Alles over film
Categorieën
  • algemeen (42)
  • de scenario's (94)
  • Filmfestival/cursussen ea (13)
  • films uit de oude doos (5)
  • filmtechnieken/de theorie (24)
  • gelezen en (goed)gekeurd (18)
  • in the picture (146)
  • Kortfilm (0)
  • Linken maar (3)
  • Memorable quotes (138)
  • regisseurs/scenaristen (2)
  • special animation (19)
  • Top of flop? (9)
  • Archief per maand
  • 10-2010
  • 07-2010
  • 06-2010
  • 05-2010
  • 04-2010
  • 03-2010
  • 02-2010
  • 01-2010
  • 11-2009
  • 10-2009
  • 09-2009
  • 08-2009
  • 07-2009
  • 06-2009
  • 05-2009
  • 03-2009
  • 02-2009
    Zoeken in blog

    Filmdatabank
    19-08-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Schrijf een scenario in 30 dagen: dag 3 en 4
    Vervolledig Act 1 - 20 Pagina's

    Nu je de eerste 10 pagina's van je script hebt geschreven is het tijd om te werken aan de volgende 20 pagina's.
    In de eerste 10 pagina's heb je al veel gedaan van de "set-up" van je script, de kijker weet wie uw held is en zijn doelstellingen.
    De volgende twintig pagina's moeten nu gericht worden op het verhaal en verbeteren van je karakters. Stuur je hoofdpersoon op een reis naar het keerpunt van het script

    19-08-2009, 00:00 Geschreven door bioscoop  
    Reageren (0)


    Categorie:filmtechnieken/de theorie
    Tags:scenarioschrijven,in,30,dagen,dag,3,en,4
    18-08-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.HOW CATCH them?
    Als laatste in de onderverdeling van de thrillers hebben we het HOW CATCH them genre. Dit onderscheidt zich enigzins van de drie andere genres daar we hier niet vanuit verschillende basisvragen kunnen vertrekken.
    Er is maar één vraag die gesteld kan worden en die is: hoe pakken we onze misdadigers?

    Dit genre komt meestal voor in films over seriemoordenaars. We maken, meestal in het begin, kennis met een misdaad, veelal moord. En gaan dan samen met een onderzoeksteam speuren naar de dader.
    Al snel wordt de misdaad herhaald en de druk op onze onderzoeker verhoogt. De noodzaak om onze misdadiger op te pakken wordt groter en groter naarmate de film vordert. Soms is de onderzoeker op de hoogte van de identiteit van de verdachte, soms ook niet. Veelal is de kijker wel op de hoogte van zijn identiteit, daar dit de spanning verhoogt. Je kan situaties creëren waarin verdachte en onderzoeker elkaar kruisen zonder dat beiden daarvan op de hoogte zijn enz.
    De how catch them is zeker een aanpak die, als hij goed is uitgevoerd, leidt naar bloedstollende thrillers.

    Een voorbeeld van de how catch them is The Silence of the Lambs.

    18-08-2009, 08:39 Geschreven door bioscoop  
    Reageren (0)


    Categorie:filmtechnieken/de theorie
    Tags:how,catch,them,thriller
    17-08-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.I love you,man
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Peter Klaven is een succesvolle makelaar die trouwplannen maakt met zijn droomvrouw Zooey. Tot zijn schrik komt hij er achter dat hij eigenlijk geen goede vriend heeft die hij als getuige kan vragen. Peter gaat onmiddellijk aan de slag om dit recht te zetten. Hij stort zich in een aantal bizarre en potsierlijke “man-dates,” tot hij Sydney Fife, ontmoet, een charmante, eigenzinnige vent met wie hij meteen al goed kan opschieten. Maar hoe hechter hun band wordt, hoe slechter Peters relatie met Zooey wordt en hij moet steeds vaker kiezen tussen thuis bij zijn verloofde blijven of lekker gaan stappen en bier drinken met zijn nieuwe beste vriend. Uiteindelijk moet hij noodgedwongen kiezen tussen zijn verloofde en zijn maatje…



    Laat ik het even kort en krachtig houden: verspil hier tijd noch geld aan.


    Officiële website: http://www.iloveyouman.com/

    17-08-2009, 21:47 Geschreven door bioscoop  
    Reageren (0)


    Categorie:in the picture
    Tags:I,love,you,man
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.I love you,man
    Peter Klaven: Why is it weird that I have girl friends?

    17-08-2009, 21:32 Geschreven door bioscoop  
    Reageren (0)


    Categorie:Memorable quotes
    Tags:I,love,you,man
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.HOWdunit?
    De term HOWdunit is op zich al genoeg om te weten waar het over gaat. In de HOWdunit vragen we ons af hoe de misdaad is gepleegd.

    HOE is deze moord gepleegd?
    HOE is dit schilderij gestolen?
    HOE werd dat kind ontvoerd?
    ....

    De grote hamvraag is dus HOE. 

    Net zoals bij de andere genres kan je weer dezelfde basisvragen stellen. Alleen krijgen we hierbij andere antwoorden. Dit genre wordt wel gebruikt bij het schrijven van thrillers, maar is meestal niet de hoofdlijn.
    Bij deze films weten we meestal wie de misdaad heeft gepleegd, en soms ook waarom. Bvb een schilderij dat gestolen wordt in opdracht. Als je dit type van scenario's wilt schrijven moet je een quasi onmogelijke opdracht hebben. Om even een voorbeeld te schetsen: een diamant die gestolen wordt uit een streng bewaakte kluis. Het lijkt onmogelijk om deze te bemachtigen, maar met het juiste plan slaagt ons hoofdpersonage er uiteindelijk toch in. De film kan een overzicht zijn van het plan, te beginnen bij het bekend worden van het doel: het stelen van de diamant en te eindigen met het behalen van dit doel. Waarbij de film ons toont hoe ons hoofdpersonage in zijn opzet geslaagd is. Het kan ook zijn dat we eerst kennis maken met de misdaad. De diamant is reeds uit de kluis verdwenen en dan op zoek gaan naar hoe de dader in zijn opzet geslaagd is, en meestal gaan we hier dan ook tegelijkertijd op zoek naar de dader. De film Flawless is hier een voorbeeld van.

    Een recente film die gebruik maakt van de howdunit techniek is Ocean's Eleven.

    17-08-2009, 15:05 Geschreven door bioscoop  
    Reageren (0)


    Categorie:filmtechnieken/de theorie
    Tags:howdunit,thriller
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Schrijf een scenario in 30 dagen: dag 1 en 2
    De eerste 10 pagina's

    Deze pagina's zijn het belangrijkste deel van een script. Deze bepalen volledig of een agent agent of producent je script zal lezen of niet. Als de eerste 10 pagin's saai zijn, zal het onverbiddellijk in de prullenbak verdwijnen ongeacht of de volgende 110 pagina's fantastisch zijn of niet.
    Bekijk deze eerste 10 pagina's als een kans om je vaardigheden tonen en je vermogen tot het trekken van de aandacht en het opzetten van intriges. 
    Je moet meteen vertrekken met een snelle actie die je verslaafd houdt tot op het einde. Al hoeft het natuurlijk niet altijd letterlijk om actie te gaan. Maar in deze pagina's sla je de kijkers aan de haak met de bedoeling ze tot op het einde vast te houden.

    In uw eerste 10 pagina's moeten volgende vragen beantwoord worden:

    Waarover gaat het verhaal?
    Wie is de held?
    Wat is het doel van de held en wat heeft hij / zij nodig om dit doel te bereiken?

    17-08-2009, 00:00 Geschreven door bioscoop  
    Reageren (0)


    Categorie:filmtechnieken/de theorie
    Tags:scenarioschrijven,in,30,dagen,dag,1,en,2
    16-08-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Schrijf een scenario in 30 dagen

    De meesten denken dat je jaren moet schrijven om een eerste versie van een scenario af te werken.
    Dit hoeft echter niet het geval te zijn.
    Sylvester Stallone schreef zijn script voor Rocky in slechts drie dagen na te zijn geïnspireerd door de onbekende Chuck Wepner welke vijftien ronden stand hield tegen Muhammed Ali. Rocky won 3 Oscars en er werd een hele franchise rond de film opgebouwd. Niet slecht voor slechts drie dagen scenarioschrijven, hè?

