Twee in één :

www.bloggen.be/ronyvo
www.bloggen.be/lierpolitiek/

  • LOPENDE AGENDA

    29 maart : Sportraad Provincie 
    1 - 4 april : weekend Zeeland
    6 april : Buitenspeeldag
    http://www.buitenspeeldag.be/
    9 april : Scheldetocht Groen! 
                  Plus en Jong Groen!

       


  • Foto
    Foto
    Ben nu officieel "PETER" van de 
    "trage wegen" gelijklopend met het
    looppad langs onze dijken.
    Mijn favorieten
  • www.groen-lier.be
  • www.lierinbeeld.com
  • www.bloggen.be/bertblikt
  • www.groen.be
  • www.nieuws.be
  • Inhoud blog
  • Het einde
  • Lier 800 in de steigers
  • Groen!, groener, groenst
  • Diftar, aflevering ....
  • Lier 798 jaar na zijn ontstaan, 10de deel
  • Deel 9, oktober 2010
  • September 2010
  • Lier in vakantie (juli, aug. 2010)
  • Lier in juni (2010)
  • Lier in mei 2010
    Foto
    Speech van de nieuwe voorzitter
    van Groen!: Wouter Van Besien
    Zondag 25 oktober te Gent
    Kandidaat Vlaams parlement
    prov. Antwerpen
    Lijst 6 Groen! Plaats 23
    Op verplaatsing :
    www.lierinbeeld.com
    klik op verkiezingen 2009
    en dan Groen! meer..


    http://www.gva.be/verkiezingen/
    2009/Groen!/
    Rony-Van-Oosterwyck


    http://www.verkiezingssite.be/
    lijsten/Vlaams+Parlement/
    Groen%21/Antwerpen/
    Rony+Van+Oosterwyck/


    http://picasaweb.google.com/
    ronyvanoosterwyck/
    DiversiteitsforumMei09#
    slideshow/5333425077
    134404898


    http://www.groen-plus.be/
    acties/2009/groenplusinhet
    europeesparlement.htm


    http://www.gva.be/
    antwerpen/lier/wandelclub-
    raakt-centrum-niet-in.aspx


    http://www.fibif.be/tr/index.
    php?option=com_content&
    view=article&id=279:gazzeli
    -cocuklara-yardm-eli&catid
    =79:dini-yaam&Itemid=547


    De Groene Big Bang
    http://www.degroenebigbang.be/
    GroeneBigBang in Lier
        

    Horizoncongres

    Zoeken in blog

    Willekeurig Bloggen.be Blogs
    nabor
    www.bloggen.be/nabor
    Foto
    Foto

    Antwoord van de nieuwe voorzitter


    Beste Rony,

     

    Het heeft misschien wat lang geduurd
    voor ik reageer maar ik heb daarom niet
    minder genoten van jouw felicitaties 
    voor mijn voorzittersschap.

     

    Voorzitter worden verandert je leven 
    van vandaag op morgen, zeker als
    dit ook nog eens samen valt met
    koninklijke uitnodigingen en
    contacten met wijze mannen als
    Herman Van Rompuy en Armand
    De Decker met in hun zog
    de journalisten die allemaal willen
    weten wat er gezegd en niet gezegd is.

     

    Maar wees gerust ik zal me niet
    de hele tijd laten opslorpen door
    de feiten van de wetstraat.
    De dorpsstraat, onze leden,
    onze mandatarissen, onze militanten
    en sympathisanten zijn me dierbaar.
    Ik hoop jullie spoedig te ontmoeten
    zodat we samen aan de weg kunnen

    timmeren, de groene weg
    naar een betere toekomst.

     

    Liefs en tot spoedig,

     

    Mieke Vogels

    Lier anders bekeken
    stad waar ik me thuisvoel???
    12-01-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De gedupeerde zwakke weggebruiker
    "Lierinbeeld" (http://www.lierinbeeld.com/) wees er terecht op dat iedereen, tijdens de wintertoestanden, voor eigen deur moet vegen. Maar zij wezen er op dat het stadsbestuur  zijn job ook moet doen. Helaas heeft dit een tijdje geduurd, en we begrijpen dat niet alles tegelijkertijd kan gebeuren. Maar ook de fietser en de voetganger gaan niet graag "over één nacht ijs". Veel verkeer dus op mijn mailbox. Wij (Fietsersbond Lier) hebben onze uiterste best gedaan en met de medewerking van de Lierse politie en de stad is het uiteindelijk wel in orde gekomen. Hopelijk worden hieruit lessen getrokken voor de toekomst en denk men in de eerste plaats eens aan de zwakke gebruiker en niet enkel aan koning Auto. 


    Geachte,
    Met dit mailtje wil ik even melden dat het met het sneeuw-vrij-ruimen van de fietspaden te Lier zeer triestig gesteld is.
    Het is een schande dat de kinderen daar over moeten. Ik heb hier ook een melding van gemaakt aan het stadsbestuur van Lier ,
    maar vrees dat dit zonder gevolgen zal blijven.
    Dat ze eens een voorbeeld nemen aan een “kleine” gemeente zoals Lint.
    ALLE fietspaden zijn bereidbaar. Dit mag ook wel eens gemeld worden.
    Ik weet nu niet welke actie hiertegen kan
    ondernomen worden, maar persoonlijk vind ik dit schandalig en zelfs misdadig.


    webDSCF0283Waarom krijgen de zwakste en kwetsbaarste weggebruikers zo’n lage prioriteit? Als fietser op dunne bandjes ben je veel kwetsbaarder dan de inzittenden van een veel stabielere  auto op vier wielen. Als je langzaam autorijdt riskeer je hoogstens blikschade, met de fiets gebeuren er bij elke winterprik ernstige tot zeer ernstige en zelfs dodelijke ongevallen. Voor koning auto kan men blijkbaar wel  snel, ook om economische redenen, voor veilige wegen zorgen. Vele ouders zijn ongerust terwijl hun kinderen op onveilige fietspaden naar school moeten fietsen.

    Beste,
     
    Ik weet helaas niet meer tot wie ik mij moet richten.
    Net heb ik nog contact opgenomen met de Lierse politie over het feit dat de N10 (Aarschotsesteenweg) volledig onberijdbaar
    is voor de fietser,smeltwater en sneeuw zijn vastgevroren.
    Dagelijks moet ik mijn kinderen met de fiets naar school brengen vanuit Koningshooikt richting Lier.  Op de rijweg is het
    levensgevaarlijk met auto's en vrachtwagen die hun snelheid echt niet aanpassen.
    Ik heb met politie Lier gebeld en ze zeggen niets te kunnen doen omdat het een gewestweg is. 
    Op andere invalswegen lukt het anders wel.
    Het is anders al zo gevaarlijk maar nu durf ik er echt niet meer langs.

    Hoe kan het dat in omliggende gemeenten de fietspaden wel vrij zijn. Ik denk niet dat de temperatuur in de buurt veel lager ligt dan in Lier.
    Er komen enorm veel kinderen naar Lier gefietst. Is hun veiligheid dan veel minder belangrijk(3 dagen sneeuw en ijs) dan die van koning auto?
    Het nieuwe fietspad van Lint naar Lier was vandaag trouwens nog niet bereidbaar vanaf Lier.
    Als ik jullie prioriteieten goed begrijp wordt alles gestrooid met een grote vrachtwagen. Ik heb nog geen mogelijkheid gezien om met deze vrachtwagen op een fietspad te rijden . 

       

    12-01-2009 om 20:43 geschreven door ronyvo  




    Foto

    Foto

    Pime nieuwsbrief :
    http://www.provant.be/nieuwsbrieven/leefomgeving/
    milieu/educatie/pime/nieuwsbrief_pime.jsp?
    module=tcm:7-6942-4&page=2


    Klimaatwijken :
    http://bondbeterleefmilieu.be/klimaatwijken/
    registratie/gezin_meterstanden.php

    Foto

    http://picasaweb.google.com/
    ronyvanoosterwyck/
    DiversiteitsforumMei09#slideshow/
    5333425077134404898

    {TITEL_VRIJE_ZONE}

     

     


    Een interessant adres?

    Archief per maand
  • 05-2011
  • 03-2011
  • 02-2011
  • 01-2011
  • 12-2010
  • 11-2010
  • 10-2010
  • 09-2010
  • 08-2010
  • 07-2010
  • 06-2010
  • 05-2010
  • 04-2010
  • 03-2010
  • 02-2010
  • 01-2010
  • 12-2009
  • 11-2009
  • 10-2009
  • 09-2009
  • 08-2009
  • 06-2009
  • 05-2009
  • 04-2009
  • 03-2009
  • 02-2009
  • 01-2009
  • 12-2008
  • 11-2008
  • 10-2008
  • 09-2008
  • 08-2008
  • 07-2008
  • 06-2008
  • 05-2008
  • 04-2008
  • 03-2008
  • 02-2008
  • 01-2008
  • 12-2007
  • 11-2007
  • 10-2007
  • 09-2007
  • 08-2007
  • 06-2007
  • 05-2007
  • 04-2007
  • 03-2007
  • 02-2007
  • 01-2007
  • 12-2006
  • 11-2006

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek
  • even op blogbezoek
  • Groetjes uit Cascais in Portugal.
  • blog
  • Vredesweek
  • help moeder aarde

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Foto

    Reacties verkiezingen :

    Veel succes!
    Goeie brief!
    Succes Ronny,
    Z
    eer duidelijk en ik zal zeker stemmen
    Er hangen affiches aan onze voorgevel
    en ik rij met uwe kop rond
    Amai Rony, 
    je hebt jezelf daar eventjes "mooi" in beeld gebracht!
    Je hebt een eerlijk en krachtig programma en ik ken je
    voldoende om te weten dat jij je tanden ergens kan inzetten! 
    Ik hoop dan ook dat je campagne vruchten afwerpt en
    dat je verkozen wordt! 
    Groetjes en nog veel moed !!!
    Ferm gedaan!
    Succes he!!!
    Ziet er goed je programma,punten waar ik mij ook
    wel in kan vinden. Ik wil je dan ook heel
    veel succes wensen op 7 juni!


    Milieu :
    http://www.niras-afvalplan.be/
    www.ikkyoto.be

    Asielbeleid :
    http://www.laatonzevriendenblijven.be/


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs