Foto
Met leentje ergens in de pyreneeen deze zomer dichtbij de pico aneto die we de dag nadien (bijna) beklommen...
Foto

Volgende wedstrijden


10/09: oostende
...
... OLC's

Laatste commentaren
  • Ne krak! (Wendy)
        op ... FIER
  • je mag weddn!!!! (Leen)
        op ... FIER
  • 't zal wel zijn (cremke)
        op ... FIER
  • Francis (frank spencer)
        op ... FIER
  • ... (natalie)
        op ... FIER
  • Inhoud blog
  • ... FIER
  • Eerste noordzeeloop,
  • SAS 2009
  • I wish you ALL
  • ...
  • examen 3 achter de rug!!!!
  • Hermesloop 2008
  • Koninginneloop 2008
  • westerkwartier
  • mersie Leen!!!
  • ... Suunto
  • omdat al zolang stil is...
  • Perfect Break
  • int kort
  • keignaertloop
    FOTO'S 2008

    SAS 2008
    6km - 30:42

    Foto

    Oostende - Brugge
    10 miles 1h28:10

    Foto

    Konterdam 08
    8850m 36:10

    Foto

    Mariakerke 08
    9900m 49:47

    Foto

    Koerswijk 2008
    6100m 29:56

    Foto
    FOTO'S 2007

    SAS 2007
    6km 32:17

    Foto

    Hazegras 2007
    8250m 43:56

    Foto
    Foto

    Wijkloop 2007
    9000m 44:27

    Foto

    Konterdam 2007
    8850m 41:35

    Foto
    Foto

    Mariakerke 2007
    9600m 49:49

    Foto

    20km Brussel 2007
    1u59

    Foto
    Your Spirit is your Power
    Live your day like it's your last
    .. Deze blog ontstond toen ik vorig jaar door mijn broer werd uitgedaagd voor een triatlonnetje.. Die is inmiddels al ettelijke maanden achter de rug. De microbe had me te pakken, maar van zwemmen en fietsen kwam niet veel meer in huis, maar met een fervente marathonloper aan mijn zij, bleef het loopbeest in mij wel min of meer actief.. Op deze blog kun je meeleven met mijn sportieve uitspattingen.. Enjoy en comment it!
    12-01-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Verhuisd!!!

    Wat een week!!! Zaterdag met man en macht mijn hele hebben en houben verhuisd naar mijn eigen stekje! Wat heerlijk, op eigen benen te staan!! Heb de hele week van her naar der gelopen om alles in orde te brengen van papieren, inkopen te doen en alles min of meer een plekje te geven! Druk druk druk! Vooral omdat de cursus manuele therapie net is aangevangen, en die samenvalt met de cursus van Mc Connell over schouderbehandeling, waardoor ik drie dagen op rij in Gent kennis in mijn hoofd laat duwen! Morgen de laatste dag! Er moet nog veel gebeuren hoor in het appartement, maar alles op zijn tijd! 't Heeft zo ook wel zijn charmes om tussen de dozen te wonen zonder tv, en zonder internet!!!!! Maandag heb ik toch een half uurtje gelopen, nogal lastig, maar heb er wel van genoten! Twas zonder hartslagmeter, want ik vond hem niet tussen de dozen...   Uit goede bron zou het zo'n 5km geweest zijn.. Woendag geweest zwemmen, allez "zwemmen" .... Twas ècht vèchten voor een baantje, en zag dat echt niet zitten!!! Heb vooral de tongspieren getraind dus.... Vandaag mijn zwemgewoonte gebroken, om mijn ouders te bezoeken.. En vanaf volgende week heb ik wekelijks een afspraak met Olivier, mijn broer, om te trainen voor het zwemmen voor de triathlon. Nu eens kijken wanneer ik ga lopen.. en als de fiets is verhuisd, ga ik trug met de fiets werken!! Moet hoor!!! Want ik heb nog véééél werk naar de triathlon. Zondag zal ik van de partij zijn op de weblogloop in Mol. Mijn allereerste loopwedstrijd!! Ik zou biegot niet weten wat ik moet aandoen! Ook niet wat ik ervan moet verwachten! Maar kgeloof dat de sfeer er in ieder geval wel zal inzitten!! Bèn benieuwd!! Volgende week beloofd ook weer hectisch te worden! Khoop dat ik toch de tijd vind om twee keer te lopen en eens te zwemmen (en met de fiets te gaan werken) Maar mijn kleine teen vreest dat dit utopie is.... We shall see!!!

    Prettig wiekend! En tot in Mol misschien! ;o)

    12-01-2007 om 20:42 geschreven door sjarlot  


    03-01-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Sportloos
    ... van sporten lijkt niet veel in huis te komen dezer dagen! Moe - weinig zin - en vollop bezig de verhuis te organiseren in mijn hoofd. Vandaag de keuken gepoetst en de keukenkasten gevuld. Is eigenlijk ook wel activiteit eh! ;o)
    Deze avond weer de fitness opengehouden, maar niet in de sportkleren geraakt...
    hmm.. volgende week een nieuwe start in mijn appartementje! Sport zal dan wel een mooi deel uitmaken! Das toch mijn voornemen.....
    groetss

    03-01-2007 om 21:58 geschreven door sjarlot  


    01-01-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Heppie Noewjeir to oll of yoe

    Mijn beste wensen voor het nieuwe jaar aan iedereen die hier mijn blogsje passeert!

    ... Heb sinds vrijdag mijn blog niet meer bijgewerkt. Vrijdagavond voor de derde vrijdag op rij een zwemtraining ingelast. Ik ben begonnen met 300m opwarming, nogal in stuksjes en broksjes, want er was veel meer volk in het zwembad dan gewoonlijk op dat uur.. vakantie... Daarna heb ik met de pullboy tussen de benen gewerkt op de ademhaling: ademen om de 3/4/5/6/7 slagen. Nu eens 50, dan eens 75 voor ik veranderde, met als gevolg dat ik compleet mijn tel kwijt was aan 550m... Heb dan nog wissel gedaan in stukken van 50m, ook 2x 25m sprint en 25m langzaam uitzwemmen. Verder ook geoefend op mijn keerpunt. Tussenin ook wa schoolslag en rugslag om te recupereren en afgesloten met 250m rustig crawl zonder onderbreking en steeds keerpunten. Ik voelde aan mijn armen achteraf dat ik minstens 1500m heb gezwommen. kwas tevreden!!

    Op naar een sportief jaar!
    Veel sport- en ander plezier voor iedereen!!
    xxx

    01-01-2007 om 15:51 geschreven door sjarlot  


    28-12-2006
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.bloos...
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Met de fiets naar het werk, en vaag gepland deze avond ergens tijd te maken om te lopen. "Helaas", er stond onverwacht mosselen-met-friet op het menu. De keuze was hartverscheurend, maar heb toch voor het lekkere eten gekozen... Morgen ga ik zwemmen. Tziet ernaar uit dat het maar een magere week geweest is op sportgebied... Kzal me moeten herpakken!! Maar zal niet gemakkelijk zijn met de verhuis in het vooruitzicht... Kdoe men best! x

    28-12-2006 om 19:42 geschreven door sjarlot  


    27-12-2006
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Vastus medialis

    ... De week tussen kerst en nieuw. Nog niet gelukt om iets van sport te doen deze week, op een goeie strandwandeling na. Ben terug van dienst in de fitness, misschien dat ik straks nog es van kleren wissel... Als de squashers bediend, en de spinners gewisseld. Heb eigenlijk niet zoveel zin! Weer wat last van de knie vandaag; in rust dan nog wel! Kdenk dat ik in de kine mezelf wat aan banden ga leggen: vastus medialis moet getraind: saaie oefeningen!!! Tzou ook van de rug kunnen voortkomen, want heb al enkele weken last ook aan de rechterzijde van men lenden .. en de rechterheup... Maar khoop dat gewoon een onevenwicht is in de quadriceps, dat valt makkelijker op te lossen dan een rugprobleem! Dus eerst zo proberen! Of zijn er andere tips?

    x

    27-12-2006 om 19:48 geschreven door sjarlot  


    25-12-2006
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.24 december '06
    Gisteren na het werk en voor het feest nog een gaatje gevonden om te lopen. Met tegenzin in men kleren gestapt, maar khad het mezelf beloofd, dus was ik verplicht! Twas koud, mistig en voelde me niet erg fris, maar goed, kging zien wat eruit wilde... Eenmaal in de loopschoenen was ik precies wèl in form! Verder gelopen dan anders, zo'n 17 minuten heen, en teruggekeerd. 33min03. Was benieuwd welke afstand ik had gelopen, dus: jas aan, handschoenen en sjaal, en de fiets op, voor hetzelde toertje! Bleek 5160m te zijn. Heb gelopen met een gemiddelde hartslag van 154, wat voor mij zo'n 70/75pct is. Ik loop wel nog te traag, minder dan 10km/h, maar kheb nog tijd om daar aan te werken! De goesting blijft! En wat meer is, geen last van knie noch heup! joehoe!!
    Prettige kerst!

    25-12-2006 om 13:27 geschreven door sjarlot  


    23-12-2006
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.zwemtraining
    Gisterenavond met volle moed naar het zwembad! Had er zin in! 500m opwarming crawl, dan 2x wissel in stukken van 50m zonder vlinder. Qué? Begreep die taal niet hoor! Blijkt: 50m rug, 50m schoolslag, 50m crawl en dit twee keer na elkaar. We slaagden erin elkaar de moed in de schoenen te doen zinken: Nele had nog niet gegeten en voelde zich nogal zwak, Caroline had last van de rug en kon de armen moeilijk bewegen,... maar we wilden het zwembad niet verlaten zonder 1000m gezwommen te hebben... conclusie: nog 200m crawl, want dat gaat het snelst... tssss!! Volgende week moet beter hoor!!
    Achteraf nog iets met Leen gaan eten, want van zwemmen krijg je honger!!!
    Vandaag hou ik het rustig! Nog wat inpakken, want volgende week verhuis ik, en helpen voorbereiden voor het kerstfeest van morgen. Morgenochtend moet ik werken, maar ga ik in de namiddag zeker lopen! Zodat ik wat reserve heb voor het overvloedige eten van s'avonds... ;o)
    Groets! x

    23-12-2006 om 11:17 geschreven door sjarlot  


    22-12-2006
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.1 week training...
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    In de voorbije week fietste ik zeker 44km, liep ik 10750m en zwom ik 1150m.
    Een mooi begin denk ik? :o) maar nog vééééééél werk aan de winkel!!!!
    kziet zitten!

    22-12-2006 om 13:37 geschreven door sjarlot  


    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.heuppijn

    Zondag tijdens het lopen, en ook woensdag op de loopband had ik wat last van de rechterknie. Gisteren last van de rechterheup, wat zich vandaag zelfs doorzet tijdens het stappen. Zou ik teveel in eens willen?
    Heb niet echt het gevoel dat ik teveel hooi op de vork neem, hoewel ik mij wel wat gezond lichamelijk moe voel....

    Misschien moet ik morgen een dagje rustig aan doen, en dan zondag een duurloop van zo'n 40minuten. Naar het schijnt is het belangrijk van in het beginstadium van de loopopbouw veel kilometers te doen, zodat je een goede basis aanmaakt, en met de intervaltraining beter nog wat wacht tot enkele weken voor de wedstrijd. Ik zou wel mijn snelheid willen verhogen naar minstens 10,5km/h. Is het dan niet zinvol toch al te starten met intervaltraining? weerstandstraining (de hoge blekker oplopen bvb)?

    22-12-2006 om 13:01 geschreven door sjarlot  


    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.... loopschoenen ingepakt!

    Gisterenavond nog naar de fitness gereden. 25 minuten loopband: 10min à 10kph tot de heup teveel tegenpruttelde, heb dan wa vertraagd tot 9.2 maar 6 minuten later werd het me wat te veel, maar de zin om door te gaan bleef... Heb dan 2 minuten ge-snelwandeld en vervolgens verder gelopen aan 9.5, want tien was te lastig voor de heup. achteraf nog 3 minuten uitgewandeld. resultaat: 30 minuten loopband, 4.45km. Om de heup terug wa soepel te maken en de spierpijn te beperken heb ik nog 10 minuten aan een snel tempo (5km) gefietst zonder weerstand om de doorbloeding onbelast te stimuleren en de afvalstoffen sneller af te voeren. Niet zo tevreden over de training op zich, want twas nogal lastig met die heup. Wel blij dat ik bewogen heb hoor!!!
    Vanmorgen was ik vroeg genoeg wakker om de fiets te nemen, maar heb toch besloten met de auto te gaan werken om verschillende redenen: beetje stijf en moewe spieren, sneller thuis smiddags, en krachten sparen om straks te zwemmen!! Maar nu eerst... siësta!!!!

    22-12-2006 om 12:54 geschreven door sjarlot  


    21-12-2006
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Wissels nog efkes uitstellen..
    Gisteren na de fitness nog efkes in de leffes blijven steken.. kort nachtje dus! maar toch eruit hoor, voor die fiets!! Had stilletjes gepland om na het werk en de fiets in de loopkleren te springen en zo'n 3km te lopen.. maar men moewe lichaam heeft de sportschoenen niet aangekregen... Misschien ist wel goed om naar men lichaam te luisteren, en niet teveel in eens te willen.. Misschien dat ik beter vanaf januari de combinaties begin te maken.  Eerst wa aan de basisconditie werken. Bovendien heb ik vrijdag weer een zwemdate, en kzou toch graag wa beter meekunnen dan vorige week.... gelukkig maak je met zwemmen snel progressie! zal wel lukken denk ik!

    21-12-2006 om 00:00 geschreven door sjarlot  


    20-12-2006
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.toch gelopen vandaag!
    .. twee groepjes nieuwe fitnessers
    om het uur squashers,
    en rekening houden met de spinners...
    heb er toch 3km uitgekregen in 17:20
    beetje afgewisseld in snelheid.
    top was 2min aan 11km/h
    minimum 9,9
    tevreden!
    met gevoel van "wil nog meer" gestopt

    20-12-2006 om 21:46 geschreven door sjarlot  


    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.met de fiets naart werk
    Lastig om uit me warme bed te klauteren, toch de fiets op!
    tlijkt kouder dan dat is!
    6,5 km per rit, een kleine 20 minuutjes beweging en fris en monter op de werkvloer...
    nieks dan voordelen!
    na nieuwjaar ga ik beginnen langere fietsafstanden te doen, want kdenk dat dat mijn zwakte zal zijn..

    Subiet als de fietsen gewisseld hebben van spinners, zouk graag effe de loopband gebruiken,
    als de fitnessers zolang zonder drank en begeleiding kunnen....
    ben benieuwd!

    20-12-2006 om 00:00 geschreven door sjarlot  


    19-12-2006
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.sport of nie?
    .. twijfel twijfel!
    nog effe naar de loopband, of nog een dagje rust?
    veel rondgelopen opt werk, telt dad ook?
    nog maar n uurke thuis... denk dak ga passen!
    morgen met de fiets naart werk,
    zal moe zorgn dak warm gekleed ben!!!!
    donderdag ook met de fiets...
    vrijdag ook, want maar halve dag, en savonds zwemmen.
    en wanneer gak dan lopen???
    donderdag misschien.. en anders vant wiekend he!!
    ...

    19-12-2006 om 20:58 geschreven door sjarlot  


    18-12-2006
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.platn rust...
    Vandaag had ik gepland dat na de autokeuring, de auto naar de garage moest en ik met de fiets huiswaarts zou keren..
    helaas, de auto is veilig genoeg, daar gaat mijn plan! ;o)
    Door het mistige weer, en het aanplanten van deze webblog... geen sport vandaag.
    Morgen werken tot 19u30 .. misschien erna effe op de loopband, but no promisses!!!
    woensdag halve dag vrij
    -> met de fiets naart werk
    -> lopen of zwemmen in namiddag!
    no excuses!!!!
    want ik heb een doel...
    heb eigenlijk geen idee in wat voor tijd ik die triatlon zou kunnen afronden.
    Ik ken er eigenlijk niets van, maar tlijkt me wel mooi om naar toe te leven/streven!
    tips? informatie?
    shoot shoot shoot!

    18-12-2006 om 21:54 geschreven door sjarlot  


    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.... de daad bij het woord
    Vorige maandag (11/12) beslist een triatlon mee te doen.
    er moest dus getraind....

    donderdag 14/12: voor het eerst in maanden met de fiets naart werk.
    10 minuten!! vroeger opgestaan, en ruim een kwartier vroeger van thuis vertrokken, een succes!
    wind van linksachter, en in een kleine 20 minuutjes ter plekke (in schuum en zwieit)
    en savonds terug he!!
    wat is het heerlijk, uitwaaien na een drukke werkdag!!!

    vrijdag 15/12: ... zwemmen, afspraak om 1830 met de vriendinnen van de zwemclub-van-toen
    in gedachten had ik 1km opt gemak zwemmen, met regelmatige pauzes..
    ben er pas om 19u toegekomen, en vloog er direct in, de andere hadden er al 750 opzitten!
    200m opwarming - 500m tempo crawl - 250m op ademhaling: ademen om de 3/5/7 slagen! met en zonder plankje tsn de benen, jaja, tzijn èchte, die vriendinnetjes van mij! - dan es 100m wissel - en 100m uitgezwommen
    ... was behoorlijk stil in de caffetaria! 1150m! ferm!

    zondag 17/12: lopen.... was weer enkele weken geleden, dus opt gemak, tot teinde van de straat en terug, en daarna met de fiets afgereden, 3300m. 22!minuten! met een goed gevoel gestopt!

    18-12-2006 om 21:44 geschreven door sjarlot  


    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Mijn voorgeschiedenis op sport(tak)gebied...

    Van nature ben ik vrij sportief aangelegd, maar helaas ontbreekt het me vaak aan moed om de geplande looptrainingen af te werken... met als resultaat: 3 weken lopen, 5 weken rust, 2 weken lopen, enz...

    Het plan om dagelijks naar het werk te fietsen (6,5km) heb ik ook maar enkele maanden volgehouden... wind en regen, en een auto voor de deur zijn hier de daders .... vorige winter lukte het me wel wekelijjks op de spinningfiets te springen!

    en zwemmen.... dat heb ik al bijna men hele leven gedaan! tot ik naar gent ging, en het niet zag zitten de vrijdagavond een valiezecross te organiseren om op tijd int zwembad te zijn voor de wekelijkse training... had er een beetje genoeg van ook, na jaren int sop.... maar deze zomer kreeg ik weer de smaak te pakken... enkele weken volgehouden - efkes uit het ritme geraakt door omstandigheden - en een maand terug meegedaan met een zwemmarathon ikv de vlaamse zwemweeek, samen met de zwemclubvriendinnetjes... wat als gevolg kreeg: vanaf dan, elke vrijdag een uur onszelf int sop werken... ondanks mijn drukke leven vorige vrijdag toch een eerste keer meegeplonsd!

    18-12-2006 om 21:02 geschreven door sjarlot  


    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Welkom op mijn blog!

    In een opwelling met men broer afgesproken een achtste (of zevende) triatlon te doen in maart:

    800m zwemmen - 26 (of is het 38) km fietsen - 6 km lopen.

    zo heb ik eindelijk een doel gevonden om te blijven werken aan de conditie, en hopelijk tegen maart de sportmicrobe voor goed te pakken gekregen....

    Op deze blog kun je de geneugten van mijn voorbereiding meevolgen!

    greeetzz

    18-12-2006 om 21:01 geschreven door sjarlot  




    Foto

    Sportieve bloggers
  • Francis
  • Clint
  • KJ
  • Julie
  • Carmen
  • Ruth
  • hardloopstarterke
  • Dirk jogt
  • Mario
  • webloglopers United

    ...
  • Elastimam Edith
  • Koen
  • Sven
  • Vince
  • Philippe
  • Harmsie
  • Steven
  • Lazyhorse
  • Veerle
  • Lorenzo

    ...
  • Etienne
  • Homer
  • Byrntie
  • Achieltje
  • Werner
  • Jan
  • Yves
  • Jess
  • Kurt
  • Alain Poppe

    ...
  • Geert
  • Sylvia
  • Wim
  • Muriel
  • Katrien
  • kristof
  • Veerle // betty Spenser

  • PR's

    5 km (jan '07) 26'31
    10 km (okt '07) 48'30
    10 mijl (maart '08) 1h28'10
    HM (okt '07) 1h59'57


    Specialleke
  • de moeite waard!

  • Foto

    Liezy, de kunstenoaresse!!
    trainingsinfo..
  • lopersinfo
  • véééél tips en uitleg!
  • loopschema's
  • receptjesblog
  • gmail
  • triatleeeeet
  • 3athlon
  • voorbeeld schema 1/8e triatlon

    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Archief per maand
  • 04-2009
  • 03-2009
  • 02-2009
  • 01-2009
  • 12-2008
  • 10-2008
  • 09-2008
  • 08-2008
  • 07-2008
  • 06-2008
  • 05-2008
  • 03-2008
  • 02-2008
  • 01-2008
  • 12-2007
  • 11-2007
  • 10-2007
  • 09-2007
  • 08-2007
  • 07-2007
  • 06-2007
  • 05-2007
  • 04-2007
  • 03-2007
  • 02-2007
  • 01-2007
  • 12-2006

    Foto

    Foto

    Foto

    Via de sponsorsite zamelden we
    11.400 euro
    in voor MAW

    BEDANKT


    Foto


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs