Deze morgen vertrokken er vier boten
terwijl wij zaten te ontbijten richting Toul.
Wij vertrokken alleen te 09:00 uur in tegengestelde richting, dus
richting Marne. De Kobolt (S) bleef
vandaag blijkbaar liggen, en de Lorienda (NL) ging dadelijk na ons ook richting
Toul varen. De steiger gaat dus bijna
leeg zijn voor nieuwe passanten.
Wij moesten vijf km terug varen tot
aan het kruispunt van Canal de la Marne au Rhin en Canal de lEst (Meuse) en
dan gewoon rechtdoor. Er lag nog geen boot in de sluis. Nu komen we op een stuk
waar we nog nooit geweest zijn.
Benieuwd wat dat ons brengt. We
moesten na een km dan ook al onmiddellijk over het Pont Canal over de Maas
(daar waar we gisteren onderdoor gereden waren tijdens onze fietstocht) Het kunstwerk is 60 m lang en hierdoor varen
we van de ene maasoever naar de andere en zo verder tegen de heuvelflank
richting Void.

Pont de canal Troussey. Kade
VNF Void.
Rechts van ons liggen de pas gehooide
weilanden in het dal. Links horen we
aanvankelijk het verkeer over de N4.
Enkele km verder varen wij onder de brug van de N4 door. Weer enkele km verder arriveerden we aan de
VNF kade van Void. Hier kunnen maar
drie boten van onze lengte liggen gezien er ook een werkponton van het VNF
ligt. Na het aanleggen de ramen afgedekt tegen de zon en eens gaan kijken op de
parking waar onze auto staat. De auto
maar mee gebracht naar de kade, hij kan hier gerust blijven staan aan het
gebouw van de VNF. Rond 11:00 uur kwam
er iemand van het VNF kijken of we verder zouden varen (voor de planning voor
de sluizentrap iets verderop en daarna de tunnel) Wij hebben hem gezegd dat we maandag morgen zouden verder
varen. We kregen nog wat informatie wat
hier te beleven valt. Het blijkt dat we
hier ook internet hebben dus daar gaan we nog eens van profiteren.
Sl/D Sl/T VKm/D VKm/T VU/D VU/T F-WKm/D F-WKm/T U-teller
0 73 12 505 01:45 80:20 0 690 2133.2
|