We namen afscheid van ons griezelclubhuis en meestergriezel Grauwel met een griezelfeestje. We mochten ons verkleden en maakten enkele griezelige hapjes: afgesneden, bloederige vingers van dode mensen, griezelige spinnen, het gebit van mensen, ... Op griezelige muziek gaven we een pompoenenhoed door en als de muziek stopte, mocht dit kind een opdracht trekken, de 'proef-'opdrachten waren natuurlijk het leukst : trollensnot, vampierenbloed, slakkenslijm, muizen, muizenkeutels, wormen, ... proeven, tussendoor proefden we van onze smakelijke hapjes, kijk zelf maar naar de bloederige vingers.
25-11-2010
Donderdag, 25 november 2010
Het luisterspel Dinsdag hadden we geluisterd naar een luisterspel van 'Dolfje, weerwolfje', waarin Dolfje 's nachts in een weerwolf veranderde, we hoorden allerei geluiden van de nacht, gegrom van de weerwolf, gegil, .... Nu was het aan ons om een luisterspel te maken. Op woensdag maakten we een keuze uit 3 verhalen: - Dit huis wil bloed - Wie klopt daar op mijn deur? - Spookschaatsen A.d.h.v. onze keuze gingen we in groepjes zitten, om ons verhaal voor te bereiden. Eerst lazen we de hele tekst, vervolgens spraken we af wie welk personage zou zijn, dan gingen we ons inleven in ons personage. Tot slot moesten we samen nog afspreken welke geluiden we tussendoor moesten maken, de juf zocht op haar computer geluiden van 12 klokslagen, donder, vuur, ... . Vandaag konden we dan ons verhaal met een micro op cassette inlezen. Dit was heel leuk en best ook wel grappig. Achteraf hebben we heel wat gelachen met onze stemmen en geluiden die we gemaakt hadden. Dit was een heel leuke ervaring.
22-11-2010
maandag, 22 november 2010
Griezelige keuzes Griezelclubleden moeten goed verhalen kunnen voorlezen en goed naar verhalen kunnen luisteren. Dit deden we vandaag allebei met twee verhalen: 'Bezoek van de demon' en 'De Grote Larven'. Eerst moesten we allemaal ons deel van het keuze-verhaal voorbereiden, zodat we het vlot konden lezen. Daarna moesten we in groepjes het verhaal aan elkaar voorlezen, om beurt moesten we ons deel van het verhaal voorlezen en mochten de luisteraars kiezen hoe het verhaal verderging.