Pépé zingt heel graag liedjes, hij is dol op zeeroversliedjes. Maar alle liedjes die hij kent, heeft hij al duizend keer gezongen. Pépé vraagt ons om een nieuw piratenlied voor hem te schrijven. We brainstormen over welke woorden we in piratenliedjes horen. Vervolgens zoeken we een bekend melodietje: 'In een klein stationnetje', Alle eendjes', ... Op de melodie van een bekend kinderliedje maken we een tekst. We noteren de tekst netjes en maken er een tekening bij en tot slot filmt de juf ons bij het zingen van ons piratenlied.
Om de filmpjes te bekijken heeft u 'QuickTime' nodig. 2573 Aude en Helena 2575 Jolien en Zoë 2576 - 2577 Celine en Tine 2580 Bram en Christophe 2581 Senne en Vince 2583 Lennard en Robbe 2584 Brent en Kyle 2586 Merel en Myra 2587 Eden, Fabienne en Marike
Onze zelfgemaakte maskers kregen we vandaag mee naar huis, hier kan je de maskers bewonderen.
01-03-2011
Dinsdag, 1 maart 2011
We luisterden naar een verhaal met als doel na afloop vragen over het verhaal op te lossen. In het verhaal maakten we kennis met Peter-Paul, een gewoon jongetje dat een piraat werd aan boord van de 'Draculus Drie'. Peter-Paul werd piraat PéPé en als piraat moest hij vanalles leren. We schreven de piratenlessen op in ons spellingboek.
28-02-2011
Maandag, 28 februari 2011
Vandaag zochten we samen met Pareltje naar passende rovernamen voor haar vrienden. Dit deden we door er een bijvoeglijk naamwoord aan toe te voegen. Bv. Zure Zef, Weke Harrie, Schele Wout, Brute Jan, Stoere Stijn, .... We leerden dat een bijvoeglijk naamwoord bij een zelfstandig naamwoord staat en dat een bijvoeglijk naamwoord zegt hoe iets of iemand is.