchte Fastnet race in 1979 . Wij zijn sinds 2002 de trotse eigenaars .
    Ze is ontworpen door David Sadler en gebouwd door Jeremy Rogersin 1973 . De romp en opbouw zijn nieuw gelakt, het beslag is vervangen en een groot deel van de zeilgarderobe vernieuwd . Het vernieuwen en aanpassen blijft nog een tijdje doorgaan .
      meer contessa info :
    www.contessazeilers.nl
        www. co32.org
    Foto
    Zoeken in blog

    LECAS
    wedstrijdvaren en familietochten met onze contessa 32
    19-10-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Antwerp Race
    09/10 : Antwerp Race
    Vrijdagavond spraken we af met de hele ploeg in Terneuzen. Christophe, Timp en Toob waren al enkele dagen aan boord, vergezeld door John. Tijdens het avondeten werd het parcours gecontroleerd en uitgezet. En de weerberichten gaven nog steeds dezelfde voorspellingen : het zou een AR worden zonder spi-rak.
    Zaterdagmorgend, iedereen klaar en vol ongeduld aan het wachten om te vertrekken. (Enkele boten uitgezonderd, waar er iets langer gerecupereerd moest worden na een zware avond) Traditiegetrouw lag de jachthaven van Terneuzen netjes propvol gepuzzeld, dus vertrekken moest in de juiste volgorde gebeuren.
    Maar er was 1 ongeplande, grote spelbreker : mist. Er was geen zicht. Uiteindelijk vaarden we toch de haven uit, in konvooi en goed begeleid door de RIBS van de organisatie. Over de marifoon hielden de boten van de organistaie elkaar op de hoogte van wie waar vaarde. Wij volgde de boot voor ons en moesten zorgen dat die niet verdween in de mist. Aangekomen aan het startveld was het pas echt duidelijk dat er uitstel was.
    Dus wachten, wachten, wachten ...
    Rond 12u hedden we door - dankzij berichten over de marifoon van begeleidende boten - dat er in Breskens wel een 1e start was gegeven ; en dat er nog een grote groep van starters uit Terneuzen vastlagen in de haven. Die laatsten mochten dan uiteindelijk rond 12.10u ook vertrekken.
    Voor ons was het nog steeds afwachten of onze start nog gegeven zou worden, en wanneer.
    En dan kwam de 2e kolonne vanuit Terneuzen aan en klonk het voorbereidingssignaal. Wij hadden de eerste start, dus GZ omhoog, motor af en uitkijken voor alle boten van de andere klassen die nog kriskras door het startgebied vaarden.
    En we hadden een superstart : als tweede of derde boot over de lijn, en op het startschot. Er was een individuele terugroep, maar we waren ervan overtuigd dat die voor 1 van de boten voor ons was. John en ik zagen de vlag omlaag gaan, en dus gingen we verder.
    De mist was nu volledig opgetrokken, de wind was een beetje weggevallen maar we liepen goed. Het was zeer boeiend om John aan boord te hebben. Hij hield de andere boten zeer goed in het oog, waardoor we bijna de hele wedstrijd vrijbleven van de anderen en (bjina) altijd vrije wind hadden.
    Ondertussen was de wind toch terug toegenomen, de lichtere boten liepen nu en dan uit roer. En Lecas ging nog steeds goed. De overstagmaneuvers verliepen zeer vlot.
    En toen was er plots de finish-lijn. Die lag juist voorbij Doel, en we hadden dat pas door als we een knal hoorden. Gezien de late start was dat de beste oplossing geweest om de meeste boten toch nog tijdig op motor aan de jachthaven te laten aankomen om binnen te kunnen met de laatste deuren. Rond 18u lagen we vast, en berekenden we onze kansen. Derde of tweede plaats moest zeker mogelijk zijn, 1 zou moeilijk worden.
    De prijsuitreiking werd gestart om 23u. De top 3 in onze klasse werd vermeld, en wij waren er niet bij. Dan toch een vierde plek ?
    Even later hadden we de lijst met volledige uitslag in handen en ... ocs. Ongeloof en verbazing. Jeetje, die voor ons over de lijn was gegaan op 1. Verwarring alom.
    De volgende dag had alles kunnen bezinken en overdachten we de startprocedure nog eens:
    Het startschip lag niet voor anker, de lijn lag zeer schuin ... Christophe heeft nog gemailed met het wedstrijdcommite voor meer info. En blijkbaar was de individuele terugroep toch voor ons, is dat afgeroepen door de marifoon en is de vlag niet omlaag gegaan. Maar het ging over max 1 sec.
    Niets aan te doen... We dachten heel goed opgelet en uitgeluisterd te hebben en waren overtuigd dat Jeetje voor ons over de lijn was gegaan. Er waren in bijna alle klassen 2 of meer ocs' sen. Op clubracer zijn er nog de hele week verhitte discussies geweest over het uitstel en de warrige start. Daaruit is dan weer een discussie voortgekomen over eerlijkheid tijdens de wedstrijd ...

    We leggen ons neer bij de beslissing van het wedstrijdcommite.

    Achteraf bekeken hebben we een zeer leuke dag gehad, goed gevaren en veel geleerd van John. Met die gedachte gaan we op naar de Goofies ...

    19-10-2010 om 12:54 geschreven door Barb  




    voor de bemanning
  • bloggen.be/racinglecas/
  • blog van CO32 Calypso
  • www.wsvo.nl

  • Foto

    Laatste commentaren
  • Info harkenlieren (Dieltjens geert)
        op nieuwe blog
  • - (Bert)
        op Dagwinst en overall winst Goofies!
  • gefeliciteerd (ben)
        op Dagwinst en overall winst Goofies!
  • Archief per week
  • 04/04-10/04 2011
  • 28/03-03/04 2011
  • 14/03-20/03 2011
  • 07/03-13/03 2011
  • 14/02-20/02 2011
  • 10/01-16/01 2011
  • 13/12-19/12 2010
  • 29/11-05/12 2010
  • 01/11-07/11 2010
  • 18/10-24/10 2010
  • 04/10-10/10 2010
  • 30/08-05/09 2010
  • 16/08-22/08 2010
  • 09/08-15/08 2010
  • 26/07-01/08 2010
  • 12/07-18/07 2010
  • 14/06-20/06 2010
  • 07/06-13/06 2010
  • 10/05-16/05 2010
  • 12/04-18/04 2010
  • 15/03-21/03 2010
  • 14/12-20/12 2009
  • 02/11-08/11 2009
  • 05/10-11/10 2009
  • 28/09-04/10 2009
  • 21/09-27/09 2009
  • 07/09-13/09 2009
  • 10/08-16/08 2009
  • 22/06-28/06 2009
  • 08/06-14/06 2009
  • 01/06-07/06 2009
  • 04/05-10/05 2009
  • 30/03-05/04 2009
  • 23/03-29/03 2009
  • 16/03-22/03 2009
  • 02/03-08/03 2009
  • 16/02-22/02 2009
  • 02/02-08/02 2009
  • 26/01-01/02 2009
  • 05/01-11/01 2009
  • 08/12-14/12 2008
  • 01/12-07/12 2008
  • 24/11-30/11 2008
  • 10/11-16/11 2008
  • 27/10-02/11 2008
  • 13/10-19/10 2008
  • 29/09-05/10 2008
  • 15/09-21/09 2008
  • 25/08-31/08 2008
  • 28/07-03/08 2008
  • 14/07-20/07 2008
  • 07/07-13/07 2008
  • 23/06-29/06 2008
  • 02/06-08/06 2008
  • 19/05-25/05 2008
  • 12/05-18/05 2008
  • 05/05-11/05 2008
  • 28/04-04/05 2008
  • 14/04-20/04 2008
  • 07/04-13/04 2008
  • 24/03-30/03 2008
  • 17/03-23/03 2008
  • 03/03-09/03 2008
  • 28/01-03/02 2008
  • 14/01-20/01 2008
  • 31/12-06/01 2008
  • 03/12-09/12 2007
  • 05/11-11/11 2007
  • 15/10-21/10 2007
  • 01/10-07/10 2007
  • 17/09-23/09 2007
  • 10/09-16/09 2007
  • 03/09-09/09 2007
  • 26/09-02/10 2005

    Blog als favoriet !




    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs