Ik schrijf op dit logje altijd mijn persoonlijke mening. Ook als u deze niet deelt blijft het hopelijk toch interessant genoeg om af en toe even te buurten. Een constructief (liefst positief..) commentaar is altijd welkom! Mits anders aangegeven zijn alle
27-07-2014
Alles kan bij Midas Woerden
Alles wat we vroegen was mogelijk. Bij Midas in Woerden aan de Rijnstraat 7-9 is niets een probleem als we daar wat laat in de middag neerstrijken voor het versterken van de inwendige mens. Een simpele gelegenheid met een meer dan breed assortiment van eten en drinken. Eigen gemaakte gehaktballen met frietjes en wat salade, kroketten van Kwekkeboom, of broodjes met de meest bijzondere soorten van beleg. Zelfs hagelslag, jam of pindakaas. En zonder enig probleem als je combinaties wilt maken van het een met het ander. Kijk, zo kom je het heel zelden tegen. Het terrasje was niet te groot, bevindt zich op het trottoir en mensen lopen dan langs je heen als ze dan willen. Dat is best even een bezwaar want wij hadden de pech dat er een rolstoeler moest passeren. Ging net. De service en de gerechten scoren hier heel hoog. Maar puntjes van kritiek zijn er ook. Mieren op tafel hoort niet. Daarnaast moet je echt de lunchkaarten weghalen als je ook dinerkaarten blijkt te hebben. Kleine opmerkingen, die het rapportcijfer iets drukken. Maar we aten en dronken hier meer dan goed voor een betrekkelijk laag bedrag. Rapportcijfer: 7.9
Ik ken Breuren in Woerden van een paar eerdere bezoeken. Maar dan speelde zich de consumptie van het eten en/of drinken vooral binnen af. Nu op het tamelijk grote terras aan het ruime Kerkplein. Mooi terras, bijzonder vriendelijke en professionele bediening. Niets is hier per se goedkoop, maar je krijgt waar voor je geld. Alleen de bierkaart is al een genoegen. Men doet hier aan modernismen. Dat zie je aan de prijzen op de menukaart, de opschriften van de lieve dames die de service van het bedrijf verzorgen. Het soort gerechten wat wij hier voorbij zagen komen past bij 2014. Je neigt hier tot wat langer blijven zitten. En dat is precies waar het in de horeca over gaat toch? Rapportcijfer: 7.8
We waren even aan de drukte van Barneveld tijdens de Oud-Veluwse Markt ontsnapt en besloten met ons mini-gezelschap neer te strijken op het terras van het in Voorthuizen aan de Kerkstraat 1A gevestigde horecabedrijf De Smidse. Mooi terras, erg aardige meiden in de bediening. Dat aardige was geen garantie voor de kwaliteit. Men schreef een paar zaken op die kennelijk niet helemaal juist overkwamen. Als je dan een gerecht bestelt wat kennelijk pas na 4 uur in de middag wordt geleverd krijg je strafpunten. De chef van het etablissement kwam op hoge poten naar buiten om een en ander recht te zetten. Op een manier die kant noch wal raakte. Klantontvriendelijk en op een toon die meer bij een boze schoolmeester past dan bij een gastheer. Had zijn dag niet denk ik. Hoe dan ook, het alternatief, je wilt niet meteen vertrekken, kwam pas na ruim een half uur op tafel. De overige gerechten niet volgens opgave of bestelling. Kennelijk allemaal ook onze schuld. Dat je dan in het toilet een eskader vliegen tegenkomt en dat we elders lazen dat men hier dringend op zoek is naar een kok, het kan allemaal opgeteld worden en geeft een bepaalde indruk die niet te positief is. Hoewel de prijzen niet overdreven laag waren, je krijgt er niet de kwaliteit voor die we gemiddeld in Nederland gewend zijn te betalen. Een adres om heel snel te vergeten. Kwam puur door die malloot van een uitbater! Rapportcijfer: 5.0
Als oud-inwoners van de polderstad Almere kennen we de horeca daar maar matigjes. We zijn ook al langer weg dan we er ooit woonden. Neemt niet weg dat we weten dat je op het Grote Marktplein van de stad heel wat geboden krijgt aan soms aantrekkelijke horeca. Sommige van die zaken zitten daar maar kort. Zoals het Broodcafe op de hoek van de doorgang naar het Stadhuisplein. Zitten er pas twee jaar. Maar....een van de beste zaken waar we de laatste jaren even neerstreken. De bediening is spraakmakend goed, klantvriendelijk, efficient en daarbij zijn de hapjes betaalbaar en zeer aanbevelenswaardig. Wil je even lunchen, iets bespreken met een collega of klant, je zit hier prima. Ook op het terras. De jonge dame die ons bediende kwam zelf uit Zwolle. Ging elke dag dat ze dienst had op en neer. Maar wat zij neerlegde aan servicegraad zou als voorbeeld moeten gelden voor veel andere winkels in deze branche. Ik zou deze zaak de nooit eerder vertoonde rapportbecijfering 10 hebben gegeven als niet het toilet achterbleef bij het beeld wat we van de bediening en het eten en drinken kregen. Een viezige handdoek en niet helemaal schone vloer maakten dat ik er toch een vol punt vanaf moest halen. Maar met een cijfer 9 mogen ze in Almere echt apentrots zijn...verdiend!
Verse waar en vriendelijke bediening; Bakker Bart!
Over de winkelketen van Bart is veel te doen geweest de laatste tijd. Het schijnt dat die lui in het hoofdkantoor van die zaken wurgcontractenn gebruiken om hun franchisenemers onder de bemeelde duim te houden, maar dat neemt niet weg dat je in de vestigingen zelf veelal weinig merkt van wat er achter de schermen van de bakkerijen speelt. Een aantal Bart's heeft een zodanig inrichting dat je er ook iets lekkers kunt eten aan een tafeltje. Koffie en thee serveert men er ook, net als frisdranken en soms zelfs ijs. Maar hoofdbestanddeel is toch de verse broodjes die buitengewoon rijk worden belegd. Ik kom er graag als ik even een tussenstop maak en heb door het land heen heel wat van deze vestigingen van binnen gezien. Onlangs nog was dat het geval in Huizen. Wat me ook opviel was de ongelooflijk aardige groep jongelui die daar hun best doen om het klanten naar de zin te maken. Ook hier weer. Ales met een vrolijke glimlach, en je eet je vingers op bij sommige van die verse bollen, stokjes of croissants. Het zijn geen culinaire hoogstandjes wellicht, maar voor een broodje tussen de middag, meer dan uitstekend geschikt. En men heeft het landelijk zodanig voor elkaar dat je vrijwel overal dezelfde verseproducten geleverd krijgt voor een aantrekkelijke prijs en met die kenmerkende glimlach. Veel waard. Rapportcijfer algemeen: 7,8, vestiging Huizen-Centrum; 8.5!
Met vrienden van buiten afgesproken om ze de mooiste stad van het land te laten zien. Zij arriveerden per trein, wij wachtten hen op. Te beginnen met een bakkie koffie in het NZH Koffiehuis, recht tegenover het CS in onze stad en voorzien van een leuk aan het water gelegen terras. Dat hadden meer mensen bedacht, het was er druk. Zeer druk. Toch vonden we na enig aandringen en rennen een tafel. Binnen, niet te ver van de bar waar het horecapersoneel domicilie hield. Het wachten op bediening kon beginnen. Ik moet vooral even vertellen dat we van het (schone) toilet gebruik maakten. Daar zetelde een 82-jarige dame die zonder gebit in haar mond wel in staat bleek de boel in haar afdeling op rolletjes te laten verlopen. Als dank voor onze financiële bijdrage, betaling van 50 cent p.p. is verplicht, kregen we een ticket die we bij bestelling van iets lekkers konden inleveren. Dus dat was een extra reden om die bediening met wat geduld af te wachten. Dat geduld werd zeer op de proef gesteld, want er verscheen domweg niemand. De medewerkers van deze gelegenheid renden wel heen en weer, van enige coördinatie bleek geen sprake en een echte wijkindeling bleek niet bedacht. Na bijna 20 minuten kwam iemand langs. Niet uit zichzelf, maar omdat we daar bij de bar zelf om waren gaan vragen. De man nam met wat mompelende excuses onze bestelling op. En verdween weer. Ruim een kwartier later was er nog steeds niet op onze tafel gezet. En de man was verdwenen. Na nog eens tien minuten niets besloten we maar te vertrekken. Tuurlijk, het was druk, maar ook gewoon een doordeweekse dag en als je dan op deze wijze de bediening verzorgt moet je niet vreemd opkijken als mensen vertrekken. We bleken ook niet de enigen. Er liepen meer mopperende mensen weg die nog langer hadden gewacht. Hier wil men kennelijk niets verdienen. Een afrader van jewelste mensen. Sla het gewoon over. Rapportcijfer is 5,5 en dat cijfer is dan nog relatief hoog door de dame in de toiletten en de ambiance. Want die is mooi. Maar om daar nu 2 euro voor neer te leggen?
Onlangs startte de schoondochter van ons aangenomen zussie met een eigen praktijk op het gebied van schoonheidsbehandelingen, massages en de verkoop van op Aloë Vera gebaseerde producten. Binnen de kortste keren is ze zo succesvol dat ze er steeds meer dagen tegen aan moet en haar omzet naar een redelijk niveau wist te tillen. Dat doe je niet alleen met een guitige blik en een leuk verhaal, je moet ook wel weten waar je mee bezig bent. Met haar massages weet ze heel wat pijntjes te lijf te kunnen en zorgt ze voor een professioneel advies hoe om te gaan met bepaalde kwalen. Een paar weken geleden mocht ik op uitnodiging van zuslief ook even ervaren hoe dat masseren zou zijn.
Gewoon de rug, eens zien of Jannie (zo heet de betreffende dame) in haar tot salon ingerichte kamer pijnlijke plekken tot rust zou kunnen krijgen. Nou dat kreeg ze. Los van de plezierige kantjes vond ze ook drie stevige pijnpunten. Haar handen maakten duidelijk dat waar ooit de schouder gebroken was littekenweefsel nog steeds opspeelt. Opmerkelijk! Dat gevoel kreeg ik ook toen ze aan de rechterkant ook een pijnpunt vond. Klopte precies met een pijnklacht die me een paar jaar geleden naar de fysio had gejaagd. Die verklaarde me na 8 behandelingen beter, maar Jannie vond dat pijnpunt zonder enig probleem in een paar tellen. Au kreunde ik nog. Dat werd nog versterkt toen ze onder in de rug een plek ontdekte waardoor ik vele jaren geleden nog eens een paar weken plat had gelegen.
Verschoven wervel of zo, omdat ik in een vorig leven nog wel eens al tillend autos in onze showroom opzij zette en bij een van die gelegenheden ineens krom bleef staan. Is over, intussen al heel lang, maar de schade was voor Jannie kennelijk zo te vinden. Weldadigheid trok door het lijf toen ze die plekken met harde knedende handen en wat olie te lijf ging. De volgende dag voelde het nog pijnlijk, maar het werd steeds beter. Vrouwlief ging onlangs ook even langs. Je moet er voor rijden vanuit ons huis, maar de nood was groot. Na een uur wisten we waar we aan toe waren. Het hielp, het gaf inzicht en we zijn overtuigd van het feit dat deze dame echt weet waar ze mee bezig is. Woonde ze maar bij ons om de hoek. Voor iedereen die dichterbij haar werkplek (in Zuidelijk Zuid-Holland)vertoeft is dit een adresje om aan te bevelen en te doen onthouden. Je vindt haar op internet via: wwwjanniekruidenier.nl en ze maakt vast binnen de kortste keren een afspraak voor een behandeling die je niet snel vergeet. Letterlijk en figuurlijk. Voor mij een aanrader richting de lezers en ook van belang voor het geval dat ..
Ook op dit schaduwblog voor mijn normale meninggevende blog bij Wordpress, maak ik graag van de gelegenheid gebruik om alle lezers te bedanken voor hun aandacht en meteen heel fijne feestdagen toe te wensen. Waar nodig zal ook volgend jaar weer aandacht worden gegeven aan de kwaliteit van bedrijven, winkels, horeca etc. Tot dan, even een kleine Kerstvakantie. Wie weet waar we dan weer tegenaan lopen...
Al eerder schreef ik in dit blog over het aloude banketbakkertje Sutherland in Sassenheim. Lekker spullen, maar een wat oubollige inrichting en door wisselingen in het personeel soms wat zaken verbrand op tafel. Media oktober dit jaar stopten ze er mee, en wij waren bij toeval op hun sluitingsdag te gast. Nog even genoten van hun overheerlijke snacks, en de gastvrijheid. Men stopte er mee omdat het allemaal te zwaar werd. En dus kwam er een nieuwe uitbater in het winkelpand. Die sloopte alles er uit, en richtte de boel van voor tot achteren en van boven tot onder nieuw in. Een nieuwe naam aan de gevel, Tijsterman Caffe. Wederom bij toeval waren we er onlangs weer te gast. Ze bleken net een week of twee open. Wat een verschil met die vroegere inrichting zeg. Alles strak, modern, maar ook comfortabel warm. Het aanbod aan brood en banket leek vergelijkbaar, voor het petit-restaurant is die keuze beperkt. Staat tegenover dat de drankjes smakelijker zijn geworden. Helaas gold dat niet voor het bestelde saucijzenbroodje. Was niet warm genoeg en vermoedelijk niet zelf gemaakt zoals bij Sutherland het geval was, maar ergens ingekocht. Opvallend was wel dat de gevulde koek weer bijzonder smakelijk was en door hen vers gebakken. De sfeer was puik, de toiletten weer helemaal op orde, al moeten er links en rechts nog wel wat kleine zaken plaatsvinden. Gezien de drukte in de zaak komen ze daar vermoedelijk nauwelijks toe. Goed teken! Rapportcijfer: 7,5. Mooie start en als extra tip, het is allemaal meer dan betaalbaar hier! Tijsterman zit in Sassenheim aan de Hoofdstraat nummer 218.
De keten van restaurant Blauw (ook in Utrecht, Den Haag en Rotterdam actief) werd me via zoonlief aangeraden. Ze zijn in de hoofdstad gevestigd aan de Amstelveenseweg, niet ver van het Vondelpark en zijn daar op dit lokatie omringd door allerlei andere leuke horecagelegenheden. Blauw zit er van buiten al leuk uit, binnen is de ambiance top. Anders dan de naam doet vermoeden heeft men een Indische keuken. En die is om je vingers bij op te eten. Dat geldt ook voor de bediening. Zelden zulke leuke meiden en jongens zo efficient en klantvriendelijk zien werken aan het op hun gemak stellen van gasten. Het kost iets, maar dan krijg je ook het nodige. Men schenkt heerlijke wijnen, de eterij is werkelijk top en ook de toetjes zijn van een kwalitatief hoogwaardige soort. De inrichting is echt gezellig en door de split-level bouw heb je altijd wel een hoekje voor jezelf. Wij aten hier met vier personen met alles er op en er aan voor 45 euri per persoon en verlieten meer dan voldaan na een paar uur het restaurant. Men heeft een geweldige website, de reservering vooraf (aanbevolen) verloopt simpel, maar je krijgt dan een toegewezen reserveringsnummer en herinnert je op de dag van jouw bezoek nog even aan het feit dat je reserveerde. Niets doet denken aan oubollige restaurants die 'ook' Indische eten maken. Dit is echt een restaurant anno 2013. Wij genoten. Een rapportcijfer 9,5 is hier van toepassing. Een absolute aanrader voor dat bijzonder dineetje met geliefden of bepaalde gasten die je wilt verwennen.
Uitgebreid genieten; Gasterij de Elzentuin - Oud-Beyerland
High-Tea ken ik eerlijk gezegd vooral van mijn bezoeken aan het Britse koninkrijk. Midden op de dag ergens neer te strijken en daar dan een paar uur lang allerlei zoets en hartigs naar binnen werken, weggespoeld door sloten thee. Maar het fenomeen heeft zich ook naar ons land uitgebreid en er wordt door diverse gelegenheden arrangementen aangeboden die zouden moeten doen wat die Britse buren al jaren genieten. Naar ik begrijp van anderen is de kwaliteit nogal verschillend en zijn ook de prijzen soms niet mals. Onlangs bood een goede vriendin ons aan om ergens in haar omgeving zo'n High Tea te nuttigen. Dat werd gedaan bij Gasterij de Elezentuin in Oud-Beyerland, niet ver van Rotterdam. Aan de Ruisscheweg 1 daar vindt je dit restaurant dat van de lokale verbindingsweg tussen Oud-Beyerland en de resat van de Hoeksche Waard, nauwelijks te zien is. Verscholen achter hagen en bomen. Een soort boerderij met een gezellig aanzicht. Mooie parkeerplaatsen, aangelegde stukjes tuin, rust! Binnen was het ook rustig, maar ook comfortabel en de ontvangst was uitermate vriendelijk. De High Tea die men hier serveerde was omvangrijk, meer dan smakelijk en buitengewoon plezierig. Fijne ambiance, rust maakt dat je ook op je gemak, schaal voor schaal en verdieping voor verdieping naar binnen werkt. Waarbij je natuurlijk al snel zodanig met je gezelschap babbelt dat het bijna Engels wordt. Gastvrouw bleek lief en behulpzaam en legde uit wat we zoal aten en dronken. Daar had ze de tijd voor, want er waren slechts twee andere tafels bezet. Maar dat was in ons geval wel een voordeel. Nadeel, de toiletten. Ze waren niet echt geweldig schoon, en een bril met compleet verroeste scharnierpunten is een teken van achterstallig onderhoud. Dat was wel jammer. Maar verder; rapportcijfer 8,5 hoor! Aanrader!
Je moet er bijna bij toeval tegen aan lopen, Restaurant 't Hof in Hilversum. Gevestigd aan een van de zij/ingangen van het Hilversumse Shoppingcenter Hilvertshof is het een petit-restaurant met een paar plussen. Het is er simpel ingericht, maar de bediening is puik geregeld, leuke vlotte meiden die alles schoon houden en de bestelde waar binnen de kortste keren op tafel zetten. En wat je bestelt is warm, lekker en goed betaalbaar. De uitbater (chef?) van het restaurant loopt overal en nergens rond, doet een controle of alles naar wens is, zorgt er voor dat zijn meidenteam echt alles in de gaten houden en heeft ook nog de tijd om links en rechts een grapje te maken of wat ook. Heb ik dan niks te mekkeren? Jawel, dat heb ik. Het toilet is in tegenstelling tot het resataurantgedeelte niet van de beste soort. Wonderlijke indeling van het geheel maakt dat de gedeelten voor mannen en vrouwen wel erg bescheiden gescheiden zijn. Kan voor mensen soms leiden tot een keuze er maar geen gebruik van te maken. Dat moet beter kunnen. Maar veel wordt goed gemaakt door die geweldige service en dat lekkere spul wat men hier serveert. Rapportcijfer: 8,5
Ik ben Leo, en gebruik soms ook wel de schuilnaam Leo.
Ik ben een man en woon in Amsterdam (NL) en mijn beroep is Zelfsstandig en onafhankelijk communicatie-adviseur.
Ik ben geboren op 06/01/1948 en ben nu dus 77 jaar jong.
Mijn hobby's zijn: Luchtvaart, auto's, reizen, fotografie, lezen, verzamelen, modelbouw, huisdieren.
Dit blog vult mijn meningblog aan dat ik al een jaar of wat neerzet in Wordpress. Hier vindt u vooral meningen over rest