Hendrik Delgouffe op stage
Inhoud blog
  • vrijdag 25 maart 2011: dag 40
  • donderdag 24 maart 2011: dag 39
  • woensdag 23 maart 2011: dag 38
  • dinsdag 22 maart 2011: dag 37
  • maandag 21 maart 2011: dag 36
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    26-02-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.vrijdag 25 februari 2011: dag 20

    Toen ik vandaag begon, zag ik dat er op mijn bureau een grote enveloppe lag. Het was een enveloppe van de campagne ‘ik kyoto’.

    In de eetzaal heb ik een poster opgehangen en op het prikbord van Cayman ook nog één.
    Aan de balie van Cayman heb ik een dertigtal foldertjes gelegd en in de eetzaal ongeveer 60.

    Hierna heb ik nog gewerkt aan de database van de tandartsen en orthodontisten in Vlaanderen Antwerpen is bijna af, dan nog moet ik die van Limburg en Vlaams-Brabant opzoeken.

    Van Rudi kreeg ik een document doorgestuurd. Dit was de mailing voor akteloket. Ik heb gemerkt dat er een paar fouten in zaten, vooral rond de BIN-normen. Ik heb die fouten verbeterd en Bram heeft nog enkele fouten gevonden. De verbeterde versie heb op de server geplaatst zodat iedereen er aan kan werken.

    Elke vroeg of ik dat document eens kon vertalen naar het Frans. Ik heb dat gedaan en doorgestuurd naar haar ter controle. Voor sommige moeilijke woorden heb ik het woordenboek van Van Dale gebruikt.

    Elke en Bram waren bezig over trouwboeken in de kleur ‘Buffalo blauw’. Ik wist niet wat dit was en ik vroeg wat uitleg. Het is een soort leder in heel donkerblauw. Elke heeft me enkele stalen getoond van andere soorten leder.

    Bram heeft gevraagd of ik maandag de folders in verband met de Iphone en Ipad-applicaties in enveloppen kan steken, die worden dan verzonden. Ik heb meer uitleg gevraagd omtrent die applicaties en hij heeft me getoond op de Ipad wat Vanden Broele in het verleden al gemaakt heeft.

    De vertegenwoordigers gebruiken een Ipad om de catalogus te tonen aan de klanten. Ik was verbaasd wat het apparaat allemaal kon en wat men hiervoor kan ontwikkelen.

    Vandaag heb ik ook meneer Vandenbroucke en meneer Sturbeaux mogen ontvangen op het werk. Het was een leuk gesprek en het was tof om bekende gezichten te zien van de school.

    Juist voor ik naar huis vertrok, vroeg Bruno aan me of ik goed Excel. Hij had een speciaal formule nodig om de ingevulde cellen in een bereik te kunnen tellen. Ik heb het hem uitgelegd en het lukte. Mijn collega’s waren tevreden omdat ze eindelijk een oplossing hadden gevonden.

    Ik voel me meer op mijn gemak in het bedrijf en het kan alleen maar verbeteren.


    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    26-02-2011, 00:00 geschreven door Hendrik Delgouffe  
    24-02-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.donderdag 24 februari 2011: dag 19

    Vandaag ben ik begonnen met het maken van etiketten voor een mailing. Ik heb een stuk of 1 000 afgedrukt. Het is meer dan ze verwacht hadden. Ik heb ze bij Kim afgedrukt omdat zij etiketten had.

    Dan heb ik de database van tandartsen en orthodontisten afgewerkt.

    In totaal heb ik nu 2 056 records en vandaag heb ik er een 700-tal bijgedaan. Alleen nog de helft van Antwerpen, Vlaams‑Brabant en Limburg.


    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    24-02-2011, 22:09 geschreven door Hendrik Delgouffe  
    23-02-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.woensdag 23 februari 2011: dag 18

    Vandaag mocht ik terug naar mijn vaste werkplaats gaan. Het is niet meer nodig om naar Antwerpen te gaan aangezien we gisteren vier districten geteld hebben. Die van Antwerpen zelf, Wilrijk, Borgerhout en Deurne.

    Eerst heb ik de adressen afgedrukt van de databases van de Vlaamse en federale overheidsdiensten. Het heeft wat tijd ingenomen omdat het mooi op een pagina moest staan.

    Dan heb ik de database van tandartsen verder afgewerkt want dat moet af dat ik aan ander werk kan beginnen.

    Rudi heeft gezegd dat die adressen op etiketten moeten komen. Ik heb wat uitleg gevraagd aan Kim welke formaat ik moest kiezen in Word. Morgen zal ik dat verder afwerken want ik heb een probleempje met de ALS-regel in de verzendlijsten.


    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    23-02-2011, 22:35 geschreven door Hendrik Delgouffe  
    22-02-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.dinsdag 22 februari 2011: dag 17

    Vandaag begint de dag zeer vroeg. Om 9u verwacht men mij in de districthuis in Deurne. Ik moest de trein nemen om 6u35 in Brugge en dan de tram in Antwerpen.

    Eens toegekomen in Deurne heb ik Bruno gezien en te samen hebben wij de aktes geteld. De geboortes moesten wij tellen vanaf 1960 tot heden, dat houdt in aktes en bijgevoegde registers.

    De huwelijken ook vanaf 1960, aktes en bijgevoegde registers, maar vanaf 1980 alleen de bijgevoegde registers.

    In de gemeenten gaat men nog primitief te werk. Men legt een boek op een scanner open en men legt nog een zwaar boek bovenop zodat er minder zwart op de scan te zien is. Dit is tijdrovend en het maakt het boek kapot.

    In het bedrijf wordt het boek op zijn rug gelegd en wordt het naar boven geduwd tegen een glasplaat. Zo gaat het boek niet kapot en de kwaliteit van de scan is uitstekend.

    Na Deurne zijn we vervolgens naar Wilrijk gegaan en dan naar Borgerhout voor we gingen eten.

    Daarna moesten we de aktes tellen in district Antwerpen. Daar waren er veel maar alles was wel mooi gerangschikt. Hier gaan ze ook primitief te werk. De mensen zijn daar constant bezig met alleen randmeldingen in de boeken te schrijven.

    Het digitaliseren zal een kost zijn voor provincie Antwerpen maar hiermee besparen ze veel tijd en er zal veel minder loonkosten zijn.

    Om 15u45 hadden we gedaan. Dan heeft Bruno me afgezet in Gent zodat ik de trein naar Brugge kon halen.


    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    22-02-2011, 22:11 geschreven door Hendrik Delgouffe  
    21-02-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.maandag 21 februari 2011: dag 16

    Week 4 gaat vandaag van start!

    Ik heb me heel de dag beziggehouden met het verder afwerken van de database van tandartsen. Ik heb een tandje bijgestoken want ik heb nog ander werk.

    Voor de nieuwe website van ScanSearch moet ik een schema maken van hoe het eruit moet zien. Ik heb dat gemaakt en doorgestuurd naar Rudi en Elke. Aan Elke heb ik meer uitleg gegeven want morgen ben ik niet aanwezig tijdens de vergadering. Ik moet morgen naar Antwerpen te samen met Bruno. Ik heb een paar voorstellen in die schema gezet om de site nog meer gebruiksvriendelijk te maken.

    Ik heb dan op het einde uitleg gekregen van Elke en Piet over ScanSearch en over akten. Van Piet heb ik meer uitleg gekregen hoe aktes vanuit een boek gedigitaliseerd worden.

    Zo verliep mijn dag. Ik heb dan nog mail ontvangen van Bruno met het adres waar ik naar toe moet morgen. Eerst moet ik naar Deurne gaan. ’s Avonds op kot zal ik een plan maken hoe ik daar zal geraken.


    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    21-02-2011, 19:21 geschreven door Hendrik Delgouffe  
    19-02-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.vrijdag 18 februari 2011: dag 15

    De stage gaat redelijk vlug voorbij. Vandaag is het de laatste dag van week 3.

    Mijn dag ben ik begonnen met het schrijven van een tekst om via mail naar iedereen van de vier bedrijven te versturen. Ik heb het dan gestuurd naar Kim met de vraag of de tekst in orde is. Het was in orde volgens haar dus heb ik het naar iedereen verstuurd. Ondertussen zijn er 14 mensen van het bedrijf die geregistreerd zijn.

    Ik heb de documenten van het eerste stagebezoek gegeven aan Elke. Ze gaat ze zo vlug mogelijk invullen en terug geven.

