Hoe meer je in LinkedIn stopt, hoe meer je eruit haalt.
Hier zijn 13 tips om je LinkedIn-profiel te verbeteren.
1. Moet doen: houd de basisprincipes van uw profiel bijgewerkt!
Veel mensen verzuimen hun LinkedIn-profielen bij te werken. Er is geen excuus voor het hebben van verouderde informatie op LinkedIn, of je nu een pure rookie bent, een nieuwe carrière begint of nieuwe opties verkent. Het zal een negatief licht op je werpen.
Hier zijn twee snelle en gemakkelijke gebieden waarvan u moet controleren of ze up-to-date zijn:
De taak van een professionele kop is om lezers aan te moedigen erop te klikken. U kunt uw kop gebruiken om op zijn minst uw huidige positie en bedrijf te laten zien (bijv. "Director of Inbound Marketing bij ABCXYZ Corporation"), maar u kunt en moet nog verder gaan. Breng talenten onder de aandacht die u wilt laten verschijnen in zoekopdrachten (bijv. "Speaker, Trainer, Auteur, Consultant, Evangelist") of breng uw expertise onder de aandacht (bijv. "Content Marketing Strategist en Copywriter"). Vertel op LinkedIn aan iedereen wie je bent, wat je doet en waarom ze contact met je moeten opnemen.
Locatie en branche: Zijn uw locatie en branche nog steeds correct? Zo niet, repareer ze dan nu!
Deze twee eenvoudige stappen zullen helpen bij het ontdekken van meer mensen en het identificeren van meer geschikte potentiële contacten.
2. Gebruik alleen professionele foto's
Een foto op een LinkedIn-profiel heeft 11 keer meer kans om bekeken te worden. Dus als je nog steeds een silhouet draagt, is het tijd om de boel op te fleuren en jezelf bloot te geven.
Toch wat vriendelijk advies: Je LinkedIn-profielfoto mag niet ouder zijn dan 20 jaar. Het mag niet verschijnen op een datingsite, stockfotosite of sociale netwerksite (bijvoorbeeld Facebook of Instagram). Neem ook uw huisdier of significante andere niet op de foto. Simpel gezegd, nee.
LinkedIn is voor professionals. Er een zijn.
3. Merk uw profiel op met een achtergrondfoto
Ziet je LinkedIn-profiel er saai en gemiddeld uit?
Met een visueel aantrekkelijke achtergrondafbeelding kunt u uw profielpagina wat meer persoonlijkheid of branding geven.
LinkedIn adviseert gebruikers om een afbeelding (PNG, JPG of GIF) te gebruiken met een resolutie van 1400x425.
4. Schrijf een belachelijk goede samenvatting
Dit is het punt waarop je jezelf echt pitcht voor mogelijke contacten. Uw samenvatting zou uw kop moeten uitbreiden door uw vaardigheden, werkervaring, opmerkelijke prestaties en thought leadership te laten zien.
Er is hier veel discussie over of het beter is om in de eerste persoon of in de derde persoon te schrijven. Uiteindelijk maakt het niet zoveel uit welke je kiest; hou je er maar aan. Het is verbijsterend om heen en weer te schakelen tussen de eerste en derde persoon, en het getuigt van een gebrek aan aandacht voor detail.
Samenvatting van LinkedIn-samenvattingen: Houd je ego in bedwang, concentreer je op de belangrijkste aspecten van je werk, minimaliseer onnodig jargon en zorg dat het gemakkelijk leesbaar is.
5. Beëindig die typefouten
Slechte grammatica, typefouten en spelfouten zijn een no-no.
Vermijd typefouten ten koste van alles.
6. Gebruik trefwoorden met opzet
Woorden zijn echt cruciaal, vooral wanneer zoeken een belangrijke factor is. Het verschil tussen gevonden worden en onzichtbaar zijn is het gebruik van de juiste trefwoorden in je profiel.
Bepaal de termen waarop u gevonden wilt worden wanneer mensen op LinkedIn zoeken en neem deze op in uw kop, samenvatting en profiel. U kunt meer mogelijke verbanden en kansen vinden als u de juiste zoekwoorden gebruikt.
7. Handige truc: kies de optie "Andere" website
LinkedIn stelt u in staat om te linken naar een website of blog onder uw Contact Info. De zin die standaard in je profiel verschijnt, is echter het buitengewoon saaie 'Blog' of 'Website'. Als iemand je profiel bezoekt en daarop klikt, hebben ze geen idee waar ze terecht zullen komen.
Wilt u de naam van uw bedrijf of merk gebruiken? Ja, dat kan! Hier is een eenvoudige truc die je kunt gebruiken.
Selecteer "Overige" in het gedeelte Websites van uw profiel wanneer u dit wijzigt. U kunt nu de titel en URL van uw website aanpassen.
8. Personaliseer uw LinkedIn-profiel-URL
Toen je voor het eerst je LinkedIn-profiel opstelde, was het een afschuwelijke warboel van letters, cijfers en backslashes die geen enkel doel dienden in termen van personal branding. Weet je zeker dat je deze nog niet hebt?
Als je dat doet, is het tijd om de URL van je openbare profiel te wijzigen. Mijn gepersonaliseerde URL is bijvoorbeeld https://www.linkedin.com/in/larrykim. Het is eenvoudig om consistentie te behouden tussen uw LinkedIn-profiel en uw andere sociale profielen.
9. Bezit je media
Visuele content wordt alleen maar belangrijker.
Help uw LinkedIn-profiel opvallen door documenten, foto's, video's en presentaties toe te voegen.
10. Voeg glanzende nieuwe secties toe aan je profiel
U kunt veel onderdelen aan uw LinkedIn-profiel toevoegen om het visueel aantrekkelijker en dieper te maken. U kunt categorieën maken voor zaken als posten, vrijwilligerswerk, talen, onderscheidingen en onderscheidingen, patenten, zaken die u belangrijk vindt, enzovoort.
Al deze secties openen je naar meer mogelijkheden om nieuwe verbindingen te maken.
11. Ruim uw aanbevelingen op
Mensen zullen je aanbevelen voor een verscheidenheid aan vaardigheden, inclusief vaardigheden die je niet bezit. Maar alleen omdat je bent goedgekeurd voor vuureten, kauwgom of douches (ja, dit zijn allemaal echte "competentiegebieden", volgens LinkedIn), betekent niet dat je andere LinkedIn-gebruikers moet laten zien - tenzij, van vuur eten is natuurlijk een belangrijk onderdeel van je professionele leven.
Met LinkedIn kunt u alle vaardigheden of onderschrijvingen verwijderen die niet langer relevant zijn. Zelfs als het door omissie is, moet je voorkomen dat je "liegt" over je vaardigheden.
12. Maak contact met mensen die u nog niet kent
Een van de meest voorkomende blunders op LinkedIn is het niet bereiken van mensen met wie je graag in contact zou willen komen, maar die je nog niet hebt bereikt. Nieuwe mensen leren kennen, niet alleen gevestigde contacten, is het hele idee van netwerken.
Er zijn tal van voordelen aan het uitbreiden van uw LinkedIn-netwerk. Je komt beslissers tegen. Je krijgt meer aanbevelingen. Meer mensen zullen uw website bekijken, delen en bezoeken als gevolg van uw beste inhoud. Het is ook uitstekend geschikt voor personal branding.
13. Personaliseer uitnodigingen om verbinding te maken
"Ik zou je graag toevoegen aan mijn professionele netwerk op LinkedIn."
Het standaardbericht dat LinkedIn geeft, is zo vreselijk saai en onpersoonlijk.
Maak het persoonlijker door te vermelden waar je elkaar hebt ontmoet of een onderwerp dat je hebt besproken in een LinkedIn-groep, via e-mail of tijdens een telefonisch interview wanneer je iemand vraagt om deel te nemen. Deze persoonlijke benadering vergroot de kans dat uw verzoek wordt geaccepteerd.
Bonustip: exporteer uw LinkedIn-verbindingen
Last but not least, vergeet niet om uw verbindingen regelmatig te downloaden. Je wilt niet het risico lopen hun contactgegevens te verliezen nadat je alle moeite hebt genomen om een ongelooflijk netwerk te ontwikkelen!
Ga hiervoor naar Relaties, vervolgens Instellingen (het tandwielsymbool) en vervolgens Geavanceerde instellingen. Op de volgende pagina ziet u een link om uw LinkedIn-verbindingen te exporteren als een.CSV-bestand.
U hebt nu een bestand met de voor- en achternaam, e-mailadressen, functietitels en bedrijven van uw contacten. Als u in contact wilt komen met een LinkedIn-vertegenwoordiger, kunt u naar LinkedIn Bellen gaan.
|