Eenvoudige LinkedIn-hacks die uw profielweergaven zullen vergroten
Hoe meer je in LinkedIn stopt, hoe meer je eruit haalt.
Hier zijn 13 tips om je LinkedIn-profiel te verbeteren.
1. Moet doen: houd de basisprincipes van uw profiel bijgewerkt!
Veel mensen verzuimen hun LinkedIn-profielen bij te werken. Er is geen excuus voor het hebben van verouderde informatie op LinkedIn, of je nu een pure rookie bent, een nieuwe carrière begint of nieuwe opties verkent. Het zal een negatief licht op je werpen.
Hier zijn twee snelle en gemakkelijke gebieden waarvan u moet controleren of ze up-to-date zijn:
De taak van een professionele kop is om lezers aan te moedigen erop te klikken. U kunt uw kop gebruiken om op zijn minst uw huidige positie en bedrijf te laten zien (bijv. "Director of Inbound Marketing bij ABCXYZ Corporation"), maar u kunt en moet nog verder gaan. Breng talenten onder de aandacht die u wilt laten verschijnen in zoekopdrachten (bijv. "Speaker, Trainer, Auteur, Consultant, Evangelist") of breng uw expertise onder de aandacht (bijv. "Content Marketing Strategist en Copywriter"). Vertel op LinkedIn aan iedereen wie je bent, wat je doet en waarom ze contact met je moeten opnemen.
Locatie en branche: Zijn uw locatie en branche nog steeds correct? Zo niet, repareer ze dan nu!
Deze twee eenvoudige stappen zullen helpen bij het ontdekken van meer mensen en het identificeren van meer geschikte potentiële contacten.
2. Gebruik alleen professionele foto's
Een foto op een LinkedIn-profiel heeft 11 keer meer kans om bekeken te worden. Dus als je nog steeds een silhouet draagt, is het tijd om de boel op te fleuren en jezelf bloot te geven.
Toch wat vriendelijk advies: Je LinkedIn-profielfoto mag niet ouder zijn dan 20 jaar. Het mag niet verschijnen op een datingsite, stockfotosite of sociale netwerksite (bijvoorbeeld Facebook of Instagram). Neem ook uw huisdier of significante andere niet op de foto. Simpel gezegd, nee.
LinkedIn is voor professionals. Er een zijn.
3. Merk uw profiel op met een achtergrondfoto
Ziet je LinkedIn-profiel er saai en gemiddeld uit?
Met een visueel aantrekkelijke achtergrondafbeelding kunt u uw profielpagina wat meer persoonlijkheid of branding geven.
LinkedIn adviseert gebruikers om een afbeelding (PNG, JPG of GIF) te gebruiken met een resolutie van 1400x425.
4. Schrijf een belachelijk goede samenvatting
Dit is het punt waarop je jezelf echt pitcht voor mogelijke contacten. Uw samenvatting zou uw kop moeten uitbreiden door uw vaardigheden, werkervaring, opmerkelijke prestaties en thought leadership te laten zien.
Er is hier veel discussie over of het beter is om in de eerste persoon of in de derde persoon te schrijven. Uiteindelijk maakt het niet zoveel uit welke je kiest; hou je er maar aan. Het is verbijsterend om heen en weer te schakelen tussen de eerste en derde persoon, en het getuigt van een gebrek aan aandacht voor detail.
Samenvatting van LinkedIn-samenvattingen: Houd je ego in bedwang, concentreer je op de belangrijkste aspecten van je werk, minimaliseer onnodig jargon en zorg dat het gemakkelijk leesbaar is.
5. Beëindig die typefouten
Slechte grammatica, typefouten en spelfouten zijn een no-no.
Vermijd typefouten ten koste van alles.
6. Gebruik trefwoorden met opzet
Woorden zijn echt cruciaal, vooral wanneer zoeken een belangrijke factor is. Het verschil tussen gevonden worden en onzichtbaar zijn is het gebruik van de juiste trefwoorden in je profiel.
Bepaal de termen waarop u gevonden wilt worden wanneer mensen op LinkedIn zoeken en neem deze op in uw kop, samenvatting en profiel. U kunt meer mogelijke verbanden en kansen vinden als u de juiste zoekwoorden gebruikt.
7. Handige truc: kies de optie "Andere" website
LinkedIn stelt u in staat om te linken naar een website of blog onder uw Contact Info. De zin die standaard in je profiel verschijnt, is echter het buitengewoon saaie 'Blog' of 'Website'. Als iemand je profiel bezoekt en daarop klikt, hebben ze geen idee waar ze terecht zullen komen.
Wilt u de naam van uw bedrijf of merk gebruiken? Ja, dat kan! Hier is een eenvoudige truc die je kunt gebruiken.
Selecteer "Overige" in het gedeelte Websites van uw profiel wanneer u dit wijzigt. U kunt nu de titel en URL van uw website aanpassen.
8. Personaliseer uw LinkedIn-profiel-URL
Toen je voor het eerst je LinkedIn-profiel opstelde, was het een afschuwelijke warboel van letters, cijfers en backslashes die geen enkel doel dienden in termen van personal branding. Weet je zeker dat je deze nog niet hebt?
Als je dat doet, is het tijd om de URL van je openbare profiel te wijzigen. Mijn gepersonaliseerde URL is bijvoorbeeld https://www.linkedin.com/in/larrykim. Het is eenvoudig om consistentie te behouden tussen uw LinkedIn-profiel en uw andere sociale profielen.
9. Bezit je media
Visuele content wordt alleen maar belangrijker.
Help uw LinkedIn-profiel opvallen door documenten, foto's, video's en presentaties toe te voegen.
10. Voeg glanzende nieuwe secties toe aan je profiel
U kunt veel onderdelen aan uw LinkedIn-profiel toevoegen om het visueel aantrekkelijker en dieper te maken. U kunt categorieën maken voor zaken als posten, vrijwilligerswerk, talen, onderscheidingen en onderscheidingen, patenten, zaken die u belangrijk vindt, enzovoort.
Al deze secties openen je naar meer mogelijkheden om nieuwe verbindingen te maken.
11. Ruim uw aanbevelingen op
Mensen zullen je aanbevelen voor een verscheidenheid aan vaardigheden, inclusief vaardigheden die je niet bezit. Maar alleen omdat je bent goedgekeurd voor vuureten, kauwgom of douches (ja, dit zijn allemaal echte "competentiegebieden", volgens LinkedIn), betekent niet dat je andere LinkedIn-gebruikers moet laten zien - tenzij, van vuur eten is natuurlijk een belangrijk onderdeel van je professionele leven.
Met LinkedIn kunt u alle vaardigheden of onderschrijvingen verwijderen die niet langer relevant zijn. Zelfs als het door omissie is, moet je voorkomen dat je "liegt" over je vaardigheden.
12. Maak contact met mensen die u nog niet kent
Een van de meest voorkomende blunders op LinkedIn is het niet bereiken van mensen met wie je graag in contact zou willen komen, maar die je nog niet hebt bereikt. Nieuwe mensen leren kennen, niet alleen gevestigde contacten, is het hele idee van netwerken.
Er zijn tal van voordelen aan het uitbreiden van uw LinkedIn-netwerk. Je komt beslissers tegen. Je krijgt meer aanbevelingen. Meer mensen zullen uw website bekijken, delen en bezoeken als gevolg van uw beste inhoud. Het is ook uitstekend geschikt voor personal branding.
13. Personaliseer uitnodigingen om verbinding te maken
"Ik zou je graag toevoegen aan mijn professionele netwerk op LinkedIn."
Het standaardbericht dat LinkedIn geeft, is zo vreselijk saai en onpersoonlijk.
Maak het persoonlijker door te vermelden waar je elkaar hebt ontmoet of een onderwerp dat je hebt besproken in een LinkedIn-groep, via e-mail of tijdens een telefonisch interview wanneer je iemand vraagt om deel te nemen. Deze persoonlijke benadering vergroot de kans dat uw verzoek wordt geaccepteerd.
Bonustip: exporteer uw LinkedIn-verbindingen
Last but not least, vergeet niet om uw verbindingen regelmatig te downloaden. Je wilt niet het risico lopen hun contactgegevens te verliezen nadat je alle moeite hebt genomen om een ongelooflijk netwerk te ontwikkelen!
Ga hiervoor naar Relaties, vervolgens Instellingen (het tandwielsymbool) en vervolgens Geavanceerde instellingen. Op de volgende pagina ziet u een link om uw LinkedIn-verbindingen te exporteren als een.CSV-bestand.
U hebt nu een bestand met de voor- en achternaam, e-mailadressen, functietitels en bedrijven van uw contacten. Als u in contact wilt komen met een LinkedIn-vertegenwoordiger, kunt u naar LinkedIn Bellen gaan.
Het probleem met PayPal, 'oud geld' en digitale betalingen
Super Bowl 50 was een competitief snooze-fest met een ongemakkelijke rustshow en voor het grootste deel ongeïnspireerde tv-reclame. Ik geloof niet dat dit het plan was voor de gouden verjaardag van de geliefde Big Game van de National Football League.
Tijdens de vieringen van afgelopen zondag was een van de dingen waar ik het meest benieuwd naar was, hoe de fintech-gerelateerde reclame zou presteren bij het Super Bowl TV-publiek. SoFi en PayPal, bijvoorbeeld, debuteerden tijdens de game met hun commercials.
In het eerste kwartaal werd er een advertentie voor PayPal uitgezonden en de personen met wie ik de game aan het kijken was, keken er met een lege blik naar.
'PayPal is geen nieuw bedrijf. Wat heeft het voor zin om een reclamespotje te hebben?', vroeg mijn zus.
Ik legde haar uit dat het komt omdat PayPal een eigen bedrijf is geworden en op zoek is naar een naam. Afgezien daarvan hebben de meeste van mijn familieleden en vrienden geen idee wat ik voor de kost doe.
Nadat ik mijn pitch over PayPal's commercial aan het publiek had gegeven, tweette ik het enige probleem dat ik ermee had:
Als het gaat om digitale betalingen, is wat een grap lijkt (en dat was het voor een deel ook) eigenlijk een zorg voor PayPal, kaartnetwerken en fintech-bedrijven. Veel consumenten over de hele wereld gebruiken nog steeds oud geld.
Ik heb dit besproken op Twitter en in een paar blogberichten over Mobile Payments Today, maar laat me het belangrijkste probleem samenvatten dat ik heb gehad toen ik de afgelopen negen maanden in Greenpoint, Brooklyn woonde.
Ik had niet veel contant geld bij me voor dit korte bezoek aan mijn geboortestad. Het was een meevaller dat je me betrapte met een biljet van $ 1 in mijn portemonnee. Hoewel ik om verschillende redenen tegen een geldloze samenleving ben, zul je niet veel papier over me vinden behalve een lange CVS-bon. In mei keerde ik echter terug naar Greenpoint.
Dit deel van Brooklyn staat bekend als de hipsterhoofdstad van de wereld. Ik kan geen steen over straat gooien zonder een slordige hipster te raken. Greenpoint en zijn zuiderbuur, Williamsburg, hebben meer hipsters dan enige andere buurt waar ik ooit heb gewoond. Een andere door hipsters gedomineerde wijk in Wicker Park in Chicago, terwijl Noord-Brooklyn de eerste plaats inneemt.
Hipsters staan erom bekend anti-establishment te zijn en populaire normen te tarten. Terwijl bedrijven zoals PayPal en de kaartnetwerken nabijheid en digitale betalingen op afstand promoten om het gebruik van contant geld te verminderen, accepteren veel etablissementen die zich richten op hipsters (die ook millennials zijn) in het noorden van Brooklyn alleen contant geld. Ik woon naast een van deze etablissementen, Jimmy's Restaurant.
En als je Franklin Street in Greenpoint op en neer gaat, zie je een bord met 'Alleen contant' op verschillende etalages. In dit deel van het land gedijt het oude geld en de krant brandt een gat in mijn zak omdat ik contant geld bij me moet hebben om $ 1,50 te betalen voor een kopje koffie.
En er is nog een ander probleem dat me opvalt bij winkels buiten de hipsterbubbel: de krediet-/debetlimiet van $ 10.
Handelaren kunnen een aankooplimiet van $ 10 opleggen voor creditcard- en debetkaarttransacties dankzij de Dodd-Frank Wall Street Reform and Consumer Protection Act, die in juli 2010 werd ondertekend. De limiet is wetgeving die nu brede mobiele betalingen verhindert en sommige gebruikers om het oude geld te dragen dat PayPal noemde in zijn Super Bowl-commercial.
Omdat providers mobiele betalingen promootten als een eenvoudige manier om te betalen voor kleine kaartjes zoals koffie en een krant onderweg, floreerde het buiten de Verenigde Staten. De Octopus Card van Hong Kong is een fantastisch voorbeeld van dit principe. Wat begon als een gesloten contactloos mobiel betalingssysteem voor transporttarieven is uitgegroeid tot een systeem dat forenzen in winkels in heel Hong Kong kunnen gebruiken.
In de Verenigde Staten kunnen aanbieders van mobiele betalingen geen gebruik maken van de small-ticket-boodschap, omdat sommige vestigingen ofwel allergisch zijn voor plastic vanwege vergoedingen of erop staan het minimum van $ 10 te handhaven om de vergoedingen die ze voor die transacties betalen in evenwicht te brengen.
Is er een manier voor de industrie om dit tweekoppige probleem op te lossen?
Jarenlang hebben branche-experts campagne gevoerd voor specifieke interbancaire tarieven voor mobiele betalingen, met name voor technieken zoals Apple Pay waarbij tokenisatie en vingerafdrukverificatie betrokken zijn. Toen werd onthuld dat banken Apple 15 basispunten betalen per tik op het krediet en een halve cent per debetaanraking, verdween het idee van specifieke interbancaire tarieven voor mobiel betalen, althans voor Apple Pay-transacties.
Als u hiervoor contact wilt opnemen met een PayPal-assistent, moet u naar PayPal Bellen Nederland gaan en hun nummer bellen, wanneer u maar wilt.
Hoe Blogger Facebook Thumbnail Beschrijving Probleem op te lossen
Elke blogger verspreidt berichten op Facebook om het aantal mensen dat zijn inhoud ziet en deelt te vergroten. Als het bericht dat op Facebook is gedeeld echter de verkeerde thumbnail en beschrijving heeft, kunnen de kijkers die dat bericht zien, in de war raken door de tekst en afbeelding die voor dat bericht worden weergegeven. Dit komt het meest voor bij BlogSpot-bloggers en blogs. En er zijn talloze plug-ins beschikbaar voor WordPress en andere platformgebruikers om dit probleem op te lossen. Hier is een stapsgewijze handleiding voor het oplossen van Facebook met onjuiste miniatuur en beschrijving bij het delen van een koppelingsprobleem.
Hoe het probleem met de Facebook-thumbnails en beschrijving van een blogger op te lossen?
Dit probleem kan eenvoudig worden opgelost met BlogSpot-blogs met een korte Html/Javascript-code (Nothing but Open graph Meta tags). Met deze code kun je de juiste artikelafbeelding en -beschrijving weergeven wanneer je een link naar je blog op Facebook deelt.
Het enige dat u hoeft te doen, is de onderstaande code kopiëren en in uw sjabloon plakken.
Kopieer nu de code en volg de instructies om deze op de juiste plek in uw sjabloon in te voegen.
Zoek vervolgens naar /head door op Ctrl + F te drukken. Plak nu de code boven /head.
Hoe het probleem met de Facebook-thumbnails en beschrijving van een blogger op te lossen?
Dit probleem kan eenvoudig worden opgelost met BlogSpot-blogs met een korte Html/Javascript-code (Nothing but Open graph Meta tags). Met deze code kun je de juiste artikelafbeelding en -beschrijving weergeven wanneer je een link naar je blog op Facebook deelt.
Het enige dat u hoeft te doen, is de onderstaande code kopiëren en in uw sjabloon plakken.
Kopieer nu de code en volg de instructies om deze op de juiste plek in uw sjabloon in te voegen.
Voordat u de code plakt, wijzigt u de standaard afbeeldings-URL (4e en 5e regel in de code) met de logo-URL van uw blog, zodat wanneer er geen afbeelding in uw bericht staat, uw bloglogo wordt weergegeven als een miniatuur wanneer de link wordt gedeeld op Facebook.
Dat is alles wat er is als het gaat om het plakken van de code. Als je de berichtlink van je blog op Facebook deelt, wordt echter niet langer de juiste afbeelding van het bericht weergegeven. De reden hiervoor is dat Facebook elke 24 uur automatisch de thumbnails en beschrijvingen van links ververst. Je moet dus 24 uur wachten.
U kunt dit echter handmatig doen door naar Facebook Debugger te gaan. Ga naar de Facebook-foutopsporing, plak de berichtlink en druk vervolgens op Foutopsporing en vervolgens op "Nieuwe kladinformatie ophalen". Het Facebook-schroot van je bericht is nu opnieuw geladen en je kunt de miniatuur en beschrijving van je bericht zien wanneer je het deelt.
Welke beschrijving laat Facebook Post zien?
De tekst die onder de Facebook-thumbnail verschijnt, is de beschrijving die je over je artikel schrijft in de rechterzijbalk onder de optie voor zoekbeschrijving in Blogger. Wanneer je een bericht publiceert, kon je die keuze niet zien in de rechterzijbalk. Dit komt door het feit dat je eerst op de blogbeschrijving moet staan voordat die keuze in de rechterzijbalk verschijnt wanneer je een bericht schrijft.
Hoe de beschrijving van de blog AAN te zetten?
Ga eerst naar het Blogger-dashboard
→ Instellingen
→ Basis
→ Beschrijving en klik op Bewerken
Stel nu het overzicht van uw blog op (zomer) en klik op Wijzigingen opslaan. De optie "Zoekbeschrijving" verschijnt nu in de rechterzijbalk van je berichteditor.
Wanneer u een blogartikel maakt, vergeet dan niet een zoekbeschrijving op te nemen, zodat zoekmachines uw site snel kunnen vinden. Uw zoekbeschrijving moet beknopt zijn, de meeste trefwoorden op een logische manier dekken en beperkt zijn tot 150 tekens. Als u meer dan 150 tekens schrijft, wordt dit door zoekmachines genegeerd en weergegeven als punten (...).
Als gevolg hiervan is het probleem met Facebook-thumbnails en -beschrijvingen opgelost. Er zijn nog andere benaderingen en codes (Open Graph-tags) die kunnen worden gebruikt om dit probleem op te lossen. Dit is echter de eenvoudigste en meest rechttoe rechtaan techniek om het miniatuurprobleem op Blogger-blogs op te lossen.
Bel ons via Facebook Bellen als u problemen ondervindt. Er wordt een passende oplossing geboden...
Hoe u Google Drive-bestanden kunt repareren die niet worden gedownload nadat ze zijn gezipt
Google Drive is een cloudgebaseerde applicatie waarmee gebruikers bestanden kunnen downloaden, verzenden en back-uppen. Er is echter een limiet aan de hoeveelheid gegevens die in één keer kan worden geüpload of gedownload.
Zo kon je niet zo lang geleden bijvoorbeeld niet meer dan 2 GB tegelijk downloaden. U krijgt een foutmelding of het proces wordt beëindigd. Google heeft daarentegen kleine aanpassingen gemaakt en een functie toegevoegd waarmee gebruikers bestanden automatisch kunnen partitioneren in zip-mappen van 2 GB. Dit was bedoeld om het limietprobleem aan te pakken en gebruikers te helpen bij het downloaden/uploaden van grote bestanden.
Helaas loste dit het probleem niet helemaal op. Veel mensen bevinden zich nog steeds in omstandigheden waarin Google Drive hun bestanden permanent zipt, waardoor het onmogelijk wordt om hun gegevens te downloaden en te gebruiken. Als u dit probleem bent tegengekomen, bent u hier aan het juiste adres. In dit bericht leren we je hoe je het probleem 'Google Drive downloadt geen bestanden na zippen' kunt oplossen. U leert ook hoe u het zip-downloadproces kunt optimaliseren.
Laten we er dus maar gelijk mee aan de slag gaan!
Bestanden downloaden van Google Drive na het zippen
1. Start uw computer opnieuw op
Laten we beginnen met de meest eenvoudige oplossing: je smartphone opnieuw opstarten. Velen van ons hebben er een gewoonte van gemaakt om onze computers in de sluimerstand te zetten of in de slaapstand te zetten. Hoewel dit handig is en u in staat stelt verder te gaan waar u was gebleven zodra u uw laptop opent, heeft het enkele beperkingen. Wanneer computers voor langere tijd werken zonder volledig te worden afgesloten of opnieuw opgestart, treden er functionele fouten op. Sommige van deze problemen worden veroorzaakt door browsers vanwege tijdelijke bestandsproblemen.
Als Google Drive uw bestanden permanent op uw computer zipt, moet u uw computer daarom opnieuw opstarten om te zien of dit het probleem oplost. Ja, zo makkelijk kan het zijn.
2. Volg de juiste procedure
Het zip-downloadproces mislukt vaak omdat mensen niet op de hoogte zijn van de juiste aanpak. Het is helemaal niet jouw schuld. Eerlijk gezegd wordt het na een tijdje verwarrend. Laat het ons verduidelijken.
De eerste fasen zijn ongecompliceerd en eenvoudig te volgen. Met andere woorden, selecteer de bestanden of mappen die u wilt downloaden en klik vervolgens op de optie Downloaden. Google Drive begint dan met het comprimeren van uw bestanden.
Dit is wanneer dingen ingewikkeld worden. Wanneer het zippen is voltooid, verschijnt er een pop-up met de mogelijkheid om de site te verlaten of door te gaan. Deze meldingen over het verlaten van de site gaan meestal gepaard met Ja- en Nee-knoppen, waardoor ze eenvoudig te interpreteren zijn. In dit scenario geeft Google echter een melding weer met de tekst 'Wijzigingen die u heeft aangebracht, worden mogelijk niet behouden'. U krijgt dan twee opties: Verlaten of Annuleren. Een typische gebruiker denkt misschien dat het klikken op 'Verlaten' het downloaden van het zipbestand stopt. In plaats daarvan zouden ze de knop 'Annuleren' gebruiken.
Dat is echter de verkeerde beslissing om te nemen. De download wordt beëindigd wanneer u op de knop Annuleren klikt. Ja, dit klinkt misschien niet goed, maar toch is het zo. Om verder te gaan, moet je de optie Verlaten selecteren. Hierdoor kan Google Drive het downloadproces voltooien.
Wat als er geen pop-up is?
Als u geen pop-ups ziet wanneer u zip-bestanden probeert te downloaden, volgt u de onderstaande instructies om het probleem in Chrome op te lossen:
Start uw Google Chrome-browser en ga naar chrome:/settings/. Hierdoor worden Chrome-instellingen geopend.
Ga in het nieuwe venster naar Geavanceerde instellingen en klik erop. Dit toont u extra opties.
Ga naar Privacy en beveiliging en selecteer Site-instellingen.
Scrol op dit punt naar beneden totdat u Pop-ups en omleidingen vindt en klik erop.
Controleer of pop-ups zijn uitgeschakeld. Als dit het geval is, klikt u op de knop Toevoegen rechts van de optie Toestaan. Ga naar https://drive.google.com/ om de beperkingen van de site te verwijderen.
Sluit Chrome en probeer uw bestanden opnieuw te downloaden. Vergeet niet op de knop Verlaten te drukken in plaats van op de optie Annuleren wanneer de pop-up wordt geopend.
3. Wis uw browsercache en cookies
Een andere werkbare methode is om de cache en cookies van uw browser handmatig te verwijderen. Dit zijn tijdelijke bestanden die worden gemaakt terwijl u toepassingen gebruikt.
Volg de onderstaande stappen om deze tijdelijke bestanden in Google Chrome te wissen:
Ga om te beginnen naar de pagina Instellingen. Ga hiervoor naar de adresbalk en typ chrome:/settings/. Als u de link niet wilt gebruiken, navigeert u naar het Chrome-menu en selecteert u Instellingen.
Scrol omlaag naar de optie Geavanceerd in het venster Instellingen. Klik erop om meer opties te zien.
Ga nu naar Privacy en beveiliging, zoek Browsegegevens wissen en klik erop.
Navigeer naar de opties. Afbeeldingen en bestanden die in de cache zijn opgeslagen, evenals cookies en andere sitegegevens. Vink de selectievakjes naast ze allemaal aan. Schakel elk ander vakje uit.
Ga naar de knop Gegevens wissen en klik erop om uw selectie te bevestigen.
Sluit uw Chrome-browser en start deze opnieuw op dit punt. Controleer of het probleem is verholpen door de zip-bestanden te downloaden van Google Drive.
If this solution does not work for you, proceed to the next method below.
4. Use a Different Browser for the Download
Yes, that's how it's written. If you're still having problems with the Chrome browser failing to successfully download a zip file after attempting the techniques outlined above, it's time to try a different browser. You can use Mozilla Firefox or Safari to get started.
5. Sign Into the Correct Google Account
Are you logged into numerous Google accounts in your browser at the same time? It may have an impact on the download process.
Sign out of all of them to fix this. However, log in to the account from which you want to download the Google Drive files and try again.
If you just have one Google account and are unable to download files from Drive, continue to the next step.
6. Reset Your Chrome Browser Settings
When Google Drive fails to download zip files, the issue could be caused by an extension or wrong settings. The best way to resolve this is to restart Google Chrome. You don't need to be concerned about your data. It's risk free.
To reset your Google Chrome, follow the steps outlined below:
Launch your Chrome browser and go to Chrome Settings.
From there, go to Advanced and click on it.
In this new window, scroll down to the end of the page and click the Restore settings to their original defaults option.
Now, confirm your selection by clicking on Reset.
Which Folder Does Google Drive Download Zipped Files To?
By default, the packed files you've downloaded will be found in your PC's Downloads folder. However, if you changed the download destination to another folder, they will be in this new folder.
How to Improve Zip File Downloads on Google Drive [Tips You Should Know]
Here are 2 simple tips to help you download zip files from Google Drive easier.
1. Go Incognito
If you can't download zip files in regular browser mode, it's time to switch to Incognito mode. To launch a new tab, go to the Chrome menu and select Incognito. In this mode, you may now attempt downloading from Google Drive.
2. Download Files and Not Folders
Yes, downloading a folder is more convenient than downloading many files one by one. However, this could be the issue and the reason for your zip download failing.
As a result, instead of downloading a folder, open it and download the files within it independently. This has shown to be beneficial to users in terms of making the procedure faster and more dependable.
Are You Tired of Issues With Zip Files? Here's a Solution
You're probably sick of dealing with zip files. don't we all? We understand how difficult it is to build, download, and unzip them.
You might want to transfer and download files without zipping, unzipping, zipping, and unzipping again for a change, and... Well, you get the idea. It can be a long and exhausting procedure.
If you're fed up with problems with zip files, try FileWhopper. This is a revolutionary cloud-based service that allows you to send and download files and folders without zipping or unzipping! This service stands out for various reasons:
1. No Subscriptions or Obligatory Fees
That's correct! You do not need to pay any weekly or monthly subscription fees to use FileWhopper to transmit and download files. What you spend is solely determined by the size of the file or folder you choose to transfer. To top it all off, your initial transfer (or up to 5GB) on the platform is completely free.
2. No File or Folder Size Limits
It only gets better! With FileWhopper, you can easily transfer and download files and folders of ANY size. There are no restrictions on the amount of data that can be sent or received. This eliminates the need to compress, zip, or archive your data. That's a huge relief!
3. Zero-Knowledge Encryption
What is the mechanism behind zero-knowledge encryption? Simply put, neither the service provider nor anybody else has access to your password or security key. In other words, even if nefarious persons compromise the service's servers, your security key is safe with you and only you.
FileWhopper provides top-tier security, which means you obtain a password that only you know. You can send and receive data without concern.
4. Ease of Use
FileWhopper is a straightforward service that you may use without having to worry about file synchronization. When you utilize FileWhopper, you are safe from sync failures. Furthermore, you won't have to worry about a plethora of options and features that you will never use.
The tool's basic user interface makes file uploads and downloads quick and easy. All you have to do is upload your material and then share the relevant link and password with the person you want to get the file or folder from. Then you sit back and wait for a delivery report. It's just that simple!
5. Geen zorgen over onderbrekingen
Zelfs als je internetverbinding uitvalt of als er een stroomstoring is, hoef je niet helemaal opnieuw te beginnen. FileWhopper maakt gebruik van een kleine app die ervoor zorgt dat u zich geen zorgen hoeft te maken over onverwachte onderbrekingen. Er zullen geen problemen meer zijn om erachter te komen wat er is geüpload en wat er ontbreekt.
6. Gelijktijdige uploads en downloads
U hoeft niet langer te wachten tot een bestand of map volledig is geüpload voordat u deze naar de ontvanger stuurt.
Nadat u met de uploadprocedure bent begonnen, kan de ontvanger meteen beginnen met het downloaden van het bestand of de map. U hoeft niet langer te wachten en u hoeft zich geen zorgen te maken als uw internetverbinding traag is.
Nog steeds niet overtuigd dat FileWhopper een onmisbare applicatie is? Probeer het uit en verzend elk bestand of elke map onder de 5 GB gratis!
Gevolgtrekking
We hopen dat de tips in dit bericht je hebben geholpen om het vervelende zipbestandsprobleem op te lossen. U kunt deze gids ook delen met uw vrienden en familie om hen te helpen. U kunt ook contact opnemen met het Google-ondersteuningsteam via Google Bellen Nederland.