Inhoud blog
  • nog twee weken in Pattaya...
  • terug van vakantie
  • Wereld
  • de volgende dagen van de vakantie
    Zoeken in blog

    Bo en Annelies in Pattaya

    18-11-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.wervelwindbezoek van broer Geert

    Sawaddee ka!

    De voorbije dagen heb ik veel Belgisch bezoek gekregen. Vrijdag stond Veerle plots op het centrum voor een bezoek te brengen aan ons en aan het centrum. Zij is zelf 12 jaar geleden als volunteer hier in Pattaya gekomen en komt sindsdien elk jaar meerdere keren in Thailand. Zij werkt in Belgie voor de 'sisters of the good shepherd' en komt dus ook hiernaartoe voor de contacten te verzorgen. Zaterdag stond er een individueel gesprek op het programma waarbij alles wordt overlopen: het samenwonen/leven, het werken, het leven in Pattaya,...  Zondag waren we uitgenodigd om in haar hotel in het zwembad te gaan zwemmen, hoewel we ons daar in de Verenigde Arabische emiraten voelden hebben we er toch van genoten en het water was lekker warm. Daarna onze eerste warme douche sinds ons verblijf  hier en dat deed ook deugd!!  's Avonds werden we door de SSH getrakteerd en konden we op hun kosten gaan uiteten. We hadden gekozen voor een plaats dat ' Cabbages and Condoms' heet, what's in a name? Het was een heel luxueus resort en we hebben fantastich gegeten, hoewel het een gay- resort was... 

    Ondertussen had ik een bericht gekregen van Geert dat hij maandagmorgenvroeg zou aankomen en zo gezegd zo gedaan. Maandagmorgen om half  7 krijg ik telefoon dat hij was aangekomen (nu kon ik eens een dag uitslapen)!!  Ik heb die twee hongerige, uitgedroogde en oververmoeide beren dan maar meteen wat eten gegeven en ze kikkerden meteen wat op. 

    In de namiddag heb ik ze dan een beetje het centrum getoond, een korte rondleiding gegeven en heb ik ze aan mijn studenten getoond. De twee Belgische jongens moesten zich dan voorstellen aan de vrouwen en ze hebben dat met verve gedaan, moet ik zeggen. Na het lesgeven zijn we dan de stad ingetrokken en heb ik ze Pattaya een beetje laten zien. Jammer genoeg is er in Pattaya geen enkel idyllisch plekje te vinden. Ze waren toch een beetje onder de indruk, denk ik. 's Avonds zijn we dan het echte nachtleven ingedoken, eerst de stambar laten zien, daarna naar live rockmuziek en dan naar een discotheek. Ook hier word gecensureerd en zoals Geert het zelf zo mooi uitdrukt: What happens in Thailand, stays in Thailand.

    Om 5 uur lagen Laura en ik in ons bed terwijl we de volgende dag om 7u30 moesten opstaan om onze dans te oefenen en daarna te gaan lesgeven...  Pijnlijk!!  Maar ja, ze waren maar eenmaal in Pattaya natuurlijk. Ze zijn hier dan net vertrokken naar een meer idyllische plaats dan hier maar ze hebben groot gelijk. Maar ik heb toch de indruk dat ze blij waren dat ze het hadden meegemaakt.

    Laura en ik hebben ons de hele dag sterk kunnen houden maar nu begint de vermoeidheid toch wat door te komen...  Vanavond zullen we toch minder stoer doen denk ik.

    Morgen worden er hier 90 zusters verwacht van de orde van de goede herder en dan moeten we onze dans terug doen die we op Loy Khratong ook hebben gedaan en waarvan ik schrik had dat ik mijn evenwicht zou verliezen!! Daarvoor is het nog altijd niet te laat natuurlijk... 

    Ondertussen kijk ik ook heel erg uit naar het weekend omdat we dan naar Surin gaan. Naar het olifantenfestival....  Dat moet wel tof zijn! 

    We beginnen ook stilaan onze trotter en lonely planet van voor naar achter uit te pluizen voor plekjes te vinden voor in de kerstvakantie.  Maar ook wij hebben geen plan... 

    Nu moet ik mijn lessen voorbereiden voor de komende twee weken aangezien ik dit weekend weg ben, daarom is het een korte blog vandaag!

    Chan rak khun! (ik hou van jullie)

    dikke zoen

    18-11-2008 om 14:49 geschreven door FOL volunteer  




    Willekeurig Bloggen.be Blogs
    ericdemeyer
    www.bloggen.be/ericdem
    Archief per week
  • 16/03-22/03 2009
  • 23/02-01/03 2009
  • 02/02-08/02 2009
  • 19/01-25/01 2009
  • 05/01-11/01 2009
  • 08/12-14/12 2008
  • 01/12-07/12 2008
  • 24/11-30/11 2008
  • 17/11-23/11 2008
  • 10/11-16/11 2008
  • 03/11-09/11 2008
  • 27/10-02/11 2008
  • 20/10-26/10 2008
  • 13/10-19/10 2008
  • 06/10-12/10 2008
  • 22/09-28/09 2008
  • 25/08-31/08 2008

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !

    Willekeurig Bloggen.be Blogs
    cat4u
    www.bloggen.be/cat4u

    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs