Foto
DE STAD DER BOEKEN

Boeken, boeken en nog meer boeken...

Foto
Categorieën

DON'T TREAD ON ME
LIVE FREE OR DIE



Over mijzelf
Ik ben Marcus Aurelius, en gebruik soms ook wel de schuilnaam Winteroog.
Ik ben een man en woon in Herculaneum (Alexandria) en mijn beroep is woordendraaier/ sofist.
Ik ben geboren op 00/00/0000 en ben nu dus 2025 jaar jong.
Mijn hobby's zijn: Filosofie, lezen, talen, lopen, motorrijden, cultuur, auto's, techniek, kunst, wetenschap, mechanica, wapens, .
Winteroog

Auto's, ideeën, informatie, geschiedenis, cultuur, zieleroerselen, leuke ideeën, alles...
20-12-2013
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Test Peugeot GTi 208
205 Gti opvolger....

 Veel marketing kabaal en allerlei vergelijkingen leiden tot niets.

De pug GTi is geen GTi. Dit is geen scherpe wagen, niet 'fun' en de wagen voelt niet bijster snel aan.
Je zou kunnen denken met een 1.6 hdi onderweg te zijn. Zwakjes.

Exterieur:

Nergens wordt duidelijk gemaakt dat dit een topversie is: de 1.2l of 1.4 l ziet er identiek uit.
Ook geen dubbele uitlaat (want technisch niet mogelijk... volgens de ingenieurs: zwakkelingen .

Verder klein en de lichten ogen een beetje debiel.

Interieur:

WOW is dit een pug? Overal leder (mooie zetels), mooi lederen dashboard mét extra sportieve stiksels in een contrasterende kleur.
Fijn interieur, kwalitatief hoogstaand (uitzicht). 
Gemakkelijk zittende stoelen, goede pedalen (maar de koppeling is té licht.) Mooi stuurwiel (niet té klein!!! autogids!).
Alles netjes. Mooi, af.

Motor/rijervaring 

De Mini JCW heeft een gelijkaardig blok en gelijkaardige pk's, maar echt niet hoor: de pug heeft een snot blokje: geen écht sterk blok.
De versnellingsbak heeft lange halen en is traag. Niet zo precies, een zwakke slappe pot met een lepel er in.
Koppeling te licht. Zet de wagen in 1 en hij rijdt verbluffend vlot en flexibel weg, net een 2013 diesel...
En zo rijd de wagen ook: diesel brom, diesel versnelling (maar niet zo krachtig als een diesel en niet zo lang doortrekkend).
Er is een moment waarop je denkt ah ja ik voel  het! En dan moet je al opschakelen en dan duurt het enkele seconden om een gat te overbruggen (turbo gat?) en dan ga je weer en schakelen...

Dooie boel, saai. Soms eventjes wat snelheid, maar welbeschouwd= miskleun. Géén Gti.

Onderstel is ok voor een standaard pug 208. Niet scherp, wat hard afgeveerd, niet oncomfortabel, maar NIET sportief. Zeker en vast niet.
Wel beter dan de Renault Clio R.S. die slappe bak is minder gti dan de pug qua motor en qua onderstel.

Dus: een zwakke combinatie: geen duw in de rug,geen vermogensopbouw, geen schreeuw, geen gif. Braaf, doodbraaf.

Wél snel: in cijfers, niet in gevoel. Je voelt niets. Geen fun, niets.

Het stuur is te licht en duidelijk elektrisch bekrachtigd. Nerveus op de autosnelweg (waar de uitlaat in elke versnelling begint te 'dreunen', zeer oncomfortabel.

Nou ja: 6/10  GT86, Renault R.S., GTi 208= geen gti's en geen sportwagens.

De Ford ST komt dicht bij een gti ervaring, maar de motor heb ik niet ten volle kunnen beleven en de sound was ook hier zwak.

20-12-2013 om 13:04 geschreven door Winteroog  




"Een volk van filosofen" H. D. Thoreau
Inhoud blog
  • Beettle TURBO getest!
  • 1e testrit in België Mini Cooper S 192 pk
  • Test Peugeot GTi 208
  • Wat willen we nog testen?
  • Getest: Alfa Romeo Guilietta JTD 2.0 TCD

    Archief per week
  • 13/10-19/10 2014
  • 17/03-23/03 2014
  • 16/12-22/12 2013
  • 09/12-15/12 2013
  • 02/12-08/12 2013
  • 18/11-24/11 2013
  • 02/09-08/09 2013
  • 04/03-10/03 2013
  • 25/02-03/03 2013
  • 04/02-10/02 2013
  • 21/01-27/01 2013
  • 10/09-16/09 2012
  • 12/03-18/03 2012
  • 06/02-12/02 2012
  • 26/09-02/10 2011
  • 09/05-15/05 2011
  • 02/05-08/05 2011
  • 25/04-01/05 2011

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek



    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs