Altijdeenmening
Inhoud blog
  • Eten in de Voortse Herberg
  • Op 't Hoekje in Weesp.....
  • Kantjil en de tijger
  • Smullen bij Jess in Abcoude
  • Niet worstelen maar eten bij SUMO Haarlem

    Zoeken in blog


    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     


    Categorieën

    Foto

    Hoofdpunten blog verzamelgek50

    Mijn medebloggers
  • Altijdeenmening-NL
  • Bertie's teksten
  • Verzamelgek50
  • Luchtvaartmening
  • Autoblog

    Willekeurig Bloggen.be Blogs
    thenkp
    www.bloggen.be/thenkp

    Blog als favoriet !

    Mijn mening en niets dan de mijne...
    Ik schrijf op dit logje altijd mijn persoonlijke mening. Ook als u deze niet deelt blijft het hopelijk toch interessant genoeg om af en toe even te buurten. Een constructief (liefst positief..) commentaar is altijd welkom! Mits anders aangegeven zijn alle
    24-12-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Roddels op de dag voor Kerst
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Om het in deze laatste dag voor de Kerst toch maar eens een beetje Bijbels te maken, ‘Zij die vrij van zonden is werpe de eerste steen’. Bewust kies ik voor de term Zij. Want er is een zondares onder ons die maar blijft wijzen in mijn richtring, en dit vooral doet op plekken waar je diep moet graven in het www om er te kunnen komen voor een bezoekje. Zij verwijt mij al enige tijd van alles en nog wat en eerlijk gezegd weet ik niet zo goed wat ik er mee moet. Het provinciale mensje vindt mij als persoon vreselijk, mijn teksten en reacties abject en ze zoekt ook telkens medestanders voor haar beperkte mening. Alleen noemt ze dat dan zelf weer geen mening. Wat het wel is blijft in het midden. Wellicht is smerige roddel en achterklap een goede term? Natuurlijk zijn er wel wat apostelen te vinden die haar mening ondersteunen. Mensen die de mening zijn toegedaan dat iemand die claimt ‘altijd een mening te hebben’ niet thuis hoort op het www. Zich niet mag mengen met andere bloggers, daar ook niet moet reageren als die gegeven mening dan ook nog afwijkt van het daar gemiddelde intelligentieniveau, helemaal fout!. Want men heeft zichzelf een zeker ‘niveau’ aangemeten. ‘Wij, de elite van het webloggen, mogen schrijven wat we willen, maar anderen dienen zich van commentaar te onthouden’ is het devies. Daar zit iets in, want een blog is natuurlijk een privé-domein waar anderen niet thuis horen. En nu ben ik net van mening dat als je iets plaatst en er ook nog een reactieveld open staat, je alle reden kunt hebben om te willen reageren. Dat die reacties soms niet aansluiten op de normaal daar gegeven meningen, dat snap ik ook wel. Ik duld ook geen tegenspraak, zo zit het nu eenmaal in elkaar….:) Elders liep een politieke discussie weer eens uit de hand. De bewuste blogster stond met armen vol stenen en keek toe. Wachtte op het juiste moment. En dat kwam. Een paar van de vaste mede gasten ergerden zich weer eens aan mijn (niet pro-linkse)reacties. Ik ken geen politieke correctheid als het gaat om bepaalde onderwerpen. En dus werd het een wat vervelend sfeertje. Het ging niet meer om de inhoud, het ging om de man. En zeker ook op de man. Nu ben ik niet van suikergoed, wie het opzoekt moet niet raar kijken dat hij een keer een blauw oog oploopt, maar ik heb geen zin in analyses die lijken te komen van mensen die in het verleden wel eens een cursus van de LOI ‘psychologie voor beginners’ zonder goed gevolg hebben doorlopen. En al helemaal niet als ik met naam en toenaam wordt genoemd als zijnde een verwerpelijk mens of woorden van die strekking. Want zij die deze termen gebruikt en gelegenheid geeft om al dat gif het www op te mikken is zelf bepaald niet vrij van zonden. Ik noem haar naam niet, nog niet. Dat fatsoen behoud ik me nog wel voor. Maar er komt vast een moment dat mijn geduld op is en de dijk breekt. Overigens, voordat u zich afvraagt waar het in de twist tussen twee bloggers over gaat. Ik heb geen idee. De dame in kwestie noemt mij een ‘vreselijk mens’ omdat ik ben zoals ik ben. Wat ik van haar intussen weet maakt mij nu ook niet echt blij, maar dat is nog geen reden om haar vol haat of afkeer te benaderen. Zal dat zelfde fatsoen wel weer zijn. Of mijn opvoeding. Die me ook leerde dat je nooit moet buigen voor tirannie of terreur. En toch, en toch, het plezier van het geven van een mening neemt toch af als je constant moet opletten dat achter je rug om weer door een bepaalde kliek over je wordt gekletst. Als een kip zonder kop dat wel. Andere bloggers haakten onder de pressie van dezelfde dame en haar volgers af. Gingen op nieuwe plekken onder een andere naam verder met bloggen. Of hebben er nu helemaal geen plezier meer in. Dat gaat haar bij mij niet lukken. Omdat ik weet dat juist zij de claim op het niet hebben van zonden never-nooit kan waarmaken. Het is ook maar eens mens. En in die zin dus gewoon feilbaar. Net als ik!

    24-12-2010, 12:14 geschreven door Leo  

    Reageer (7)
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    Tags:Heks, roddel, achterklap, mannenhaat, frigide, provinciaal, onwerelds, vennijnig, saai, gefrustreerd, haat, hekel, aandacht, roep,
    20-12-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Vijftig jaar van liefhebbend reizen..1960-2010
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Als verzamelaar en liefhebber van alles wat vliegt en rijdt ben ik in de afgelopen halve eeuw in heel wat plekken geweest waaraan ik nu een warme herinnering heb opgebouwd. Vaak zat in de periferie van waar ik mijn hobby beleefde weer een bijkomend effect dat me nu na al die jaren bezig zijn met hobbieen nog altijd bij blijft. Zoals de heerlijke Limburgse vlaaien die ik oppikte bij de banketbakker in Uelestraten als ik weer eens moest werken op het toen nog als Beek door het levende gaande vliegveld bij Maastricht. Of dat boekenwinkeltje in Edinburgh waar ik een serie ansichtkaarten vond met oude plaatjes van auto’s. Dat zorgde weer voor een nieuwe lijn in het verzamelen. Waar ik ook kwam, overal werd gekeken of er iets ‘te scoren’ viel. Mensen zoals ik fotograferen, winkelen, lezen, kijken en zien van alles en nog wat. Duitsland bleek interessant, Engeland zeker ook. Maar ook in andere landen ging het principe op. Zo kwam ik regelmatig in Parijs, met dank aan de daar vlakbij gehouden grote en tweejaarlijkse vliegshows. Ik bekeek musea, vond soms vliegtuigen langs de weg. Het was en is de moeite meer dan waard. En de ‘souvenirs’ van al dat gereis staan nu nog steeds bij mij thuis, in vitrines, op planken, of soms zijn ze te vinden in bakken vol dia’s of albums met foto’s. In een halve eeuw bouw je snel flink wat op, vooral als je net als ik, overal interesse voor hebt. Kortom, die jaren vlogen voorbij. Gelukkig niet ongemerkt. En dus nemen we vandaag een klein glaasje en dito hapje. En gaan daarna weer verder met wat de normale dagen zoal brengen aan mooie of interessante feiten of momenten. Want echt ‘af’ of ‘klaar’ is het nooit. Alleen al voor het lezen van alle boeken die ik nog niet tot me nam, zou ik nog een jaar of wat moeten gaan zitten.

    20-12-2010, 00:00 geschreven door Leo  

    Reageer (1)
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Tags:Verzamelen, hobby, vliegtuig, auto, boek, foto, dia, spotten, liefde, kennis, ervaring, reizen, vliegen, LPAC, MLW
    11-11-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Stedent(r)ips; Arnhem

    Ik had natuurlijk beloofd het e.e.a. te zullen schrijven over wat steden die ik in mijn decennia lang gemaakte reizen en tripjes bezocht. Dan moet je dat ook doen natuurlijk, belofte maakt schuld. De eerste stad die ik maar even beschrijf is er een die ik vrij recent nog bezocht; Arnhem! Gelegen aan de Rijn, bekend van de slag uit de tweede wereldoorlog die daar werd uitgevochten tussen de geallieerden en de Duitse bezetter. Die slag tekende de stad voor het leven. Weinig oorspronkelijke bouw is nog terug te vinden. Het is allemaal naoorlogse revolutiebouw wat de klok slaat in combinatie met moderne hoogbouw en soms verbluffend lelijke en ook ingewikkelde wegen op verschillende niveaus. Het station van de stad is hier een voorbeeld van. Lelijk en als entree tot de stad weinig geschikt. Het openbaar vervoer is overigens prima verzorgd in Arnhem, je kunt overal naartoe met bussen of treinen. Arnhem kent als een van de weinige steden die ik ken trolleytractie voor het stadsvervoer. Ooit bedacht als alternatief voor dieselbussen of trams en nog steeds zeer milieuvriendelijk. Het centrum kent een paar hoofdstraten vol winkels. Elke zichzelf respecterende keten heeft hier een filiaal. De grote warenhuizen zitten er en tussendoor vindt je nog wat kleine lokale winkeliers. Er is een aantal straten met de nodige horeca en aanverwante bedrijven. Daar oogt het allemaal een beetje achterbuurterig. Maar goed, Arnhem heeft veel jongere inwoners en die willen graag uit kunnen gaan en dat zal hier best lukken. Parkeren in het centrum is goed geregeld. Zo is er een gigantische ondergrondseparkeergarage bij het Centraal Station. Voor 2,20 € per uur staat de auto daar redelijk veilig en droog. Na een minuut of tien lopen sta je in de winkelstraten. Ik ken Arnhem persoonlijk al sinds mijn jeugd. Er is in de loop van de jaren veel veranderd, niet allemaal ten goede. Geen echt aantrekkelijk stad, wel een vol winkels en kroegen. Mar voor de sfeer hoef je er niet naartoe…







    11-11-2010, 10:54 geschreven door Leo  

    Reageer (4)
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 2/5 - (1 Stemmen)
    Tags:Stedentrip, tip, Arnhem, modern, mooi, lelijk, Rijn, oorlog, bezoek, parkeren
    22-10-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Kringloopwinkel Apeldoorn
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Testverslag: – Kringlopers

    Plaats: Apeldoorn

    Naam: Foenix

    Adres: Koningslijn 30

    Parkeren: in de straat voor de deur en op parkeerplaats

    Aanbod: breed aanbod, veel spullen

    Prijzen: Redelijk

    Personeel: Netjes en aardig

    Drukte: Overdag eigenlijk altijd wel wat bezoekers

    Bereikbaarheid: Met de auto prima, ook met de fiets of te voet maar met het openbaar vervoer lastiger!

    Rapportcijfer: 8.5

    Omschrijving: Dit is een erg prettige, nette en modern ingericht winkel. Mooie spullen, lage prijzen. Grote en interessante speelgoedhoek en flinke bibliotheek. Men verkoopt hier echt van alles en nog wat en de opzet lijkt op die van een echte normale winkel. Personeel is netjes en ook erg aardig. Een aanrader. Winkel ligt aan de rand van een woonwijk, vlakbij een spoorbaan die weer grenst aan een kleinschalig industriegebied. Redelijk eenvoudig te vinden ook.

     

     

     

    22-10-2010, 11:29 geschreven door Leo  

    Reageer (3)
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Tags:Kringloopwinkel, Apeldoorn, test, personeel, aanbod, goederen, tweedehands, speelgoed
    08-10-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Stedentrips - verslagen
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Het blijft lastig om een paar weblogs tegelijk en regelmatig te bestieren. Je moet voldoende tijd vrijmaken voor al die verhalen in vier- of vijfvoud, maar het geeft me toch een extra stuk voldoening als ik zie dat ik met die schrijfsels verschillende soorten lezers een plezier doe. Al was het maar omdat ze dan hun tegenmening kunnen geven of me de huid kunnen vol schelden over mijn politieke opinie. Niets aan de hand zolang het niet gaat op een wonderlijke op de persoon gerichte manier zoals me ook wel eens overkwam. Na alle ellende die me door Weblog.nl werd aangedaan (en velen met mij) toen de nieuwe software over de heg werd gemikt ben ik o.a. met dit schaduwblogje begonnen. Waarop ik nu vooral recensies plaatste. Of het nu gaat over bezochte kringlopers, horecazaken, andere winkels, boeken of wat dies meer zij. En ook dit wordt gelezen gelukkig, dan doe ik het niet voor niets. In deze reeks ga ik hier ook weer een oude liefde van me toevoegen, stedentrips. Ik heb heel wat steden gezien in mijn leven en ben juist nu deze woorden tot u komen weer even kijken in een als het allemaal klopt, leuke woon- en winkelstek. Ik doe er gegarandeerd binnenkort verslag van.

    Zijn er steden die ik echt enorm graag bezoek? Ja! Ook al kan ik er nu niet meer zo frequent naar toe als ik ooit wel kon. Ik denk dan aan Edinburgh, Glasgow, Londen, Berlijn, Keulen, Aken, Gent, Brussel, Parijs, Praag, Rome, en zo meer. Allemaal meer dan een keer bezocht en nog steeds hoog op de ranglijst van plekken waar ik me thuis voel. Maar ook in ons land zelf kom ik best tot een hele rij van plaatsenwaar ik me vaak goed thuis voel. Natuurlijk mijn eigen stad, maar daarnaast zeker ook plaatsen als Utrecht, Den Bosch, Nijmegen, Roermond, Weert, Maastricht, Zwolle, Groningen, ja zelfs Rotterdam. Nou ja, ik doe mijn best om hier op dit schaduwlog af en toe even wat algemeenheden vanuit mijn eigenobservaties te oreren. Niet mee eens? Laat het me maar weten en als u als lezer(es) in staat bent om aanvullende informatie te geven ben ik helemaal verguld.

    08-10-2010, 00:00 geschreven door Leo  

    Reageer (2)
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Tags:Weblogs, stedentrips, ervaringen, voorkeur, afkeur, reis, verblijf
    06-10-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Lekker eten in Bocholt
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Horeca-verslag Altijdeenmening

     

    Naam:  Kaffee Klatsch

    Adres: Shopping Arkaaden – Berliner Platz 2

    Plaats: 46395 Bocholt

    Land:  Duitsland

     

    Bezoekdatum: oktober 2010

     

    Locatie: Goed

    Kaart: Prima

    Prijzen: Gematigd voor spijzen, drankjes relatief duur

    Bediening: Plezierig

    Bereikbaarheid: Zeer goed

     

    Algemeen: Natuurlijk, je moet er even voor naar Duitsland rijden, maar op 1u 3 kwartier van de stadsgrenzen van Amsterdam ben je al midden in Bocholt NRLWF. In de overdekte winkelarkade daar zit Kaffe Klatsch op de eerste etage. Het is een open restaurant met een hele reeks tafeltjes. Leuke bediening, lekker eten, aantrekkelijk prijzen. Ook al zijn de drankjes wel wat aan de prijs. De schnitzels zijn hier heerlijk en men heeft er een hele reeks van in de aanbieding. Dagaanbiedingen zijn vaak ook erg lekker en goedkoop. Wij komen hier al jaren regelmatig en eten eigenlijk altijd in dit aantrekkelijke restaurantje. Een aanrader!!

     

    06-10-2010, 00:00 geschreven door Leo  

    Reageer (2)
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Tags:Eten. drinken, test, bediening, kaart, aanbod, prijs, locatie, Bocholt, Duitsland, bezoekdatum
    01-10-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.KLW Rekkink Barneveld
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Testverslag: – Kringloopwinkels

    Bezoekdatum:  augustus 2010

    Plaats: Barneveld 
    Naam:  Lord Rekkink

    Adres Gildeweg 10,

    Parkeren: Goed

    Aanbod: smal

    Prijzen: redelijk

    Personeel: niet zichtbaar aanwezig

    Drukte: matig

    Bereikbaarheid: goed

    Rapportcijfer: 6,5

    Omschrijving:  . Dit bedrijf moet je even zoeken op het Industrieterrein van Barneveld. Het gaat om een vrij grote, slecht verlichte hal die in feite vooral vol staat met tweedehands meubels. Er is wel wat ander spul te vinden, maar dan moet je wel even goed zoeken. Informatie is er niet, net zo min als behulpzaam personeel. Rommelige winkel. Ik vond er wel wat van mijn gading, maar dat was meer geluk dan wijsheid. Maar de lage prijs maakte veel goed. Alle artikelen zijn wel keurig van een prijsje voorzien, dat is niet overal zo. Er staan ook wat boeken in een hoekje. Wie een tafel, bed, bank, stoelen of wandmeubel zoekt voor ‘weinig’ moet hier even gaan kijken. Voor de rest is het geen aanrader.

     

     

    01-10-2010, 15:36 geschreven door Leo  

    Reageer (0)
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Tags:Kringloopwinkels, Recycling, rommelmarkt, meubels, hal, personeel, speelgoed, boeken
    30-09-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.KLC Woudenberg
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Testverslag: – Kringloopwinkels

    Bezoekdatum:  augustus 2010

    Plaats: Naam: Woudenberg

    Adres Paralelweg 5

    Parkeren: Redelijk goed

    Aanbod: mager

    Prijzen:  redelijk

    Personeel: afstandelijk

    Drukte: redelijk

    Bereikbaarheid: moeilijk

    Rapportcijfer: 6.0

    Omschrijving:  . Sommige kringloopwinkels zien er uit als veredelde lompen- en metalenhandels en dit is er zo een. Gelegen op een wat afgelegen industrieterrein met een erg rommelige infrastructuur zien de gebouwen van deze winkel er uit of ze er al jaren staan en weinig onderhoud hebben gekregen. Het geheel bestaat uit drie gedeelten, een kleine winkel, een tussenhal en een grote hal waar men meubels verkoopt. In de relatief kleine winkel verkoopt men weliswaar de nodige huishoudelijke zaken, speelgoed zoek je hier met een vergrootglas net als behulpzaam ingesteld personeel. Men was op het moment van ons bezoek met van alles en nog wat bezig, niet met de klanten. Zoals de winkel er nu bijligt geen aanrader. NB – Parkeren voor de deur kan leiden tot ruzie. Als je de auto neerzet op wat lijkt een grote betonnen plaat te zijn tegenover de ingang van de winkel blijkt dit een doorgang voor vrachtwagens naar een of andere loods. Staat niet goed aangegeven.

     

     

    30-09-2010, 15:07 geschreven door Leo  

    Reageer (0)
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    Tags:Kringloopwinkel, recycling, Woudenberg, aanbod, personeel, lokatie
    26-09-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.KLC Zeist
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Testverslag: – Kringlopers

    Bezoekdatum:12 augustus 2010

    Naam: KLC Zeist

    Plaats: Zeist

    Adres: v.d.Hegenstraat

    Parkeren: In de omringende straten

    Aanbod: redelijk tot goed

    Prijzen: redelijk tot hoog

    Personeel: afstandelijk

    Drukte: behoorlijk druk

    Bereikbaarheid: goed

    Rapportcijfer: 7.0

     

    Omschrijving:

    Deze winkel ligt midden in een woonwijk. Het is van buiten gezien een frisse winkel en blijkt binnen behoorlijk groot. Men verkoopt ‘alles’ maar echt interessant speelgoed is er niet te vinden. Wel heel veel boeken, die keurig zijn gerangschikt. Meubels staan er hier netjes bij, de kledingafdeling is wat verscholen en niet zo heel groot als elders wel eens het geval is. Veel studenten en Poolse klanten. De afdeling elektronica is redelijk groot, dat trekt bepaalde mensen aan. Wel een leuke winkel voor eens iets anders dan de normale adressen.

    26-09-2010, 14:48 geschreven door Leo  

    Reageer (0)
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    Tags:Kringloopwinkels, Zeist, test, aanbod, producten, speelgoed, personeel, klantvriendelijkheid, lokatie, Zeist
    24-09-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Eetclub
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Een van de boeken die ik door alle publiciteit er om heen graag wilde lezen maar tot nu toe nog niet tot me had genomen was ‘De Eetclub’ van autrice Saskia Noort. Het staat al enige tijd in onze boekenkast en vrouwlief las het een paar jaar terug in sneltreinvaart uit. Dat deed ik zelf ook. Het boek leest eenvoudig weg. Je bent snel in het verhaal, dat nog het meeste weg heeft van een aflevering van ‘Gooise vrouwen’, maar dan met een sausje meer spanning er overheen. Toch wist ik bij de derde pagina al wie aan het einde van het boek de dader zou zijn. Snel werd ook wel duidelijk wie je in het leven kunt vertrouwen en wat niet meer dan ‘kennissen’ blijken te zijn. Een aardig boek, maar om het nu als literaire thriller door het leven te laten gaan lijkt mij iets te veel eer. Je krijgt wel een aardige portie overspel, seks, bedrog, criminaliteit, jaloezie en zo meer over je heen. De stijl van de schrijfster is redelijk vlot en soms expliciet. Toch was het wel een boek dat ik relatief eenvoudig kon wegleggen, ook al had ik een hoofdstuk nog niet uit. Zou dat komen omdat ik een man ben? 

    24-09-2010, 10:59 geschreven door Leo  

    Reageer (8)
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (1 Stemmen)
    Tags:Thriller, boek, Eetclub, Gooi, Amsterdam, Saskia Noort, auteur
    21-09-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Taboe
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Ik kocht dit boek ooit op de Uitmarkt. Het blijkt een intrigerend verhaal vol onverwachte plotwendingen. Het beschrijft het leven van Vega Johnson die als financieel adviseur werkt voor een aantal klanten en dan ineens 'toevallig' Paul ontmoet. Met hem beleeft ze dingen waarvan ze voorheen slechts kon dromen. Zinderende erotiek, spanning en een heel onverwacht slot maakten dit tot een boek dat ik met veel plezier en heel snel heb uitgelezen. Een thriller met wat ero-trekjes. ISBN nr. 90-410-0401-7. Auteur: Sherry Sonnett.

    21-09-2010, 15:44 geschreven door Leo  

    Reageer (0)
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    Tags:Thriller, erotiek, boek, financieel, wereld, spanning, lezen
    17-09-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Test Kringloopwinkel Switch Elst (Gld)
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Testverslag: – Kringlopers

    Bezoekdatum: 11-09-10

    Naam:Switch

    Plaats: Elst (Gld)

    Adres: Nijverheidsweg 3a/b

     

    Parkeren: Goed

    Aanbod: redelijk

    Prijzen: redelijk tot hoog

    Personeel:  netjes

    Drukte: redelijk

    Bereikbaarheid: goed

    Rapportcijfer: 7.0

     

    Omschrijving:  Switch heeft een hele reeks winkels die je vooral in het oosten van Gelderland vindt. De formule is als zo vaak vrijwel gelijk. Deze winkel in Elst is niet zo heel groot. Men verkoopt van alles en nog wat, maar geen speelgoed van betekenis. Ook de boekenafdeling is aan de kleine kant. Wel flink wat meubels en huishoudelijke spullen. Zoals het adres al suggereert zit deze winkel in een industriegebied dat niet zo heel ver afligt van het centrum van het plaatsje. Parkeren kan vrijwel voor de deur en is gratis. Een nette, wat onopvallende, winkel met een te beperkt aanbod…

     

    17-09-2010, 13:34 geschreven door Leo  

    Reageer (1)
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    Tags:Kringloop, winkels, test, Switch, Elst, Gelderland, spullen, parkeren, aabod, personeel
    12-09-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Lezen over Romy
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Over mijn passie voor lezen heb ik het al eens eerder op mijn ‘hoofdlog’ gehad, net als over mijn grote interesse voor een van de meest intrigerende filmsterren uit de geschiedenis; Romy Schneider. Elk jaar voeg ik om en nabij de vijftig boeken toe aan de hier bestaande bieb, begin dit jaar was daar ook een boek over mijn geliefde filmster bij. Gevonden bij Selexyz in Amsterdam en geschreven door auteur Adrian Stahlecker. Ik las het boek in een razende vaart uit. Het stamt uit 2007 en baseert zich op recente informatie over het leven en de carrière van Romy Schneider. De enorme top waar zij ooit toe behoorde, de diepste dalen waarin zij vooral privé verkeerde. Een leven vol triomfen en tragedies. 228 pagina’s die je tot je neemt als een lekkere maaltijd of een goed glas wijn. Ik heb er van genoten. En dat voor een prijs van nog geen acht euro. Een aanrader voor iedereen die houdt van een biografie, voor wie Romy iets meer is dan die dame die ‘Sissi’ speelde en die net als ik nog steeds geraakt wordt door haar natuurlijke schoonheid en vrouwelijke uitstraling. Het ISBN-nummer is: 9059111656. 

    12-09-2010, 15:31 geschreven door Leo  

    Reageer (2)
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    Tags:Selexyz, boek, Romy Schneider, biografie, Adrian Stahlecker
    08-09-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Winkel in kerkgebouw
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Testverslag: – Kringlopers

    Bezoekdatum: 010910

    Naam: Stichting Woord en Daad

    Plaats: Oud-Beijerland

    Adres: Kerkstraat 35

    Parkeren: Zeer beperkt voor de deur

    Aanbod: klein

    Prijzen: relatief hoog

    Personeel:  afstandelijk

    Drukte: druk

    Bereikbaarheid: lastig

    Rapportcijfer: 6.0

     

    Omschrijving: Kleine kringloopwinkel niet ver van het centrum van Oud-Beijerland. Gevestigd in een oud kerkgebouw van zeer bescheiden omvang. Spreekgestoelte afgedekt met een stuk laken. Hier wordt relatief veel tweedehands ‘troep’ aangeboden, op onoverzichtelijke wijze. Boekenafdeling erg klein, speelgoed van enig belag niet te vinden. Ouder personeel dat niet altijd even klantvriendelijk of aardig is. Beperkte openingstijden. Spullen zijn domweg te duur van prijs, maar over sommige zaken viel te onderhandelen. Voor de deur kan worden geparkeerd, maar het is uiterst beperkt, betaald parkeren of vergunning van toepassing en de straat is smal.Niet echt een aanrader!

     

    08-09-2010, 15:58 geschreven door Leo  

    Reageer (4)
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (2 Stemmen)
    Tags:Kringloopwinkels, test, consument, aanbod, personeel, goederen, klantvriendelijk, parkeren
    02-09-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Testverslag Kringloopwinkels - Oud-Beijerland

    Testverslag: – Kringloopwinkels

    Bezoekdatum:  01-10-2010

    Plaats: Oud-Beijerland

    Naam: Spullen-Bullenwinkel

    Adres Bijl 1

    Parkeren: Goed, maar wel betaald voor de deur

    Aanbod: Redelijk breed

    Prijzen:  laag/gemiddeld

    Personeel: netjes

    Drukte: behoorlijk

    Bereikbaarheid: In centrum van Oud-Beijerland, dus goed!

    Rapportcijfer: 7.0

    Omschrijving:  . Gevestigd in een oud schoolgebouw biedt deze KLW een redelijk aanbod van allerlei zaken. Meubels en tv’s vindt je hier in de gang. Boekenafdeling is beperkt, speelgoed behoorlijk groot. Voor de verzamelaar van dit spul weinig interessants, veel spullen zijn stuk! Huishoudelijke artikelen zijn daarentegen keurig uitgestald, schoon en netjes van prijs. Meubels beperkt. Er is een aparte afdeling voor kinderkleding en speciale babykamerspullen. Opmerkelijk! Mensen zijn aardig, keurig netjes en parkeren kan recht voor de deur op het oude schoolplein. Maar let op! Betaald parkeren en er wordt intensief gecontroleerd. Winkel kent beperkte openingstijden.

     

     





    02-09-2010, 11:45 geschreven door Leo  

    Reageer (2)
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    Tags:Kringloopwinkels, onderzoek, personeel, vergelijking, parkeren, goederen, aankoop, aanbod, schoon, netjes, prijzen
    30-08-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Testverslag Kringloopwinkels - Wychen
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Testverslag: – Kringlopers  

     

    Naam: KLW Vraag & Aanbod

    Plaats: Wychen

    Adres:  Kruisbergseweg 60

    Parkeren: Redelijk – in de straat

    Aanbod: Zeer breed

    Prijzen:  Redelijk

    Personeel:  Enthousiast en netjes

    Drukte: Behoorlijk druk (op zaterdag bezocht)

    Bereikbaarheid: Goed, per auto!

    Rapportcijfer: 8.0

     

    Omschrijving:  Erg mooie winkel die van binnen groter is dan hij van buiten lijkt. Erg nette spullen. Prijzen zijn nergens echt te hoog. Speelgoedhoek is wat bescheiden, net als de boeken. Door wat kelders met specifieke spullen is het allemaal overzichtelijk. Een verademing tussen de soms wat bedompte kringloopwinkels elders in het land. Een aanrader voor als u in de buurt bent…

     

    30-08-2010, 10:45 geschreven door Leo  

    Reageer (0)
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    Tags:Kringloopwinkel, Nijmegen, Wychen, personeel, aanbod, goederen, prijzen, locatie, parkeren
    29-08-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Sluis- en Havendagen Weesp 2010

    Net als vorig jaar en de jaren daarvoor waren we ook dit jaar weer even op bezoek in Weesp. Als in de hoofdstad de Uitmarkt loopt, organiseren ze in dit fraaie stadje aan de vecht, de Sluis- en Havendagen. En dus gingen we ook daar maar even kijken dit jaar. Weesp is dan in de greep van allerlei festiviteiten en toute de bevolking komt even voorbij. Uiteraard ligt de hele binnenhaven vol met allerlei jachten, scheepjes en wat nog meer drijven kan waarvan de opvarenden zich ook storten in het feest dat bij goed weer zeer druk wordt bezocht. De braderie die onderdeel is van het geheel zorgt voor gezelligheid. Een deel van de kramen wordt ingericht door de lokale winkeliers en die nemen vaak voor een luttel bedrag  afscheid van winkeldochters. Je moet goed opletten, maar je kunt er je slag slaan als je dat wilt. Precies als ik het vorig jaar al beschreef was het ook dit keer weer leuk om Weesp aan te doen. Het vaarseizoen is officieel afgesloten hiermee. Ook al zullen de diehardwatersporters wellicht nog wel een maand langer blijven flaneren op de rivier en andere waterwegen die Weesp maken tot wat het is. Op een of andere manier lijkt het stadje op een miniatuuruitgave van de hoofdstad. De mensen zijn er plezierig in de omgang, als je er wat vaker komt herkent men je ook, en de kerken zijn er prachtig. Tijdens ons bezoek waren die godsgebouwen ingericht als boekenmarkten. Dat was op zich leuk, maar het gaf ook de mogelijkheid om even te kijken naar die fraaie inrichting. Nou ja, Weesp was ook dit jaar weer even een feestelijke bestemming. Ook al zat het weer dan niet helemaal mee….   













    29-08-2010, 10:02 geschreven door Leo  

    Reageer (0)
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (2 Stemmen)
    Tags:Weesp, Vecht, Amsterdam, feest, braderie, watersport, markt, winkeliers
    24-08-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Oud Veluwse markt Barneveld

    Het was echt bij toeval dat wij er kennis mee maakten. De Oud Veluwse Markt in Barneveld. Gehouden op donderdagen in de maanden juli/augustus, en dan iedere week. Het was voor ons een kennismaking met een stadje dat we eigenlijk alleen maar af en toe voorbij zien flitsen als we weer eens op de A1 onderweg zijn naar veel oostelijker gelegen oorden, maar we waren toch in de buurt dus dan pak je dit als extraatje mee toch? Parkeren rond het centrum bleek niet al te lastig, en de wandeling naar het centrum waar dit evenement was georganiseerd goed te doen. Wat we constateerden was dat de belangrijkste winkelstraten van het centrum vol staan met kramen waarop al dan niet ambachtelijk gemaakte handelswaar is uitgestald. Er is een kindervlooienmarkt (waar opvallend weinig kinderen zaten, maar vooral gretige ouders) je vindt er mensen in klederdracht, waarvan sommigen een kunstje doen of zelfs (goed) kunnen zingen. Voor kinderen zijn er ook allerlei activiteiten en je moet erg je best doen om niet iets van je gading te vinden. Al was het maar omdat er ook nog een groot aanbod van winkels achter al die kramen te vinden is, waarvan voor mij de Top1Toys-winkel Teddy Toys wel heel verlokkelijke zaken bleek aan te bieden. Erg leuk is het onderdeel ‘Barneveldse Broodmaaltijd’ die van 11.30-15.30u wordt gehouden bij de Jan van Schaffelaartoren. Jammer alleen dat je er niet goed achter komt hoe dat is geregeld en dat de dame in de (kennelijke) kassa/caravan een slecht humeur bleek te hebben en ons slechts toesnauwde dat we niet zo maar het terrein op mochten lopen. Gastvrijheid was hier even minder. Maar dit geschreven hebbende moet me van het hart dat dit een toeristische attractie van jewelste is en dat je hier echt uren kunt rondlopen als je ook maar iets hebt met braderieën of jaarmarkten. Voor een stadsmens als ik ben is het wellicht net even te agrarisch van karakter, maar dat doet wellicht iets af aan het typische karakter van dit grote evenement. Volgend zomerseizoen zal het zeker weer worden gehouden. En wie wil weten wanneer wat en hoe laat, moet zelf maar even kijken op www.oudveluwsemarkt.nl









    24-08-2010, 09:13 geschreven door Leo  

    Reageer (11)
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (1 Stemmen)
    Tags:Barneveld, Nederland, agrarisch, Veluwe, markt, braderie, vrijmarkt, kinderen, winkels
    18-08-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Verslag: Kringloopwinkel Twello
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Testverslag: – Kringlopers – bezoekdatum: 21-7-2010

    Plaats: Twello

    Adres: Koppelstraat 57

    Parkeren: Voor de deur, gratis, ruime parkeerplaats.

    Aanbod: Redelijk uitgebreid

    Prijzen: Redelijk, soms tegen het dure aan

    Personeel: Netjes en aardig

    Drukte: Overdag eigenlijk altijd wel wat bezoekers

    Bereikbaarheid: Met de auto prima, ook met de fiets of te voet maar met het openbaar vervoer niet!

    Rapportcijfer: 7.0

    Omschrijving: Deze Kringloopwinkel is net buiten het centrum van Twello te vinden. Mooi, modern gebouw. Wat lastig te vinden. Twee etages. Van alles wat, en soms wat meer spullen die je elders niet zo snel vindt. Speelgoed vrijwel niet te vinden. Toen wij er waren was het buiten erg warm zomerweer en de temperaturen in het gebouw waren erg hoog. Er is een koffiehoek waar je iets kunt drinken en eten. Nette zaak, weinig echte ‘troep’. Prijzen zijn aangenaam, maar soms ineens onverwacht hoog.

     

     

     

     

    18-08-2010, 12:43 geschreven door Leo  

    Reageer (0)
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 1/5 - (1 Stemmen)
    Tags:Kringloopwinkel, test, Twello, Nederland, lokatie, spullen, tweedehands, conditie, kwaliteit, prijs, foto
    16-08-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Martin werd veertig!

    Martin was jarig. Hij werd 40. So what zult u denken, who cares? Tja, wij! Omdat het een vriendje van ons is, en omdat hij de partner is van onze lieve vriendin B. Die zelf geen publiciteit wil, maar haar man wel een geweldig feestje verzorgde. Dat al een avond voor zijn actuele jaardag startte met een verrassingsdiner. Helemaal in de maling genomen door zijn grote liefde werd Martin min of meer ‘ontvoerd’ naar een regionaal restaurant waar ook nog wat naaste familie aanschoof. Afgelopen zondag startten de voor hem georganiseerde festiviteiten met o.a. ons bezoek. B. had veertig gasten uitgenodigd voor een dag feesten. In de ochtend nog keurig netjes met wat koffie en gebak, in de loop van de dag werd het feest naar buiten verplaatst en ging de bbq aan. Vrienden, familie, buren, iedereen die er voor hem toe doet was aanwezig. Opdat hij zijn verjaardag niet snel zal vergeten. De oude knarren bleven een paar uurtjes en zagen dat het goed was. Liefde overwint veel, zelfs grootschalige verbouwingen aan het oude ‘nieuwe’huis. En Martin maakt B. gelukkig. Het is aan beiden te zien. Zo gegund. En dus wensen we hem een prachtig nieuw levensjaar toe en hen samen nog vele gelukkige tijden. We genoten weer van hun gastvrijheid en de lekkere drankjes en hapjes. Op naar volgend jaar……







    16-08-2010, 13:13 geschreven door Leo  

    Reageer (2)
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Tags:Martin, verjaardag, liefde, vriendschap, huis, verbouwing, relatie, feest
    Over mijzelf
    Ik ben Leo, en gebruik soms ook wel de schuilnaam Leo.
    Ik ben een man en woon in Amsterdam (NL) en mijn beroep is Zelfsstandig en onafhankelijk communicatie-adviseur.
    Ik ben geboren op 06/01/1948 en ben nu dus 76 jaar jong.
    Mijn hobby's zijn: Luchtvaart, auto's, reizen, fotografie, lezen, verzamelen, modelbouw, huisdieren.
    Dit blog vult mijn meningblog aan dat ik al een jaar of wat neerzet in Wordpress. Hier vindt u vooral meningen over rest

    Laatste commentaren
  • Zo (J@n)
        op Ouderwets degelijk bij Dames Dijkstra
  • Neger ( Gerda)
        op Veel voor weinig in Baarlo
  • Yesssss een 9.5 :) (Polderientje)
        op Villa Augustus Dordrecht
  • Tante Loe (Leonie Schoppema)
        op Weldadige rugmassage
  • geen restaurant (René van Gellekom)
        op Brugrestaurant
  • vxcvsd (vcxvxc)
        op Roddels op de dag voor Kerst
  • Nog een keer gekeken (Leo)
        op Even wennen bij Kwekkeboom...
  • Kwekkeboom (Leo)
        op Even wennen bij Kwekkeboom...
  • :-) :-) :-) :-) (J@n.)
        op De beste wensen!
  • :-) (J@n.)
        op De Flashmob van Harald
  • Lol! (J@n.)
        op Leuk filmpje
  • weblog.nl (Bert)
        op Stop er toch mee...
  • Hartverwarmend (Greetje)
        op 2011 was een mooi jaar...
  • wensen (J@n.)
        op 2011 was een mooi jaar...
  • huisdier (J@n.)
        op Ook gij? Bloggus???!
  • roddel (Tham)
        op Ook gij? Bloggus???!
  • dolk (Leo)
        op Ook gij? Bloggus???!
  • Voor mij (Tham)
        op Ook gij? Bloggus???!
  • wensen. (J@n.)
        op Nu het jaar bijna op zijn eindje loopt....
  • update (Leo)
        op Stop er toch mee...
  • Weblog (Leo)
        op Stop er toch mee...
  • 'k weet er álles van (rietepietz)
        op Stop er toch mee...
  • Melody (Leo)
        op Stop er toch mee...
  • Melody (Leo)
        op Stop er toch mee...
  • @. (J@n.)
        op Stop er toch mee...
  • Te gek voor woorden (Elmar)
        op Stop er toch mee...
  • Melody (Leo)
        op Stop er toch mee...
  • Melody (Leo)
        op Stop er toch mee...
  • Melody (Rob Hamilton)
        op Stop er toch mee...
  • Melody (J@n.)
        op Stop er toch mee...

  • Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !


    Inhoud blog
  • Eten in de Voortse Herberg
  • Op 't Hoekje in Weesp.....
  • Kantjil en de tijger
  • Smullen bij Jess in Abcoude
  • Niet worstelen maar eten bij SUMO Haarlem
  • Heel fijne jaarwisseling en goed begin van.....
  • Armoedige vestiging van V en D
  • Drukke banketbakker, lekkere hapjes!
  • Tussenstop AC Venray
  • Logeren bij v.d.Valk in LImburg

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Archief per week
  • 02/05-08/05 2016
  • 11/04-17/04 2016
  • 04/04-10/04 2016
  • 11/01-17/01 2016
  • 28/12-03/01 2016
  • 09/11-15/11 2015
  • 21/09-27/09 2015
  • 24/08-30/08 2015
  • 17/08-23/08 2015
  • 03/08-09/08 2015
  • 13/07-19/07 2015
  • 08/06-14/06 2015
  • 11/05-17/05 2015
  • 20/04-26/04 2015
  • 06/04-12/04 2015
  • 30/03-05/04 2015
  • 16/03-22/03 2015
  • 09/03-15/03 2015
  • 22/12-28/12 2014
  • 03/11-09/11 2014
  • 20/10-26/10 2014
  • 06/10-12/10 2014
  • 01/09-07/09 2014
  • 25/08-31/08 2014
  • 18/08-24/08 2014
  • 21/07-27/07 2014
  • 31/03-06/04 2014
  • 10/03-16/03 2014
  • 03/03-09/03 2014
  • 23/12-29/12 2013
  • 18/11-24/11 2013
  • 28/10-03/11 2013
  • 21/10-27/10 2013
  • 23/09-29/09 2013
  • 26/08-01/09 2013
  • 19/08-25/08 2013
  • 29/07-04/08 2013
  • 17/06-23/06 2013
  • 03/06-09/06 2013
  • 29/04-05/05 2013
  • 22/04-28/04 2013
  • 15/04-21/04 2013
  • 25/03-31/03 2013
  • 18/03-24/03 2013
  • 11/03-17/03 2013
  • 25/02-03/03 2013
  • 18/02-24/02 2013
  • 11/02-17/02 2013
  • 04/02-10/02 2013
  • 31/12-06/01 2013
  • 24/12-30/12 2012
  • 17/12-23/12 2012
  • 10/12-16/12 2012
  • 03/12-09/12 2012
  • 10/09-16/09 2012
  • 27/02-04/03 2012
  • 20/02-26/02 2012
  • 30/01-05/02 2012
  • 26/12-01/01 2012
  • 19/12-25/12 2011
  • 07/11-13/11 2011
  • 29/08-04/09 2011
  • 22/08-28/08 2011
  • 04/07-10/07 2011
  • 27/06-03/07 2011
  • 13/06-19/06 2011
  • 06/06-12/06 2011
  • 28/03-03/04 2011
  • 07/03-13/03 2011
  • 17/01-23/01 2011
  • 10/01-16/01 2011
  • 26/12-01/01 2012
  • 20/12-26/12 2010
  • 08/11-14/11 2010
  • 18/10-24/10 2010
  • 04/10-10/10 2010
  • 27/09-03/10 2010
  • 20/09-26/09 2010
  • 13/09-19/09 2010
  • 06/09-12/09 2010
  • 30/08-05/09 2010
  • 23/08-29/08 2010
  • 16/08-22/08 2010
  • 09/08-15/08 2010
  • 26/07-01/08 2010
  • 19/07-25/07 2010
  • 12/07-18/07 2010
  • 05/07-11/07 2010


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs