Ik schrijf op dit logje altijd mijn persoonlijke mening. Ook als u deze niet deelt blijft het hopelijk toch interessant genoeg om af en toe even te buurten. Een constructief (liefst positief..) commentaar is altijd welkom! Mits anders aangegeven zijn alle
19-03-2015
Klantvriendelijk en lekker; De Eetkamer Druten
Wij waren op doorreis in het Land van Maas en Waal en stopten even in Druten. Nooit eerder geweest, dus een stadsverkenning was even nodig. Op een pleintje vol horeca aan de Hogestraat vonden we De Eetkamer. Een restaurant/lunchroom met terras. Leuk en aantrekkelijk. Prijzen zijn goed te doen en de voorgezette lunch was smakelijk genoeg voor een behoorlijk rapportcijfer. De service van de dames die het terras bedienden net zo goed als hun stemming. Zaten we lekker in het zonnetje tegenover en enorme kerk daar te genieten van onze hapjes en drankjes. Mocht je hier te gast zijn, vul de inwendige mens bij deze gelegenheid. Ouderwetse gastvrijheid voor een zacht prijsje. Rapportcijfer: 8.0
In de Leidsepleinbuurt van Amsterdam barst het van de kleurrijke restaurants en als wij er met onze Soester vrienden verkeren zoeken we telkens weer een nieuw adresje om zo de ervaringen weer wat te laten groeien. Veel van deze zaken zijn sterk op toeristen ingesteld en werven actief op straat om je zo naar binnen te lokken. Dat gebeurt niet bij Indonesisch Restaurant Bojo. Dat zit hier al een tijdje en naar ik meen voorheen op een andere lokatie. Maar ik kan me daarin vergissen. We stapten er onlangs binnen voor ons avondmaal en werden buitengewoon vriendelijk en gastvrij welkom geheten door de Egyptische uitbater. De sfeer is gezellig, wat oubollig, je zit onder een plafond gemaakt uit enorme bamboestammen. De tafels zijn net als de stoelen aan de kleine kant en die aan het gangpad door de zaak heen missen een leuning. Hier blijf je niet lang hangen...Het eten is lekker, op een of andere manier niet zo Indisch als je bij een topper als Djago aan het Scheldeplein te eten krijgt, maar het kan er goed mee door. De sateh is zalig. Ik twijfelde enorm over de gebruikte rijstsoort, die had naar mijn idee geler moeten zijn, maar ik kan me daarin vergissen. Nu was hij wit en smaakte wat gekookt. Bintang bier hebben ze hier ook. Het eten is dus smakelijk maar niet buitengewoon, maar dat gaat niet op voor de bediening. Die is meer dan voortreffelijk en de prijzen voor het gebodene zijn keurig netjes en niet bovengemiddeld voor dit type restaurant. Men zit aan de Lange Leidsedwarsstraat, tussen een Italiaan en Mexicaan in. Kleine toegangsdeur, maar eenmaal binnen, wel een aanrader. Jammer van het matige toilet. Dat moet echt eens worden opgeknapt. Rapportcijfer: 7,5.
Als je niet goed oplet is dit een horecatent met een prachtige lokatie. Immers gelegen aan de binnenplaats die grenst aan het Amsterdam Museum in Amsterdam's oude hart. Te bereiken via de oude toegang naar het vroegere Burgerweeshuis dat hier gevestigd was. De oude poort wordt wel eens de meest gefotografeerde van de hoofdstad genoemd. Maar achter deze facade zit een zaak waar meer dan veel op aan te merken valt. Men heeft een leuk terras, dat moet gezegd, maar als je goed kijkt staan de meeste tafels vol met niet opgeruimde borden, glazen, kopjes van vorige gasten. De nieuwe moeten maar zien hoe ze daarmee omgaan. De bediening is traag, ineffecient en soms op het randje van onaardig. Zeker als je aan het begin van de middag niet besluit tot het eten van een omvangrijke maaltijd. Dat laat je hier wel uit je hoofd, want de zaak is peperduur! Een broodje gezond, de aanbieding van de week, is echt krankzinnig aan de prijs. E. 7,50 en dan ook nog eens matig van kwaliteit. Twee keer vragen om de troep van de vorige tafelzitters weg te halen wordt niet gehonoreerd. Een vorkje voor bij een van de gerechten wordt ondanks toezegging niet geleverd. Wel wordt door een mannelijke medewerker met een wat vaag doekje een hele reeks tafels schoongeveegd, of wat daar voor doorgaat. De vuile spullen blijven gewoon staan. Thee kost hier E. 2,75, net als koffie. Daar zou nog mee te leven zijn als de service wat beter was. Nu is het een afrader van jewelste. En dat komt voor een belangrijk deel door het buitengewoon slechte personeel. Rapportcijfer: 3,5
Ik wens u allemaal heel fijne feestdagen toe. Begin volgend jaar gaan we vast weer regelmatig op stap en maken dan opnieuw verslagjes met onze mening over service en aanpak bij of in winkels/horeca in binnen- en buitenland. Veel plezier allemaal!
Wat doe je met een oude waterfabriek? En wat met de viezige grond er omheen? Nou, die ontwikkel je gewoon tot een van de meest trendy hotel/restaurantadressen van Zuid-Holland. En zo gebeurde dat in Dordrecht. Waar op het terrein van de vroegere waterwinning en erg opvallende en milieuvriendelijke horecalocatie met hotelfaciliteiten werd neergezet die zich kan meten met alles wat op dit terrein in ons land beschikbaar is. Wij kwamen er op uitnodiging en waren blij verrast door de formule. Naast een hoteltoren (opvallend in een omgeving van veel groen en water) is het oude ketelhuis aan de Oranjelaan 7, omgevormd tot een restaurant annex winkel. Daar biedt men allerlei gezonde zaken aan die deels biologisch zijn gekweekt en ook nog eens in eigen tuin. Die tuinen liggen op nieuwe grond die men stortte op het vroegere hondenterrein dat ontstond na de sluiting van het vroegere nutscomplex. Een plekje zoeken in het restaurant viel niet mee en het personeel was niet even behulpzaam. Maar dat lag meer aan de leiding dan de jonge meiden die het echte werk deden. Toen we zaten werden we meer dan vriendelijk behandeld, aten onze vingers op bij een heerlijk soort zuurdesem sandwich met gebraden kip. Een dressing die nog smaakte ook werd met plezier verorberd. De thee was uiteraard biologisch maar smaakte prima. Het was er warm, gezellig en de uitleg over het complex door een van de jonge meiden die daar de service verleende was meer dan uitmuntend. Prijs/kwaliteit kloppen, nu nog even die ene meneer die aan de kassa stond en een beetje nors overkwam bijscholen, dan is dit een toplocatie met enorme aanbevelingswaarde. Je eet er heerlijk en het is een top gelegenheid voor een goed (zakelijk) gesprek. Rapportcijfer: 9,5
Weesp, leuk stadje aan de Vecht, heeft de laatste tijd weer wat nieuwe zaken opgenomen in haar rijke oeuvre aan horecazaken. Een daarvan is La Ruelle dat voorheen wat verborgen zat in een steegje, maar nu prominent aanwezig op de hoek van de Nieuwstad te vinden is. Mooi pand, voorheen een bankfiliaal, modern ingericht en met een open keuken. Toen wij er binnenstapten waren we de enige gasten, men moet nog even wennen aan de nieuwe locatie denk ik. We dronken slechts koffie maar keken wel in de aangereikte kaarten. En die gaven een vrolijk makend beeld. Waar men bij concullega's van La Ruelle geen kaarten verstrekt (ik snap nog steeds niet waarom...) doet men dat hier wel opdat je een beeld krijgt van aanbod en prijzen. Dat geeft een goed gevoel. De service was net zo warm als de drankjes en de verwarming. Dit is een adresje om te onthouden. We komen hier regelmatig de men schenkt een prima cappuccino en een heel assortiment lekkere thee. Rapportcijfer: 7.9....
Natuurlijk, het was een verrassing dat we bij schitterend weer aan de Rijn in het Duitse grensstadje Emmerich ineens in de Oktoberfestiviteiten terecht kwamen die daar waren georganiseerd. Dat zorgde voor een heel gezellige sfeer en veel bezoekers uit binnen- en buitenland. We zochten een plek om even iets te eten en kwamen uiteindelijk terecht bij het door de familie Himmer uitgebate Hotel-restaurant Rheinpromenade terecht, waar nog net een tafel vrij was op hun leuke terrasje. We zagen de mensen langs de halfhoge ramen lopen, genoten van de blik op het waterverkeer in de Rijn, hoorden de muziek en voelden ons alsof we in Beieren op een berg zaten of zo. Gezelligheid is ook aan de Duitsers wel besteed. Net als lekker eten maken. We nemen een 'Schnitzel Rheinpromenade', de lokale specialiteit van de dag. Dat is dan een schnitzel van de beste soort die is afgedekt met gesmolten kaas en gebakken ei. We aten er de vingers bij op. De frietjes waren echt kokend heet en knapperig, de salade heerlijk en fijn gesneden, met een dressing overgoten. Kijk, zo hoort het en in Duitsland gaat het vaak goed. Ik ben geen konijn, dus wil ook niet bijpassend voedsel op mijn bord of tussen mijn broodje aantreffen. Alles bij mekaar, met de nodige koffie en thee en een fooitje voor de buitengewoon leuke jongedame die ons bediende en na afloop van het maaltje nog een lekker glaasje 'lekkers' kwam brengen als service van de zaak, is dit een zaak die we echt aanbevelen. Toiletten waren redelijk op orde, je moest er wel een trap voor op. Kost punten, u kent me intussen. Maar een dikke 9 voor dit Duitse restaurant dat niet voor niets haar terrassen vol had zitten. Ook met Nederlanders...zegt wel iets....
In het Hilversumse winkelcentrum Hilvertshof zit al sinds 1973 een erg aardig petit-restaurant met een groot terras. Dat is vanwege het karakter van het winkelcentrum overdekt en je zit er voor de omstandigheden buiten aardig verscholen. Gezien het aantal tafels en stoelen is het altijd mogelijk een plekje te vinden en wij streken daar onlangs eens neer. De ambiance is aardig, de bediening efficent en vriendelijk. De bestelde gerechten bleken niet alleen betaalbaar maar ook smakelijk. Jammer dat er wat gezinnen met kinderen ook juist hier gaan zitten waardoor het er soms ook wat lawaaiig is en dat indiaantje spelen kennelijk moet worden geaccepteerd. Minder, echt een stuk minder, is het toilet hier. Daarvoor moet je een tamelijk gevaarlijke wenteltrap op naar een etage hoger. En die toiletten zijn niet best bijgehouden. Mag wel wat aandacht voor komen. Had men dit een beetje voor elkaar gehad was het cijfer hoger uitgekomen, nu kom ik niet verder dan een 7plusje. Met dank aan de aardige dames in de bediening...
Bij stom toeval kwamen we dit restaurant tegen. In den Blauwen Bock heet het en het is gevestigd aan de Badstraat 9 in Katwijk aan Zee. Leuke ambiance, mooi terras. Binnen was nog plek op deze mooi herfstdag en we ontdekten al snel dat dit geen verkeerde keuze was. De sfeer is warm, gezellig en toen wij te gast waren, bleek het restaurant een week of wat geleden compleet gerestyled te zijn. De namen van de betrokken medewerkers en bouwvakkers op een erg creatieve wijze verwerkt in een paneel aan de wand. Bruine kroeg atmosfeer. De uitbater een erg klantvriendelijke en humorvolle oudere heer die met de bril op de neus lichtvoetig zijn werk deed. Dat past bij de slimme kaart die voor alle gerecht een prijs kent. Dus in ieder geval geen gepuzzel over wie uit het gezelschap iets nam wat te duur was of zo. Mooie porties, smakelijk voedsel en allemaal stomend heet. Zo wil je het op je bord krijgen. Betaalbaar, goede bediening, nette toiletten. Een aanrader, die ik meteen een cijfer van 8,5 toe bedeel...
Het was echt bij stom toeval dat we even binnen wipten hier voor een kopje koffie. Ligt aan de rand van het echte oude centrum van Haarlem, op de hoek van de Kruisweg en Parklaan. Mooie zaak met grote ramen, dus leuk uitzicht op de passanten en het verkeer. Binnen in frisse kleurtjes ingericht. Keukentafels en stoelen, maar comfortabel voor lunch en diner. Bediening moet je volgens de huisregels zelf regelen aan een counter, maar wij werden keurig bediend door een erg aardige blonde dame. Men serveert hier biologische zaken, soms met een glutenvrije ondergrond. Het zag er allemaal prima uit. Prijzen zijn niet al te hoog, maar goedkoop ook weer niet. Schoon toilet, waar je wel moet uitkijken voor het afstapje. Maar dit is wel een adresje wat ik durf aan te raden als je een keer in Haarlem te gast bent. Rapportcijfer; 7,8!
Eenmaal per jaar minstens komen we hier. Niet omdat we gek zijn op alle vette waren die deze ketenvestiging verkoopt, maar wel omdat zij een unieke combi kent van goede (hete) thee, een toiletvoorziening en gratis wifi. Dat komt allemaal van pas als je net als wij, valt voor de charmes van de jaarlijkse Uitmarkt. Dat is een leuke markt vol cultuur, optredens, boeken en zo meer. Maar op enig moment smacht je naar een momentje van rust en dat biedt die McDonalds ons dan. Rustig zitten, als je achterin een plekje zoekt zit je echt prima, en dan even je mails checken of het nieuws. In dat deel van deze vestiging is een dame actief bij de toiletten die als een kloek over haar kuikens waakt over de properheid van het geheel. Daar moet je wel voor betalen, en ze doet dat op stellige wijze, maar dan krijg je ook echt een schoon toilet geboden. Iets wat bij andere Mac's in de hoofdstad nog wel eens mankeert. De dame in kwestie heeft voor iedereen een vriendelijk woord en maakt van haar werkdag een feestje. Een feestje dat ze voor ons nog eens vergrootte door ons een persverse krant aan te bieden. 'Ken je effuh het nieuws doornemuh'. Lief, klantvriendelijk en zorgzaam. Als iemand het imago van deze zaak een warm hart toe draagt dan deze toiletdame in de Leidsestraat. De combi van alles maakt dat ik voor deze MacDonalds een rapportcijfer van 8.0 in petto heb. Een aanrader, al blijft het jammer dat je ook hier geen warme chocolademelk meer bestellen of die heerlijk hete appeltaart van voorheen. Maar dat geldt voor alle Mac's hebben we ontdekt. En als je aan de lijn doet, ach....
Het was jarenlang niet mijn primaire wens om een Grieks restaurant te bezoeken voor een lekker dineetje. Maar het toeval wil dat ik de laatste jaren elk jaar wel een keer of twee ergens Grieks at. Heb je daar geluk eet je lekker en vaak niet te duur. Heb je pech zou je er voor altijd genoeg van kunnen hebben. Onlangs waren we met vriendjes te gast bij een van de weinige Grieken in Amstelveen, zo niet de enige van zijn soort daar. Alexandros aan de Kostverlorenhof daar is een beetje verscholen in een kleine winkelpassage. Men heeft er vrij parkeren voor de deur, groot voordeel. Ambiance is een beetje....kneuterig, al is het best een grote eetgelegenheid, maar door de indeling met kleine hoekjes waar men tafeltjes en stoelen plaatste is het best gemoedelijk en gezellig. De bediening is van de vlotte soort. Voor je het weet zit je al met ene glas ouzo in de hand. Blijft wennen dat spul. Het eten is heel snel op tafel ook, je krijgt nauwelijks de tijd om een gesprek op gang te brengen, maar wat je krijgt is buitengewoon lekker, mals, en goed op temperatuur. Daar houden we van. De geschonken wijn was zacht van smaak en daardoor passend bij de gerechten. We aten er met plezier. Helaas bleek het toetje net niet helemaal af. En dat voor een prijs die elders zorgt voor een veel betere kwaliteit. Dus een beetje mixed feelings over dit restaurant, dat overigens op de dinsdag dat wij er zaten,, bomvol zat, wonderlijk genoeg ook met veel Japanse bezoekers. Goede sfeer, lekker eten, prima bediening, redelijk privacy, matig toetje. Prijsniveau was redelijk, toetje wat duur voor wat men bood. Totaalcijfer; 7,8! Prima cijfer voor een restaurant als dit.
Nog wat oefenen op service en zo bij De Stadskantine Amsterdam..
We liepen er regelmatig langs en besloten dat het nu tijd was om even binnen te kijken hoe deze zaak zich zou presenteren. Nou, op aankleding en warmte (koudste dag van augustus..) was weinig aan te merken. Deze zaak is mooi gelegen op de hoek van de bekende Van Woustraat en de Van Ostadestraat in Amsterdam-Zuid. Met ramen die binnen zijn voorzien van tafels en stoelen die naar buiten kijken. Dat is echt leuk. Verder een aantal lange tafels met stoelen. Een grote bar en een buffet waar je van alles en nog wat kunt oppikken voor je gerecht. Daarmee ga je dan naar de kassa en rekent af...althans dat probeer je dan. Op het moment dat wij er te gast waren bleek een enkele, lieve, jongedame de boel te runnen. En het tentje zat vol. Dus dat ging even duren. Ze werkte zich er met de moed der wanhoop doorheen, maar echt efficient ging het allemaal niet. En dat voor een prijs die niet meteen als goedkoop in de boeken kwam. Maar wat we kregen was lekker. Mag ik alleen aandringen op het beschikbaar stellen van gewone normale thee als je daarom vraagt? Smaakjes zijn smaakjes en Earl Grey is dat ook. Gelukkig vond ik ergens nog een verdwaalde Darjeeling, kon er mee door. Dat geldt ook voor de toiletten. Beneden te vinden, in een soort kelder die er wat rommelig uitziet, met lage plafonds (je moet echt uitkijken bij het op en aflopen van de trappen als je langer bent dan 1.80mtr. En dan die gratis Wifi. Leuk hoor dat aanbod, maar om nu meteen een app te installeren waar ik normaal niks mee doe gaat echt te ver. Dit is geen echte gratis Wifi dus. Kortom, een rapportcijfer dat niet boven de 7.0 uit kan komen. Er moet nog wat geoefend worden, maar het blijft een leuk tentje met een prima uitstraling. Tot je binnen stapt...
Alles wat we vroegen was mogelijk. Bij Midas in Woerden aan de Rijnstraat 7-9 is niets een probleem als we daar wat laat in de middag neerstrijken voor het versterken van de inwendige mens. Een simpele gelegenheid met een meer dan breed assortiment van eten en drinken. Eigen gemaakte gehaktballen met frietjes en wat salade, kroketten van Kwekkeboom, of broodjes met de meest bijzondere soorten van beleg. Zelfs hagelslag, jam of pindakaas. En zonder enig probleem als je combinaties wilt maken van het een met het ander. Kijk, zo kom je het heel zelden tegen. Het terrasje was niet te groot, bevindt zich op het trottoir en mensen lopen dan langs je heen als ze dan willen. Dat is best even een bezwaar want wij hadden de pech dat er een rolstoeler moest passeren. Ging net. De service en de gerechten scoren hier heel hoog. Maar puntjes van kritiek zijn er ook. Mieren op tafel hoort niet. Daarnaast moet je echt de lunchkaarten weghalen als je ook dinerkaarten blijkt te hebben. Kleine opmerkingen, die het rapportcijfer iets drukken. Maar we aten en dronken hier meer dan goed voor een betrekkelijk laag bedrag. Rapportcijfer: 7.9
Ik ken Breuren in Woerden van een paar eerdere bezoeken. Maar dan speelde zich de consumptie van het eten en/of drinken vooral binnen af. Nu op het tamelijk grote terras aan het ruime Kerkplein. Mooi terras, bijzonder vriendelijke en professionele bediening. Niets is hier per se goedkoop, maar je krijgt waar voor je geld. Alleen de bierkaart is al een genoegen. Men doet hier aan modernismen. Dat zie je aan de prijzen op de menukaart, de opschriften van de lieve dames die de service van het bedrijf verzorgen. Het soort gerechten wat wij hier voorbij zagen komen past bij 2014. Je neigt hier tot wat langer blijven zitten. En dat is precies waar het in de horeca over gaat toch? Rapportcijfer: 7.8
We waren even aan de drukte van Barneveld tijdens de Oud-Veluwse Markt ontsnapt en besloten met ons mini-gezelschap neer te strijken op het terras van het in Voorthuizen aan de Kerkstraat 1A gevestigde horecabedrijf De Smidse. Mooi terras, erg aardige meiden in de bediening. Dat aardige was geen garantie voor de kwaliteit. Men schreef een paar zaken op die kennelijk niet helemaal juist overkwamen. Als je dan een gerecht bestelt wat kennelijk pas na 4 uur in de middag wordt geleverd krijg je strafpunten. De chef van het etablissement kwam op hoge poten naar buiten om een en ander recht te zetten. Op een manier die kant noch wal raakte. Klantontvriendelijk en op een toon die meer bij een boze schoolmeester past dan bij een gastheer. Had zijn dag niet denk ik. Hoe dan ook, het alternatief, je wilt niet meteen vertrekken, kwam pas na ruim een half uur op tafel. De overige gerechten niet volgens opgave of bestelling. Kennelijk allemaal ook onze schuld. Dat je dan in het toilet een eskader vliegen tegenkomt en dat we elders lazen dat men hier dringend op zoek is naar een kok, het kan allemaal opgeteld worden en geeft een bepaalde indruk die niet te positief is. Hoewel de prijzen niet overdreven laag waren, je krijgt er niet de kwaliteit voor die we gemiddeld in Nederland gewend zijn te betalen. Een adres om heel snel te vergeten. Kwam puur door die malloot van een uitbater! Rapportcijfer: 5.0
Als oud-inwoners van de polderstad Almere kennen we de horeca daar maar matigjes. We zijn ook al langer weg dan we er ooit woonden. Neemt niet weg dat we weten dat je op het Grote Marktplein van de stad heel wat geboden krijgt aan soms aantrekkelijke horeca. Sommige van die zaken zitten daar maar kort. Zoals het Broodcafe op de hoek van de doorgang naar het Stadhuisplein. Zitten er pas twee jaar. Maar....een van de beste zaken waar we de laatste jaren even neerstreken. De bediening is spraakmakend goed, klantvriendelijk, efficient en daarbij zijn de hapjes betaalbaar en zeer aanbevelenswaardig. Wil je even lunchen, iets bespreken met een collega of klant, je zit hier prima. Ook op het terras. De jonge dame die ons bediende kwam zelf uit Zwolle. Ging elke dag dat ze dienst had op en neer. Maar wat zij neerlegde aan servicegraad zou als voorbeeld moeten gelden voor veel andere winkels in deze branche. Ik zou deze zaak de nooit eerder vertoonde rapportbecijfering 10 hebben gegeven als niet het toilet achterbleef bij het beeld wat we van de bediening en het eten en drinken kregen. Een viezige handdoek en niet helemaal schone vloer maakten dat ik er toch een vol punt vanaf moest halen. Maar met een cijfer 9 mogen ze in Almere echt apentrots zijn...verdiend!
Verse waar en vriendelijke bediening; Bakker Bart!
Over de winkelketen van Bart is veel te doen geweest de laatste tijd. Het schijnt dat die lui in het hoofdkantoor van die zaken wurgcontractenn gebruiken om hun franchisenemers onder de bemeelde duim te houden, maar dat neemt niet weg dat je in de vestigingen zelf veelal weinig merkt van wat er achter de schermen van de bakkerijen speelt. Een aantal Bart's heeft een zodanig inrichting dat je er ook iets lekkers kunt eten aan een tafeltje. Koffie en thee serveert men er ook, net als frisdranken en soms zelfs ijs. Maar hoofdbestanddeel is toch de verse broodjes die buitengewoon rijk worden belegd. Ik kom er graag als ik even een tussenstop maak en heb door het land heen heel wat van deze vestigingen van binnen gezien. Onlangs nog was dat het geval in Huizen. Wat me ook opviel was de ongelooflijk aardige groep jongelui die daar hun best doen om het klanten naar de zin te maken. Ook hier weer. Ales met een vrolijke glimlach, en je eet je vingers op bij sommige van die verse bollen, stokjes of croissants. Het zijn geen culinaire hoogstandjes wellicht, maar voor een broodje tussen de middag, meer dan uitstekend geschikt. En men heeft het landelijk zodanig voor elkaar dat je vrijwel overal dezelfde verseproducten geleverd krijgt voor een aantrekkelijke prijs en met die kenmerkende glimlach. Veel waard. Rapportcijfer algemeen: 7,8, vestiging Huizen-Centrum; 8.5!
Met vrienden van buiten afgesproken om ze de mooiste stad van het land te laten zien. Zij arriveerden per trein, wij wachtten hen op. Te beginnen met een bakkie koffie in het NZH Koffiehuis, recht tegenover het CS in onze stad en voorzien van een leuk aan het water gelegen terras. Dat hadden meer mensen bedacht, het was er druk. Zeer druk. Toch vonden we na enig aandringen en rennen een tafel. Binnen, niet te ver van de bar waar het horecapersoneel domicilie hield. Het wachten op bediening kon beginnen. Ik moet vooral even vertellen dat we van het (schone) toilet gebruik maakten. Daar zetelde een 82-jarige dame die zonder gebit in haar mond wel in staat bleek de boel in haar afdeling op rolletjes te laten verlopen. Als dank voor onze financiële bijdrage, betaling van 50 cent p.p. is verplicht, kregen we een ticket die we bij bestelling van iets lekkers konden inleveren. Dus dat was een extra reden om die bediening met wat geduld af te wachten. Dat geduld werd zeer op de proef gesteld, want er verscheen domweg niemand. De medewerkers van deze gelegenheid renden wel heen en weer, van enige coördinatie bleek geen sprake en een echte wijkindeling bleek niet bedacht. Na bijna 20 minuten kwam iemand langs. Niet uit zichzelf, maar omdat we daar bij de bar zelf om waren gaan vragen. De man nam met wat mompelende excuses onze bestelling op. En verdween weer. Ruim een kwartier later was er nog steeds niet op onze tafel gezet. En de man was verdwenen. Na nog eens tien minuten niets besloten we maar te vertrekken. Tuurlijk, het was druk, maar ook gewoon een doordeweekse dag en als je dan op deze wijze de bediening verzorgt moet je niet vreemd opkijken als mensen vertrekken. We bleken ook niet de enigen. Er liepen meer mopperende mensen weg die nog langer hadden gewacht. Hier wil men kennelijk niets verdienen. Een afrader van jewelste mensen. Sla het gewoon over. Rapportcijfer is 5,5 en dat cijfer is dan nog relatief hoog door de dame in de toiletten en de ambiance. Want die is mooi. Maar om daar nu 2 euro voor neer te leggen?
Onlangs startte de schoondochter van ons aangenomen zussie met een eigen praktijk op het gebied van schoonheidsbehandelingen, massages en de verkoop van op Aloë Vera gebaseerde producten. Binnen de kortste keren is ze zo succesvol dat ze er steeds meer dagen tegen aan moet en haar omzet naar een redelijk niveau wist te tillen. Dat doe je niet alleen met een guitige blik en een leuk verhaal, je moet ook wel weten waar je mee bezig bent. Met haar massages weet ze heel wat pijntjes te lijf te kunnen en zorgt ze voor een professioneel advies hoe om te gaan met bepaalde kwalen. Een paar weken geleden mocht ik op uitnodiging van zuslief ook even ervaren hoe dat masseren zou zijn.
Gewoon de rug, eens zien of Jannie (zo heet de betreffende dame) in haar tot salon ingerichte kamer pijnlijke plekken tot rust zou kunnen krijgen. Nou dat kreeg ze. Los van de plezierige kantjes vond ze ook drie stevige pijnpunten. Haar handen maakten duidelijk dat waar ooit de schouder gebroken was littekenweefsel nog steeds opspeelt. Opmerkelijk! Dat gevoel kreeg ik ook toen ze aan de rechterkant ook een pijnpunt vond. Klopte precies met een pijnklacht die me een paar jaar geleden naar de fysio had gejaagd. Die verklaarde me na 8 behandelingen beter, maar Jannie vond dat pijnpunt zonder enig probleem in een paar tellen. Au kreunde ik nog. Dat werd nog versterkt toen ze onder in de rug een plek ontdekte waardoor ik vele jaren geleden nog eens een paar weken plat had gelegen.
Verschoven wervel of zo, omdat ik in een vorig leven nog wel eens al tillend autos in onze showroom opzij zette en bij een van die gelegenheden ineens krom bleef staan. Is over, intussen al heel lang, maar de schade was voor Jannie kennelijk zo te vinden. Weldadigheid trok door het lijf toen ze die plekken met harde knedende handen en wat olie te lijf ging. De volgende dag voelde het nog pijnlijk, maar het werd steeds beter. Vrouwlief ging onlangs ook even langs. Je moet er voor rijden vanuit ons huis, maar de nood was groot. Na een uur wisten we waar we aan toe waren. Het hielp, het gaf inzicht en we zijn overtuigd van het feit dat deze dame echt weet waar ze mee bezig is. Woonde ze maar bij ons om de hoek. Voor iedereen die dichterbij haar werkplek (in Zuidelijk Zuid-Holland)vertoeft is dit een adresje om aan te bevelen en te doen onthouden. Je vindt haar op internet via: wwwjanniekruidenier.nl en ze maakt vast binnen de kortste keren een afspraak voor een behandeling die je niet snel vergeet. Letterlijk en figuurlijk. Voor mij een aanrader richting de lezers en ook van belang voor het geval dat ..
Ik ben Leo, en gebruik soms ook wel de schuilnaam Leo.
Ik ben een man en woon in Amsterdam (NL) en mijn beroep is Zelfsstandig en onafhankelijk communicatie-adviseur.
Ik ben geboren op 06/01/1948 en ben nu dus 77 jaar jong.
Mijn hobby's zijn: Luchtvaart, auto's, reizen, fotografie, lezen, verzamelen, modelbouw, huisdieren.
Dit blog vult mijn meningblog aan dat ik al een jaar of wat neerzet in Wordpress. Hier vindt u vooral meningen over rest