Eerst naar
de bakker en de auto aan de kerk gezet en dan te voet terug naar de boot. Na het ontbijt vertrokken we te 09:20 uur om
achtereenvolgens sluis 24 Consenvoye (de sluis met de schuine sluismuren waar
een vlottende steiger tegenaan ligt), sluis 23 Brabant-sur-Meuse, sluis 22
Samoyeux en sluis 21 Champ. Hier moesten we een kwartiertje wachten omdat die
man van het VNF ons blijkbaar niet gezien of gehoord had - beetje doof denk ik
gezien hij de scheepshoorn niet gehoord had, om daarna te 13:30 aan het mooie
steigertje van Vacherauville aan te leggen.

Hele bomen
in het water. Frans kerkhof in Bras-sur-Meuse. Mairie Charny-sur-Meuse.
Gezien we
tijdens het wachten voor de laatste sluis maar gegeten hadden, konden we na het
afzetten van de fietsen dadelijk vertrekken voor onze rit van vandaag. Het ging over het mooie fietspad dat hier
langs de Maas ligt naar Bras-S-sur-Meuse, daar staken we het kanaal en de
maasvallei over naar Charny-sur-Meuse en zo over de D38 richting Marre,
vervolgens naar de plaats van een van de in WOI verwoeste dorpen, Cumiéres-sur-de-Mort-Homme (volledig
vernield door artilleriebeschietingen geen enkele steen meer op elkaar
volgens de fotos op het gedenkbord) en vervolgens via de D123 naar
Forges-sur-Meuse, het gehucht Le Moulin de Belhaine tot aan de brug over Maas
en kanaal naar Sivry-sur-Meuse.
Gebinte
lavoir van Marre. Watertoren aan
station van Consenvoye.
Aan de boot
terug gekomen las deze nog steeds alleen ondanks we tijdens onze fietstocht (en
terugrit met de auto) verschillende boten in die richting hadden zien uitgaan.
Vermoedelijk liggen die ergens onderweg aan de kant.
Sl/D Sl/T VKm/D VKm/T VU/D VU/T
F-WKm/D F-WKm/T U-teller
4 53 21 410 3:00 66:15 21 570 2114.1
|