free website visitors gratis website of twitterbezoekers
Click Here for your Free Traffic!
Vol de velden in en uw twitter url, promot uw site en u krijgt
honderdduizenden bezoekers en volgers.
This system is FREE
Quick and easy sign-up... get your own viral webpage in under 5 minutes!
This "Viral Marketing" system works for you around-the-clock to bring you traffic!
The viral nature of this system ensures that your traffic will exponentially increase!
0
1
2
3
4
5
- Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen) Categorie:make $$$ Twitter Tags:eferral Program - 20% Earnings FOR LIFE The RevTwt referral program is a great way to spread the word of this great service and to earn even more money with your Twitter account! Refer friends and receive 20% of their earnings for life! Just send them the
Twitter is een internetdienst waarop gebruikers korte berichten plaatsen. Een Twitterpagina is een kleine weblog, die ook gebruik maakt van de functionaliteiten van sms en chat. Twitter is een sociaal netwerk, zoals er ook Hyves, LinkedIn, Facebook en MySpace zijn. Maar omdat Twitter anders werkt en wordt gebruikt, is er voor dit type site een apart woord bedacht: de microweblog. De dienst Twitter is opgezet in oktober 2006 door het toen nieuwe bedrijf Obvious Corp uit San Francisco.
Waarvoor wordt Twitter gebruikt?
De slogan van Twitter is What are you doing (Wat doe je?). Gebruikers van Twitter plaatsen korte berichtjes van steeds maximaal 140 tekens op de site, waarin ze vertellen wat ze aan het doen zijn. Naast tekst bevatten de berichtjes links naar artikelen, fotos en videos.
Net als op sociale netwerksites hebben gebruikers een gebruikersnaam, een profiel en een avator. Naast zelf berichten plaatsen kan een gebruiker ook automatisch berichten van anderen lezen, door zich als volger aan te melden op hun Twitterpaginas. Op deze manier kan hij de bezigheden van anderen volgen.
Wie gebruikt Twitter?
Journalisten waren vermoedelijk de eerste die de voordelen van Twitter zagen. In Nederland heeft u al kunnen horen hoe ondermeer het NOS-journaal, het RTL-nieuws, Radio 1 en diverse kranten en andere nieuwsmedia Twitterpaginas gebruikten als bron van het nieuws. Twitter heeft zijn nut bij meerdere nieuwsgebeurtenissen bewezen. Bijvoorbeeld bij de crash van het Turkish Airlines-vliegtuig nabij Schiphol. Dankzij via mobiele verbindingen doorgegeven berichten bleek Twitter de snelste informatiebron rondom die crash. Maar het is niet alleen voor journalisten. Onder de vele andere gebruikers bevinden zich Barack Obama, Maxime Verhagen, Demi Moore, Lance Armstrong en talloze andere bekende en onbekende wereldburgers.
Custom Twitter Backgrounds
The Twitter Design Experts
TwitrBackgrounds.com is the industry leader when it comes to Twitter design. It's all we do! We've designed custom backgrounds for over 300 exceptionally satisfied clients.
Leverage the power of your Twitter account with an affordable,
high-quality custom Twitter background from our expert team. Take a
look at our portfolio and testimonials and see exactly why we're the one
and only choice for custom Twitter backgrounds.
"Great company and exceptional work." - George Bowser
"The process of designing my custom Twitter Background was satisfying from beginning to end." - Jerry Ford
"It's B-E-A-U-T-I-F-U-L! Fantastic work, great customer service, and a pleasure to deal with!"- Kathy Tarbox
0
1
2
3
4
5
- Gemiddelde waardering: 0/5 - (1 Stemmen) Categorie:wat is twitter Tags:wat is twitter,waarvoor word twitter gebruikt,wie gebruikt twitter, tweet?,twitquotes
15-07-2010
Wie en waar je bent Twitter Toepassingen
Wie ben je en waar ben je en wat doen je?
Steeds meer en meer mensen delen hun leven via internet op een veelheid aan blogs communities en sites en om maar een te noemen het razend populaire booming Facebook met haar gratis spelletjes zoals maffia wars, tiki farm en sorroritylife om er maar eens een paar te noemen ..dat het machtige Google dreigt te verslaan wat populaitieten al helemaal wat marketing omzet betreft.
Twitter echter voegt weer iets extras en nieuws toe aan het internet want met Twitter kan je gratis snel en effectief iedereen laten weten wat je aan het doen bent en met een enkele zinen wel genoemde tweet van maximnaal 140 tekens kan je in een keer een massa mensen en of volgers en dus je vrienden bereiken. Zo zijn er ook mensen die wel een miljoen volgers hebben of veel meer zelfs zoals de president van Amerika Barrack Obama en celebrities zoals Oprah Winfrey.
Internet is snel in beweging en de laatste jaren is er ook veel veranderd. Eerst nog gebruikten we voor het contact met vrienden en de buitenwereld weblogs, en kon je je mooiste fotos delen op Flickr, je bookmarks op Del.icio.us, je video filimpjes zette je gratis op YouTube, en zo onderhield je contacten op om maar eens te noemen Hyves, en deelde je jouw muzikale voorkeur en presenteerde je eigen muziek op last fm.
Je kon iedereen ook nog snel laten weten waar je online was op Plazes.com en voor de boeken ging je naar Librarything , voor de evenmeneten naar Upcoming.org! en voor je presentaties nam je gewoon even Slideshare.
Twitter is een revolutie
Twitter is een populaire gratis microblogdienst en iedereen kan een gratis account maken op Twitter.com. Het is in feite niets anders dan een enkele pagina met een tekstveld en daarboven staat de vraag: What are you doing? en daaronder staan de berichtjes van je kennissen of volgers over wat zij aan het doen zijn.
Het eerste wat je moet doen als je een twitter account hebt aangemaakt is de mensen die je kent uitnodigen en je Twitter toevoegen aan je chatprogramma zodat je direct je updates kan delen en vervolgens zet je een Twitter-badge of een goodie stream op je website of blog of natuurlijk je profielpagina om nog veel meer mensen te bereiken.De mensen die jou vervolgens gaan volgen worden volgers of followers genoemd.
Daarnaast zijn er nog een veelheid aan externe applicaties zoals bv Twellow.com waarmee je nog meer volgers kunt binnen halen en meer en meer mensen kunt laten weten wie je bent en ze vertellen wat je aan het doen bent en dat kan je overal via je mobieltje en aplicaties zoals Twapper. Met sommige mobieltjes kan je gewoon je Twitter-site bezoeken en er zijn speciale programmaatjes, zoals Jargong en TinyTwitter, waarmee je kan 'twitteren' op mobieltjes die Java ondersteunen. Er is nog veel meer, je kunt fotos presenteren op je twitter, automatisch volgers werven en tweeten en er zijn uitgebreide mopgelijkheden om bv je statistieken bij te houden.
Een handige toepassing voor bloggers en marketeers is de retweet button van bv Tweetmeme, dan plaats je een badge op je blogpost waar de bezoeker maar op hoeft te klikken om de post te retweeten en ook tweetburner geschikt voor,deze laatste toepassing zet je in je werkbalk en met een enkele klik plaats je als internet surfer een complete pagina url op friendfeed en twitter.
Een lange lijst met Twitter toepassingen, plug-ins, scripts, applicaties, goodies en widgets staat in de wiki.
Lifestream
De de lifestream is een RSS-feed met de laatste toevoegingen van jezelf op het web netjes onder elkaar en zo voeg je de feeds van je accounts bij Flickr, YouTube, Last.fm, Del.icio.us, Digg.com, en alle andere 2.0-sites waar je een feed op je account krijgt, aan elkaar en je hebt de datastroom van je complete internet leven. Voorbeelden van dergelijke lifestreams vind je hier, hier en hier.
Nou kan je met scripts en extensions aan de slag om je eigen rss-feeds netjes binnen te laten lopen op je site, maar wie in een handomdraai zijn eigen xtream wil maken, kan beter terecht bij Jaiku , Suprglu of Tumblr waarmee je de feeds netjes aan elkaar kunt rijgen tot één overzichtelijke datastroom.
Interessant is de toepassing via gps die automatisch je locaties live door geeft op het web via Bliin.com
0
1
2
3
4
5
- Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen) Categorie:twittertools Tags:twitter toepassingen, lifestreaming,gps on line lokatie, waar en wie ben je twittertoepassingen,twittertools, internetreview,
The 20 Words and Phrases That Will Get You the Most ReTweets
Research has shown that the number of followers exposed to a Tweet has only a weak correlation to the number of ReTweets it gets, indicating that the content of the tweet may be more important than the user posting it
The most ReTweeted tweets can be found in the ReTweet List.
Some highlights
The word you while very common, seems to occur especially often in ReTweets, indicating that if youre talking to me Im more likely to ReTweet it.
Its really not surprising that Twitter ranks high, but this is a good reminder that self-reference is always good for buzz in social media.
Again we see please and please ReTweet (please rt also ranked highly).
The word free seems to remind is to provide value, especially value at no cost to our readers, as does the word help.
The occurrence of the word help could indicate either a tweet that promises to help you or a request for help. Whichever it is, it reinforces both providing value and calls to action.
Social Media as a phrase ranks high, so again, dont be afraid to tweet about tweeting, blogging, networking, digging, etc.
The number 10 made a surprise appearance high on the list. Top 10s are popular, always have been and always will be, dont forget it. The word top also made an appearance on the list.
New Blog Post is the common prefix used when a person tweets about, well, a new blog post to their site. That this ranks so highly tells us that tweeting your posts is a very smart thing to do.
0
1
2
3
4
5
- Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen) Categorie:tips en advies Tags:The 20 Words and Phrases That Will Get You the Most ReTweets
tips om je Twitter SEO vriendelijk te maken
Handleiding hoe je Je Twitter profielpagina zoekmachine (SEO) vriendelijk moet maken
Social media is popuilair en de zoekmachines hechten veel waarde aan wat er op social media sites gebeurt. Social media en SEO gaan dus heel goed samen.
Hieronder geef ik een aantal tips om je Twitterprofielpagina zoekmachine (SEO) vriendelijk te maken zodat je beter word gevonden en meer bezoekers en een grotere populairiteit krijgt
Je gebruikersnaam
Je twitter gebruikersnaam moet het belangrijkste keyword bevatten van je business of wie of waar je voor staat. Dus als jouw onderneming gespecialiseerd is in het maken van fotos voor het web dan zou je eigenlijk moeten zorgen dat foto en internet of web in je gebruikersnaam zitten. Gebruiki geen afkortingen maar zorg ook dat je naam niet te lang gaat worden.
Website url gebruiken
Zorg dat je jouw echte url gebruikt op je profiel en niet een verkorte versie die gemaakt is met bijvoorbeeld bit.ly. Je moet er ook om denken dat twitter alleen de eerste 20 karakters laat zien.
Je profielgegevens
Je hebt 160 tekens om iets over jezelf te vertellen dus maak een kort en krachtig verhaal over jezelf of je bedrijf en probeer de belangrijkste keywords in het verhaaltje te verwerken maar zorg dat het een vloeiend geheel gaat worden.
Je avatar
Je kunt tags toevoegen aan je profielplaatje en dat doe je door je profielplaatje een naam te geven met de belangrijkste keywords voordat je die upload dus je hoeft alleen de naam van het bestand van het plaatje te wijzigen.
RSS feed
De rss kun je gebruiken om je populariteit te vergroten op de zoekmachines.
Open in een ander venster je twitter account en scroll naar beneden tot het midden van de pagina en klik op het rss icoontje.
Daarna ga je naar de bovenkant van de pagina en kopieer de de url in het venster van je browser.
Dan plak je die url in Feedburner. Vergeet niet je naam en wachtwoord in te voeren zodat mensen er toegang tot hebben.
Als je dit gedaan hebt, heb je een rss feed van je twitter profiel gemaakt!
Tweets
Zorg ervoor dat je keywords ook in je tweets voorkomen want dan zullen de zoekmachines deze ook oppakken. Je kunt dit ook doen door een #hashtag te gebruiken omdat zoekmachines deze rangschikken en dan zijn jouw keywords betervindbaar in de zoekresultaten van Twitter.
Tinyurls worden in tweets wel herkent en zullen ze dan ook rangschikken. Plaats de links op je website, posts en onder al je blogs.
Door links te plaatsen naar je Twitter profiel zul je meer opvallen en steeds meer mensen zullen je gaan volgen en dit zal ook weer voor hogerepageranks en aldus betere zoekresultaten zorgen.
0
1
2
3
4
5
- Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen) Categorie:tips en advies Tags: 6 tips om je Twitter profielpagina zoekmachine (SEO) vriendelijk te maken
30-06-2010
make $$$ twitter
Twitter make $$$$
How it works
Use these links and badges to spread the word about SponsoredTweets. When a tweeter signs up using one of your links or badges you will receive 10% of SponsoredTweets portion of revenue for each successful transaction that Tweeter makes. If you sign up an Advertiser you will earn 5% of Sponsored Tweets earnings for each transaction they make.
your public profile
Send advertisers directly to your public profile! Your public profile is a page at SponsoredTweets that is just about you, and super easy for Advertisers to make offers to you. If they are new Advertisers, you'll even become their referrer and make a percentage of the money they spend within the system!
25 Tools To Help You Save Time & Energy On Twitter
Maximize Your Time On Twitter
Building up your Twitter following to a level that makes business sense will take time and energy. To make your time count on Twitter, it’s important to not only interact, but to find the tools that will help you accomplish your goals faster and easier.
Though there are already hundreds of tools to help you use Twitter, many are redundant. To help you get started finding some tools, we’ve rounded up what we think are the 25 best ones for business purposes. It’s probably best if you try some of them out and figure out which ones will make your time on Twitter more efficient.
25 Tools To Help You Save Time & Energy On Twitter
1. TwitterFeed – This little tool allows you to quickly and easily Tweet your blog posts on Twitter. All you have to do is sign up, enter your blog feed and Twitter login details and save. Now when you publish a blog post, it will automatically be sent to Twitter, too.
2. Twhirl – Want to work on Twitter from your desktop instead of from within the Twitter website? Try Twhirl. You can send Tweets, get updates on your followers and even upload pictures.
3. TwitterFox – Thanks to Firefox, many people are moving towards performing their marketing efforts through the browser itself. To get friend updates through Firefox, even when you aren’t logged in to Twitter, try this great browser plugin.
4. MyTwitter – If you use Wordpress for your blog, you’re probably going to want to add your Twitter status updates on your blog. This plugin makes this task a cinch.
5. TwitBin – Want more Twitter functionality in your browser than Twitter Fox offers? TwitBin lets you do just about anything you can do on Twitter straight through your browser.
6. WhoShouldIFollow – Want to find new Twitter friends with ease? This website lets you type in a Twitter name and dozens of similar members will pop up. You can also click a member to find more people like them. Simple.
7. Twitter Search – A year or so ago, Twitter snatched up Summize, the company that built the first Twitter search engine that actually worked. Now it’s part of the Twitter service. In between all the other third-party tools, don’t forget to put the Twitter search engine to test.
8. Twellow – While traditional Yellow Pages are going the way of the Dodo Bird, the Twitter Yellow Page service Twellow is becoming quite the destination for business owners trying to leverage their Twitter efforts. Find Twitter users in just about any category you can think of.
9. Twitpic – Want to share pictures of your products with your customers and prospects? The easiest and best way to do this is to use Twitpic, this online service lets you upload pictures so you can share them in your Tweets. Yu can even use it from your cell phone.
10. TwitterBar – One of the quickest and easiest ways to send Tweets is directly from your Firefox address bar. To do this, all you need to do is install this Firefox plugin.
11. TwitBeep – Want to know when someone mentions your name, company, product or competitors? Get hourly updates sent to your email from TwitBeep to stay on top of this information.
12. Brabblr – Are you working with multiple micro-blogging services? If so, try this tool out to update all of your accounts at once.
13. Email Twitter – This tool will let you send instant status updates to your Twitter account from your cell phone, without racking up the text charges.
14. GroupTweet – Looking to send Tweets that only a select group of followers will receive? GroupTweet lets you accomplish this with ease.
15. LiveTwitting – Want to hold your next conference or event live on Twitter to keep those not attending in the loop? LiveTwitting is the tool for you?
16. OutTwit – If you’re using Microsoft Outlook as your company email client, you can use OutTwit to send your latest posts to specific people as an email.
17. TweetLater – If you’re like us, you love to plan ahead and get tasks out of the way ahead of time. TweetLater allows you to write your Tweets and then have them posted at scheduled times. Similar to how blogs allow you to post to the future.
18. TwitSay – Adding audio to your Tweets can really make a big difference in conversion levels. TwitSay is a fairly new tool that inserts audio clips in your outbound Tweets.
19. Twideeo – How about video you say? Twideeo is the video version of TwitSay, allowing you to insert video clips into your outbound Tweets.
20. TwitsLikeMe- Another great way to find users with tastes and interests similar to your own is to use TwitsLikeMe. Easily search for and follow other users.
21. TwitterGram – Including music with your Tweets in yet another great way to make them stand out from the avalanche of other Tweets. TwitterGram lets you easily insert mp3 files into your Tweets.
22. Twitterator – If you need to keep up with a group of users on Twitter, Twitterator lets you do so from one central location, saving you time and energy.
23. TwitBuzz – One of the better third-party services we’ve found for Twitter is TwitBuzz. It allows you to keep tabs on the links, messages and users you want to follow all in one slick interface.
24. TwitGraph – TwitGraph builds a graph of your Twitter usage so you can identify which of your Twitter efforts are working and which aren’t worth the time they consume.
25. SiteVolume – A great little market research tool for Twitter, SiteVolume allows you to track the popularity of specific terms relevant to your business. Also works with Digg, MySpace, YouTube and Flickr.
Twitter, like many of the new web applications rising in popularity today, is a great free service that can help you grow your business, but it’s the third-party tools that make it the marketing juggernaut that it has become. After spending a few days looking around Twitter and building your business strategy, dive into some of these tools and incorporate them into your Twitter campaign.
If you don’t find the tools you need here, don’t fret. Do a quick search on Google for Twitter tools and you are bound to find one that helps you reach your Twitter goals. Good luck and remember to follow Prevail PR on Twitter for instant marketing updates.
staynalive.com – script does exactly the same thing that previous – follows anyone that follows you.
raduboncea.ro – same script in python together with direct message to those that follow you.
RotorBlog can now be found on SocialTimes with the same great social media stories, tips & tricks featured. Thanks for reading - Maris.
Have you ever wonder why some company starts following you as soon you are mentioning it’s name on Twitter? Or some user instantly follows you back if you start following to his tweets? These are techniques used by many to gain popularity on Twitter.
If you also want to use some Auto follow techniques this list of free available tools may help you.
Tools:
Hummingbird – Very powerful marketing tool for Twitter
Twollow – it auto-follows everyone that mentions your specified keywords on Twitter.
TweerLater – many interesting automated features including auto-follow/auto-unfollow.
SocialToo – Auto-following and auto-following filter together – interesting! Works for Facebook too.
Power Twitter adds features to the Twitter Web interface including: -inline YouTube, Flickr, TwitPic, Google Maps, song.ly, and all sorts of playable/viewable media -link expansion -link translation to page titles -search scoped to a specific user -status history peeking on mouseover -Facebook status updates -custom settings -@mentions of friends on profile pages -photo uploading -link shrinking -#dailyquestion
0
1
2
3
4
5
- Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen) Categorie:twitter video Tags:powertwitter,Power Twitter adds features to the Twitter Web interface including: -inline YouTube, Flickr, TwitPic, Google Maps, song.ly, and all sorts of playable/viewable media -link expansion -link translation to page titles -search scoped to a specifi
Video en fotos delen op twitter en nog meer met powertwitter
Power Twitter adds features to the Twitter Web interface including:
-inline YouTube, Flickr, TwitPic, Google Maps, song.ly, and all sorts of playable/viewable media -link expansion -link translation to page titles -search scoped to a specific user -status history peeking on mouseover -Facebook status updates -custom settings -@mentions of friends on profile pages -photo uploading -link shrinking -#dailyquestion
Power Twitter currently overlays on the twitter.com website. We use the information on the website (such as your twitter name) to identify you and build a settings profile. Additionally, we monitor link clicks and search queries in order to build up anonymous aggregate trends. We may in the future use your click information to give you a private history of sites you have visited. Please read additional notes in our privacy policy. We will never share personally identifiable information with 3rd parties.
Amnesty International organiseert campagnes waarin één thema of land centraal staat. Met deze grootschalige acties proberen we gericht veranderingen te bewerkstelligen en bewustzijn te creëren over onderwerpen die iedereen aangaan.
Sloppen ruimen is mensen slopen In sloppenwijken over de hele wereld leven mensen onder de constante dreiging van gedwongen huisuitzetting. Jaarlijks worden zo’n twee miljoen mensen onwettig hun huis uit gezet. De meeste sloppenwijkbewoners hebben geen eigendomspapieren of huurovereenkomst en zijn dus machteloos tegenover deze grove schending van hun mensenrechten. Lees meer
Geen winst ten koste van waardigheid Ook bedrijven hebben een verantwoordelijkheid voor naleving van de mensenrechten. Wanneer door hun operaties de mensenrechten worden geschonden, zouden bedrijven aansprakelijk moeten worden gehouden. Er zijn tal van voorbeelden van bedrijven die, direct of indirect, mensenrechtenschendingen in de hand werken en zich niet of nauwelijks verantwoordelijk voelen. Lees meer
Mensenrechten in Myanmar In 2010 worden in Myanmar de eerste verkiezingen gehouden in twintig jaar. Tenminste, dat heeft de militaire junta aangekondigd; er is vooralsnog geen datum genoemd. De kans dat de verkiezingen eerlijk zullen verlopen is vrijwel uitgesloten. In aanloop van de verkiezingen voert Amnesty campagne voor vrijheid van meningsuiting in Myanmar. Lees meer
Stop geweld tegen vrouwen Op 8 maart 2004 startte Amnesty International voor het eerst de campagne ‘Stop geweld tegen vrouwen.’ Omdat geweld tegen vrouwen wereldwijd echter nog steeds een ernstig probleem is, besteedt Amnesty er dit jaar opnieuw grootschalig aandacht aan. Kom nu in actie voor mensenrechten en steun de campagne 'Stop geweld tegen vrouwen' van Amnesty International. Lees meer
0
1
2
3
4
5
- Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen) Tags:Amnesty International organiseert campagnes waarin één thema of land centraal staat. Met deze grootschalige acties proberen we gericht veranderingen te bewerkstelligen en bewustzijn te creëren over onderwerpen die iedereen aangaan.
Twitter Template Designer Choose from over 80 Twitter background designs or use our customizer to create your own unique design.
Add Social Networks and Links Add links on your background to your social network profiles, your website and blog. This helps you gain followers to your other profiles.
Brand Your Twitter Background Brand your background by adding a photo, logo, bio about yourself and optional phone number and email address.
Uiteraard zijn er de standaard commando’s voor Twitter zoals; @ en d om te reageren op iemand of een direct privé bericht te sturen. Maar de volgende functies zijn ook zeker de moeite waard. Bij de meeste tips volstaat het om het commando in twitter te versturen maar voor sommige dingen moet je even het menu in.
get
Geeft de laatste update van de gebruiker (wiens naam je achter get geplaatst hebt) weer.
nudge
Stuurt een gebruiker een melding dat er weer getwitterd dient te worden (via een sms bericht).
track /
Blijf op de hoogte als er iemand twittert over een bepaald woord of een gebruikersnaam. Handig om te volgen wat er over een bepaald onderwerp (zoals je eigen naam/bedrijf/website) getwitterd wordt.
tracks
Het tracks commando geeft je een keurig overzicht van woorden die je aan het volgen bent.
untrack /
Met untrack of untrack zet je het volgen van en woord of gebruikersnaam weer uit.
@ Replies
Ga naar Settings, Notices. En kies bij @ Replies voor ‘all @ replies’ zo ontvang je alle replies op je tweeds ook al volg je die gene zelf (nog) niet. Zo zie je wie er op jou reageert die nog niet in je ‘follow’ lijst staat. De ideale manier om meer interessante mensen te ontmoeten die het volgen waard zijn (en ik vraag me eigenlijk af waarom dit standaard niet zo ingesteld staat).
Sleep
Indien je updates op je mobiel ontvangt kan je via Settings, Notices, Sleep instellen wanneer je slaapt en geen updates wil ontvangen. Wel zo handig als je een beetje een druk twitter netwerk hebt met mensen in andere tijdzones. Overigens moet je uiteraard wel zelf je tijdzone (+1) ingesteld hebben want anders weet twitter niet wanneer je slaapt en wordt je nog elke nacht wakker gesmst.
fav
Als je iemands laatste bericht erg goed vond kan je deze tweed als favoriet markeren door het fav commando te verzenden.
Twitter terminologie
Voor de mensen die onbekend zijn met het fenomeen microbloggen en twitter hier een deel van de terminologie.
Twitterer – Gebruiker van Twitter
Tweet(s) – bericht(en) op Twitter.
Twittering – Een bericht naar Twitter sturen.
Tweeple – Twittergebruikers (ook wel twitteraars in het Nederlands).
Twitosphere – Gemeenschap van twitterers.
Followers - Twitteraars die ‘geabonneerd’ zijn op de tweeds van een andere gebruiker, en dus zijn tweeds volgen.
Mistweet – Eigenlijk een vergissing, Twitter bericht (tweet dus) die je liever niet had verzonden. Door het beperkt aantal karakters per tweet (een maximum van 140) wil er nog wel eens door onduidelijk taalgebruik of het weglaten van woorden iets niet zo handig overkomen, een mistweet dus.
Twoosh – De perfecte, precies 140 karakters tellende, tweet.
Twitterbait – Twitter gebruikers die met het @ (reply) commando op populaire gebruikers tweets reageren in de hoop hierdoor zelf meer followers te krijgen omdat zijn/haar naam in de reacties van de populaire gebruiker terug te zien is door zijn followers.
Twoops – Ooit een privé-smsje naar de verkeerde gestuurd? Dit is hetzelfde alleen heb je nu het privé smsje naar Twitter verstuurt. Meteen de reden om via bijvoorbeeld jTwitter op je telefoon te twitteren.
Twitterlooing – Twitteren vanaf de wc
Tweeterboxes – Twitteraars die te veel Twitteren
Twitterazzi - De bende mensen die schrijven op Twitter.
Twitterhea – Een onstopbare stroom van bijna informatie loze tweets.
Met Twitter sturen gebruikers tekstberichten, zogenaamde tweets, van maximaal 140 karakters lang via SMS, email, Instant Messaging, de Twitter website of via een applicatie zoals Twitterific. Deze tweets worden getoond op de gebruikerspagina en eveneens bij andere gebruikers die hebben opgegeven deze te willen ontvangen. De zender kan de aflevering beperken tot een groep vrienden, maar de standaard is aflevering bij alle belangstellenden.
De belangstellenden kunnen de tweets ontvangen via de Twitter website, IM, SMS, email, RSS of een applicatie.
Wat voor bedrijven geldt is dat het belangrijk is dat je weet wat er gebeurt. Als je nu aan je marketeers vraagt wat Twitter is en iedereen kijkt je glazig aan dan moet je je serieus afvragen in hoeverre je bedrijf nog contact heeft met wat er op dit moment in de wereld gaande is. Als je bewust bent van de mogelijkheden kan je echter besluiten dat Twitter een toegevoegde waarde voor jouw bedrijf heeft op dit moment maar je kan ook een volgende stap zetten.
Als je inziet dat Twitter krachtige communicatietools zijn kan je er voor kiezen ze te volgen. Dat kan je doen door er zelf met een groep medewerkers mee te experimenteren en kan je volgen wat er binnen Twitter over jouw merk wordt gecommuniceerd. In geval van Twitter is het praktisch onmogelijk om alle berichten zelf te lezen maar kan je er voor kiezen om de berichten van enkele opinion leaders binnen Twitter actief te volgen en kan je middels zoekopdrachten met Google goed zien wat er over je bedrijf of merk wordt gecommuniceerd.
Tot slot kan je als bedrijf besluiten om Twitter in te zetten als communicatiekanaal. Op dit moment zijn het voornamelijk bedrijven die nieuws leveren die een eigen Twitterfeed hebben zoals Marketingfacts en de BBC, maar 3FM en Startpagina hebben ook een mooie manier gevonden om de beleving rond hun merk te verbeteren middels Twitter.
Voornamelijk zie je hier dat bedrijven Twitter gebruiken als medium om aan te geven dat er iets nieuws is of om bestaande content te promoten. Een volgende stap zal zijn dat bedrijven middels kanalen als Twitter speciale acties aankondigen. Een bekende marketingwet leert dat het gevoel van exclusiviteit aanzet tot kopen.
Twitter is niet geschikt om een 1 op 1 communicatie te voeren met je klanten maar wel om je klanten aan je te binden. Klanten die zich abonneren op jouw Twitterfeed zijn betrokken klanten en veelal ook mondige klanten. Het is goed om naar hen te luisteren en om hun menig te vragen. Als een internetprovider een eigen Twitterfeed heeft waarin de storingen worden gemeld kan je dat kanaal ook inzetten om eens een vraag te stellen aan je klanten als “wat vinden jullie van de telefonische dienstverlening op dit moment”. Eventueel kan je in dat bericht linken naar een site waar je een kleine enquete hebt staan.
Als bedrijf zal je de klantcontactstrategie vaker moeten toetsen op de actualiteit en moeten bijstellen voor kanalen als twitter
Twitter is een communicatievorm, en als het voor jou belangrijk is om te communiceren met je klanten dan zal je daar iets mee moeten doen.
0
1
2
3
4
5
- Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen) Categorie:wat is twitter Tags:wat kan een bedrijf met twitter
16-05-2010
twitter video
Twitter video uitleg Wat is twitter? Vincent Smit van Just Connecting, het trainingsbureau voor zzp'ers, freelancers en interim managers die sneller en makkelijker opdrachten willen krijgen, laat zien wat twitter is
0
1
2
3
4
5
- Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen) Categorie:twitter video Tags:Vincent Smit van Just Connecting, het twitter trainingsbureau voor zzp'ers, freelancers en interim managers die sneller en makkelijker opdrachten willen krijgen, laat zien wat twitter is.
Als particulier of bedrijf kunt U met Twitter informatie delen met volgers die uw tweets volgen via twitter,email,of sms. Dit zorgt dat u een reputatie en aldus bekendheid opbouwt op twitter en volgers Uw berichten doorsturen. U kunt op deze manier als prive persoon of als ondernemer optimaal gebruik maken van de online mogelijkheden die twitter biedt die zorgt voor nieuwe connecties.
Twitter zorgt voor respect van een breed publiek.
Doordat mensen je volgen zullen ze sneller geneigd zijn interesse te tonen voor de dingen die je doet. Je kunt verwijzen naar je blog om links te delen naar zaken op het web die je bezighouden. Doordat mensen op je tweet(s) kunnen reageren zul je in contact komen met nieuwe mensen die weer voor nieuwe kansen zorgen. Als U eenmaal interessant bent zullen Uw mening en interesses steeds meer gewaardeerd worden door een steeds groter publiek om mee te delen.
Twitter verspreidt boodschap(pen) als een om zich heenslaand vuur.
Twitter werkt als een virtuele mond tot mond reclame. Als U een goede reputatie hebt opgebouwd dan zult U door steeds meer mensen opgemerkt en gevolgd worden. Steeds meer mensen zullen U in hun tweets noemen en zullen U via twitter aanbevelen aan anderen.
Hoe krijgt U meer volgers op twitter?
Gebruik twitter in Uw communicatiemiddelen, u kunt twitter op je visitekaartje zetten, in je e-mail communicatie door het toe te voegen aan uw ‘handtekening’, op uw briefpapier of op facturen en offertes en op uw blog of website. Op deze manier weet iedereen dat U twitter gebruikt, op deze manier vinden de meest interessante volgers U en dat zijn gelijk (potentiële) zakenrelaties!
Geef in Uw blog of website aan dat mensen U kunnen volgen op twitter, dat kan heel gemakkelijk met het plaatsen van een button die u bij twitter komt kunt verkijgen. Schrijf interessante of leuke stukjes over Uw vakgebied? en maak handig gebruik van Uw blog of site om naar Uw twitter profiel te refereren.
Maak gebruik van de Re-tweet functie
Re-tweeten is het doorsturen van tweets naar Uw volgers. Hoe meer volgers U heeft hoe meer mensen Uw berichtje of tweet zullen lezen. Als het berichtje zo interessant is dat Uw volgers dit ook weer willen delen met hun volgers dan zullen ze Uw tweet ook zelf re-tweeten en dat kan een kettingreactie veroorzaken die veel nieuwe volgers op kan leveren waardoor Uw boodschap een nog groot bereik krijgt.
Als U interssante stukken heeft geschreven kunt U een handige tool integreren op uw website of blog, namelijk een re-tweet knopje boven of onder Uw content. Lezers met een twitter profiel hoeven dan alleen maar op het re-tweet knopje boven deze content te klikken om de titel en de link van Uw stuk te re-tweeten. U kunt ook zien hoe vaak de betreffende van uw content is geretweet.
Een re-tweet knop kunt U plaatsen dmv een script Dit script kunt u vinden op tweetmeme.com
Volg Uw volgers
U kunt iedereen die U interessant vindt en die u volgen zelf ook volgen en dat heeft een aantal nadelen maar ook veel voordelen. Het nadeel is dat U erg veel volgers krijgt waardoor U nooit alle berichten bij kunt houden, of dat de mensen waarvan U echt geen tweet van wilt missen niet meer te vinden zijn in de berg tweets.Tools als Tweetdeck of de ‘list’ functie van Twitter zelf zijn geschikt om alles overzichtelijk te houden.
De voordelen van Uw volgers terug-volgen:
Het aantal eigen volgers zal sneller groeien.De reden hiervoor is waarschijnlijk dat veel twitter gebruikers zelf ook iedereen gaan volgen die hun volgt. Tussen deze volgers zitten ‘potentiële’ volgers voor jou en als zijn deze volgers in eerste instantie niet gelijk waardevol, door kwalitatief te tweeten kun je ze waardevol maken en als ze een fan van je worden zal je weer meer geretweet worden en dat geeft een positief signaal af.
Stel dat een interessant iemand jou gaat volgen, dan zul je dat extra waarderen omdat die persoon een goede reputatie heeft.Als je mensen gaat volgen geeft je een positief signaal af waardoor iemand (nog) enthousiast(er) gaat worden over jou of je bedrijf.
Leer van je volgers. Zeker als u een product of dienst verkoopt en het internet gebruikt als marketingtool kunt u veel kunnen van uw volgers. Door iedereen terug te volgen zult u beter inzicht krijgen in wat uw volgers bezig houdt.
Ontdek nieuwe interessante personen. Tussen de vele volgers kunt u zomaar in contact komen met mensen die u extra aanspreken end at kunnen mensen zijn die u anders in het "echte" leven nooit had ontmoet.
Uw profiel goed beschrijven.
Naam
Kies een naam die bij U past en die makkelijk te onthouden is. Als U zakelijk gaat tweeten kunt U het beste een serieuze naam kiezen. Dit kan Uw bedrijfsnaam of Uw eigen naam zijn.
Biografie.
Geef aan wat de essentie is van Uw twitter, dit moet kort en krachtig dus denk er even goed over na.
Plaatje.
U kunt een plaatje uploaden als icoontje dat voor Uw tweets komt te staan. Het plaatje zorgt snel voor Uw ‘Twitter indentiteit’ zorg dus dat Uw plaatje herkenbaar is en neem niet steeds een andere afbeelding, dit zorgt voor verwarring.
Als U als prive persoon tweets plaatst en niet vanuit een organisatie, of als freelancer of zzp’er is het aan te raden om een profielfoto van Uzelf te gebruiken. Dit maakt U herkenbaar, zorg dus voor een duidelijke herkenbare foto want het plaatje op Twitter is maar 72 x 72 pixels groot.
Profiel achtergrond.
Voor nieuwe volgers is het vaak een teken dat je nieuw bent in de wereld van Twitter en dat je misschien minder interessant zou zijn om te volgen. Je kunt iemand inhuren die een achter grond maakt of je kunt gebruik maken van een gratis ‘background generator’. Er zijn meerdere op het web te vinden (gebruik Google). Je kunt kiezen om je contact informatie, je logo of eventueel foto’s in je achtergrond te plaatsen. Er is beperkte ruimte, dus gebruik deze verstandig.
Hoe krijg ik meer volgers op twitter?
Mensen zullen sneller geneigd zijn je te volgen als je een bepaalde waarde toevoegt aan je tweets. Dus vraag eens letterlijk af:
’wat voor toegevoegde waarde hebben mijn tweets voor mensen die mij willen volgen’.
Hoe meer Uw volgers het idee hebben dat de informatie die U deelt of communiceert echt nuttig is of iets toevoegt hoe sneller ze geneigd zijn Uw tweets door te sturen waardoor het aantal volgers ook sneller toenemen.
Wat is de tweet toegevoegde waarde?
De toegevoegde waarde is een antwoord op de behoefte van volgers en dat is voor iedereen weer iets anders. Wel zijn er een aantal vragen die deze behoefte kunnen omschrijven.
mensen zijn op zoek naar bepaalde informatie mensen zijn op zoek naar entertainment mensen zijn eenzaam en willen ‘vrienden’ maken mensen zijn op zoek naar mensen met dezelfde interesse(s) mensen zoeken naar specifieke informatie die elders moeilijk te vinden is mensen zijn op zoek naar een discussie of interactie over bepaalde onderwerpen
Bedenk welke mensen U wilt bereiken en op welke vragen U antwoord wilt of kunt geven om deze doelgroep te bereiken.
Belangrijke tips
Zorg dat Uw volgers weten wat re-tweeten is en moedig ze aan om Uw tweets aan hun volgers door te tweeten. Hoe meer re-tweets U krijgt hoe vaker Uw gebruikersnaam terug komt in allerlei lijstjes.
Twitter over je passies en de dingen die U bezighouden en maak er een #hash tag van. Deel kwaliteitscontent in combinatie met goede hash tags.
Laat mensen weten wie U bent, wat U doet en waarom ze U moeten volgen
Zorg voor interactie met Uw volgers,reageer en communiceer met Uw volgers
Soms zegt een foto meer dan 1000 woorden en dat is handig, aangezien U maar tweets van maximaal 140 tekens kunt posten.
Goede, mooie, interessante, schokkende maar vooral grappige afbeeldingen worden snel ge-re-tweeted.
Start een wedstrijd onder Uw volgers en maak het re-tweeten één van de wedstrijdelementen
Ga succesvolle twitteraars volgen en kijk eens wat zij zoal te melden hebben en leer hiervan.
Tip om je Twitter pagina zoekmachine (SEO) vriendelijk te maken
Uw gebruikersnaam
Uw twitter gebruikersnaam moet het belangrijkste keyword bevatten van U of Uw business of waar U voor staat. Als Uw onderneming gespecialiseerd is in het maken van foto’s voor het web dan kunt U het beste er voor zorgen dat de naam foto en internet of web in Uw gebruikersnaam zitten. Maak geen afkortingen en zorg dat uw naam niet te lang gaat worden.
Website url bij je profiel gebruiken
Gebruik Uw volledige url(websiteadres)op Uw profiel en geen verkleinde versie, bedenk dat dat twitter alleen de eerste 20 karakters laat zien dus is Uw rl te lang dan moet U geen www voor Uw url plaatsen. Op die manier zullen mensen eerst de link zien voordat ze er op klikken.
Uw profielgegevens
U heeft tot 160 tekens de ruimte om iets over Uzelf te vertellen. Presenteer U kort en krachtig en gebruik de belangrijkste keywords in Uw bio en zorg dat het een vloeiend geheel is.
Uw avatar(foto profiel)
U kunt tags toevoegen aan Uw profielplaatje. Dit doet U door Uw profielplaatje een naam te geven (het bestand) met de belangrijkste keywords voordat U die upload. Dus U hoeft alleen de naam van het bestand van het plaatje te wijzigen.
RSS feed
Dit kunt U gebruiken om Uw populariteit te vergroten op de zoekmachines. hetgaat als volgt.U gaat naar feedburner en maakt een account aan.
Open in een ander venster Uw twitter account en scroll naar beneden tot het midden van de pagina en klik op het rss icoontje.
Daarna gaat U naar de bovenkant van de pagina en kopieert de url in het venster van uw browser.
Dan plakt U die url in Feedburner. Vergeet niet Uw naam en wachtwoord in te voeren zodat mensen er toegang tot hebben.
Als U dit gedaan hebt, heeft U een rss feed van Uw twitter profiel gemaakt!
Tweets
Zorg ervoor dat de keywords ook in Uw tweets voorkomen. De zoekmachines zullen ze ook oppakken. U kunt dit ook doen door een #hashtag te gebruiken omdat zoekmachines deze rangschikken en dan zijn Uw keywords beter vindbaar in de zoekresultaten van Twitter. Verkleinde url’s worden in tweets wel herkent en zullen ze dan ook rangschikken.
Plaats links op Uw website, posts en blogs
Door links te plaatsen naar Uw Twitter profiel zult U meer opvallen en steeds meer mensen zullen U gaan volgen.
De juiste volgers aantrekken op Twitter
Een functie van Twitter is de zoekmachine functie. De reden waarom deze nog niet zo bekend is omdat deze niet beschikbaar is via de Twitter website en alleen via een directe URL namelijk Search Twitter
Via deze functie van Twitter kan je precies zien welke mensen op het moment over een bepaald onderwerp Twitteren. Stel je hebt een “Goede Doelen Bureau” en je wilt graag netwerken met mensen die vragen over dit onderwerp hebben of op zoek zijn naar een zoekmachine optimalisatie bureau.
Je typt dan de zoekwoorden “Goede Doelen” in en je ziet iedereen die op het moment over dat onderwerp praten.
Onder elk Twitter bericht heb je de mogelijkheid om een “Reply” (Antwoord) te geven op het geplaatste Twitter bericht dus zo kun je deze mensen helpen en met hen netwerken.
Tip: Spam nooit met je website maar probeer mensen te helpen door je expertise te laten zien.
Hoe vaak moet je zoeken naar mensen binnen de doelgroep?
Je hebt de mogelijkheid om een email te ontvangen wanneer iemand over een bepaald onderwerp aan het Twitteren is. Dit kan via Tweetlater
1: Login of maak Uw gratis account aan. 2: Ga naar http://www.tweetlater.com/alerts 3: Geef aan hoevaak U een email wenst te ontvangen en het betreffende onderwerp (Keyword) waar de twitter berichten over moeten gaan en klik op Save.