Tijdens de kerstperiode even tijd gehad om de literatuurachterstand in te halen.
Het boek Digital Transformation (auteurs: Jo Caudron en Dado Van Peteghem), uitgegeven bij Lannoo campus, probeert handvaten aan te reiken aan bedrijven om hun activiteiten online te optimaliseren.
De beide auteurs hebben jaren ervaring in de 'online' bedrijfswereld en zijn het beste geplaatst om vanuit deze ervaring één en ander op een rijtje te zetten.
Zij hebben een specifieke methodologie ontwikkeld (digital transformation modeling genoemd) om als bedrijf beter greep te krijgen op de 'digitale disruptie'.
Het interessantste (en de essentie) van het boek vind ik persoonlijk de zeven metaforen (vanaf blz 165), waar je uw bedrijf mee kan vergelijken. Op basis hiervan moet je inzicht krijgen in uw eigen situatie en is het aan u als bedrijfsleider of bedrijf om te beslissen of je op basis hiervan een bepaalde 'digitale of online' strategie wil en kan ontwikkelen binnen uw bedrijf.
Als je als bedrijf echt de uitdaging wil aangaan en een antwoord probeert te formuleren op de 'digitale disruptie' vermoed ik dat je best, na het lezen van dit boek, contact opneemt met de heren Caudron en Van Peteghem.
28-12-2014 om 00:00
geschreven door burggraevepeter 
Categorie:Boekenrubriek
Tags:digital transformation, digtale disruptie, online business, bedrijfsmodel
|