Wanneer Koens huwelijk met Magda dreigt uiteen te vallen, beslist hij om zijn eigen fatsoensgrenzen tot het uiterste te testen. Samen ontdekken ze haar verborgen verlangens. Nooit had Koen gedacht dat SM tot een gelukkig huwelijk zou kunnen leiden. Maar wanneer gaandeweg Magda verder gaat, en extremere vormen van genotsbeleving opzoekt, raakt het koppel verstrikt in een web van pooiers, klikkende rijkswachters en afgunstige collegas. SM-rechter is een liefdesverhaal over een man die alles over heeft voor het geluk van zijn vrouw, en zo beetje bij beetje zijn grenzen verlegt. Het is echter ook het verhaal van een maatschappij die nog niet klaar is om extreme liefde tussen twee mensen te aanvaarden.
Randy "The Ram" Robinson, die in de late jaren 80 een heel succesvolle professionele worstelaar was, probeert nu de eindjes aan elkaar te knopen door op te treden voor een handvol overtuigde worstelfanaten in scholen en gemeenschapscentra in New Jersey. Hij is vervreemd van zijn dochter en niet in staat om een stabiele relatie aan te gaan; hij leeft van de kick die de shows hem geven en geniet van het gevecht en de adoratie van zijn fans. Maar als hij tijdens een wedstrijd een hartaanval krijgt, zegt zijn dokter hem dat hij definitief moet stoppen met worstelen. Voor Randy is dat het moment om zijn leven te evalueren. Hij probeert opnieuw contact op te nemen met zijn dochter en begint een voorzichtige romance met Pam, een stripdanseres op retour. Maar het vooruitzicht om nog één keer te kunnen vechten tegen zijn grootste tegenstander lokt hem opnieuw in de ring Een klassiek verhaal over liefde, eenzaamheid en de onontkoombare aantrekkingskracht van de arena.
Scenarioschrijven Dag 12, 13 en 14: Rust en Ontspanning
Dit kan moeilijker zijn dan het schrijven van je script. Geniet van een lang weekend en probeer je script volledig te vergeten. Kijk er niet naar en denk er niet aan. Beloon jezelf op andere manier. Ga een terrasje doen met vrienden, koop een nieuwe kleren, speeleen rondje golf, ga eens langs de kapper, wat het ook is, zolang je jezelf maar verwent.
Drie Joodse broers ontsnappen uit het door de Nazi's bezette Polen. Zij vluchten richting Wit-Rusland, waar zij zich aansluiten bij Russische verzetstrijders en beginnen met het bouwen van een degelijke uitvalsbasis, die als bescherming moet dienen voor hen zelf en voor allen die in gevaar verkeren.
Scenarioschrijven Dag 10 en 11: Pagina's 90-120 (het einde !)
Voor sommige mensen kan dit het makkelijkste deel zijn van het scenarioschrijven, voor anderen is het veruit het moeilijkste. Je hele script moet naar deze slotakte hebben gewerkt. Het is tijd om naar bed te gaan. Al de problemen, obstakels en conflicten die je naar je hoofdpersoon hebt gegooid moeten nu worden opgelost. Normaal gesproken zal er een zeer warme, oprechte scène tussen twee of meer karakters ontstaan. Als je een actie film schrijft is dit waar de held eindelijk het kwade overwint en het evenwicht in de wereld herstelt.
Een Engelse aristocratische dame reist af naar Australië en ontmoet daar een ruwe bolster. Ze slaat met tegenzin de handen ineen met hem om het land te redden dat ze heeft geërfd. Samen leggen ze honderden kilometers af over het mooiste, doch meest meedogenloze terrein ter wereld. Uiteindelijk komen ze in Darwin terecht, dat wordt gebombardeerd door de Japanse strijdkrachten die eerder Pearl Harbor hebben aangevallen.
Deze film heeft het allemaal: wat actie, romantiek, humor en spanning. Bovendien is hij technisch zeer goed gemaakt. De sfeer van de beginscènes roepen direct een sprookjesachtig gevoel op. In het geheel heb ik me niet echt geërgerd aan deze film. Het enige minpunt is dat hij met zijn 2u45 minuten wel heel erg lang duurt. Op een gegeven ogenblik had ik echt iets van: 'en nu afronden'. Zelf vond ik de film eigenlijk gedaan toen de stieren op de boot geladen waren en hun grote oversteek dus geslaagd was. Nog een heel vervolg er aan breien vond ik er wat over. Maar al bij al toch knappe film.
Uw hoofdpersoon moet zichzelf terug herpakken. Tijden zijn hard, zo hard dat ze je hoofdpersoon eigenlijk al vernietigd zouden hebben eerder in je script. Maar nu is er een positieve evolutie. Het kan een onverwachte verandering zijn, maar in ieder geval gaat je hoofdpersonage nu hard vooruit en slaat ongenadig toe. Misschien heeft hij/zij een vriend of romantische partner gevonden die hen helpt met een geweldige deal. Misschien is het iemand die hem/haar wijze woorden toespreekt of zelfs helpt bij de actie. Je kan hier nog enkele kleine wendingen inbouwen omdat je nu snel vaart maakt op weg naar de oplossing van je script
Niets kan je hoofdpersonage nu nog stoppen. Hun doel is heel duidelijk en wees maar zeker dat ze dit zullen realiseren! De belemmeringen en conflicten blijven komen, harder en sneller, en je hoofdpersonage blijft worstelen. Het kan zijn dat op dit punt je hoofdpersonage een vreemde plaats moet betreden. Ga naar een onverwachte plaats, waarvan niemand ooit dacht dat ze daar zouden komen. Dit kan je letterlijk of figuurlijk doen. Het gaat er hard aan toe nu. Zo hard dat tegen het einde van je huidige werk je karakter is gebroken, geslagen en bijna klaar is om op te geven.
Genoeg is genoeg, het is tijd voor verandering ... of toch een soort van. Je staat op het punt het midden van je script te bereiken en dit is waar je hoofdpersonage langzaam moet veranderen. Het hoofdpersonage moet tegelijkertijd willen veranderen, maar er eveneens weerstand tegen bieden. Belemmeringen en conflicten beginnen harder te worden voor je hoofdpersoon, maar je personage begint ze meer overtuigend aan te pakken . Dit is ook het punt waar je hoofdpersonage steeds meer gericht is op het bereiken van zijn/haar doel.
Vandaag is dé dag. Vandaag gebeurt er iets groots! U bepaalt zelf wat het is, maar een grote gebeurtenis of actie zal uw hoofdpersoon op weg zetten naar wat hij/zij wilt en nodig heeft. Het is veel om te doen in één dag, maar eenmaal je in de flow bent van het schrijven kan je dit soort gebeurtenissen beter in één keer op papier zetten. Op dit punt moet je beslissen wat er met je karakter is gebeurt, hoe dit van invloed zal zijn en wat hij/zij hieraan zal doen.
Op dit punt hoef je niet terug te gaan om alles al te gaan bewerken. Gebruik deze dag om jezelf onder te dompelen in je script zoals je het tot nu toe geschreven hebt. Probeer een beter begrip van je karakters te ontwikkelen en van de wereld waarin zij leven.
Na een vliegtuigcrash, wordt Claire Summers aangewezen om de vijf overlevenden te begeleiden. Sommige van hen beweren dat het ongeluk is veroorzaakt door een explosie, maar de luchtvaartmaatschappij ontkent dat. Een van de overlevenden is Eric en Claire ontdekt dat ze speciale gevoelens voor hem heeft. Net als hun professionele relatie overgaat in een romance, verdwijnen de overige overlevenden en Claire beseft dat Eric haar laatste hoop is.
Wanneer je je verwacht aan een bloedstollende thriller, heb je het helemaal mis. Het eerste uur is de film meer een voorspelbaar liefdesverhaaltje, en net wanneer het een beetje spannend lijkt te worden is alles maar een soort van droom geweest en is de film ineens gedaan. Niet echt 'my piece of cake', maar er zal wel een publiek voor zijn.