Lecas is een contessa 32 , een type dat zijn vaareigenschappen en degelijkheid bewezen heeft tijdens de beruchte Fastnet race in 1979 . Wij zijn sinds 2002 de trotse eigenaars . Ze is ontworpen door David Sadler en gebouwd door Jeremy Rogersin 1973 . De romp en opbouw zijn nieuw gelakt, het beslag is vervangen en een groot deel van de zeilgarderobe vernieuwd . Het vernieuwen en aanpassen blijft nog een tijdje doorgaan .
meer contessa info : www.contessazeilers.nl www. co32.org
Zoeken in blog
LECAS
wedstrijdvaren en familietochten met onze contessa 32
24-06-2008
Schelderegatta 2008
Op 20 juni hebben we Lecas wakker geschud. s'Morgens zijn we vertrokken in St-Annaland om rond de middag aan te komen in Wemeldinge. Er stond 4 Bft en we liepen goed. 's Avonds hadden we dan afgesproken met de bemanning : Christophe en ik, Phillippe en Stefan DB. Bij het bekijken van het parcours werd ons al duidelijk dat we het niet makkelijk zouden krijgen. Een voorspelling van 1 a 2 Bft S was niet echt in ons voordeel. De spi ging er niet aan te pas komen. De lichte boten waren deze keer in het voordeel. Op zaterdag vertrokken we om 9 u met z'n allen richting kanaal om gezamelijk door de bruggen te gaan. In Hansweert moesten we Jeroen nog aan boord nemen. Onze start was om 12.30 u en we waren weer goed weg. We gingen net achter de Racer en de Half Moon over de lijn, maar zij hadden al snel een voorsprong. We waren tevreden dat er toch wel iets van wind was. We liepen nog vrij goed en bleven vooraan in het veld. Maar voor Walsoorden was het uit met de pret : de wind viel volledig weg. We hadden de genakker getrokken en die bleef meestal nog wel bol staan, maar we kropen vooruit. Het tij duwde ons vooruit. De boten die iets lager lagen konden profiteren van een plaatselijk windje, en haalden ons in. Wij konden alleen maar liggen wachten tot we terug vaart kregen. Eens we de hoek om geraakt waren hadden we ook terug wind. Ondertussen hadden we door dat de wedstrijd ingekort werd. Bij enkele boten scheen hierover verwarring te zijn en juist voor Khumbi passeerden we de lijn. Door een gebrek aan wind hadden velen al tijdens de wedstrijd de motor gestart om tijdig de jachthaven binnen te geraken, met een groot aantal DNF's tot gevolg. We hadden de top 10 vooropgesteld en zijn uiteindelijk geeindigd op de negende plaats. Bij de Antwerp race hopen we nu alvast op veel wind.