Op 18 februari '08 waren er in de straat Vossenberg, ter hoogte van de aansluiting met de Markgravenstraat, plots werkzaamheden aan het trottoir.
Het kruispunt daar werd pas een maand eerder grootschalig heraangelegd en afgewerkt, het is tot vandaag niet eens volledig opengesteld.
De stoepen voor de appartementsgebouwen t.o.v. de sporthal waren zeker voor 18/2 kant en klaar, compleet en keurig aangelegd.
Groot was dan ook de verbazing van de bewoners toen een nutsmaatschappij het gloednieuwe trottoir openbrak op 18/2. Terwijl die nutsmaatschappij dat werk perfect had kunnen synchroniseren met de maandenlange wegwerkzaamheden aan Vossenberg !? Kwamen die werken ter sprake op de contactvergadering tussen de Stad Herentals en de nutsmaatschappijen op 24/1/'08 ? Kon deze ongelukkige afloop dan echt op geen enkele manier vermeden worden ?
Want ook al doet de nutsmaatschappij nog zoveel moeite om alles keurig in de oorspronkelijke toestand te herstellen (gebeurt dit altijd!?) , zal het eindresultaat toch steeds beduidend minder zijn dan de 1 maand oude nieuwe stoep ...
Om nog te zwijgen over de maatschappelijke geldverspilling en de nodeloze overlast.
Het gezond verstand is in deze toch echt erg ver zoek...
Graag een toelichting over deze feiten.
Toegevoegd punt aan de Herentalse gemeenteraadsagenda van 4 maart '08, Guy Paulis
De Vlaamse Regering legde onlangs de definitieve budgettaire en juridische basis om een pact met de gemeentebesturen uit te voeren.
De Stad Herentals zal hierdoor van de Vlaamse overheid een schuldovername a rato van 100 EUR per inwoner krijgen (inwoneraantal per 26/2 : 26312 x 100 EUR = 2631200 EUR voor de Stad Herentals!). En bovendien worden er door de regering via de Eliacompensatie ook nog vette extra financiële middelen vrijgemaakt voor de gemeentebesturen, zowel in 2008, 2009 en 2010.
Daarenboven wordt een financiële compensatie voorzien voor de afschaffing van de onroerende voorheffing op bepaalde categorieën. Daarnaast zal de regering over 7 jaar gespreid ook nog 700 miljoen EUR extra besteden aan nog te leveren rioleringsinspanningen in Vlaanderen.
Zoals door Lijst Dedecker - Herentals reeds eind 2007 aangekondigd bij de bespreking van de Herentalse begroting en financiële meerjarenplanning, is het nu hoog tijd om deze gigantische financiële cadeaus van de hogere overheid om te zetten in onmiddellijke en minstens evenredige belastingverlagingen (i.p.v. de huidige verhogingen) voor de Herentalse burgers en bedrijven.
Nu het geld "gratis" vanuit Brussel toestroomt, is er geen enkel excuus om de Herentalse burgers en bedrijven nog langer buitenmatig fiscaal te overvallen.
Onmiddellijke en substantiële belastingverlagingen zijn nu meer dan ooit realistisch indien de wil er is bij de politieke machthebbers; volgens Lijst Dedecker in Herentals méér nog dan elders.
Toegevoegd punt aan de Herentalse gemeenteraadsagenda van 4 maart '08, Guy Paulis
Naar aanleiding van een recent door Stedenbouw verzonden bevelschrift om aan te manen tot uitvoering van een bestaand en definitief vonnis over een welbepaald bouwmisdrijf, verscheen in Gazet van Antwerpen van 21 februari '08 een artikel met een reactie van de Burgemeester.
De inhoud van die reactie is zeker opmerkelijk te noemen.
Vandaar ook de vraag waarom niet àlle Herentalse burgers, bedrijven en verenigingen -geconfronteerd met een gelijkaardige problematiek- kunnen genieten van dit soort (alvast morele) steun van de Burgemeester ?
Meer nog... waarom werden en worden sommige Herentalse burgers, bedrijven en verenigingen bij soms het meest minieme bouwgeschil extra geviseerd via lokale instanties, vaak zelfs op aanhoudend rechtstreeks verzoek van sommige vroegere en huidige leden van het schepencollege ?
Waarom zoveel ongelijkheid, en waarom wordt die nog aangescherpt ?
Toegevoegd punt aan de Herentalse gemeenteraadsagenda van 4 maart '08, Guy Paulis
De toestand van het wegdek in de Stationsstraat is er de laatste weken zo mogelijk nog op achteruit gegaan.
Ook de stoepen zijn zoals bekend in erbarmelijke toestand; nochtans worden deze trottoirs dagelijks door meer mensen bewandeld dan sommige recent heraangelegde stoepen in 1 jaar.
Door de aanwezigheid van het spoorwegstation en door de herinrichting van het centrum, krijgt deze straat meer verkeer te verwerken, nu gaat dit bijkomend gepaard met een door allerlei oorzaken extra geteisterd wegdek...
Zelfs indien er op middellange termijn daar totaalwerken aan wegdek en trottoirs gepland zijn, is een minimum aan onmiddellijke verbeteringswerken nu noodzakelijk.
De huidige toestand is werkelijk een schandalige en ronduit gevaarlijke situatie.
Toegevoegd punt aan de Herentalse gemeenteraad van 4 maart '08, Guy Paulis
In de gemeenteraad van 29/1/'08 verwees de Burgemeester tijdens de bespreking van een toegevoegd agendapunt i.v.m. het Herentalse spoorwegstation naar recente "gesprekken met de NMBS" omtrent de doortrekking van de Koeterstraat (richting Stationsplein-Stationsstraat).
Kan het schepencollege aan de gemeenteraad een uitgebreide toelichting geven over de actuele stand van zaken van deze "gesprekken" en de impact van het in deze "gesprekken" door het schepencollege beoogde eindresultaat op de omliggende (private) percelen ?
Toegevoegd punt aan de Herentalse gemeenteraad van 4 maart '08, Guy Paulis
Het KB over de nood- en interventieplannen (Staatsblad 15/3/'06) en de aanvullende omzendbrief (26/10/'06) verplichten elke Belgische gemeente om nood- en interventieplannen op te maken, te actualiseren en oefeningen te organiseren.
Daarom zal ik op de gemeenteraad van dinsdagavond 29 januari '08 duidelijkheid vragen over welke daadwerkelijke stappen i.v.m. een algemeen nood- en interventieplanbeleid het stadsbestuur reeds zette.
Ik wil vooral te weten komen of er gedetailleerde risicoanalyses en -inventarisaties over de mogelijke gevaren op het Herentalse grondgebied en binnen de gemeentelijke organisaties in het bijzonder gebeurden.
Toegevoegd punt aan de Herentalse gemeenteraadsagenda van 29 januari '08, Guy Paulis
Lijst Dedecker - Herentals (LDD) verneemt dat reeds eind 2008 gestart zal worden met de heraanleg van de N153 (Poederleeseweg) , waarbij de totaal afgeleefde betonplaten door asfalt vervangen zullen worden.
LDD-gemeenteraadslid Guy Paulis is tevreden dat er eindelijk aandacht is voor de Poederleeseweg in Herentals. Om één of andere duistere reden werd de afgelopen jaren aan zowat elke weg in en om Herentals gewerkt, behalve aan de Poederleeseweg ... die nochtans duidelijk het meest acuut toe was aan een grondige aanpak en een totaal nieuw wegdek.
LDD vraagt wel dat er geen werkzaamheden uitgevoerd worden aan de Poederleeseweg zolang de "werf van de eeuw" aan PrimaLux / Aarschotseweg niet volledig beëindigd is.
LDD vindt het totaal onverantwoord dat de (voorbereidende) werken aan de Poederleeseweg ook maar enigszins zouden samenvallen met de PrimaLux-werken, zeker aangezien Herentals in dezelfde periode ook op andere plaatsen niet gespaard zal blijven van wegenwerken.
Een goede timing en een perfecte afstemming van de verschillende werven kan de onvermijdelijke overlast inperken.
LDD vraagt dan ook met aandrang dat de Vlaamse en gemeentelijke machthebbers hun gezond verstand gebruiken bij het plannen van deze wegenwerken !
Lijst Dedecker houdt zijn wafel niet. Ook niet in 2008! Ook niet in Herentals!
Lijst Dedecker (LDD) voert dit weekend actie voor meer gezond verstand en durf in de politiek.
In deze politiek woelige periode is het overduidelijk dat de traditionele partijen rond de hete brij blijven dansen, of het nu om de staatshervorming gaat, of over de financiering van de "geschenken" die de nieuwe noodregering wil uitdelen.Daarom is klare taal meer dan ooit nodig.
LDD gaat de straat op om de mensen een hart onder de riem te steken, nu hun koopkracht geteisterd wordt door alle soorten fiscale regeringstrucjes.
Het loon voortijdig belasten, belastingen te laat terugbetalen, en bovendien al maanden de stijgende accijnsopbrengsten op de brandstof meegraaien...
Het kàn anders... mét LDD.
Lijst Dedecker zal ook in 2008 zijn wafel niet houden ... en deelt de wafels liever uit aan geïnteresseerde voorbijgangers.
Op zaterdag a.s., 19 januari, zullen LDD-militanten in heel Vlaanderen duizenden lekkere wafels uitdelen.
Overigens wordt LDD exact 1 jaar, en wàt voor 'n jaar !
Er loopt iets ernstig mis met de planning, timing en uitvoering van de diverse wegenwerken in Herentals, en vooral met de communicatie en bewegwijzering errond.
De kwestie van de Ernest Claesstraat is genoegzaam bekend, maar de huidige situatie in de zijstraten van de Watervoort is zo mogelijk nog schrijnender.
Er staat op de stedelijke website trouwens geen letter vermeld over de omleidingswegen n.a.v. de werken aan de spooroverweg aan de stedelijke begraafplaats (want deze werken zijn dus de aanleiding van de omleiding via Watervoort):
economie en mobiliteit; Herentals bereiken ... niets
Zelfs niet met de nieuwste GPS-van-onder-de-kerstboom vindt vandaag een kat haar jongen terug in Herentals !
Vandaag, donderdag is er in de zijstraatjes van de Watervoort met enig kunst- en vliegwerk wat oplapwerk gebeurd, maar bestand tegen de weersomstandigheden is dit allesbehalve + het is onmogelijk om 2 gewone personenwagens te laten kruisen (wat dan met hulpdiensten, begrafeniswagens, autobussen en leveranciers van verblijfsdomein "Brink" enz ?)
Waarom wordt oa de Heistraat niet gebruikt als logische, zeer goed uitgeruste en overigens historisch steeds gebruikte omleidingsweg ?
Zijn er naast de bekende heilige huisjes ook heilige straatjes in Herentals ?
De nu gebruikte bos/omleidingspaadjes kunnen dan nog als extra weg ingezet worden, samen met bijv. het eveneens onverharde stukje Wijngaard.
Hoe meer mogelijkheden en spreiding, hoe minder overlast en risico op dikke problemen als nu ... zegt ons gezond verstand ...
En de bewegwijzering zou uiteraard de beste en breedste omleidingsweg moeten aangeven !
Actie voor het begin van de Herentalse gemeenteraad van 18 december '07. De regering spreekt van lagere belastingen, maar de lokale besturen pakken het dubbel en dik terug ... puur bedrog.
Op de politieraad van vanavond 12/12 maakte 'k 'n "punt" van punt 7 van de agenda "Bestek 060/07-Levering van Octopus accentpalen en beugels. Vaststellen lastvoorwaarden en wijze van gunnen."
De politiezone wil dus "Octopus accentpalen en -beugels" kopen.
In de teksten wordt verwezen naar de wet van 24/12/1993 (ivm overheidsopdrachten) en daarin worden de allerkleinste lettertjes opgezocht om te verantwoorden dat deze opdracht door slechts 1 welbepaalde inschrijver uitgevoerd mag en zal worden.
Mijn vraag is of deze Octopus accentpalen en -beugels nu echt zo essentieel zijn om te verantwoorden dat men zich als openbaar bestuur in allerlei bochten wringt en het gewone, normale verloop van vrije mededinging uitsluit.
Want Octopus accentpalen en -beugels zijn dus de merknaam van één welbepaald product van één welbepaalde producent ... dit werd door de Voorzitter-Burgemeester ook bevestigd tijdens de zitting.
Dit is dus alsof de politiezone een auto zou willen aankopen, dicteren dat het bijv een Volkswagen Golf TDi moet zijn, dat de leverancier gevestigd moet zijn in Herentals in straat zus en zo, en dan zou vaststellen ... tiens, nu moeten we naar garage X gaan want iets of ergens anders is niet overeenkomstig onze lastvoorwaarden... Vrije mededinging bestaat dan niet, met die palen nu ook helemaal niet, de producent is door deze werkwijze een monopolist met hoge prijszetting tot gevolg (18567,45 EUR).
OK, de wet van 24/12/1993 en de KB's van 8/1/'96 en 26/9/'96 voorzien bepaalde mogelijkheden om in zeer uitzonderlijke gevallen af te wijken van de regels op de overheidsopdrachten, maar er zijn later toch ook ondubbelzinnige Omzendbrieven van de Eerste Minister gepubliceerd die de openbare besturen uitgebreid op de stricte toepassing van de basiswetgeving wijzen en hen aanmanen om niet losjes met de basisregels om te gaan (bijv Omzendbrief van 23/6/'04, gepubliceerd in 2e editie Staatsblad 25/6/'04).
Zeker nu recentelijk in heel Vlaanderen deze thematiek enige tijd in de belangstelling stond, kan men toch in zone Neteland nu moeilijk hardmaken dat de gehanteerde werkwijze onvermijdelijk is om hoogdringend de schoolomgevingen veiliger te maken...
Daarom heb ik het politiecollege ook opgeroepen om het voorzichtigheidsprincipe in acht te nemen, en een open, vrije en eerlijke mededinging niet uit te sluiten... en volgens de normale procedures te werken.
Er was echter geen bereidheid om het dossier aan te passen of uit te stellen.
Ik stemde dan ook tegen.
Item op politieraad Neteland van 12 december '07, Guy Paulis
Eerder kondigde het schepencollege aan vragende partij te zijn voor een tijdelijke verbinding (in de vorm van een inrit en/of een uitrit?) ter hoogte van de ringlaan met de E. Claesstraat, en dit zolang de Stadspoortstraat als toegangsweg van het Herentalse centrum afgesloten wordt ten gevolge van de werken aan en om "Prima Lux"/Aarschotseweg.
Het afsluiten van de Stadspoortstraat is opnieuw een aanslag op de lokale handelaars aan die kant van het stadscentrum, zeker nu de stedelijke machthebbers halsstarrig blijven weigeren om de verdwijnpalen op de Grote Markt ten minste voor de volledige duur van de "Prima Lux"/Aarschotseweg-werken te laten verdwijnen en het dwarsen van het marktplein en dus het stadscentrum zo alvast voor enige tijd opnieuw toe te laten. Nu er ten overvloede ook aan het Lantaarnpad en straks ingrijpend aan de Kerkstraat gewerkt wordt zou een tegemoetkoming op de Markt toch geen overbodige luxe zijn!
Is er omtrent de tijdelijke verbinding ringlaan - E.Claesstraat intussen zekerheid omtrent intenties én toezeggingen ?
Toegevoegd punt aan de Herentalse gemeenteraadsagenda van 2/12/'07, Guy Paulis
Op de politieraad Neteland van gisteravond 10/10 werden alle punten unaniem goedgekeurd.
Behalve puntje 13 "Bestek 056/07-Aankoop fietsverlichting.Vaststellen van lastvoorwaarden en wijze van gunnen."
Er was er 1 die NIET goedkeurde, ik.
Waar gaat het over?
Het voorstel was om voor 36300 EUR "fietsverlichtingssets" aan te kopen, die dan later aan de middelbare scholieren van de zone (in de praktijk in de scholen van Vorselaar en Herentals) uitgedeeld zullen worden.
Ik keurde dit dus NIET goed.
Ben ik dan tegen verkeersveiligheid en de veiligheid van jonge fietsers in 't bijzonder? Neen hoor. Wél tegen deze eenzijdige visie op verkeersveiligheid én op de stilaan steeds meer idiote bestedingen van de aanzwellende inkomsten uit het "boetefonds".
Niet zolang geleden kwam het al nationaal sterk in het nieuws, vele politiezones in Vlaanderen verzinnen de gekste dingen om toch maar jaarlijks de massa gelden uit het "boetefonds" (officieel Verkeersveiligheidsfonds) op te krijgen. En toevallig ook woensdag lanceerde Geels burgemeester Frans Peeters in de media een voorstel om die gelden te mogen besteden aan bijv. kruispunten en fietspaden, ipv zomaar te moeten opmaken aan allerlei overbodige zaken ... ik steun deze oproep absoluut, helaas stond ik in de Neteland-politieraad alleen bij de stemming ...
Want het is echt brainstormen geblazen in de politiegebouwen om telkens die pot geld te kunnen uitgeven, aangezien ze bijv. niet aan gewone lonen of zinvolle, duurzame uitrustingen besteed mogen worden, en het geld dus elk jaar opnieuw rijkelijk naar de zone vloeit en het elk jaar opnieuw om een pàk grotere som dan 't voorgaande jaar gaat.
Groot probleem dus "er is teveel geld" en dan komen er dergelijke ideetjes naar voor: laat ons prullaria uitdelen... (bijv. voor de 44e keer een geel veiligheidsjasje etc.)
Ik ben hiertegen gekant omdat dit soort gadgets totaal overbodig is voor het overgrote deel van de leerlingen. Een reglementair uitgeruste fiets heeft dergelijke lichtjes niet nodig! En bij fietsers-zonder-licht is 't quasi nooit 't probleem dat er geen licht aanwezig is, maar wel dat 't licht niet aangeschakeld wordt...
Als nu eenmalig bij (preventieve) fietscontroles in de scholen bijv. fietsen zonder licht gedepanneerd zouden worden met lichtjes, zou 'k zeggen "ok". Uiteraard zou geen enkele jongere omwille van kansarmoede onveilig mogen fietsen anno 2007! Toch durf 'k betwijfelen of 'n fietslichtje 'n onoverkomelijke uitgave is voor het overgrote deel van de jongeren en hun ouders.
Nu wordt er vanuit de overheid gewoon in 't wilde weg 'n zak geld tegenaan gegooid en wordt alle jongeren iets in de handen gestopt waarop ze niet zitten te wachten.
Pedagogisch, educatief?? Sinterklaaspolitiek!!
Bewijs hiervan zijn de overvloedig en herhaaldelijk uitgedeelde fietslichtjes door de Stad Herentals, ook toen werden telkens massa's lichtjes kwistig verspreid die op de gekste plaatsen belandden ... behalve op fietsen. Iedereen die bij die uitdeelacties aanwezig was én ook later objectief de fietsen bekeek, kon dit vaststellen.
De uitdeelactie zal totaal z'n doel missen, en kost de burgers alweer 36300 EUR.
Het schepencollege besliste recentelijk om geen subsidieaanvraag in het kader van de herontwikkeling van bedrijventerreinen voor het gebied "Hannekenshoek" in te dienen bij de Vlaamse overheid.
Eerder was de Stad Herentals wel overtuigd om een dergelijke aanvraag in te dienen en om zo kans te maken op een substantiële subsidiëring vanuit de Vlaamse overheid om de mogelijkheden van "Hannekenshoek" als bedrijventerrein te optimaliseren. De stedelijke dienst ruimtelijke ordening stak dan intussen ook reeds de nodige tijd en energie in het opstellen en uitwerken van een voorbereidend dossier ter zake.
Nu laat het schepencollege de ultieme aanvraagdatum verstrijken ... waarom deze ommezwaai?
Toegevoegd punt aan de Herentalse gemeenteraadsagenda van 2 oktober '07, Guy Paulis
De door de Stad Herentals aangevraagde stedenbouwkundige vergunning voor de geplande werken aan "Heirenbroek" werd door de hogere overheid recentelijk geweigerd.
Welke gevolgen vloeien voort uit deze weigering?
Kan en zal de Stad het ingediende ontwerp gewijzigd heraanvragen?
Toegevoegd punt aan de Herentalse gemeenteraadsagenda van 2 oktober '07, Guy Paulis
Met verbazing over timing en stijl neem ik zopas bij toeval kennis van de mededeling die vanuit het OCMW-Herentals vandaag verstuurd wordt.
Ik vind 't een bizarre communicatiekeuze.
Op de meest recente zittingen van gemeenteraad (eergisteren), OCMW (gisteren), Vast Bureau OCMW (eergisteren) of beheerscomité ziekenhuis (14 dagen geleden) werd over dit onderwerp met géén woord gerept, niet door politieke meerderheid, niet door aanwezige ambtelijke top.
En nu plots word ik door journalist om reactie gevraagd, blijkbaar na communiqué van OCMW !
Toch een vreemde timing & stijl... van bestuursmeerderheid en directie.
Het zal niet de oppositie zijn, maar de timing & stijl van de machthebbers zélf die onrust en frustratie zaaien bij het personeel.
Reactie op persbericht OCMW-Herentals van 30 augustus '07, Guy Paulis
Vanuit het stadsbestuur was er einde juli plots een grote openheid in de communicatie omtrent de aanhoudende overlast en onveiligheid in en om het Netepark.
Aangezien de problematiek in het recreatiedomein duidelijk van openbare orde was en is, past een overzicht van de maatregelen en vooral de resultaten hiervan zeker tijdens de gemeenteraadszitting.
Graag ook een toelichting over de motivatie van deze beleidsaanpak en de communicatie ervan
Toegevoegd punt aan de Herentalse gemeenteraadsagenda van 28 augustus '07, Guy Paulis
De achterinrit van de brandweerkazerne werd een tijdje geleden volledig met de beruchte rood-witte plastic waterbakken versperd en afgesloten.
Deze enkel voor brandweermensen bestemde toegang (bereikbaar vanuit Drijveldenstraat) was nochtans essentieel voor de vele vrijwillige pompiers, die langs deze weg de bijna permanente file aan de "worst" op de ringlaan handig konden vermijden bij dringende oproepen.
Niet toevallig vestigden vele geëngageerde brandweermannen zich in de omliggende wijken. Hun aanrijtijd richting kazerne stijgt nu dramatisch, met als onvermijdelijk én nefast gevolg dat de uitruktijden van het Herentalse korps nog zullen toenemen.
Kan deze blokkade onmiddellijk opgeheven worden?
Toegevoegd punt aan de Herentalse gemeenteraadsagenda van 28 augustus '07, Guy Paulis
Uitwijzingsbeleid van volledig uitgeprocedeerde asielzoekers
De door de federale wetgever opgelegde procedure legt in het uitwijzingsbeleid van volledig uitgeprocedeerde asielzoekers een rol bij het gemeentebestuur en de burgemeester in persoon.
In welke mate laat de burgemeester sinds zijn aanstelling tot heden de uitwijzingsbevelen onmiddellijk ondertekend betekenen en ziet hij toe / laat hij toezien op de opvolging van de individuele situaties, het al dan niet illegaal verder verblijven op het betrokken adres in het bijzonder ?
Toegevoegd punt aan de gemeenteraadsagenda Herentals van 28 augustus '07, Guy Paulis
Iedereen is gelijk voor de wet, maar het stadsbestuur mag toch lekker méér !?
Gister, maandag 13/8/'07, rond 16u45 merkte ik toevallig een vreemde toestand op aan de Belgiëlaan in Herentals.
Zonder enige signalisatie lag een berg afval (steenpuin zou te mooi omschreven zijn) op de parkeerstrook ter hoogte van het stadspark en de ingang van 't Loopke.
Blijkbaar was deze situatie al de hele dag aan de gang.
Het voetpad en fietspad lagen bomvol stenen, roestige metaalstukjes en plasticresten enz, opnieuw zonder enige waarschuwing voor wandelaar of fietser.
De uitgevoerde werken houden -zo kwam ik na enig aandringen te weten- verband met de werken aan 't Schaliken.
Bizar genoeg wordt massa's "opvulmateriaal" voor het terrein achter de cultuurtempel-in-opbouw met een kleine bulldozer (of noem het grote bobcat) dus via 't Loopke aangevoerd.
Vele honderden meter door het smalle en bochtige paadje, ze doen maar.
Straffer is dat 't Loopke zelf eerst opgehoogd werd met hetzelfde afvalmateriaal. Nu is de triestige toestand van dit authentieke verbindingswegje velen al langer een doorn in het oog : putten, losliggende stenen en vooral chronische wateroverlast die soms dagenlang het paadje in een bijna-beekje verandert. Prachtig dat de Stad dit eindelijk opnieuw laat ophogen en verharden, maar met dit materiaal, op die wijze???
Dat stoort me dus. Voor mij moet alles niet perfect zijn, hoor.
Maar politici en ambtenaren die zich geroepen voelen om dag in dag uit in particuliere achtertuinen te moeien, de meest absurde reglementen produceren en uitvoeren om de gewone burger of kleine zelfstandige te ambeteren en te controleren, de meest elementaire vrijheid steeds strakker en stricter in te perken ... DIE mensen zouden zelf hun openbare zaakjes wat beter op orde mogen houden.
Ongesignaliseerd een mengeling van bakstenen, tegels, glas, plastic, autoband, blik, ijzer enz etc storten...
Als een privé-persoon of bedrijfje dit soort materiaal gebruikt om op te hogen of te verharden, duurt het geen 10 minuten of een bus(je)lading ambtenaren van allerlei pluimage, al of niet geüniformeerd, stort zich gretig als gieren neer om dikke pv's op te stellen, opgehitst door politieke opdrachtgevers.
En hier doet de Stad dit ongegeneerd, in het midden van het centrum, in een historisch wegje en achter het cultureel pronkstuk-in-opbouw.
Een keuze lijkt me logisch : ofwel beetje toleranter worden tov de burgers, ofwel dit soort dingen vermijden !!!
PS: Ik gaf m'n opmerkingen gister (tijdens de avondopening om 17u) meteen persoonlijk door aan een vriendelijke medewerkster van de technische dienst van de Stad, ik wil dit soort wantoestand met open vizier bestrijden. En zéker niet met stenen gooien naar de uitvoerende personeelsleden!!
Blijkbaar is men op dit ogenblik (dinsdagmiddag) de toestand aan 't toedekken (figuurlijk en letterlijk) met zwarte grond...