Woensdag 24 vrijdag 26 februari In het Huis van de Vlaamse Film
Een goed project kan staan of vallen met een goede pitch. Daarom komt, dankzij Mediadesk en het VAF, pitchingexperte Sibylle Kurz tonen hoe materiaal zo goed mogelijk gepresenteerd wordt op festivals en markten, tijdens vergaderingen en op informele momenten. Tijdens de workshop laat ze de deelnemers de eigen tekorten op vlak van pitching en presentatie ontdekken, en leer je hoe je deze zwaktes kan overwinnen.
Naast een algemene uitleg over pitching, zijn er actieve oefeningen waarbij je leert hoe je je project of concept best aan de man brengt. Tegelijk vestigt Sibylle Kurz de aandacht op je persoonlijke troeven, en toont ze hoe je die kan uitspelen. De workshop focust op de training van zowel verbale als non-verbale communicatietechnieken en heeft als doel de voorbereiding en ontwikkeling van je eigen pitch.
Elke deelnemer brengt zijn eigen project mee naar de workshop. Sibylle Kurz zal aan elk van de projecten aandacht besteden en elk van de deelnemers persoonlijk advies geven in functie van het specifieke project. Tien producenten en/of regisseurs en/of scenaristen mét een project kunnen deelnemen aan deze pitchingworkshop. Zowel fictie-, documentaire-, animatie- en experimentele projecten komen in aanmerking. De eerste twee dagen worden gevuld met plenaire sessies; op vrijdag worden one-on-one gesprekken van elk 30 minuten met Sybille gepland.
Het Vlaams Audiovisueel Fonds en MEDIA Desk België Vlaamse Gemeenschap nodigen je met genoegen uit opThe Art of Pitching Workshop en advies door Sybille Kurz.
Wanneer: Woensdag 24 tot en met vrijdag 26 februari van 10u tot ± 17u Waar: Huis van de Vlaamse Film Bischoffsheimlaan 38 1000 Brussel Voertaal: Engels Voor wie? Iedereen die in de ontwikkeling van zijn audiovisueel project zijn ideeën moet of zal moeten verkopen aan potentiële financiers. Per project kan de producent en/of de regisseur en/of de scenarist deelnemen. Kost: 175 voor de eerste deelnemer, 50 voor elke extra deelnemer per project
Wacht op bevestiging van je inschrijving en betaling.
Stuur per post of breng binnen in het Huis van de Vlaamse Film (t.a.v. Bert Lesaffer): twee ingebonden exemplaren van je Engelstalige dossier, met daarin
Inschrijvingsformulier
Synopsis van het project in drie versies (450 woorden 300 woorden 150 woorden)
CV van de regisseur
CV van de producent
Info over de productiestructuur
Intentie- of motivatienota van de regisseur
Intentienota van de producent
Huidige fase van het project
Ideeën over marketing en distributie
Indien voorhanden: budget en financiering
Deadline: first come, first served, dus hoe sneller je inschrijft, hoe meer kans je maakt om te kunnen deelnemen. Je dossier moet op 11 februari binnen zijn, zodat Sybille Kurz het tijdig kan lezen. Heb je nog vragen, stuur gerust eenmail naar bert@mediadesk-vlaanderen.eu.
Sibylle Kurz is auteur van o.a. Pitch it! Die Kunst, Filmprojekte erfolgreich zu verkaufen. Zij is als pitchingexperte verbonden aan EAVE, Eurodoc, Discovery Campus, European Film College Denemarken, en tal van andere gerenommeerde Europese opleidingsinstituten en initiatieven. Meer info: www.pitching.de
De rechtlijnige FBI-agent Roy Clayton geeft leiding aan een onderzoek naar een gevaarlijk internationaal complot. De verdenkingen stapelen zich op tegen een voormalige officier van een commando-eenheid, Samir Horn. Horn is een mysterieuze figuur die banden heeft met terroristische organisaties en steeds in beeld komt als er een grote actie van de FBI mislukt. Het onderzoek leidt naar Carter, een doorgewinterde freelancer voor de CIA die zn eigen agnda lijkt te hebben, en naar Max Archer, een FBI-agent. Horn wordt in verband gebracht met een gevangenisuitbraak in Jemen, een bomaanslag in Nice en een inval in London. Maar als aan allerlei bewijsmateriaal een luchtje blijkt te zitten, gaat Clayton zich afvragen of de misnoegde ex-commando Horn wel de schuldige is en of de zaak niet veel gecompliceerder ligt. In zijn jacht op de waarheid volgt Clayton Horn de hele wereld over. Dan blijkt dat de ongrijpbare ex-militair steeds dieper in een schimmige wereld vol intriges verstrikt raakt.
Goede film, het scenario is zo opgebouwd dat het spannend en onvoorspelbaar blijft. De moeite om gezien te hebben.
How to write a movie in 21days ISBN: 9780062730664
Een leuk boekje als je op korte tijd een scenario wil schrijven. Maar vergis je niet, al spreken ze over 21 dagen in de titel, je hebt er wel net iets meer tijd voor nodig. De 21 dagen starten pas, wanneer je reeds een vrij duidelijk beeld over wat je wil gaan schrijven. In de beginpagina's word je op gang gezet naar je verhaal. Over wie moet het gaan? Waar draait het verhaal juist om? In welke sfeer speelt het zich af? enz enz. Eens je dit stuk doorworsteld hebt, kan je aan het 21 dagen stuk beginnen. De techniek die ze gebruiken is vrij simpel: schrijf vanuit je buik en begin daarna te herschrijven. Mischien is dit inderdaad wel de enige goede techniek. Ik denk in ieder geval dat het de moeite is om deze techniek een kans te geven. Nu nog 21 dagen vinden om er eens werk van te maken.
Een brutale moord op een spilfiguur van de Albanese maffia in Antwerpen zet een onontkoombare clanoorlog in gang. Volgens de wetten van de Kanun, een eeuwenoude erecode uit de onherbergzame bergen van Albanië, moet bloed worden gewroken met bloed, en het is dan ook een kwestie van tijd voor er meer slachtoffers vallen. Erik Vincke en Freddy Verstuyft worden meegesleurd in een noodlottige spiraal waaruit niemand nog lijkt te kunnen ontsnappen. Dossier K. is een meeslepende misdaadthriller over passie, verraad, wraak, blinde ambitie en de onontkoombaarheid van het noodlot.
Goede, spannende film van eigen bodem. Misschien minder charmant dan de zaak Alzheimer, maar de moeite om te zien.
Een groep Joods-Amerikaanse soldaten die zich verschrikkelijk heeft misdragen, krijgt tijdens de Tweede Wereldoorlog de keuze van hun superieuren: dood door vuurpeloton of een levensgevaarlijke missie volbrengen. Deze 'Inglourious Basterds' kiezen voor de tweede optie en vertrekken naar het door Nazi-Duitsland bezette Frankrijk om terreur te zaaien bij de Duitsers...
Ik moet zeggen dat ik gen fan ben van Quentin Tarantino, maar deze film heeft me aangenaam verrast. Prachtige acteerprestaties, goed scenario. Kortom ik heb er van genoten. Eentje om bij te houden.
11/02 Ontmoeting met Mark Burton (scenarist Wallace & Gromit, Madagascar, Chicken Run,...)
Onze Franstalige collega's organiseren een ontmoeting met Mark Burton, de scenarist van Madagascar en Walace&Gromit - in the Curse of the Were-Rabbit. Hij zal hier dieper ingaan op de creatie van de film Madagascar, hoe hij de personages ontwikkelde en het verhaal construeerde.
Om 13 uur is er een vertoning van Madagascar. Om 15-19 volgt een presentatie/gesprek (voertaal Engels)
Wanneer: 11 februari Start: 13u Prijs? 20 Euro voor studenten en leden ASA én scenaristengilde, 40 Euro voor andere liefhebbers. Liefst betalen via bankoverschrijving (001-2538334-17), maar het is mogelijk ook aan de deur te betalen. Waar?: Huis van de auteurs, Maison des Auteurs, Koninklijke Prinsstraat 87, 1050 Brussel Aangezien de plaatsen vrij beperkt zijn, reserveren op newsletter@associationscenaristes.be
Categorie:Filmfestival/cursussen ea Tags:mark,burton
The Hangover
Las Vegas!Sin City! De ultieme bestemming voor een vrijgezellenavond! Twee dagen voor zijn huwelijk gaat Doug samen met zijn 3 vrienden Phil, Alan en Stu naar Las Vegas voor een vrijgezellenfeest, dat ze nooit meer zullen vergeten. De drie vrienden worden de volgende ochtend wakker met barstende hoofdpijn en een geheugen als een Zwitserse kaas. Moe en met een zware kater strompelen ze door hun compleet vernielde hotelsuite waar ze ook een tijger en een 6 maanden oude baby aantreffen. Een nasmeulende stoel, lege bierflesjes en een levende kip maken de chaos compleet. Ze herinneren zich NIETS van de vorige avond en het ergste moet nog komen. Doug, de bruidegom die de volgende dag zou moeten trouwen, is spoorloos. Zonder enig idee van wat er gebeurd is, moet het trio een race tegen de klok aangaan om hun wilde nacht te reconstrueren en zo uit te zoeken waar het verkeerd liep. Hopelijk krijgen ze Doug op tijd in LA voor zijn huwelijk.
Ik begrijp echt niet dat films als deze zoveel succes hebben. Het enige dat door mijn hoofd schiet bij het bekijken van deze is: ik wil mijn geld terug !!!
Melissa: I just wish your friends were as mature as you. Stu Price: They are mature, actually. You just have to get to know them better. Phil Wenneck: [yelling from outside] Paging Doctor Faggot. Doctor Faggot! Stu Price: I should go. Melissa: That's a good idea, Doctor Faggot.
Twee FBI-agenten onderzoeken de mysterieuze moord op een student die in verband gebracht wordt met de man die hielp bij het opbouwen van een hoogtechnologisch fenomeen waarmee mensen perfecte robotversies van zichzelf kunnen kopen: fitte, knappe machines met afstandsbediening die hun leven uiteindelijk overnemen. Mensen kunnen zo vanop afstand uit hun eigen comfortabele woonkamer hun leven leiden. De moord roept heel wat vragen op: wie is echt in een wereld vol maskers en wie is te vertrouwen?
Leuke film, geen hoogvlieger, maar toch prettig amusement.
Female Counsel: Agent Greer, we're not doctors. Tom Greer: Honey, I don't know what you are. I mean, for all I know, you could be some big fat dude sittin' in his stem chair with his dick hanging out.