Altijdeenmening
Inhoud blog
  • Eten in de Voortse Herberg
  • Op 't Hoekje in Weesp.....
  • Kantjil en de tijger
  • Smullen bij Jess in Abcoude
  • Niet worstelen maar eten bij SUMO Haarlem

    Zoeken in blog


    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     


    Categorieën

    Foto

    Hoofdpunten blog verzamelgek50

    Mijn medebloggers
  • Altijdeenmening-NL
  • Bertie's teksten
  • Verzamelgek50
  • Luchtvaartmening
  • Autoblog

    Willekeurig Bloggen.be Blogs
    liefdenetwerk
    www.bloggen.be/liefden

    Blog als favoriet !

    Mijn mening en niets dan de mijne...
    Ik schrijf op dit logje altijd mijn persoonlijke mening. Ook als u deze niet deelt blijft het hopelijk toch interessant genoeg om af en toe even te buurten. Een constructief (liefst positief..) commentaar is altijd welkom! Mits anders aangegeven zijn alle
    02-03-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Het ongrijpbare imago
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Vraag gewone mensen om je heen naar hun beeld van een bepaald merk of hun voorkeuren op dat gebied en je krijgt een bijna onontwarbare kluwen aan antwoorden. Mensen menen oprecht wat ze denken vaak en zeggen dat dan ook. Je hebt lieden die direct vallen voor de charme van een Nokia-telefoon, een Bjorn Borgslip of een Dunlop tennisracket. Vaak niet rationeel maar emotioneel onderbouwd. Merken doen er alles aan om onze emoties rond hun naamsbekendheid met feiten of fictie te staven. De suggestie van slaafvrij vervaardigde chocolade kan veel omzet toevoegen aan het bedrijfsresultaat, overmatige winsten zien we echter weer als ‘over onze ruggen verdiend’. Daar waar merken min of meer uit dezelfde koker komen en feitelijk niet van elkaar te onderscheiden zijn wordt het direct ingewikkelder. Toch lukt het marketeers, een beroepsgroep die in staat is om mensen ‘knollen voor citroenen te verkopen’ om zelfs dan nog een onderscheidend vermogen toe te voegen aan het product. Autoland is natuurlijk mijn achtertuin geweest, en nog. Daar kom je deze kruisbestuiving van technieken heel vaak tegen, maar meteen ook het vermogen om elk merk een eigen plekje te geven. Men speelt in op de emoties die ons allen niet vreemd zijn en geven het gevoel mee dat jij, slimme koper, iets heel bijzonders hebt uitgezocht voor het dagelijkse vervoer. Denk aan de meest verkochte ‘drieling’ van dit moment. Gebouwd in een op hoog toerende draaiende Tsjechische fabriek. Zelfde techniek, afkomstig van Daihatsu, maar uitgebracht als Citroen (C1), Toyota (Aygo) en Peugeot (107). Prijstechnisch aantrekkelijk, fiscaal voordelig, zuinig met brandstof en compact wat handig is bij het parkeren. Toch zijn er mensen die bij een verjaardag aan familie en vrienden omstandig weten uit te leggen waar het grote verschil zat tussen de ene of de andere kloon van de ander. Mensen kopen per se een Citroen of Toyota, voegen de unieke merkwaarden toe aan hun keuze en gaan genieten van hun ritjes in die kleine vierwieler. Dat doen ze ook bij Peugeot. Zonder dat men nu meteen weet wat nu het specifieke Franse is aan die auto, koopt men hem toch bewust. Een Peugeot staat immers voor ‘Frans’, ‘Levensstijl’, ‘historie’ en zo meer. En toch rijd je in een Japanse auto, die in Tsjechië werd gebouwd. Vreemd hoe onze geest dan te werk gaat. Toch is het juist dat merkgevoel dat door Peugeot professioneel wordt beetgepakt en gekoesterd in haar meer dan professionele Experience Center aan de A2 bij Breukelen. Meer dan vijftig van de allernieuwste modellen staan hier te glimmen, en nog een vijftig demonstratiewagens worden beschikbaar gesteld om proef te rijden. Men verkoopt er geen auto’s, maar merkgevoel. En met verve. Ik was er onlangs te gast en werd er zelf door aangestoken. Niet dat ik snel van mijn geloof te brengen ben, maar de wijze waarom men hier het merkgevoel toevoegt spreekt mij zeer aan. Als u in de buurt bent moet u toch eens langs gaan. U valt van de ene verbazing in de andere. Alles wat met Peugeot van doen heeft is er te zien of te beleven. Kijk, dat is omgaan met imago. Ook al worden sommige modellen dan helemaal niet in Frankrijk gebouwd, je krijgt toch trek in een lekker glaasje Franse wijn en een stukje fromage. Al hadden ze dat niet in de aanbieding toen ik er was. Maar dat kan nog komen…..

    02-03-2012, 10:36 geschreven door Leo  

    Reageer (0)
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Tags:Peugeot, Breukelen, automerk, Imago, kruisbestuiving, marketeers
    29-02-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Preview
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Was vanmiddag te gast in een verduisterde leeuwenkooi....en maakte een sneak preview mee van een model dat volgende week pas in Geneve staat te blinken...

    29-02-2012, 17:03 geschreven door Leo  

    Reageer (0)
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Tags:Leeuw, sneak preview, kijkje, relatie, imago, auto, Frans, mooi, modern, auto.blog.nl
    Over mijzelf
    Ik ben Leo, en gebruik soms ook wel de schuilnaam Leo.
    Ik ben een man en woon in Amsterdam (NL) en mijn beroep is Zelfsstandig en onafhankelijk communicatie-adviseur.
    Ik ben geboren op 06/01/1948 en ben nu dus 77 jaar jong.
    Mijn hobby's zijn: Luchtvaart, auto's, reizen, fotografie, lezen, verzamelen, modelbouw, huisdieren.
    Dit blog vult mijn meningblog aan dat ik al een jaar of wat neerzet in Wordpress. Hier vindt u vooral meningen over rest

    Laatste commentaren
  • Zo (J@n)
        op Ouderwets degelijk bij Dames Dijkstra
  • Neger ( Gerda)
        op Veel voor weinig in Baarlo
  • Yesssss een 9.5 :) (Polderientje)
        op Villa Augustus Dordrecht
  • Tante Loe (Leonie Schoppema)
        op Weldadige rugmassage
  • geen restaurant (René van Gellekom)
        op Brugrestaurant
  • vxcvsd (vcxvxc)
        op Roddels op de dag voor Kerst
  • Nog een keer gekeken (Leo)
        op Even wennen bij Kwekkeboom...
  • Kwekkeboom (Leo)
        op Even wennen bij Kwekkeboom...
  • :-) :-) :-) :-) (J@n.)
        op De beste wensen!
  • :-) (J@n.)
        op De Flashmob van Harald
  • Lol! (J@n.)
        op Leuk filmpje
  • weblog.nl (Bert)
        op Stop er toch mee...
  • Hartverwarmend (Greetje)
        op 2011 was een mooi jaar...
  • wensen (J@n.)
        op 2011 was een mooi jaar...
  • huisdier (J@n.)
        op Ook gij? Bloggus???!
  • roddel (Tham)
        op Ook gij? Bloggus???!
  • dolk (Leo)
        op Ook gij? Bloggus???!
  • Voor mij (Tham)
        op Ook gij? Bloggus???!
  • wensen. (J@n.)
        op Nu het jaar bijna op zijn eindje loopt....
  • update (Leo)
        op Stop er toch mee...
  • Weblog (Leo)
        op Stop er toch mee...
  • 'k weet er álles van (rietepietz)
        op Stop er toch mee...
  • Melody (Leo)
        op Stop er toch mee...
  • Melody (Leo)
        op Stop er toch mee...
  • @. (J@n.)
        op Stop er toch mee...
  • Te gek voor woorden (Elmar)
        op Stop er toch mee...
  • Melody (Leo)
        op Stop er toch mee...
  • Melody (Leo)
        op Stop er toch mee...
  • Melody (Rob Hamilton)
        op Stop er toch mee...
  • Melody (J@n.)
        op Stop er toch mee...

  • Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !


    Inhoud blog
  • Eten in de Voortse Herberg
  • Op 't Hoekje in Weesp.....
  • Kantjil en de tijger
  • Smullen bij Jess in Abcoude
  • Niet worstelen maar eten bij SUMO Haarlem
  • Heel fijne jaarwisseling en goed begin van.....
  • Armoedige vestiging van V en D
  • Drukke banketbakker, lekkere hapjes!
  • Tussenstop AC Venray
  • Logeren bij v.d.Valk in LImburg

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Archief per week
  • 02/05-08/05 2016
  • 11/04-17/04 2016
  • 04/04-10/04 2016
  • 11/01-17/01 2016
  • 28/12-03/01 2016
  • 09/11-15/11 2015
  • 21/09-27/09 2015
  • 24/08-30/08 2015
  • 17/08-23/08 2015
  • 03/08-09/08 2015
  • 13/07-19/07 2015
  • 08/06-14/06 2015
  • 11/05-17/05 2015
  • 20/04-26/04 2015
  • 06/04-12/04 2015
  • 30/03-05/04 2015
  • 16/03-22/03 2015
  • 09/03-15/03 2015
  • 22/12-28/12 2014
  • 03/11-09/11 2014
  • 20/10-26/10 2014
  • 06/10-12/10 2014
  • 01/09-07/09 2014
  • 25/08-31/08 2014
  • 18/08-24/08 2014
  • 21/07-27/07 2014
  • 31/03-06/04 2014
  • 10/03-16/03 2014
  • 03/03-09/03 2014
  • 23/12-29/12 2013
  • 18/11-24/11 2013
  • 28/10-03/11 2013
  • 21/10-27/10 2013
  • 23/09-29/09 2013
  • 26/08-01/09 2013
  • 19/08-25/08 2013
  • 29/07-04/08 2013
  • 17/06-23/06 2013
  • 03/06-09/06 2013
  • 29/04-05/05 2013
  • 22/04-28/04 2013
  • 15/04-21/04 2013
  • 25/03-31/03 2013
  • 18/03-24/03 2013
  • 11/03-17/03 2013
  • 25/02-03/03 2013
  • 18/02-24/02 2013
  • 11/02-17/02 2013
  • 04/02-10/02 2013
  • 31/12-06/01 2013
  • 24/12-30/12 2012
  • 17/12-23/12 2012
  • 10/12-16/12 2012
  • 03/12-09/12 2012
  • 10/09-16/09 2012
  • 27/02-04/03 2012
  • 20/02-26/02 2012
  • 30/01-05/02 2012
  • 26/12-01/01 2012
  • 19/12-25/12 2011
  • 07/11-13/11 2011
  • 29/08-04/09 2011
  • 22/08-28/08 2011
  • 04/07-10/07 2011
  • 27/06-03/07 2011
  • 13/06-19/06 2011
  • 06/06-12/06 2011
  • 28/03-03/04 2011
  • 07/03-13/03 2011
  • 17/01-23/01 2011
  • 10/01-16/01 2011
  • 26/12-01/01 2012
  • 20/12-26/12 2010
  • 08/11-14/11 2010
  • 18/10-24/10 2010
  • 04/10-10/10 2010
  • 27/09-03/10 2010
  • 20/09-26/09 2010
  • 13/09-19/09 2010
  • 06/09-12/09 2010
  • 30/08-05/09 2010
  • 23/08-29/08 2010
  • 16/08-22/08 2010
  • 09/08-15/08 2010
  • 26/07-01/08 2010
  • 19/07-25/07 2010
  • 12/07-18/07 2010
  • 05/07-11/07 2010


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs