'Ik heb mijn leven lang in de vishandel gewerkt en ben nu met pensioen. Ik vond het een leuk idee om mij te engageren als belleman en heb mij spontaan aangeboden bij het gemeentebestuur van Koksijde. Op een ludieke manier de mensen onderhouden, ligt mij wel', zegt Marc Reybrouck. 'Ik werd aangemoedigd door de burgemeester, schepen Jan Loones (N-VA) en ook door mijn collega Joris Goens van Veurne. Voorlopig durf ik nog niet in competitie te treden met Joris. Ik zal eerst een evaluatie maken. Als de mensen tevreden zijn over mijn optredens zal ik dat ook zijn.'



Marc Reybrouck is zeer bekend in wielerkringen. Hij ontbrak destijds op geen enkele koers. Het wielrennen is nog altijd zijn grote passie. Hij maakte dit jaar geregeld zijn opwachting in de Canvasserie over de Flandriens.

'Ik was zelf ook wielrenner. Ik ben moeten stoppen omdat ik zoveel zenuwen had. Nu gieren de zenuwen ook door mijn lijf, maar het zal wel loslopen. Ik denk dat ik dit graag zal doen', lacht Marc, waarna hij de kerstmarkt in Charles Dickenssfeer in Wulpen aankondigde. Hij deed dat in een speciaal voor hem gemaakt pak en met de bel in de hand. Marc kreeg geregeld de lachers op de hand.

De VVV legde al veertien optredens vast voor de belleman.