    Natuurlijk niet iedereen kan dit, maar er bestaan handleidingen die je helpen je scenario te schrijven in een aantal dagen.
    Op het internet vond ik een aantal tips voor het schrijven van een scenario in één maand.
    De sleutel tot deze methode is om zeer ongedwongen te starten, je hoeft niet alles perfect te hebben van de eerste keer, daar dient het tweede script ontwerp voor.

    De volgende dertig dagen zal ik telkens een stap van de methode toelichten zodat je meteen aan de slag kan. Zelf heb ik deze methode nog niet uitgeprobeerd, maar ben zeker van plan om er kortelings mee aan de slag te gaan.

    Er is echter wel een kleine voorwaarde aan deze methode verbonden. Je hebt reeds een basisidee in je hoofd, en weet al redelijk goed over wat je verhaal moet gaan.
    Daarbij wordt ook wel een minimum kennis van het vak scenarioschrijven verwacht. Je weet hoe een scenario er uit ziet en wat de algemene voorwaarden zijn.
    Als je dit allemaal weet kan je met volgende methode aan de slag.


    16-08-2009, 23:00 Geschreven door bioscoop  
    Reageren (0)


    Categorie:filmtechnieken/de theorie
    Tags:scenarioschrijven,in,30,dagen
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Het storyboard
    Een storyboard is een schetsmatig overzicht van de verschillende scènes van de film. Hierdoor heeft iedere medewerker een goed zicht van hoe de film er uiteindelijk moet uitzien. Men onderscheid twee soorten storyboards: het conceptuele en het presentatie storyboard. In weze zijn deze volgens hetzelfde concept opgemaakt.

    Een conceptueel storyboard wordt gebruikt voor het ontwikkelen van de elementaire visuele ideeën, zoals de acties van de personages, camera standpunten, de timing van de bewegingen en overgangen tussen de shots / scenes. Conceptuele storyboards zijn vaak schetsmatig en informeel.

    Een presentatie storyboard wordt gebruikt om een gedetailleerde visuele samenvatting van het project voor te stellen dit voor personen met beslissingsbevoegdheid, zoals klanten of toezichthouders. Presentatie storyboards zijn vaak met details in kleur.

    Hieronder enkele voorbeelden van de storyboards van 101 Dalmatiërs en Dumbo.

    In de bijlagen onderaan vind je 2 sjablonen waarmee je zelf aan de slag kan.



    Bijlagen:
    template1.jpg (76.1 KB)   
    template2.jpg (52.6 KB)   

    16-08-2009, 11:46 Geschreven door bioscoop  
    Reageren (0)


    Categorie:filmtechnieken/de theorie
    Tags:Storyboard
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Film directing Shot by Shot
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Film directing Shot by Shot
    visualizing from concept to screen.
    ISBN: 9780941188104


    Zeer interessant boek met een breed overzicht van de filmtechnieken. Ondanks zijn 366 pagina's is hij vlot te lezen. Dit is niet enkel omdat de tekst helder en duidelijk geschreven is, maar alles wordt bovendien aangevuld met schema's en tekeningen zodat hij aangenaam leest en goed verstaanbaar is.
    Er zijn 4 grote hoofdthema's:  
    - Visualization: The Process
    - Elements of the Continuity style
    - The Workshop
    - The Moving camera
    Zo wordt het hele productieproces van oa storyboard, productiedesign over compositie, dialoog, camerastandpunten en montage aangeraakt. Het scenario komt maar zeer miniem aan bod, maar toch is het boek een aanrader als je wat meer wilt weten over het gehele productieproces.

    Waardering: 9/10

    16-08-2009, 00:00 Geschreven door bioscoop  
    Reageren (0)


    Categorie:gelezen en (goed)gekeurd
    Tags:fiilm,directing
    15-08-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Info over Comedy in Vlaanderen

    Leer alles over...

    COMEDY IN VLAANDEREN

    Woensdag 9 september, 20 uur
    Huis van de Vlaamse Film, Brussel

    Waarom is het zo moeilijk om in Vlaanderen een nieuwe succesvolle comedy te maken? Wat zijn de wetmatigheden achter dit genre? Heeft de klassieke sitcom nog toekomst? Wat met dramady en charcom? Is er nog leven na FC De Kampioenen? Deze en veel andere vragen worden beantwoord op deze niet te missen info-avond.

    Gastspreker: Wout Thielemans

    Wout Thielemans begon in 1991 te werken voor de toenmalige VRTN als script-editor van Het Park, de eerste soap van de openbare omroep. Als toemaatje kreeg hij ook nog een sitcommetje toegeschoven met als ronkende naam FC De Kampioenen. Gedurende 10 jaar stond hij aan het hoofd van het schrijfteam van de serie.

    Ondertussen gaf hij ook les scenario aan het RITS. Gedurende een vijftal jaar was hij samen met Ilse Somers hoofddocent van het VOSS, de eerste (en tot nog toe enige) postgraduaatsopleiding scenarioschrijven in Vlaanderen. Naast FCDK was Wout ook de script-editor geweest van Thuis, Witse, Hof Van Assissen, Urbain en het tweede seizoen van Halleluja (door de vijf mensen die het hebben gezien zeer enthousiast onthaald).

    Sinds vorig jaar geeft hij ook een scenariocursus bij Miles Academy te Vilvoorde - wat goed uitkomt, want dat is sinds 2004 ook zijn thuishaven. Onder de scenaristen die Wout heeft opgeleid bevinden zich Bram Renders, Jan Eelen, Philippe De Schepper, Bas Adriaensen, Hilde Pallen, Nathalie Haspeslagh, Steve De Wilde, Bart Vaessen en vele anderen.

    Naast zijn editing-werk heeft hij ook al meer dan vijftig scripts op zijn palmares staan. 'Those who can, do, those who can't, teach' gaat dus in zijn geval niet op!

    Wout houdt er ook een boeiende blog voor scenaristen op na. Check it out: http://woutthielemans.blogspot.com

    Programma:
    20.00 uur: Lezing
    21.00 uur: vragenronde
    Afsluiten omstreeks 22.00u
    Allen naar de bar

    Inkom leden: gratis
    Inkom niet-leden: 10 €

    Adres:
    Huis van de Vlaamse Film (Filmzaal)
    Bischoffsheimlaan 38
    1000 Brussel
    Route vind je hier.

    De zaal biedt plaats aan 30 mensen en vol is vol. Dus gelieve je komst vooraf te melden aan dirk@scenaristengilde.be

    15-08-2009, 21:22 Geschreven door bioscoop  
    Reageren (0)


    Categorie:Filmfestival/cursussen ea
    Tags:comedy,in,vlaanderen
    14-08-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Milk
    Hierbij het scenario van Milk (PDF).

    Bijlagen:
    milk.pdf (191.2 KB)   

    14-08-2009, 20:25 Geschreven door bioscoop  
    Reageren (0)


    Categorie:de scenario's
    Tags:Milk,scenario
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Milk
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Harvey Milk stond bekend om zijn strijd voor de rechten van homoseksuelen. Hij was een vriend, geliefde, politicus, vechter, icoon, inspiratiebron; een held voor het Amerikaanse volk. Zijn leven veranderde de geschiedenis en zijn moed veranderde levens. San Francisco, jaren ‘70. Harvey Milk was de eerste openlijke homo die vocht voor gelijke rechten en mogelijkheden. Zijn derde poging als politiek strijder bracht hem de overwinning in 1977 en hij werd benoemd tot de directie van toezichthouders in San Francisco. Dit was niet alleen een overwinning voor homorechten, maar hij veranderde het doel van een vechter en werd een held voor alle amerikanen. Milk is een intiem portret van de laatste acht jaar van Harvey Milk’s leven. Milk streefde zijn idealen na in een tijd waarin het rechtvaardig werd gevonden om vooroordelen en geweld tegen homo’s te gebruiken. Hij moedigde mannen en vrouwen aan om uit de kast te komen en probeerde iedereen tegen de discriminerende wetgeving te zetten. Maar tegen welke prijs?



    Prachtige film op alle vlakken. Aanrader.

    14-08-2009, 14:24 Geschreven door bioscoop  
    Reageren (0)


    Categorie:in the picture
    Tags:Milk
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Milk
    Harvey Milk: Without hope, life's not worth living.

    14-08-2009, 14:20 Geschreven door bioscoop  
    Reageren (0)


    Categorie:Memorable quotes
    Tags:Milk
    13-08-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Changeling

    Hierbij het scenario van Changeling (PDF).

    Bijlagen:
    Changeling_screenplay.pdf (288.6 KB)   

    13-08-2009, 17:35 Geschreven door bioscoop  
    Reageren (0)


    Categorie:de scenario's
    Tags:changeling,scenario,script,screenplay
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Changeling
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Los Angeles, 1928: Op een ochtend, terwijl Christine is gaan werken, verdwijnt haar zoontje Walter uit het huis. Een vruchteloze zoektocht volgt en maanden later brengt men het 9-jarig jongetje terug naar de stad. Overweldigd door de politie, de pers en haar gemengde emoties laat ze de jongen bij haar overnachten. Maar diep in haar hart weet ze dat de jongen haar zoontje niet is. Christine spoort de autoriteiten aan om verder te blijven zoeken maar al vlug ontdekt ze dat ze als vrouw niet veel te zeggen heeft en al zeker niet het systeem in vraag mag stellen. Gelukkig vindt ze al vlug een bondgenoot die haar helpt in haar zoektocht. Gebaseerd op een waargebeurd verhaal dat Californië op z'n grondvesten deed daveren.



    Changeling is een zeer sterke film op vlak van acteerprestaties en technische uitwerking. Daarnaast bevat het ook een ijzersterk verhaal dat van de eerste tot de laatste seconde weet te boeien.
    Er zijn een paar dingetjes die me wel storen. Je komt nooit te weten wat juist het motief was van de kindermoordenaar, wat dreef hem tot zijn daden? Ik weet wel dat de hoofdlijn van de film de zoektocht van Christine naar haar zoon is, maar toch vind ik het deels onbevredigend niet te weten waarom deze kinderen vermoord werden.
    Daarnaast is de relatie moeder/zoon bij de start nogal koeltjes naar mijn gevoel. Geen kusje meer aan haar zoon voor ze naar het werk vertrekt, geen knuffels, niet meer achterom kijken als de bus vertrekt aan de schoolpoort en het lijkt ook niet abnormaal te zijn dat Christine veel in het weekend werkt en haar zoon Walter alleen thuis laat. Voor mij persoonlijk had deze relatie toch nog iets sterker in beeld gebracht mogen worden zodat je nog meer gaat meevoelen met de gevoelens van de moeder bij het ontdekken van de verdwijning van haar zoon.
    Maar desondanks is deze film zeker een aanrader om te bekijken.

    Officiële website: http://www.changelingmovie.be/

    13-08-2009, 14:04 Geschreven door bioscoop  
    Reageren (0)


    Categorie:in the picture
    Tags:changeling
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Changeling
    Christine Collins: He's not my son.
    Capt. J.J. Jones: Mrs. Collins...
    Christine Collins: No, I don't know why he's saying that he is, but he's not Walter and there's been a mistake.
    Capt. J.J. Jones: I thought we agreed to give him time to adjust.
    Christine Collins: He's three inches shorter; I measured him on the chart.
    Capt. J.J. Jones: Well, maybe your measurements are off. Look, I'm sure there's a reasonable explanation for all of this.
    Christine Collins: He's circumcised and Walter isn't.
    Capt. J.J. Jones: Mrs. Collins, your son was missing for five months, for at least part of that time in the company of an unidentified drifter. Who knows what such a disturbed individual might have done. He could have had him circumcised. He could have...
    Christine Collins: ...made him shorter?

    13-08-2009, 13:52 Geschreven door bioscoop  
    Reageren (0)


    Categorie:Memorable quotes
    Tags:Changeling
    12-08-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Yes Man
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Carl Allen is een man die zich inschrijft voor een zelfhulpprogramma dat gebaseerd is op één simpel principe: zeg ja op alles…en tegen iedereen. In het begin brengt de ontketende kracht van “ja” Carls leven op fantastische en onverwachte paden, maar al snel ontdekt hij dat zich openstellen voor al deze oneindige mogelijkheden zijn nadelen kan hebben...



    Het basisidee achter deze film, zeg ja tegen het leven, vind ik zeker niet slecht gevonden. Alleen gaat Carl natuurlijk heel ver mee in dit spelletje. Persoonlijk ben ik geen fan van Jim Carrey, maar ik had in deze toch de indruk dat er iets meer geacteerd werd en het gekke bekkenwerk toch wat op de achtergrond bleef. Dit maakt dat ik deze film heb kunnen uitkijken zonder me mateloos te ergeren. Het verhaal op zich is vrij simpel en ook een beetje ongeloofwaardig. Geld lijkt op geen enkel ogenblik een probleem, de man lijkt vrije tijd met hopen te hebben en toch moeten we geloven dat hij een heel verantwoordelijke job heeft. Daarnaast beschikt hij nog over een hele hoop talenten en leert hij zonder problemen vliegen, gitaar spelen en Koreaans.
    Technisch gezien waren er weinig tot geen ergerlijke momenten. 
    In het geheel genomen is de film niet slecht in zijn genre. Als je op zoek bent naar een avond lichtzinnig entertainment kan hij er zeker mee door.

    Officiële website: http://wwws.be.warnerbros.com/yesman/

    12-08-2009, 20:51 Geschreven door bioscoop  
    Reageren (0)


    Categorie:in the picture
    Tags:Yes,Man
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Yes Man
    Carl Allen: [drunk] Hey... I'm just saying 'yes' to life... cuz... you gotta say 'yes' to life... I'm in a secret covenant... that sounded naughty!

    12-08-2009, 20:38 Geschreven door bioscoop  
    Reageren (0)


    Categorie:Memorable quotes
    Tags:Yes,Man
    11-08-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Towelhead
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Wanneer de vriend van haar moeder een ongezonde interesse in haar begint te vertonen wordt Jasira, een dertienjarig Amerikaans-Arabisch meisje, door haar moeder naar Texas gestuurd om bij haar Libanese vader te gaan wonen. Haar strenge vader is echter niet in staat zijn puberdochter de aandacht en liefde te geven die ze nodig heeft, noch kan hij omgaan met Jasira’s tegenstrijdige gevoelens over haar snel veranderende lichaam. Amerika staat op het punt Koeweit binnen te vallen, en Jasira raakt op school steeds meer geïsoleerd als haar racistische klasgenoten haar beginnen uit te schelden voor ‘Theedoek’. Haar eenzaamheid en haar groeiende frustratie over de tegenstrijdige regels van haar ouders drijven haar tot rebels en gevaarlijk gedrag. Het meest zorgwekkende is haar seksuele obsessie voor de ex-militair die naast haar woont, en die beurtelings voor haar zorgt, haar opwindt en haar uitbuit. Het ziet er steeds slechter uit voor Jasira, tot een zwangere buurvrouw zich over haar ontfermt.



    Hoewel de film ruim twee uur duurt, heeft hij mij niet echt verveeld. Het thema racisme wordt wel op een aantal vlakken aangeraakt. Maar voor mij gaat de film toch vooral over de zoektocht van een dertienjarig meisje. Die probeert haar draai te vinden in een niet altijd vriendelijke wereld (pestende klasgenoten), haar veranderende lichaam en ontluikende seksualiteit.
    Ondanks het thema is de film licht om te dragen en rolt hij vlotjes over het scherm. Het totaalpakket aangevuld met knappe acteerprestaties en nette montages zorgen ervoor dat deze film het bekijken waard is.

    11-08-2009, 23:15 Geschreven door bioscoop  
    Reageren (0)


    Categorie:in the picture
    Tags:Towelhead
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Towelhead
    Gail Monahan: [sending her off to her father] Bottom line is, Jasira, there are right ways to act around men, and wrong ways. And for you to know which is which, you should go live with one.
    [Jasira bursts out crying]

    11-08-2009, 18:40 Geschreven door bioscoop  
    Reageren (0)


    Categorie:Memorable quotes
    Tags:Towelhead
    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !

    Startpagina !

    Een interessant adres?


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs