Vandaag is het de laatste dag van week 5. Het vliegt toch
allemaal heel snel voorbij.
In de Franse van de brief van akteloket zaten er een paar
fouten. Ik heb ze verbeterd en terug gestuurd naar Elke. Ze vroeg dan of ik een
brief ivm Scansearch eens kon proberen te vertalen. Het is aardig gelukt en ik
heb het resultaat gestuurd naar haar.
Piet vroeg me dan om een artikel vanuit een magazine te
scannen. Het leek een interessant artikel om op de server te zetten zodat
iedereen dat kan lezen.
Om 13u30 hadden we een vergadering. Het ging over Scansearch
en akteloket. De problemen hierrond moeten zo vlug mogelijk opgelost worden. De
volgende vergadering is gepland op maandag 14 maart samen de IT-afdeling.
Tijdens de vergadering heb ik notities genomen en Elke vroeg
me op het einde of ik een verslag kon maken. Ik heb dat ook gedaan en naar haar
gestuurd.
De database van periodieken heb ik aangevuld maar niet voor
lang. Ik heb dan verder gewerkt aan de inhoud voor de website van Scansearch
want dit is belangrijk.
Week 5 is voorbij. Het gaat allemaal zo snel. Met de collegas
kom ik al veel meer in contact en het is leuk op het werk!
De PPT-presentatie heb ik verder afgewerkt vandaag. Het was
veel werk om alle bolletjes bij de gemeenten te plaatsen. Het was nog niet
helemaal af wanneer we moesten vergaderen.
De vergadering ging over eventuele verkiezingen in de
toekomst. Er moeten opleidingen voorzien worden. De vergadering heeft een
dertigtal minuten geduurd. Op het einde heb ik voorgesteld aan Elke om
misschien op de site van akteloket en ScanSearch een paar interviews van
tevreden klanten te zetten. Zij vond dit een goed idee. Ik zou interviews
afnemen van zowel kleine als grote gemeenten. Zo worden kleine gemeenten niet
uitgesloten en voelen ze zich gewaardeerd.
Daarna heb ik nog wat verder gewerkt aan de presentatie. Ik heb
het dan doorgestuurd naar Elke. Elke had nog een paar klanten die ik moest
toevoegen aan de kaarten. Ik moest ook nog een paar dingen wijzigen in de
presentatie maar voor de rest was het goed.
Elke heeft dan de mailingtekst voor akteloket gestuurd naar
mij. Er waren nog een paar fouten in maar zij vond ze niet. Ik heb de tekst
aandachtig gelezen en heb nog enkele fouten gevonden en ik heb die dan ook
aangepast.
Ik heb dan verder gewerkt aan de lijst van periodieken. Het is
wel moeilijk om op internet informatie hierover te vinden. Vanaf dat ik
informatie gevonden heb van heel West-Vlaanderen, zal ik rondbellen om
ontbrekende informatie te bemachtigen.
Elke kreeg dan een telefoon van Gersende. Zij had een Franstalige
gemeente die misschien ScanSearch zou willen hebben. Ik heb dan een Franstalige
folder gevraagd aan Didier en ik heb die dan in een enveloppe gestoken en aan
Kim gegeven. Die wordt dan morgen verstuurd.
Gisterenavond heb ik nog de handleiding van ScanSearch eens
gelezen.
Vanochtend mocht ik bij Piet langsgaan. Hij heeft me uitleg
gegeven over aktes en hoe die worden ingescand. Hij legde ook uit hoe
ScanSearch werkt. Na 2 uur uitleg verstond ik hoe het programma werkte. Ik heb
zelf eventjes mee gewerkt en het is niet zo moeilijk als ik dacht dat het was. Dus
binnenkort mag ik aan de demofilmpjes beginnen!
De lijst van de Vlaamse gemeenten heb ik aangevuld met het
aantal trouwboekjes dat ze besteld hebben en de datum van bestelling. Die heb
ik nodig want ik moet op de kaarten van de provincies aanduiden welke gemeenten
trouwboeken hebben gekocht. Degenen die al lang niet meer besteld hebben, moet
ik niet meer aanduiden op een kaart.
Elke heeft me dan een lijst gegeven van de gemeenten die
ingeschreven zijn voor ScanSearch. In het Excel-bestand van de Vlaamse
gemeenten heb ik een aparte kolom gemaakt met als titel ScanSearch. De gemeenten
die dat programma hebben, krijgen in die kolom een X.
Dat Excel-bestandje heb ik vervolgens afgedrukt alsook de
kaarten van de provincies van Vlaanderen en Brussel. De gemeenten die
trouwboeken hebben besteld, kregen een blauw bolletje. De gemeenten die
akteloket hebben een groene en degenen die Scansearch hebben kregen een geel
bolletje.
Per kaart heb ik het aantal gemeenten bijgezet en het aantal
bolletjes per kleur. Zo kon ik berekenen hoeveel procent van de gemeenten van
de provincie klanten zijn.
Dan ben ik begonnen met dat in een PPT-presentatie te steken.
West-Vlaanderen heb ik al gedaan, nu nog de andere provincies. Per provincie
zijn er drie kaarten omdat er drie producten zijn.
De folders van de applicaties waren klaar vanmorgen. Ik mocht
ze in enveloppen steken. Het waren er redelijk veel, ik heb er toch 2 uur aan
gewerkt. De enveloppen moest ik dan aan Kim geven zodat die verstuurd kunnen
worden.
Daarna heb ik gewerkt aan de database van de Waalse
gemeenten. Ik kreeg telkens Niets gevonden op het scherm toen ik offertes
opzocht in Cerm 5. Ik dacht dat ik iets verkeerd deed maar Elke zei dat ik het
juist deed. Als er Niets gevonden op het scherm komt te staan, kan het zijn
dat er ook geen offertes van die klant zijn.
Ik heb dat doorgestuurd naar Rudi. Hij gaat dat dan op zijn
beurt doorsturen naar Gersende. Zij houdt zich bezig met de Franstalige
gemeenten.
Daarna heb ik de Vlaamse gemeenten gedaan en Brussel want de
vorige keer heb ik de laatste bestellingen opgezocht op de server maar je moet
ze blijkbaar opzoeken via Cerm.
Eerst heb ik het bevolkingsaantal opgezocht en aangepast in
de database want volgens de recentste statistieken van het NIS (Nationaal
Instituut voor de Statistiek) kloppen die niet.
De gegevens van de offertes (datum en hoeveelheid) zal ik
morgen opzoeken in Cerm want ik moest vandaag de handleiding van Scansearch
eens lezen. Ik mocht met een balpen de fouten aanduiden en in het boekje
schrijven wat er nog zou kunnen aangepast worden in de handleiding. Als je de handleiding
als leek leest, moet je alles kunnen verstaan dus als ik vragen had, mocht ik
die bijschrijven.
De handleiding moest ik eens lezen omdat ik morgen uitleg
krijg van Piet hoe ScanSearch in feite werkt. Eens ik met ScanSearch kan
werken, mag ik beginnen met de demofilmpjes te maken.
I cant wait!
Na de handleiding te hebben gelezen, heb ik verder gedaan
aan de database van Vlaamse gemeenten. Elke vroeg me of ik de kaarten van alle
Vlaamse provincies en Brussel, die ik enkele weken geleden moest afdrukken, om
ze in een PowerPoint-presentatie te steken voor de vergadering van vrijdag. Ik
moet dan op die kaarten aanduiden welke producten elke gemeente bestelt bij
ons. Die producten zijn trouwboeken, akteloket en ScanSearch.
In de database van de Vlaamse gemeenten heb ik een extra
kolom gemaakt voor akteloket. Als die klant akteloket had, plaatste ik telkens
een X. Hetzelfde zal ik doen voor ScanSearch maar Elke zal die gegevens
doorsturen.
Achteraf gezien is Cerm niet zo moeilijk om mee te werken. Je
moet het alleen gewoon worden.
Vanavond zal ik de handleiding van ScanSearch nog eens goed lezen zodat ik morgen vragen kan stellen als ik iets niet versta.
Toen ik vanmorgen aankwam zag ik dat er een stapel
enveloppen lag. Die zijn van Bram. Ik moet de folders daarin steken en die
worden dan verzonden. Philippe zei dat ik aan Didier moest vragen waar dat die
folders liggen. Ik zocht Didier op in de magazijn en hij vertelde me dat ze gedrukt
zijn. Ze moeten alleen nog gesneden worden. Ik zal ze morgen in een enveloppe
steken.
Dan begon ik weer aan de database van tandartsen. Antwerpen
is af, alleen nog Limburg en Vlaams‑Brabant. Het grootste deel van Limburg heb
ik gedaan. Rudi vroeg of ik een database in Excel kon maken van alle Waalse
gemeenten. Ik moet dan opzoeken hoeveel bewoners elke gemeente heeft en hoeveel
huwelijken. Dan moet ik de laatste offerte van elke gemeente opzoeken. Van die
offertes heb ik de recentste nodig waarvan ik de datum en aantal trouwboeken
nodig heb.
Deze database is nodig zodat men kan opvolgen wanneer men
een klant opnieuw moet contacteren omdat de voorraad ongeveer op zal zijn.
Eerst heb ik die offertes gezocht in de map klanten op de
server maar blijkbaar moet ik dat opzoeken in Cerm 5 omdat daar alles in staat.
Ik moet zeggen Cerm5 is niet makkelijk om mee te werken.
Je moet vooral werken met de pijltjestoetsen en de
F-knoppen. Die database is nog niet af en ik zal het morgen afwerken.
Toen ik vandaag begon, zag ik dat er op mijn bureau een
grote enveloppe lag. Het was een enveloppe van de campagne ik kyoto.
In de eetzaal heb ik een poster opgehangen en op het
prikbord van Cayman ook nog één.
Aan de balie van Cayman heb ik een dertigtal foldertjes gelegd en in de eetzaal
ongeveer 60.
Hierna heb ik nog gewerkt aan de database van de tandartsen
en orthodontisten in Vlaanderen Antwerpen is bijna af, dan nog moet ik die van
Limburg en Vlaams-Brabant opzoeken.
Van Rudi kreeg ik een document doorgestuurd. Dit was de
mailing voor akteloket. Ik heb gemerkt dat er een paar fouten in zaten, vooral
rond de BIN-normen. Ik heb die fouten verbeterd en Bram heeft nog enkele fouten
gevonden. De verbeterde versie heb op de server geplaatst zodat iedereen er aan
kan werken.
Elke vroeg of ik dat document eens kon vertalen naar het
Frans. Ik heb dat gedaan en doorgestuurd naar haar ter controle. Voor sommige
moeilijke woorden heb ik het woordenboek van Van Dale gebruikt.
Elke en Bram waren bezig over trouwboeken in de kleur Buffalo
blauw. Ik wist niet wat dit was en ik vroeg wat uitleg. Het is een soort leder
in heel donkerblauw. Elke heeft me enkele stalen getoond van andere soorten
leder.
Bram heeft gevraagd of ik maandag de folders in verband met
de Iphone en Ipad-applicaties in enveloppen kan steken, die worden dan
verzonden. Ik heb meer uitleg gevraagd omtrent die applicaties en hij heeft me
getoond op de Ipad wat Vanden Broele in het verleden al gemaakt heeft.
De vertegenwoordigers gebruiken een Ipad om de catalogus te
tonen aan de klanten. Ik was verbaasd wat het apparaat allemaal kon en wat men
hiervoor kan ontwikkelen.
Vandaag heb ik ook meneer Vandenbroucke en meneer Sturbeaux
mogen ontvangen op het werk. Het was een leuk gesprek en het was tof om bekende
gezichten te zien van de school.
Juist voor ik naar huis vertrok, vroeg Bruno aan me of ik
goed Excel. Hij had een speciaal formule nodig om de ingevulde cellen in een
bereik te kunnen tellen. Ik heb het hem uitgelegd en het lukte. Mijn collegas
waren tevreden omdat ze eindelijk een oplossing hadden gevonden.
Ik voel me meer op mijn gemak in het bedrijf en het kan
alleen maar verbeteren.
Vandaag ben ik begonnen met het maken van etiketten voor een
mailing. Ik heb een stuk of 1 000 afgedrukt. Het is meer dan ze verwacht
hadden. Ik heb ze bij Kim afgedrukt omdat zij etiketten had.
Dan heb ik de database van tandartsen en orthodontisten
afgewerkt.
In totaal heb ik nu 2 056 records en vandaag heb ik er
een 700-tal bijgedaan. Alleen nog de helft van Antwerpen, Vlaams‑Brabant en
Limburg.
Vandaag mocht ik terug naar mijn vaste werkplaats gaan. Het
is niet meer nodig om naar Antwerpen te gaan aangezien we gisteren vier
districten geteld hebben. Die van Antwerpen zelf, Wilrijk, Borgerhout en
Deurne.
Eerst heb ik de adressen afgedrukt van de databases van de
Vlaamse en federale overheidsdiensten. Het heeft wat tijd ingenomen omdat het
mooi op een pagina moest staan.
Dan heb ik de database van tandartsen verder afgewerkt want
dat moet af dat ik aan ander werk kan beginnen.
Rudi heeft gezegd dat die adressen op etiketten moeten komen.
Ik heb wat uitleg gevraagd aan Kim welke formaat ik moest kiezen in Word.
Morgen zal ik dat verder afwerken want ik heb een probleempje met de ALS-regel
in de verzendlijsten.
Vandaag begint de dag zeer vroeg. Om 9u verwacht men mij in
de districthuis in Deurne. Ik moest de trein nemen om 6u35 in Brugge en dan de
tram in Antwerpen.
Eens toegekomen in Deurne heb ik Bruno gezien en te samen
hebben wij de aktes geteld. De geboortes moesten wij tellen vanaf 1960 tot
heden, dat houdt in aktes en bijgevoegde registers.
De huwelijken ook vanaf 1960, aktes en bijgevoegde
registers, maar vanaf 1980 alleen de bijgevoegde registers.
In de gemeenten gaat men nog primitief te werk. Men legt een
boek op een scanner open en men legt nog een zwaar boek bovenop zodat er minder
zwart op de scan te zien is. Dit is tijdrovend en het maakt het boek kapot.
In het bedrijf wordt het boek op zijn rug gelegd en wordt
het naar boven geduwd tegen een glasplaat. Zo gaat het boek niet kapot en de
kwaliteit van de scan is uitstekend.
Na Deurne zijn we vervolgens naar Wilrijk gegaan en dan naar
Borgerhout voor we gingen eten.
Daarna moesten we de aktes tellen in district Antwerpen. Daar
waren er veel maar alles was wel mooi gerangschikt. Hier gaan ze ook primitief
te werk. De mensen zijn daar constant bezig met alleen randmeldingen in de
boeken te schrijven.
Het digitaliseren zal een kost zijn voor provincie Antwerpen
maar hiermee besparen ze veel tijd en er zal veel minder loonkosten zijn.
Om 15u45 hadden we gedaan. Dan heeft Bruno me afgezet in
Gent zodat ik de trein naar Brugge kon halen.
Ik heb me heel de dag beziggehouden met het verder afwerken
van de database van tandartsen. Ik heb een tandje bijgestoken want ik heb nog
ander werk.
Voor de nieuwe website van ScanSearch moet ik een schema
maken van hoe het eruit moet zien. Ik heb dat gemaakt en doorgestuurd naar Rudi
en Elke. Aan Elke heb ik meer uitleg gegeven want morgen ben ik niet aanwezig
tijdens de vergadering. Ik moet morgen naar Antwerpen te samen met Bruno. Ik
heb een paar voorstellen in die schema gezet om de site nog meer
gebruiksvriendelijk te maken.
Ik heb dan op het einde uitleg gekregen van Elke en Piet
over ScanSearch en over akten. Van Piet heb ik meer uitleg gekregen hoe aktes
vanuit een boek gedigitaliseerd worden.
Zo verliep mijn dag. Ik heb dan nog mail ontvangen van Bruno
met het adres waar ik naar toe moet morgen. Eerst moet ik naar Deurne gaan. s
Avonds op kot zal ik een plan maken hoe ik daar zal geraken.
De stage gaat redelijk vlug voorbij. Vandaag is het de
laatste dag van week 3.
Mijn dag ben ik begonnen met het schrijven van een tekst om
via mail naar iedereen van de vier bedrijven te versturen. Ik heb het dan
gestuurd naar Kim met de vraag of de tekst in orde is. Het was in orde volgens
haar dus heb ik het naar iedereen verstuurd. Ondertussen zijn er 14 mensen van
het bedrijf die geregistreerd zijn.
Ik heb de documenten van het eerste stagebezoek gegeven aan
Elke. Ze gaat ze zo vlug mogelijk invullen en terug geven.
Daarna heb ik een database van gemeenten aangepast. Ik moest
controleren of er nog offertes waren op de server en de datum invullen van de
laatste offerte. Het Excel-bestand rekende dan zelf uit wanneer de voorraad van
de gemeente op zou zijn. Zo kunnen ze weten wanneer ze precies de klanten
moeten contacteren.
Ik heb dan een lijst gemaakt van alle periodieken. Ik ben
nog niet zo ver geraakt. Ik moet gegevens opzoeken van de infobladen van alle
gemeenten zoals budget, de oplage, etc. De gegevens die ik niet vindt, moet ik
bekomen via telefoongesprek. Dat is voor volgende week.
Volgende week ga ik ook twee dagen naar Antwerpen. Dat is
voor dinsdag en woensdag. Bruno en ik gaan samen de aktes (geboorte, huwelijk
en overlijden) tellen per district. Zo kunnen ze een precieze offerte maken
wanneer ze die aktes zullen inscannen.
Vandaag was het een redelijk drukke dag. Ik was aanwezig op
twee vergaderingen.
De eerste was om 9u15 tot 10u05 en de tweede van 13u35 tot
15u15.
Van de eerste heb ik een verslag gemaakt en doorgestuurd
naar Rudi ter controle. Het was in orde en Rudi heeft het dan doorgestuurd naar
iedereen die aanwezig was op de vergadering. De vergadering ging over akteloket
en zijn problemen.
De tweede vergadering ging over ScanSearch. Van deze
vergadering heb ik geen verslag gemaakt omdat ik aanwezig moest zijn om wat bij
te leren over deze software.
Vandaag heb ik twee taken bijgekregen. Ten eerste moet ik de
kost van administratief handeling uitrekenen en ik moet ook een schema maken
van de website van ScanSearch, wat die allemaal moet bevatten van informatie.
Bruno en ik hebben dan wat besproken over de ik kyoto
campagne. Er werd beslist dat het bedrijf deelneemt eraan. Ik ben voor deze
campagne verantwoordelijk in het bedrijf. Ik heb een paar affiches besteld en
heel wat folders want deze zijn bedoeld voor alle vier de bedrijven.
Morgen zal ik naar iedereen van het bedrijf een mail sturen
zodat ze lid kunnen worden van de Vanden Broele Group op de site van ik kyoto.
Op die site kan iedereen een profiel aanmaken. Men moet dan
het vervoermiddel kiezen die gebruikt werd voor de campagne en het aantal
kilometers en vervolgens het vervoermiddel kiezen die men zal gebruiken tijdens
de campagne en ook het aantal kilometers. Op de site wordt dan het aantal CO2-uitstoot
getoond dat je bespaart. De werknemers kunnen prijzen winnen en dit is ook
mooie reclame voor het bedrijf.
Vandaag mocht ik in CERM werken. Ik moest de juiste
vertegenwoordiger bij elke klant zetten. Dit waren er redelijk veel.
Dan heb ik nog een opdracht gekregen voor de volgende dagen.
De gemeentes van Vlaanderen en Nederland die nog niets besteld hebben in Excel,
moet ik opzoeken op de server en controleren of ze wel degelijk niets besteld
hebben. Als ze wel iets besteld hebben moet ik het aantal boekjes ingeven en
ook de datum. De datum om weer contact op te nemen met die klant komt dan
automatisch in een kolom terecht.
De lijst van tandartsen in Vlaanderen heb ik verder
afgewerkt. Voorlopig heb ik alle tandartsen van West-Vlaanderen. Dit heeft lang
geduurd omdat er veel zijn per provincie.
Dan heeft Rudi meer uitleg gegeven van de lijst van de
periodieken die ik moet maken.
Dit is een lijst maken van de infobladen van alle gemeenten, OCMWs en politiezones.
Die van West‑Vlaanderen, Oost-Vlaanderen en Vlaams-Brabant zijn de
belangrijksten. Per infoblad moet ik de oplage, aantal uitgaven per jaar,
budget van gemeente en de datum van einde contract met de huidige drukker
invoeren. De gegevens die ik niet zal vinden op het internet, bijvoorbeeld
datum einde contract, zal ik moeten verkrijgen via telefoon. De datum is
belangrijk want als die bijna verloopt, kan het bedrijf zijn vertegenwoordigers
sturen en dan wordt het bedrijf misschien wel de toekomstige leverancier van
die infoblad. Met dit zal ik toch een tijdje zoet zijn.
Rudi heeft dan ook een blad gegeven van instellingen die ik
nog moet toevoegen aan de database van Vlaamse en federale overheidsdiensten.
Hij heeft ook nog een map gegeven met Vlaamse en federale overheidsdiensten.
Diegene die ik nog niet heb in de lijst, mag ik nog toevoegen.
Ik heb mijn rapport over ik kyoto nog eens nagelezen en ik
heb het dan doorgestuurd als PDF naar Bruno.
Vandaag heb ik bijna heel de dag gewerkt aan de database van
tandartsen en orthodontisten in Vlaanderen.
Normaal moest ik vandaag voor Ruben data-entry doen voor een
site maar het was niet meer nodig.
Bram had dan een probleem met Excel. Hij wou één kolom
sorteren maar de gegevens van de andere kolommen sorteerden niet mee. Ik stelde
voor om misschien in de toekomst Access te gebruik want dit is makkelijker om
te doen.
Ik heb dan een methode gevonden om één kolom te sorteren en
de gegevens waren correct achteraf en niet door elkaar. Ik heb een macro
gebruikt en dan als knop toegevoegd aan de werkbalk snelle toegang. Er
kwam dan een foutmelding op het scherm dat niet alle cellen van dezelfde
grootte zijn. Ik heb het dan eens uitgetest op twee kolommen ipv drie en het
lukte effectief. Alleen de derde kolom wilde niet meewerken. Als je op de knop
drukt in de werkbalk snelle toegang, worden alle gegevens van heel het
rekenblad mooi gesorteerd en bij controle kloppen de gegevens nog.
Toen ik wilde vertrekken, kwam Sam, een oude klasgenoot van
mij, even langs. Het was leuk om hem eens te zien. Het was leuk om een bekend
gezicht te zien op het werk, hij heeft immers zijn stage ook bij Vanden Broele
gedaan.
Rudi vertelde me direct dat ik mijn mails eens moet checken.
Ik had een mail gekregen van Ruben dat ik mocht langsgaan i.v.m. een taak dat
ik moet maken. Ruben was er niet toen ik langsging maar Rudi vertelde me
achteraf dat het nog niet klaar was dus ik moest nog niet langsgaan.
Dan heb ik een offerte voor de stad Ieper gelezen. Dit moest
ik doen zodat ik meer inzicht zou krijgen wat Akteloket en Scansearch is. Ik
had gemerkt dat er wat fouten in de tekst stonden en ik vermeldde dat ook. Ik
mocht ze aanduiden en verbeteren in de versie die op de computer stond.
Ik heb het verslag van de governmentmeeting van vorige
vrijdag gelezen. Elke had het gemaakt. Het was niet meer nodig dat ik een
verslag zou maken.
Achteraf heb ik een lijst moeten maken van de problemen met
Akteloket dat de klanten hebben. Die worden in volgende vergadering besproken
zodat ze kunnen verholpen worden.
Vandaag was immers een speciale dag omdat het Valentijn is.
Er werd hiervoor een Croque Monsieur-dag georganiseerd. Iedereen mocht
zijn boterhammen, kaas en ham meedoen. De croquemachines, groenten en sauzen
waren reeds aanwezig. Het was leuk omdat vele collegas samen zaten.
Achter het middagmaal ben ik begonnen aan een rapport van de
ik kyoto campagne. Bruno had dit vrijdag gevraagd. Ik moet het nog naar hem
doorsturen.
Uiteindelijk heb ik de dag beëindigd door verder te werken
aan de database van tandartsen en orthodontisten in Vlaanderen.
Een 20-tal veiligheidsfiches heb ik gemaakt om de laatste
dag van de tweede week te beginnen.
Rudi vroeg me of ik Mind map kende, maar helaas kende ik dat
niet. Hij vroeg of ik eens het programma Freeplane wilde downloaden en dat ik
me eens verdiepte in dat programma om dan daarna eens uitleg te geven aan hem
hoe dat programma werkt. Het lukte me niet omdat te installeren omdat ik geen
toegang had. Ik moest dit later eens vragen aan Matthias of hij dit voor mij
kan doen.
Vandaag was een belangrijke dag voor mij. Zonder dat ik het
op voorhand wist, mocht ik deelnemen aan een vergadering. Notities maken was
voor mij wat moeilijk omdat ik nog niet zoveel weet over het bedrijf. Het
verslag zal ik na de vergadering afwerken in het weekend of maandag. De
vergadering duurde 1 uur en 35 minuten.
In mijn eerste vergadering werd ook afgesproken dat ik
enkele taken zou kunnen doen in de nabije toekomst. Bijvoorbeeld, in twee weken
mag ik meegaan naar Antwerpen voor één of twee dagen zodat ik eens zie wat een
vertegenwoordiger allemaal moet doen. En met twee staat men sterker dan alleen.
Bruno vroeg ook of ik een rapportje zou kunnen maken over de
campagne van Ik Kyoto. Dit zal ik maandag zo vlug mogelijk maken.
Ik heb gevraagd aan Rudi of hij die mails i.v.m. Akteloket
op de server zetten. Hij heeft ze doorgestuurd via mail en ik heb ze dan
opgeslagen. Tegen de volgende vergadering op dinsdag, moet ik een lijst maken
wat er kan verbeterd worden aan Akteloket.
Volgende governmentmeeting is volgende week vrijdag om 13u30.
Vandaag begon ik met nog een paar veiligheidsfiches te
maken.
Na een paar gemaakt te hebben en om wat variatie in mijn werk
te steken, heb ik de database van orthodontisten en tandartsen in Vlaanderen
verder afgewerkt.
Daarna ben ik naar Piet geweest in het magazijn om enkele
magazines te komen halen. Rudi had een paar dagen geleden gevraagd om deze in
te scannen. Piet vertelde me dat ik alleen de artikels moest inscannen die te
maken hadden met het bedrijf. Vooral digitalisering op gemeentelijk en
provinciaal vlak.
Na ze ingescand te hebben, heb ik gevraagd aan Matthias of
het mogelijk was om Adobe Professional of een gelijkaardig programma op mijn
laptop te zetten om PDF-bestanden te kunnen bewerken. Omdat het maar voor één
keer was, heb ik een vaste computer gebruikt. Ik heb de paginas die ik
ingescand heb, per artikel samengevoegd in één PDF-bestand. Per artikel een
PDF-bestand maken, leek me makkelijker dan alleen maar in te scannen.
Rudi vroeg dan ook om de lijst van de FODs verder af te
werken want deze was nog niet op punt. Ik heb dit dan ook gedaan.
Ik ben de dag begonnen met het afwerken van de database van
de Vlaamse overheidsdiensten. Hij is helemaal klaar na er lang aan gewerkt te
hebben.
Hierna ben ik gestart met de database van orthodontisten
& tandartsen in Vlaanderen. Deze zijn nodig om mailings te versturen.
Elke zei juist voor de middag dat Kim nog een taak voor mij
had. Ik moest in Excel de bestelde hoeveelheid, begin- en eindvoorraad invullen
om het verbruik van vorig jaar te weten van materiaal. Om aan deze gegevens te
geraken moest ik eventjes werken met CERM. Dat is een databaseprogramma. Dit
lijkt me nog een moeilijke programma om gegevens in weer te vinden maar de
gegevens die ik moest opzoeken, waren makkelijk te vinden.
Achter deze taak heb ik verder gewerkt aan de database van
orthodontisten en tandartsen.
Vandaag ben ik begonnen rond 8u30. Achter een half uur
moesten we wel verhuizen want de ramen van de bureau werden vervangen.
Ik heb dan de kaarten van de provincies van Nederland verder
opgezocht en afgewerkt. Het was wel lastig omdat de draadloze verbinding heel
de tijd uitviel en ik moest dan telkens wachten tot er opnieuw verbinding was.
Er was veel werk aan die kaarten want ze moesten helemaal in
zwart-wit. Sommige namen van gemeenten waren ook te klein of niet volledig
uitgetypt dus moest ik dat veranderen.
Vandaag heb ik een to do-list gekregen voor de komende
weken. De taken die ik eerst moet maken zijn scans maken van magazines en die
op de server plaatsen zodat iedereen die kan lezen.
Ik moet ook een lijst maken van problemen met een
software-programma. Volgende week zal daarover vergaderd worden hoe men dat het
best kan oplossen. Om een lijst te maken van die problemen, zal Rudi de mails
van klanten in een map steken op de server.
De dag heb ik beëindigd met het aanpassen van de database
van de Vlaamse overheidsdiensten maar het is nog niet af.
Vandaag begon mijn tweede week. Tijdstip vandaag was zoals
die van vorige week, dus 8u30.
Mijn dag ging van start met het opzoeken van kaarten van
alle provincies van Nederland.
Dit leek simpel maar was het niet. Het duurde enige tijd
voor ik één gevonden had die groot genoeg was voor een A3 en ook nog eens
duidelijk leesbaar.
Van de 12 provincies heb ik er al 10 gemaakt. Ik had kaarten
gevonden met kleur, dus heb ik die kleuren verwijderd door Paint te gebruiken.
Morgen zal ik de overige twee kaarten opzoeken en zal ik ze
allemaal afdrukken op A3-formaat.
De database van de Vlaamse overheidsdiensten is eindelijk
klaar. Van Rudi kreeg ik te horen dat het nog een beetje moet aangepast worden,
dit zal voor morgen zijn.
Ik kreeg ook de mogelijkheid om een opleiding te volgen voor
Scansearch. Dit is een software gemaakt door het bedrijf zelf. Met dergelijke
opleiding kan ik een demo-filmpje maken die dan achteraf geplaatst wordt op de
site. Voor mij lijkt dit zeer interessant, een nieuw programma leren is altijd
een uitdaging.