Twee in één :

www.bloggen.be/ronyvo
www.bloggen.be/lierpolitiek/

  • LOPENDE AGENDA

    29 maart : Sportraad Provincie 
    1 - 4 april : weekend Zeeland
    6 april : Buitenspeeldag
    http://www.buitenspeeldag.be/
    9 april : Scheldetocht Groen! 
                  Plus en Jong Groen!

       


  • Foto
    Foto
    Ben nu officieel "PETER" van de 
    "trage wegen" gelijklopend met het
    looppad langs onze dijken.
    Mijn favorieten
  • www.groen-lier.be
  • www.lierinbeeld.com
  • www.bloggen.be/bertblikt
  • www.groen.be
  • www.nieuws.be
  • Inhoud blog
  • Het einde
  • Lier 800 in de steigers
  • Groen!, groener, groenst
  • Diftar, aflevering ....
  • Lier 798 jaar na zijn ontstaan, 10de deel
  • Deel 9, oktober 2010
  • September 2010
  • Lier in vakantie (juli, aug. 2010)
  • Lier in juni (2010)
  • Lier in mei 2010
    Foto
    Speech van de nieuwe voorzitter
    van Groen!: Wouter Van Besien
    Zondag 25 oktober te Gent
    Kandidaat Vlaams parlement
    prov. Antwerpen
    Lijst 6 Groen! Plaats 23
    Op verplaatsing :
    www.lierinbeeld.com
    klik op verkiezingen 2009
    en dan Groen! meer..


    http://www.gva.be/verkiezingen/
    2009/Groen!/
    Rony-Van-Oosterwyck


    http://www.verkiezingssite.be/
    lijsten/Vlaams+Parlement/
    Groen%21/Antwerpen/
    Rony+Van+Oosterwyck/


    http://picasaweb.google.com/
    ronyvanoosterwyck/
    DiversiteitsforumMei09#
    slideshow/5333425077
    134404898


    http://www.groen-plus.be/
    acties/2009/groenplusinhet
    europeesparlement.htm


    http://www.gva.be/
    antwerpen/lier/wandelclub-
    raakt-centrum-niet-in.aspx


    http://www.fibif.be/tr/index.
    php?option=com_content&
    view=article&id=279:gazzeli
    -cocuklara-yardm-eli&catid
    =79:dini-yaam&Itemid=547


    De Groene Big Bang
    http://www.degroenebigbang.be/
    GroeneBigBang in Lier
        

    Horizoncongres

    Zoeken in blog

    Willekeurig Bloggen.be Blogs
    djpierre
    www.bloggen.be/djpierr
    Foto
    Foto

    Antwoord van de nieuwe voorzitter


    Beste Rony,

     

    Het heeft misschien wat lang geduurd
    voor ik reageer maar ik heb daarom niet
    minder genoten van jouw felicitaties 
    voor mijn voorzittersschap.

     

    Voorzitter worden verandert je leven 
    van vandaag op morgen, zeker als
    dit ook nog eens samen valt met
    koninklijke uitnodigingen en
    contacten met wijze mannen als
    Herman Van Rompuy en Armand
    De Decker met in hun zog
    de journalisten die allemaal willen
    weten wat er gezegd en niet gezegd is.

     

    Maar wees gerust ik zal me niet
    de hele tijd laten opslorpen door
    de feiten van de wetstraat.
    De dorpsstraat, onze leden,
    onze mandatarissen, onze militanten
    en sympathisanten zijn me dierbaar.
    Ik hoop jullie spoedig te ontmoeten
    zodat we samen aan de weg kunnen

    timmeren, de groene weg
    naar een betere toekomst.

