God de
Vader, Gij Die de Almachtige Grootheid bezit, wij smeken U, redt de meest verlaten
zielen, die nog zover van U verwijderd zijn. Help hen door onze gebeden om hen
dichter te brengen naar het geluk, dat Eeuwige Glorie heet. In al hun
verplichtingen, waarin zij op aarde zijn tekort geschoten, willen wij door onze
gebeden en offers hen helpen een plaats te bekomen in Uw Koninkrijk.
Hiermede vragen wij U,
Schepper en Koning van het heelal, om de gunst te verkrijgen, dat Gij ons Uw
Lieve Moeder als Medeverlosseres wilt laten optreden.
Zij is de Smekende Almacht en de Koningin van de Vrede. Maria, Lieve Moeder,
mogen wij in alle nederigheid U als Tussenpersoon, als Hulp der Christenen
blijven aanroepen. Geef Lieve Moeder door onze gebeden een reikende Hand aan de
meest verlatenen. Wij zullen U hier op aarde blijven loven en danken en het
uitdragen aan alle mensen, tot wij bij U mogen zijn in de Hemel.
Heilige Moeder, Deur des Hemels, bid voor ons.
24 keer : Glorie zij de Vader en de
Zoon en de H. Geest, gelijk het was in het begin, nu en altijd en in alle
eeuwen der eeuwen. Heilige Theresa van het Kind Jezus, bid voor ons.
Heilige Drie-eenheid, God de Vader,
God de Zoon en God de Heilige Geest, ik dank U voor al de zegeningen en gunsten
die U hebt gestrooid op de ziel van Uw dienares Theresa van het Kind Jezus, gedurende
de 24 jaar dat ze hier op aarde was, en rekening houdend met de verdiensten van
Uw geliefde Heilige smeek ik U om mij deze gunst te verlenen als het volgens Uw
allerheiligste Wil is en geen hindernis is voor mijn redding.
De
Goddelijke Barmhartigheids visionaire de H. Faustina onthult: Ik zag mijn
Beschermengel. Hij vertelde mij hem te volgen. Ogenblikkelijk bevond ik mij in
een mistige plaats...vol vuur en van lijdende zielen. Ze waren vurig aan het
bidden maar zonder effect voor henzelf. De vlammen die hen verbrandden raakten
mij niet. Mijn beschermengel liet me geen moment alleen. Ik vroeg aan deze
zielen: "Wat is jullie grootste kwelling?" Ze antwoordden unaniem: "We
verlangen naar God!" Ik zag de Moeder van God die deze zielen bezocht. Ze
noemen haar Sterre der Zee. Zij brengt hen verlichting. Ik wilde meer met hen
spreken maar mijn Beschermengel deed teken om deze gevangenis van lijding te
verlaten.
"Mijn
barmhartigheid wil dit niet maar mijn rechtvaardigheid vereist het."
Niveaus van het Vagevuur (van een ziel uit 1873 die in
het vagevuur heeft verbleven)
Ik kan jullie vertellen over de verschillende niveaus
van het Vagevuur omdat ik ze ervaren heb. In het grote Vagevuur zijn er
verschillende niveaus. In de laagste en meest pijnlijke, zoals een tijdelijke
hel, zijn er de zondaars die verschrikkelijke misdaden gepleegd hebben
gedurende hun leven en wiens dood hen verraste in die staat. Het was bijna een
mirakel dat ze werden gered, en dikwijls door de gebeden van vrome ouders of
andere vrome mensen.
Soms hadden ze niet eens de tijd om hun zonden te
belijden en de wereld dacht dat ze verloren waren maar God, wiens
barmhartigheid oneindig is, gaf hem op het moment van hun dood het nodige
berouw voor hun verlossing op basis van een of meer goede daden die ze gedaan
hadden tijdens hun leven. Voor dergelijke zielen is het Vagevuur
verschrikkelijk. Het is zoals een echte hel met het verschil dat in de hel ze
God vervloeken, en in het Vagevuur ze God zegenen en danken voor de redding.
Daarnaast heb je de zielen die geen zo'n grote
misdaden begaan hebben zoals die anderen, maar die onverschillig waren voor
God. Ze vervulden hun Paasplichten niet en werden ook bekeerd op het moment van
hun sterven. Misschien waren ze niet in staat om de Heilige Communie te
ontvangen. Ze zijn in het Vagevuur voor de lange jaren van onverschilligheid. Ze
lijden ongehoorde pijnen en ze worden aan hun lot overgelaten ofwel zonder
gebeden of als ze voor hen gebeden worden, worden ze niet toegelaten ervan te
genieten.
Er zijn in dit niveau van het Vagevuur geestelijken
van beide seksen die lauw waren, nalatig in hun plichten en onverschillig naar
Jezus toe. Ook priesters die hun heilige bediening niet uitoefenden met de
eerbied naar de Soevereine Majesteit toe en die de liefde van God niet genoeg
inprentten in de zielen die aan hen werden toevertrouwd. Ik was in dit niveau
van het Vagevuur.
In het tweede Vagevuur zijn de zielen van degenen die
stierven met dagelijkse zonden die niet volledig uitgeboet waren voor de dood
of met doodzonden die vergeven werden maar waar ze niet de volledige
genoegdoening hadden gedaan voor de Goddelijke Gerechtigheid. In dit deel van
het Vagevuur zijn er ook verschillende graden volgens de verdiensten van elke
ziel.
Het Vagevuur is voor de gewijde zielen of van degenen
die overvloediger genaden hebben ontvangen, langer en pijnlijker dan dat van de
gewone mensen van de wereld. In het tweede Vagevuur dat nog altijd het Vagevuur
is, is het verschillend van het eerste, men lijdt er veel, maar minder dan in
de grote plaats van uitboeting.
Dan is er het derde niveau, waar het Vagevuur van
begeerte is. Daar is geen vuur. De zielen die de Hemel niet vurig genoeg
verlangden, die God niet genoeg liefhadden zitten daar.
Als laatste is er het Vagevuur van begeerte die
"de drempel" wordt genoemd. Weinigen ontsnappen eraan! Om het te
vermijden moet iemand vurig de Hemel verlangen en het zien van God. Dat is
zeldzaam, zeldzamer dan mensen denken, omdat zelfs vrome mensen God vrezen en
daarom geen voldoende sterk verlangen hebben om naar de Hemel te gaan. Dit
Vagevuur heeft ook zijn zeer pijnlijk martelaarschap, net als de andere
niveaus. De beroving van het zicht op onze liefhebbende Jezus zorgt mede voor
het intense lijden.
Waar is het Vagevuur gelegen?
Het ligt in het centrum van de aarde, dicht bij de
Hel. Het enorme aantal zielen is op een beperkte plaats ondergebracht. Er zijn
daar duizenden en duizenden zielen. Maar hoeveel ruimte heeft een ziel nodig? Elke
dag komen duizenden zielen in het Vagevuur en de meesten onder hen blijven er
dertig tot veertig jaar, sommigen voor langere perioden, andere voor kortere
perioden. Ik vertel je dat in aardse berekeningen omdat het hier verschillend
is.
Oh, als de mensen maar wisten en begrepen wat het
Vagevuur is en wat het betekent te weten dat we hier zitten door onze eigen
schuld. Ik ben hier acht jaar en het lijkt tien duizend jaar.
Oh, mijn God! Zeg dit aan de vader zodat hij van mij
kan vernemen wat deze plaats van lijden is en dat hij het beter kenbaar maakt
in de toekomst. Hij zal zelf kunnen uitmaken hoe gunstig het is een grote
devotie te hebben voor de heilige zielen in het Vagevuur.
God staat dikwijls meer genaden toe door de
bemiddeling van deze lijdende zielen dan door de gebeden van de heiligen. De
gerechtigheid van God houdt ons in het Vagevuur, en we verdienen het, maar Zijn
barmhartigheid en Zijn Vaderlijk Hart laten ons hier niet achter beroofd van
troost. We verlangen vurig naar volledige vereniging met Jezus, maar Hij
verlangt het bijna evenveel als wij! Hij spreekt op aarde soms met bepaalde
zielen op een intieme manier (tot weinigen, omdat zo weinigen willen luisteren
naar Hem) en Hij schept er behagen in Zijn geheimen aan hen te onthullen. De
zielen die deze gunsten ontvangen zijn degenen die zoeken om Hem te behagen in
hun gedrag en die enkel leven en ademen voor Jezus en proberen Hem te behagen.
Het oordeel van God is heel verschillend dan dat van
de wereld. Hij houdt rekening met het temperament en karakter van elk en wat
door zorgeloosheid is gedaan en wat uit pure kwaadaardigheid. Aan Hem die de
diepten van het hart kan peilen, is het niet moeilijk om te zien wat daar
omgaat. Jezus is heel goed maar ook heel rechtvaardig. God staat nooit toe dat
een ziel die toegewijd is aan Hem gedurende zijn leven verloren gaat op het
laatste moment.
De zielen die de Heilige Maagd hebben liefgehad en
haar hebben aanroepen gedurende hun leven zullen van haar vele genaden krijgen
in hun laatste strijd. Zeer weinig zielen krijgen enige gebeden, de meerderheid
wordt aan hun lot overgelaten en geen gedachten of gebeden worden hen gegeven vanop
aarde.
Ik heb je verteld dat er sommige zielen zijn die hun
Vagevuur aan de voet van het altaar doen. Ze zijn hier niet voor fouten die ze
in de kerk hebben gepleegd, omdat de fouten die Jezus direct aanvallen, als
Jezus aanwezig is in het Tabernakel, streng worden gestraft in het Vagevuur. De
zielen die daar in aanbidding zijn, zitten als beloning daar omwille van hun
eerbiedig gedrag in de Heilige Aanwezigheid. Ze lijden minder dan als ze in het
Vagevuur waren en Jezus, die ze overwegen met de ogen van hun ziel of geloof,
verzacht hun lijden door Zijn onzichtbare Aanwezigheid.
Bid alsjeblieft voor alle zielen in het Vagevuur,
vooral voor degenen die in de steek gelaten worden!
Vele mensen zijn zich niet bewust dat de heilige
zielen in het Vagevuur verschrikkelijk lijden -- veel meer dan iemand op aarde,
zou kunnen inbeelden. De H. Maagd Maria zei aan de zieners in Medjugorje: "De
heilige zielen in het vagevuur lijden dezelfde kwellingen als de zielen die
vervloekt zijn in de Hel." En omdat ze nu in het hiernamaals zijn bezitten
ze niet langer dezelfde gave van vrije wil waar wij met gezegend zijn. Daarom
hangen ze helemaal af van onze hulp. En hoewel ze zo'n zielepijn doorstaan doen
ze dit met een gewillig hart omdat ze weten dat ze mettertijd zullen bevrijd
worden en naar de Hemel mogen. In tegenstelling met de verloren zielen die
eeuwig vervloekt zijn in de Hel. De duurtijd varieert van persoon tot persoon,
voor sommigen is het kort; voor anderen kan het eeuwen duren. We kunnen echter
bidden door te bidden voor hun bevrijding!
Jezus Christus beloofde aan de H. Gertrude dat Hij
1000 zielen uit het vagevuur zou bevrijden elke keer het volgende gebed wordt
gebeden met liefde en toewijding. Alsjeblieft zeg dit gebed dagelijks.
Eeuwige Vader, ik offer U het Allerkostbaarste Bloed
van Uw Goddelijke Zoon, Jezus, in vereniging met de Missen vandaag opgedragen in
de wereld, voor alle Heilige Zielen in het Vagevuur, voor zondaars overal, voor
de zondaars in de Universele Kerk, degenen in mijn familie en in mijn gezin.
Amen.
Als je dit tien keer bidt dan laat je 10.000 zielen
toe de Hemel in te gaan.
De pastoor
zette het in de krant, maar de redactie ontving het een uur te laat. Zo stond
het in de krant een dag na mijn voordracht.
Kunnen
familieleden die voor ons sterven ons ontvangen wanneer we sterven?
Ja. Ze
ontvangen ons wanneer we in het uur van onze dood zijn en ook dat is een grote
genade van God.
Hebben
dromen over overledenen een betekenis?
Dat kan
zijn, maar interpreteer niet elke droom. Dikwijls zijn dromen als schaduwen,
maar niet altijd. [...] Soms kan een droom richtinggevend zijn.
En de
rozenkrans bidden wordt tegenwoordig zo weinig gebeden. En vooral de rozenkrans
is ons grootste wapen. Het gebed van de rozenkrans is zo noodzakelijk. In het
jaar 1968 van 14 tot 15 september vertelde mij een ziel dat Oostenrijk in
groter gevaar was dan Tsjechoslowakije. Maar als de helft van de Katholieken in
Oostenrijk alle dagen een rozenkrans zouden bidden zou alles tegengehouden
worden. Ik probeerde dit zo goed ik kon te verspreiden. Sommigen geloofden het
en anderen niet. Ik kende mensen in een rolstoel die elke dag 40 rozenkransen
baden voor de anderen die niet baden. En de arme zielen zeiden mij dat vele
dingen afgewend zijn door het bidden van meer rozenkransen. Zo zien we altijd :
gebed en offers. Dan kunnen we alles redden.
Er was een
man die ik goed gekend heb en hij stierf. En op een dag was hij vooraan in de
kerk en hij nam wat wijwater. Dan keek ik naar hem en zei: "Je bent reeds
dood, wat doe je hier?" "Ik kan de kerk niet binnen omdat ik
gedurende mijn leven altijd buiten bleef, ik ging niet binnen. Nu moet ik
wachten". En nu moet ik een ander verhaal vertellen. Op een zondagmorgen
kwam een persoon naar mij en vroeg mij of hij mij kon spreken. "Natuurlijk!"
"Maar lach me alsjeblieft niet uit." Dan zei ik: "Vraag maar."
Dan zei hij dat hij nooit in God had geloofd. Zijn ouders waren ook niet
gelovig.
En toen de
pastoor kwam voor godsdienstlessen ging ik weg omdat het niet verplicht was ze
bij te wonen. "Wat ik van godsdienst wist kwam van mijn vrienden in het
cafe." Natuurlijk was zijn kennis van godsdienst niet zoals het moest
zijn. Hij had het idee opgevat dat alles eindigde wanneer hij dood was. Hij
werd ziek. Meningitis! De dokter vroeg hem zijn laatste wilsbeschikkingen op te
maken. Hij moest zich voorbereiden op zijn dood. Hij antwoordde: "Ik maak
geen testament want wanneer het voorbij is, is het voorbij." Hij dacht dat
hij dood was, maar hij was in doodsstrijd wanneer plotseling een man voor hem
stond en hem een kruisteken maakte. Hij dacht is dit nu Jezus waarover mijn
vrienden praatten. Dan zal ik het niet goed hebben, ik heb nooit in Hem
geloofd. Zo zei hij tot deze man: "Als je Jezus bent, moet je weten dat
het niet mijn fout was dat ik nooit in jou geloofde, omdat mijn ouders ook
nooit in Jou geloofden. Ik hoop dat je mij niet gewoonweg veroordeeld."
Daarna
verdween de man. Dan kwam er een mooie vrouw die medelijdend naar hem keek. Hij
dacht "Is dit Maria? Daar hebben de mensen bedevaarten voor gedaan en ik
heb ze uitgelachen? Wel dan zal ze mij ook niet helpen." Maar ze bleef
wachten. Hij vatte moed en zei: "Wil je me toch helpen? Ik zou niet naar
de hel willen gaan, als er een is." Dan verdween de vrouw. Dan was er iets
zo mooi dat er niets als dat in de hele wereld bestaat. En zo blij zijnde dat
ik gered was, werd ik wakker in mijn doodsstrijd. En ik zag dat ik weer op deze
armzalige plaats was.
Zou het
niet beter geweest zijn als ik dood was geweest. "Mijn beste", zei
ik, "dit mooie zien we voor we dood gaan. Na de dood is er een oordeel en
dit zou er niet goed uit gezien hebben voor jou." Hij zei: "Het kan
me niet schelen. Ik heb zo'n heimwee naar die schoonheid. Ik zou zelfmoord
plegen als het was toegestaan." Ik zei: "Nee, je mag dit niet doen! Leef
nu enkel een goed leven." Hij zei mij: "Ik weet het, je moet het mij
niet zeggen. Het mirakel was toen ik wakker werd uit mijn doodsstrijd wist ik
onmiddellijk wat ik mag doen en wat niet. Ik ben een arbeider en ik moet 2 uur
vroeger opstaan om de mis te kunnen bijwonen. Ik ga dit doen omdat ik weet
welke waarde een H. Mis heeft."
Ik zei hem:
"Mijn beste, je hebt een grote genade gekregen." Dit is zo waar, we
kennen de waarde niet van een H. Mis, we nemen het zo lichtzinnig op en we
zeggen: "Oh het is niet zo belangrijk als ik ga of niet." Maar als we
de waarde ervan kenden, zelfs op werkdagen zou de kerk vol zitten.
Ken je een
beetje over de hedendaagse modernisatie in de Kerk?
Ja, hier
zeggen de arme zielen wat goed is en wat verkeerd. De Paus wilde met het
Concilie een innerlijke hernieuwing en niet aan de buitenkant. Aan de
buitenkant enkel als ze tot innerlijke hernieuwing leidt. Maar de communie
ontvangen in de hand en al rechtstaand heeft nooit tot innerlijke hernieuwing
geleid. Maar veel tot oneerbiedigheid tegenover het H. Sacrament. Het leidt tot
twist in jullie gezinnen en als je de vreze voor de H. Eucharistie wegneemt dan
lijd je hele geloof en niet alleen door dit dwaze ontvangen van de communie in
de hand al rechtstaand. Maar het zal spoedig gedaan zijn. Het zal zo niet
blijven. Een als we het nu reeds goed doen zal het beter zijn dan als de Heer
moet tussenkomen.
We moeten
ook bidden voor onze bisschoppen en priesters, zodat ze terug de juiste weg
volgen. Dat is de enige manier voor de kerk om terug tot geloof te komen en vreze
te hebben voor het allerheiligste Sacrament. We moeten offers brengen en
bidden.
De arme
zielen vertelden mij ook dat Rusland Duitsland al lang had binnengevallen als
er niet zoveel plaatsen voor gebed en berouw hadden geweest. Dit houdt dit weg,
gebed en offers. Dit zal de kerk redden.
Ze zeggen
dat ik tegen moderne kerken ben, maar ik ben niet tegen moderne kerken, als ze
het goed voorhebben, maar als het is zoals een kerk die ik in Wenen heb gezien
in de Hetzendorferstrasse is het een belachelijk maken van een katholieke kerk.
Ik vroeg wie die kerk had gebouwd. "De Vrijmetselaars". "Ja, zo
ziet het er inderdaad uit".
In
Oost-Tirol zag ik een moderne kerk. Ik was gelukkig om te zien dat het
allerheiligste Sacrament in het midden was geplaatst en aan beide zijden was er
een communiebank, het midden werd vrij gehouden zodat degenen die wensten te
knielen konden knielen en degenen die wilden rechtstaan konden rechtstaan. Er
was een mooi beeld van de Heilige Maria, die ontbreekt in deze nieuwe kerken
van tegenwoordig. Ik zag deze Kerk graag.
Kunnen de
arme zielen ons helpen?
Ja, ze
kunnen ons onvoorstelbaar helpen. Als we hen met vertrouwen aanroepen en hen
hulp beloven, als bijvoorbeeld iemand diep slaapt zodat ze de alarmklok niet
horen. Bid voor je slaapt een Onzevader voor de arme zielen. Zeg hen de exacte
tijd dat ze jullie moeten wekken. En je zult ontwaken op die tijd. Ik heb geen
alarmklok nodig.
In Bludenz
ken ik een leraar die op pensioen is. Ik heb een sleutel van haar flat om te
gebruiken als ik zeer vroeg in de ochtend moet opstaan. Zo slaap ik daar van 's
avonds al. Ik zei de arme zielen dat ze me om 2 uur moesten wekken zodat ik mij
niet moest haasten want het duurt 20 minuten om naar het station te gaan. Ik
werd om 3 uur wakker. Wat was er gebeurd? De arme zielen wekken mij altijd op
tijd. Ik keek buiten. Het was 3 uur. Nu begrijp ik er niets van. Wat moet ik
doen? Vlug naar de trein gaan, misschien is er een andere trein en ben ik op
tijd. Dan zei de treinconducteur mij: "Rustig, de tijd is een uur te laat."De
arme zielen lieten mij een uur langer slapen.
Dan heb je
al deze slechte magazines. We zouden de helft minder jeugd criminaliteit hebben
als ze er niet meer zouden zijn. We moeten er iets aan doen. Handtekeningen
verzamelen dat we deze boel niet moeten hebben en ook niet op tv. Dan zal het
verdwijnen. Eens vroeg ik een journalist waarom breng je altijd rommel voor een
goed tv-programma. Ja, we doen wat mensen graag hebben. Wel, mensen zouden
moeten zeggen wat ze graag hebben, maar als niemand iets zegt doen we wat we
willen. Goede mensen zeggen te weinig. En mensen zijn te laf om actie te
ondernemen.
In Kufstein
was er iemand dat ervoor zorgde dat er geen voorlichtingsonderwijs gegeven werd
op school. Ze zamelde handtekeningen in dat ze dit niet wilden op school. (geen
voorlichtingsonderwijs in de lagere school) Ze ging naar de schoolinspecteur en
hij zei : Als de mensen het niet willen dan doen we dit niet. Zelfs de leraars
dankten haar ervoor om deze lessen niet te houden. Je moet iets doen. De goede
mensen doen te weinig.
Herkennen
we alle mensen in de hemel die we hier op aarde kenden?
Ja, we
zullen allen samenkomen en elkaar met grote vreugde herkennen, dat staat vast.
Moeten we
bidden voor de overleden familieleden zelfs al zijn ze reeds verlost?
Ja, omdat
ze het kunnen delen en we helpen hen goed als we dit doen.
Hebben de
mensen in de hemel elk dezelfde gelukzaligheid?
Nee, het is
allemaal verschillend. Het is zoveel als je verdient. Iemand zei eens dat het
niet juist was van onze Heer. Waarom? Er is het vagevuur en daar maken we
eerherstel voor alles. Ja, je zegt het goed, het vagevuur is er voor eerherstel
maar je kunt geen eerherstel maken voor verloren zaken. Zolang we leven kunnen
we veel verkrijgen. Beter vroeger dan later. Maar niet meer wanneer we dood
zijn. Dan is het gedaan. En omdat ik dit eens zei was er terstond iemand die
zich bekeerde. Dat was een eigenaar van een bedrijf en wanneer hij het blaadje
zag dacht hij: "Wat een nonsens, dit is nooit waar. Maar ik heb vandaag
tijd ik kan eens naar die nonsens gaan kijken."
Hij zat op
de laatste rij en plotseling raakte hij in gesprek. En ik zei dat als je leeft
nog alles kon rechtzetten zei hij: "Nu ga ik veranderen." Hij ging
naar huis en vertelde zijn zoon: "Neem het bedrijf over. Ik wil niet meer
betrokken zijn in al deze wereldse dingen." De zoon wilde dit reeds voor
een lange tijd maar de vader zei altijd: "Nee zolang ik leef is het buiten
de kwestie, nadien kun je alles hebben." En nu vroeg de vader om het
bedrijf over te nemen. "Wat is er gebeurd, vader?" "Ik zeg het
je morgen." De vader sliep er nog eens over. In de morgen zei de zoon: "Nu
vader?" Ja en hij zei het hem.
Daarna
wilde hij dat ik bij hem kwam spreken. Hij vroeg aan de burgemeester om de
stadshal te hebben die 1000 plaatsen had en luidsprekers. Ja, je kunt het
boeken maar het kost 300 Mark. Het geeft niet. We zetten het in het nieuwsblad
en we zullen genoeg mensen hebben om de kosten te dekken. De pastoor las ook
het nieuwsblad en zei: "Wat doe je nu, en zonder mijn toestemming!"
Dan zei hij: "Je moet je niet opwinden pastoor, ik ga mijn ziel niet
verloren laten gaan voor jou." De pastoor antwoordde: "Ik zet
onmiddellijk een artikel in de krant dat niemand mag gaan". Maar hij zei: "Ja
pastoor, je kunt dat doen maar ik zal al de beschermengelen oproepen van de
hele parochie dat de mensen toch komen. We zullen eens zien wie de winnaar is."
Moeder
Maria weet waar het offer van het lijden het meest nodig is. Als we zien in de
Hemel hoevele zielen we hebben gered daardoor. Omdat bij lijden veel meer
zielen gered worden dan met de beste preken. We zouden dit aan de zieken moeten
zeggen zodat ze niet geloven dat ze nutteloos zijn. Ze zijn onze grootste
zielen die lijden opofferen als eerherstel.
Wanneer er
de lawineramp was in 1954 was er een vrouw van Fontanelle. Ze was reeds 30 jaar
ziek in bed en werd maar weinig naar gekeken. De mensen waren bang dat de
lawine over het bos ging komen recht op de vallei van Fontanelle. Het bos werd
neergemaaid en slechts drie of vier bomen stopten deze enorme lawine. De mensen
waren verbaasd, hoe was het mogelijk dat deze enkele bomen deze extreme kracht
konden tegenhouden. Dan wist ik van de arme zielen dat het niet de bomen waren
die de lawine hadden gestopt maar deze vrouw die ziek te bed lag en die al haar
lijden had opgeofferd voor het welzijn van de parochie. Zo zien we wat geduldig
lijden kan bereiken.
Zijn er
mensen van andere geloofsovertuigingen in het vagevuur?
Ja, zelfs
degenen die niet in het vagevuur geloofden. Als een persoon van een ander
geloof gelooft dat hij het juiste geloof heeft en hij leeft
verantwoordelijkheidsgezind dan heeft hij ons geloof. Hij deed het juiste en
hij zal naar de hemel gaan. Vele keren zeggen de mensen mij dat ze dat verkeerd
onderwezen hebben. Ze zeiden dat enkel de katholieke kerk ons tot de hemel kon
leiden en dat het nu niet zo is.
Dan zeg ik,
ja ze hebben mij hetzelfde onderwezen, maar niet uitgelegd. Als een persoon van
een ander geloof denkt dat hij het juiste geloof heeft en
verantwoordelijkheidsgezind leeft dan heeft hij praktisch ons geloof. Hij wilde
het juiste doen en zal naar de hemel gaan. Een persoon van een ander geloof kan
soms een grotere gelukzaligheid in de hemel bekomen dan een katholiek. Het
hangt ervan af hoe hij leefde.
Toen er een
lawineramp was, was er een jongen van 21 jaar, een deugniet, maar hij was
behulpzaam. Wanneer hij het geschreeuw om hulp hoorde riep hij zijn moeder en
zei zij dat het niet altijd hij moest zijn die ging helpen. Dat ook de anderen
eens mochten helpen. Maar hij luisterde niet naar zijn moeder en ging direct
helpen. Van zodra hij uit huis was trof de lawine hem en de jongen was dood. De
andere jongens zeiden mij dat ze niet wilden sterven zoals die jongen. "Waarom
niet?" vroeg ik. "Je weet niet wat hij de hele tijd aan het doen was."
Ik zei: "Hij
deed wat hij deed, maar deze jongen is niet verloren. Hij wilde anderen helpen
en stierf zo en dat is altijd een gelukzalige dood." Drie nachten later
kwam hij reeds naar mij en ik vroeg : "Othmar, wat heb je nodig?" "Marie
zie toe dat ze drie missen voor mij doen en ik zal verlost zijn. Ja, Marie, ik
stierf in dienst van liefdadigheid, de liefde van God bedekte alles." Ik
begreep het wel, op het einde had hij zijn leven gegeven voor zijn naaste. En
liefde wordt te weinig geapprecieerd, de kleinste daad van liefde wordt zeer
beloond.
Een ziel
heeft me gevraagd: "Ken je mij?" En ik zei: "Nee, ik ken je
niet." "Het kan zijn."In de dertiger jaren wilde je naar het
klooster gaan en ik was een voorbijganger". Wanneer hij dit zei begreep ik
onmiddellijk wat er gaande was. Ik was maar 17 jaar en dan waren er nog geen
arme zielen die mij opzochten. Maar ik tolereerde het nooit als iemand zich
laatdunkend over kerkelijke zaken uitliet. En die man had het over de priesters
en de kerk. Ik ging er erg tegenin.
Dan zei hij
dat ik te jong was om zo tegen hem te spreken. Hij zei dat ik nog niets had
gezien. Maar ik zei dat ik nog altijd slimmer was dan hij. Dan keek hij naar
beneden en zei geen woord meer. Wanneer hij wegging bad ik, lieve God laat hem
niet verloren gaan. Hij zei dat dit gebed hem had gered anders was hij verloren
gegaan. Het gebed om bekering wordt gewoonlijk gehoord wanneer een persoon niet
voortdurend en koppig tegenwerkt.
De 10
geboden van God moeten opnieuw geleerd worden in de godsdienstlessen. Ik ken
jonge mensen die 20 of 30 jaar zijn en die nooit gehoord hebben van de 10
geboden. Ze hebben het niet geleerd op school. Hier in Vorarlberg was er een
godsdienstleraar die de 10 geboden van God leerde en daarom ontslagen werd. Dit
is hoe het er nu aan toe gaat.
Maar het
zal niet voor lang meer zijn. Dan zal het veranderen, het zal beter zijn, net
zoals het vroeger was. En de tijd zal spoedig komen. Laten we meer geduld en
moed hebben en standvastig zijn in de waarheid.
Krijgen
ouders te lijden omdat ze hun kinderen niet goed opgevoed hebben?
Ja, en
veel. Ik weet ook van de arme zielen hoe de opvoeding van kinderen zou moeten
zijn. Het basisprincipe om kinderen op te voeden is strikt te zijn wanneer ze
jong zijn en goed wanneer het adolescenten zijn. En als we strikt zijn met
jonge kinderen hebben we minder werk met tieners. Want jonge kinderen een
educatie geven is veel gemakkelijker dan voor volwassenen. Ik heb 30 jaar de
kinderen voorbereid op het ontvangen van de Eerste Communie. En ik vroeg elk
kind een klein offer te brengen tussen de ene les en de andere. Er was nooit
geen probleem daarmee. De kinderen maakten graag offers. Natuurlijk moest je
hen eerst uitleggen wat de waarde ervan was. We moeten de kinderen meer leren
hoe zichzelf te verloochenen. Zo zullen ze dit ook doen als ze volwassen zijn.
Heeft gebed
altijd waarde als iemand verstrooid is?
Stop niet
met bidden wanneer je aan het denken bent, "Ah, vandaag ben ik zo verward,
het is beter dat ik niet bid, het zou anders toch geen goed gebed zijn". Nee,
het is juist dan dat we moeten bidden. Het is de duivel die aan het werk is. Hij
wil dat we stoppen met bidden. Als we ons voorhouden te bidden en zeggen: nu ga
ik proberen het gebed goed te zeggen zijn we de volgende minuut verstrooid. Blijf
voortbidden.
Het kan
zijn dat we de volgende minuut weer verstrooid zijn. Blijf dan nog voortbidden.
En start niet altijd van het begin, anders heb je nooit gedaan. Vertrouw
gewoonweg en blijf bidden en dan is het gebed goed. Als we volledig opgaan in
gebed kost het ons altijd een kleine moeite om terug te bidden. En gebed met
offers is altijd het meest effectief.
Een vrouw, die nog leefde, kwam naar mij en vertelde
mij over haar overleden echtgenoot. Ze zei ook dat haar zoon fel aan haar
echtgenoot was, maar dat hij nu verloren liep. Ze vroeg aan haar zoon te
vertellen dat ik een bezoek had gekregen van zijn vaders ziel en dat hij veel
leed omwille van hem. De jongen wilde zich niet bekeren, maar hij kon ook niet
hebben dat zijn vader zou lijden door hem. Dan zei ik haar te bidden tot onze
geliefde God dat de vader kon komen en tot haar zoon spreken. "Ja maar als
de vader niet komt zou je het toch kunnen zeggen" zei de vrouw. "Onmogelijk,
dit zou een leugen zijn"
In zulke zaken moet je strikt in de waarheid blijven. De
vader kon niet komen en ik kon het de jongen niet zeggen. Misschien zou hij
zich toch niet bekeerd hebben. Dikwijls kan een gave van genade vals zijn als
je je niet aan de waarheid houdt. Bijvoorbeeld als je meer toevoegt dan de
boodschap was. Dan zal de genade van God wegvallen. In zulke zaken moet je je
strikt aan de waarheid houden. Want een leugen zal altijd uitkomen.
Oordeelt God dikwijls heel anders dan de mensen?
Ja, en dit is goed, anders zouden we het dikwijls
verkeerd hebben. Eens vroeg een man naar twee overleden mensen en hij zei : Ik
ben nieuwsgierig naar het antwoord. "Waarom?" vroeg ik. "Ik zeg
niet waarom, ik wil enkel het antwoord". Na een maand kwam hij terug en
vroeg of ik het antwoord had. "Ja, ik heb het antwoord." "En wat
is het antwoord?" "Deze vrouw is verlost en deze man is nog altijd in
het vagevuur". "Wat"! zei hij, dat kan niet waar zijn volgens
ons geloof. "Waarom?" "Deze vrouw stierf van een abortus in het
ziekenhuis, hoe kan ze verlost zijn? En deze man was de eerste in de mis en in
de kerk en hij zou nog altijd in het vagevuur zitten? Dit kan gewoonweg niet
volgens ons geloof".
Dan zei ik "Het is het Mariale jaar en sinds ik
zovele antwoorden krijg zou het kunnen dat ik ze gemixt heb." Ik vroeg het
opnieuw en de arme ziel zei dat ik het goed had opgeschreven. Ik kon de man
geen ander antwoord geven. De zielen waren van hetzelfde dorp. Dan kwam een
vrouw naar me van dit dorp en ze zei: "Er is zoveel commotie om het
antwoord van deze twee mensen." Ik kon geen ander antwoord geven. God
oordeelt anders. Dan zei ze: "Dat heeft juist mijn geloof versterkt. Het
feit dat deze mensen dat oordeel gekregen hadden." Toen vroeg ik : "Waarom?"
"Dat is waarom ik ben gekomen, ik kende deze vrouw goed. Het is waar ze
was moreel niet goed.
Maar ze had een grote erfenis te dragen. Ze leed veel
daardoor. Ze kwam dikwijls naar mij en zei dat anderen zo goed konden leven en
dat zij telkens opnieuw in de miserie verviel. Het is zinloos dat ik naar de
biecht ga, ik zal nooit beter worden. Maar ik overtuigde haar opnieuw en
opnieuw naar de biecht te gaan. Weet je wel hoeveel genade je krijgt enkel in
de biecht? En dan ging ze opnieuw naar de biecht. En op haar sterfbed zei de
priester dat hij meer zo'n mensen wilde zien die zo'n berouw toonden zoals
haar. Hij had veel mensen zien sterven maar geen die zoveel berouw toonde als
zij."
En de man was inderdaad de eerste en de laatste in de
kerk, maar hij had over iedereen kritiek. En wat mij het meest schokte was dat
hij deze vrouw kende en hoe ze leefde. Ze stierf voor hem en werd begraven in
de kerk. Maar niemand was er zo tegen als die man. "Wat moet deze vrouw in
de kerk begraven worden? Ze moet niet begraven worden op het kerkhof" zei
hij.
Dan zei ik dat ik niet verbaasd was dat hij in het
vagevuur zit omdat we niet het recht hebben te oordelen over een ander persoon.
We weten niet waarom deze persoon zo is. Van de buitenkant kunnen mensen exact
hetzelfde doen maar de schuld kan voor elk anders zijn. Daarom mogen we nooit
oordelen over iemand.
Een ziel kwam naar mij en zei "ik had het ergste
vagevuur omdat ik in vijandschap leefde met een andere vrouw en zij was de
schuldige dat deze vijandigheid was opgekomen. De andere vrouw wilde dikwijls
vrede stichten maar ik verwierp haar telkens." Ze zei dat ze niets wilde
te maken hebben met die andere vrouw. Dat zei ze zelfs tijdens haar laatste
ziekte. Ze had een stenen hart. Ook omdat niemand iets van haar had gekregen. Ook
niet wanneer ze geld verzamelden voor parochiale noden. Een persoon met een
stenen hart kan lang wachten in het vagevuur tot ze hulp krijgt. Het gezegde "Gezegend
zijn de barmhartigen want zij zullen barmhartigheid ondervinden" is waar. Je
ziet hier in dit geval hoe vijandigheid bestraft wordt.
Men zegt dikwijls : "Ik wil vrede stichten, maar
de anderen aanvaarden dit niet. Wel we hebben de hand van verzoening aangeboden
en de anderen willen het niet bijleggen, dan hebben we onze plicht gedaan. De
andere personen zijn verantwoordelijk voor hun handelingen. En helaas is het
een gebrek aan liefde. Zelfs in onze gezinnen wanneer je iemand ruw behandeld
in plaats van het op een liefdevolle manier te zeggen. Men zou veel meer
bereiken als we het op een liefdevolle manier zouden kunnen zeggen. En dat is
belangrijk, iedere dag. Liefde bedekt vele zonden.
Wat met zelfmoorden?
Velen hebben gevraagd om vele zelfmoorden. Tot nu is
er geen enkel verloren van degenen die ze gevraagd hebben. Ik kan niet zeggen
of er geen enkele verloren ziel is bij zelfmoord, maar voor degenen die werden
gevraagd was er geen enkele verloren. Dikwijls heb ik het antwoord gekregen :
Degenen die verantwoordelijk zijn voor de zelfmoord hebben meer
verantwoordelijkheid te dragen. Als het de fout is van een andere persoon kan
het beslissend zijn, wanneer ze hem gelasterd hebben, hem niet geholpen hebben
en hij daardoor een zelfmoord doet hebben de anderen meer verantwoordelijkheid.
Of als een persoon een ziekte heeft. Een gezond iemand of een persoon die goed
behandeld is pleegt normaal geen zelfmoord.
Wat met de kinderen die niet gedoopt werden?
Ook zij zijn gelukzalig. Gelukzaligheid is op zichzelf
perfect, ze hebben niet de visie van God als die anderen. Maar ze weten het
niet. Ze geloven dat ze het mooiste ding hebben dat er is.
Maar als een moeder bang is dat haar kind niet levend
geboren zal worden zodat het kan gedoopt worden en het sterft. Als dat kind nog
niet geboren is, is dat kind gedoopt. Het verlangen naar het doopsel van de
moeder wordt in consideratie genomen. En dit kind zal de visie van God hebben.
Heeft lijden echt zoveel waarde?
Lijden heeft de grootste waarde. Als we geduldig
lijden en als we het goed offeren. En de beste manier is het offeren van het
lijden in de handen van de Moeder van God te plaatsen zodat ze het de
bestemming kan geven die ze wil.
Een ziel kwam naar mij en zei 30 jaar in het vagevuur
te moeten blijven omdat ze haar dochter niet het klooster liet ingaan. Zo groot
is de verantwoordelijkheid als we een kind niet naar God laten gaan als hij ze
oproept.
Verschillende keren kwam een priesterziel naar mij en
klaagde dat hij erg moest lijden omdat hij de communiebanken in de kerk had
weggedaan. Zo moesten de mensen van dan af de Heilige Communie rechtstaand
ontvangen. We kunnen zien dat hier is verkeerd is. De Paus heeft toegestaan dat
de Heilige Communie staand mag ontvangen worden voor degenen die niet goed kunnen
knielen. Waar we niet goed kunnen knielen mogen we het ook rechtstaand
ontvangen. Maar wie de Heilige Communie al knielend wil ontvangen moet de
mogelijkheid krijgen om de Heilige Communie knielend te ontvangen. Dit wenst de
Paus.
Wat de Communie in de handen betreft: "Handen
af!!!" Dikwijls wordt gezegd waarom het Concilie het heeft geintroduceerd.
- Geen concilie en geen paus hebben de communie in de handen en rechtstaand
geintroduceerd, het waren de maconnieke kardinalen die het geintroduceerd
hebben. Reeds in 1912 hebben de Vrijmetselaars gezegd : "we moeten de
heilige communie in de hand introduceren op een slimme manier. Dan hebben we
spoedig de kerk verpletterd."
Ze konden het een lange tijd niet introduceren, maar
uiteindelijk is het hen toch gelukt. Maar ze zullen de Kerk niet kunnen
uitroeien. De Verlosser zei aan Petrus, Jij bent Petrus en op jou zal Ik mijn
kerk bouwen. En de poorten van de hel zullen de Kerk niet overweldigen.
Komen ook kinderen in het vagevuur?
Ja, van zodra een kind weet wat slecht is en het toch doet. Dan is het kind
schuldig. Maar de kinderen hebben geen zwaar vagevuur omdat ze niet het volle
begrip hebben.
Om welke reden geef je deze voordrachten?
Eerst en vooral om het geloof van de mensen te
versterken, vooral dan het geloof in het vagevuur. En zo krijgen de arme zielen
meer hulp. En ook om de mensen de kans te geven vragen te stellen op religieus
vlak. Dit is belangrijk tegenwoordig. De arme zielen zeggen dat ik overal moet
gaan waar nodig is, dat is mijn apostolaat.
Word je ervoor betaald?
Nee, het is een principe voor mij dat ik niet voor deze voordrachten betaald
word. Omdat wanneer er geld mee gemoeid is de duivelse tegenstander aan het
werk is. En dan zou je niet dat effect hebben. Als iemand wil dat ik een
voordracht geef moet hij enkel de reiskosten en maaltijden betalen. Wat ik meer
ontvang is voor de arme zielen. Vele arme zielen komen en vragen me zoveel
missen te laten doen of vragen het geloof te verspreiden of andere goede werken
te doen voor hen. Deze uitgaven worden betaald met deze fondsen. Daarom ben ik
zeer dankbaar als jullie donaties verzamelen voor de arme zielen.
Wat doe je in het leven?
Ik had een kleine tuin, maar ik kan het niet meer
doen. Ik heb sociale bijstand. En arm leven was ik al gewoon thuis. Als je
zuinig bent heb je niet veel nodig. Zo kun je rond komen.
Welke scholen heb je bezocht?
Enkel de basisschool. (6-12 jaar)
Waarom heb je geen stiel geleerd?
Eerst en vooral leer je veel van de arme zielen. Dan
heb ik een groot vertrouwen in de H. Geest. En de H. Geest wordt te weinig
aanbeden. Als de jonge priesters tegenwoordig meer tot de H. Geest zouden
bidden zouden ze geen zo'n verwrongen meningen hebben die ze helaas te dikwijls
hebben.
Moeten we iedereen vergeven?
Ja, vooral onze overledenen. Ze laten ons niet in
vrede tot we hen vergeven hebben. En we moeten vergeven om onze eigen ziel.
Eens heeft een man gezegd: "Waarom zou ik die persoon vergeven? Hij heeft
me zoveel schade berokkent!" Dan zei ik hem te vergeven voor zijn eigen
ziel. Maar hij wou niet luisteren. Toen vroeg ik of hij het Onzevader bad? Hij
zei iedere dag. "Wel in dat gebed bid je vergeef ons onze schulden gelijk
wij vergeven aan onze schuldenaren. Je zegt eigenlijk aan onze geliefde God dat
Hij je niet moet vergeven omdat je je naaste niet vergeeft." En hij zei
dat hij het zo nog niet had bekeken.
Ja, dat gebeurt als we te weinig eerbied tonen in het
gebed en we niet volgens het gebed leven. Op het einde verkreeg ik dat hij zei
: "In Gods Naam, ik zal hem vergeven zodat de goede Heer me ook vergeeft."
Een andere man die niet vergaf moest een huis bouwen. En telkens de muur af was
aan de ene kant stortte de muur aan de andere kant in. Hij wist niet wat er
gebeurde. Dan zei ik hem dat hij iedereen moest vergeven. Dat deed hij en hij
kon voort bouwen.
Hoe kan je vragen over de overledenen?
Op een zaterdag of op een Moeder van God-dag kan ik
vragen. Wanneer een arme ziel komt moet ik vragen: "Wat heb je nodig of
wat kan ik voor je doen?" Anders kan de ziel niets zeggen. Dan kan de ziel
zeggen hoe ze verlost kan worden en als ze blijft kan ik vragen stellen die
jullie mij geven. Dan zal ik het antwoord krijgen maar niet van dezelfde ziel
omdat na ik gedaan heb wat de ziel mij vroeg en gebeden heb is de ziel verlost.
Het antwoord brengt een andere ziel. [...]
Hoe komt het dat er twee of drie keer een antwoord
komt van dezelfde ziel?
Ik wist het ook niet in het begin, maar een ziel heeft
het uitgelegd. De ziel is reeds verlost de eerste keer. Maar verloste zielen
mogen om missen vragen door andere arme zielen, voor een vriend die ze willen
verlossen. En de ziel heeft enkel deze missen nodig. Dan is het niet voor deze
ziel maar voor een ziel die ze willen verlossen. (overtallige missen dienen dus
voor andere arme zielen)
Er was eens een ziel die kwam en die zei "ik
stierf in het jaar 500". Ik vroeg "wat heb je gedaan omdat je zolang
in het vagevuur zit. En hij zei het mij. Ik was een revolutionair. Ik hielp als
de H. Ursula gemarteld werd. Een als een kleine jongen niet veel voor mij had
gebeden zou ik verloren geweest zijn. We zien dat het gebed om bekering bijna
altijd beantwoord wordt. Als die persoon niet koppig het tegenwerkt.
Het fenomeen van de arme zielen is er niet om de
nieuwsgierigheid te bevredigen. Als God dergelijke dingen toelaat ligt het in
het plan van de goddelijke orde van verlossing en moeten ze als zodanig aanzien
worden. Het zou een geestelijk voordeel voor de levenden moeten zijn en een
troost voor de arme zielen door meer bijstand. Het moedigt de levenden aan meer
te bidden en offers te doen voor de arme zielen. Meer te denken over het
stervensuur en eeuwig leven en je leven ernaar te richten. De private
openbaringen zouden dit tot doel moeten hebben. Enkel voor dit doel laat God
deze dingen toe.
Moge de goede en barmhartige God zijn genade en
zegening ervoor geven. De ziel aan wie Gods goedheid een bijzondere genade
geeft, voelt dit reeds wanneer hij kind is, en vele keren in latere jaren, en
Hij geeft het zelfs aan een persoon die het eigenlijk niet waard is. Gods wegen
zijn wonderbaarlijk en ondoorgrondelijk. Tegenwoordig hebben velen vooroordelen
waar ze zeggen dat ze enkel geloof moeten hechten aan de leer van de katholieke
kerk.
Maar geloven ze ook niet in het buitengewone of in de
fenomenen van de moeder van God, dan hebben ze geen mirakels nodig. We moeten
alles geloven wat de katholieke kerk ons leert en hoe het met zekerheid
onderwijst, dan zouden we geen mirakels nodig hebben. Maar hier wringt het
schoentje. Kunnen we God bevelen wat hij mag en niet mag doen? God weet in Zijn
goedheid en barmhartigheid veel meer dan een professor of een theoloog.
Hij weet wat tegenwoordig nodig is en wat niet. Een
grote zondaar zou een grote heilige kunnen worden als hij Gods genade volgt. De
Kerk is in zulke zaken heel voorzichtig en behoedzaam omdat onder het mom van
goed de boze tegenstander zijn zaken kan doen. Daarom heeft de Kerk het recht
en de plicht om zulke dingen in beraad te houden of ze echt zijn of niet omdat
de Kerk de bewaker is van de waarheid.
Maar ze zouden niet mogen afgewezen worden als
dergelijke zaken in perfecte vereniging zijn met de leer van Christus en de
mensen erdoor gesticht worden. Hoewel het een openbaring zou kunnen zijn die
theologisch nog niet uitgelegd kan worden.
Waarom bezoeken de arme zielen enkel jou?
Waarom ze naar mij komen weet ik nauwelijks. Bovenal
mag niemand denken dat ze niet zo vroom zijn als mij, anders zou ik ook bezoek
krijgen van de arme zielen. Nee, dergelijke dingen zijn geen indicator van
heiligheid. De graad van heiligheid is en blijft de liefde die we hebben voor
God en uit die liefde de liefde voor de naaste. Dat is de essentie.
Wanneer was het bezoek van de eerste ziel?
1940
Ken je de arme zielen die je bezoeken?
Degene die ik heb gekend, ja
Heb je enkel bezoeken van Duitssprekende mensen?
Nee, ik kan het zien aan de kleur van hun gezicht dat
het een Japanner, een Indiaan is. Maar allen spreken Duits wat ze normaal nooit
zouden kunnen. Maar in de eeuwigheid is er een heel andere kennis dan we
denken.
Weten de arme zielen iets van onze dagelijkse zaken?
Meer dan we denken. Ze weten exact wie naar hun
begrafenis komt, wie voor hen bidt of wie enkel de begrafenis bijwoont. Ze
weten wat je over hen zegt, of wat je voor hen doet, veel beter dan als ze nog
leefden.
Kun je de arme zielen oproepen?
Nee, dat kan ik niet. Ze komen vanzelf. Hen oproepen
is spiritisme wat niet toegelaten is.
Kun je de arme zielen naar iemand anders sturen?
Nee, dat kan ik niet. Ik zou dit dikwijls willen doen.
Vooral naar degenen die zeggen: "Oh dit is nonsens, ik zou dat zelf willen
ervaren anders geloof ik het niet." Ik heb dikwijls gewenst om hen een
ziel te zenden, zodat ze het konden zien. Maar ik kan het niet.
Helpt het de arme zielen om olie en kaarsen voor hen
te branden?
Ja, vooral als het gewijd is. En hier heb ik een
verhaal bij te vertellen. Een vrouw heeft beloofd elke dag een lichtje te
branden voor de arme zielen elke zaterdag. Eerst zei haar man niets. Dan zei
hij "Stop met dit te doen, het is zinloos". "Maar ik heb het
beloofd, dacht ze, wat moet ik doen. Ik zet het lichtje in de oven en open de
oven een beetje zodat het niet uitgaat. In de oven gaat hij nooit kijken."
Nu wilde de man iets in de oven steken en hij zag de kaars branden en errond
zag hij gevouwen handen. Hij was bang en hij zei tot zijn vrouw: "Je hebt
de kaars in de oven gezet, wat doet het daar? Zet de kaars ergens zichtbaar en
zolang je maar wilt. Ik zeg er niets meer over."
Help wijwater de arme zielen veel?
Veel meer dan we denken. Zoveel we het gebruiken met
geloof en vertrouwen, of je nu een handvol water of een druppel gebruikt. Maar
neem verschillende keren een druppel water voor de arme zielen, dat helpt hen
veel. Helaas zijn er nu vele Katholieke gezinnen waar je geen wijwater vindt. Daarom
heeft de duivelse tegenstander zo'n grote macht omdat de mens geen remedie
heeft voor deze tegenstander.
Waar help je de arme zielen het best mee?
Het Offer van de Mis, als ze gedurende hun leven gewaardeerd
hebben. Is dit niet het geval zal het een lange tijd zijn dat ze het niet
krijgen. Later wel, maar voor een lange tijd niet, omdat ze het niet
gewaardeerd hebben. Als we de waarde van een Mis zouden kennen zouden de kerken
vol zitten, zelfs op werkdagen. Maar helaas is er zo weinig uitgelegd over het
offer van de Mis. In scholen en in de preek, men is bang om te zeggen wat de
waarde van de Mis.
Wat is het lijden van de arme zielen in het vagevuur?
Dit is heel verschillend. Het verlangen naar God heeft
elke ziel. Daarbovenop moeten ze lijden waar ze gezondigd in hebben. De zonden
tegen liefde zijn het zwaarst gestraft. Vijandigheid, stenen harten, laster,
arrogantie. Een nederige persoon, zelfs al is hij een grote zondaar zal niet
verloren gaan omdat hij erkent dat hij een zondaar is. Maar een arrogante
persoon is in gevaar om verloren te gaan.
Met betrekking tot liefdadigheid is er veel
bekritiseerd over liefdadigheidsinstellingen. "Oh het zijn niet de arme
mensen die het geld krijgen, daarom geef ik niets". Dat is een verkeerde
opvatting. Je geeft de donatie met de intentie een goede daad te stellen en dan
heb je een goede daad gesteld. Als het niet goed verdeeld wordt ben je er niet
verantwoordelijk voor.
Parodie op de Amerikaanse predikanten en hun levensstijl
Do you see the face on the TV screen Coming at you every Sunday See that face on the billboard That man is me
On the cover of the magazine There's no question why I'm smiling You buy a piece of paradise You buy a piece of me
I'll get you everything you wanted I'll get you everything you need You don't need to believe in hereafter - Je moet niet geloven in hierna, geloof enkel in mij Just believe in me
Cause Jesus he knows me And he knows I'm right I've been talking to Jesus all my life Oh yes he knows me And he knows I'm right And he's been telling me Everything is alright
I believe in the family - Ik geloof in het gezin met mijn altijd liefhebbende vrouw naast mij, maar ze weet niet van mijn lief of de man die ik tegenkwam gisteravond With my ever loving wife beside me But she don't know about my girlfriend Or the man I met last night
Do you believe in God Cause that's what I'm selling And if you wanna go to heaven I'll see you right
You won't even have to leave your house - Je moet je huis niet uit of uit je stoel komen, je hoeft zelfs de telefoon niet nemen want ik ben overal Or get out of your chair You don't even have to touch that dial Cause I'm everywhere
Cause Jesus he knows me And he knows I'm right I've been talking to Jesus all my life Oh yes he knows me And he knows I'm right And he's been telling me Everything gonna be alright
Won't find me practicing what I'm preaching - Je zult mij niet zien doen wat ik predik Won't find me making no sacrifice But I can get you a pocketful of miracles If you promise to be good, try to be nice God will take good care of you Just do as I say, don't do as I do
I'm counting my blessings, - Ik tel mijn zegeningen en ik vond waar geluk omdat ik rijker word dag na dag I've found true happiness Cause I'm getting richer, day by day You can find me in the phone book, Just call my toll free number You can do it anyway you want Just do it right away
There'll be no doubt in your mind You'll believe everything I'm saying If wanna get closer to him Get on your knees and start paying
Cause Jesus he knows me And he knows I'm right I've been talking to Jesus all my life Oh yes he knows me And he knows I'm right And he's been telling me Everything is alright
Ook bekend als: Margareta van Città-di-Castello of Margareta
van Metola.
Margaretha wordt geboren in 1287 te Metola in het bisdom Vado, Italië.
Haar ouders zijn welgesteld. Haar vader is soldaat in een hoge militaire rang
en rentmeester van een groot kasteel.
Als de ouders bemerken dat Margaretha niet alleen blind is, maar ook misvormd
(gebocheld) en kreupel omdat haar beentjes niet even lang zijn, willen haar
ouders eigenijk niets meer met haar te maken hebben.
De eerst jaren van haar leven doen ze alsof ze niet bestaat. Ze laten haar haar
eigen gang gaan in de tuin van het kasteel. Daar maakt het intelligent meisje
zoveel mogelijk gebruik van. Als ze zes jaar oud is sluiten haar ouders
Magaretha op in een kluis die tegen de kerk aan is gebouwd. Ze kan er niet uit,
maar door een luikje krijgt ze te eten en kan ze de Heilige Mis volgen en de
communie ontvangen. Nu is zij aangewezen op de liefdadigheidsinstellingen van
haar woonplaats. Het zijn enige rijke families die de zorg voor haar op zich
nemen.
Na 14 jaar ingesloten te zijn nemen haar ouders het misvormde meisje mee naar
een reliekschrijn in een naburig stadje om er te bidden voor haar genezing. Als
dat geen resultaat heeft verstoten ze haar.
Uit medelijden met het mismaakte en blinde meisje mag ze in 1300 intreden bij
de derde orde van de Dominicanessen en brengt haar tijd door met gebed en
liefdadigheid.
Zij heeft een grote devotie voor de heilige familie, Jezus, Maria en Jozef.
Mensen die haar hebben gekend, noemen haar de onschuld zelve.
Als ze, in grote armoede, op 33-jarige leeftijd komt te sterven (13 april 1320)
dringen de stedelingen erop aan dat zij een graf krijgt in de plaatselijke
dominicanenkerk. De priester weigert aanvankelijk maar als een kreupel meisje
tijdens de begrafenis plechtigheid genezen wordt stemt hij toe.
Volgens een legende vindt men, na haar dood, in haar hart
drie parels met daarop de afbeeldingen van Maria, Jozef en het Kind Jezus.
In 1588
wordt zij tot de eer der altaren verheven. Haar plaatselijke verering wordt op
19 oktober 1609 door paus Paulus V voor de gehele kerk bekrachtigd.
Haar stoffelijke resten, die op natuurlijke wijze gemummificeerd zijn, worden
nog altijd vereerd in een glazen sarcofaag.
Paus Franciscus bidt om snelle pijnloze dood als ISIS hem vermoordt
Paus Franciscus bidt om snelle
pijnloze dood als ISIS hem vermoordt
Geschiedenis zal zich herhalen: moslims zullen
opnieuw Europa aanvallen en proberen Rome te veroveren
Vader Jose Maria Pepe di
Paola van het Argentijnse nieuwsblad La
Carcova vroeg onlangs aan paus Franciscus wat hij vond van de
fanatiekelingen die u willen vermoorden. Daarmee verwees hij naar de
doodsbedreigingen die de islamitische terreurgroep ISIS aan het adres van de
leider van de Vaticaan hebben geuit. Franciscus antwoord: Ik heb tegen de
Heer gezegd: zorg voor me. Maar als het Uw wil is dat ik sterf of dat ze mij
iets aandoen, dan vraag ik U om één gunst: dat ze me geen pijn doen... Wat
fysieke pijn betreft ben ik namelijk echt een bangerik.
Onderdeel van de beroemde
profetie van Fatima is de moord op een toekomstige paus in de laatste fase
van de eindtijd. Volgens het visioen zal dit gebeuren zodra Rome in puin ligt,
hetzij door een oorlog, hetzij door massale plunderingen. De paus zal biddend
langs de lijken van andere geestelijken uit het Vaticaan worden weggevoerd naar
de top van een berg, daar bij een kruis neerknielen, en vervolgens worden
doodgeschoten. Na de moord op deze paus zal er een enorme vervolging van
christenen losbarsten.
Zelfs het Vaticaan
zal moslim worden
Net als andere islamitische
groepen noemt ISIS de paus de verspreider van valse waarheid. Italiaanse
autoriteiten nemen de doodsbedreigingen dermate serieus, dat onlangs de
bewaking bij het Vaticaan werd opgevoerd en het vliegverkeer boven het
stadsdeel werd beperkt.
Minstens 50 mensen uit
Italië vechten in Syrië en Irak aan de kant van ISIS. 80% van hen zijn
autochtone Italianen die zich tot de islam hebben bekeerd. Een Italiaanse krant
berichtte dat één van de redenen van hun bekering hun wantrouwen in de
Katholieke Kerk was.
De Bosnische moslim Ismar
Mesinovic, die in Italië moslims rekruteert voor ISIS, verklaarde in de zomer
van vorig jaar dat wij moslims geloven dat op een dag de hele wereld een
Islamitische Staat zal zijn. Ons doel is ervoor te zorgen dat zelfs het
Vaticaan moslim zal zijn. Misschien zal ik dat niet meer meemaken, maar die
tijd zal komen.
Het Kruis zal
worden gebroken en het zwijn vermoord
In één van de
propagandavideos verklaarde ISIS dat de Islamitische Staat door de genade van
Allah dagelijks groter wordt... Het is vanaf de oprichting door de wil van
Allah nooit gestopt. Haar bombardementen zullen nooit stoppen, totdat het Kruis
(het christendom) is gebroken,
het zwijn (de Joden) is
vermoord en de jizya (onderdanigheidsbelasting
voor alle overgebleven niet-moslims) is ingevoerd.
Dan zal er geen onrust
meer zijn op aarde, en hebben wij het (de
islam) door dwang teruggebracht, door jullie neus erin te persen,
en in de nekken van mensen te hakken. Het werd gevestigd door bommen en
explosies, door soldaten die wat moeilijk is niet als moeilijk beschouwen. Het
zijn leeuwen in de strijd wier drank het bloed van de ongelovigen is.
Het Kalifaat is duidelijk
teruggekeerd, en onze staat is duidelijk onwrikbaar. De harten van de gelovigen
werden genezen, de harten van de ongelovigen vervuld met angst. Wij zullen niet
vergeten trouw te blijven aan de (Islamitische) Staat. Wij zullen pas van het
leven genieten als alle moslimgevangenen overal zijn vrijgelaten, en als wij
Jeruzalem terug hebben en Andalusië (Spanje) en Rome door Allahs wil hebben
bezet.
Dat doen wij door actie,
niet enkel met woorden. Het is de belofte van de waarheid zegger (Mohammed),
vrede zij met hem... Mohammed zei: Mij zijn vijf dingen gegeven die nog nooit
aan een ander zijn gegeven. Dat is dat ik in één maand de overwinning behaalde
door terreur.
Moslims probeerden
al vaker Rome te veroveren
Als ISIS inderdaad Rome
bereikt hetzij op eigen kracht, hetzij door het mobiliseren van grote
aantallen in Europa wonende moslims, zoals het heeft aangekondigd- dan zal het
niet voor het eerst zijn dat de stad door de islam zal worden belegerd. In het
jaar 849 werd de St. Pieterbasiliek al eens geplunderd door moslims en werden
vele christenen vermoord, totdat de islamitische invasiemacht door Paus Leo IV
werd verdreven.
In de 16e eeuw
probeerden de Ottomaanse Turken onder leiding van sultan Mehmet II opnieuw het
Vaticaan te veroveren. Het moslimleger landde op de Italiaanse kust , bestormde
de stad Otranto en slachtte 12.000 mensen af, velen omdat ze weigerden zich te
bekeren tot de islam. Alle christelijke geestelijken werden vermoord.
De overwegende protestantse
landen in Europa (Engeland, Frankrijk, Duitsland) en ook Maarten Luther vonden
het wel best dat het katholieke Italië door de islam zou worden veroverd, en
gingen niet in op hulpvragen van de toenmalige paus Sixtus IV. Sterker nog, ze
moedigden de moslims juist aan, en de Engelsen hielpen zelfs door militair
materieel te sturen. De katholieke Spaanse koningin Isabel stuurde echter een
grote vloot om de Turken te verslaan.
Pas toen de Turken ook zijn
thuisland Duitsland bedreigden, veranderde Luther van mening en schreef hij dat
het was toegestaan tegen de Turken te vechten, zo lang de paus maar niet werd
geholpen.
Geschiedenis zal
zich herhalen
In onze moderne tijd zien
we een herhaling van zetten: veel protestanten zijn gaan geloven dat de God van
de Bijbel en Allah van de Koran eigenlijk één en dezelfde zijn, en voelen meer
verwantschap met moslims dan met katholieken. Tegelijkertijd geloven ze nog
steeds dat de paus een antichrist of zelfs de antichrist is, of tenminste zijn
helper, de 'valse profeet'.
Mogelijk gaan hun ogen pas
open voor de échte antichrist' zodra het in de nabije toekomst herstelde
Turks-Ottomaanse Rijk in naam van het beest (Allah / de islam) en de échte
valse profeet (Mohammed) opnieuw Europa aanvalt.
Juist voor zijn executie
vroeg de dokter om toch tenminste neer te knielen en het Onzevader te zeggen
voor de sherif hem kwam halen.
De gevangene spuwde in het
gezicht van de dokter.
Wanneer de riemen werden dichtgegespt
op de elektrische stoel zei de sherif tot hem, "Als je iets te zeggen hebt,
zeg het dan nu."
De veroordeelde begon te
vloeken.
Plotseling stopte
de veroordeelde en zijn ogen werden gefixeerd op de hoek van de kamer en zijn
gezicht had een blik van absolute horror.
Hij schreeuwde het uit.
Zich tot de sherif
wendend zei hij, "Sherif, zorg voor een priester!"
Nu was Fr O'Leary
daar aanwezig omdat de wet een geestelijke vereiste om aanwezig te zijn bij
executies. De priester echter had zich achter de journalisten verborgen omdat
de veroordeelde had gedreigd God te vervloeken als hij een geestelijke zag.
Fr O'Leary ging
onmiddellijk naar de veroordeelde man. De kamer werd ontruimd en de priester
hoorde zijn biecht. De man zei dat hij Katholiek was geweest maar er zich op
zijn 18de had van verwijderd wegens zijn immoreel leven.
Toen iedereen terugkeerde
in de kamer vroeg de sherif aan de priester, "Wat deed hem van gedachte veranderen?"
"Ik weet het niet"
zei Fr O'Leary, "Ik heb het hem niet gevraagd."
"Wel, dan vraag
ik het anders slaap ik niet."
De sherif wendde zich
tot de veroordeelde en vroeg het hem.
De gevangene
antwoordde, "Herinner je die zwarte man, Claude - die ik zo haatte? Wel
hij staat daar in die hoek. En achter hem met een hand op zijn schouder staat
de Heilige Moeder. En Claude zei tot mij, 'Ik offerde mijn dood op in
vereniging met Christus op het Kruis voor jouw redding. Ze heeft deze gave voor
jou verkregen om je plaats te zien in de hel, als je je niet bekeert.' Ik werd
mijn plaats in de hel getoond en daarom schreeuwde ik."
Het volgende ware verhaal van Claude Newman greep plaats in Mississippi in 1944. Het verhaal werd verteld door Fr. O'Leary,
een priester uit Mississippi, die de gebeurtenissen van nabij gevolgd heeft. Hij
heeft een audio opname nagelaten voor het nageslacht. Dit
is zijn verhaal.
Claude Newman was een zwarte die in de velden werkte voor een
landeigenaar. Hij was
getrouwd als hij 17 jaar was met een vrouw van dezelfde leeftijd. Op een dag,
twee jaar later, was hij gaan ploegen op het veld. Een andere werkman liep naar
Claude en zei hem dat zijn vrouw schreeuwde uit het huis. Onmiddellijk liep
Claude naar huis en vond er een man die zijn vrouw aanviel. Claude was woedend,
greep een bijl en kliefde de schedel van de man. Wanneer ze de man op zijn rug
rolden zagen ze dat het de favoriete bediende was van de landeigenaar waarvoor
Claude werkte. Claude werd gearresteerd. Hij werd later veroordeeld voor
moord en kreeg de dood op de elektrische stoel.
Terwijl hij in de cel
zat wachtend op de executie deelde hij een celblok met vier andere gevangenen. Op
een nacht zaten de vijf man samen te babbelen en toen viel er een stilte. Claude
bemerkte een medaille aan een koordje rond de nek van een van de gevangenen. Hij
vroeg hem wat het was en de Katholieke jongen vertelde hem dat het een medaille
was. Claude vroeg : "Wat is een medaille?" Maar de Katholieke jongen
kon niet uitleggen wat een medaille was of wat zijn doel was. Op dat moment
rukte de Katholieke jongen de medaille van zijn nek en gooide het op de vloer
voor Claude's voeten met een vloek, en zei hem de medaille te nemen.
Claude nam de medaille en deed het rond zijn eigen nek. Het was voor hem eenvoudigweg een
hebbedingetje, maar hij wilde het dragen.
Gedurende de nacht werd
hij gewekt met een aanraking op zijn pols. En daar stond zoals Claude het later
aan de priester vertelde, de mooiste vrouw dat God ooit heeft geschapen. Eerst
was hij zeer bang. De Vrouwe kalmeerde Claude en zei dan tot hem, "Als je
wilt dat Ik je Moeder ben, en jij wilt Mijn kind zijn, laat dan een priester
van de Katholieke Kerk komen." Toen vertrok
ze.
Claude was onmiddellijk doodsbang en begon te schreeuwen, "een
geest, een geest", en hij vluchtte naar de cel van een van de andere
gevangenen. Dan
schreeuwde hij dat hij een Katholieke priester wilde zien.
Fr O'Leary, de priester die
het verhaal vertelt, werd de volgende morgen geroepen. Hij ging naar Claude die
hem vertelde wat er die nacht gebeurd was. Dan vroeg Claude samen met de andere
vier mannen in zijn celblok voor godsdienstlessen, voor catechese.
In het begin had Fr O'Leary
het moeilijk met het verhaal. De andere gevangenen vertelden de priester dat
het verhaal waar was, maar ze hadden de verschijning van de Vrouwe niet gehoord
of gezien.
Fr O'Leary beloofde hen
catechese te geven, zoals ze hadden gevraagd. Hij ging terug naar zijn
parochie, vertelde de rector wat er was gebeurd en keerde de volgende dag terug
naar de gevangenis om hen te onderwijzen.
De priester zag dat Claude
niet kon lezen of schrijven. Hij kon enkel naar de afbeeldingen zien in een
boek. Claude was nooit naar school geweest. En hij was
onwetend wat godsdienst betrof. Hij wist niet wie Jezus was. Hij wist enkel dat
er een God bestond.
Claude begon onderwijs te krijgen en de andere gevangenen hielpen hem
met zijn studies. Na
enkele dagen kregen twee religieuze Zusters van Fr O'Leary parochieschool de
toelating van de gevangenisdirecteur om naar de gevangenis te komen. Ze wilden
Claude ontmoeten en ze wilden ook de vrouwen in de gevangenis ontmoeten. Op een
andere verdieping van de gevangenis begonnen de Zusters sommige van de
vrouwelijke gevangenen catechese te geven.
Verschillende weken gingen
voorbij en het was tijd dat Fr O'Leary onderwijs ging geven over het Sacrament
van de Biecht. De Zusters waren bij gelegenheid erbij gaan zitten. De priester
zei tot de gevangenen, "Okee, jongens, vandaag ga ik jullie les geven over
het Sacrament van de Biecht."
Claude zei, "Oh, ik weet
het al!"
"De Vrouwe vertelde
het mij," zei Claude, "dat wanneer we naar de biecht gaan we niet
knielen voor een priester, maar we knielen voor het Kruis van Haar Zoon. En als
we werkelijk berouw hebben voor onze zonden en onze zonden belijden, het Bloed
dat vergoten is over ons komt en ons reinigt van alle zonden."
Fr O'Leary en de Zusters waren verbaasd. Claude dacht dat ze boos waren en zei, "Oh wees
niet kwaad, ik wilde het er niet uitflappen."
De priester zei, "We
zijn niet kwaad, alleen verbaasd. Heb je Haar weer gezien?"
Claude zei, "Laten we dat
onder vier ogen bespreken."
Wanneer ze alleen waren,
zei Claude tot de priester, "Ze vertelde mij dat als je twijfelde aan mij,
ik je moest herinneren aan de keer dat je in een dijk lag in Holland, in 1940,
je een belofte heb gedaan aan Haar en Ze wacht nog altijd dat je die houdt."
En Fr O'Leary herinnert zich dat Claude exact kon zeggen wat de belofte was. Dit
overtuigde Fr O'Leary dat Claude de waarheid sprak over zijn verschijningen van
de OLVrouw.
Ze keerden dan terug naar
de catechese. En Claude bleef de andere gevangenen zeggen dat ze niet bang
moesten zijn om hun zonden te belijden omdat ze de zonden rechtstreeks tegen
God zeiden in plaats van tegen een priester. Toen zei Claude, "Weet je, de
Vrouwe zei dat de Biecht iets is als een telefoon. We praten door de priester
tot God en God praat tot ons terug door de priester."
Een week later was Fr
O'Leary zich aan het voorbereiden om de klas over het Heilig Sacrament te
onderwijzen. De Zusters waren ook nu aanwezig. Claude zei dat de Vrouwe hem ook
had verteld over de Heilige Communie. Claude zei, "De Vrouwe vertelde mij
dat in de Communie ik enkel het stuk brood zal zien. Maar Ze vertelde me dat
DAT waarlijk Haar Zoon is. En dat Hij met mij zal zijn voor enkele ogenblikken
net zoals Hij met Haar was vooraleer Hij werd geboren in Bethlehem. En dat ik
mijn tijd moest doorbrengen zoals Zij deed. Zij bracht al Haar tijd door met
Hem te zijn, door Hem lief te hebben, Hem te prijzen, Hem te danken en Hem te
vragen voor zegeningen. Ik zou niet mogen gestoord worden door iemand anders.
Maar ik zou deze paar minuten moeten doorbrengen met Hem."
De lessen kwamen tot een
eind en Claude werd ontvangen in de Katholieke Kerk, en de tijd kwam dat Claude
zou geexecuteerd worden. Hij moest geexecuteerd worden vijf minuten na
middernacht.
De sherif vroeg hem,
"Claude, je hebt het privilege van een laatste verzoek. Wat zou je willen?"
"Wel," zei Claude, "jullie zijn zo nerveus. Maar jullie
begrijpen het niet, ik ga niet dood. Enkel dit lichaam.Ik ga bij Haar zijn. Kan ik een feestje hebben?"
"Wat bedoel je?",
vroeg de sherif.
"Een feestje!" zei Claude. "Wil je de Fr toelating geven om wat cake en roomijs te
brengen en de gevangenen op de tweede verdieping loslaten in de hoofdzaal zodat
we allen samen zijn en een feestje hebben?"
"Iemand zou de Fr
kunnen aanvallen," waarschuwde de gevangenisdirecteur.
Claude keerde zich naar de
mannen die erbij stonden en zei, "Oh nee, dat zullen ze niet doen. He,
makkers?"
De priester bezocht een
rijke patrones van de parochie en zij zorgde voor roomijs en cake. En ze hadden
hun feestje.
Nadien hielden ze een
Heilig Uur, op vraag van Claude. De priester had gebedsboeken van de Kerk mee
en ze baden met zijn allen de Staties van het Kruis, en hadden een Heilig Uur
zonder het Gezegende Sacrament.
Nadien werden de mannen
terug in hun cel gestopt. De priester ging naar de kapel om het Heilig
Sacrament te halen zodat hij Claude de Heilige Communie kon geven.
Fr O'Leary keerde naar Claude's cel terug. Claude knielde neer en kreeg de H.
Eucharistie. Daarna baden ze tesamen terwijl de klok verder tikte naar Claude's
executie toe.
Vijftien minuten voor
de executie kwam de sherif de trappen op gelopen roepend "Uitstel, uitstel,
de Gouverneur heeft twee weken uitstel!" Claude
was zich niet bewust dat de sherif en de advocaat hadden geprobeerd gratie te
verkrijgen voor Claude. Claude begon te huilen.
De priester en de sherif dachten dat het een reactie
was van vreugde. Maar Claude zei, "Oh jullie mannen weten niet wat ik
bedoel. Als je ooit naar Haar gezicht gekeken hebt en gekeken hebt in Haar
ogen, dan zou je geen dag meer willen leven."
Claude zei toen,
"Wat heb ik verkeerd gedaan deze voorbije weken dat God me mijn thuiskomst
zou weigeren?" En de priester zei dat hij snikte als iemand die
liefdesverdriet had.
De sherif verliet de cel. De
priester bleef bij Claude. Tenslotte werd Claude terug kalm. Hij
zei, "Waarom? Waarom
moet ik hier nog twee weken blijven?"
De priester had een idee.
Hij herinnerde Claude aan een gevangene die Claude intens haatte. Deze gevangene had een
verschrikkelijk immoreel leven geleid en hij was ook veroordeeld om
geexecuteerd te worden.
De priester zei, "Misschien
wil OLVrouw dat je dat uitstel gebruikt om te ijveren voor zijn bekering. Waarom
offer je God niet elk moment op dat je van Haar verwijderd bent voor deze gevangene
zodat hij niet verwijderd is van God voor de eeuwigheid."
Claude stemde in en vroeg
de priester om hem de woorden te leren om een offer te doen. Op dat moment
wisten enkel Claude en Fr O'Leary over het offer.
De volgende dag zei Claude
tot de priester, "Die gevangene haatte mij ervoor, maar Oh! Fr, wat haat hij
me nu!" De priester zei, "Wel, dat is een goed teken."
Twee weken later,
werd Claude geexecuteerd.
Fr O'Leary bemerkte
dat hij nooit iemand zo vredig en gelukkig had gezien. Zelfs
de officiele getuigen en de journalisten waren verstomd. Ze zeiden dat ze niet konden verstaan
hoe iemand in de elektrische stoel kon zitten en geluk uitstralen."
Zijn laatste
woorden aan Fr O'Leary waren, "Fr, ik zal u herinneren. En wanneer je een
verzoek hebt, vraag het mij en ik zal het Haar vragen."
Twee maand later
moest de blanke man die Claude haatte geexecuteerd worden. Fr O'Leary zei,
"Deze man was de meest immorele persoon dat je kon denken." Zijn haat
voor God en voor alles spiritueel was buitensporig."
Bericht van Don Gobbi over het einde der tijden - Brigitte
Aan de priesters de veelgeliefde
zonen van O.L.Vrouw (Don Gobbi)
HET EINDE DER TIJDEN gegeven op 31.12.1992
Laat u gewillig door Mij onderrichten, veelgeliefde zonen. Komt samen in
deze laatste nacht van het jaar in gebed en luisterend naar het woord van uw
Hemelse Moeder, Profetes van deze laatste tijden. Brengt deze uren niet door in
luidruchtigheid en verstrooiing, maar in stilte, in ingetogenheid en
beschouwing.Ik heb u dikwijls
aangekondigd dat het einde van de tijden nadert en de komst van Jezus in de
heerlijkheid. Nu wil Ik u helpen om de tekenen te begrijpen,
die beschreven staan in de H. Schrift en die Zijn reeds nabije glorievolle
wederkomst aanduiden. Deze tekenen zijn klaar aangeduid door de Evangeliën,
door de brieven van de H. Petrus en van de H. Paulus en ze zijn zich in deze
jaren aan het verwezenlijken.
- Het
eerste teken is de verspreiding van de dwalingendiebrengen tot het verlies van het geloof en tot de
geloofsafval. Deze dwalingen worden gepropageerd door valse meesters, door
beroemde theologen die niet meer de waarheid van het Evangelie leren, maar
verderfelijke dwalingen, gefundeerd op verkeerde en menselijke redeneringen. Het
onderricht van de dwalingen is de oorzaak dat men het ware geloof verliest en
dat zich de grote geloofsafval overal verbreidt.
Past op dat ge u door niemand laat misleiden. Want
velen zullen trachten vele mensen te misleiden. Tal van valse profeten zullen
opstaan en zeer velen zullen zij misleiden." (Mt.24,5.12)
De dag van de Heer zal niet komen voor de grote
geloofsafval gebeurd is." (2 Tess.2,3)
Er zullen onder u valse leraars komen. Zij zullen
trachten verderfelijke ketterijen te verkondigen en zij zullen zelfs opstaan
tegen de Heer die hen heeft gered. Velen zullen naar hen luisteren en zullen,
zoals zij, een immoreel leven leiden. Doorhun
schuld zal het christelijk geloof misprezen worden. Door de zucht naar rijkdom
zullen ze u bedriegen met verkeerde redeneringen." (2 Pt.2,1-3)
- Het tweede teken is het uitbreken van
oorlogen en broedertwisten, die brengen tot de overhand van geweld en haat en tot een
algemene verkoeling van de liefde, terwijl de natuurlijke catastrofen, zoals
epidemieën, hongersnood, overstromingen en aardbevingen steeds veelvuldiger
zullen worden.
Wanneer u zult horen van oorlogen, dichtbij en
veraf, laat u dan geen angst aanjagen, want dat alles moet eerst gebeuren. Er
zal strijd zijn van volk tegen volk, van koninkrijk tegen koninkrijk. Er zal
hongersnood zijn en aardbevingen in vele streken. Dat alles is slechts het
begin van groter lijden. Door het toenemen van de zonde zal de liefde van de
meesten verkoelen. Maar God zal redden wie ten einde toe volhardt." (Mt.
24,6-13)
- het derde teken is de bloedige vervolgingvan hen die trouw blijven aan Jezus en aanZijn Evangelie en die sterkblijven
in het geloof. Ondertussen wordt het Evangelie verkondigd in alle delen van de
wereld. Denkt, veelgeliefde zonen, aan de grote vervolgingen waaraan de Kerk
onderworpen wordt en aan de apostolische ijver van de laatste pausen, vooral van
Mijn Paus Johannes Paulus II, in het brengen van de evangelische boodschap aan
alle naties van de aarde.
"Dan
zult gij aangehouden worden, vervolgd en gedood. Gij zult gehaat zijn door
allen om Mijn naam. Dan zullen velen het geloof verlaten, ze zullen elkaar
haten en elkaar verraden. Ondertussen zal de boodschap van het Rijk Gods over
heel de wereld verkondigd worden; alle volken zullen het moeten horen."
(Mt.24,9-14)
-
Het vierde teken is de gruwelijke
heiligschennis, gepleegd door degene die zich opstelt tegen Christus, nl. door de Antichrist.
Hij zal binnentreden in de heilige Tempel van God en zich neerzetten op de
troon, terwijl hij zichzelf laat aanbidden als God.
"Hij zal
zich verzetten tegen al hetgeen de mensen aanbidden en God noemen. De boze
mens zal komen met de macht van Satan, met heel de kracht van valse wonderen en
valse tekenen. Hij zal elke vorm van boos bedrog gebruiken om kwaad te doen. (2 Tess.2,4-9)
"Eens zult ge hem die de gruwelijke heiligschennis bedrijft zien
staan op de heilige plaats. De profeet Daniël heeft erover gesproken. Wie het
leest begrijpe het." (Mt.24,5)
Veelgeliefde
zonen, om te begrijpen waarin de gruwelijke heiligschennis bestaat, leest wat
voorzegd is door de profeet Daniël.
"Ga Daniël, want deze dingen blijven geheim en
verzegeld tot aan de eindtijd. Velen zullen gezift, gezuiverd en gelouterd
worden, maar de kwaden zullen kwaad blijven doen. Geen van de kwaden zullen
deze zaken begrijpen, maar de wijzen zullen inzicht krijgen. Vanaf het ogenblik
dat het dagelijks offer gestaakt zal worden en de huiveringwekkende gruwel zal
worden opgericht zullen er twaalfhonderdnegentig dagen verlopen! Zalig wie met
geduld volhardt in het wachten en dertienhonderdvijfendertig dagen
bereikt." (Dan. 12,9-12)
De
Heilige Mis is het dagelijks offer, de zuivere offergave die aan de Heer overal
wordt opgedragen, van de opgang tot de ondergang van de zon. Het offer van de
Mis vernieuwt het offer dat Jezus gebracht heeft op Calvarie. Door de
protestantse leer aan te nemen zal men zeggen dat de Mis geen offer is, maar alleen
een heilig avondmaal, nl. een herinnering aan hetgeen Jezus deed tijdens het Laatste
Avondmaal. En zo zal het opdragen van de Heilige Mis gestaakt worden. In deze
afschaffing van het dagelijks offer bestaat de gruwelijke heiligschennis
volbracht door de Antichrist, die ongeveer drie en een half jaar zal duren, nl.
twaalfhonderdnegentig dagen.
-
Het vijfde teken bestaat in buitengewone natuurwonderen, die zullen plaats vinden aan het firmament van de hemel.
"De zon zal verduisteren, de maan zal geen
licht meer geven, de sterren zullen van de hemel vallen en de hemelse
heerscharen zullen in verwarring geraken." (Mt.24,29).
Het
zonnewonder, dat gebeurde te Fatima gedurende Mijn laatste verschijning wil u
aanduiden dat ge reeds zijt binnengetreden in de tijden waarin deze
gebeurtenissen zullen plaatsvinden, die u voorbereiden op de wederkomst van
Jezus in heerlijkheid.
"Dan zal het teken van de Mensenzoon aan de
hemel verschijnen. Alle stammen van de aarde zullen weeklagen, en de mensen
zullen de Mensenzoon zien komen op de hemelwolken met macht en grote
heerlijkheid." (Mt. 14,30)
Mijn veelgeliefde
en aan Mijn Onbevlekt Hart toegewijde zonen, Ik heb u deze tekenen willen
leren kennen, die Jezus u in Zijn Evangelie heeft aangeduid, om u voor te
bereiden op het einde van de tijden, omdat deze in uw dagen zich aan het verwezenlijken
zijn. Het jaar dat afgesloten wordt en het jaar dat nu een aanvang neemt maken
deel uit van de grote beproeving, gedurende de welke de geloofsafval zich
voltrekt, de oorlogen zich vermenigvuldigen, op zo vele plaatsen natuurrampen
gebeuren, de vervolgingen heviger worden, de verkondiging van het Evangelie aan
alle volken gebracht wordt, buitengewone natuurwonderen aan de hemel
plaatsvinden en het ogenblik van de volle openbaring van de Antichrist naderbij
komt.
Daarom nodig Ik u
uit, sterk te blijven in het geloof, vast in de hoop en vurig in de liefde. Laat
u door Mij dragen en komt allen samen in het toevluchtsoord van Mijn Onbevlekt
Hart, dat Ik voor u heb bereid precies voor deze laatste tijden. Leest met Mij
de tekenen van uw tijd en leeft in de vrede van het hart en in het vertrouwen.
Ik ben steeds bij u, om te zeggen dat de verwezenlijking van deze tekenen u met
zekerheid aanduidt dat het einde van de tijden nabij is, met de wederkomst van
Jezus in heerlijkheid. Trekt uit de vergelijking met de vijgenboom deze les.
Wanneer zijn twijgen al zacht worden en beginnen uit te botten weet ge dat de
zomer in aantocht is. Zo ook, wanneer ge al deze dingen ziet gebeuren, weet dan
dat uw bevrijding nabij is. (Mt.24,32-33)
Wat is het aan de Maagd
Maria dat Feministen woest maakt?
Aleteia.org reported on February 12, 2015:
by Fr Robert McTeigue, SJ
Waarom lijken zoveel vrouwen
vandaag ongelukkig? Dat was de vraag dat ik in mijn laatste artikel schreef. Daar
suggereerde ik dat ze misschien geen passende antwoorden vonden op de vraag,
Wat willen vrouwen? en op de belangrijker vraag, Wat hebben vrouwen nodig?
Ik eindigde mijn artikel
door te zeggen dat, Het levende antwoord op die vraag is te vinden in Maria,
Maagd en Moeder. Laat ons eens kijken naar die suggestie een die niet
ongewoon was een paar generaties geleden, maar nu problematisch is, zelfs in
sommige Katholieke kringen en typisch bespot wordt door grote groepen van
seculier feminisme. Toch zijn er parallellen tussen de Katholieke schroom
betreffende Maria en haar verwerping door sommige seculiere feministen.
Het breekpunt ligt bij Maria's
traditionele titels van Maagd en Moeder. Maagdelijkheid als een term om te
prijzen, zelfs als ideaal, kent veel tegenkanting zelfs in groepen die zich
identificeren als Katholiek. Waarom? Laten we rechtuit zijn - in de huidige
Westerse wereld zijn we reeds meer dan 50 jaar ondergedompeld in de cultuur van
"Iedereen doet het! (Hier wordt natuurlijk verwezen naar seks losstand
van het huwelijk.) Zeggen dat Maria als Maagd een sleutel is tot het herstel
van geluk dat God bedoeld had voor de vrouw kan moeilijk verkocht worden in
deze groepen. Maar het zou zo niet mogen zijn.
Enkele jaren geleden schreef Sarah
Hinlicky een artikel : Subversieve Maagdelijkheid. (Ze schreef
later een essay over mannelijke maagdelijkheid) Daar zet ze het standpunt van
seculier feminisme over de seksualiteit uiteen die sommige Katholieke
individuen en gemeenschappen in zijn greep heeft.
Volgens de feministische
wijsheid moet de seksualiteit begrepen worden door macht en keuze. Het dient
niet om kinderen voort te brengen of een iets hoger ideaal van intimiteit en
vertrouwen te creeren. Soms lijkt het erop dat seks niet meer plezant mag zijn.
Het doel van vrouwelijke seksualiteit is macht te doen gelden over ongelukkige
mannen, voor controle, weerwraak, egoistisch plezier of een relatie te
forceren. Een vrouw die weigert om haar in seksuele activiteiten te storten
valt ten prooi aan een door mannen gedomineerde maatschappij die vrouwen wil
tegenhouden om te machtig te worden. Men zegt dat een vrouw die seksueel actief
wordt haar macht ontdekt over de mannen en die macht uitoefent, en dit voor
haar persoonlijke ontplooiing.
Met andere woorden is volgens de
feministen de vrouwelijke seksuele uitdrukking een daad van persoonlijke en
politieke macht. Maagdelijkheid is in dit opzicht een falen van die macht uit
te oefenen. Maar Hinlickys antwoord
hierop is scherpzinnig:
Niemand kan controle over
een maagd uitoefenen. Maagdelijkheid is geen kwestie om macht te doen gelden om
te manipuleren. Het is een weigering om zich te laten gebruiken. Dat is echte,
verantwoordelijke macht. ... Er is een onmiskenbare aanlokkelijkheid in
maagdelijkheid, iets wat de feministen het label geven van 'preutsheid'. Een
maagdelijke vrouw is een onbereikbaar object van verlangen en het is precies
die onbereikbaarheid dat haar wenselijkheid verhoogt. Het feminisme heeft een
leugen vertelt om haar eigen promiscuiteit goed te praten nl. dat er geen
seksuele macht te vinden is in maagdelijkheid. Maar in tegenstelling heeft
maagdelijke seksualiteit een buitengewone kracht. Haar kracht komt van een bron
buiten haar voorbijgaande grillen. Het is een seksualiteit opgedragen aan hoop,
aan de toekomst, aan huwelijksliefde, aan kinderen en aan God. Haar
maagdelijkheid is tezelfdertijd een verklaring van haar volwassen
onafhankelijkheid van mannen. Het stelt een vrouw in staat een persoon te worden
volgens haar eigen recht, zonder een man nodig te hebben om tegen te revolteren
of te vervullen wat ze tekort komt. Het is heel eenvoudig: het maakt niet uit
hoe prachtig, charmant, knap, intelligent, rijk of overredend hij ook is, hij
kan haar gewoonweg niet hebben. Een maagd is volstrekt onbezitbaar.
Hinlicky
maakt duidelijk dat er niet gesold wordt met de maagd. Ze is niemands speeltje en niemands
bezit. Ze is veilig in haar identiteit en integriteit. En boven alles heeft ze
echte macht en de vrijheid om "Ja of Nee te zeggen. Maria als Maagd is
het voorbeeld van die vrijheid. Haar Ja tot de goddelijke invitatie, haar
Fiat! op de oproep van de H. Geest is het duidelijkste voorbeeld van de
vrijheid van de maagd. Het is een vrij, krachtig en uniek Ja.
Die vrijheid om te antwoorden op
Gods oproep is zoveel groter dan het beantwoorden aan de oproep van Maar
iedereen doet het! Het Ja van de Maagd Maria aan de engel Gabriel is het
model van innerlijke vrijheid dat nodig is om een volmondig Ja aan de
Goddelijke Voorziening te geven. Het Ja aan God gegeven kan enkel
voortvloeien uit zo'n innerlijke vrijheid en is een essentieel element in het
herstel van het geluk voor de vrouwen zoals God het gewild heeft. Maria's
maagdelijke vrijheid stelde haar in staat uniek vruchtbaar te zijn als Moeder.
Maar het moederschap is tegenwoordig
ook moeilijk te verkopen, zoals Jonathan Last stelt in zijn boek, Wat te verwachten wanneer niemand in verwachting is.
Men wil in vele gevallen niet horen van "heroisch ouderschap". In de
meeste diocesane voorhuwelijksprogramma's is er weinig tot geen discussie over
de ernstige redenen om geen kinderen te krijgen. En vele enquetes hebben
aangewezen dat zelf-uitgeroepen Katholieken evenveel contraceptie nemen en
abortussen laten doen als de niet-Katholieken. Vruchtbaarheid wordt in het
algemeen gezien als een soort ziekte. Ze moet voorkomen worden of zelfs
definitief geblokkeerd worden.
Dit is niet verwonderlijk. Een
cultuur die de innerlijke vrijheid van maagdelijkheid niet naar waarde schat
zal niet gemakkelijk de generositeit die vruchtbaar moederschap biedt erkennen.
Door zowel maagdelijkheid en moederschap te verwerpen, verwerpen zowel de
pseudo-Katholieke cultuur als de seculiere cultuur de vrouw's diepe charisma,
die zichzelf geeft. Als men het voorbeeld van Maria als Maagd en Moeder niet
erkent is het dan niet te verwonderen dat onze cultuur vervuld is van zovele
ongelukkige vrouwen? Wat kan gedaan worden?
John Senior, zegt in zijn Het
herstel van de Christelijke Cultuur, dat we van de Maagd Maria opnieuw de taal
der liefde moeten herleren. Het is een taal geworteld in de vrijheid van de
Maagd en komt tot de volste expressie in de vruchtbaarheid van de Moeder. De
eerste uiting ervan is Maria's Fiat! aan haar door God gegeven identiteit als
vrouw. Hoe zullen we als Katholieken Gods wijsheid die aan bod komt door Maria,
de gezegende boven alle vrouwen naar waarde schatten? Een gedetailleerd
antwoord zou ons hier te ver leiden, maar er kunnen een paar punten aangehaald
worden.
Lukas 2:19 schreef dat Maria de
dingen in haar hart overwoog. We zouden er goed aan doen de Rozenkrans opnieuw
te overwegen. En we zouden zeker er goed aan doen ons terug in de theologische
reflecties te verdiepen en Maria graag te zien zoals de Kerk haar altijd heeft
liefgehad.
De menselijke roeping is lief te
hebben zoals God liefheeft zo zegt de H. Ignatius van Loyola in zijn bekend Contemplatio. Menselijk ongeluk is maar
een symptoom van het menselijk falen lief te hebben. De vrouwelijke zelfgave
vindt zijn perfecte expressie in Maria die Maagd en Moeder is. Het geluk van
vrouwen kan enkel gevonden worden in de navolging van Maria.
D: O ik haat iedereen, ik haat iedereen, ik haat
iedereen.
P: Waarom? We hebben je niets gedaan. Waarom haat je
ons?
D: Daarom!
P: Waarom?
D: Omdat jullie...jullie gaan naar de hemel. Ik haat
jullie mensen!
P: Wel je was eens in de hemel. Je kon blijven, waarom
bleef je niet?
D: omdat satan...
P: Hmmm?
D: hij...oooh...
P: Wat deed hij, wat deed satan?
D: Hij zei ons, hij zei ons dat we groter zouden
worden, hij zei ons...
P: Hij zei dat tot jullie en jullie geloofden hem?
D: Ja... Ik geloofde, ik geloofde, ik geloofde, waarom
geloofde ik!?
P: en wat gebeurde er dan? En nu is het te laat, niet?
D: mmm...ohh het is zo laat, het is zo laat...
P: Wat gebeurde er wanneer je uit de hemel werd gezet?
D: mmmm...Jezus...Hij...ik weet het niet, ik weet het
niet...ik weet het niet
P: Ben je ooit naar de hel geweest?
D: ja
P: Hoe is het daar?
D: het is zo donker, het is zo heet, het is zo heet,
het brandt er, mensen schreeuwen, mensen schreeuwen! Iedereen schreeuwt er! Er
zijn daar duivels! Wij allen waren daar! Satan! Hij is daar! Hij heeft het niet
graag! Niemand houdt ervan daar te zitten! Het is zo heet! Het is zo heet! Het
is zo heeeeet!! Het is zo heeeeet!! Het is zo heet! Het doet pijn! Het doet
pijn! Het doet pijn!! Alles doet er pijn! Kleine dingen die over de hele plaats
kruipen! Het doet pijn! Kleine insecten overal!! Insecten in je en over je! Mensen
schreeuwen! Het is een hete plaats! Alles is zo heet! Het is heet! Het is heet!
Het is zo heeet! Oh we branden! en branden! en branden en branden!! Ik ben er
zo lang! Jaren! Duizend! Miljoenen! Jaren!! Jaren!!
Waarom deed ik het!? Waarom deed ik het!? Waarom bleef
ik niet in de hemel!!? Waarom bleef ik niet bij Jezus!!? Ohh!! Waarom bleef ik
niet bij Jezus!!? Waarom!!? Waarom geloofde ik hem (satan)!? Waarom geloofde ik
hem!? Zoveel marteling! Marteling!! Ohhh!!
P: Heb je nooit Jezus gevraagd je te vergeven?
D: Nee! Nee! Nee!
P: Waarom vraag je Hem niet om je te vergeven?
D: Nee, het zal niet lukken, het is te laat! Oh waarom
bleef ik niet? Waarom bleef ik niet? Ohhh! Waarom bleef ik niet bij Jezus!?
Ohh! Ik wil blijven!
P: Je wilt terug naar de hemel, niet?
D: Ja...als ik maar de kans kreeg... als ik maar de
kans kreeg zou ik teruggaan.
P: Ik wens ook dat je nog een kans kreeg. Echt wel.
D: Al de pijn! Al de pijn ! Al de pijn! Al de pijn!
P: Al de pijn in de hel, he?
D: Pijn! Pijn! Zoveel pijn!
P: Ik wens dat je kan terugkeren.
D: Ik wil teruggaan (naar de hemel)...
P: Je had satan nooit mogen volgen. Hij is een
leugenaar, he?
D: Ja!
P: en hij vertelt nu nog leugens aan de mensen, he?
D: Ja!
P: en ze geloven hem.
D: oooh ja... (weent)
P: Misschien als je uit haar komt en de mensen goed
behandelt dat je nog een kans krijgt.
D: Oh! Nee...nee! Nee het is te laat. Het is zo laat.
God zal me niet geloven. Hij zal me niet vergeven!
P: God zal je niet vergeven?
D: Nee.
P: Je hebt het niet geprobeerd, hoe weet je het dan?
D: Ik weet het...Ik weet het gewoon...(weent) Het is
te laat...het is te laat...
P: Dan moet je naar de hel, er is niets dat je er aan
kunt doen.
D: Oh...ik weet het...ik weet het. Ik mis de hemel
zozeer! Ik mis het zozeer! Het was zo vredig! Het was zo vredig! Het was zo
mooi! Oh! Ik mis het! Ohhh!
P: Niemand zal genade met jou hebben. Stop met de
dingen die je nu doet, je zorgt dat de mensen zondigen.
D: Ik kan het niet...ik kan het niet.
P: Je kunt het wel...je kunt...
D: Ik kan het niet.
P: Waarom kun je het niet? Satan laat het niet toe?
D: Nee, hij laat het niet toe...
P: Ik beveel dat Satan je gerust laat.
D: Er is geen andere weg! Ik kan het niet! Nee! Hij
heeft teveel macht over mij! Ik kan het niet! Ik kan de mensen niet stoppen van
het doen van slechte dingen, dat word ik geacht te doen! Hij zorgt dat ik het
doe! Hij martelt mij als ik het niet doe! Ik moet het doen! Ik moet het doen!
Ik moet het doen!
P: Kijk rond je. We hebben meer macht dan hij heeft. We
hebben meer macht over satan.
D: Wat wil je dat ik doe? Hier blijven!?
P: We zullen je hier laten als je uit haar komt en
goed doet mag je hier blijven en we laten hem (satan) niet komen om je te halen.
P: Hm?
D: Ik kan geen goed iemand zijn.
P: Toch kun je het.
D: Oh, ik kan het niet.
P: Je was het wel toen je een engel was. Dan was je
anders, he?
D: Alles werd boosaardig...we zien er zo lelijk uit.
P: Hoe zie je eruit?
D: Zo lelijk! Ik kan het niet hebben om naar mezelf te
kijken!
P: kan je me je naam vertellen?
D: Ana...(weent) Anaina!
P: Je moet toch uit haar komen!
D: Ik weet het.
P: Nog iets wat je ons wilt vertellen?
D: Ik wil naar de hemel gaan.
P: Wat doet satan?
D: Hij slaat ons! Hij slaat ons! Hij sloeg me eens zo
hard! Het doet zo'n pijn! Oh mijn vlees is zo verscheurd! Het doet zo'n pijn! Het
doet zo'n pijn!
P: Waarom slaat hij je?
D: Omdat hij iedereen naar de hel wil sturen! Hij wil
iedereen en als we het niet goed doen slaat hij ons! Als we iets verkeerd doen
slaat hij ons! Soms slaat hij ons zomaar omdat hij niets anders te doen heeft!!
Oh ik haat hem zo! Hij zal mij komen halen als ik uit haar kom!
Ik weet niet waarom we pijn doen! Ik weet het niet! We
werden geacht hemelse wezens te zijn! We werden geacht...We werden niet geacht
pijn te veroorzaken! We werden niet geacht pijn te voelen! Wanneer ik in de
hemel was voelde ik geen pijn! Ik voelde geen pijn!! Ik voelde niets!! Ik was
zo vredig! Alles. Ik wist niet wat pijn was!! Tot ik... Oh!!
P: Kunnen duivels pijn voelen?
D: Ja! Oh ik wist niet wat pijn was! Ik wist niet wat
de betekenis was! Ik hoorde in de hemel niet van het woord pijn! En vuur! Wat
was vuur!? Waarom geloofde ik (satan)?
P: Ben je ooit in een vuur geweest in de hel?
D: Ja! Hij dumpte mij erin zoveel keren! En dan liet
hij me binnenkomen in haar! Hij liet me binnenkomen in haar!
P: Wel, hij had beter moeten weten je niet in haar te
laten komen. Wist hij dat we je zouden uitdrijven?
D: Nee! Hij dacht dat ze naar de hel ging! Hij wist
dat ze de zijne was, hij wist het! Dus liet hij mij binnenkomen in haar voor
een tijdje! Hij zei dat ik in haar kon blijven tot ze haar namen!
P: Was satan van plan haar te nemen?
D: En ze werd gered! Voordat hij haar kon nemen! Ze
werd gered! Ze werd gered! Ja! En ik wist van zodra ze gered was dat ik moest
vertrekken! Ik wilde niet weggaan! Ik wil niet weggaan! Ik deed er alles aan om
niet te gaan! Ik deed er alles aan om haar te doen zondigen!
En dan werd ze gered!
P: Nu behoort ze tot Jezus.
D: Ja! Ja! Ja!
P: En nu moet je uit haar komen, niet?
D: Ik weet het! Ik weet het! Ik wilde haar niet doen
zondigen. Maar ik wist als ze dit niet deed dat ze ons ging tegenwerken. En ze
zou toch gered worden! En dan opeens werd ze gered op een avond!
P: en je verloor controle over haar.
D: Ja. Ik kon niets doen om haar te stoppen! Ik
probeerde het te verhinderen, ik probeerde haar te vertellen er niet naartoe te
gaan! (de demon verwijst naar het altaar in de kerk waar het meisje heen ging
om gered te worden) Ga er niet naartoe! De mensen zullen naar je kijken! Doe
niets, blijf hier! En plotseling - ik weet niet wat er gebeurde met haar - werd
ze gered. Er was niets dat ik kon doen! Ik kon haar zelfs niet vertellen... Ik
kon zelfs niet in haar spreken. Ze was zo vol van de Heer dat ik niets kon
doen! En ik niet alleen! De anderen probeerden het ook! Ze probeerden zo hard.
P: Ze probeerden haar ook te stoppen?
D: Ze probeerden en probeerden. Ze wilden haar doden.
Ze gingen haar doden. Ik wilde het niet doen! Zij gingen het doen! Ze gingen
haar doden die nacht! Ze gingen haar doden die nacht! Maar ze ging naar de
kerk!! Ze ging naar de kerk in de plaats! Als ze bij haar vrienden was geweest
was ze dood geweest!! Ze zou in de hel geweest zijn!!! Oh! Ze zou in de hel
geweest zijn!!! Ik zou haar gehad hebben die nacht!! Die nacht zou ik haar
gehad hebben! We zouden in iemand anders moeten gaan hebben! Ik zou niet naar
de hel gemoeten hebben!! Nu je mij eruit zet zal ik recht naar de hel moeten! Satan
zal me opnieuw martelen! Als we haar hadden gedood hadden zou hij me verteld
hebben in iemand anders te gaan! Hij zou me toewijzen aan iemand anders!
P: Maar als we jou verdrijven moet je recht naar de
hel terug.
D: Ja! voor een tijdje! Voor een tijdje, maar dat
tijdje is zo pijnlijk! Het is zo pijnlijk dat tijdje! Het is zo'n marteling!
Hij martelt ons zo hard. De anderen zijn al vertrokken, satan, ik weet dat hij
hen erg martelt!
P: De anderen die al verdreven zijn?
D: Ja! En die demonen waren zo gemeen, zij waren de
gemene! Ik probeerde zo hard iets te doen, ik deed haar amper dingen doen.
P: Toch moet je eruit.
D: Ik weet het.
P: Je moet eruit.
D: Waarom ik? Waarom kon ik niet blijven? Waarom kon
ik niet bij de andere engelen blijven? Waarom kon ik niet blijven? Waarom moet
ik hier zijn? Waarom moet ik een duivel zijn? Waarom moet ik een demon zijn? Heer,
waarom Heer? Oh God waarom!? Jezus neem me terug!! Neem me terug, Jezus!
Alsjeblieft heer! Alsjeblieft Jezus! Oh Jezus! Oh Jezus, neem me alsjeblieft
terug! Ik wil niet gaan...(wenend) Ik wil niet gaan. Ik wil niet in de hel
zitten voor eeuwig! Ik wil daar zijn waar het zo mooi is en vredig, Heer.
P: Je weet dat je op een dag voor eeuwig in de hel
zit, he?
D: Nee, we zitten er reeds in...Het is reeds zo
lang...Voor deze aarde er was, was ik daar...Ik was daar! Ik was daar!
P: In de hemel?
D: In de hel! Hij duwde ze in de hel!
P: In de hel!? Voor de aarde bestond?
D: Voor de aarde!
P: Jullie rebelleerden voordat God mensen schiep?
D: Oh, Lucifer! Hij was zo'n mooie engel en plotseling
besliste hij dat hij heerser wilde zijn! En ik dacht dat hij een goede kans
maakte! Ik weet niet waarom! Ik weet niet waarom! Waarom? Waarom hem niet
alleen naar de hel sturen en niet ons!?
P: Jullie moesten allemaal gaan.
D: Hij deed ons allemaal naar de hel gaan. Waarom hem
niet alleen? Waarom hem niet alleen?
P: Omdat jullie hem volgden, jullie moesten hem maar
niet volgen.
D: Hij was zo'n mooie engel.
P: Satan was een mooie engel?
D: Hij was zo mooi, ik wist het niet! Oh! Ik wist het
niet! (wenend) Neem me terug Jezus...
P: Je moet uit haar komen.
D: Ah, ik moet eruit. Oh, we hadden haar bijna, we
hadden haar bijna.