Foto
Inhoud blog
  • nieuwe blog
  • Goofies april: pics
  • Dagwinst en overall winst Goofies!
  • Award voor Jeremy Rogers
  • inschrijvingen Round The Island
    Foto
    Het schip

    Lecas is een contessa 32 , een type dat zijn vaareigenschappen en degelijkheid bewezen heeft tijdens de beruchte Fastnet race in 1979 . Wij zijn sinds 2002 de trotse eigenaars .
    Ze is ontworpen door David Sadler en gebouwd door Jeremy Rogersin 1973 . De romp en opbouw zijn nieuw gelakt, het beslag is vervangen en een groot deel van de zeilgarderobe vernieuwd . Het vernieuwen en aanpassen blijft nog een tijdje doorgaan .
      meer contessa info :
    www.contessazeilers.nl
        www. co32.org
    Foto
    Zoeken in blog

    LECAS
    wedstrijdvaren en familietochten met onze contessa 32
    07-10-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Goofies 1
    Klik op de afbeelding om de link te volgen De eerste goofies race, 6 oktober. Om 8.30 u spreken we af in Schoten om naar Colijnsplaat te rijden. Bij de bemanning deze keer : Christophe (schipper), Barbara (navigatie, piano), Philippe (genuaschoot, spischoot), Dirk (id) en Timp (voordekker).
    Aangekomen bij Lecas nog enkele extra lijntjes gelegd. De spiboom heeft nu ook een down. Tijdens het palaver werden de wedstrijdregels nog eens op een rijtje gezet. De wedstrijdbaan werd opgegeven en zo konden we beslissen over de zeilvoering. Het werd de genua 1 en op de voor-de-windse rakken de spi. Het weerbericht geeft 3 - 4 Bft NO.
    Start om 12.30 voor alle ongemeten schepen. De startlijn is tussen een groene boei voor het havenhoofd en een auto op het havenhoofd. Ondanks grote verwarring door een algemene terugroep van de gemeten klasse, zijn  we deze keer vrij goed weg. Het eerste rakje is ca. 1 mijl opkruisen, daar de boei ronden en dan kan de spi omhoog. Dit verloopt allemaal vlot. Het is een vrij lang spirak en we lopen vlot in. Er is een kopgroepje met een goeie voorsprong waar we wel op inlopen, maar ze zijn te ver om erbij te geraken. Aan de boei moet de spi omlaag om terug een stukje op te kruisen naar de volgende boei. De overstagmaneuvers gaan snel, we verliezen weinig tijd en blijven goed lopen. We halen een draak in en een J22. Aan de volgende boei terug de spi omhoog voor een rak van ca. 1 mijl. Ook dit gaat weer prima. Het strijken aan de boei geeft even wat verwarring. Op een gegeven moment liggen we bijna stil. De boom zit in de weg voor de genua na een te snelle gijp. Alles is echter weer snel onder controle en we zijn weer weg voor een lang stuk opkruisen (tegen stroom). De J22 komt ons weer voorbij, maar de draak ligt nu toch een heel eindje achter. Iets voor de boei maken we alles klaar voor alweer een spirakje tot de finish.
    We hebben een goed gevoel. Alles ging goed. Hier en daar hadden we nog beter kunnen doen, maar het was ook maar de eerste race.
    Onze gevaren tijd (4u 12 min) zijn we maar snel gaan binnenbrengen, aangezien we geen geluidssignaal gehoord hadden bij het passeren van de finish. Dan in afwachting van de resultaten wat opgeruimd en nagepraat. Na lang wachten - velen zijn al vertrokken - de uitslag. We hebben de derde plaats. Een volledige uitslag wachten we nog af op internet om alles eens grondig te bekijken. We weten dat de eerste een Spirit 32 is met toch wel een ruime voorsprong.
    Het was een goeie dag en een prima resultaat. En volgende keer proberen we het zeker zo te houden.

    07-10-2007 om 19:11 geschreven door Barb  


    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen En we vliegen ze allemaal voorbij.

    07-10-2007 om 11:28 geschreven door Barb  




    voor de bemanning
  • bloggen.be/racinglecas/
  • blog van CO32 Calypso
  • www.wsvo.nl

  • Foto

    Laatste commentaren
  • Info harkenlieren (Dieltjens geert)
        op nieuwe blog
  • - (Bert)
        op Dagwinst en overall winst Goofies!
  • gefeliciteerd (ben)
        op Dagwinst en overall winst Goofies!
  • Archief per week
  • 04/04-10/04 2011
  • 28/03-03/04 2011
  • 14/03-20/03 2011
  • 07/03-13/03 2011
  • 14/02-20/02 2011
  • 10/01-16/01 2011
  • 13/12-19/12 2010
  • 29/11-05/12 2010
  • 01/11-07/11 2010
  • 18/10-24/10 2010
  • 04/10-10/10 2010
  • 30/08-05/09 2010
  • 16/08-22/08 2010
  • 09/08-15/08 2010
  • 26/07-01/08 2010
  • 12/07-18/07 2010
  • 14/06-20/06 2010
  • 07/06-13/06 2010
  • 10/05-16/05 2010
  • 12/04-18/04 2010
  • 15/03-21/03 2010
  • 14/12-20/12 2009
  • 02/11-08/11 2009
  • 05/10-11/10 2009
  • 28/09-04/10 2009
  • 21/09-27/09 2009
  • 07/09-13/09 2009
  • 10/08-16/08 2009
  • 22/06-28/06 2009
  • 08/06-14/06 2009
  • 01/06-07/06 2009
  • 04/05-10/05 2009
  • 30/03-05/04 2009
  • 23/03-29/03 2009
  • 16/03-22/03 2009
  • 02/03-08/03 2009
  • 16/02-22/02 2009
  • 02/02-08/02 2009
  • 26/01-01/02 2009
  • 05/01-11/01 2009
  • 08/12-14/12 2008
  • 01/12-07/12 2008
  • 24/11-30/11 2008
  • 10/11-16/11 2008
  • 27/10-02/11 2008
  • 13/10-19/10 2008
  • 29/09-05/10 2008
  • 15/09-21/09 2008
  • 25/08-31/08 2008
  • 28/07-03/08 2008
  • 14/07-20/07 2008
  • 07/07-13/07 2008
  • 23/06-29/06 2008
  • 02/06-08/06 2008
  • 19/05-25/05 2008
  • 12/05-18/05 2008
  • 05/05-11/05 2008
  • 28/04-04/05 2008
  • 14/04-20/04 2008
  • 07/04-13/04 2008
  • 24/03-30/03 2008
  • 17/03-23/03 2008
  • 03/03-09/03 2008
  • 28/01-03/02 2008
  • 14/01-20/01 2008
  • 31/12-06/01 2008
  • 03/12-09/12 2007
  • 05/11-11/11 2007
  • 15/10-21/10 2007
  • 01/10-07/10 2007
  • 17/09-23/09 2007
  • 10/09-16/09 2007
  • 03/09-09/09 2007
  • 26/09-02/10 2005

    Blog als favoriet !




    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs