Foto
Zoeken in blog

Inhoud blog
  • Nineteen steps
  • De jachtpartij
  • Het zijden huis
  • Costa Brava
  • De mol
  • Melkmeisje
  • Twee kleine visjes
  • De verloren zus
  • De kers op de taart
  • Atlas
  • Kwelling
  • Moord in het vliegtuig
  • De stormroos
  • Fallen
  • Het kleine straatje met het grote hart
  • De zeven zussen - De zevende zus
  • De zeven zussen - Zon
  • De charmante cadeauwinkel
  • De zeven zussen - Maan
  • Het wonderbaarlijke wolparadijs
  • De betoverende antiekzaak
  • De chocolaterie van je dromen
  • De theewinkel vol geluk
  • De zeven zussen - Parel
  • Liefde op het strand
  • Zwaar verliefd
  • Het mysterie van Chalk Hill
  • Een dichtbij verleden
  • De zeven zussen - Schaduw
  • Lessen in chemie
  • Storm
  • Mademoiselle Coco en het parfum van de liefde
  • De zeven zussen
  • Lentevuur
  • Royal
  • Matilda's laatste dans
  • Het geheim van Raven Hall
  • Appels vallen niet
  • Carpe diem
  • Naar de overkant
  • Eindelijk zomer
  • Oktober
  • Tegen beter weten in
  • De nachtdienst
  • Dwaalspoor
  • Middernachtbibliotheek
  • Winter in de B&B
  • Het meisje in de brief
  • Net als in de film
  • Daar waar de rivierkreeften zingen
  • Enkeltje Ierland
  • De helaasheid der dingen
  • Unsinkable
  • Zomeravond
  • Het slot van de blauwe vogels
  • Chemie
  • De verdwenen brieven van Esther Durrant
  • De boekenjagers
  • Stiefzus
  • Rauwkost
  • Boekblog op instagram
  • Alles voor jou
  • Tot aan de zon en terug
  • De violist van Birkenau
  • Zomernacht
  • De stille patiënt
  • Door het sleutelgat
  • De lavendeltuin
  • Fifty fifty
  • Ijskoud
  • Thuis in Virgin River
  • Mara
  • Mrs.Degas
  • De verborgen apotheek
  • Waterland
  • Marilla
  • Alles tussen jou en mij
  • Kerstmis in het duincafé
  • Van de hemel in de hel
  • De vlinderkamer
  • Dag liefje, met Mila gaat het goed en ik klungel lekker verder
  • Eenmaal andermaal verliefd
  • De stilte van de witte stad
  • Georges en Rita
  • Het begint met een kus
  • Souvenir
  • De kleine bakkerij aan het strand
  • Cécile
  • Het begint met een blik
  • Zes jaar
  • Ontvoering in Venetië
  • Nachtblauw
  • Het dorp
  • Doe en denk als een kat
  • Goede dochter
  • De sleutel
  • Schatje
  • After
  • De jongen in de sneeuw
  • De schoonmoeder
  • De naderende storm
  • Drie kleine leugens
  • Met fluwelen pootjes
  • De schaduwkant de nacht
  • Ik wil met je mee
  • Gebroken
  • De doden praten
  • De tragedie van Swerthout-Wittebeek
  • Alles of niets
  • De tabaksbruid
  • Tot op het bot
  • De ongetrouwde hertog
  • Achter de voordeur
  • De vrouwen van Cavendon Hall
  • Mijn zusje de seriemoordenaar
  • Het weesmeisje
  • De rozentuin
  • De doodsvogel
  • In een donker donker bos
  • Ik reis alleen
  • De laagte
  • Ule
  • De zwarte tulp
  • Iene miene mutte
  • Ik weet een geheim
  • Je bent geweldig
  • Zeven perfecte dagen
  • Dwars door het vuur
  • Gespleten
  • Onder de Italiaanse zon
  • Ragdoll
  • Het spel van de engel
  • Een vrouw van adel
  • Bijna echt gebeurd
  • Het smelt
  • Het meisje in het ijs
  • In seizoenen
  • De pier
  • Achter gesloten deuren
  • Het spoor van de amazones
  • 13 minuten
  • Sudoku
  • Pegasus
  • Oorsprong
  • Ik zie je op het strand
  • Wat jij niet ziet
  • Aanpakken
  • De wereld aan haar voeten
  • Een handvol hemel
  • De ijstweeling
  • In het land van de koraalboom
  • Een perfect leven
  • Love, Rosie
  • Wat verborgen is
  • De geheime brief
  • Vreemden in de nacht
  • De afstand tussen jou en mij
  • In wonderland
  • Verloren zoon
  • Veenbrand
  • De onbekende vrouw
  • Joyland
  • Gemengd dubbel
  • Ondersteboven
  • Versier me dan
  • Het mysterieuze manuscript
  • De bloemenjaren
  • Lieve mama
  • De dochters van Cavendon Hall
  • De man van mijn dromen
  • In haar naam
  • Incendio
  • De spiegel van het meer
  • Revival
  • Hals over kop
  • Verboden terrein
  • Sterf twee keer
  • Moord in de martelstoel
  • Het geheim van mijn man
  • Slaapwel
  • Pilaren van de aarde
  • Open huis
  • Momentopname
  • De geheime sleutel
  • Geen tweede kans
  • Het meisje op de trein
  • Water en vuur
  • Verdacht van moord
  • Bella Italia
  • Het land van belofte
  • Blue Curaçao
  • De labyrinth renner
  • Het lied van de wolken
  • Het middernachtspaleis
  • Winnaars
  • Buren
  • Cipressen in de storm
  • De vuurtoren van Connemara
  • Moord uit het verleden
  • De kraamhulp
    Blog als favoriet !
    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Anja's boekblog

    24-05-2020
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.After
    Boek 274: After
    Auteur: Anna Todd
    Aantal blz.: 533
    Eerste druk: 2015
    Leestijd: 25/03/2020-10/04/2020
    Algemene beoordeling: **

    Ik heb “After” leren kennen door Telenet. Op een dag was ik in mijn TV-theek aan het zoeken naar een film. Snel botste ik op de film “After”. De korte inhoud was mij op het lijf geschreven en al snel maakte ik kennis met Tessa en de innemende Hardin, de hoofdpersonages in dit verhaal. Voor mij was het een zàlige film. Met kerst kreeg ik hem cadeau op dvd en sindsdien heb ik hem zeker al 10 keer bekeken. Het verhaal is gebaseerd op het boek van Anna Todd. Die had ik ook al even in huis en op een dag in maart begon ik eraan. 
    Tessa Young zegt haar middelbare school en haar vriendje Noah vaarwel en begint haar universitaire leven aan WCU. Al heel snel leert ze Hardin kennen, een jongen met tatoeages, piercings en een sexy Brits accent. Ze moet echter niets van hem weten. Toch voelt ze een aantrekking die ze nog nooit in haar leven heeft ervaren. Hardin is op zijn beurt geïntrigeerd door de “brave” Tessa. Gaandeweg leren de twee elkaar kennen en vallen ze langzaam voor elkaar, maar hun pad loopt niet over rozen. Omdat hun leefwerelden zo verschillen, botst het regelmatig eens tussen de twee. Maar als het goed gaat, waant Tessa zich in de zevende hemel al heeft ze nog steeds het gevoel dat Hardin iets voor haar verzwijgt.
    Het boek was voor mij een zeer grote teleurstelling. Het begon zeer goed en het had mij direct mee, maar het boek is veel te dik. Dit verhaal kon ook verteld worden in 200 pagina’s minder. Het verhaal is een aaneenschakeling van aantrekking, afstoten en constant ruziemaken. Dat ging mij op een bepaald moment enorm ergeren. Ook het zogenaamde plot vond ik zeer hard. De film vind ik veel beter: minder ruzies en meer liefde. Ik ga dus de rest van de boeken niet kopen, maar de tweede film ga ik zeker kijken. 

    24-05-2020 om 18:29 geschreven door Anja  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De jongen in de sneeuw
    Boek 273: De jongen in de sneeuw
    Auteur: Samuel Bjørk 
    Aantal blz.: 352
    Eerste druk: 2018
    Leestijd: 27/02/2020-13/03/2020
    Algemene beoordeling: ***

    “De jongen in de sneeuw” is reeds het derde boek van de Zweedse misdaadschrijver Samuel Bjørk. Ik heb dit boek bewust even laten liggen, omdat dit het laatste boek is dat voorlopig is uitgegeven van deze schrijver. Soms wil je een boek waarvan je weet dat goed gaat zijn toch nog even bewaren, want als je er aan begint, is het voor je het weet uitgelezen.
    Tijdens een visuitstapje van een vader en zijn zoon, slaan deze wel een zeer bizarre vangst aan de haak. In het ijskoude water ligt een jong meisje, gehuld in een ballerinapakje. Naast het meer staat een camera op een statief en op de lens is het nummer vier gekerfd. Natuurlijk wordt de bekende speurder Holger Münch op de zaak gezet. Deze doet ook nu weer beroep op Mia Krüger, die net op het punt stond om te genieten van een welverdiende vakantie. Samen staan ze voor een bizarre en ingewikkelde zaak. Niet lang daarna valt er een tweede slachtoffer. Ook hier vinden ze een camera met een cijfer in de lens gekerfd. Het duo zet alles op alles om te voorkomen dat er nog meer slachtoffers zullen vallen. Kunnen ze de psychopaat opsporen die al deze moorden op zijn kerfstok heeft ?
    Ik moet zeggen dat dit toch het minste deel is van de Holger-Münch serie dat ik tot nu toe heb gelezen. Er komen enorm veel personages in voor. Dat zorgt op een gegeven moment voor verwarring. Ik raad dan ook aan om dit boek snel te lezen en niet over een periode van twee maanden, want dan krijg je er denk ik kop noch staart aan. Het plot vond ik persoonlijk wel goed gevonden. Zo zie je weer maar eens. Leg je verwachtingen nooit te hoog, want dan word je dikwijls teleurgesteld. 

    24-05-2020 om 18:28 geschreven door Anja  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    24-04-2020
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De schoonmoeder
    Boek 272: De schoonmoeder
    Auteur: Sally Hepworth
    Aantal blz.: 332
    Eerste druk: 2019
    Leestijd: 19/02/2020-26/02/2020
    Algemene beoordeling: *****

    Op 15 februari moest mijn man naar Reading voor zijn werk.  Zoals iedere keer als hij mij “achterlaat” vind ik wel ergens een cadeautje voor mij wanneer hij weg is. Deze keer lag “De schoonmoeder” in mijn bed. Het is eens wat anders... Dit boek stond op de bovenste rij van mijn “wish-list” dus na een paar dagen al, kon ik me niet meer houden om mij in te laten met “De schoonmoeder”. 
    Lucy heeft nooit echt een goede relatie gehad met haar schoonmoeder. Ze deed verwoede pogingen om een relatie met haar schoonmoeder aan te gaan, maar door de afstandelijke, koele houding van Diana, is ze daar nooit in geslaagd. 
    Op een dag staat de politie voor de deur bij Lucy en haar man Ollie. Zoals meestal wanneer de politie voor je deur staat, is het geen goed nieuws. En inderdaad, de politie deelt hen mede dat Diana, Lucy’s schoonmoeder, gestorven is. Er wordt een afscheidsbrief gevonden en alles duidt op een zelfmoord. Het autopsierapport wijst echter iets totaal anders uit. In haar bloed worden sporen van gif gevonden: Diana is vermoord. De hele familie wordt grondig op de rooster gelegd, want wat is er de dag dat Diana vermoord is, gebeurd?
    Het boek wordt benaderd in de ik-vorm, waarbij afwisselend Diana en Lucy de ik-figuur zijn. Het boek leest supervlot, dankzij de korte hoofdstukken, maar ook door de goede schrijfstijl. De stijl is een beetje te vergelijken met Lianne Moriarty (hier ook te vinden op mijn blog).  Mijn verwachtingen waren hoog en ze zijn volledig ingelost. Dit boek raakt je. Zeker lezen!

    24-04-2020 om 14:37 geschreven door Anja  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De naderende storm
    Boek 271: De naderende storm
    Auteur: Rachel Hore
    Aantal blz.: 426
    Eerste druk: 2011
    Leestijd: 20/01/2020- 18/02/2017
    Algemene beoordeling: ****

    Dit boek stond al een aanzienlijke tijd in mijn boekenkast. Het zal waarschijnlijk gedacht hebben, ze zal mij nooit meer lezen... maar je ziet, niets is minder waar. Hier mijn bespreking van “De naderende storm” van Rachel Hore.  Het is de eerste maal dat deze schrijfster op mijn blog verschijnt.
    Het verhaal begint wanneer Lucy Cardwells vader sterft. Bij het opruimen van zijn spullen botst Lucy op de naam Rafe Ashton. Haar stiefmoeder vertelt haar dat het een oom van haar vader was, maar vreemd genoeg, heeft Lucy nog nooit van deze persoon gehoord. Lucy besluit om naar St. Florian, het geboortedorp van haar vader in Cornwall te trekken, om dit mysterie te ontrafelen. Ze bezoekt er het vervallen, Carlyon Manor, het huis waar haar vader opgroeide. Ze leert er Beatrice kennen, een vrouw die haar hele leven in St-Florian geleefd heeft en die haar maar al te graag een antwoord geeft op haar prangende vraag wie Rafe Ashton was en waarom haar vader haar nooit iets over deze “zogenaamde” oom verteld heeft. Beatrice neemt Lucy mee naar het moment waar alles begon: namelijk een aantal jaar voor het uitbreken van de tweede wereldoorlog...
    Dit boek is zeker geen teleurstelling. De schrijfster slaagt er meteen in om de lezer te boeien in een stijl die is te vergelijken met Santa Montefiore. Wanneer we terugkeren naar vroeger en we in de tweede wereldoorlog terecht komen, verveelt dit boek geen seconde. De ontknoping wordt langzaam opgebouwd en het is dan ook pas op de allerlaatste pagina’s dat je te weten komt hoe de vork in de steel zit. 

    24-04-2020 om 14:35 geschreven door Anja  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Drie kleine leugens
    Boek 270. Drie kleine leugens
    Auteur: Laura Marshall
    Aantal blz.: 329
    Eerste druk: 2018
    Leestijd: 10/01/2020-19/01/20120
    Algemene beoordeling: ****

    “Drie kleine leugens” was één van de kerstcadeaus die ik van mijn man kreeg. Aangezien ik zeer benieuwd was naar dit boek, heb ik het dus niet te lang laten liggen.
    Ellen Mackinnon is in paniek wanneer haar huisgenoot en vriendin, Sasha, niet naar huis komt. Ellen besluit op onderzoek uit te gaan om te ontdekken wat er met haar vriendin is gebeurd. Niemand maakt zich echt zorgen, omdat het niet de eerste maal is dat Sasha voor een tijdje verdwijnt zonder iets van zich te laten horen tot ze dan plots weer opduikt. Ellen vreest dat een voorval, dat tien jaar geleden op oudejaarsnacht plaatsvond, er voor iets tussen zit. Ze zoekt alle personen die er die bewuste nacht ook waren. Al snel vermoedt ze wie achter de verdwijning zit... of toch niet ? En wie spreekt de waarheid? 
    Het verhaal speelt zich af in de ik-persoon. Maar in “Drie kleine leugens”, is de ik persoon verschillende keren iemand anders, waardoor je er echt wel goed je hoofd moet bijhouden. Met deze aanpak heb ik eigenlijk nog steeds veel moeite. Ik begrijp niet waarom nu zoveel boeken in de ik-persoon geschreven worden. Maar bon, desalniettemin heb ik toch genoten van dit boek. Je zit tamelijk snel in het verhaal en de schrijfster bouwt de spanning aardig op om dan  toch wel tot een goed plot te komen.  Goed boek.

    24-04-2020 om 14:34 geschreven door Anja  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    23-01-2020
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Met fluwelen pootjes
    Boek 269: Met fluwelen pootjes
    Auteur: Vicky Myron
    Aantal blz.: 269
    Eerste druk: 2009
    Leestijd: 04/01/2020-09/01/2020
    Algemene beoordeling: ****

    Ik ben een enorme kattenliefhebster. Al heel vele jaren, heb ik dan ook deze schattige viervoeter als huisdier. Ook mijn collega Veerle weet dat ik dol ben op katten en ze raadde mij dan ook aan om het boek “Met fluwelen pootjes” eens te lezen. Haar zus had het gekocht en ik mocht het van haar lenen om te lezen. 
    “Met fluwelen pootjes” is zoals men in het vakjargon zegt non-fictie. Het verhaal speelt zich af in Spencer, een stadje in de staat Iowa. In de inleverschuif van de bibliotheek wordt op een koude wintermorgen een katje teruggevonden. Vicky, de bibliothecaresse, ontfermt zich over het verkommerde diertje. Ze besluit het katje te laten opgroeien in de bibliotheek en geeft hem de naam Dewey. Dewey groeit uit tot een mooie, rosse, intelligente en knuffelbare kater. Geleidelijk aan verovert Dewey niet alleen het hart van Vicky maar ook dat van de andere personeelsleden in de bibliotheek. Dewey wordt het gespreksonderwerp van de stad. Als iemand nu een boek gaat lenen, staat er steeds een kater op hun te wachten, hunkerend naar wat aandacht. Iedereen kent Dewey en naarmate hij ouder wordt, horen mensen buiten Spencer ook over deze opmerkelijke kat en groeit hij uit tot een nationale held. Het boek vertelt het levensverhaal van Dewey maar ook dat van zijn baasje Vicky. Dat maakt dit boek zeker goed leesvoer. Het verveelt geen seconde en wanneer je op het einde het boek toeslaat, moet je al serieus je best doen om het droog te houden. Aangenaam boek, dank u Veerle. 

    23-01-2020 om 11:36 geschreven door Anja  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (2 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De schaduwkant de nacht
    Boek 268: De schaduw van de nacht
    Auteur: Tess Gerritsen
    Aantal blz.: 287
    Eerste druk: 2019
    Leestijd: 25/12/2019-03/01/2020
    Algemene beoordeling: ***

    “De schaduw van de nacht” was een geschenk van mijn schoonmoeder voor Kerstmis. Ik ben er diezelfde dag nog in beginnen lezen, want toen ik de korte inhoud las, “riep” het boek me om er zo snel mogelijk aan te beginnen.
    Ava Colette besluit na een dramatische oudejaarsnacht Boston te ontvluchten en verhuist naar een rustig kustdorpje in Maine. De vrouw van het immobiliënkantoor heeft volgens haar een geschikt huis voor haar, namelijk Brodie’s watch. Een prachtige villa, gebouwd op een klif, met zicht op de zee. Aan de buitenkant ziet het er niet uitnodigend uit om binnen te gaan, maar éénmaal binnen, voelt Ava dat dit haar nieuwe thuis zou kunnen worden. Tevens is het de ideale plaats om haar nieuwe kookboek te schrijven. Al gauw hoort ze vreemde geluiden, is er een vreemde geur waar te nemen en ziet ze een verschijning in het huis. Ava weet niet wat dit allemaal is en besluit op onderzoek uit te gaan. Blijkbaar verbergt het huis een aantal geheimen. 
    Dit is een atypische Tess Gerritsen. Zoals je al kon merken na het lezen van mijn samenvatting is er geen spoor te bekennen van Rizolli en Isles, haar vertrouwde speurdersduo. Echt missen doe je hen niet, maar toch vond ik het verhaal anders dan we van Tess gewoon zijn. Op een gegeven moment wil ze er erotiek aan toevoegen, maar dat had ze toch anders moeten aanpakken. Ik heb dit boek zeer snel uitgelezen, want ik wou wel weten hoe de vork nu precies in de steel stak, maar ook daar wachtte mij een nieuwe teleurstelling. 

    23-01-2020 om 11:34 geschreven door Anja  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Ik wil met je mee
    Boek 267: Ik wil met je mee
    Auteur: Jill Mansell
    Aantal blz.: 395
    Eerste druk: 2019
    Leestijd: 24/11/2019-24/12/2019
    Algemene beoordeling: ****

    Op 10 november 2019 bezocht ik naar jaarlijkse gewoonte de boekenbeurs in Antwerpen. Ik vind het steeds leuk om daar naar toe te gaan: niet alleen betreed je het Walhalla van boeken, er zijn ook tal van auteurs aanwezig om hun boeken te signeren. Ik wist dat mijn favoriete Britse schrijfster ook een bezoekje ging brengen aan de boekenbeurs. Eénmaal daar kocht ik haar nieuwste boek “Ik wil met je mee”  en stond ik mooi in de rij te wachten om haar te ontmoeten. En ja hoor, mooi op tijd, klokslag 15uur was ze daar. Wat een vrouw! Een echte persoonlijkheid in een lange blauw fluwelen jurk. Ik was meteen weg van haar. Ze was supervriendelijk en complimenteerde mij zelfs over mijn sterretjestrui die ik droeg. Het was absoluut geen ontgoocheling haar te ontmoeten.  Niet alleen zal deze ontmoeting mij bijblijven, maar ook heb ik nu een gepersonaliseerd gesigneerd boek van Jill Mansell.
    Nu hoogtijd voor het verhaal. Mimi gaat op bezoek bij haar vader die in de Cotswolds woont. Ze arriveert er nog maar net wanneer ze Cal ontmoet, een innemende man die in hetzelfde dorpje als haar vader woont.  De zogenaamde klik is er, maar Cal is spijtig genoeg geen vrijgezel. Door samenloop van omstandigheden komt  Mimi steeds weer in het dorpje terecht en wordt ze verliefd op het dorp en ook stiekem op Cal. Maar het lot is hen niet gunstig gezind: verschillende keren kruist hun pad, maar nooit is het het juiste ogenblik om iets te beginnen met elkaar. Zal er dan nooit een juist moment komen voor Cal en Mimi?
    Door de Mansell-schrijfstijl leest dit boek zeer vlot: verstand op nul en hunkeren naar dat moment wanneer de twee hoofdpersonages samenkomen. Voor mij duurde dit eigenlijk een beetje te lang, en het deed mij erg denken aan het boek “Love, Rosie” dat ik al eerder op mijn blog besprak. Niet haar beste, maar het was zeker de moeite om te lezen. 

    23-01-2020 om 11:32 geschreven door Anja  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    27-12-2019
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Gebroken
    Boek 266: Gebroken
    Auteur: B.A. Paris
    Aantal blz.: 248
    Eerste druk: 2017
    Leestijd: 16/11/2019-23/11/2019
    Algemene beoordeling: ***


    Na het zeer goede “Achter gesloten deuren” wou ik zeker nog andere titels lezen van B.A. Paris. Haar volgend boek dat werd gepubliceerd, is het boek dat ik nu ga bespreken: “Gebroken”. 
    Op een avond keert Cass terug van een feestje. Haar man zegt nadrukkelijk dat ze niet mag naar huis rijden via de verlaten en obscure weg die door het bos loopt. Maar Cass gooit zijn advies in de wind en rijdt toch via de gevaarlijke weg naar huis. Op deze weg ziet ze een wagen in een inham staan. Wanneer ze passeert, ziet ze een vrouw nogal afwezig in de wagen zitten. Cass besluit echter niet te stoppen en rijdt naar huis en vergeet het voorval.  ‘s Anderendaags vertelt haar man haar dat er een vrouw gruwelijk vermoord teruggevonden is langs de weg die Cass gisteravond genomen heeft. Ze besluit niets aan haar man te vertellen, maar Cass kan het voorval maar moeilijk vergeten. Daarbovenop heeft Cass het gevoel dat ze meer en meer vergeet, ... of is dat echter maar schijn?
    Ik raad dit boek zeer zeker aan. Vanaf het begin wist ik al wie erachter zat, maar dat neemt niet weg dat ik dit boek met heel veel plezier heb gelezen. Het leest als een trein... dus lezen maar!

    27-12-2019 om 22:28 geschreven door Anja  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (1)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De doden praten
    Boek 265: De doden praten
    Auteur: José Masschelin/Werner Jacobs
    Aantal blz.: 287
    Eerste druk: 2019
    Leestijd: 7/11/19-15/11/19
    Algemene beoordeling: ***

    In de lente van 2019 kwam er een nieuwe reeks uit namelijk: “Wetsdokters”. Een programma waarin verschillende wetsdokters oude zaken uit de doeken deden. Ik heb met heel veel plezier naar deze reeks gekeken. Eén van deze wetsdokter was de Antwerpse Werner Jacobs.  Samen met José Masschellin, gerechtsjournalist van Het Laatste Nieuws, heeft hij zijn meest opmerkelijke zaken in dit boek gebundeld.
    Verschillende zaken waar Werner Jacobs werd bijgeroepen komen aan bod. Hij vertelt ons dat niet altijd alles is wat het lijkt en dat daarom zeker een wetsdokter moet gevraagd worden als er ook maar de minste twijfel is bij een overlijden. Jacobs kaart aan dat verschillende overlijdens niet als moord op de overlijdensakte komen te staan. Omdat er geen wetsdokter gevraagd werd, kan dit ook niet meer weerlegd worden. Maar dan zijn er ook overlijdens waar dubbel en dik geschreven staat dat het om een moord gaat, tot de wetsdokter het tegendeel kan bewijzen. 
    Ook dit boek heb ik met veel plezier gelezen. Het is in begrijpelijke mensentaal geschreven. Misschien had ik beter de reeks nog niet gezien, want verschillende zaken kwamen ook in de reeks voor. Ik heb het genoegen gehad om Werner Jacobs te ontmoeten op de boekenbeurs. Daar heeft hij mijn boek gesigneerd met de woorden: “Voor Anja, veel leesplezier in de zoektocht naar de perfecte moord”. Tja, dan had ik misschien dit boek toch niet mogen kopen ...

    27-12-2019 om 22:26 geschreven door Anja  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    04-12-2019
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De tragedie van Swerthout-Wittebeek
    Boek 264: De tragedie van Swerthout-Wittebeek
    Auteur: Karolien Joossens
    Aantal blz.: 452
    Eerste druk: 2018
    Leestijd: 26/10/2019-6/11/2019
    Algemene beoordeling: ****

    In juni 2019 werd ik gecontacteerd via mijn blog door Karolien Joossens, de schrijfster van het boek “De tragedie van Swerthout-Wittebeek”. Ik sta steeds open voor leestips en ze raadde mij aan, als ik het zag zitten, om haar boek eens te lezen. Al snel bestelde ik het boek bij haar uitgeverij en een paar dagen later was het reeds in mijn bezit. Ik heb speciale “moods” om een bepaald boek te lezen. Misschien klinkt dit belachelijk, maar voor mij was dit een boek dat ik moest lezen in de herfst- of wintermaanden. Dus in de maand oktober was het zover, ik ging mij naar Swerthout-Wittebeek begeven. Dit verhaal is fictief, maar is, zoals men bij een film zou zeggen, “inspired on true events”. Het is gebaseerd op het drama dat zich afspeelde in 1944 in Meensel-Kiezegem. 
    Wat dit boek zo uniek maakt, is dat het hoofdpersonage geen persoon is maar een dorp. De oorlog is in volle gang, en de dorpen zijn in verdeeldheid, zo heb je enerzijds de Zwarten, Vlamingen die meeheulden met de Duitsers, en anderzijds heb je de Witten, het verzet. Iedereen doet zijn best om te overleven in deze barre tijden. Op een dag echter wordt Adolf,  de zoon van de invloedrijke en pikzwarte familie Creemers neergeschoten door iemand van het verzet. Vanaf dat moment gaan de poppen pas echt aan het dansen in het dorp.  De moeder van Adolf zint op wraak, net als haar zonen. Samen met de Duitsers, beramen ze twee razzia’s waarbij bijna alle mannelijke bewoners worden opgepakt. Slechts acht ervan zullen levend terugkeren...
    Elk hoofdstuk in dit boek is een persoon. Deze speciale benadering zorgt ervoor dat meer dan 30 personen de revue passeren. Ik raad wel dit boek in een ruk uit te lezen. Zo zit je meteen in het verhaal en waan je je in Vlaanderen anno 1944. Haar schrijfstijl is zeer vlot, de dialecten die ze erin laat voorkomen geven het verhaal alleen maar een authentieker cachette. “De tragedie van Swerthout-Wittebeek” heeft mij geraakt en daardoor is de schrijfster denk ik in haar opzet geslaagd. Bedankt voor de tip!

    04-12-2019 om 19:32 geschreven door Anja  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    06-11-2019
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Alles of niets
    Boek 263: Alles of niets
    Auteur: Jennifer Probst
    Aantal blz.: 293
    Eerste druk: 2016
    Leestijd: 05/10/2019-25/10/2019
    Algemene beoordeling: ****

    “Alles of niets” is het eerste deel van de “Onvoorwaardelijk serie” van Jennifer Probst, een schrijfster van romantische verhalen. In dit eerste deel maken we kennis met Caleb Pierce, die samen met zijn vader aan het hoofd staat van het familiebouwbedrijf. Wanneer de vader sterft, komen zijn twee broers waar hij geen contact meer mee heeft naar huis voor het lezen van het testament. De relatie tussen de drie is volledig verziekt, nadat Caleb in het verleden de kant van zijn vader koos en niet die van zijn broers. Bij het lezen van het testament eist de vader echter dat de drie broers gedurende één jaar het bedrijf samen leiden en dat ze op het einde van dat jaar winst maken. De broers besluiten op het voorstel in te gaan. Op hetzelfde moment maakt Caleb kennis met Morgan Raines, een binnenhuisarchitecte, die een aantrekkelijk bouwproject heeft voor de broers. Ze besluiten er hun schouders onder te zetten en gaandeweg komt niet alleen hun project tot een goed einde, maar worden ook de gebroken relaties geheeld. Caleb verliest zijn hart aan Morgan,  maar is er dan niets dat hun geluk in de weg zal staan?
    “Alles of niets” is een ontspannend, romantisch, vlot geschreven liefdesverhaal. De romantische spanning wordt langzaam opgebouwd en ook het verhaal met de broers boeit enorm. Jennifer Probst heeft naar mijn mening een goed boek afgeleverd. Ze wist mij te triggeren, zodat ik niet kan wachten om het verhaal van de andere broers te lezen. Dat is toch het opzet van iedere schrijfster denk ik, dat je ook haar volgende boek gaat kopen,... en lezen natuurlijk. 

    06-11-2019 om 20:56 geschreven door Anja  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De tabaksbruid
    Boek 261: De tabaksbruid
    Auteur: Deeanne Gist
    Aantal blz.: 380
    Eerste druk: 2009
    Leestijd: 09/08/2019-20/08/2019
    Algemene beoordeling: ***
     
    Ik heb besloten om dit boek een tweede leven te geven en in het circuit van de boekenjagers verder te laten circuleren. De boekenjagers is een groep die opgericht werd door Veerle Nijs. Hiermee kunnen mensen boeken ergens droppen en dit melden op haar Facebookpagina: “De boekenjagers”. Zo kunnen andere mensen eveneens meegenieten van een mooi verhaal dat anders toch alleen maar stof neemt op het enorme boekenschap. 
    Nu over naar  het verhaal: dit speelt zich af in 1643. Een schip vertrekt uit de Engelse haven Deptford naar de Britse kolonie Virginia in Amerika. Aan boord zijn mannen en vrouwelijke criminelen, die naar Amerika gevoerd worden om daar de kolonies te gaan versterken. Constance Morrow, een vrouw van adel, wil haar oom een laatste groet brengen voor hij zeven jaar naar Amerika vertrekt. Door een misverstand wordt ook zij gevangen genomen en in het ruim gesmeten op weg naar een toekomst als tabaksbruid. 
    Drew O’ Conner, die in Virginia woont, is niet meteen op zoek naar een vrouw maar eerder naar iemand die hem kan helpen in het huishouden. Zo komt hij in contact met de temperamentvolle Constance en neemt hij haar, in ruil voor een zak tabak voor de kapitein, mee naar zijn huis. Ze beweert bij hoog en bij laag dat ze de dochter is van een graaf en niet op schip was als tabaksbruid. Maar ze schikt zich uiteindelijk in haar rol en gaat mee met Drew.  Constance is nu niet meteen wat je noemt het voorbeeldige huisvrouwtje, maar is gefascineerd door getallen en wiskunde. En ze wil maar één ding: terugkeren naar Engeland. Maar beetje bij beetje leert ze haar man kennen en lijkt teruggaan naar haar thuisland niet meer zo verleidelijk als het aanvankelijk was. 
    Je zit meteen in het verhaal en de eerste 200 pagina’s waren super... Je weet dat dit verhaal uiteindelijk naar een romantische climax zal leiden. En toch... Bij dit boek verwacht je dat de romantiek er van afdruipt en ik zat toch een beetje op mijn honger. Dit boek is bijna een kopie van “Dwars door het vuur”, boek 243 dat hier op mijn blog te lezen is. Toen ik het checkte, bleek echter dat “de tabaksbruid” eerder verscheen, dus daar kon Deeanne Gist niets aan doen.  Een mooi boek, maar ik verwachtte wat anders.

    06-11-2019 om 20:55 geschreven door Anja  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    20-08-2019
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Tot op het bot
    Boek 260: Tot op het bot
    Auteur: Deflo
    Aantal blz.: 291
    Eerste druk: 2017
    Leestijd: 20/07/2019-08/08/2019
    Algemene beoordeling: ***

    In de zomer van 2019 deed het tijdschrift “Dag Allemaal” een speciale actie, elke week werd een boek van Deflo aan een speciale voordeelprijs aangeboden. Ik had nog nooit één boek gelezen van deze Mechelse misdaadauteur, die spijtig genoeg in 2018 overleed ten gevolge van kanker.
    Nadia Mendonck, een Mechelse politie-inspecteur wordt na een traumatische gebeurtenis overgeplaatst naar het politiecorps van Antwerpen. Al gauw wordt ze met haar collega’s opgeroepen, een psychiater en zijn secretaresse zijn op brutale wijze vermoord. Nadia zet meteen haar tanden in de zaak en is vastbesloten om erachter te komen wat er precies gebeurde. Ze kan amper geloven maar de sporen leiden gauw naar iemand uit   Nadia’s dichte omgeving. Of lijkt het echter alleen maar zo?
    Ik moet zeggen dit boek had mij direct mee. Toffe schrijfstijl, genoeg spanning en ik was al helemaal verkocht. Ik vroeg zelf aan mijn broer of hij nog boeken van Deflo in zijn boekenkast had en ja hoor mijn collectie Deflo’s groeit al zienderogen... Het enige minpuntje was het einde van het boek. Daar had hij toch iets anders mee kunnen doen. Ik vond dit totaal niet passen bij het zeer goede verhaal dat we voorgeschoteld kregen. Spijtig daarvoor maar drie sterren.

    20-08-2019 om 17:08 geschreven door Anja  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De ongetrouwde hertog
    Boek 259: De ongetrouwde hertog
    Auteur: Julia Quinn
    Aantal blz.: 303
    Eerste druk: 2000
    Leestijd: 21/06/2019-10/07/2019
    Algemene beoordeling: ***

    In de lente van 2019 kwam dit boek uit, de cover sprak mij direct aan en ik vermoedde dat dit boek voor mij geschreven zou zijn. Een romantisch kostuumdrama daar kon ik alleen maar enthousiast op reageren. 
    Dit boek is het deel van een reeks en gaat over de familie Bridgerton. De hele reeks bestaat uit acht delen , acht delen voor elk kind van de familie. De schrijfster begint met Daphne Bridgerton, de vierde in rij van de acht Bridgerton kinderen. Daphne die steeds beschouwt wordt als een goede vriendin maar nooit als huwelijksmateriaal, besluit een pact aan te gaan met Simon Basset. Een pact, meer bepaald een verloving, waarbij Daphne hoopt meer mannen aan te trekken en Simon verlost wordt van de irritante moeders die Simon als een goede partij beschouwen. Maar gaande weg de verloving komen ze tot de constatatie dat ze best wel  een goede match zijn. Simon echter heeft een traumatische jeugd  achter de rug en is er niet van overtuigd dat hij alles kan bieden wat Daphne van hem verwacht.
    Ik moet zeggen het boek leest wel vlot. Maar toch vond ik dit nu niet een boek waar de romantiek van afloopt. Hoewel de twee hoofdpersonages wel je sympathie weten op te brengen ergerde de inmenging van haar broers mij mateloos. Misschien kwam het daardoor maar ik denk niet dat ik de rest van de boeken in deze reeks zal lezen. 

    20-08-2019 om 17:07 geschreven door Anja  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Achter de voordeur
    Boek 258: Achter de voordeur
    Auteur: Alex Marwood
    Aantal blz.: 378
    Eerste druk: 2013
    Leestijd: 26/05/2019-20/06/2019
    Algemene beoordeling/**

    De korte inhoud van dit boek zorgt ervoor dat je denkt dat het een razend spannend boek zult te lezen krijgen  en ook op de cover beweerde Stephen King dat het een vreselijk spannend boek is, dus daarom mijn aankoop.
    Het verhaal speelt zich af in een appartementsblok in Engeland. Daarin wonen zes verschillende personen samen met een Huurbaas die door en door slecht is. Elke persoon leeft zijn eigen leven en elk met zijn eigen geheimen. Zo wonen er twee vrouwen op de vlucht voor het verleden, een asielzoeker en een seriemoordenaar. Op een nacht vindt er een schokkende gebeurtenis plaats waardoor de bewoners gedwongen worden om samen te werken en de hoofden samen te steken. Maar al het gebeurde zal ervoor zorgen dat hun levens nooit meer hetzelfde zullen zijn. 
    Het boek wist mij niet echt te boeien. Je denkt steeds ja nu gaat het komen maar het kwam maar niet. Een thriller zou ik dit niet noemen. Ook al waren er volgens mij alle ingrediënten om er  een goede thriller van te maken slaat de schrijver voor mijn part de bal totaal  mis. 

    20-08-2019 om 17:07 geschreven door Anja  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De vrouwen van Cavendon Hall
    Boek 257: De vrouwen van Cavendon Hall
    Auteur: Barbara Taylor Bradford
    Aantal blz.: 460
    Eerste druk: 2015
    Leestijd: 18/04/2019-25/05/2019
    Algemene beoordeling: ***

    Na het prachtige “De dochters van Cavendon Hall” was ik overtuigd dat ik op een dag ging terugkeren. Omdat het toch al een hele tijd geleden was dat ik het eerste boek in deze trilogie gelezen heb, besloot ik toch nog eens  het eerste boek te herlezen.  In mei 2019 ben ik teruggekeerd naar Cavendon, we situeren ons nu in het jaar 1926. 
    De eerste wereldoorlog is achter de rug, maar een ander probleem steekt langzaam de kop op. De financiële crisis verspreidt zich langzaam over de hele wereld en treft ook Cavendon. Hugo, Daphne Inghams man zet alles op alles om Cavendon te redden en het mooie landgoed in al zijn glorie staande te houden. De Swanns die steeds de rechterhand waren van de Inghams gaan ook nu zoals voorheen, alles op alles zetten om hun geliefde werkgevers bij te staan. Naast het staande houde van Cavendon is er natuurlijk ook tijd voor romantiek. In dit boek staat vooral de onmogelijke liefde tussen Cecily Swann en de getrouwde Miles Ingham centraal. Is er ooit een toekomst voor hun weggelegd?
    Ik ben blij dat ik begonnen ben met het eerste boek te herlezen. De boeken bevatten enorm veel personages, waardoor het toch beter is van de boeken achter elkaar te lezen. Ik vond dit boek minder meeslepend dan het eerste boek, maar het is zeker geen slecht boek en ga zeker het derde deel weldra lezen.

    20-08-2019 om 17:05 geschreven door Anja  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Mijn zusje de seriemoordenaar
    Boek 256: Mijn zusje de seriemoordenaar
    Auteur: Oyinkan Braithwaite
    Aantal blz.: 230
    Eerste druk: 2017
    Leestijd: 12/04/2019-17/04/2019
    Algemene beoordeling: ***

    Eén blik op deze cover en ik had dit boek mee naar huis. Het verhaal is wel fictie, misschien klinkt dit raar, maar dat vond ik eigenlijk wel spijtig. Nu, op naar de korte inhoud.
    Korede en Ayoola zijn zussen, Ayoola is de knappe zus en mannenverslindster, Korede is de serieuze van het gezelschap. Ayoola heeft echter één “kleine” afwijking, ze vermoordt haar vriendjes. Wanneer Ayoola “the looks” weer eens één van haar veroveringen om het leven brengt, belt ze zoals altijd naar haar zus Korede “the brains”. Zij helpt haar zusje om hun van het lijk te ontdoen en alle sporen te wissen. Maar op een dag laat Ayoola haar oog vallen op de arts waarmee Korede samenwerkt. Ook hij is meteen betoverd door de oogverblindende schoonheid van Ayoola. Korede moet met lede ogen toekijken hoe hij als een blok valt voor haar terwijl ze zelf stiekem verliefd is op hem. Korede staat voor een dilemma, kiest voor haar dokter, of toch voor haar zusje ...
    Dit was best wel een goed boek. Het is in zeer korte hoofdstukken geschreven, dus het was uit voor ik het goed en wel besefte. Het einde kon wat beter maar het is zeker eens de moeite dit boek te lezen.

    20-08-2019 om 17:04 geschreven door Anja  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Het weesmeisje
    Boek 255: Het weesmeisje
    Auteur: Anne Jacobs
    Aantal blz.: 511
    Eerste druk: 2015
    Leestijd: 19/03/2019-11/04/2019
    Algemene beoordeling: **

    Toen ik de korte inhoud van dit boek in de winkel las, kon ik het mij weeral niet laten om dit boek aan te schaffen. Op de cover stond te lezen dat het voor de liefhebbers van Lucinda Riley is, (schrijfster van Het meisje op de rots) en dat het een Duitse variant is op de hitserie Downton Abbey. Ik was overtuigd: dit kon niet meer stuk. 
    Het verhaal speelt zich af aan de vooravond van de eerste Wereldoorlog. Marie, een weesmeisje, wordt door de rijke familie Melzer aangenomen om zich bij de staf te voegen en als keukenmeid aan de slag te gaan. Marie is gefascineerd door deze totaal nieuwe, ongekende wereld. Kitty, één van de kinderen sluit Marie meteen in haar hart en merkt dat Marie heel wat in haar mars heeft. Maar ook Paul, Kitty’s broer, moet maar één oog op Marie laten vallen en is meteen verkocht. Hun vader, Johan Melzer is niet meteen tevreden met alle aandacht die ze Marie geven. Door de komst van Marie en al de aandacht die ze krijgt, vreest hij dat het geheim dat hij al verscheidene jaren met zich meedraagt onthuld zou kunnen worden. Ook Marie wil maar al te graag achterhalen wie haar ouders nu waren.
    Zwaar ontgoocheld liet dit boek mij achter. Het was niet de hoge dosis romantiek die ik verwachtte toen ik de korte inhoud las, het verhaal is veel te langdradig. Bovendien zorgt de schrijfster er op de voorlaatste pagina voor dat je nog met een wrang gevoel achter blijft. Ik raad dit boek niet aan. 

    20-08-2019 om 17:02 geschreven door Anja  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De rozentuin
    Boek 254: De rozentuin
    Auteur: Corina Bomann
    Aantal blz.: 431
    Eerste druk: 2017
    Leestijd : 23/02/2019-18/03/2019
    Algemene beoordeling: ****

    Dit is de eerste maal dat ik kennismaak met Corina Bomann, een Duitse romanschrijfster. Dit is haar laatste nieuwe boek, maar eerder verschenen al andere titels. 
    Alexa Petri, wonende in Berlijn, vertrekt naar Hamburg omdat haar moeder Cornelia in een coma ligt nadat ze een beroerte heeft gekregen.  Het gevoel is dubbel, want Alexa heeft niet wat je kan noemen een goede band met haar moeder. Toen Alexa elf was, verdween haar moeder een paar weken en kwam ze opeens weer terug. De relatie van weleer was definitief gedaan en Cornelia was niet meer de persoon die ze eens was. Alexa besluit echter haar moeder bij te staan in deze moeilijke tijd. Op hetzelfde ogenblik verschijnt er een heer in de boekhandel van haar moeder die beweert dat hij Alexa’s moeder zeer goed gekend heeft zoveel jaren geleden. Samen met brieven die Alexa vindt in de boekenwinkel, wordt het mysterie ontrafeld van wat er zich zoveel jaren geleden heeft afgespeeld en waarom Cornelia zo een persoonlijkheidsverandering heeft ondergaan.
    Alexa zet alles op alles nu om haar moeder beter te leren kennen en hoopt op een betere relatie met haar moeder in de toekomst.
    Van deze schrijfster ga ik zeker en vast nog boeken lezen! Heel goed geschreven, een zeer mooi verhaal dat wordt afgewisseld met het heden en verleden. Dit boek stevende regel recht af op de vijf sterren maar de laatste vijftig pagina’s verloor hij spijtig genoeg één ster. Tja, het einde kon beter, maar dat neemt niet weg dat ik dit boek met heel veel plezier heb gelezen. 

    20-08-2019 om 17:01 geschreven door Anja  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)


    Welkom op Anja's boekblog! Volg mij op instagram Anjasboektips!!!!
    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Laatste commentaren
  • Goedemiddag blogvrienden u bent van harte welkom (tricibemoedigendewoorden)
        op Gebroken
  • In seizoenen (Anja willems)
        op Vreemden in de nacht
  • nieuwe weg (alice dee)
        op Vreemden in de nacht
  • charly (Chris Leysen)
        op Dodelijk verlangen
  • Charly (Chris Leysen)
        op Dodelijk verlangen
  • Maeve Binchy (Martine)
        op Zilveren bruiloft
  • Maeve Binchy (Martine)
        op Zilveren bruiloft
  • de gouden tulp (van belle marie-jeanne)
        op De gouden tulp
  • Blog als favoriet !

    Mailinglijst

    Geef je e-mail adres op en klik op onderstaande knop om je in te schrijven voor de mailinglist.



    Blog als favoriet !


    Categorieën

    Startpagina !

    forum

    Druk op onderstaande knop om te reageren in mijn forum


    Zoeken in blog



    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs