Foto
  • Trainingkalender

  • Volgende Wedstrijd:

    11-12-2011 - Kerstcorrida Langemark
    http://www.kerstcorrida-langemark.be/
    10,8km

    Dieter's Favorieten
  • Fabrice Laga
  • Frederik De Vuyst
  • Joost Dewaele
  • Dimitri Delombaerde
  • Lieven Demeestere
  • Steven Hocedez
  • Johan Descheemacker
  • Bart Verkaemer
  • Bjorn Desmet
  • Natalie Tijtgat
    Inhoud blog
  • Westlaanrun 9km
  • Ploegsteert 8km
  • 20km van Kluisbergen
  • KBO Run
  • 5 km te Sluis
    BLOG Dieter Van Lierde
    loop-dagboek van Dieter Van Lierde
    27-12-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Kerstcorrida Tielt

    Hallo,

    Gisteren heb ik de kerstcorrida te Tielt gelopen. http://www.corridatielt.be/ Er is zoals altijd een korte (5km) en lange afstand. (10km) Ikzelf liep de 10km. De conditie is in stijgende lijn terug, vandaar dat ik het toch vrij goed zag zitten gisteren. Het enige minpuntje gisteren was dat het -2°C tijdens te wedstrijd wat toch voor enkele rillingen zorgde. De hoofdreden dat ik meeliep was om het MLS-criterium (
    http://www.kerstloop-waregem.be/mls/) tot een goed einde te brengen. Ik ben tenslotte 2e geworden in dit criterium bij de SENH. Nu ja, er was niet veel concurentie in het classement, maar toch...
    De wedstrijd:
    Eens gestart, voelde ik me een stuk beter dan de vorige wedstrijden (Deerlijk / Waregem) Ik kon van bij de start een hoog tempo lopen dat ik de gehele wedstrijd kon aanhouden. Ik zag in de eerste ronden enkele rivalen voorbij vliegen (bijvoorbeeld Pedro Dujardin), maar goed ik moest me geen illusies maken, zoals het eerste deel van 2008 loop ik zeker nog niet. Maar gelukkig is er betering. Ik ben uit een diep dal gekropen en nu kan het alleen maar beteren.
    Ik ben na een wedstrijd zonder veel dips (enkel de laatste ronde een beetje steken door de vele tempowisselingen) 27e geworden (van de 638) in een tijd van 35min11s. (Uitslag 10km:
    http://www.prorun.nl/index.aspx?FilterId=1048&ChapterId=3418&ContentId=33310)

    Wat ik als volgende wedstrijd loop is voorlopig onduidelijk. Ik zal wel zien. Ik ga vooral weer veel kilometers lopen in januari om terug een goede basis te creëren voor de komende wedstrijden.

    Een gezond 2009 gewenst!
    Dieter

    27-12-2008 om 19:34 geschreven door FlyingDieter  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (5)
    21-12-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Vrolijk KerstFeest en een Gelukkig 2009
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    CLICK THIS FOTO!!!

    21-12-2008 om 22:18 geschreven door FlyingDieter  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Kerstcorrida Deerlijk
    Hallo,

    Vandaag was het de Kerstcorrida te Deerlijk. (http://dekimdeerlijk.be/) Net zoals vorig jaar liep ik de korte afstand, namelijk de 5km. Dat was maar best ook. Door de lage trainingsintensiteit van de laatste weken/maanden, kan ik amper een 5km een beetje op niveau lopen. En dan nog...
    Daar kwam nog eens bij dat ik vanaf dinsdag met een heel zware verkoudheid te kampen gekregen heb. Dit liet mijn ambities vandaag nog verder zakken.

    Nu goed, ik stond aan de start, dus kon ik er alleen maar het beste van maken. Ik wist alleszins dat ik mijn resultaat van vorig jaar zeker niet zou kunnen evenaren. (15.48)
    Ik nam alvast een vliegende start, ik had het ook op voorhand gezegd dat ik me niet zou wegsteken. Nu ja, na de eerste bocht volede ik natuurlijk dat ik ver boven mijn tempo aan het lopen was. Ik vertraagde en vertraagde en vertraagde dus tot ik enigszins mijn adem terug had gevonden. Dat was ongeveer het moment dat Steven Hocedez bij mij kwam. Hij kwam over me, maar meer dan aanklampen kon ik echt niet. Zo heb ik de laatste 2,5km ook afgelegd, in het spoor van Steven. Bij elke bocht moest ik bij hem lossen en op de rechte stukken kon ik terug in zijn spoor sluipen.
    Uiteindelijk moet ik zeggen dat ik het erger verwacht had (5km in 16m48) maar toch steekt het dat ik vorig jaar een minuut sneller liep. Ik eindigde dus in het zog van Steven op een 19e plaats van de 926 lopers. 
    Bedankt voor de vele aanmoedigingen onderweg.

    Groetjes en tot later
    Dieter

    21-12-2008 om 22:06 geschreven door FlyingDieter  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    08-12-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Kerstloop Waregem
    Hallo lieve mensen,

    Ik ben nog eens in een goede bui en ik zal dus nog eens een blogje plaatsen. Mijn goede voornemen voor volgend ja zal dus zijn dat ik mijn blog niet meer verwaarloos.

    Gisteren was het de kerstloop in Waregem.(http://www.kerstloop-waregem.be/) Dit was een wedstrijd over 10km. Een wegwedstrijd die heel sterk bezet was. Voor de wedstrijd wist ik niet goed wat ik moest denken. Het was reeds lang geleden dat ik een wedstrijd liep en langs de andere kan gaat het redelijk goed op training dus ja. Gisteren was dus puur een test hoe het eigenlijk zat met de benen.
    Een gestart vond ik persoonlijk het tempo onmiddellijk heel hoog. Nu ja, waarschijnlijk was dat doordat ik het al een tijd niet meer gewoon was. nu ja ik had me voorgenomen voor de start om met de sub-toppers (Joost Dewaele, Elie Hoet, Dimi Delombaerde, Lieven Demeestere) mee te gaan en dan wel te zien waar het schip strand. Nu zo gezegd, zo gedaan. Na een halve ronde zat ik in het spoor van een snel startende Joost. Eens ik daar zat, was bij mij reeds het beste eraf. Ik kan blijkbaar dat hoge tempo nog niet aan. Nu ja, ik zou geen Van Lierde zijn moest ik niet proberen wat ik nog niet kan. Over het vervolg van de wedstrijd kan ik vrij kort zijn. Na de eerste ronde waren de voornaamste concurenten reeds uit mijn visier, dus zag ik het nut van mijn wedstrijd niet echt meer in. Ik ben dus al joggend de laatste 2 ronden ingegaan en geëindigd in een vlotte 38à39 minuten. Ik kon dus vrij teleurgesteld terugkijken op de afgelopen test. Nu ja, wat de moraal betreft heb ik niet veel schade opgelopen. Ik hoop enkel dat ik in de corrida's in Deerlijk (5km) en in Tielt (10km) terug op niveau kan presteren. We zien wel.

    Bedankt voor de aandacht.

    Hieronder een paar fotookes:

    De wedstrijd was een eresalut aan onze gewezen topatleet Tom Compernolle:

    Hier was bibi zijn moteurke reeds opgeblazen:

    08-12-2008 om 22:49 geschreven door FlyingDieter  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (1)



    Foto


    BESTTIJDEN

    3000m piste:
    Ninove: 9'23.01

    10.000m piste:
    Oudenaarde: 34'13.97

    10km baan:
    Torhout 2008 : 33'26
    (Sint-Rembert-Corrida)

    15km baan:

    Deerlijk: 51'51

    halve marathon:
    Ploegsteert: 1u14'31

    marathon:
    -- Toekomstmuziek --



    Archief per maand
  • 11-2011
  • 06-2011
  • 05-2011
  • 03-2011
  • 02-2011
  • 01-2011
  • 02-2010
  • 01-2010
  • 10-2009
  • 09-2009
  • 08-2009
  • 05-2009
  • 03-2009
  • 02-2009
  • 12-2008
  • 10-2008
  • 08-2008
  • 07-2008
  • 06-2008
  • 05-2008
  • 04-2008

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.




    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs