In Schellebelle staan sinds kort borden bij de uitvalswegen van het dorp, waarop staat dat ze de "Mooiste dorpsnaam van Vlaanderen" hebben.
Een klein jaar na hun winst van de verkiezing van de Mooiste Plaatsnaam van Vlaanderen zijn de Schellebellenaren kennelijk nog steeds apetrots op deze status. Of 'fier', zoals dat in Vlaanderen heet.
Vorig jaar mei versloeg het Oost-Vlaamse dorp in deze internetverkiezing Sint-Job-in-het-Goor, Scheldewindeke en Smeerebbe-Vloerzegem.
In een soortgelijke verkiezing won in Nederland vorig jaar mei het Groningse Doodstil. Ook die hebben een bord met "de mooiste plaatsnaam van Nederland" staan.
              

                                              
 

Hey!

Mijn naam is Roxanne, ik ben 16 jaar en woon in Schellebelle, (de mooiste dorpsnaam van Vlaanderen!) een verloren gat, dat echter enorm charmant is. Ik woon bij mijn moeder samen met 2 broers (Christophe en Yannick), een zus (Yasmine), 6 katten (Jakkepoes, Titus, Moortje, Luna, Nina en Lenka) en 2 honden (Farah en Fenya). Bijgevolg is het hier nooit eens rustig

Mijn slechte eigenschappen? Ik ben een betwetertje, en nogal arrogant, maar ik besef het wel hoor :p en ik kan soms enorm zeuren en klagen zonder reden. Daar staat dan weer tegenover dat ik behulpzaam ben en héél lief kan zijn -door mijn sociopathische neigingen echter uit zich dit vooral in overdreven kattenliefde, maar soit- en hondstrouw.

Mijn hobby's zijn lezen, schrijven, zingen, af en toe eens uitgaan, toneel ed (binnenkort naar Antwerpen B&B!!! Al staat nu al vast dat de onze véél beter is. En mooier ook) paardrijden, ... Vroeger ook nog JRK maar sinds ik werk is dat geschrapt.


Waarom niet...?  
Tot morgen...