Guy Paulis, regiovoorzitter van Lijst Dedecker - Kempen verzet zich nav nieuwe voorstellen tegen de nattevingerpolitiek van staatssecretaris Etienne Schouppe (CD&V).
Er bestaat in ons land immers helaas geen instituut voor ongevalanalyse die de werkelijke oorzaken van ongevallen moet onderzoeken.
Zo zijn bij bijna 50% van alle ongevallen op de autosnelwegen vrachtwagens betrokken, en die mogen amper 90 km/u rijden. Van die camions zijn er dan nog vier van de tien uit het buitenland, die niet weten dat men hier bij regenweer niet mag inhalen. Slechts 8% van de dodelijke ongevallen gebeurt op onze autosnelwegen. Sinds 2006 is dit aantal zelfs met 19% verminderd. Een vermindering die op andere wegen niet te zien is.Het is CD&V'er Schouppe echter duidelijk alleen om de boetes te doen, met nieuwe flitspalen op de autosnelwegen wil hij het gat in de schatkist snel en gemakkelijk vullen.
Daarom moet blijkbaar de snelheid omlaag, om de pakkans te verhogen. Alleen in Vlaanderen, niet in Wallonië. De Kempen is al rijkelijk bedeeld met flitsapparatuur her en der, nu straks ook nog langs de E34 en de E313 !?
LDD: 130 km/u bij droog weer
Als Schouppe 110 km/u wil bij "slechte weersomstandigheden" (wat dit ook zij???) dan moet hij volgens LDD-Kempen bij droog weer de snellheid optrekken naar 130 km/u; analoog aan Frankrijk overigens.
Schouppe is staatssecretaris van immobiliteit
Elke nieuwe verkeersminister wil zich profileren, en maakt een amalgaam van verkeersregels. Etienne Schouppe zou beter zijn energie steken in oa het oplossen van het fileprobleem, het gevaar bij wegeniswerken, de slechte staat van onze autostrades en dergelijke. Lijst Dedecker - regio Kempen vraagt een échte minister van mobiliteit, en niet één van immobiliteit .
Item van 19 augustus '08, Guy Paulis
|