Guy PAULIS
Let's talk about ... FREEDOM !
Bezoek ook www.guypaulis.be
26-08-2008
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Wateroverlast
Klik op de afbeelding om de link te volgen
De voorbije zomermaanden waren regenachtig, helaas.
Toch stelt het KMI dat er helemaal geen sprake is van abnormale hoeveelheden hemelwater. Zeker voor onze regio blijkt alles perfect conform de langjarige waarnemingen.
In Herentals waren er de afgelopen maanden evenwel op een aantal plaatsen, en bij herhaling, wateroverlastproblemen.
Twee locaties trekken specifiek de aandacht.
De Veldstraat/Bevrijdingsstraat deelde naar traditie weer in de wateroverlast. En dit is problematisch. Want jarenlang werd vanuit de Stad beloofd en gegarandeerd dat de grote rioleringswerken Vossenberg-Ekelstraat-Vogelzang een definitieve oplossing zouden betekenen voor de problemen in de Veldstraat/Bevrijdingsstraat. Nu de rioleringswerken achter de rug zijn en alles operationeel is, blijkt het gunstig effect van de uitgevoerde ingrepen op het wateroverlastprobleem nihil. Opnieuw staan kelders onder water, overstromen beide straten, opritten, tuinen enz. De riolering stuwt het water omhoog ipv af te voeren. Bijkomende angst in deze straten is dat momenteel het onbebouwde KTA-domein nog dienst doet als "overstromingsgebied" bij hevige regenval, maar wat als straks deze terreinen verhard en bebouwd worden !? Welke oplossingen schuift het schepencollege eerlang voor deze straten naar voor ?
De andere locatie is de Ernest Claesstraat. Vroeger altijd bij de probleemstraten bij onweersbuien, was deze straat de laatste tijd enigszins geholpen met de ingrepen ter hoogte van de ring. Zoals door velen voorspeld, hebben de werken aan het kruispunt PrimaLux deze positieve ontwikkeling totaal gekeerd. De Ernest Claesstraat werd nu opnieuw meermaals zwaar slachtoffer van wateroverlast. Opnieuw het klassieke verhaal : kelders onder water, overstromen straat, opritten, tuinen enz. Wat met de toestand in deze straat, zal er snel ingegrepen worden om de situatie op het einde van de straat te normaliseren en zo mogelijk te perfectioneren ?

Toegevoegd punt aan de Herentalse gemeenteraadsagenda van 26 augustus '08, Guy Paulis



Reacties (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Sporthal Noorderwijk
Klik op de afbeelding om de link te volgen
Graag meer informatie vanwege het schepencollege over de meest recente stand van zaken in het eerder aangekondigde dossier "aankoop Sporthal Noorderwijk".

Toegevoegd punt aan de Herentalse gemeenteraadsagenda van 26 augustus '08, Guy Paulis



Reacties (0)
19-08-2008
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Verzet tegen de nattevingerpolitiek van Etienne Schouppe
Klik op de afbeelding om de link te volgen Guy Paulis, regiovoorzitter van Lijst Dedecker - Kempen verzet zich nav nieuwe voorstellen tegen de nattevingerpolitiek van staatssecretaris Etienne Schouppe (CD&V).

Er bestaat in ons land immers helaas geen instituut voor ongevalanalyse die de werkelijke oorzaken van ongevallen moet onderzoeken.

Zo zijn bij bijna 50% van alle ongevallen op de autosnelwegen vrachtwagens betrokken, en die mogen amper 90 km/u rijden. Van die camions zijn er dan nog vier van de tien uit het buitenland, die niet weten dat men hier bij regenweer niet mag inhalen. Slechts 8% van de dodelijke ongevallen gebeurt op onze autosnelwegen. Sinds 2006 is dit aantal zelfs met 19% verminderd. Een vermindering die op andere wegen niet te zien is.Het is CD&V'er Schouppe echter duidelijk alleen om de boetes te doen, met nieuwe flitspalen op de autosnelwegen wil hij het gat in de schatkist snel en gemakkelijk vullen.

Daarom moet blijkbaar de snelheid omlaag, om de pakkans te verhogen. Alleen in Vlaanderen, niet in Wallonië. De Kempen is al rijkelijk bedeeld met flitsapparatuur her en der, nu straks ook nog langs de E34 en de E313 !?

LDD: 130 km/u bij droog weer

Als Schouppe 110 km/u wil bij "slechte weersomstandigheden" (wat dit ook zij???) dan moet hij volgens LDD-Kempen bij droog weer de snellheid optrekken naar 130 km/u; analoog aan Frankrijk overigens. 

Schouppe is staatssecretaris van immobiliteit

Elke nieuwe verkeersminister wil zich profileren, en maakt een amalgaam van verkeersregels. Etienne Schouppe zou beter zijn energie steken in oa het oplossen van het fileprobleem, het gevaar bij wegeniswerken, de slechte staat van onze autostrades
en dergelijke. Lijst Dedecker - regio Kempen vraagt een échte minister van mobiliteit, en  niet één van “immobiliteit” . 

Item van 19 augustus '08, Guy Paulis




Reacties (0)
17-08-2008
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Oproep aan De Lijn-voorzitter Jos Geuens om stuur radicaal om te gooien
Klik op de afbeelding om de link te volgen

"Stijgende overheidsdotatie houdt De Lijn gezond" . Met deze titel kondigt een trotse De Lijn-voorzitter Jos Geuens (sp.a) zopas de nochtans fundamenteel ongezonde financiële situatie aan. Lijst Dedecker - regio Kempen stelt vast dat de Vlaamse overheid in de afgelopen 10 jaar haar steun aan de openbare busmaatschappij De Lijn bijna verdrievoudigd heeft, tot 733 miljoen € in 2007.     Dat betekent dat de belastingbetaler instaat voor 86% van de kosten van De Lijn. "Gezonde" financiële situatie !? Per ritje en per reiziger legt de overheid zo maar eventjes 1,52 € bij . Elke dag opnieuw.

Lijst Dedecker - regio Kempen wees al eerder op de schijnargumenten om het openbaar vervoer als enig redmiddel voor te stellen voor een ontbrekend mobiliteitsbeleid. "Gratis" bestaat niet, en het is altijd de belastingbetaler die opdraait voor de kosten. Bovendien hebben de gratis-bussen (remember Stevaert) de mobiliteit geen snars vooruit geholpen. De eenzijdige prioriteit die voortdurend aan het "openbaar" vervoer gegeven wordt door aparte busbanen, uitgebreide stelplaatsen, en massa’s overtollige en bovendien zeer vervuilende bussen, werken de mobiliteit meer tegen dan ze te bevorderen. Over de economische onzin van een belbus, met een gemiddelde van amper 2 (twee) reizigers per dag in onze regio, wordt dan nog gezwegen. Voor Lijst Dedecker - regio Kempen kan het privévervoer veel van de noden opvangen. De belbusdiensten kunnen perfect door taxibonnen vervangen worden. En door het privatiseren van het gewone busvervoer kan de dienstverlening voor het publiek veel verbeterd worden.

Een normale concurrentie kan volgens Lijst Dedecker - regio Kempen het gemeenschappelijk vervoer snel opwaarderen. Als dit gemeenschappelijk vervoer dan nog gericht wordt op concentratiepunten die met de wagen gemakkelijk te bereiken zijn, zoals grote parkeerterreinen rond de steden, zou er van een echt mobiliteitsbeleid sprake zijn. Maar dan zal de Vlaamse Regering eerst van haar collectivistische "gratismania" moeten afgeraken. Vandaag zitten met gedeputeerde Jos Geuens, minister Kathleen Van Brempt en gedelegeerd bestuurder Ingrid Lieten 3 hardcore Stevaert-volgelingen aan het stuur bij De Lijn, en rijdt het Vlaamse mobiliteitsbeleid volle gas richting ravijn...   LDD-Kempen roept alvast Kempenaar Jos Geuens op om de koers radicaal te wijzigen !

Item van 17 augustus '08, Guy Paulis




Reacties (0)
08-08-2008
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Gemiste kans voor Herentals
Klik op de afbeelding om de link te volgen De Vlaamse Regering van CD&V/N-VA, sp.a en OpenVld zette zopas het licht op groen voor de realisatie van bijkomende golfinfrastructuur in Keerbergen, Beringen, Schilde, Knokke-Heist en Sint-Gillis-Waas. De drie totaal nieuwe 18 holes-terreinen in Schilde, Knokke-Heist en Sint-Gillis-Waas moeten hun multifunctionele terreinen openstellen voor een breed publiek. Ze dienen democratische prijzen te hanteren, en ook wandelaars, fietsers, vissers en andere recreanten moeten kunnen genieten van de open en natuurrijke omgeving. Daarnaast worden de bestaande golfterreinen in Beringen (Millennium Golf) en Keerbergen (Golf Club), na gunstig advies van de Raad van State, geregulariseerd.

Intussen wacht kamp A en de Witbos Golf Club nog steeds op meer duidelijkheid. Het mooie domein (gelegen op grondgebied Herentals en Westerlo, op de grens met Olen) is nu stedenbouwkundig gelegen in militair gebied. Het is geweten dat de militaire overheid het domein wenst te verkopen (recent bevestigd door minister van Defensie De Crem, CD&V). De eigenlijke golfinfrastructuur ligt voor een groot stuk op Herentals' grondgebied, maar de totale oppervlakte van kamp A biedt zeker ruimte aan ook andere bestemmingen.

Zoals de Vlaamse Regering vandaag aantoont, is er een breed maatschappelijk draagvlak om rondom een democratische golfclub een dynamische recreatieve en/of ambachtelijk-residentiële omgeving uit te bouwen.

Lijst Dedecker - Herentals wil dan ook versneld duidelijkheid omtrent Witbos Golf Club, en kamp A in het algemeen. Zodat een kans als vandaag niet gemist wordt in de nabije toekomst !

Item van 8 augustus '08, Guy Paulis




Reacties (0)
E-mail mij

Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.

Archief per maand
  • 09-2011
  • 08-2011
  • 07-2011
  • 06-2011
  • 05-2011
  • 04-2011
  • 03-2011
  • 02-2011
  • 01-2011
  • 12-2010
  • 11-2010
  • 10-2010
  • 09-2010
  • 08-2010
  • 07-2010
  • 06-2010
  • 05-2010
  • 04-2010
  • 03-2010
  • 02-2010
  • 01-2010
  • 12-2009
  • 11-2009
  • 10-2009
  • 09-2009
  • 08-2009
  • 07-2009
  • 06-2009
  • 05-2009
  • 04-2009
  • 03-2009
  • 02-2009
  • 01-2009
  • 12-2008
  • 11-2008
  • 10-2008
  • 09-2008
  • 08-2008
  • 07-2008
  • 06-2008
  • 05-2008
  • 04-2008
  • 03-2008
  • 01-2008
  • 12-2007
  • 10-2007
  • 08-2007
  • 06-2007
  • 03-2007
  • 02-2007
  • 11--0001

    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs