Foto
Inhoud blog
  • nieuwe blog
  • Goofies april: pics
  • Dagwinst en overall winst Goofies!
  • Award voor Jeremy Rogers
  • inschrijvingen Round The Island
    Foto
    Het schip

    Lecas is een contessa 32 , een type dat zijn vaareigenschappen en degelijkheid bewezen heeft tijdens de beruchte Fastnet race in 1979 . Wij zijn sinds 2002 de trotse eigenaars .
    Ze is ontworpen door David Sadler en gebouwd door Jeremy Rogersin 1973 . De romp en opbouw zijn nieuw gelakt, het beslag is vervangen en een groot deel van de zeilgarderobe vernieuwd . Het vernieuwen en aanpassen blijft nog een tijdje doorgaan .
      meer contessa info :
    www.contessazeilers.nl
        www. co32.org
    Foto
    Zoeken in blog

    LECAS
    wedstrijdvaren en familietochten met onze contessa 32
    05-10-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De tegenstanders in zicht en opperste concentratie

     





    05-10-2008 om 13:43 geschreven door Barb  


    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Goofies !
    En we zijn begonnen. Gisteren hebben we de eerste goofies gevaren. Het werd een pittige wedstrijd met een baanjte van 14 nm.
    Met de weersvoorspelling van 5-6 WSW , hadden we aan een bemanning van 7 personen gedacht. Christophe, Barbara, Timp, Toob, Phillippe, Jeroen en - op het laatste moment opgetrommeld - Dirk. Zijn gewicht extra in de reling is goed van pas gekomen.
    Onder volledig GZ en genua 2 vertrokken we ; iedereen had er zin in en we waren toch een beetje zenuwachtig. We hadden voor onszelf de lat vrij hoog gelegd, sommigen kregen een nieuwe positie, en zouden we de nieuwe spi trekken ja of nee !?
    De start ging redelijk. We hadden een goede positie, hadden alleen iets dichter bij de startlijn moeten liggen. Door het nog geringe deelnemersveld hadden de Goofen besloten om de ongemeten kleiner en groter dan 10 meter gezamelijk te laten starten. Toch konden we al direct enkele schepen inhalen.
    Tijdens het eerste kruisrak hadden we de "Bolderik" en "Tissum" in de buurt. We liepen goed, de snelheid lag constant rond de 6 kn. Aan de eerste boei gekomen, haalden we de spi tevoorschijn. Het hijsen ging goed. We waren allemaal een beetje onder de indruk : het zeil is goed gesneden, mooi en geeft veel meer voortstuwing dan onze oude.(gelukkig maar) Het is toch wel redelijk indrukwekkend een Contessa 32 onder spi met windkracht 5/6, we spoten tegen 8,5 knoop door het water, staken o. a een Hanse 37 voorbij.
    Toob, die zorgde voor de piano, had af en toe 1 hand te weinig: een barber-hauler in de hand, klampsteken lossen en terug vastleggen van de up en de down... Het plaatsen van stoppers staat nu met stip bovenaan het lijstje. Maar alles ging goed. Weeral konden we enkele boten van de grotere klassen inlopen. Bolderik lag een eindje voor, Tissum bleef achter ons. Aan boei R23 deden we de spi omlaag(eigenlijk iets te vroeg). Dan was er zeker tijd genoeg om dit rustig te doen en alles tijdig klaar te hebben voor het volgende kruisrak.
    Rond boei R34 draaiden we dan de Hammen in. De wind was ondertussen iets toegenomen. We waren een beetje overpowered. Er bleven 2 personen in de kuip, de rest zat gezellig in de reling nat te worden. Rond de boei en op naar de overloop van Zierikzee. Daar wachtte ons nog een pittig kruisrak. De genuatrimmers zullen het vandaag nog voelen! De overstagmaneuvers gingen goed en snel, en ondanks dat we het grootzeil regelmatig moesten vieren om niet uit het roer te lopen, hielden we vaart.
    De laatste te ronden boei hadden we "Tissum" nog steeds achter ons. We vaarden vlak na "2 Gezusters"(Contessa34 OOD - hadden wel een baan die 2 nm langer was) over de finish.
    Het was stevig geweest, maar alles was goed gegaan.
    Iedereen was tevreden, en de uitslag maakte het nog beter :
    1 : Dame de Meuse (die waren we een beetje uit het oog verloren)
    2 : Crossroads (boven 10 meter)
    3 : Sanka (boven 10 meter)
    4 : LECAS
    5 : Bolderick
    Jawel, we zijn ze voor !
    Hopelijk is er wind tijdens de Antwerp Race binnen 2 weken. We hebben er in elk geval zin in !

    05-10-2008 om 00:00 geschreven door Barb  


    30-09-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Goofies - tijd
    Klik op de afbeelding om de link te volgen We zijn er klaar voor. Lecas is netjes in orde gebracht en leeggehaald. Alle spullen van de kinderen van boord, slaapzakken en eetgerei, overtollige kussens... Van cruiser gaan we weer naar racer.
    We hebben een nieuwe tweede-handse spi. Hij is nog niet veel gebruikt en daarbij nog zeer mooi. Vanaf nu zijn we goed herkenbaar aan het witte zeil met een rode roos. De vorige eigenaar vaarde ook met een CO32 : de English Rose uit Engeland.

    De bemanning is terug paraat en onze kalender ligt vast : de hele winter wedstrijden met minstens 1 x per maand een trainingsdag. Den Bolderik heeft gevraagd om misschien eens "te sparren". Daar kunnen we alleen maar beter van worden.

    Vanaf nu dus regelmatig weer een wedstrijdverslag en andere weetjes op de blog.

    30-09-2008 om 20:44 geschreven door Barb  




    voor de bemanning
  • bloggen.be/racinglecas/
  • blog van CO32 Calypso
  • www.wsvo.nl

  • Foto

    Laatste commentaren
  • Info harkenlieren (Dieltjens geert)
        op nieuwe blog
  • - (Bert)
        op Dagwinst en overall winst Goofies!
  • gefeliciteerd (ben)
        op Dagwinst en overall winst Goofies!
  • Archief per week
  • 04/04-10/04 2011
  • 28/03-03/04 2011
  • 14/03-20/03 2011
  • 07/03-13/03 2011
  • 14/02-20/02 2011
  • 10/01-16/01 2011
  • 13/12-19/12 2010
  • 29/11-05/12 2010
  • 01/11-07/11 2010
  • 18/10-24/10 2010
  • 04/10-10/10 2010
  • 30/08-05/09 2010
  • 16/08-22/08 2010
  • 09/08-15/08 2010
  • 26/07-01/08 2010
  • 12/07-18/07 2010
  • 14/06-20/06 2010
  • 07/06-13/06 2010
  • 10/05-16/05 2010
  • 12/04-18/04 2010
  • 15/03-21/03 2010
  • 14/12-20/12 2009
  • 02/11-08/11 2009
  • 05/10-11/10 2009
  • 28/09-04/10 2009
  • 21/09-27/09 2009
  • 07/09-13/09 2009
  • 10/08-16/08 2009
  • 22/06-28/06 2009
  • 08/06-14/06 2009
  • 01/06-07/06 2009
  • 04/05-10/05 2009
  • 30/03-05/04 2009
  • 23/03-29/03 2009
  • 16/03-22/03 2009
  • 02/03-08/03 2009
  • 16/02-22/02 2009
  • 02/02-08/02 2009
  • 26/01-01/02 2009
  • 05/01-11/01 2009
  • 08/12-14/12 2008
  • 01/12-07/12 2008
  • 24/11-30/11 2008
  • 10/11-16/11 2008
  • 27/10-02/11 2008
  • 13/10-19/10 2008
  • 29/09-05/10 2008
  • 15/09-21/09 2008
  • 25/08-31/08 2008
  • 28/07-03/08 2008
  • 14/07-20/07 2008
  • 07/07-13/07 2008
  • 23/06-29/06 2008
  • 02/06-08/06 2008
  • 19/05-25/05 2008
  • 12/05-18/05 2008
  • 05/05-11/05 2008
  • 28/04-04/05 2008
  • 14/04-20/04 2008
  • 07/04-13/04 2008
  • 24/03-30/03 2008
  • 17/03-23/03 2008
  • 03/03-09/03 2008
  • 28/01-03/02 2008
  • 14/01-20/01 2008
  • 31/12-06/01 2008
  • 03/12-09/12 2007
  • 05/11-11/11 2007
  • 15/10-21/10 2007
  • 01/10-07/10 2007
  • 17/09-23/09 2007
  • 10/09-16/09 2007
  • 03/09-09/09 2007
  • 26/09-02/10 2005

    Blog als favoriet !




    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs