Kaspersky blokkeert of beperkt VPN [NordVPN, Cisco]
Als uw Kaspersky-antivirus de VPN blokkeert, kunt u dit niet doen. U kunt uw identiteit niet online maskeren als uw Kaspersky-antivirus de VPN blokkeert.
Het is bekend dat deze aanpak NordVPN blokkeert, maar het kan gebeuren met elk hulpmiddel van dit type.
Het zou voldoende moeten zijn om uw virtuele privénetwerk op de witte lijst te zetten in de instellingen van Kaspersky.
Een andere optie is om uw beveiligingssoftware te vervangen door iets gebruiksvriendelijkers.
Het uitvoeren van de talrijke applicaties die een typische Windows 10-gebruiker tegenwoordig gebruikt, is niet altijd eenvoudig.
Zo konden honderden consumenten het VPN-verbod van de Kaspersky Antivirus-oplossing niet omzeilen.
Dit is geen ongebruikelijk probleem, aangezien VPN's en firewalls van derden (die meestal als onderdeel van een antivirusprogramma worden geleverd) niet altijd met elkaar overweg kunnen.
Desalniettemin hebben we enkele opties geleverd waarmee Kaspersky verbinding kan maken met een VPN en meer.
Hoe kan ik een VPN deblokkeren die is geblokkeerd door Kaspersky AV?
Zet de VPN op de witte lijst
Wijzig uw antivirusprogramma
Schakel het scannen van versleutelde verbindingen uit
Upgrade of downgrade Kaspersky
Controleer TAP-stuurprogramma's
Als de gebruiker niet kan worden gevraagd, schakelt u Netwerkverbindingen blokkeren uit.
Laat het uitvoerbare VPN-bestand buiten de firewall communiceren door het te selecteren. Dit moet worden gedaan voor alle aangesloten applicaties.
Maak opnieuw verbinding nadat u uw wijzigingen heeft opgeslagen.
Laten we ervoor zorgen dat de Kaspersky-beveiligingssuite verantwoordelijk is voor eventuele VPN-blokkades of onregelmatigheden in de verbindingssnelheid.
Probeer VPN opnieuw te gebruiken nadat u de antivirus tijdelijk hebt uitgeschakeld door met de rechtermuisknop op het pictogram in het systeemvak te klikken.
Als de antivirus van Kaspersky de oorzaak is van VPN-problemen, moet u handmatig een VPN-clientuitsluiting instellen.
Het lijkt erop dat een Kaspersky-update de instellingen op een ongunstige manier heeft gewijzigd, waardoor uitgaande VPN-verbindingen worden verboden, ongeacht of je dit eerder hebt gedaan.
We raden ook aan om de uitzonderingen voor browsers toe te voegen, aangezien de verontrustende patch de browsers het meest zou hebben getroffen, terwijl andere verbindingsgerelateerde applicaties prima bleven werken als de VPN was ingeschakeld.
2. Wijzig uw antivirusprogramma
Als Kaspersky het niet snijdt, overweeg dan om te upgraden naar een meer complete beveiligingsoplossing die goed werkt met apps van derden, zoals uw VPN.
De hieronder genoemde beveiligingssuite is een goede kanshebber als het gaat om aanpassingsvermogen. Het werkt ook samen met oplossingen van derden zonder de beveiliging in gevaar te brengen.
Dit is een goed afgeronde beveiligingsoplossing met veel functies die niet één, maar drie anti-malwarebeschermingslagen van de volgende generatie bevat om uw systeem te beschermen tegen zowel oude als nieuwe bedreigingen.
ESET biedt beveiliging tegen virussen, wormen, Trojaanse paarden, spam, spyware, identiteitsdiefstal, hacking, phishing, fraude en social engineering, evenals andere bedreigingen.
Deze oplossing is lichtgewicht, zeer snel en biedt 24 uur per dag, zeven dagen per week live chat-hulp, dus u moet het absoluut proberen.
3. Schakel het scannen van gecodeerde verbindingen uit
Start Kaspersky, ga naar Instellingen, vervolgens naar Extra, vervolgens naar Netwerk en ten slotte naar Uitschakelen. Het scannen van versleutelde verbindingen wordt niet aanbevolen.
Start Kaspersky, ga naar Instellingen, Extra, Netwerk en deactiveer Script in webverkeer injecteren om met webpagina's te communiceren.
Open Kaspersky, ga naar Instellingen, Bescherming, Web-Antivirus-opties, Geavanceerde instellingen en schakel Kaspersky Protection-add-on uit, wordt automatisch geactiveerd in browsers.
We raden u aan de add-on eerst uit uw browser te verwijderen.
Om de VPN te laten werken, stelden verschillende ervaren gebruikers voor om specifieke functies te deactiveren. Het scannen van gecodeerde verbindingen is een van de manieren waarop VPN-connectiviteit lijkt te worden belemmerd.
Het kan ook helpen om Inject Script into Web Traffic uit te schakelen om te communiceren met webpagina's, en om de Kaspersky Protection-extensie automatisch te activeren in browservoorkeuren.
Als u niet zeker weet hoe u dit moet doen, hebben we instructies opgenomen voor elk van de drie bovenstaande alternatieven.
4. Upgrade of downgrade Kaspersky
Zorg er allereerst voor dat u de meest recente Kaspersky-patch hebt geïnstalleerd. Als dat het geval is, lijkt upgraden / downgraden een haalbare optie.
Verder lijkt het erop dat Kaspersky 2017 de versie is die VPN heeft verbroken. Wijzig de antivirusversie door deze tijdens het proces bij te werken of te downgraden.
Houd er rekening mee dat als u een licentiesleutel heeft, u praktisch elke Kaspersky-versie kunt installeren.
Het is cruciaal om de upgrade-prompts over te slaan (Instellingen> Extra> Update, en de optie om nieuwe versies te downloaden uit te schakelen).
Het enige dat u nu hoeft te doen, is de licentiesleutel opslaan en de vorige Kaspersky-versie verwijderen.
Ga dan naar de officiële website en download de versie die voor jou werkt. Als u regelmatig een VPN gebruikt, is dit een goede keuze om te verkennen.
5. Bekijk de TAP-stuurprogramma's
Zelfs als Kaspersky de belangrijkste dader is, kan de getroffen VPN er een handje in hebben. In het bijzonder, in afwachting van een oplossing, knoeiden sommige gebruikers met de TAP-adapter en het stuurprogramma.
Ze hadden een veel betere verbinding nadat ze om de een of andere reden de stuurprogramma's hadden teruggedraaid. De TAP-adapter is een belangrijk onderdeel van een VPN, daarom is de verbinding duidelijk.
We kunnen niet met zekerheid zeggen of dit een permanente oplossing is vanwege de schijnbare verschillen met elke machine (er zijn geen twee vergelijkbare setup-pc's). Hoe dan ook, het is het proberen waard.
6. Installeer de VPN opnieuw.
Typ Control in het Windows-zoekvak en selecteer Configuratiescherm in de lijst met resultaten.
Klik in de categorieweergave op Een programma verwijderen onder Programma's.
Verwijder uw VPN-oplossing door er met de rechtermuisknop op te klikken.
Om alle resterende bestanden en registervermeldingen die door de VPN zijn achtergelaten te verwijderen, gebruikt u het aanbevolen verwijderprogramma hieronder of een ander verwijderingsprogramma van derden.
Start je computer opnieuw op.
Download en installeer de meest recente versie van de VPN naar keuze.
Ten slotte kunt u proberen de getroffen VPN opnieuw te installeren. De applicatie (VPN-client) zou als resultaat opnieuw moeten integreren in de systeemshell.
Daarna is het mogelijk dat het probleem verdwijnt. Om alle resterende bestanden en registervermeldingen te verwijderen, raden we aan een verwijderprogramma van derden te gebruiken.
Als je nog steeds problemen hebt met antivirus en je VPN, bekijk dan onze lijst met de beste antivirusprogramma's voor VPN's.
We hopen dat onze suggesties om Kaspersky uit te schakelen en de VPN opnieuw in te schakelen, nuttig waren.
Als je nog steeds problemen hebt met antivirus en je VPN, bekijk dan onze lijst met de beste antivirusprogramma's voor VPN's.
We hopen dat onze suggesties om Kaspersky uit te schakelen en de VPN opnieuw in te schakelen, nuttig waren.
Laat het ons weten als u vragen of aanbevelingen heeft over het feit dat de VPN niet werkt met Kaspersky antivirus in het opmerkingenveld hieronder. Om contact op te nemen met onze klantenservice, moet u het technische nummer bellen dat is opgegeven bij Kaspersky Contact Nederland.
Laat het ons weten als u vragen of aanbevelingen heeft over het feit dat de VPN niet werkt met Kaspersky antivirus in het opmerkingenveld hieronder.
Kaspersky Antivirus is een antivirusprogramma dat uw computer beschermt tegen schadelijke malware en internetgevaren. Als gevolg hiervan zorgt het voor veilig online browsen. Het zorgt ook voor gegevensbeveiliging. Daarom zou u moeten overwegen om Kaspersky-antivirussoftware op uw computer te installeren. De meerderheid van de klanten zegt echter dat ze probleem 27300 krijgen bij het installeren van Kaspersky-antivirussoftware.
Oorzaken voor de Kaspersky-installatiefout 27300:
Er zijn verschillende redenen voor de Kaspersky-fout 27300 die optreedt tijdens de installatie. Hier zijn een paar van de redenen.
De fout 27300 kan worden veroorzaakt door een verbroken internetverbinding tijdens het downloaden van Kaspersky. De antivirussoftware van Kaspersky wordt mogelijk niet correct gedownload als uw internetverbinding is verbroken.
Als de apparaatstuurprogramma's van uw computer verouderd zijn, kan de antivirussoftware van Kaspersky mogelijk niet worden geïnstalleerd. Als gevolg hiervan kan de fout 27300 optreden.
Dit probleem kan ook worden veroorzaakt door registervermeldingen op uw computer. Beschadigde registervermeldingen zijn de meest voorkomende oorzaak van fout 27300.
Symptomen van fout 27300 Kaspersky-installatie:
Wanneer uw computer wordt geconfronteerd met de Kaspersky-fout 27300,
De prestaties van uw computer zouden traag zijn.
Vaak merkt u dat uw computer niet actief is.
De programma's die op uw computer werden uitgevoerd, crashten vaak.
Oplossing voor de Kaspersky-installatiefout 27300:
Als u de Kaspersky-installatiefout 27300 tegenkomt, probeer dan een van de onderstaande methoden.
Methode 1: Herstel het registerbestand:
Het beschadigde registerbestand moet worden gerepareerd om de Kaspersky-fout 27300 te herstellen. De stappen om de registerbestanden op een Windows-computer te repareren zijn,
Klik op het menu Start op uw Windows-computer.
Typ run in het zoekvak onderaan en klik op het zoekpictogram om de wizard Uitvoeren te openen.
Wanneer de run-wizard wordt geopend, typ je Regedit in het tekstveld en klik je op de knop OK.
Selecteer in het venster Register-editor het register dat is gekoppeld aan de Kaspersky-fout 27300.
Klik nu op het menu Bestand en kies de optie Exporteren.
Sla vervolgens het geëxporteerde registerbestand op.
Selecteer daarna in Exportbereik de optie Geselecteerde vertakking.
Sla het bestand vervolgens op. Zorg ervoor dat de bestandsextensie .reg is.
Methode 2: Werk de apparaatstuurprogramma's bij:
Omdat apparaatstuurprogramma's die niet zijn bijgewerkt op uw computer de Kaspersky-fout 27300 kunnen veroorzaken, is het een beter idee om de apparaatstuurprogramma's van uw Windows-computer bij te werken. Volg de onderstaande procedures om de stuurprogramma's bij te werken.
Typ op uw Windows 10-computer Apparaatbeheer in het zoekvak.
Selecteer de optie Apparaatbeheer in het zoekresultaat.
Selecteer de stuurprogramma's die u wilt bijwerken en klik er met de rechtermuisknop op.
Kies vervolgens de optie Automatisch zoeken naar bijgewerkte stuurprogramma's en klik op Stuurprogramma bijwerken.
Als er nieuwe updates voor het stuurprogramma zijn, wordt deze bijgewerkt.
Om het Kaspersky-probleem 27300 op te lossen, verwijdert u de Kaspersky-antivirus en installeert u deze opnieuw. Volg de instructies op het scherm om de antivirus te verwijderen en opnieuw te installeren.
Klik op de optie Programma en onderdelen in het Configuratiescherm op uw Windows-pc.
Klik met de rechtermuisknop op Kaspersky-antivirus in de lijst met programma's en selecteer Verwijderen.
Start uw computer opnieuw op nadat u Kaspersky-antivirus hebt verwijderd.
Installeer daarna de Kaspersky-antivirussoftware opnieuw. Controleer of Fout 27300 Kaspersky-installatie is opgelost.
Als u nog vragen heeft over het verbinden van uw apparaat met de antivirus, neem dan contact op met onze ondersteuningsafdeling, waar een van onze hooggekwalificeerde specialisten u graag verder helpt. Neem de telefoon op en bel het klantenservicenummer van Kaspersky dat u aan Kaspersky Contact Nederland heeft verstrekt voor hulp bij uw Kaspersky-problemen. Waar u ook bent, wij staan altijd voor u klaar. Neem gewoon contact met ons op voordat de situatie kritiek wordt. Wij zijn u graag van dienst!