     

    Liefs en tot spoedig,

     

    Mieke Vogels

    Lier anders bekeken
    stad waar ik me thuisvoel???
    28-05-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Engagement
    Als (pseudo)politicus heb je een engagement, of heb ik het mis. Als je als partij de pretentie hebt om van Lier een degelijke fietsstad te maken, zou het dan niet, enkel al uit respect voor de organisatoren, normaal zijn om zijn lichamelijke aanwezigheid uit te drukken op een fietstocht georganiseerd door FB Lier. Schepen Jan Hermans was de enige aanwezige politieke mandataris van de hele bende (ik geloof 31 gemeenteraadsleden). Hij heeft zelf aan de lijve ondervonden dat er nog heel wat mank (een betere uitdrukking zou zijn "het loopt op vierkantige wielen") loopt met het Lierse fietsbeleid. Maar hij heeft alle aanwezigen beloofd om er werk van te maken. We moeten hier wel aan toevoegen dat wij dit verhaal al ettelijke keren gehoord hebben.
    Waar waren de andere partijen (Mevr. Vanderpoorten en de heer Klijnen hebben zich persoonlijk verontschuldigd)? Lier Leeft maakt toch grote sier met een Lier op 2 wielen, maar zij vertonen zich blijkbaar enkel net vóór de verkiezingen. Ik heb nochtans enkelen onder hen, samen met een aantal CD&V mandatarissen persoonlijk (weliswaar per e-mail) aangeschreven. Wat zij denken laat me koud maar dit heeft niets meer te maken met "respect" tegenover ... . Had de grote CD&V-slogan tijdens de vorige verkiezingen niets met "respect ..." te maken? Ook Vlaams Belang had blijkkbaar geen enkele reden om aanwezig te zijn (nochtans zijn er in hun rangen enkele fervente fietsers). 
    Gelukkig behoor ik zelf wel tot een "respectvolle" partij
    Foto
    (weliswaar de bijna kleinste van het land, maar men moet ergens beginnen). Dirk Geldof
    Foto
    (2de plaats kamerlijst Antwerpen) en Katrien Van Hove (enige Lierse vertegenwoordiger op de Groen!lijst) hebben de eer aan zichzelf gehouden om onze fietstocht met hun aanwezigheid te bevolken.     

    Ook tijdens de "Dag van het Park" lieten dezelfde partijen het volmondig afweten. Lier Leeft (Lier leefde zondag ook zonder hen) wil zich uitgeven als de partij die dichter bij de burger wil staan. De katholieken (misschien waren ze nog naar de mis) en de vlaamsgezinden hebben het ook niet meer nodig om zich onder het volk te begeven (de postjes zijn binnen nietwaar mijn heren). Lier en Ko (zij hebben mee de pistoleetjes helpen smeren en zij zorgden voor de drankbevoorrading) en onze burgermoeder
    Foto
    (met entourage) waren wel aanwezig. Ook wij (Groen!) waren lichamelijk aanwezig en hebben genoten van de broodjes, wijn, Oxfambieren, appels en yoghourtjes. En zeker ook van de muziek van het SAMWD.
    Foto
    Niet enkel aan de tafels op de zwembadparking, maar ook alle tafels en banken waren bezet met picknickers in het park. 

    Zijn dit al de eerste barstjes in de achthoekige Lierse vesting, of ga ik nu te ver. Ik mag het me permiteren (sorry veroorloven) dit is mijn blog en mijn ei. Zolang het niet groen uitslaat en er haar komt opstaan is er niets aan de hand.     

    28-05-2007 om 13:10 geschreven door ronyvo  


    22-05-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Grote markt Lier (vervolg???)
    Alle Lierse adviesraden werden (16 mei) uitgenodigd om akte te nemen van de zoveelste aflevering in de soap rond de "Grote Markt". De in grote getale aanwezige adviesraden (de moderator sprak van een 100-tal aanwezigen) leerden wel dat dit item leeft onder de bevolking. Tot wat zou het ons ditmaal leiden was de hamvraag? Na de paaseieren, de groene paaltjes, het meer en minder parkeren eindelijk een markt zonder blik (6 jaar geleden door Groen! naar voor geschoven, maar constant met alle wapens afgeschoten).
    Na de power-point presentatie werd het debat op gang geschoten en wat iedereen verwachtte gebeurde. Men had voor en tegenstanders met of zonder opties. Uiteraard (en dit is proper uitgedrukt) was de middenstand fel gekant tegen de autoloze markt. Er was er zelf eentje die sprak in naam van "gans" de Lierse bevolking, dit zouden de Lierenaars nooit aanvaarden. Ik denk dat hij de bal danig zou kunnen misgeslagen hebben.
    In spe was er weinig verschil met één van de vorige proefopstellingen, maar ditmaal zonder geparkeerde auto's, een grotere ruimte aan de horecazijde van de markt (25m), het ontstaan van een echt plein met fonteintjes en rustbanken. Er werd geöpteerd voor een rustruimte (!!!) vóór het kapelletje met enkele bomen. Maar fietsers worden hier gemengd met voetgangers en tijdens de zaterdagse markt moeten de lijnbussen langs hier passeren. Of dit tot de nodige rust zal leiden blijft tot nader order een open vraag. 
    De dubbele rijrichting, langs de kant van Eikelstraat, wordt opnieuw ingesteld. Vermits enkel de fonteinen en een andere steensoort (er opperde iemand dat deze wel eens als fietspad dienst kan doen) als een soort afbakening herkenbaar zijn, stel ik ook hier de vraag hoe gaat de fietser (die weerom als buffer gebruikt wordt) en de voetganger met deze situatie omgaan. Er zijn geen oversteekplaatsen voorzien, even was er hilariteit bij de vraag "wat is de reactie van onze kinderen", als één de panelleden antwoordde dat we onze kinderen beter moesten opvoeden. Kunnen 2 bussen hier gelijktijdig passeren en hebben deze voldoende draaimogelijkheden? Er werd nog wat over en weer gediscussieerd met vragen waar iedereen al een antwoord op wist of waar de vraag onbeantwoord bleef.
     
    Alle adviesraden hebben nu de tijd om hier rustig over na te denken en vervolgens hun goedkeuringen en grieven aan het schepencollege kenbaar te maken. Als sportraad hebben wij onmiddellijk de koe bij de horens genomen en ter plaatse ons advies geformuleerd.
    En nu maar afwachten op de resultaten en wat zal de "Lierse bevolking" (want zij zullen in een later stadium hun mening mogen geven) er van vinden.

    22-05-2007 om 00:00 geschreven door ronyvo  


    21-05-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Grote markt Lier (vervolg???)+1
    Ieder zijn gedacht!!!

    Goede middag, allen
     
    Het feit dat het Schepencollege besliste om dit plan (opnieuw) voor te leggen aan de adviesraden maakt mij in elk geval duidelijk dat er te veel schepenen zijn die geen geparkeerde auto's op de Grote Markt meer willen.
    Een proefopstelling in die zin werd wegens te onveilig aangepast tot wat het vandaag nog is. Gaan die enkele punten en komma's die in dit "nieuwe" plan anders zijn dan in dat eerste de veiligheid dan wél voldoende verhogen???
    Ik verneem ook dat de ingenieur die het plan opstelde niet kon (of niet wou) antwoorden op enkele pertinente vragen....
     
    Logisch dus dat dit om reacties vraagt.
     
    Feit is dat de ingenieurs en deskundigen die vandaag de dag de plannen voor de heraanleg van straten en pleinen tekenen naar school geweest zijn: het is uit de resultaten van hun werk af te lezen dat zij er geleerd hebben dat een auto maximaal 5 (vijf) meter lang is en 1,80 m (honderdtachtig centimeter) breed. Maar wat zij heel duidelijk nog nooit gedaan hebben, dat is met  vrachtwagen van 10 ton of met een oplegger van 40 ton het land doorkruist om her en der te gaan leveren. Laat staan met een vrachtwagen voor Uitzonderlijk Vervoer.
     
    De alternatieve parkings die er in Lier nog zouden bijkomen zullen niet beletten dat, net zoals de Grote Markt van Antwerpen om 22.30 uur een doods plein is, ook de Lierse Grote Markt een trieste bedoening zal verworden.
     
    Ter info:
    *Parking Grote Markt in Antwerpen: uitgang voetgangers = naast Stadhuis, op slechts 5 (zegge en schrijven vijf) passen van het plein dat Grote Markt, naast de parkings op de Kaaien, onder de Groenplaats, enz. beletten niet dat
    * het plein er om 22.30 uur doods bij ligt: alle cafés op één na gesloten! Zodra de toeristen weg zijn is het er doods.
    * De"trendy uitgangsbuurt" van Antwerpen is "verplaatst" naar het Zuid. Vraag: is dat een oorzaak of een gevolg. Er zijn bovendien ook projecten ter opwaardering van het Zuid geweest.
          => Als zo'n projecten alleen maar een verschuiving tot gevolg hebben, is dat dan de juiste manier?
    *Ook in Dendermonde is de Markt verkeers vrij. Op een zonnig-met-frisse-bries septemberzondag was na de middag het ganse plein een steenwoestijn. Terrasjes in de schaduw : leeg
    * Terrasjes in de zon ongeveer 50% bezet. Winkels op de Markt: geen, winkels in de aanpalende straten: alle voorzien van een affiche "terug autoparkings op de Markt".In de winkelstraat was bijna geen volk.
    Is dat wat men in Lier wil bereiken?
    of
    * Een zonnige lentedag, evenees met frisse bries, in Sint Truiden:
    * markt vol auto's en (motor-)fietsen, veel volk op wandel, terrasjes: volzet in de zon, terrasjes in de schaduw: ongeveer 1/3de volzet. In de winkelstraten: veel kuierende mensen, kijkend naar de uitstalramen.
     
    Als men straks de keuze aan de partikulieren vraagt is het resultaat voorspelbaar: de particulieren die elders in de stad wonen willen wel een steenwoestijn maar blijven er nadien weg.....
     
    Nog voorbeelden? Kijk naar het Theaterplein in Antwerpen: parkeervrije steenwoestijn, met een pracht van een uitleg vanwege de "ontwerper" maar een tiental jaar na de heraanleg volledig verloederd, zodat men opnieuw geld mag uitgeven.
    Is de Antwerpse Groenplaats nu zo'n pracht van een plein? een standbeeld, een kiosk en enkele glazen constructies.... maar voor de rest... 
     
    Tot slot een VRAAG:
    men wil een plein zijn "pleinfunctie" teruggeven. Maar wat is de pleinfunctie van een plein? is dat "tijdens de weken tussen twee evenementen leeg liggen te liggen" ?
    Naar mijn bescheiden mening heeft een plein op het moment dat het er leeg bij ligt geen enkele functie dan: wachten op Godot (lees: het volgend evenement?).
    Oh ja, het heeft toch wel een functie: de voetgangers toe te laten via de kortste weg tussen twee punten (je weet wel de rechte lijn) te gebruiken, waardoor zij opnieuw geen enkele vitrine geen enkel gezellig terrasje passeren... Vergeef me de lichte vorm van cynisme die uit voorgaande zin blijkt, maar meer dan twee jaar discussie over dit onderwerp in de middenstand met dit nieuwe plan als resultaat mag ik toch wel teleurstellend noemen, niet?
     
    De Lierse Middenstanders waren bereid tot een compromis: de helft van de Grote Markt autovrij, de andere helft parkings voor kortparkeren, waarbij het plein dusdanig zou ingericht worden dat het op Zondag voor allerlei evenmenten kon gebruikt worden. De meerderheid van het huidige schepencollege is schijnbaar niet bereid tot zo'n compromis. Ik hoop dat ik me daarin vergis.
     
    Voor alle duidelijkheid: ik heb "nee" gestemd.
     
    Bert Verdonck
    Voorzitter
    p/a Berlaarsestraat 43
    2500 Lier
    Tel.: +32479/99.32.98
    Fax: +323/489.32.23
    Van Brug tot Brug vzw
    Maatschappelijke zetel en secretariaat:
    Rechtestraat 36 - 2500   Lier
    Btw-nr. BE 0441.231.719
     

    21-05-2007 om 16:00 geschreven door ronyvo  


    20-05-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    (ontvangen e-mails naar aanleiding van een debat over onze Grote Markt)

    Allen,
    Ik heb reeds gestemd, maar moet reageren op de vraagstelling en de verkeerde voorstelling van de feiten: het is NIET JUIST dat het schepencollege kiest voor een "parkeervrij plein, met tweerichtingsverkeer aan de zijde van AD Delhaize". Het gaat hier om een plan van een architect voorgelegd aan het schepencollege, die dat als discussiedocument voorlegt aan de adviesraden en later aan de bevolking (eventueel aangepast). Het gaat dus NIET OM EEN PLAN VAN HET SCHEPENCOLLEGE !
    Dit is een belangrijke "nuance"
    Mvrgr
    Frank Boogaerts
    Schepen van Financiën, BEgroting en Lokale Economie

    Allen,
    Laat inderdaad zeer duidelijk zijn dat dit plan enkel en alleen een voorstel is van een architect! Dit voorstel werd woensdag ll. voorgesteld aan de adviesraden en pas later aan de Lierse bevolking!

    Het schepencollege kiest op dit moment nog niets!

    Mvg,
    Peter Van de Velde
    Gemeenteraadslid “Open VLD”

    Laat mij toe niet te begrijpen wat hiervan de bedoeling is of kan zijn. Een gemeenteraad is gekozen om het beste voor te hebben met zijn bevolking en moet daarom keuzes maken, waar niet iedereen even gelukkig mee zal zijn. Natuurlijk weet iedereen dat dit plan door een architect getekend is, maar het is wel het schepencollege dat uiteindelijk zal moeten beslissen hoe de Markt er zal uitzien.
    Als Groen! voorzitter kan ik er enkel maar voor pleiten, hoe sneller de markt autovrij is hoe liever, maar ja wij hebben niets te vertellen (of volgens sommigen alleen maar onzin) 

    20-05-2007 om 18:31 geschreven door ronyvo  


    15-05-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Persconferentie FB Lier (14/05/07)
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

                    Lier: een fietsvriendelijke stad?

    Het is niet de eerste maal dat Fietsersbond afdeling Lier en poging doet om en objectieve inventaris op te maken over het Lierse wegennet, maar dan speciaal i.v.m. het gebruik door de fietsers.

    Wij gaan niet ontkennen dat door het Lierse stadsbestuur de voorbije jaren op verschillende plaatsen ernstige inspanningen zijn gedaan om het fietsen aangenamer en comfortabeler te maken, maar wij kunnen er meteen aan toevoegen dat er helemaal geen of veel te weinig werd gerealiseerd om het te snelle en drukke autoverkeer, vooral in de binnenstad aan banden te leggen. 

    Nog steeds gebruiken veel automobilisten de stad als een snelle verbindingsweg naar het andere uiteinde van de stad i.p.v. de Ring te nemen.

    Nog steeds is er geen onafhankelijke fietsambtenaar zoals al enkele jaren door ons werd gevraagd. Hopelijk wil het huidige nieuwe bestuur dit nu realiseren, en wordt hier niet gewacht tot het einde van deze  bestuursperiode. Het installeren van een mobiliteitsraad met alle deskundige actoren (inclusief Fietsersbond) zou eveneens een positieve factor zijn in het totale verkeersbeleid in onze stad.  

    Het is voor ons zeer duidelijk dat het Lierse stadsbestuur de voorbije jaren zeker niet de kaart trok van de zwakke weggebruiker, maar veelal, onder druk van de winkeliers, de kaart bleef trekken van een druk autoverkeer in de binnenstad 

    Nochtans is in steden zoals o.a. Gent overvloedig bewezen dat een autoluwe stad, of zelfs autovrije straten een zege is voor de winkels.

    Terwijl de gemiddelde leegstand van winkels in de centrumsteden 16 % bedraagt is de leegstand in het autovrije deel van de Gentse binnenstad teruggedrongen tot amper 6%, en zijn de handelaars daar nu vragende partij om nog meer straten autovrij te maken!!

    Dit alles is er niet zomaar gekomen maar het resultaat van een Mobiliteitsplan dat in 1997 werd opgesteld voor een periode van 25 jaar ! 

    Hopelijk duurt het in onze stad geen 25 jaar. De knowhow is er men hoeft niet altijd zelf het warm water uit te vinden. 

    In voorbereiding van de Heen-en-weer-week (vroeger de week van de zachte weggebruiker) fietsten verschillende leden over het Lierse en het Hooiktse grondgebied om het beoogde fietscomfort(dat het stadsbestuur al verschillende 

    jaren in haar beleidsplan heeft ingeschreven) te toetsen aan de dagelijkse realiteit voor onze fietsers. 

    Het moet duidelijk worden gezegd dat deze lijst lang niet volledig is, vermits geen systematisch onderzoek werd gevoerd.

    Algemeen

     

    De te hoge snelheid zowel in het oude stadscentrum, als op de toegangswegen en straten in de buitenwijken van de stad blijft een probleem dat nog steeds bestaat, en waartegen nog niets (merkbaar) werd ondernomen.

    Dit wekt bij vele bewoners en fietsers veel ergernis op, maar blijkbaar is dat voor het Lierse politiekorps duidelijk geen prioriteit. De zone 30 is om te lachen, terwijl men op talrijke plaatsen foutparkeerders ziet staan die een blijvend gevaar vormen voor de fietsers en zwakke weggebruikers.

    Zowel op de Lispersteenweg als op de Berlaarsesteenweg blijven talrijke auto’s op de fietspaden staan, met de zeer zwakke reden “het is maar voor efkes”. Vooral op de Lispersteenweg is dat een zeer slechte reden, want in de onmiddellijke omgeving biedt de parking van Lierse SK een ruim aanbod op vrije plaatsen.

    Nog vorige week stond een chique BMW op het fiets- en het voetpad aan de ovonde op de Antwerpsesteenweg, een politiewagen stopte, maande klaarblijkelijk de dame aan om weg te rijden. Gevolg? De dame bleef gewoon staan en de politie? Die reed gewoon verder….Nochtans om de hoek Eeuwfeestlaan: plaats genoeg!

    Eigenlijk staat het “fietspad” van de Berlaarsesteenweg symbool voor het fietsbeleid,tussen het Spreet en de bocht net vóór de oprit van de kanaalbrug, lijkt het fietspad zeer sterk op scheef gezakte grafzerken, een echte schande!!

    In de binnenstad worden zowel fietsers als voetgangers dagelijks veelvuldig geconfronteerd met auto’s en/of bestelwagens die op het voetpad staan, waardoor fietsers en voetgangers meermaals in de problemen komen. Ook de reclameborden die een hindernis vormen op het voetpad en die er niet mogen staan( er moet een vrije ruimte zijn van 1,50 meter!!) kunnen ongehinderd een gevaar blijven vormen.  

    De slechte toestand van vele straten in de binnenstad en het latent gebrek aan verf bij de stadsdiensten en een complete vrijheid voor de automobilisten, omdat de politie duidelijk een gedoogbeleid voert, blijven een probleem voor het comfort en veiligheid van onze fietsers. Met de gedeeltelijke vernieuwing van de Mechelsestraat, bij de overdracht van deze (provincie)straat aan de stad, werd eens te meer een duidelijke kans gemist om deze straat veiliger en comfortabeler te maken voor de fietsers. Een paar bomen om deze straat een groener karakter te geven, is zelfs nog geen magere troost.   

    Tegelijk moeten wij ook, spijtig genoeg, vaststellen dat vele fietsers een duidelijke gebrek vertonen aan een correct en verantwoordelijk gedrag in het verkeer. Ook hier moet verandering komen en vragen wij een overleg met stad of politie om een sensibiliseringscampagne te voeren om dit onverantwoord, ergerlijk  en gevaarlijk gedrag om te buigen. 

    Zeer tot ons spijt moeten wij vaststellen dat samen met de terugkeer van de zaterdagse markt naar de Grote Markt een aantal fietsstallingen verdwenen en dit terwijl er o.a. achter de bushalte (tegenover de toeristische dienst) ruimte is om deze stallingen  daar te plaatsen.

    Verheugend is wel, dat het Lierse stadsbestuur de wenk van de Fietsersbond heeft gevolgd en tijdens de zaterdagse markt een gratis fietsbewaking organiseert. 

    Zowel op de Grote Markt, als de Antwerpsestraat, het Zimmerplein, aan het station, aan het Postkantoor, en talrijke andere plaatsen is er dagelijks een acuut gebrek aan fietsenstalling, hierdoor is de winkelende fietser verplicht om de fiets steeds mee te nemen.

    Neem bv een kijkje aan de hoek van de Antwerpsestraat en de Kolveniersvest, waar dagelijks tien à vijftien fietsen op het voetpad staan en slechts vier plaatsen voorzien zijn! Een probleem voor onze winkelende fietser want aan verschillende winkels hangt een duidelijke tekst dat fietsen niet voor de winkel mogen geplaatst worden.

    Aan de actie “met belgerinkel naar de winkel” werd dit jaar zelfs niet deelgenomen. 

    In Lier is er een duidelijk (mentaliteits)probleem en blijft men zweren, onder druk van de winkeliers, om de auto voorrang te geven, en liever in de stank van auto’s en de overtalrijke bussen blijft rondlopen, niet alleen zeer ongezond en bijzonder beschadigend en vervuilend voor straten en gevels, maar blijkbaar ook geen oog voor dé zorg van deze tijd: de CO2-productie.

    In Lier is het helemaal niet prettig om te winkelen!!

    En de winkeliers? Zij stappen ’s avonds in hun auto en trekken naar rustiger en properder oorden, aan de rand of buiten de stad!! 

    Besluit


    Samen met de vernieuwing van het stadsbestuur hopen wij dat de vernieuwing, die zij beloofden inzake milieuvriendelijk verkeersbeleid, minder blik en wildparkeerders op de Grote Markt en een ernstige poging om het (te snel) doorgaand verkeer te weren enz., zo vlug mogelijk een feit zal zijn, maar om dit te bereiken zal de mentaliteit zeer grondig moeten veranderen!

    Hopelijk hebben wij nu een moediger stadsbestuur dat dit zal realiseren! 

    FIETSERS  PAS OP !!!!

    Ook in 2007 is in Lier de auto nog steeds

    KONING !!

    15-05-2007 om 22:35 geschreven door ronyvo  




    Foto

    Foto

    Pime nieuwsbrief :
    http://www.provant.be/nieuwsbrieven/leefomgeving/
    milieu/educatie/pime/nieuwsbrief_pime.jsp?
    module=tcm:7-6942-4&page=2


    Klimaatwijken :
    http://bondbeterleefmilieu.be/klimaatwijken/
    registratie/gezin_meterstanden.php

    Foto

    http://picasaweb.google.com/
    ronyvanoosterwyck/
    DiversiteitsforumMei09#slideshow/
    5333425077134404898

    {TITEL_VRIJE_ZONE}

     

     


    Een interessant adres?

    Archief per maand
  • 05-2011
  • 03-2011
  • 02-2011
  • 01-2011
  • 12-2010
  • 11-2010
  • 10-2010
  • 09-2010
  • 08-2010
  • 07-2010
  • 06-2010
  • 05-2010
  • 04-2010
  • 03-2010
  • 02-2010
  • 01-2010
  • 12-2009
  • 11-2009
  • 10-2009
  • 09-2009
  • 08-2009
  • 06-2009
  • 05-2009
  • 04-2009
  • 03-2009
  • 02-2009
  • 01-2009
  • 12-2008
  • 11-2008
  • 10-2008
  • 09-2008
  • 08-2008
  • 07-2008
  • 06-2008
  • 05-2008
  • 04-2008
  • 03-2008
  • 02-2008
  • 01-2008
  • 12-2007
  • 11-2007
  • 10-2007
  • 09-2007
  • 08-2007
  • 06-2007
  • 05-2007
  • 04-2007
  • 03-2007
  • 02-2007
  • 01-2007
  • 12-2006
  • 11-2006

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek
  • even op blogbezoek
  • Groetjes uit Cascais in Portugal.
  • blog
  • Vredesweek
  • help moeder aarde

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Foto

    Reacties verkiezingen :

    Veel succes!
    Goeie brief!
    Succes Ronny,
    Z
    eer duidelijk en ik zal zeker stemmen
    Er hangen affiches aan onze voorgevel
    en ik rij met uwe kop rond
    Amai Rony, 
    je hebt jezelf daar eventjes "mooi" in beeld gebracht!
    Je hebt een eerlijk en krachtig programma en ik ken je
    voldoende om te weten dat jij je tanden ergens kan inzetten! 
    Ik hoop dan ook dat je campagne vruchten afwerpt en
    dat je verkozen wordt! 
    Groetjes en nog veel moed !!!
    Ferm gedaan!
    Succes he!!!
    Ziet er goed je programma,punten waar ik mij ook
    wel in kan vinden. Ik wil je dan ook heel
    veel succes wensen op 7 juni!


    Milieu :
    http://www.niras-afvalplan.be/
    www.ikkyoto.be

    Asielbeleid :
    http://www.laatonzevriendenblijven.be/


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs