De
beker van het leven kan gevuld zijn van velerlei kwaad, maar kan voor ons tot
een beker van zegening worden doordat Jezus de beker van Gods toorn in liefde
heeft leeggedronken. Jezus veranderde de beker van Gods toorn in een beker van
zegeningen. Dat is het mysterie van de Eucharistie : datgene wat we ondervonden
als een kwelling, kunnen we voortaan ondergaan als een zegening. Ons lijden kan
niet meer beschouwd worden als een goddelijke straf. Jezus maakte van het
lijden de weg naar een nieuw leven. Zijn bloed maar ook het onze, kan nu het
bloed worden van een martelaar, als getuige van een nieuw verbond, een nieuwe
communie, een nieuwe, met God verzoende gemeenschap.
Het
heffen van de beker betekent elkaar een zegening toewensen. Wanneer de beker
van lief en leed naar anderen wordt geheven met de wens op het leven, wordt
deze beker de beker van de zegeningen. Veel mensen ervaren hun leven door God
gekweld met ziekten, verliezen, gebreken en tegenspoed. Zij denken dat hun
beker geen enkele zegening bevat. Het is de beker van Gods toorn. Een beker die
alleen maar ellende brengt. Het is niet verwonderlijk dat niemand een hechte
band wenst met een wraakzuchtige God. Hier is geen enkele zegening te
bespeuren. Maar wanneer Jezus de avond voor zijn dood de beker in zijn handen
neemt, is dit niet de beker van de gramschap maar de beker van de zegeningen.
Het is de beker van een nieuw en eeuwigdurend verbond, de beker die ons
vere-nigt met God en met elkaar in een gemeenschap van liefde. Paulus schrijft
aan de inwoners van Korinte : Ik spreek tot verstandige mensen : vorm uw eigen
oordeel over wat ik ga zeggen. De beker van de zegening, die wij zegenen, geeft
ons gemeenschap met het bloed van Christus (1 Kor.10,15-16).
Het
enorme lijden van de mensheid kan gemakkelijk worden opgevat als een teken van
Gods toorn. Als een straf. En het wordt ook vaak zo opgevat. De psalmist zegt
zelfs : In de hand van de Heer dreigt een beker vol schuimende, bittere wijn;
Hij schenkt hem uit tot de droesem toe en de boze slurpt hem leeg tot de
laatste druppel (Ps 75, 9). En wij, kijkend naar de verschrikkingen die onze
wereld teisteren, zeggen : Hoe kan er een liefhebbende God zijn als dit
allemaal gebeurt ? Een God die mensen zoveel laat lijden, moet wel een wrede,
wraakzuchtige God zijn !
Jezus
echter nam al dit lijden op Zich en hief het op aan het kruis, niet als een
vloek, maar als een zegening. Jezus veranderde de beker van Gods toorn in een
beker van zegeningen. Dat is het mysterie van de Eucharistie. Jezus stierf voor
ons zodat wij konden leven. Hij vergoot zijn bloed voor ons zodat wij nieuw
leven konden vinden. Hij gaf Zichzelf weg voor ons, zodat wij konden leven in
gemeenschap. Hij werd voedsel en drank voor ons zodat wij voor het eeuwige
leven kunnen worden gevoed. Dat is ook wat Jezus bedoelde toen Hij de beker
hief en zei : Deze beker is het nieuwe verbond door mijn bloed; hij wordt voor
jullie leeggegoten (Lc.22, 20).
Wanneer
we de beker van ons leven heffen en in het besef van onze wederzijdse
kwetsbaarheid elkaars lijden en vreugde delen, kan het nieuwe verbond tussen
ons zichtbaar worden.
Twee
stenen kun je onmogelijk samen lijmen. De lijm dringt ertussen, wordt hard en
ze valt er van tussen. Je moet mortel maken en zo de ene steen op de andere
zetten. Zo krijg je een stevige constructie. Let wel : je moet wachten tot de
mortel droog is vooraleer die stenen stevig aaneen hangen.
Uitleg
: seks als lijm deugd niet. Er moet mortel van liefde zijn, anders komt er
niets goeds van het huwelijk voort. Het huwelijk vraagt een inbreng van beide
zijden, van man en vrouw. Dat duurt een tijd vooraleer je elkaar aanvoelt en
samenwerkt, maar eens de liefde diep vanbinnen geworteld is of mortel droog is
dan kan het huwelijk tegen de huwelijksperikelen.
Papier
dat vastgelijmd is aan plastiek neemt de vorm van de plastiek over. Verkeerd !
De inzet moet van beide kanten komen, en ongeveer evenveel. Met de mentaliteit
van meer geven dan nemen, en het nodige respect voor elkaar.
Het
is onmogelijk om een baksteen met mortel aan een houten kader aaneen te hangen.
God heeft man en vrouw geschapen om door hen kinderen te hebben. Elke
lichamelijke verpakking voorziet Hij van de nodige ziel. Met mensen van gelijke
sekse kan er niets voortkomen, en is zodoende tegen Gods bedoeling met de mens.
Vader
en moeder zitten aan de uiteinden aan tafel en jij, je broers en zussen recht
tegenover elkaar in het midden. Naast je is de plaats van je zus vrij. Je vader
wijst naar je en vraagt : Zeg Tom, waar is je zus ? Jullie zijn toch thuis
gekomen een uur geleden ? Ga je zus halen anders wordt het eten koud ! Dan ga
je toch je zus direct halen uit de tuin waar ze haar skeelers aan het zoeken
was. Je bent verantwoordelijk voor je directe naasten. Zo werkt dat ook bij
God. Je moet ze bijeen krijgen. Je moet je inzetten om ze bij God te krijgen.
Vooral je kinderen, je partner en je ouders zijn directe naasten. Je bent
verantwoordelijk voor hen. Je moet je uiterste best doen om ze naar God te
trekken. Als het niet lukt, dan moet je tenminste kunnen zeggen dat je
werkelijk alles gedaan hebt om hen bij te brengen dat God hun inzet, liefde,
genegenheid en kindschap nodig heeft. Verantwoordelijkheidszin is een heel
belangrijke eigenschap die veel ellende kan besparen. Als de hele wereld
gezonde verantwoordelijkheidszin zou hebben, dan zou er geen oorlog meer zijn.
Dan zouden er geen gebroken gezinnen meer zijn. Dan zouden er geen egoïstische
trekjes in jezelf meer over blijven.
Het
spreekt vanzelf dat iedere mens een eigen wil gekregen heeft en de mogelijkheid
om te kiezen. Als ze na die inspanningen nog altijd tegenwerken zorg dan dat je
zelf niet in een draaikolk geraakt. Het is beter alleen bij God te geraken, dan
nog eens iemand verliezen aan $atan.
Te
oordelen naar de opmars van psychologen, psychiaters en de nodige
anti-depressiva is er toch een gemis, soms door het spaak lopen van relaties,
ofwel door het gemis van ouderliefde, ofwel geweld die zich in allerlei
traumas kan uiten, of iets wat ze geen naam kunnen geven. Datgene waar mensen
geen etiket kunnen opkleven zal ik maar gemis aan liefde noemen of ouders die
gefaald hebben. Veelal lopen die situaties al in vorige generaties spaak. Het
is geen reïncarnatie maar ook weer de opvoeding van generatie op generatie die
in de kindertijd begint en die te wensen overlaat. Ouders vergeten dat ze met
pure en zuivere kinderen te maken hebben en niet met doortrapte schurken.
Kinderen kunnen geestelijk kapot gemaakt worden. En dat kan voor heel hun leven
zijn. Daarom is het gebod eer uw vader en uw moeder eigenlijk onvolledig en
moet er ook bij staan stimuleer uw kinderen om kinderen van God te worden.
Daarmee wordt bedoeld dat kinderen niet het product zijn van de vader en de
moeder maar van God. Vader en moeder
zijn voedstervader en voedstermoeder. Geloof maar dat God niet mild is met
ouders die hun opvoeding verkeerd hebben aangepakt.
Geloof
is niet altijd direct werkend zoals een geneesmiddel of een therapie, maar op
middellange tot lange termijn kunnen mensen veranderen door jouw geloof. De
daders kunnen zich meestal zelfs niet herinneren dat ze voor hun verandering
een hatelijker gedrag hadden. Geloof in de hulp van hierboven, alles in hun
handen leggen, verder bidden en Jezus ontmoeten in de eucharistie zorgen voor
veranderingen die je van jezelf uit niet kunt verwezenlijken. Je moet geduld
hebben. Dit kan spijtig genoeg niet in alle gevallen verwezenlijkt worden.
Bij
geweld in relaties en mishandeling kan men niet wachten, maar moet een directe
aanpak gestart worden. Er moeten geen doden, gewonden of geestelijk verknipte
mensen vallen ! Maar toch moet je zelfs als slachtoffer terug bij God
aankloppen ! Je zult zien dat de wonden helen en dat je terug zelfvertrouwen
krijgt.
Er
is een groot verschil in vormen van aards geluk :
1.Geld en macht zijn zeker schoolvoorbeelden bij uitstek om te
catalogeren bij aards geluk, deze zijn vluchtig als ether. Die worden door
God verafschuwd. Hij heeft er al eeuwen en eeuwen slechte ervaringen mee dat
mensen die daarvoor kiezen direct in de hel belanden. Zij kiezen niet voor
God. Deze zijn nooit combineerbaar met God. Uiteindelijk moet je kiezen.
Geld en macht zijn drijfveren die dikwijls achter
handelingen of zaken schuilen, zoals verder vermeld onder carrière.
2.Gezondheid is iets van onschatbare waarde, maar dikwijls
miskend door gezonde mensen.
3.Daarnaast heb je de gewone zaken waarnaar de mens verlangt :
·Liefde, gezinsgeluk, kinderen : deze vormen van geluk zijn
perfect te combineren met God. De mens is gecreëerd om kinderen te kunnen
hebben, een gezin te stichten, liefde te geven. Natuurlijk zijn er ook mensen
die gekozen hebben om een innige band te hebben met de familie God. Deze mensen
zijn bewonderenswaardig.
qWat betreft seks : er
moet een onderscheid gemaakt worden tussen seks met liefdeen seks enkel als daad. Als seks alleen
bekeken wordt als voldoening voor de eigen behoeften, dan kun je wel denken dat
God dat zo niet ziet ! Hij heeft het als een heilige daad beschouwd. Dat moet
zo blijven ! Mensen zijn niet geschapen om als konijnen op elkaar te zitten.
Het moet een daad blijven van levenscreatie gegeven door God. Hij zorgt voor de
levensadem en de ziel. De mens voor het lichaam. Het is de ultieme uiting van
liefde tussen twee mensen die zo groot is dat er een kind uit die daad
ontstaat. Nog nooit meegemaakt dat zon belangrijke daad aan de mens wordt
toevertrouwd. Uitzonderlijk ! Trouwens God zit ook zo ineen : De liefde tussen
God de Vader en God de Zoon is zo groot dat de Heilige Geest is ontstaan als
derde persoon in de God-eenheid.
Huisje, tuintje, autootje,
en andere materiële zaken : geloof maar dat deze zaken allemaal aards
zijn. Het zijn hulpmiddelen, geen hoofddoel op zich. Het is verkeerd als
je ze nastreeft zonder God te kennen. God gaat voor alles en iedereen. Dat
moet een duidelijk punt zijn. Voorbeeld : Een huis dient om te wonen en al
de gezinsleden erin op te bergen. Een villa van een kwart miljoen Euro of
meer is echt niet nodig. Als je op zondagmorgen in plaats van naar de
eucharistieviering te komen iedere keer de hond uitlaat, dan kun je toch
wel denken wat God ervan vindt ! God ziet alleen zoals een infrarood-foto
: enkel de ziel, de rest is bijzaak. Deze zijn goed te combineren met
God, maak alleen van die zaken geen afgoden.
Carrière : als de job dient om geld te verdienen om te kunnen leven
dan is dit niet verkeerd. Maar er zijn ook gevallen waar de carrière voor
het gezin komt, een reden om overspel te plegen of om zijn macht te kunnen
tonen. Of simpelweg om geld te hebben om zijn eigen toren van babel te
financieren. Je kunt wel raden wanneer God op de tweede of derde plaats
komt, of op geen enkele plaats meer.
Hemels
geluk :
Als
je eens bekijkt waar al de martelaren en heiligen voor gestorven zijn, dan kun
je toch niet beweren dat ze waanzinnig waren of onnozel of...
Zij
waren ervan overtuigd dat God bestaat en dat Jezus gekomen is om de poort naar
de Hemel open te zetten. Ook het geloof in Maria was voor velen een bijkomend
punt om hun leven voor in te zetten.
Nu
nog altijd komen christenen om in China, Afghanistan, Oeganda,... Dit is toch
niet omdat ze een droom najagen. Overal komen ontluikende christelijke kerken
op en dit in de meest onmogelijke en vijandige omstandigheden.
Zij
stellen het eeuwige Hemels geluk ver boven dat van een kortstondig leventje op
aarde. Dit leventje kan zelfs niet tippen aan dat Hemels geluk. Mensen denken
meestal dat het niet de moeite loont of dat het zinloos is dit na te streven of
dat het iets is voor na hun dood. Niets is minder waar. Dit Rijk is dichterbij
dan je denkt. Het is nog binnen de 4 5 jaar dat dit zal gerealiseerd worden
op DEZE AARDE. HET IS GEEN DROOM ! Jezus heeft dit ondertussen al ontelbare
keren herhaald voor de reeks zieners over de hele aardbol. Durf niet te
twijfelen aan wat Jezus zelf zegt ! Blijf in elk geval in God geloven zelfs al
wordt het moeilijk, zelfs al moet je jouw leven erbij inschieten ! Krasse taal,
maar het is de WAARHEID !
Barmhartige
Jezus, Uw goedheid is oneindig en Uw genaden zijn onuitputtelijk. Ik vertrouw
grenzeloos op Uw Barmhartigheid, die Uw werken overtreft. Ik wijd me geheel aan
U toe, om in de stralen van Uw genade en Uw Liefde te leven, die uit Uw Hart
aan het Kruis ontsproten zijn. Ik wil Uw Barmhartigheid verspreiden door de
geestelijke en lichamelijke werken van barmhartigheid en bijzonder de zondaars
bekeren, arme en bedroefde zielen troosten en steunen. Wilt U mij altijd
beschermen als Uw eigendom en eer, want ik vrees al mijn zwakheid en hoop op
alles van Uw oneindige Barmhartigheid. Dat de hele mensheid de onpeilbare
diepte van Uw Barmhartigheid mag erkennen, zodat ze al de hoop erop stelt en ze
in eeuwigheid prijst. Amen.
Gebed
gericht aan de Goddelijke Barmhartigheid
Ik
neem mijn toevlucht tot Uw Barmhartigheid, milde God, U alleen bent goed. Ondanks
mijn grote ellende en mijn talloze fouten heb ik vertrouwen in Uw
Barmhartigheid, omdat U de Vader van alle Barmhartigheid en alle troost bent.
Nog nooit heeft men gehoord - zelfs de hemel en de aarde kunnen het zich niet
herinneren - dat een ziel, vol vertrouwen op Uw Barmhartigheid, in de steek
gelaten werd.
O
God van medelijden, U alleen kunt mij van schuld vrijspreken. Ik vertrouw op U
dat U me niet zult verstoten, hoe vaak ik ook vol berouw naar Uw barmhartig
Hart vlucht. Daar wordt niemand afgewezen. Zelfs de grootste zondaar niet.
O
liefdevolle Verlosser, U hebt gezegd dat hemel en aarde eerder zouden vergaan,
dan dat een vertrouwende ziel op Uw Barmhartigheid ontgoocheld zou worden.
Zorg dat geen enkele ziel, die U nadert, zich weer van U verwijdert, zonder
vergiffenis, troost en nieuwe genaden te hebben bekomen. Amen.
Rozenkrans
of Kroon tot de Goddelijke Barmhartigheid
bid dagelijks de Kroon - de priesters moeten ze de
zondaars als laatste redding aanbevelen - ontelbare genaden aan de zielen, die
hun vertrouwen in Gods Barmhartigheid stellen
Kruis : In de naam van de Vader en de Zoon en de
Heilige Geest. Amen.
1 ste kraal : Wordt eerst niet gebruikt. (later wel :
zie verder)
2 de kraal : het Onze Vader :
Onze
Vader, die in de hemelen zijt,
geheiligd
zij Uw Naam,
Uw
Rijk kome,
Uw
wil geschiede op Aarde als in de Hemel.
Geef
ons heden ons dagelijks brood,
en
vergeef ons onze schulden,
gelijk
ook wij vergeven aan onze schuldenaren,
en leid
ons niet in bekoring,
maar verlos
ons van het kwade.
Want van U
is het Koninkrijk,
en de kracht
en de heerlijkheid
in
eeuwigheid. Amen.
3 de kraal : het Weesgegroet :
Wees
gegroet Vrouwe van Alle Volkeren,
vol
van genade,
de
Heer is met U.
Gezegend
zijt Gij boven alle vrouwen,
en
gezegend is de Vrucht van Uw Hart : Jezus.
Heilige
Vrouwe van Alle Volkeren,
Moeder
Gods,
bid
voor ons, arme zondaars,
nu en
in het uur van onze dood. Amen.
4 de kraal : de Geloofsbelijdenis :
Ik
geloof in God, de almachtige Vader,
Schepper
van Hemel en Aarde,
en in
Jezus Christus, Zijn enige Zoon, onze Heer,
die
ontvangen is van de Heilige Geest
en
geboren uit de Maagd Maria,
die
geleden heeft onder Pontius Pilatus,
gekruisigd
is en gestorven en begraven,
die
nedergedaald is ter helle,
de
derde dag verrezen uit de doden
die
opgevaren is ten hemel,
en
zit aan de rechterhand van God,
Zijn
almachtige Vader.
Van
daar zal Hij komen oordelen :
de
levenden en de doden.
Ik
geloof in de Heilige Geest,
de
heilige katholieke Kerk,
de
gemeenschap van de Heiligen,
de
vergiffenis van de zonden,
de
verrijzenis van het lichaam,
het
eeuwig leven. Amen.
5 de kraal en versierde kraal : Eeuwige Vader, ik
offer U op, het Lichaam
en
Bloed, de Ziel en de Godheid van Uw welbeminde Zoon, onze
Heer Jezus
Christus, tot vergeving van onze zonden en die van heel de wereld.
10 kleine kralen : Omwille van het bitter lijden van
Uw Zoon, wees
barmhartig
voor ons en voor heel de wereld.
1 ste grote kraal : Eeuwige Vader, ik offer U op, het
Lichaam en Bloed,
de Ziel en
de Godheid van Uw welbeminde Zoon, onze Heer Jezus
Christus,
tot vergeving van onze zonden en die van heel de wereld.
10 kleine kralen : Omwille van het bitter lijden van
Uw Zoon, wees
barmhartig
voor ons en voor heel de wereld.
2 de grote kraal : Eeuwige Vader, ik offer U op, het
Lichaam en Bloed,
de Ziel en
de Godheid van Uw welbeminde Zoon, onze Heer Jezus
Christus,
tot vergeving van onze zonden en die van heel de wereld.
10 - 3de grote kraal - 10 - 4 de grote
kraal - 10 : ga zo voort
Na de laatste 10 kleine kralen :
Op de 2de en 3 de en 4 de kraal (= driemaal) : Heilige God,
Heilige Almachtige God, Heilige eeuwige God, wees barmhartig voor ons en voor
heel de wereld.
Op de 1 ste kraal (zie begin) : O Bloed en Water, die
uit het Hart van Jezus vloeiden, als bron van Barmhartigheid voor ons, ik
vertrouw op U.
God wil de wereld redden; vandaar gaf Hij aan Zuster
Faustina de zending, de mensen op te wekken tot een onbegrensd vertrouwen in
Zijn oneindige Barmhartigheid.
Jezus
: Ik word verteerd door de vlammen van Mijn Barmhartigheid. Ik wil die
uitstorten in de harten van de mensen. Toch blijft het gebrek aan vertrouwen Mijn
ziel verscheuren, ondanks Mijn onuitputtelijke Liefde stelt men geen vertrouwen
in Mij.
Jezus
: De grootste zondaar heeft het meest recht om op Mijn Barmhartigheid zijn
vertrouwen te stellen. De ziel, die Mijn Barmhartigheid afsmeekt, schenkt Mij
een onuitsprekelijk genoegen. Ik zal haar genaden geven meer dan zij verwacht.
Een ziel, die haar toevlucht neemt tot Mijn Barmhartigheid en Mijn medelijden,
al was zij ook de grootste zondaar, kan Ik niet straffen. In Mijn onpeilbare en
ondoorgrondelijke Barmhartigheid, zoek Ik haar bekering.
Jezus
: Ik ben de Liefde en Barmhartigheid zelf. Doe alles wat in uw vermogen is om
de liefde tot Mijn Barmhartigheid te bevorderen. Ik zal aanvullen, wat U
ontbreekt. Spreek tot de wereld over Mijn Barmhartigheid. Laat allen weten dat
zij onuitputtelijk is. Dit alles is een teken, dat de laatste dagen naderen,
daarna komt de dag van Gerechtigheid. Laat hen hun toevlucht nemen tot de bron
van Mijn Barmhartigheid. Laat geen zondaar vrezen tot Mij te komen.
Jezus
: Weet dat Mijn Hart de Barmhartigheid zelf is. Vanuit deze zee van
Barmhartigheid vloeien stromen van genaden over heel de wereld. Geen ziel die
tot Mij komt, gaat van Mij heen zonder gesterkt te zijn. Alle ellenden
verdwijnen in Mijn Barmhartigheid en elke genade, die verlost of heiligt,
stroomt uit deze bron.
Jezus
: Ik wil, dat de priesters tot de zondige zielen over Mijn grote Barmhartigheid
zullen preken.
Jezus
: Zoals een moeder haar kind beschermt, zo bescherm Ik de zielen, die gedurende
hun leven het vertrouwen op Mijn Barmhartigheid zullen bevorderen en in het uur
van hun dood zal Ik niet hun Rechter, maar hun Zaligmaker zijn. In dat laatste
uur vindt de ziel om haar te beschutten alleen Mijn Barmhartigheid. Gelukkig de
ziel, die tijdens haar leven zich heeft gedompeld in de stroom van Mijn
Barmhartigheid, de gerechtigheid zal haar niet bereiken.
Jezus
: Het mensdom zal geen vrede vinden totdat het zich met vertrouwen wendt tot Mijn
Barmhartigheid. Nader tot Mijn Barmhartig Hart en Ik zal het een volledige
vrede schenken.
Op het feest van Marias Boodschap zag zij de
ontzagwekkende grootheid van Gods Majesteit en tegelijkertijd zijn oneindig
diepe afdaling tot de schepselen op de dag van de Menswording. Dan verscheen
haar Maria en sprak : Ik schonk de wereld de Verlosser, gij moet tot de wereld
in deze laatste tijden over de goddelijke Barmhartigheid spreken en hen op de
tweede komst voorbereiden. Hij zal komen niet als een Barmhartige Verlosser
maar als een rechtvaardige Rechter. Deze verschrikkelijke dag is vastgesteld.
Het is de dag van Gods Gerechtigheid. Spreek de mensen over de grote
Barmhartigheid van de Verlosser zolang het nog tijd van erbarmen is.
Bestaan van de hel :Ik, Zuster Faustina, ben op bevel van God in de afgrond van de hel
geweest om ervan te overtuigen dat de hel bestaat ! Het is een plaats van grote
folteringen en zeer uitgestrekt. Van alle folteringen die ik zag, is de
grootste het verlies van God... Ik zou gestorven zijn bij het zien van al die
pijnen, indien de Almacht mij niet had ondersteund ! Dat de zondaar weet dat
hij EEUWIG zal lijden door de zonden die hij heeft begaan. Ik schrijf dit op
bevel van God, zodat niemand zich zou verontschuldigen door de bewering dat
"de hel niet bestaat en dat er niemand is geweest".
Beeltenis van Jezus Hart met de stralen : Zuster Faustina moest een
beeltenis schilderen van de Heer Jezus en de aanroeping er bij voegen : JEZUS,
IK VERTROUW OP U. Het schietgebed hierbij is : "O Bloed en Water, dat als
een bron van Barmhartigheid voor ons uit het Hart van Jezus is gestroomd, ik
vertrouw op U." Jezus beloofde dat de ziel die deze beeltenis vereert,
niet verloren zal gaan. Hij belooft haar ook de overwinning op haar vijanden
reeds hier op aarde, maar vooral in het uur van de dood. Jezus zelf zal haar
verdedigen als Zijn eigen eer. Op de afbeelding staat Jezus Christus, die met Zijn
doorboorde linkerhand Zijn Hart aanraakt en met Zijn andere hand naar boven
wijst. Uit Zijn Hart komen rode en witte stralen. De Heer verklaarde haar wat
de twee stralen betekenen.
Jezus : De twee stralen betekenen Bloed
en Water. De witte straal symboliseert het water dat de zielen zuivert, de
rode straal betekent het bloed, dat het leven van de ziel is. Deze twee stralen
kwamen uit de diepte van Mijn liefdevolle erbarming, toen Mijn Hart in zijn
doodsstrijd aan het Kruis door een lans geopend werd.
Zuster Maria Faustina van
het Heilig Sacrament (25 augustus 1905 5 oktober 1938)
Zuster
Maria Faustina Kowalska is geboren op 25 augustus 1905 op een boerderij in het
Poolse dorpje Glocowiec, als derde van tien kinderen. Ze ontving de doopnaam:
"Helena". Haar ouders zijn Stanislaus en Marianne Kowalska. Ze zijn
arm, maar gelukkig. Als klein meisje valt Helena al op door haar eenvoudige
liefde tot de Heer en haar bekommernis om de armen. Als ze 3 jaar oud is, gaat
ze al naar school. Op haar zevende wist Helena al waar ze voor bestemd was.
Haar vrije tijd verdoet ze liever bij het Heilig Sacrament dan bij
speelkameraadjes. Ze biecht wekelijks, vast streng. Haar ouders worden kwaad
wanneer ze spreekt over de vreemde lichtverschijnselen die haar omringen.
Verzinsels, inbeeldingen. Ze proberen haar af te houden van de nachtelijke
gebedswaken waarmee ze voortdurend zichzelf tergt. Ze zien de vreemde
schittering niet in Helenas slaapkamer en die ervoor zorgt dat ze wakker
blijft.
In dit gezin is de hulp van Helena hard nodig. In 1921 ging zij op 16-jarige
leeftijd als dienstbode werken om haar ouders financieel bij te staan. Maar dan
verschijnt de lijdende Heer aan haar en vraagt of zij zich helemaal aan Hem wil
geven. Na een jaar gewerkt te hebben, maakt ze de
wens om naar het klooster te gaan aan vader en moeder bekend. Deze wordt
geweigerd. De Kowalski's zijn te gehecht aan hun lievelingsdochter. Helena
reist vervolgens in haar eentje, met de kleren die ze aanheeft en zonder hun
medeweten, naar Warschau. Bij talloze kloosters wordt ze afgewezen : geen geld
of ontwikkeling, een verwaarloosd uiterlijk, en bovendien nog een dienstmeisje
ook. Helena beschikt niet over de vereisten die indertijd van een intredende
jonge vrouw gevraagd werden. Toch komt ze uiteindelijk binnen bij de zusters
van O. L. Vrouw van Barmhartigheid. Helena treed op 1 augustus 1925 officieel
in het klooster in.
Als werkzuster vervult de jonge vrouw die bij haar
noviciaat op 30 april 1926 de kloosternaam Faustina ('gezegende') gekregen
heeft, verschillende taken. Tuinierster, portier, bakker en veel keukendienst.
Het eenvoudige, maar vrij zware werk, maakt haar gelukkig omdat ze het met
liefde voor de Heer doet. Intussen blijven haar bovennatuurlijke ontmoetingen
doorgaan. Op het feest van de
Onbevlekte Ontvangenis verscheen haar de H. Maagd, die haar mededeelde dat zij
op verlangen van God op een geheel andere wijze haar Moeder zou zijn en leerde
haar de weg naar volmaaktheid. Zij muntte vooral uit in de nederigheid, want
Maria had haar gezegd: "Nederigheid, nederigheid en nogmaals
nederigheid." Dikwijls genoot zij het gezelschap van engelen en verscheen
haar het Goddelijk Kind. Zij doorleefde het lijden van Christus alsof zij er
zelf bij tegenwoordig was en ontving verheven openbaringen omtrent het geheim
der Drieëenheid. Ze bad veel voor de zielen in het vagevuur, vaak stond God de
zielen toe haar hulp en verlichting te vragen en later haar bevrijding aan te
kondigen. Nog meer ging haar echter het lot der stervenden ter harte.
"Vandaag", schrijft ze, "zag ik Jezus in doodstrijd en Hij fluisterde
mij toe: Mijn dochter, help Mij de zielen van de zondaars te winnen. Ik begreep
hoe ik hen moest redden en bereidde mij voor op groter smarten. Mijn lijden
nam toe en ik voelde de wonden in mijn handen en voeten en zijde. Ik voelde de
haat van de zielevijand, maar hij kon mij geen kwaad berokkenen." Ze
ontvangt onzichtbare stigmata. Lijden is voor Faustina een genade. "Dikwijls",
schrijft ze, "had ik contact met de stervenden, soms met hen die op verre
afstand waren en door het gebed ontving ik voor hen de genade van het geloof in
Gods Barmhartigheid.
De eerste verschijning, die zuster Faustina
van Jezus mocht ontvangen, was te Plock (Polen) op 22 februari 1931. Zij
verhaalt als volgt:" Toen ik 's avonds in mijn cel was, aanschouwde ik
Jezus, gekleed in een wit gewaad. De rechterhand had Hij opgeheven om de Zegen
te geven, met de andere raakte Hij zijn kleed aan ter hoogte van Zijn Hart. Uit
het kleed, dat bij het Hart een weinig was geopend, schitterden twee
stralenbundels: de ene was rood, de andere wit. Stil schouwde ik op naar de
Heer. Mijn ziel was beangst, doch tevens opgetogen van vreugde. Na enkele
ogenblikken zei de Verlosser mij:" Vervaardig een beeld van Mij, gelijk
gij Mij nu aanschouwt met het onderschrift:" Jezus, ik vertrouw op U! Ik
wil dat dit beeld vereerd wordt, eerst in uw kapel en daarna in heel de
wereld." Ze is zo bevlogen
door Christus' woorden dat ze nog veel meer wil doen om zielen te redden.
"Ik voel dat ik helemaal in vuur en vlam sta. Ik zal alle kwaad bestrijden
met het wapen van de barmhartigheid. Ik trek door de wereld in haar lengte en
breedte en waag me tot aan haar uiterste grenzen en onherbergzaamste
landstreken om zielen te redden. (...) Ik wil dat ieder ziel de barmhartigheid
van God verheerlijkt, want ieder ervaart de uitwerkingen van die barmhartigheid
aan zichzelf."
Haar taak wordt het de barmhartigheid van Jezus over de hele wereld te
verbreiden. Alle priesters moeten verkondigen hoe groot de barmhartigheid van
Jezus is. Ook vraagt Jezus de bekering van de zondaars, zonder vrees mogen zij
tot Hem komen. Deze zending van de eenvoudige zuster Maria Faustina begon in
1931 en is nu wereldwijd van grote betekenis. De tweede zondag na Pasen wordt
de dag van de Goddelijke Barmhartigheid en in de hele Kerk gevierd.
Eind mei 1933 vertrekt zuster Faustina naar
Wilno. Daar onmoet ze de eerwaarde Sopocko die haar geestelijk leidsman wordt.
Na heel wat aarzelingen besluit deze de beeltenis van de barmhartige Jezus te
laten schilderen, maar hij wil weten wat de betekenis is van de witte en rode
lichtbundels die uit het Hart van de Heer stralen. Zuster Faustina ondervraagt
de goddelijke Meester en deze antwoordt: "Zij betekenen water en bloed.
Het water dat de zielen van schuld vrijspreekt, het bloed dat leven van de ziel
is. Zij vloeien uit Mijn op het Kruis doorboorde Hart. Deze stralen beschutten
de ziel tegen de toorn van Mijn Vader", d.w.z. tegen de terecht verdiende
straffen voor onze tekortkomingen. In opdracht van Jezus en
gesteund door pater Sopocko en de moeder-oversten van de verschillende
kloosters waar Faustina heen gestuurd wordt, begint zij in 1934 haar dagboek
met de mystieke ervaringen van het begin af aan op te schrijven. Het complete
werk zal uiteindelijk ongeveer 400 (gedrukte) bladzijden omvatten. Daarnaast
getuigt het van de mate waarop Faustina dag na dag, uur na uur, langzaam haar
lichaam ziet wegteren. Ze kent de waarde van het lijden: "We moeten de
gekruisigde Jezus in een lijdende ziel zien en niet een leegloper of een last
voor de gemeenschap. Een ziel die (...) lijdt, trekt meer zegeningen op het
hele klooster neer dan al de werkzusters." Zwarte gedaanten die Faustina
herkent als demonen, vallen haar aan en gillen dat ze moet ophouden met dit
werk omdat ze zielen aan hun heerschappij ontrukt. Vergeefs !
Op de zondag van het
Paasoctaaf in 1935 wordt het icoon met de beeltenis van Jezus met de rode en
witte stralenbundels uit Zijn Heilig Hart in het openbaar tentoongesteld in het
heiligdom van O.L.Vrouw van Ostra Brama en terstond manifesteert de goddelijke
Barmhartigheid zich door middel van talloze genaden van buitengewone
bekeringen.
Op vrijdag 8 december 1937
voelde Zuster Faustina sterk de nabijheid van God gedurende de H. Mis. Na de H.
Communie zag zij met een groot vertrouwen tot Hem op en vroeg Hem: "Jezus,
ik smeek U om uw oneindige Barmhartigheid, laat alle zielen die vandaag zullen
sterven voor het vuur van de hel gespaard blijven, zelfs al waren zij de
grootste zondaars. Het is vandaag vrijdag, de dag van uw bitter lijden op het Kruis.
Omdat uw Barmhartigheid oneindig is, zullen de engelen zich er niet over verbazen."
En de goddelijke Meester drukte haar inniger aan Zijn Goddelijk Hart en zei:
"Beminde dochter, gij begrijpt goed de afgrond van Mijn Barmhartigheid.
Weet, dat wat gij vraagt een grote gunst is, maar Ik zal doen wat gij
vraagt." In opdracht van haar geestelijke leider schreef zij een dagboek
in zes delen.
In februari 1938, enige
maanden voor haar dood, kreeg Maria Faustina een verschijning van de Heilige
Maagd Maria. Zij verscheen haar in een groot licht, gekleed in het wit en
omgord met een gouden ceintuur. Op Haar sluier droeg zij een gouden kroon. Op
Haar arm droeg Zij het Kind Jezus. De Heilige Maagd keek haar aan en zei: "Ik
ben de Moeder van het Priesterschap". Daarna legde Zij Haar Kind op de
grond neer, hief Haar rechterarm ten hemel op, keerde zich naar Maria Faustina
toe en zei: "Mijn God, zegen Polen, zegen de Priesters". Zij keerde
zich daarna tot de kloosterzuster en zei: "Zeg tegen de priesters, wat je
zojuist hebt gezien".
Tot aan het eind van haar leven heeft zuster Faustina werken van Barmhartigheid voor haar medemensen volbracht. Vanaf 1933 is ze door tbc aangetast. Haar meerderen zien niet onmiddellijk de ernst van het kwaad in dat de zuster in stilte verdraagt. In december 1936, terwijl de ziekte al ver is gevorderd, wordt ze naar het sanatorium gestuurd. Ze blijft daar vier maanden; vervolgens, in 1938, opnieuw vijf maanden. Ze bidt vurig voor de stervenden in haar omgeving waarin ze vaak bekeringen bewerkstelligt, zelfs onder menselijk gesproken wanhopige omstandigheden. Ze bidt tot hun intentie het "rozenhoedje voor de goddelijke Barmhartigheid" dat haar is geopenbaard op 14 september 1935.
Zuster Faustina overleed in geur van heiligheid op 5
oktober 1938 aan tuberculose in het moederhuis te Lagiewniki bij Krakau. Ze
verklaarde op het einde : "Alles wat ik gedaan heb, was
voor God en de zielen". Ze was toen 33 jaar oud. Net zo oud als haar
goddelijke Vriend, toen Hij aan het Kruis stierf. Haar feestdag wordt gevierd
op 5 oktober.
1.Joden zagen zichzelf als het
uitverkoren volk van God.
2.Het
Joodse leven was sterk door de wet bepaald.
In het Oude
Testament (= Joodse Thora) probeerde men de verhoudingtot Jahweh,
tot mensen en dingen zo volledig mogelijk vast te leggen.Als je die
wetten nauwlettend naleefde, dan pas was je een goed Jood.
voorbeeld : * reinheidsvoorschriften : geen zieken aanraken, niet metheidenen praten
* sabbatrust : geen zieken verzorgen op
sabbat
3. De echte leiders van het volk :
·Farizeeën : leken die zich apart
plaatsten om beter de Wet te kunnen dienen. Tegenover de gewone bevolking
gedroegen ze zich hooghartig en schijnheilig.
·Sadduceeën : zij voelden zich boven
het volk verheven. Ze hadden weinig contact met het volk. Ze hadden de Romeinen
graag. Uit hun groep kwamen de hogepriester (vb. Annas en Kajafas) en de leden
van de Hogeraad (=hoogste gerechtshof).
·Wetsgeleerden of schriftgeleerden :
godsgeleerden van die tijd, die als eretitel rabbi werden genoemd.
Volgorde
van de standen :1. Sadduceeën
2.
Wetsgeleerden
3.
Farizeeën
4.
VOLK
·Priesters en levieten : het
middelpunt van het godsdienstige leven was de tempel. Daar gingen vele inwoners
van Jeruzalem dagelijks bidden en de goede Israëliet wilde er elk jaar op
bedevaart gaan.
Priesterstand :1. Hogepriester
2. Priesters
: offers keuren, daarnaast hadden zeeen gewone job
3. Levieten : helpers
van de priesters
·Zeloten : ondergrondse
verzetsstrijders tegen de Romeinen. Zij ijverden voor hun land, volk en voor
hun God.
·Essenen : zij noemden zichzelf de
uitverkorenen, de heiligen, de kinderen van het licht. Zij wilden het
ideaal van de Wet ten volle beleven. Om dat te kunnen trokken ze zich uit het
openbare leven terug en leefden in gemeenschap (een soort kloosters). Daar was
alles afgestemd op de beleving van de Wet. Zij
waren fel gekant tegen de schijnheilige tempeldienst. Ze geloofden in het Rijk
van God.
4. Een wereld van onderdrukte mensen.
De Romeinen
heersten over de Joden. Er was voortdurend spanning tussen hen. Het joodse
volk droomde van vrijheid, maar was weerloos. De eigen koningen waren niet
beter en moordden naar hartelust. Het gewone volk kon alleen maar machteloos
toezien en buigen.
5. Een wereld van armoedige en uitgebuite mensen.
In het land
kwamen de tollenaars regelmatig aankloppen om de belastingop te eisen voor de Romeinen, die het geld
gebruikten om de mensen te onderdrukken. Wie teveel schulden had, kon vrouw en
kinderen als slaven zien verkocht worden en liep bovendien het risico zelf als
slaaf te koop te staan op de markt van een van de handelssteden van toen.
Ontelbaar waren ook de vele bedelaars, gehandicapten en zieken die probeerden
te leven van wat ze kregen. Groepen zwervende melaatsen trokken door het land
op zoek naar voedsel, maar ze mochten zelfs geen stad of dorp binnengaan.
Het is moeilijker te zeggen wat voordeel het mij al
gebracht heeft, dan te zeggen welk voordeel het u al gebracht heeft. Vroeger
zou ik woedend geworden zijn om een vuile streek die je met mij hebt
uitgehaald. Ik zou kwaad zijn geworden om een zoveelste leugen die je mij hebt
verteld. Ik zou jaloers geweest zijn op jou als je meer verdient, meer geluk
hebt, een goede gezondheid hebt of wat dan ook. Ik zou je waarschijnlijk
tegenwerken. Nu ben ik een overtuigd christen en bovendien ben ik nog altijd op
weg om een goed christen te zijn. Ik wil een betere persoon worden. Daarom geef
ik mensen nog kansen, zelfs als ze het verknallen. Ik ben nu niet meer jaloers
op anderen, omdat je tegenkantingen met beide handen moet aannemen als
levensles om nog een betere mens te worden. God laat deze toe om eruit te
leren. Ik weet nu dat iedereen een kind van God is en alle goedheid verdient.
En alle goede mensen komen later bij God samen. Bovendien trek ik door mijn
beter karakter meer mensen aan dan voordien. Daarom zult u het voordeel van christen zijn merken !
Als Jezus nog op aarde rondtrok, heeft Hij nooit één
letter aan het Oude Testament weggelaten of toegevoegd. Hij kende als goede
Jood alle gebruiken, alle wetteksten en het Oude Testament. Als er een fout
had ingestaan, dan had Hij het volk wel op attent gemaakt. Hij zou het
verbeterd hebben. Maar nee, integendeel, Hij zorgde voor verduidelijking van de
Tien Geboden en de wetteksten. Hij legde de nadruk erop dat de geboden er zijn
om God en de mensen graag te zien. Niet de inhoud aan banden leggen ten
voordele van de regeltjes. Hij stemde de Wet af op oneindig in tijd. Geen
modegrilletjes, maar voor iedereen en oneindig in tijd. Niet alleen voor de
Joden, maar voor alle mensen bestemd. Wat Hij niet fijn afgesteld heeft is het
scheppingsverhaal in Genesis. Blijkbaar is dit verhaal in zijn geheel goed voor
oneindig in tijd. Dus geen gezever over evolutietheorie, God schiep de wereld
in 7 dagen. (7000 jaar voor ons) Hij schiep Adam en Eva. Zij zijn niet van apen
afkomstig. Dit zou anders de grootste schande in de oneindige tijd zijn, ALS
dit zo zou zijn. Maar het is zo niet ! God heeft ons gelukkig daarvan gespaard
! Wetenschappers daarentegen zijn liever in de aap gelogeerd.
Pasen. Wolkenloze hemel. Verblindend wit licht.
Alles, de hele Schepping ademt Jezus overwinning uit. Gedaan met angst, pijn,
lijden, twijfel... Een langverwachte gebeurtenis die werkelijkheid wordt. Hoop
wordt werkelijkheid. Zie je wel, het is geen droom ! Laat de overweldigende
Liefde maar komen. Geen Kruis met nagels, maar een boom met takken en groene
bladeren. Liefde die het uitschreeuwt van blijheid en vreugde. Ons hart voelen
we groeien. Nu weten we wat liefde echt betekent. Als U in ons niet had
geloofd, dan was U voor ons niet gestorven. Dat geeft ons de moed om aan
onszelf te werken. U bent op het kruis genageld om al onze zonden definitief te
delgen. Als dank moeten wij meer ons best doen en volharden om uit onze fouten
te leren en ze te vermijden. U hebt ons gezegd dat het ons zeker lukt, als we
ons ervoor inspannen. U kent ons beter dan wie ook. U laat ons nooit in de
steek ondanks onze zwakheid. U laat niemand in de steek wat er ook is verkeerd
gelopen. U geeft glans aan ons menszijn. U geeft ons vleugels. U geeft en geeft en geeft en geeft en geeft, wordt
nooit moe te geven. Hartelijk dank. We moeten ons niet meer verstoppen achter
grote rotsen omdat we ons schamen mens te zijn. U hebt de mens geheiligd en
opgericht zodat we ons terug onder het zonlicht kunnen begeven. Zonder dat we
Gods rechtvaardige toorn in onze nek voelen. U helpt onze zondige aard
veranderen zodat we dichter bij God de Vader kunnen komen. We leggen onze
kleine handjes in Uw grote hand. U kent onze naam. U weet wie we zijn. We
kunnen zwaaien naar onze dierbare mensen die al vertrokken zijn naar hun
definitieve bestemming. We moeten ons geen zorgen meer maken over hen. Ons
lichaam is enkel verpakking, bij U zijn we terug gezond en volledig.
Jeanne d' Arc. Er komen zweetdruppels onder haar maliënkolder
vandaan. Het vaandel hangt terug tegen de stok aan. God heeft gewonnen. Ze
heeft een bovenaardse blik in de ogen. Dezelfde blik als die in de ogen van de
Romeinse christenen die de leeuwen langzaam maar zeker op hen zagen afkomen. God, vergeef de beulen. Laat het vlug afgelopen zijn.
Onze Vader die in de hemel zijt, Uw Rijk kome, Uw wil geschiede. Een hartverscheurende schreeuw van een moeder. Waarom
doet het geen pijn als de jongen probeert zijn ingewanden in zijn lichaam te
houden ? Gods Geest maakt in deze ogenblikken zijn volgelingen
onoverwinnelijk. Pijn en lijden deren hem niet. Ze vertrekken naar het Beloofde
Land. Juist naar de overkant van de Jordaan. Gevoel van passie, geen spoor van fatalisme. Voor de
ongelovigen : dwaze zelfmoordenaars. Een reality-tv show om de leegte en de
decadentie van de Romeinse burgers op te vullen. Het Romeinse Rijk op zijn
hoogtepunt. Men snakte naar de nieuwtjes van de glorievolle
veldslagen en de opkomende helden. Een waanzinnige keizer erbovenop die Rome
samenhoudt van de roddel. Wie zet zijn gesetteld bestaan op het spel voor een
geheime tot ondergrondse activiteiten gedwongen sekte die is overgewaaid van
Jeruzalem ? Gestart door een rebel Jezus genaamd.
Wie zet zijn leven van jonge Franse boerendochter op
het spel om het Franse leger te gaan aanvoeren in Gods Naam, in godsnaam. In
een woelige tijd waar een leven niets waard is en legers elkaar bekampen om
grond en macht. Een tijd waar visioenen geïnterpreteerd worden als hekserij.
Een tijd waar men zijn vijanden voor de inquisitie kan brengen met als reden
hekserij. Wie zal zijn luxe-leventje opzij zetten om volgens Jezus principes
te gaan leven ?
Een kleine oude vrouw gehuld in een wit gewaad met op
het einde van de stofblauwe strepen. Twee
handen onder de brede mouwen vandaan komend. Ze verraden haar hoge leeftijd
maar tonen haar werkend en biddend leven. Ze heeft groeven in haar gezicht,
opgelopen door de vele jaren vechten in de frontlinie. Dezelfde glans in haar
ogen die van haar een passionele vrouw maken. Met een passie voor God die ze
weervindt in de hulpbehoevende, arme, lijdende mens. Ze kan nu uitrusten na een
zwaar en goedgevuld leven. Velen zetten haar werk nu verder.
Zoals gewoonlijk proberen boze tongen deze
gepassioneerde mensen in een ongunstig daglicht te stellen. En als het om
overleden personen gaat, hoor je dat soort van mensen het luidst.
Hoe is het mogelijk dat de zee is teruggevloeid na de
kruisiging van Jezus en Zijn glorievolle Verrijzenis. Jeruzalem bleef blind en
doof voor de smeekbede van Jezus om zich toch terug naar God te keren en hun
leven te veranderen. Te verbeteren. Ze verdronken in hun eigen leefregels die
mijlenver afstonden van de geest waarin de Tien geboden en wetten aan Mozes
werden meegegeven voor het woestijnvolk die op de dool was.
Bent u bereid om Jezus te volgen ? Ook als u uit uw
luie zetel moet komen ?
Deze generatie in deze tijd puilt uit van decadentie.
God is al lankmoedig genoeg geweest. Het is de bedoeling dat er nog een paar
mensen overblijven die bij God willen wonen. Als u op de rooster werd gelegd
door andersgelovigen zou u dan nog voor Jezus Christus kiezen ? Als Hij
gemarteld, geslagen, bespuwd werd en een doornenkroon kreeg opgezet en als
dieptepunt op het kruis werd geslagen voor ons heeft Hij geen ogenblik
getwijfeld om voor ons te kiezen, voor ons leven te geven. Denk daaraan.
S.O.S. : Save Our Souls is een seincode van mensen,
die in een noodsituatie verkeren, bijstand en hulp te vragen. Red onze
zielen. Deze hulp is niet alleen in noodsituaties gevraagd, maar ook in het
leven van alledag. Ons leven is een aaneenschakeling van noodsituaties. God
wordt altijd vergeten en wij spelen altijd de baas. Tot we dan op het einde van
ons leven aankomen en inzien dat God het allerbelangrijkst was. Als we zolang
wachten om erachter te komen dat God ons doel in het leven moet zijn, dan kan
het kwaad allang geschied zijn en hebben we verkeerd gekozen. Red onze ziel :
dat vragen we dan in ons stervensuur, maar eigenlijk moeten we het iedere dag
aan God vragen. Niet alleen voor ons, maar voor alle mensen. Wij zijn te zwak,
lui, wispelturig, koppig, jaloers, schijnheilig (de rij is nog niet af) om
onszelf te kunnen redden. We zijn mensen van vlees en bloed, en een offer van
ons vragen vergt heel wat energie en inzet. Laten we maar toegeven, dat we Gods
hulp meer dan nodig hebben om ons op het rechte pad te houden. Hij moet ons in
gang duwen en ons de weg tonen. Wij moeten onze lauwheid en onverschilligheid
met de grond gelijk maken. Voor de mensen die nog twijfelen : er staat Save Our
Souls en niet Save Our Bodies of Save Our Money. Ons lichaam en onze aardse
bezittingen stellen niets voor, het is de ziel dat telt.
Er was eens een land waar allemaal slakken waren.
Ieder had een mooi gevormde schelp die ze als huis meedroegen. Toch was er een
slak die geen huisje had. De slak voelde zich depri omdat iedereen met haar
lachte als ze voor de zoveelste keer nat werd van de regen. De rest kon
natuurlijk altijd schuilen. De slak richtte haar bede tot de Hemel, zeggend dat
ze toch zo ongelukkig was. Ze geloofde ondanks haar miserie toch dat er een
oplossing uit de bus zou komen. De Schepper had toch een reden om haar geen
huisje te geven, niet ? Na een tijdje kwam er een duif recht uit de hemel en
die vloog nu permanent over de slak. Nu had de slak een echte vriend en een permanente
bescherming onder de vleugels. Wat waren die andere slakken nu jaloers, maar ze
durfden toch niet meer met haar spotten !
Een
reporter vroeg aan een bewoner :Is uw
huis beschermd ?
Bewoner : Ewel, Menier, iek goan oe dat es vertelle...
Ik heb een grote brandverzekering afgesloten met de inboedel erbij. Bovendien
heb ik een alarminstallatie en een bewegingsdetector met alle nodige cameras
laten installeren. We hebben onze hond Blackie die de buurt bijeen blaft als er
een inbreker zou komen. t Is een Dobberman.Geloef et moar, komde te diecht
dan zoet ie oew hend afbeite. We hebben overal thermopan en nog eens zware
rolluiken. Dat ies al iet !
Antwoord : Toch
niet ! Zelfs al hebben ze een slotwal, muren van 2 meter dik, pinnekes-draad,
landmijnen,... dan nog is hun huis niet beschermd !
Waarom ?
Jezus heeft in verschillende boodschappen (Veronica Lueken, Hille Kok en er
zullen zeker nog boodschappen zijn) gezegd dat er boven ALLE uit-en ingangen
een GEZEGEND kruisje met Jezus gekruisigde lichaam (ofwel corpus genoemd) moet hangen.
Dit is een
ongelofelijke kleine moeite maar die levens redt.
Before you close your eyes, demanding, you better ask yourself : Did I choose something I could regret ? Did I do something I should regret ?
Als je je ogen sluit, in plaats van iets te vragen, zou je je beter eerst niet afvragen of je een keuze hebt gemaakt waarover je spijt zou kunnen hebben ? of dat je iets hebt gedaan waar je spijt zou over moeten hebben ?
Refr. Is this the place I used to call fatherland ? Is this the place I used to know as fatherland ?
Is dit de plaats die ik vaderland noemde ? Is dit de plaats die ik kende als mijn vaderland ?
The silence is illusion, stay awake ! I hear your children crying The cowards ask themselves : Did I choose something I could regret ? Did I do something I should regret ?
De stilte is illusie, blijf alert ! Ik hoor jullie kinderen huilen. De lafaards vragen zich af : heb ik voor iets gekozen waar ik spijt over zou kunnen hebben ? heb ik iets gedaan waar ik spijt over zou moeten hebben ?
Dit liedje werd geschreven voor degenen die in Duitsland Hitler hebben getolereerd en geholpen. Toch zijn keuzes en daden iets waar mensen verantwoordelijk voor zijn. Dus regelmatig je keuzes en daden afwegen hoever ze van Gods rechte weg afwijken en terugkeren de rechte weg op !
Een jongen en een meisje stonden op de luchthaven en zij vertrok voor een studiereis. Het afscheid was gekomen en zij vroeg : Vind je me mooi ? En de jongen antwoordde : Nee... Ze stond perplex en vroeg verder : Wil je voor altijd bij me zijn ? En de jongen antwoorde terug : Nee... Ze keek hem doordringend aan, maar hij keek niet naar haar. Zij vroeg echt teleurgesteld : Ga je me missen ? En de jongen antwoordde opnieuw : Nee... Het meisje kon bijna haar tranen niet bedwingen en de jongen pakte ze heel dicht en zei : Ik vind je verrukkelijk en ik wil voor eeuwig bij je zijn. Ik ga gewoon dood zonder jou. Ze wilde nog eens horen of het wel gemeend was en vroeg : Hou je van me met heel je hart ? En de jongen antwoordde : Nee, jij bent m'n hart !
1 moord met voorbedachte rade (ook : abortus, euthanasie, zelfmoord, medelijdenmoord) Medelijdenmoord zoals bij Terry Schiavo is dus niet toegelaten, water en voedsel toedienen moet in stand worden gehouden. Dat betekent dus geen machines stilleggen. 2 homoseksualiteit (waarbij nooit moet met de vinger gewezen worden, het is persoon die zelf kiest - trouwens ieder heeft genoeg aan zijn eigen fouten) 3 verdrukking van de armen 4 geen loon naar werk geven
Homes and
lives were saved from
fire, riots, terrorism, earthquakes, hurricanes, tornadoes, storms, etc...
One
apartment out of 30 was saved from a fiery destruction. Why?
March 26, 1996
Dear Our Lady of the Roses Shrine,
I have been going to Bayside for the
Anniversary of Our Lady of the Roses, Mary, Help of Mothers, since June of 1989.
I would like to share with you a personal experience during this last weekend.
Last Sunday, March 24, 1996, at 3:00 A.M., there was a big fire on #601
OFarrell, the building where I live, but I was not there. I slept at my
sisters place in South San Francisco, because the night before, we had a vigil
over at Cora Tugades place.
When I went back to my apartment
yesterday, Monday, March 25, 1996, with my older sister, and Fr. Sergio Santos,
O.F.M., a Franciscan priest who was with us at Bayside during the Silver
Anniversary of the apparitions of Our Lady of the Roses, Mary, Help of Mothers,
the maintenance man came running to meet and said: Your apartment is intact,
but all around you is disaster! When I saw your apartment, the first thought
that came to my mind was last week when you asked me to put a crucifix on top of
your door, and I was thinking, maybe that did it! My reply was: Of course
that was the reason! Would you want to put one on your door, too? His answer
was: Ill think of that.
When I went up to my floor, this I saw,
with my sister and Fr. Sergio Santos, O.P.M.:
I live on the third floor, Apt. 310:
intact, except for some wet clothes. The burned carpet stopped at my door! Fr.
Santos only said this is really a miracle. I could not say anything; I only
felt very strong goose flesh. I have been telling my friends that in Bayside,
the Blessed Mother keeps reminding us in all Her apparitions to put a crucifix
outside our front and back doors.
This is my testimony:
SOLEDAD ISABEL REYES
Dit artikel komt uit de website van de boodschappen van Bayside - Veronica Lueken
Er zijn al veel mensen die stukken overgenomen hebben
uit de New Age-beweging. Eén ervan is de meditatie-technieken overnemen met als
reden zo kun je beter jezelf leeg maken om God beter te vinden en te
begrijpen. Dit is het stomste antwoord dat je maar kunt bedenken !
God is oneindig en overal. Je moet geen onnozele
trucjes toepassen om bij God te komen. Meestal worden die trucjes de hoofdzaak
en God bereiken de bijzaak. Je wordt er nooit beter van. God is christelijk en
blijft christelijk. Hij staat boven elke vorm van meditatie.
Meditatietechnieken maken het bidden NIET BETER, wat zen-mannen en
boeddha-freaks ook mogen beweren. Bovendien kun je God nooit helemaal
doorgronden, daarvoor is Hij te groot. God vraagt aan iedereen wat in hun
bereik ligt. God is voor iedereen bereikbaar.
God vraagt geen leeggemaakte mensen, maar mensen vol
van emotie en warrig van meegemaakte ervaringen, drukte van alledag, ook
problemen horen daarbij. God heeft mensen geschapen om dat mee te kunnen maken.
Hij wil geen lege mensen, maar volle. Hij hoopt op veel verscheidenheid van
mensen. Klagers, optimisten, humoristen, depressieven, mensen die van een klein
probleem een kanjer van een probleem maken, vertellende mensen, mensen die
anderen voortduwen, enz. Iedereen is verschillend. Daar houdt Hij juist van.
Het is misschien een stom voorbeeld, maar Hij heeft niet alleen vissen
geschapen, maar ook zoogdieren en vogels... Bovendien wil God de door de Duivel aangedane miserie van iedereen
ongedaan maken, als je maar naar Hem toekomt !
De beste manier om afleiding te vermijden is met Hem
te praten, dan heb je geen tijd meer om af te dwalen. En als de dingen rond je
in jouw hoofd blijven spoken, spreek dan met God erover. Tot ze uitgepraat
zijn. Je krijgt het gevoel terug dat Hij met je bezig is en dat Hij luistert.
Hij luistert ALTIJD, zelfs al krijg je geen antwoord. Je zult wel merken dat
Hij heeft geluisterd doorheen toevallige situaties die je meemaakt, door de
juiste mensen rond je te zetten enz. Problemen zullen op korte of middellange
termijn wel opgelost geraken en problemen van lange duur zullen niet zo zwaar meer
op de maag liggen en draaglijker worden. Want God zet altijd een raam open als
de deur achter je dichtvalt.
Als je een periode hebt dat de communicatie met God
wat aan het verwateren is, specialisten noemen dit een dorre periode, maak er
dan geen hopeloos probleem van. Het is een menselijk probleem. God maakt er
geen probleem van. Hij ziet je daarom niet minder graag. Hij wil het allerbeste
voor jou. Blijf ondertussen wel de eucharistieviering bijwonen. Zo krijg je de
noodzakelijke goddelijke voeding binnen. Probeer terug met God contact te
zoeken van zodra je er terug klaar voor bent. Tijd met God doorbrengen, pratend
of biddend of zelfs zingend of zwijgend en nadenkend, is altijd goed
doorgebrachte tijd. Die tijd is nooit zinloos.
Belangrijk : de rozenkrans wordt aanbevolen door Maria en Jezus als middel tot
overdenking of meditatie over de hoofdpunten in het christelijk geloof nl.
het leven van Maria en Jezus, de eeuwige Trooster (= Heilige Geest), de relatie
tot God de Vader.