    Daarna heb ik een database van gemeenten aangepast. Ik moest controleren of er nog offertes waren op de server en de datum invullen van de laatste offerte. Het Excel-bestand rekende dan zelf uit wanneer de voorraad van de gemeente op zou zijn. Zo kunnen ze weten wanneer ze precies de klanten moeten contacteren.

    Ik heb dan een lijst gemaakt van alle periodieken. Ik ben nog niet zo ver geraakt. Ik moet gegevens opzoeken van de infobladen van alle gemeenten zoals budget, de oplage, etc. De gegevens die ik niet vindt, moet ik bekomen via telefoongesprek. Dat is voor volgende week.

    Volgende week ga ik ook twee dagen naar Antwerpen. Dat is voor dinsdag en woensdag. Bruno en ik gaan samen de aktes (geboorte, huwelijk en overlijden) tellen per district. Zo kunnen ze een precieze offerte maken wanneer ze die aktes zullen inscannen.

    En zo eindigde week drie. Op naar week 4!


    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    19-02-2011, 19:15 geschreven door Hendrik Delgouffe  
    17-02-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.donderdag 17 februari 2011: dag 14

    Vandaag was het een redelijk drukke dag. Ik was aanwezig op twee vergaderingen.

    De eerste was om 9u15 tot 10u05 en de tweede van 13u35 tot 15u15.

    Van de eerste heb ik een verslag gemaakt en doorgestuurd naar Rudi ter controle. Het was in orde en Rudi heeft het dan doorgestuurd naar iedereen die aanwezig was op de vergadering. De vergadering ging over akteloket en zijn problemen.

    De tweede vergadering ging over ScanSearch. Van deze vergadering heb ik geen verslag gemaakt omdat ik aanwezig moest zijn om wat bij te leren over deze software.

    Vandaag heb ik twee taken bijgekregen. Ten eerste moet ik de kost van administratief handeling uitrekenen en ik moet ook een schema maken van de website van ScanSearch, wat die allemaal moet bevatten van informatie.

    Bruno en ik hebben dan wat besproken over de ‘ik kyoto’ campagne. Er werd beslist dat het bedrijf deelneemt eraan. Ik ben voor deze campagne verantwoordelijk in het bedrijf. Ik heb een paar affiches besteld en heel wat folders want deze zijn bedoeld voor alle vier de bedrijven.

    Morgen zal ik naar iedereen van het bedrijf een mail sturen zodat ze lid kunnen worden van de Vanden Broele Group op de site van ‘ik kyoto’.

    Op die site kan iedereen een profiel aanmaken. Men moet dan het vervoermiddel kiezen die gebruikt werd voor de campagne en het aantal kilometers en vervolgens het vervoermiddel kiezen die men zal gebruiken tijdens de campagne en ook het aantal kilometers. Op de site wordt dan het aantal CO2-uitstoot getoond dat je bespaart. De werknemers kunnen prijzen winnen en dit is ook mooie reclame voor het bedrijf.


    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    17-02-2011, 21:13 geschreven door Hendrik Delgouffe  
    16-02-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.woensdag 16 februari 2011: dag 13

    Vandaag mocht ik in CERM werken. Ik moest de juiste vertegenwoordiger bij elke klant zetten. Dit waren er redelijk veel.

    Dan heb ik nog een opdracht gekregen voor de volgende dagen. De gemeentes van Vlaanderen en Nederland die nog niets besteld hebben in Excel, moet ik opzoeken op de server en controleren of ze wel degelijk niets besteld hebben. Als ze wel iets besteld hebben moet ik het aantal boekjes ingeven en ook de datum. De datum om weer contact op te nemen met die klant komt dan automatisch in een kolom terecht.

    De lijst van tandartsen in Vlaanderen heb ik verder afgewerkt. Voorlopig heb ik alle tandartsen van West-Vlaanderen. Dit heeft lang geduurd omdat er veel zijn per provincie.

    Dan heeft Rudi meer uitleg gegeven van de lijst van de periodieken die ik moet maken.
    Dit is een lijst maken van de infobladen van alle gemeenten, OCMW’s en politiezones. Die van West‑Vlaanderen, Oost-Vlaanderen en Vlaams-Brabant zijn de belangrijksten. Per infoblad moet ik de oplage, aantal uitgaven per jaar, budget van gemeente en de datum van einde contract met de huidige drukker invoeren. De gegevens die ik niet zal vinden op het internet, bijvoorbeeld datum einde contract, zal ik moeten verkrijgen via telefoon. De datum is belangrijk want als die bijna verloopt, kan het bedrijf zijn vertegenwoordigers sturen en dan wordt het bedrijf misschien wel de toekomstige leverancier van die infoblad. Met dit zal ik toch een tijdje zoet zijn.

    Rudi heeft dan ook een blad gegeven van instellingen die ik nog moet toevoegen aan de database van Vlaamse en federale overheidsdiensten. Hij heeft ook nog een map gegeven met Vlaamse en federale overheidsdiensten. Diegene die ik nog niet heb in de lijst, mag ik nog toevoegen.

    En met dit liep dag 13 ten einde.


    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    16-02-2011, 23:17 geschreven door Hendrik Delgouffe  
    15-02-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.dinsdag 15 februari 2011: dag 12

    Vandaag begon dag 12 van mijn stage.

    Ik heb mijn rapport over ‘ik kyoto’ nog eens nagelezen en ik heb het dan doorgestuurd als PDF naar Bruno.

    Vandaag heb ik bijna heel de dag gewerkt aan de database van tandartsen en orthodontisten in Vlaanderen.

    Normaal moest ik vandaag voor Ruben data-entry doen voor een site maar het was niet meer nodig.

    Bram had dan een probleem met Excel. Hij wou één kolom sorteren maar de gegevens van de andere kolommen sorteerden niet mee. Ik stelde voor om misschien in de toekomst Access te gebruik want dit is makkelijker om te doen.

    Ik heb dan een methode gevonden om één kolom te sorteren en de gegevens waren correct achteraf en niet door elkaar. Ik heb een macro gebruikt en dan als knop toegevoegd aan de werkbalk ‘snelle toegang’. Er kwam dan een foutmelding op het scherm dat niet alle cellen van dezelfde grootte zijn. Ik heb het dan eens uitgetest op twee kolommen ipv drie en het lukte effectief. Alleen de derde kolom wilde niet meewerken. Als je op de knop drukt in de werkbalk snelle toegang, worden alle gegevens van heel het rekenblad mooi gesorteerd en bij controle kloppen de gegevens nog.

    Toen ik wilde vertrekken, kwam Sam, een oude klasgenoot van mij, even langs. Het was leuk om hem eens te zien. Het was leuk om een bekend gezicht te zien op het werk, hij heeft immers zijn stage ook bij Vanden Broele gedaan.


    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    15-02-2011, 20:50 geschreven door Hendrik Delgouffe  
    14-02-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.maandag 14 februari 2011: dag 11

    Rond 8u40 begon ik mijn tweede week.

    Rudi vertelde me direct dat ik mijn mails eens moet checken. Ik had een mail gekregen van Ruben dat ik mocht langsgaan i.v.m. een taak dat ik moet maken. Ruben was er niet toen ik langsging maar Rudi vertelde me achteraf dat het nog niet klaar was dus ik moest nog niet langsgaan.

    Dan heb ik een offerte voor de stad Ieper gelezen. Dit moest ik doen zodat ik meer inzicht zou krijgen wat Akteloket en Scansearch is. Ik had gemerkt dat er wat fouten in de tekst stonden en ik vermeldde dat ook. Ik mocht ze aanduiden en verbeteren in de versie die op de computer stond.

    Ik heb het verslag van de governmentmeeting van vorige vrijdag gelezen. Elke had het gemaakt. Het was niet meer nodig dat ik een verslag zou maken.

    Achteraf heb ik een lijst moeten maken van de problemen met Akteloket dat de klanten hebben. Die worden in volgende vergadering besproken zodat ze kunnen verholpen worden.

    Vandaag was immers een speciale dag omdat het Valentijn is. Er werd hiervoor een Croque Monsieur-dag georganiseerd. Iedereen mocht zijn boterhammen, kaas en ham meedoen. De croquemachines, groenten en sauzen waren reeds aanwezig. Het was leuk omdat vele collega’s samen zaten.

    Achter het middagmaal ben ik begonnen aan een rapport van de ‘ik kyoto’ campagne. Bruno had dit vrijdag gevraagd. Ik moet het nog naar hem doorsturen.

    Uiteindelijk heb ik de dag beëindigd door verder te werken aan de database van tandartsen en orthodontisten in Vlaanderen.


    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    14-02-2011, 21:52 geschreven door Hendrik Delgouffe  
    13-02-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.vrijdag 11 februari 2011: dag 10

    Een 20-tal veiligheidsfiches heb ik gemaakt om de laatste dag van de tweede week te beginnen.

    Rudi vroeg me of ik Mind map kende, maar helaas kende ik dat niet. Hij vroeg of ik eens het programma Freeplane wilde downloaden en dat ik me eens verdiepte in dat programma om dan daarna eens uitleg te geven aan hem hoe dat programma werkt. Het lukte me niet omdat te installeren omdat ik geen toegang had. Ik moest dit later eens vragen aan Matthias of hij dit voor mij kan doen.

    Vandaag was een belangrijke dag voor mij. Zonder dat ik het op voorhand wist, mocht ik deelnemen aan een vergadering. Notities maken was voor mij wat moeilijk omdat ik nog niet zoveel weet over het bedrijf. Het verslag zal ik na de vergadering afwerken in het weekend of maandag. De vergadering duurde 1 uur en 35 minuten.

    In mijn eerste vergadering werd ook afgesproken dat ik enkele taken zou kunnen doen in de nabije toekomst. Bijvoorbeeld, in twee weken mag ik meegaan naar Antwerpen voor één of twee dagen zodat ik eens zie wat een vertegenwoordiger allemaal moet doen. En met twee staat men sterker dan alleen.

    Bruno vroeg ook of ik een rapportje zou kunnen maken over de campagne van ‘Ik Kyoto’. Dit zal ik maandag zo vlug mogelijk maken.

    Ik heb gevraagd aan Rudi of hij die mails i.v.m. Akteloket op de server zetten. Hij heeft ze doorgestuurd via mail en ik heb ze dan opgeslagen. Tegen de volgende vergadering op dinsdag, moet ik een lijst maken wat er kan verbeterd worden aan Akteloket.

    Volgende governmentmeeting is volgende week vrijdag om 13u30.


    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    13-02-2011, 22:39 geschreven door Hendrik Delgouffe  
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.donderdag 10 februari 2011: dag 9

    Vandaag begon ik met nog een paar veiligheidsfiches te maken.

    Na een paar gemaakt te hebben en om wat variatie in mijn werk te steken, heb ik de database van orthodontisten en tandartsen in Vlaanderen verder afgewerkt.

    Daarna ben ik naar Piet geweest in het magazijn om enkele magazines te komen halen. Rudi had een paar dagen geleden gevraagd om deze in te scannen. Piet vertelde me dat ik alleen de artikels moest inscannen die te maken hadden met het bedrijf. Vooral digitalisering op gemeentelijk en provinciaal vlak.

    Na ze ingescand te hebben, heb ik gevraagd aan Matthias of het mogelijk was om Adobe Professional of een gelijkaardig programma op mijn laptop te zetten om PDF-bestanden te kunnen bewerken. Omdat het maar voor één keer was, heb ik een vaste computer gebruikt. Ik heb de pagina’s die ik ingescand heb, per artikel samengevoegd in één PDF-bestand. Per artikel een PDF-bestand maken, leek me makkelijker dan alleen maar in te scannen.

    Rudi vroeg dan ook om de lijst van de FOD’s verder af te werken want deze was nog niet op punt. Ik heb dit dan ook gedaan.


    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    13-02-2011, 22:39 geschreven door Hendrik Delgouffe  
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.woensdag 9 februari 2011: dag 8

    Ik ben de dag begonnen met het afwerken van de database van de Vlaamse overheidsdiensten. Hij is helemaal klaar na er lang aan gewerkt te hebben.

    Hierna ben ik gestart met de database van orthodontisten & tandartsen in Vlaanderen. Deze zijn nodig om mailings te versturen.

    Elke zei juist voor de middag dat Kim nog een taak voor mij had. Ik moest in Excel de bestelde hoeveelheid, begin- en eindvoorraad invullen om het verbruik van vorig jaar te weten van materiaal. Om aan deze gegevens te geraken moest ik eventjes werken met CERM. Dat is een databaseprogramma. Dit lijkt me nog een moeilijke programma om gegevens in weer te vinden maar de gegevens die ik moest opzoeken, waren makkelijk te vinden.

    Achter deze taak heb ik verder gewerkt aan de database van orthodontisten en tandartsen.


    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    13-02-2011, 22:39 geschreven door Hendrik Delgouffe  
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.dinsdag 8 februari 2011: dag 7

    Vandaag ben ik begonnen rond 8u30. Achter een half uur moesten we wel verhuizen want de ramen van de bureau werden vervangen.

    Ik heb dan de kaarten van de provincies van Nederland verder opgezocht en afgewerkt. Het was wel lastig omdat de draadloze verbinding heel de tijd uitviel en ik moest dan telkens wachten tot er opnieuw verbinding was.

    Er was veel werk aan die kaarten want ze moesten helemaal in zwart-wit. Sommige namen van gemeenten waren ook te klein of niet volledig uitgetypt dus moest ik dat veranderen.

    Vandaag heb ik een to do-list gekregen voor de komende weken. De taken die ik eerst moet maken zijn scans maken van magazines en die op de server plaatsen zodat iedereen die kan lezen.

    Ik moet ook een lijst maken van problemen met een software-programma. Volgende week zal daarover vergaderd worden hoe men dat het best kan oplossen. Om een lijst te maken van die problemen, zal Rudi de mails van klanten in een map steken op de server.

    De dag heb ik beëindigd met het aanpassen van de database van de Vlaamse overheidsdiensten maar het is nog niet af.


    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    13-02-2011, 22:39 geschreven door Hendrik Delgouffe  
    07-02-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.maandag 7 februari 2011: dag 6

    Vandaag begon mijn tweede week. Tijdstip vandaag was zoals die van vorige week, dus 8u30.

    Mijn dag ging van start met het opzoeken van kaarten van alle provincies van Nederland.

    Dit leek simpel maar was het niet. Het duurde enige tijd voor ik één gevonden had die groot genoeg was voor een A3 en ook nog eens duidelijk leesbaar.

    Van de 12 provincies heb ik er al 10 gemaakt. Ik had kaarten gevonden met kleur, dus heb ik die kleuren verwijderd door Paint te gebruiken.

    Morgen zal ik de overige twee kaarten opzoeken en zal ik ze allemaal afdrukken op A3-formaat.

    De database van de Vlaamse overheidsdiensten is eindelijk klaar. Van Rudi kreeg ik te horen dat het nog een beetje moet aangepast worden, dit zal voor morgen zijn.

    Ik kreeg ook de mogelijkheid om een opleiding te volgen voor ‘Scansearch’. Dit is een software gemaakt door het bedrijf zelf. Met dergelijke opleiding kan ik een demo-filmpje maken die dan achteraf geplaatst wordt op de site. Voor mij lijkt dit zeer interessant, een nieuw programma leren is altijd een uitdaging.


    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    07-02-2011, 00:00 geschreven door Hendrik Delgouffe  
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.vrijdag 4 februari 2011: dag 5

    Vandaag is het de laatste dag van mijn eerste week. Het gaat vlug voorbij.

    Vandaag ben ik rond 8u30 begonnen. Eerst ben ik begonnen met een paar veiligheidsfiches te maken. Voor de eerste machine heb ik wat uitleg gevraagd aan Didier hoe het werkt want ik verstond het niet helemaal.

    Ik heb er één gemaakt en getoond aan Philippe en hij raadde mij aan om met kleuren te werken zodat het meer opvalt. Ik heb er wat kleuren ingestoken en enkele fouten gecorrigeerd en dan heb ik het getoond aan Didier. Hij zei dat het in orde was.

    Achteraf heeft Philippe het doorgestuurd naar de controleur. Als antwoord kreeg ik dat het een zeer goede veiligheidsfiche was. Nu dat ik weet hoe ik een veiligheidsfiche moet maken, zal het geen enkel probleem opleveren.

    Hierachter heb ik de database van de Vlaamse overheidsdiensten nog verder aangepast.

    Rudi en Elke vonden de uitgeprinte kaar ten van de provincies goed en ik mag nu ook de kaarten van de provincies van Nederland afdrukken.


    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    07-02-2011, 00:00 geschreven door Hendrik Delgouffe  
    03-02-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.donderdag 3 februari 2011: dag 4

    Vandaag ben ik begonnen rond 8u30. Ik heb verder gewerkt aan de kaarten die ik moest opzoeken van alle provincies. De kaarten moesten in het zwart wit zijn dus heb ik Paint gebruikt om sommige kleuren weg te werken. Ik heb ze via Word opgeslagen als PDF-file. Ik heb ze dan doorgestuurd naar Rudi en Elke.

    Brussel en al zijn deelgemeenten heb ik ook opgezocht.

    Ik heb dan aan Mathias gevraagd welke printer ik mocht gebruiken om op A3 af te drukken. Hij heeft me ook getoond wat ik moest doen zodat het afgedrukt wordt op een A3-blad.

    Om makkelijker gegevens in te voeren van databases, heb ik een toetsenbord gevraagd, het is een beetje omslachtig om telkens Shift ingedrukt te houden om getallen te typen in Excel.

    Elke vertelde me dat Philippe nog een werk had voor mij dus ik ben ik bij hem langs geweest.

    Philippe heeft me uitgelegd wat ik precies moest doen voor die veiligheidsfiches die aan elke machine hangen. Ik moet ze opnieuw maken want ze bevatten nog te weinig informatie.

    De huidige bestanden in Excel maar ik denk dat het beste is om ze opnieuw te maken in Word. De gegevens die tekort zijn moet ik aanvullen aan de huidige fiche. Ik moet ook bij elke machine eens gaan in het magazijn om te vragen aan de operator of dat de bedieningsfuncties in die fiche kloppen en ook om te vragen of ik nog andere gevaren moet toevoegen aan de fiche. Met bijstand van Philippe en Didier zal ik die fiches maken. Als ik 5 fiches gemaakt heb, zullen die eens verstuurd worden naar de controle om te zien of ze voldoen.

    Hierna heb ik nog gewerkt aan de database van de Vlaamse overheidsdiensten.


    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    03-02-2011, 00:00 geschreven door Hendrik Delgouffe  
    02-02-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.woensdag 2 februari 2011: dag 3

    Vandaag ben ik begonnen rond 8u30. Eerst ben ik begonnen met een database te maken van de Vlaamse overheidsdiensten. Die staan allemaal op de site www.vlaanderen.be. Het is een kwestie van ze te overtypen.

    Ik ben dan eens langs geweest bij Gustaaf om de papieren i.v.m. veiligheid en vertrouwelijke informatie ondertekend terug te geven.

    Aan Mathias heb ik dan gevraagd om mijn e-mailadres en die van Rudi toe te voegen aan de scanner. Als je een document inscant met die scanner, dan kan je de opdracht geven dat het onmiddellijk verstuurd word naar je mailbox. Er is een betere manier zei Mathias en dat is om het document te scannen en te laten opslaan op een harde schijf van de server want het duurt een tijdje voordat je een mail ontvangt met het document.

    Ik heb ook feedback gegeven aan Bruno i.v.m. een brief die ik moest lezen. Bij de brief zat er ook een foldertje. Het ging over de campagne van ‘ik tokyo’. Bedrijven kunnen hierbij aansluiten om hun werknemers te stimuleren om met de fiets naar het werk te komen of met het openbaar vervoer of carpooling. Als een bedrijf zich inschrijft, kan die korting krijgen bij de aankoop van een fietsenrek of bedrijfsfietsen. Ik moet dit nader onderzoeken om te zien of het interessant is.

    Van Rudi kreeg ik de opdracht om kaarten van elke provincie op te zoeken met telkens de gemeenten en hun grenzen. Dit was niet makkelijk omdat die moeilijk te vinden zijn op het internet. Het mag niet in het kleur zijn en ook niet in het grijs want men moet nog dingen kunnen bijschrijven. Om ze op te slaan in pdf, heb ik een afbeelding ingevoegd in Word en heb ik A3-formaat gekozen. Dan koos ik voor printen en dan moet je de printer ‘PDF’ kiezen. Dan krijg je het bestand in PDF.

    Morgen zal ik dat verder afwerken als ook de lijst met Vlaamse overheidsdiensten.


    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    02-02-2011, 00:00 geschreven door Hendrik Delgouffe  
    01-02-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.dinsdag 1 februari 2011: dag 2

    Vandaag ben ik wat later begonnen. Tot ongeveer 10u30 was ik alleen. Rudi kwam dan terug na een klant bezocht te hebben. Heel de dag heb ik me bezig gehouden met het updaten van de adressen federale overheidsdiensten want die zijn nodig voor een mailinglijst. Ik heb er nog toegevoegd aan de lijst want er bestaan heel wat federale overheidsdiensten.

    De overheidsdiensten op Vlaams niveau zal ik morgen updaten want er was vandaag veel werk aan de andere lijst.

    Ook de lijst van orthodontisten en tandartsen moet nog gemaakt worden.

    Morgen komt mijn stagementor terug. Ik zal dan meer gediversifieerde taken krijgen.

    Tijdens de dag ben ik langs geweest bij Gustaaf. Hij is de verantwoordelijke voor de stagiairs. Ik heb enkele papieren gekregen ivm veiligheid rond de machines van de drukkerij en vertrouwelijke informatie. Dat is standaardprocedure voor alle werknemers. Ik zal die papieren vanavond lezen en ondertekenen en ze morgen teruggeven.


    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    01-02-2011, 00:00 geschreven door Hendrik Delgouffe  
    31-01-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.maandag 31 januari 2011: dag 1

    Vandaag was het mijn eerste werkdag bij Vandenbroele. Ik ben redelijk vroeg vertrokken om toch een goede indruk te maken. Ik werd ontvangen door Rudi. Ik kreeg dan mijn plaats toegewezen. Mijn stagementor was niet aanwezig, ze komt woensdag terug omdat ze aan het verhuizen is. Ik heb vele collega’s leren kennen vandaag. Heel het bedrijf werd aan mij getoond.

    Ik werd bijna direct aan het werk gezet na een beetje uitleg te hebben gekregen.

     

    Taken:

    -          E-mailadressen opzoeken van alle Vlaamse overheidsdiensten op het internet om binnen een paar dagen een mailinglijst te versturen.

    -          Omdat Rudi morgen bij een klant op bezoek gaat, moest ik een lijst maken van de straten van alle gemeenten die hij nodig had. Ik moest ook telkens een plan bijvoegen. Hieraan heb ik wel veel werk gehad.

    -          Rudi heeft vermeld dat ik in de komende dagen eens moet kijken op de site van akteloket om de tutorial-filmpje eens te bekijken. Eenmaal ik dat gedaan zal hebben, moet ik bij Sven langsgaan om een tweede tutorial te maken voor een ander product. Misschien zal ik ook een handleiding mogen maken.

    -          Als ik tijd had, mocht ik eens een brief lezen over goedkoper openbaar vervoer, carpooling, … Ik mag binnen een paar dagen feedback over geven of het interessant is voor het bedrijf. Ik mocht dat uithangen in de eetzaal maar ik kon nog geen kopies maken omdat mijn account nog niet in de copymachine stond.. Ik moet eens vragen aan Mathias of hij mijn account zou kunnen toevoegen en ook die van Rudi

    -          Woensdag moet ik kaarten afdrukken op A3-formaat van Vlaamse gemeenten.

    -          Ik heb gevraagd of het mogelijk zou zijn om een numeriek klavier te hebben met usb-aansluiting want de laptop heeft dat niet en het is zo makkelijker om gegevens in te geven in Excel. Rudi zei dat daar voor zal gezorgd worden

    -          Binnenkort zal ik met Filip veiligheidsfiches moeten maken van alle toestellen in het bedrijf. Daarin moet vermeld worden hoe je een apparaat moet bedienen en wat je allemaal niet mag doen in de omgeving van die machine bijv. roken, ….

     

    Taken voor morgen:

    -          Mailinglijst van de overheidsdiensten verder afwerken.

    -          Lijst maken van tandartsen en orthodontisten in Vlaanderen zodat dat kan gebruikt worden voor een mailinglijst voor een project.

    -          Eventueel mag ik al met Filip al werken aan die veiligheidsfiches.


    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    31-01-2011, 00:00 geschreven door Hendrik Delgouffe  
    Archief per week
  • 21/03-27/03 2011
  • 14/03-20/03 2011
  • 07/03-13/03 2011
  • 28/02-06/03 2011
  • 21/02-27/02 2011
  • 14/02-20/02 2011
  • 07/02-13/02 2011
  • 31/01-06/02 2011
  • 24/01-30/01 2011
    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.

    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek

    Blog als favoriet !

    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs