Maandag gingen we van start met het waarnemen en vertellen over een aantal verkeersborden. We hadden de rode je mag niet borden en de blauwe je moet borden. We vertelden ook over het rode en groene verkeerslicht.

We werkten aan een verkeerslicht : 3 verschillende technieken : kleuren, snipperen en vingerstempelen.

We mochten terug experimenteren met autos en verf.
Hiermee zal onze auto gemaakt worden.

Dinsdag mochten we bij juf Kris rijden op een verkeersparcour met de brommertjes.
Bij de rode vlag moesten we stoppen, bij de groene terug doorrijden.
Aan de werktafel schilderden we onze rol voor ons verkeerslicht.
In de namiddag hebben we genoten van het zonnetje en buiten gefietst.
Woensdag hadden we een uitstapje naar het zebrapad gepland maar door de hevige regen kon dit niet door gaan.
Juf vertelde een verhaal in de plaats.
We schilderden de wielen voor onze auto.
Donderdag speelden we een telspelletje met de brommers. Het begrip evenveel kwam aan bod.
We knipten zwarte strookjes voor aan ons verkeerslicht.
Zo, nu zijn ze volledig klaar.

Vrijdag werden we in de bloemetjes gezet door de ouderraad nav dag van de leerkracht.
We werden gehuldigd met een medaille en kregen een prachtige zonnebloem.
Bij deze : een dikke merci aan de ouderraad.
Na de turnles mochten we knippen en puzzelen : kindje op de fiets
Dit was een vrijblijvende activiteit.
Volgende week vertellen we een weekje rond het belangstellingspunt Jules wil muziek
Het gaat voornamelijk om luisteren naar verschillende genres muziek, reageren op geluid, geluid maken
Muziek en dans maken hier een uitgesproken vrolijk thema van.
We starten morgen met het waarnemen van een aantal muziekinstrumenten.
Groeten juf. Sabien

Categorie:B: juf Sabien en Kristien : KL1A
|