derde leerjaar De Zeppelin
Inhoud blog
  • Donderdag, 30 juni 2011
  • Donderdag, 30 juni 2011
  • Dinsdag, 28 juni 2011
  • Dinsdag, 28 juni 2011
  • Maandag, 27 juni 2011 (vervolg)
  • Maandag, 27 juni 2011
  • Maandag, 20 juni t.e.m. vrijdag 24 juni
  • Dinsdag, 14 juni t.e.m. vrijdag 17 juni 2011
  • Vrijdag, 10 juni 2011
  • Maandag, 6 juni t.e.m. vrijdag, 10 juni 2011
    Zoeken in blog

    02-06-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Maandag, 30 mei t.e.m. woensdag, 1 juni 2011
    Ook op maandag en dinsdag leren we weer heel wat bij door knappe spreekbeurten van kinderen.

    We starten tevens ons tiende en laatste thema, nl. Feest!

    In dit thema bereiden we ons afscheidsfeestje van het derde leerjaar samen voor en leren we heel wat bij over feesten.

    Maandag vertellen we elkaar van welke feesten we houden en waarom.
    We brainstormen in groepjes over wat we kunnen doen op ons klasfeest en wat we daarvoor moeten voorbereiden.

    Op dinsdag beluisteren we het verhaal "het stratenmakersfeest" en zoeken we samenstellingen met feest.

    Woensdag ontdekken we dat mensen over de hele wereld feestvieren van het Suikerfeest tot het Chinees Nieuwjaar, van een trouwfeest in Marokko tot het carnavalsfeest in Brazilië.

    Op donderdag is het aan sommigen onder ons om feest te vieren en aan iedereen om te genieten van een heerlijk verlengd weekend!




    28-05-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Maandag 23 mei t.e.m. vrijdag 27 mei 2011
    Van harte gefeliciteerd voor jullie prachtige optreden op het schoolfeest!!! B...R....A...V...O!!!  BRAVO!

    Na het beluisteren van heel wat dierenverhalen is het nu aan ons om een dierenverhaal te schrijven.  Maar we pakken het op een bijzondere manier aan.  We schrijven een STAPELVERHAAL.
    Elk verhaal wordt geschreven door drie duo's.
    Het eerste duo schrijft het begin.
    Het tweede duo schrijft het midden van het verhaal.
    Het derde duo schrijft het slot.
    Vervolgens leest het eerste duo het verhaal na en wijzigt of verbetert het verhaal.
    Om het verhaal te starten trekt elk duo twee beginzinnen, zodat ze kunnen kiezen met welke zin hun verhaal start.

    Op dinsdag doen we een eerste deel van onze toets taalbeschouwing, de toets gaat over het paard, een trouwe helper en vriend van de mens en tevens het lievelingsdier van heel wat kinderen.

    Woensdag, donderdag en vrijdag waren er heel wat kinderen die wat zenuwachtig waren voor hun spreekbeurt.
    Er waren heel wat knappe en interessante spreekbeurten bij!  Proficiat!



    22-05-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dinsdag, 17 mei t.e.m. vrijdag 21 mei 2011
    Op dinsdag bekijken we een natuurdocumentaire over leeuwen.

    Woensdag leest de vierde en laatste groep het verhaal "De leeuw en de muis" voor, een fabel.



    In een fabel heeft elk dier een eigen kenmerkende eigenschap.  De ezel wordt gezien als dom en traag.  Die kenmerken worden soms ook aan mensen teogeschreven in bepaalde uitdrukkingen, bijvoorbeeld: "Hij is zo dom als een ezel".  Wij gaan op zoek naar andere uitdrukkingen:
    Zo zwart als een raaf.
    Zo vies als een varken.
    Zo sterk als een beer.
    Zo stil als een muis.
    Zo ziek als een hond.
    Zo gezond als een vis.
    Zo traag als een slak.
    Zo blind als een mol.
    Zo rood als een kreeft.

    Verder oefenen wij deze week keihard om op ons schoolfeest van zondag een keicool nummer te brengen.
    DJ GOT US FALLIN IN LOVE van USHER




    14-05-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Maandag, 9 mei t.e.m. vrijdag 13 mei 2011
    Mensen zijn niet altijd goed voor dieren, toch zijn  er heel wat mensen die zorgen voor dieren.  In het Natuurhulpcentrum van Opglabbeek bijvoorbeeld vangen ze zieke en gewonde wilde dieren op en verzorgen ze de dieren ook.
    We luisteren naar een interview met Bart, een dierenverpleger op de afdeling spoedgevallen.  We luisteren heel goed want er volgen vragen over het interview voor de luistertoets!

    Dinsdag schrijven we zelf een folder over het Natuurhulpcentrum om zo kinderen info te geven over wat er in het Natuurhulpcentrum gebeurt en om mensen aan te moedigen om als vrijwilliger in het centrum te komen helpen.  Na het interview van gisteren weten wij natuurlijk al heel veel over het centrum.

    Woensdag leest een derde groep het verhaal "Meneer Jans en de tijgers" voor, na het verhaal beoordelen we een aantal uitspraken over het verhaal.



    Ra, ra welk dier is het?  We bekijken foto's van een stukje van een dier en proberen te achterhalen welk dier het is.
    Bij elke foto noteren we een tip en zo kunnen we ontdekken of ons vermoeden juist was.

    Sommige dieren die in de vrije natuur leven, eten planten en zaden.  Sommige dieren eten andere dieren.  Welke dieren hebben andere dieren op hun menu staan?
    Voor dieren loert dus overal in de natuur gevaar.  Ze moeten steeds goed opletten.  Alle dieren beschermen zich ook tegen gevaar.  Op vrijdag lezen we hoe een aantal dieren zich beschermen tegen hun vijanden.  Ieder dier doet dat op zijn manier.  Nadat we de tekst hebben gelezen vullen we een tabel aan, we zoeken telkens een voorbeeld van een dier dat zich op die manier beschermt:
    - door groot en sterk te zijn
    - door snel te zijn
    - met een pantser of stekels
    - door de kleur van de omgeving te hebben
    - met hun tanden, klauwen of hoorns
    - door in groep te leven
    - door een stinkende geur te verspreiden
    - door hun vijand af te schrikken




    08-05-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Maandag, 2 mei t.e.m. vrijdag 6 mei 2011

    Beestenboel is ons nieuwe thema, je raadt het al, het gaat over dieren.

    Op maandag houden we eerst een gesprek over dieren, vervolgens worden we in groepjes verdeeld en bereiden we in ons groepje een verhaal voor dat we in de loop van het thema voor de klas zullen voorlezen, spannend!

    Op dinsdag toont de juf ons een ei, welke dieren komen uit een ei en welke niet?  Een eerste groepje leest het verhaal
    "Dat komt er nou van ..." voor. 



    Vervolgens noteren we de dieren in de juiste kolom, dieren die eitjes leggen en dieren die geen eieren leggen, in een informatieve tekst gaan we op zoek naar het juiste antwoord en komen we meer te weten over vogels, vissen, insecten, reptielen, amfibieën en zoogdieren.

    Op woensdag mogen we zelf een dierentuin inrichten, we zoeken voor alle dieren een geschikt plaatsje rekening houdend met hun behoeften.

    Donderdag leest een tweede groep een verhaal voor "De Bremer stadsmuzikanten", we luisteren aandachtig naar het verhaal en lossen daarna enkele vragen op in ons werkboek.



    Vrijdag lezen we nieuwsberichten over dieren, we ontdekken dat mensen en dieren goed voor elkaar kunnen zijn maar spijtig genoeg ook niet goed voor elkaar.
    Eén berichtje gaat over dokter Petie, een klein paardje dat zieke kinderen in het ziekenhuis troost en vrolijk maakt.




    01-05-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Gezonde maaltijd
    Op vrijdag 29 april eindigden we ons project i.v.m. gezonde voeding met een gezonde broodmaaltijd.










    30-04-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Vrijdag, 29 april 2011
    We sluiten ons thema i.v.m. gezonde voeding af met een gezonde broodmaaltijd in de zaal.
    In het thema 'Blij met mijn lijf' maakten we folders met gezondheidstips, deze folders delen we uit in alle klassen.























    29-04-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Vrijdag, 29 april 2011
    We sluiten ons thema i.v.m. gezonde voeding af met een gezonde broodmaaltijd in de zaal.
    In het thema 'Blij met mijn lijf' maakten we folders met gezondheidstips, deze folders delen we uit in alle klassen.



























    28-04-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Donderdag, 28 april 2011
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Op bezoek bij Het Belang van Limburg.

    Elke dag liggen nieuwe kranten klaar die ons het laatste nieuws vertellen : weetjes uit ons land en nieuws uit het buitenland.
    Maar hoe wordt de krant elke dag weer gemaakt ? Wie werkt eraan mee en hoe gaat het eraan toe ? Dat mochten wij gaan bekijken bij de mensen van Het Belang van Limburg, in Hasselt.
    We kregen eerst uitleg over het soort nieuws dat in de krant komt : politiek, sport, allerlei speciale gebeurtenissen en evenementen en ook leuke weetjes, zoals de Babykrant.

    Achteraf kwam het allerleukste. We mochten zelf reporter spelen en wij gingen met een 10-tal vragen onder de arm de journalisten van deze krant interviewen !
    Maar eerst werd er van ons nog een groepsfoto gemaakt (met een fototoestel met een héle grote lens) en konden we bij de fotograaf gaan bekijken hoe hij op de computer de foto kan veranderen : iemands ogen veranderen, of de vorm en kleur van het gelaat. Dat is wel verboden, zo vertelde ons de fotograaf. Want daarmee kan je de mening van mensen heel erg beïnvloeden !

    En toen gingen we dus naar de redactie, dat is de plaats waar alle journalisten die het nieuws van deze krant maken, samen zitten te werken. Ze waren druk in de weer met het schrijven van het nieuws dat ze die dag verzameld hadden. Eén journalist was zelfs net een interview van een sportman via de telefoon aan het afnemen.
    Toen werden de rollen dus omgekeerd : de journalisten moesten eens zelf op vragen antwoorden ! :) Maar ze deden dit met veel geduld en een glimlach.



            



         



         



          






    08-04-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Vrijdag 8 april, 2011
    HET BELANG VAN DE ZEPPELIN
    Krant 3

    Bijlagen:
    Hoekenwerkkrant 3.doc (8 MB)   




    01-04-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Vrijdag, 1 april 2011
    HET BELANG VAN DE ZEPPELIN
    krant 2

    Bijlagen:
    Hoekenwerkkrant 2.doc (8 MB)   




    31-03-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Donderdag, 31 maart 2011

    Jeugdboekenweek : “Geheim” !

     

    Het was geen “geheim” meer : sinds 19 maart en nog tot 3 april liep in heel Vlaanderen de Vlaamse Jeugdboekenweek.

    Tijdens dit grote kinderboekenfestival worden de mooiste boeken in de kijker gezet in onze bibliotheken, cultuurcentra en scholen.

     

    Ook wij trokken met onze klas naar de bibliotheek van Herk-de-Stad voor een “geheime” missie !

    Verdeeld in groepjes van 3 of 4 kinderen, legden we een heel parcours aan opdrachten af.  Maar eerst koos elke groep een codenaam. En die bleef natuurlijk ook … geheim !

     

    Elke opdracht zat verborgen in een andere enveloppe. Die enveloppes kozen we willekeurig, dus iedereen liep her en der door de bib en werkte flink door, want als de opdracht succesvol was afgerond ontvingen we een stukje van de  grote puzzel die ons later de sleutel zou geven tot de geheime code.

     

    Iedereen deed natuurlijk zijn uiterste best : we bogen ons over geheimschrift en sleutelden tot we het vonden. We zochten naar ontbrekende woorden in een gedicht, we snuffelden door rekken en boeken om alle geheimen te ontdekken, we maakten anagrammen, enz.

     

    Onze geheimagenten van de 3e klas waren in topvorm en zo konden we uiteindelijk binnen de tijd samen de puzzel in elkaar knutselen èn de code kraken !

    Ons diploma was zeker wèlverdiend






















    26-03-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Maandag, 21 maart t.e.m. vrijdag 25 maart 2011
    We starten met een nieuw thema "Wij maken een krant!".
    In dit thema zullen we op zes momenten in verschillende hoeken werken in groepjes van ongeveer vier kinderen.
    De groepjes voeren in elke hoek een andere activiteit uit.
    Hoek 1: 'Krantenkoppen'
    De kinderen verzinnen een kort bericht bij krantenkoppen en zoeken nadien het juise bericht bij die krantenkoppen.
    Hoek 2: 'Vraag en antwoord'
    De kinderen bereiden een interview voor met iemand van de school, ze nemen het interview af en schrijven het uit voor in de klaskrant.
    Hoek 3: 'Sprekende foto's'
    Elke leerling kiest twee foto's uit de krant en geeft er wat uitleg bij, vervolgens kiezen ze er samen twee foto's uit voor in de klaskrant.
    Hoek 4: 'Verslag voor de klaskrant'
    De leerlingen kiezen samen een recente gebeurtenis om over te schrijven.  Ze brainstormen over het onderwerp en schrijven in duo's een verslagje voor in de klaskrant.
    Hoek 5: 'Boeiende berichten'
    De kinderen werken rond krantenberichten, ieder kind leest twee berichten voor en samen gaan ze op zoek naar de juiste tekstsoort.
    Welke tekstsoort willen we nog in ons krantje plaatsen?
    Hoek 6: 'De plezante kant van de krant'
    De kinderen schrijven in duo's een raasel, mop, gedicht of quiz voor in de klaskrant.  Ze lezen eerst enkele voorbeelden en gaan daarna zelf aan de slag.

    Zo gaan de kinderen tijdens dit thema een aantal kranten samenstellen.

    We beginnen het thema met verschillende soorten kranten te bekijken en met brainstormen rond onze klaskrant.
    Vervolgens noteren we wat schrijftips die ons kunnen helpen om een goed krantenbericht te schrijven.
    We beluisteren ook enkele interviews om ideeën op te doen voor ons eigen interview.
    In een krant staan niet alleen berichten of artikels maar ook foto's. Bij die foto's staat meestal een onderschrift.  Dat onderschrift vertelt iets over de foto.  We bekijken samen enkele foto's en kiezen het passende onderschrift.
    We staan ook even stil bij het verspreiden van nieuws, nu gebeurt dat door de radio, de tv, de krant, het internet, ..., maar hoe gebeurde dat vroeger? Wat zijn de voordelen van hoe het nieuws nu verspreid kan worden t.o.v. vroeger?
    Op donderdag is het dan zover!  We starten met onze klaskrant.
    Marike, Bram en Fabienne werken rond de krantenkoppen,
    Celine, Vince, Myra en Eden nemen een interview af van juf. Greet,
    Christophe, Kyle, Zoë en Helena zoeken een passend onderschrift bij foto's,
    Jolien, Lennard, Aude en Senne maken een verslagje over Japan  en Libië en
    Merel, Tine, Robbe en Brent schrijven enkele mopjes en raadsel voor in ons krantje.
    In het begin is het wat zoeken maar we hebben onze deadline gehaald en op vrijdag verscheen ons eerste krantje, gedoopt met de naam "HET BELANG VAN DE ZEPPELIN".

    Met onderstaande link kan u ons krantje bekijken.  Veel leesgenot!


    Bijlagen:
    krant hoekenmoment 1.doc (1.7 MB)   




    25-03-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.donderdag, 24 maart 2011

    Lente hier, fruit daar en Smoothies in het derde leerjaar !


    De lente doet alles herleven en ook de derdeklassers gingen er vandaag met veel zin tegenaan.  Ze bedachten de heerlijkste receptjes voor een energiek lente-drankje : de “smoothie”.

     

    Wat dat is, vraag je ? Een smoothie is een verfrissend drankje van vers gepureerd fruit en zit dus tjokvol vitamines !     

     

    Met een berg fruit, een schepje blijgezindheid en een goede portie creativiteit gingen ze in groepjes aan de slag om de heerlijkste drankjes te toveren.

    Fruit schillen, fruit snijden, pureren, sap persen, alles mixen : ze deden het allemaal zelf !

    Onze kritische jonge keukenchefs proefden, dachten na, voegden nog wat toe, proefden opnieuw en genoten nadien van hun perfecte energie-smoothie ...

     

    Oh ja, de smoothies kregen natuurlijk de leukste namen, door de makers zelf bedacht !

     

    Hier komen ze :

     

    - “Smoothie Fruity”  van Robbe en Vince :

    2 bananen, 2 aardbeien, vers sinaasappelsap, een stuk meloen. 

    - “Fruitregenboog”  van Zoë, Bram, Jolien en Fabienne :

    1 kiwi, 2 bananen, 2 aardbeien, een stuk meloen, 3 appelen, vers sinaasappelsap. 

    - “Big Boss Smoothie”  van Lennard, Kyle en Senne :

    1 ½ appel, vers sinaasappelsap, 3 aardbeien, 1 banaan. 

    - “Fraise”  van Merel, Eden, Myra en Marieke :

    4 aardbeien, ½ honingmeloen, 1 appel, sap van 1 pompelmoes, een beetje perzikensap. 

    - “Titanic Smoothie”  van Brent en Christophe :

    1 appel, 3 aardbeien, 1 banaan, 2 stukken meloen, vers sinaasappelsap. 

    - “Smoothie Poetie”  van Aude, Helena, Tine en Celine :

    3 aardbeien, ½ appel, 2 bananen, 1 kiwi, een stuk meloen, vers sinaasappelsap.

     

    Probeer het maar eens uit. Je zal zien dat je daarna bruist van energie !




    20-03-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Maandag, 14 maart t.e.m. vrijdag, 18 maart 2011
    In de voorbije weken maakten we kennis met heel wat rovers en piraten uit het roversdorp en we zijn bijna de dief van de schatkist op het spoor. 
    We zetten onze speurtocht verder en maken kennis met de beleefde rover Hoepsika.
    Rover Hoepsika neemt beleefd z'n hoed af en vraagt steeds beleefd om het geld van rijke mensen.
    Nadat hij de mensen beroofd heeft, heeft hij altijd spijt en wil hij het weer goedmaken.
    Wij leren rover Hoepsika zich te verontschuldigen.

    Wie is de grootste roverkenner van de klas?  We komen het te weten m.b.v. de roversquiz.

    Gedurende het thema verzamelden we heel wat tips om te weten te komen welke inwoner de diefstal heeft gepleegd.  Tijd om uit te zoeken wie de dader is.  We noteren de tips in ons spellingboek en lezen over elke inwoner nog wat extra info.

    We hebben de dader van de diefstal nu wel gevonden, maar de schat in het roversdorp is nog steeds spoorloos.
    Op de zakdoek van de dief vinden we een wegbeschrijving die ons naar de schat leidt.  We volgen de route en vinden zo de schat terug.
    Vervolgens organiseren we zelf een schattenzoektocht, we schrijven een wegbeschrijving naar de bergplaats van een schat en zoeken elkaars schat.

    In de loop van deze week stelden we ook onze piratenvlag aan elkaar voor, in groepjes vertelden we wat op onze vlag te zien is en waarom we deze elementen gekozen hebben.  Na de voorstelling van een vlag schuift de spreker steeds door naar een ander groepje.















    17-03-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Donderdag, 17 maart
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Ik (w)eet het wel ! ... Op onderzoek !

    Bevat light chips echt minder vet ?
    En weet jij wat er gebeurt als we warm water over melk- en pure chocolade gieten?
    Zou een kauwgom minder of meer wegen nadat we er een tijdje op gekauwd hebben ? ... En hoe komt dat dan ?
    Bevatten alle vruchtensappen evenveel vitamines ?

    Als echte onderzoekers ging onze klas in groepjes aan de slag in ons 'mini-klas-labo'.
    Vier proeven hebben we zelfstandig uitgevoerd, aan de hand van een stappenplan.
    Al doende ontdekten we dat melkchocolade sneller smelt omdat er melkvet is toegevoegd. Dat vet konden we trouwens duidelijk zien drijven.
    Door warm water over light chips en gewone chips te gieten, zagen we ook hier het verschil in vetten.

    En wie van ons dacht dat onze kauwgom na het kauwen méér zou wegen omdat er dan speeksel zou bijzitten, had het toch lekker mis ! Toen we onze bolletjes gum opnieuw gingen wegen (bwah !), stelden we tot onze verbazing vast dat het gewicht verminderd was  : door de suiker die nu aan onze tandjes plakte en in ons buikje zat, juist ja !

    Het boeiendst vonden de meesten de vierde proef : de sap-test ! Als echte laboranten gingen we met vloeistoffen en pipetjes aan de slag. Onze blauwe vloeistof (zelfgemaakt hoor : met water, betadine en zetmeel !) veroorzaakte bij het mengen met de verschillende sappen telkens een kleurverschil. Dat komt omdat de kleurstof reageert op de anti-oxydanten (pff.. wat een moeilijk woord), simpelweg : de vitamines in de sappen. Hoe meer vitamines erin zaten, hoe feller de reactie, en dus hoe lichter ons sapje werd.  Welk sapje werd het lichtst, denk jij ?

    Niet slecht om even stil te staan bij wat er soms door ons mondje gaat, niet ?






















    06-03-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Vrijdag, 4 maart 2011
    Carnaval 2011















    04-03-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Vrijdag, 4 maart 2011
    Pépé zingt heel graag liedjes, hij is dol op zeeroversliedjes. 
    Maar alle liedjes die hij kent, heeft hij al duizend keer gezongen. 
    Pépé vraagt ons om een nieuw piratenlied voor hem te schrijven.
    We brainstormen over welke woorden we in piratenliedjes horen. 
    Vervolgens zoeken we een bekend melodietje: 'In een klein stationnetje', Alle eendjes', ...
    Op de melodie van een bekend kinderliedje maken we een tekst.
    We noteren de tekst netjes en maken er een tekening bij
    en tot slot filmt de juf ons bij het zingen van ons piratenlied.

    Om de filmpjes te bekijken heeft u 'QuickTime' nodig.
    2573 Aude en Helena
    2575 Jolien en Zoë
    2576 - 2577 Celine en Tine
    2580 Bram en Christophe
    2581 Senne en Vince
    2583 Lennard en Robbe
    2584 Brent en Kyle
    2586 Merel en Myra
    2587 Eden, Fabienne en Marike

    Bijlagen:
    DSCN2573.mp4 (3.6 MB)   
    DSCN2575.mp4 (2.1 MB)   
    DSCN2576.mp4 (2 MB)   
    DSCN2577.mp4 (2.2 MB)   
    DSCN2580.mp4 (1.9 MB)   
    DSCN2581.mp4 (2.4 MB)   
    DSCN2583.mp4 (2.7 MB)   
    DSCN2584.mp4 (2.7 MB)   
    DSCN2586.mp4 (2.5 MB)   
    DSCN2587.mp4 (5.1 MB)   




    02-03-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Woensdag, 2 maart 2011
    Onze zelfgemaakte maskers kregen we vandaag mee naar huis, hier kan je de maskers bewonderen.

















    01-03-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dinsdag, 1 maart 2011
    We luisterden naar een verhaal met als doel na afloop vragen over het verhaal op te lossen.
    In het verhaal maakten we kennis met Peter-Paul, een gewoon jongetje dat een piraat werd aan boord van de 'Draculus Drie'.
    Peter-Paul werd piraat PéPé en als piraat moest hij vanalles leren.  We schreven de piratenlessen op in ons spellingboek.



    Welkom in klas 3!
    Archief per week
  • 18/07-24/07 2011
  • 20/06-26/06 2011
  • 13/06-19/06 2011
  • 06/06-12/06 2011
  • 30/05-05/06 2011
  • 23/05-29/05 2011
  • 16/05-22/05 2011
  • 09/05-15/05 2011
  • 02/05-08/05 2011
  • 25/04-01/05 2011
  • 04/04-10/04 2011
  • 28/03-03/04 2011
  • 21/03-27/03 2011
  • 14/03-20/03 2011
  • 28/02-06/03 2011
  • 21/02-27/02 2011
  • 14/02-20/02 2011
  • 07/02-13/02 2011
  • 31/01-06/02 2011
  • 24/01-30/01 2011
  • 17/01-23/01 2011
  • 10/01-16/01 2011
  • 27/12-02/01 2011
  • 20/12-26/12 2010
  • 13/12-19/12 2010
  • 06/12-12/12 2010
  • 29/11-05/12 2010
  • 22/11-28/11 2010
  • 15/11-21/11 2010
  • 08/11-14/11 2010
  • 25/10-31/10 2010
  • 18/10-24/10 2010
  • 11/10-17/10 2010
  • 04/10-10/10 2010
  • 27/09-03/10 2010
  • 20/09-26/09 2010
  • 13/09-19/09 2010
  • 06/09-12/09 2010
  • 30/08-05/09 2010
    Interessante links
  • Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek

    Blog als favoriet !

    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs