Foto
Inhoud blog
  • nieuwe blog
  • Goofies april: pics
  • Dagwinst en overall winst Goofies!
  • Award voor Jeremy Rogers
  • inschrijvingen Round The Island
    Foto
    Het schip

    Lecas is een contessa 32 , een type dat zijn vaareigenschappen en degelijkheid bewezen heeft tijdens de beruchte Fastnet race in 1979 . Wij zijn sinds 2002 de trotse eigenaars .
    Ze is ontworpen door David Sadler en gebouwd door Jeremy Rogersin 1973 . De romp en opbouw zijn nieuw gelakt, het beslag is vervangen en een groot deel van de zeilgarderobe vernieuwd . Het vernieuwen en aanpassen blijft nog een tijdje doorgaan .
      meer contessa info :
    www.contessazeilers.nl
        www. co32.org
    Foto
    Zoeken in blog

    LECAS
    wedstrijdvaren en familietochten met onze contessa 32
    03-03-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Goofies maart
    Klik op de afbeelding om de link te volgen We waren er toch weer bij. Enkele onverwachte veranderingen in de agenda van de voorbije dagen hadden 1 voordeel : 3 van ons konden toch naar de Goofies. Christophe, Barbara en Timp.
    Om 9.15 u arriveerden we in Colijnsplaat, waar het water onwaarschijnlijk hoog stond. De Oosterschelde zag nog wit van het schuim. Iedereen twijfelde of er wel een start zou komen. In Zierikzee werd 9 Bft gemeten. De briefing werd uitgesteld tot 13 u. Dat gaf ons al wat tijd om Lecas binnen eens goed op te ruimen en al een hoop grief van boord te halen.
    De wind zwakte wat af, de weersvoorspellingen kwamen weer uit : tegen 13 u waaide er nog 6 a 7 Bft uit het W. Dus : start voor ons om 13.30 u, voor een rondje rond de plaat.
    Met deze wind en slechts drie personen aan boord schatten we onze kansen eerder middelmatig. Spi trekken zou er niet echt bijzijn. De start was spectaculair. Een 38 voet - Bavaria besloot om de bakboord-stuurboord regel eens niet op te volgen. Wij lagen over bakboord en hij bleef hardnekkig koers houden. Op de allerlaatste moment draaide hij toch maar een beetje uit de weg. Er zal nog ongeveer 2 cm tussen de twee boten geweest zijn. We zaten klaar voor een klap die gelukkig niet kwam.
    We moesten varen met gereefd GZ en HA. Die laatste is veel te bol gesneden, wat ervoor zorgde dat we niet genoeg hoogte konden halen bij het kruisrak. Ook het GZ is gereefd niet oiptimaal te gebruiken, aangezien we dan geen neerhaler of cunningham kunnen gebruiken. Jammer.
    Toch lagen we in het midden van het pak. Het ruime-windse rak liepen we goed. Een max van 8 knopen op het log is niet slecht.
    Het was pittig, maar leuk. We konden onze positie niet goed inschatten deze keer, en hadden geen tijd om te wachten op de uitslag.
    Dus de volgende dag gekeken op internet : een bevredigende vierde plaats. Veel meer zat er deze keer ook niet in. Het voorzeil gaat binnenkort terug naar de zeilmaker, die al beloofd heeft om het te versnijden.
    En deze keer gaat Lecas echt de kant op. De voorbereidingen voor de wedstrijden in Engeland kunnen we nu niet meer uitstellen.

    03-03-2008 om 09:33 geschreven door Barb  




    voor de bemanning
  • bloggen.be/racinglecas/
  • blog van CO32 Calypso
  • www.wsvo.nl

  • Foto

    Laatste commentaren
  • Info harkenlieren (Dieltjens geert)
        op nieuwe blog
  • - (Bert)
        op Dagwinst en overall winst Goofies!
  • gefeliciteerd (ben)
        op Dagwinst en overall winst Goofies!
  • Archief per week
  • 04/04-10/04 2011
  • 28/03-03/04 2011
  • 14/03-20/03 2011
  • 07/03-13/03 2011
  • 14/02-20/02 2011
  • 10/01-16/01 2011
  • 13/12-19/12 2010
  • 29/11-05/12 2010
  • 01/11-07/11 2010
  • 18/10-24/10 2010
  • 04/10-10/10 2010
  • 30/08-05/09 2010
  • 16/08-22/08 2010
  • 09/08-15/08 2010
  • 26/07-01/08 2010
  • 12/07-18/07 2010
  • 14/06-20/06 2010
  • 07/06-13/06 2010
  • 10/05-16/05 2010
  • 12/04-18/04 2010
  • 15/03-21/03 2010
  • 14/12-20/12 2009
  • 02/11-08/11 2009
  • 05/10-11/10 2009
  • 28/09-04/10 2009
  • 21/09-27/09 2009
  • 07/09-13/09 2009
  • 10/08-16/08 2009
  • 22/06-28/06 2009
  • 08/06-14/06 2009
  • 01/06-07/06 2009
  • 04/05-10/05 2009
  • 30/03-05/04 2009
  • 23/03-29/03 2009
  • 16/03-22/03 2009
  • 02/03-08/03 2009
  • 16/02-22/02 2009
  • 02/02-08/02 2009
  • 26/01-01/02 2009
  • 05/01-11/01 2009
  • 08/12-14/12 2008
  • 01/12-07/12 2008
  • 24/11-30/11 2008
  • 10/11-16/11 2008
  • 27/10-02/11 2008
  • 13/10-19/10 2008
  • 29/09-05/10 2008
  • 15/09-21/09 2008
  • 25/08-31/08 2008
  • 28/07-03/08 2008
  • 14/07-20/07 2008
  • 07/07-13/07 2008
  • 23/06-29/06 2008
  • 02/06-08/06 2008
  • 19/05-25/05 2008
  • 12/05-18/05 2008
  • 05/05-11/05 2008
  • 28/04-04/05 2008
  • 14/04-20/04 2008
  • 07/04-13/04 2008
  • 24/03-30/03 2008
  • 17/03-23/03 2008
  • 03/03-09/03 2008
  • 28/01-03/02 2008
  • 14/01-20/01 2008
  • 31/12-06/01 2008
  • 03/12-09/12 2007
  • 05/11-11/11 2007
  • 15/10-21/10 2007
  • 01/10-07/10 2007
  • 17/09-23/09 2007
  • 10/09-16/09 2007
  • 03/09-09/09 2007
  • 26/09-02/10 2005

    Blog als favoriet !




    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs