INDIGENOUS RESISTANCE - HUMAN RIGHTS - ECO ACTIVISM - FREEDOM FOR LEONARD PELTIER INJUSTICE ANYWHERE IS A THREAT TO JUSTICE EVERYWHERE
(Martin Luther King)
10-04-2012
LEONARD PELTIER WALK FOR HUMAN RIGHTS âDELRAY BEACH
Bron: Sun Sentinel
Op zondag 8 april toen de drukte op Atlantic Avenue begon
toe te nemen baanden een paar dozijn mensenrechten activisten zich een weg door
het brunchende en shoppende publiek.
Op de tonen van de drums en het zingen van Indiaanse
liederen deelden zij pamfletten uit en hielden ze hun vlaggen hoog om de
aanwezigen erop te wijzen dat Leonard Peltier ,die onrechtvaardig veroordeelt
werd voor het neerschieten van twee FBI agenten in het Pine Ridge reservaat nog
steeds onschuldig in de gevangenis zit.
Dorothy Ninham, een Oneida uit Wisconsin, die Peltier reeds
kent sinds 1970 en hem nog steeds bezoekt in de gevangenis zegt:
Hij moet vrij gelaten worden. Dit is een van de vele
onrechtvaardigheden die het rode volk en andere rassen hebben ondergaan. We
hebben het niet over één dag en twee agenten. We hebben het over al die jaren
van onderdrukking die we hebben moeten verduren."
Ninham en de groep activisten stappen doorheen de US om het
verhaal van Peltiers lot kenbaar te maken. Hun trek begon op 18 december van op Alcatraz, de voormalige
gevangenis in California en zal eindigen eind mei in Washington DC.
Het verhaal van Peltier is welbekend bij diegenen die zich het
Amerikaans Indiaans burgerrechten protest van de jaren 70 herinneren.
Op
26 juni 1975 kwamen twee agenten van het FBI om het leven tijdens een
vuurgevecht in Pine Ridge.
Peltier
die lid was van het American Indian Movement (AIM) gaf in zijn memoir in 1999
toe ook geschoten te hebben maar ontkende de fatale schoten gelost te hebben.(*)
Peltier
recentste aanvraag voor parool werd afgewezen in 2009.
Leonard
Peltier,die nu 67 jaar oud is zit in het Coleman Federal Correctional complex
in Noord Florida.
De
Delray mars trok een verzameling aan van voormalige hippies die zich de
Indiaanse protestbeweging nog herinneren en jonge activisten die zich kunnen
identificeren met mensenrechten en politiegeweld.
Na
de mars toonde men de documentaire Incident at Oglala . Met eenpotluck
maaltijd en een drum sessie werd de avond besloten.
Nvdr:Dit is later ook gebleken uit de
ballistische bewijsvoering (zie Dossier Peltier in het Nederlands te verkrijgen
bij NAIS)
NAVAJOS EN HOPI PROTESTEREN TEGEN DIEFSTAL VAN WATERRECHTEN
Bron: Censored News B.Norrell
Een groep Diné en Hopi waaronder
traditionalistenen ouderlingen
hebben zich verenigd in het protest tegen de recente koloniale aanval op hun
waterrechten .
Het volk zegt: NO DEAL tegen de s2109, het
wetsontwerp dat toelaat dat er meer water zou vloeien naar Arizona voor het
profijt van de corporaties en stadsuitbreiding.
Demonstranten riepen: Water is leven,
rioolwater voor McCain en Kyl. Andere slogans werden in het Diné gescandeerd.
De groep wachtte tot Navajo president Ben
Shelly en de US senators McCain en Kyl de meeting ,die plaats had Tuba City, op
Navajo land verlieten.
Het wetsontwerp 2109 werd in Native News
Network beschreven als :
Senate Bill 2109 45; de Navajo-Hopi Little
Colorado River Water Rights Settlement act of 2012 werd op 14 februari voorgesteld
door senators Kyl en McCain, en is goed op weg om Arizona corporaties en andere
geïnteresseerden hun zin te geven. Dat zal voor altijd een einde maken aan het
soevereine recht op voedsel en water van de Navajo en Hopi. S2109 vraagt de Navajo en de Hopi om hun
prioriteiten op de water rechten op te geven in ruil voor een waardeloze
belofte dat er drinkwater geleverd zal worden aan een handvol reservaten.
De strijd voor de Diné en Hopi waterrechten
gaat door terwijl verschillende inheemse groepen, doorheen Arizona strijden
voor de bescherming van sacrale sites; de culturele genocide halt toe te
roepen; en om verdere verwoestingvan de aarde en zijn volk door de corporaties die enkel winst voor ogen
hebben te voorkomen.
LPDOC chapters zijn op dit moment hard aan het werk tijdens de jaarlijkse
conferentie van Amnesty Internationaldie nog de hele maand april doorgaatin Denver,USA Volgens de laatste berichten werden reeds goede contacten
gemaakt. Onderhandelingen voor het oprichten van een werkgroep voor
Leonard Peltier zijn goed op weg.
Wat kunnen wij doen?
Schrijf of mail naar Amnesty International ,België en dring
aan op actieve steun voor de vrijheid van Leonard Peltier.
Herinner hen aan het feit dat tijdens het proces en de
veroordeling van Leonard Peltier mensenrechten geschonden zijn.
Herinner hen aan het feit dat het FBI nog duizenden FOIA
(Freedom of Information Act )documenten in bezit heeften weigert om die openbaarte maken.
Herinner hen aan het feit dat de USA regering zijn uitlevering uit
Canada bekomen heeft met valse documenten.
Herinner hen aan het feit dat op de dag van Leonards veroordeling
Amnesty aanwezig was en verklaard heeft dat hij geen rechtvaardig proces
gekregen heeft.
Herinner hen aan het feit dat Leonard Peltier door Amnesty
erkend is als politiek gevangene.
DE FOIA DOCUMENTEN MOETEN VRIJGEGEVEN WORDEN!
BLIJF HET WITTE HUIS BESTOKEN MET E MAILS EN BRIEVEN!
VRAAG OM "EXECUTIVE CLEMENCY FOR LEONARD PELTIER NOW" !
Mensenrechten activisten stappen zondag door Delray Beach
(Florida) om aandacht te vragen voor de politiek gevangene Leonard Peltier die
reeds 36 jaar in de gevangenis zit voor een misdaad die hij niet begaan heeft!
De mars begon in december in California en zal eindigen eind
mei in Washington DC.
Alaska - Ondanks het massaal protest van de
lokale bevolking gaat de Anglo American en Rio Tinto corporatie door met hun
plannen om een reuze open -pit goud en kopermijn te bouwen boven Bristol Bay ,
Alaska.
Dit vormt een grote bedreiging voor de Sokeye zalm en de laatste 284 Beluga
walvissen van Cook Inlet.
Teken vandaag nog de petitie en zeg deze twee
maatschappijen te stoppen met de bouw van de mega -mijn tegen de wil van de
lokale bewoners.
Donderdag as. zullen Indianen en hun supporters
tijdens de 1ste match van het seizoen van het Cleveland baseball
team tegen de Toronto Blue Jays protesteren tegen het gebruik van de naam Indians en de Chief Wahoo
mascotte , en dit reeds voor het 20 ste jaar op een rij.
De Cleveland
American Indian Movement zal zijn protestactie houden buiten het Progressive Field bij de openingsmatch.
Het Committee
of 500 years of Dignityand
Resistance zal zijn protest laten horen bij de 2° Blue Jays match.
Ferne
Clements van het 500 years committee zegt dat het
protest zijn vruchten afwerpt, al was het alleen maar omdat het meer mensen
bewust maakt van het probleem.
Colleges
en hogescholen doorheen het land hebben de namen van sport teams die door ons
vernederend worden ervaren geschrapt. Wij willen dat onze thuisploeg dat ook
doet. Het is niet enkel omdat het niet politiek correct is, het is moreel
verkeerd.
Dikwijls worden de demonstranten uitgescholden
door fans van de club. Vooral
de jongere fans die reeds een hoeveelheid bier achter de kiezen hebben reageren
fel.
Sundance, de voorzitter van het Cleveland American Indian Movement zegt : Wat
hier gebeurt is uitbuiting,racistisch en schaamteloos. Het maakt een lachertje
van de genocide . Dit is nu al 50 jaar bezig en moet stoppen.
Sherrie
Noble, voormalig inwoner van Cleveland gaat verder met
de strijd tegen Whahoo en dergelijke namen in sport logos en mascottes.
Chief
Wahoo is een karikatuur , vernederend en idioot .
Canada, BC - De studenten en de staf van de
Bella Bella Community School voeren actie tegen de voorgestelde Enbridge
pijplijn die olietankers langs de kust van het Great Bear Rainforest zal
brengen.
Het milieu dat zowel fysiek als spiritueel
zeer belangrijk is voor het volk wordt hierdoor zwaar bedreigd.
Vandaag, 1 april om 16 uur begint men aan een
hongerstaking die tot 3 april om 16 uur zal eindigen.
Meer kinderen worden onder toezicht van de
staat geplaatst en hebben een thuis nodig. Een federale wet zegt dat Native Amerikaanse
kinderen moeten geplaatst worden bij Native families. Maar er zijn niet genoeg pleeggezinnen.
Brenda Atencio heeft reeds 19 pleegkinderen
gehad waaronder 13 Indiaanse kinderen. Atencio woont in de Ohkay Owingeh Pueblo en kan de kinderen een milieu bieden waarin ze
zich thuis voelen.
Het is
belangrijk dat de kinderen in hun gemeenschap kunnen blijven, zegt Atencio.
Woensdag kwamen tribale leiders bijeen om het
probleem te bespreken. De nood aan Native Amerikaanse pleeggezinnen
is groot.
Een voorbeeld : in San Juan County zijn er 45
Indiaanse kinderen onder toezicht van de staat en slechts twee Native
Amerikaanse pleeggezinnen.
Gouverneur Sussana Martinez neemt de zaak ter
harte:
Het is
zo belangrijk dat kinderen die thuis weggehaald worden om hen te beschermen op
een plaats terechtkomen waar hun cultuur en taal begrepen en gerespecteerd
wordt. Zij moeten toegestaan worden om deel te blijven uitmaken van hun eigen
cultuur, aldus Martinez.
De Pueblo gouverneurs werken nauw samen met de
staat in hun zoektocht naar meer pleeggezinnen. Zij zien dit ook als een manier om hun erfgoed
te bewaren.
âAPACHE INDIAANâ UIT WALES VERSCHIJNT VOOR RECHTBANK
Bron: The Telegraph UK
Een man uit Wales, die leeft als een 'Apache
Indiaan' wordt vervolgd nadat er in zijn woning illegale poten van dassen en
arendveren gevonden werden.
Mangas Colorados (60) beweert dat de dier
-relikwieën deel uitmaken van zijn Indiaanse cultuur ondanks dat hij geboren en
getogen is in Swansea (Wales)
Meneer Colorados , vader van zes kinderen werd
gearresteerd nadat, bij inspectie overblijfselen van wilde dieren gevonden
werden in zij huis dat tot het nok gevuld was met zijn Apache verzameling.
Hij werd aangeklaagd onder de wet op
bescherming van Dassen en de Wildlife and Countryside Act.
Mr.Colorados die in vol ornaat voor de
rechtbank verscheen pleitte onschuldigen zei dat hij de zaak zal aanvechten op grond van zijn Apache
levensstijl.
Anne Griffiths, advocaat van de verdediging
verklaarde voor het hof: Mijn cliënt Mangas maakt deel uit van een Apache
stam. Hij heeft daar een tijd tussen gewoond .
Mr.Colorados, die een dierenliefhebber is
vertelde aan de pers dat hij is beginnen te leven als een Indiaan nadat hij in
1990 gescheiden was van zijn vrouw.
Hij nam de naam Mangas Colorados aan ter ere
van de Apache Chief uit de 19°eeuw en wil niet anders genoemd worden.
In 1997 reisde hij naar de US in een poging om
te gaan leven in een Red Indian reservaat maar de Amerikaanse overheid liet
hem niet binnen.
In 1997 trok hij naar Spanje waar hij in de
bergen en bossen nabij Torremolinos in een teepee woonde.
Mijn motto is Hoka-Hey, wat betekent: Its a
Good Day to Die" . (*)
"Ik heb in mijn leven reeds honderden slangen
gehad, ik eet ze op wanneer ze sterven, dat is wat de Indianen ook doen.
Mr.MC werd vrijgelaten op borgtocht. Het
proces zal in augustus voorkomen.
(*) Om misverstanden te voorkomen:
Hoka Hey : Lakota strijdkreet
Hokahe : Welcome
Le anpetu kin mate kin waste Ktelo! : Its a
Good Day to Die!
Nota van NAIS
Volgens deze 'Wannabee Indian' spreken Apaches
dus de taal der Lakota!
Opvallend is ook dat de Wannabees in Europa
beschikken over hoofdtooien en outfits die echte Amerikaanse Indianen niet
bezitten, niet zullen bezitten en in vele gevallen nooit bezeten hebben.
Jammer is en blijft het dat deze ontspoorde individuen
in hun thuisland een heel verkeerd beeld scheppen van de Indiaanse manier van
leven.
Wanneer MC , die een Welshman is even gaat
grasduinen in zijn eigen geschiedenis en overleveringen zal hij daar veel dapperekrijgers
vinden die tot ter dood gestreden hebben tegen de Engelse overheersing, en die
hem tot rolmodel kunnen dienen.En ook in Wales gaat de strijd nog steeds voort
Mangas Colorados (Spaans = Rode Mouwen) Circa 1797 - + 1863) Chief van de Mimbrenos Apache, zuid- west Mexico
INDIAANSE GEVANGENEN EISEN DAT DE BAN OP HET GEBRUIK VAN TABAK TIJDENS RELIGIEUZE CEREMONIES OPGEHEVEN WORDT.
INDIAANSE GEVANGENEN EISEN DAT DE BAN OP HET GEBRUIK VAN
TABAK TIJDENS RELIGIEUZE CEREMONIES OPGEHEVEN WORDT.
Pamela Bollweg,een advocaat die een organisatie van
Indiaanse gevangenen vertegenwoordigd, noemde dinsdag ll. het verbieden van het
gebruik van tabak tijdens religieuze ceremonies pure discriminatie.
Zij vertelde de federale rechter onomwonden dat het gebruik
van tabak bij de lange traditie van het Lakota volk hoort en niet verboden mag
worden tijdens ceremoniën.
Foto: Blaine Brings Plenty
Twee gevangenen, Blaine
Brings Plenty en Clayton Creek hebben
in december 2009 een klacht ingediend tegen de gevangenisdirecteur ,
corrections secretary en de attorney general.
James Moore,de advocaat van de tegenpartij beweert dat er
teveel misbruik van gemaakt werd. Hij voegde er nog aan toe dat de staatwel andere botanische ingrediënten toelaat
om te branden in de pijpen ,zoals bv. schors van de rode wilg.
1814 -27 maart (Ten oosten
van het tegenwoordige Alexander City in Alabama).
Andrew Jackson ,met 2000 blanken,Cherokees,Choctaws en
White Stick Creeks ontdekken een fort opgetrokken door de Red Sticks
Creeks aan het Tohopeka dorp in de Tallapoosa Rivier.
De Red Sticks zijn anti-white en de White Sticks zijn
pro-white.
Vandaag zal Jackson de 800 tot 1.000 Red Sticks onder
leiding van Chief Menewa aanvallen.
Om de overkant van de rivier te kunnen bereiken zullen
Jacksons Cherokee bondgenoten onder leiding van Chief Junaliska de rivier
overzwemmen om de kanos van de Creek te stelen. Jacksons leger zal uiteindelijk de houten omheining in
brand steken. Op het einde zullen slechts 50 Red Sticks krijgers
overleven.
Jacksons zal vandaag 49 soldaten en 23 krijgers verliezen en
157 soldaten en 47 krijgers zullen gewond worden. Jackson zal ongeveer 300 vrouwen en kinderen gevangen nemen.
William Weatherford, leider van de Red Stick Creeks was niet
aanwezig bij de strijd. Hij zal zich later overgeven.
Deze nederlaag zal uiteindelijk leiden tot het verdrag van de
Horseshoe Bend waarbij de Creeks 23 miljoen acres zullen afstaan aan de US.
1973 Sacheen Littlefeather weigert uit Marlon Brandos
naam de Oscar .
Op vrijdag 30 maart moet de telefoon op het Witte Huis in
Washington roodgloeiend staan.
LPDOC supporters van over heel America zullen die dag massaal
telefoneren met de boodschap om Leonard Peltier onmiddellijk vrij te laten door
hem presidentiële executieve clementie (strafherziening) te verlenen.
Foto : Ofelia Rivas - Dr.Karletta Chief - Debra White Plume en Simon Ortiz
Bron: Censored News Brenda Norrell
Zij houden van de vertoningen,het
kleurrijke en de beat van de drum -zij houden dolveel van onze mooie cultuur,
maar zij houden niet van ons,Debra White Plume
Tuscon Tijdens
een symposium over Indiaanse waterrechten zei Debra White Plume (Lakota) :
Het egoïsme en de
hebzucht van de Wasichu, de blanke fat takers drijft hen ertoe om verder gaan met mijnontginningen en de
verkrachting van Moeder Aarde.
White Plume ,Simon
Ortiz(Acoma Pueblo),Ofelia Rivas(Oodham),Dr.Karletta Chief( hydroloog) en andere Amerikaanse
Indianen spraken over het kostbare water, klimaatverandering en de
verwoesting van Moeder aarde.
Voor ons volk is
water heilig. Water brengt leven
,aldus White Plume
White Plume sprak over de strijd tegen het Canadese Cameco
die het Lakota sacrale land bedreigen met uraniummijnen. White Plume zei dat de Lakota zich bewust zijn van de
immense verantwoordelijkheid voor hun verwanten. Deze verwanten zijn: de vierpotige, de gevleugelde en de
stille staande (planten)wezens.
Alles wat kruipt en
zwemt zijn verwanten .Water is onze
verwant,Moeder Aarde is onze verwant, en de Star Nation is verwant. De Lakota
beschermen hun verwanten
Zij zei dat de Lakota in tegenstelling tot de westerse
wereld geen lijn trekken tussen mens en milieu.
Lakota vroeg het US
milieu beschermingsagentschap wat het woord bescherming in de naam
eigenlijk betekende : Waar bescherm je
ons tegen? Er is geen antwoord op die vraag gekomen.
De Lakota daarentegen weten precies wat zij beschermen en
waartegen zij hun verwanten moeten beschermen.
...Alle land is
sacraal,maar sommige plaatsen hebben een speciale betekenis, zoals Crow Butte
nabij Fort Robinson. Crow Butte is de plaats waar Crazy Horse een visioen zocht. Het was lange tijd een spirituele plaats voor de Lakota.
Nu kunnen we er niet
meer komen want de uraniummijn is daar. De plaats is voor ons verboden. De US heeft wetten
gemaakt die het voor ons onmogelijk maakt om te leven op onze traditionele
manier.Voor hen zijn de energiebronnen belangrijker dan de Lakota en onze
manier van leven.
Dan vertelde ze het verhaal over de komst van een blanke man
tijdens een zware winter toen de sneeuw diep was. Hij was helemaal bedekt met
haar.
In die tijd bewaarde
men de vet voorraad in een bundel, gemaakt van bizonblaas of maag , in de
bomen. Vet was een kostbare
substantie daar er geen vet is aan de bizon,hert of eland behalve een beetje
rond de nieren. Het vet werd gebruikt
voor medicijnen, vuur en als smeermiddel. De uitgehongerde
blanke man wou de bundels vet. Hij nam ze allemaal en
propte het vet in zijn mond. Wij noemden hem de fat
taker (vet dief). Hij dacht enkel aan zichzelf. Hij dacht niet aan de vrouwen
die vijf maanden gewerkt hadden om het vet te vergaren. Hij nam alles tot zich.
De uraniummijnen zijn
fat takers, niet alleen in mijn thuisland, maar overal waar ze het kunnen
vinden. Het inheemse volk van Australië levert ook strijd met de Cameco
maatschappij. De 'fat takers' tonen
geen respect voor onze manier van leven.Hun geldzucht weegt
zwaar op onze manier van leven en de zin van ons bestaan .
Zij beschrijft ook hoe erg de Lakota van Pine Ridge het
vinden wanneer blanken naar hen komen en hun kleine kinderen willen zien
dansen.
Zij houden van de
vertoningen, het kleurrijke en de beat van de drum.Maar zij houden niet van
ons. Wij proberen daar nu verandering in te brengen .
Op 22 maart gaf President Obama zijn zegen
voor de Keystone XL pijplijn (die olie van Cushing naar Port Arthur ,Texas zal
leiden.)
Toen Indiaanse activisten het nieuws vernamenreageerden zij woedend. De pijplijn zal schade toebrengen aan hun
sacrale gronden en kunstvoorwerpen en zal een grote bedreiging vormen voor het
milieu.
Tijdens Obamas toespraak in Cushing, Okla
werden de Indianen door de lokale autoriteiten gedwongen om uiting de geven aan
hun protest achter de tralies van een omheining die opgetrokken was in Memorial Park, zij
mochten niet bij de toespraak aanwezig zijn.
Deze beledigende zet maakte de kloof tussen de
president en de demonstranten nog groter. Dit was een regelrechte aanval op de
vrijheid van meningsuiting volgens het Global Justice Ecology Project.
Veel tribale besturen en Indiaanse
ondernemingen worstelen om een evenwicht te vinden tussen economische
hulpmiddelen en onze aangeboren verantwoordelijkheid voor de aarde zei de
Amerikaanse Indiaanse acteur en activist Richard Ray Whitman.
De vraag die we ons moeten stellen is welke
invloed zullen de beslissingen die nu genomen worden hebben op toekomstige generaties ?
Marty Cobonais van het inheemse milieunetwerk
zegt dat Obamas goedkeuring van een project dat de sacrale sites en
kunstwerken zal ontwijden een grote teleurstelling en verraad is.
Bij de First Nations gemeenschappen in Canada
doen de Teerzanden reeds hun verwoestend effect voelen en nu brengen ze de
verwoesting naar de US stammen.
Activist Earl Hatley zegt: Veel natives in
Canada leven stroomafwaarts van de giftige teerzand mijnen en er werden reeds pieken
vastgesteld in darm,lever, bloed en galblaas kankers die door de Canadese
overheid en olie maatschappijen gewoon genegeerd worden. En nu willen ze de
teerzanden door het hart van het Indiaans territorium stuwen . Onze
begraafplaatsen worden daarbij vernield en ons erfgoed aan stukken gereten!
Zij verwijzen naar de studies die uitgevoerd
werden door de Oklahoma Archeological Survey dat stelde dat 88 archeologische
sites en 34 historische gebouwen bedreigd worden door de XL pijplijn.
De demonstraten wijzen er op dat het niet
enkel hun erfgoed in gevaar is maar ook de natuur.
Rosemary Crawford, Project Manager van het
centrum Energy Matters zegt: De Oglala Aquifier (waterlaag) is niet de
enige waterbron in het gebied en de teerzand pijplijnen hebben een groot
gevaren record, lekkage is onvermijdelijk."
De mensen die hun stem hebben uitgebracht voor
Obama deden dit omdat zij erin geloofden dat hij het milieudrama veroorzaakt
door pollutie zou aanpakken.
"Tijdens zijn verkiezingscampagne beloofde hij
dat hij ons zou bevrijden van de olie tirannie! Vandaag heeft hij eigenhandig zijn belofte
door het slijk gesleurd!"
AMERIKAANSE INDIANEN STRIJDEN TEGEN BERENJACHT IN NEVADA
Bron: Ass.Press
Amerikaanse Indianen strijden in Nevada tegen
de jacht op zwarte beren .
De groep is niet te spreken over een opmerking,
die gemaakt werd door Rex Flowers, voorzitter van de
Washoe County wildlife adviesraad, tijdens een bijeenkomst verleden week.
Rex Flowers zei onomwonden tegen de groep
Paiute, Washoe en Shoshone tribale leden dat hij niets wou horen over bogen
en pijlen want hij en zijn team waren de berenjacht toegewijd aldus Raquel
Arthur, woordvoerster van de Noord Nevada chapter van de American Indian
Movement (AIM).
Raquel Arthur werd ook persoonlijk beledigd
tijdens de vergadering.
Zij werd steeds aangesproken als sir.
Zij beledigden ons, dit was puur racisme!
Rex Flowers weigerde alle commentaar.
Tegenstanders van de jacht hebben klacht
neergelegd bij gouverneur Brian Sandovalover de misplaatste opmerkingen van Rex Flowers.
Mary-Sarah Kinner, woordvoerster van de
gouverneur zei:
de opmerkingen van Mr.Flowerswaren inderdaad beledigend en zijn ontoelaatbaar
tijdens publieke en private gesprekken. Mr.Flowers moet zich verontschuldigen.
Randal Massaro, woordvoerder van de Union
Members for the Preservation of Wildlife zei dat Flowers uiteindelijk
telefonisch zijn excuses heeft aangeboden.
Raquel Arthur zei voor ons zijn beren sacrale
dieren zij voegde er nog aan toe dat de berenpopulatie ontoereikend is voor de
jacht.
Veertien beren werden tijdens de jacht, die
eindigde op 31 dec, doodgeschoten.
Verzoek hen dringend ,maar beleefd contact op te nemen
met hun Amerikaanse organisatie om actie te ondernemen voor de vrijheid van de
politiek gevangene Leonard Peltier.
Amnestie International ,afdeling Vlaanderen werd door
NAIS verschillende malen aangeschreven in verband met de Internationale Dag van
solidariteit voor Leonard Peltier, op 4 februari ll,
maar onze mails bleven
onbeantwoord.
Nu is dan het moment aangebroken om hen opnieuw aan te
spreken.
Amnesty International ijvert reeds jaren lang voor de
vrijlating van politieke gevangenen.
Leonard Peltier werd door AI op 23 juni
1995 erkend als politiek gevangene. (zie verklaring van Amnesty International
ingediend bij het US congres in 2000 en 2009 www.whoisleoanrdpeltier.info ).
Het misbruikt, uitgebuit en onderdrukt
Indiaanse volk vecht terug!
Dennis Banks, mede stichter van de American
Indian Movement (AIM) leidde zijn volk uit hun diepste wanhoop naar een
confrontatie met de overheid en veranderde voorgoed hun leven.
Dit is een meeslepend verslag over de vergeten
Indian Civil Rights movement.
OGLALA ,SD: 13de JAARLIJKSE BEWUSTMAKINGSDAG VOOR POLITIEK GEVANGENE LEONARD PELTIER.
Bron: LPDOC
De 13de jaarlijkse Oglala
herdenking zal gehouden worden op 26
juni 2012 in Oglala, Zuid Dakota.
Deze jaarlijkse gebeurtenis is in herinnering
aan de slachtoffers van het schrikbewind in de jaren 1970 en een bewustmaking
van de onrechtvaardige veroordeling van AIM lid Leonard Peltier. De activiteiten zullen beginnen met een
ceremonie die uitgevoerd zal worden op het Little
Family kerkhof waar Joe Stunz
begraven ligt.
Een herinneringsmars waarbij de Warriors
worden geëerd zal eindigen op Jumping Bull land.
Wij zullen woorden en stilte , tranen en lach
delen terwijl we ieder van hen die ons verlaten hebben zullen herdenken.
Wij zullen eindigen met een maaltijd, Memorial
cakes en een give-away.
Het jaarlijkse Youth Awareness Concert for
Healthy life styles and Choices, zal doorgaan in de Lakota Dome (Prairie Wind
Casino)
Op het gratis concert zal Grammy en NAMA
winnaar ,Micki Free optreden.
Wij verwelkomen ook onze lokale groten: Scatter Their Own,SpyderZback,Brett
Hamilton,met Elk Nation Drum en onze eigen JD Nash
Dit is een evenement dat gemachtigd is door
Leonard Peltier.
Zijn absoluut verboden:Drugs Alcohol en
geweld.
Er mag niet gefilmd worden zonder voorafgaande
toelating.